بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 14, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
     SAHIFE16 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

تاريخ :19/10/56
بيانات امام خمينى پس از فاجعه كشتار نوزدهم دى
از چه كسانى بايد تشكر كرد؟ و چه كسانى بايد تسليت گفت ؟
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن مـتـحـيـرم كـه ايـن فـاجـعـه را، ايـن فاجعه بزرگ را به كى تسيلت بگويم ؟ آيا بهرسـول اكـرم (ص ) و ائمـه معصومين (ع ) و حضرت حجت سلام عليه تسليت بگويم يا بهامـت اسـلام ، بـه مسلمين ، به مظلومين در تمام اقطار عالم تسليت بگوئيم ، يا به امت مظلومايران تسليت بگوئيم يا به اهالى محترم قم داغديده تسليت بدهم ، يا به پدر و مادرهاىمـصـيـبـت ديـده تـسـليت بدهم ، يا به حوزه هاى علم و علماى اعلاء تسليت بگويم ؟ به كىبـايد تسليت گفت و از كى بايد تشكر كرد در اين قضايا كه براى اسلام پيش مى آيد وايـن ملت ايران در برابر اين مصيبت ها استقامت مى كند، كشته مى دهد، هتك مى شود. بى جهتو بـدون هـيچ مجوزى مردم را به مسلسل بستند و تاكنون آنچه به ما اطلاع داده اند گرچهمختلف است لكن بعضى از خبرگزارى ها هفتاد و بعضى صد و غالبا كه به ما تذكر دادهانـد صـد تـا دويـسـت و پـنـجاه نفر و از بعضى تلگرافاتى كه از اروپا آمده است يا ازآمـريـكـا. عـدد را سـيـصـد نـوشـتـنـد و بـا هم معلوم نيست . عدد مجروحين الان معلوم نيست بعداحـصـائيـه لابـد پـيـدا مـى كـنـد اگـر بـتـوانـد اگـرمـثـل 15 خـرداد بـه دريـاچه حوض سلطان مردم را نريخته باشند، اگر بتوانند آمار پيداكـنـنـد. گـفـتـه شـد، تاءييد هم شد كه اشخاصى رفتند كه خون خدشان را بدهند به ايناشخاصى كه محتاج به خون بودند در مريض خانه ها و آنها را گرفته اند و آنهائى كهخون به آنها نرسيده بعضى مرده اند و كشته ها را نداده اند به صاحبانش ، اگر يكى هماصـرار كـرده ، مى گويد پانصد تومان گرفتند براى اينكه كشتند او را. اينها را بايدما از كى تشكر كنيم ؟ به كى تسليت بگوئيم ؟
ايستادگى ها نتيجه خواهد داد
مـلت ايـران را بـايـد مـا از آنها تشكر كنيم ، ملت بيدارى است ، ملت هشيار و مقاومى است درمـقـابـل ظـلم . در عـيـن حـالى كـه ايـن هـمـه ظـلم مـى بـيـنـد، ايـن هـمـه كـشـتـه مى دهد، در عينحال مقاومت مى كند، ايستادگى مى كند و اين ايستادگى به نتيجه خواهد رسيد. هيچ اشكالىنـيـسـت كـه بعد از اينكه ملتها بيدار شدند و بعد از اينكه حتى زنها قيام كردند بر ضددولت و بر ضد اين جباران ، يك همچنين ملتى پيروز مى شود انشاءالله .
گرفتن اسلحه از افراد نالايق ، از اهداف انبياء
مـن شـنـيـده ام كـه در زمـان رضـاخـان پـدر ايـن خـان گفته بوده است كه من شنيدم كه شيخالرئيـس گـفـتـه مـن از گـاو مـى تـرسـم بـراى ايـنـكـه اسـلحـه دارد وعقل ندارد. اين حرف اگر از شيخ الرئيس هم مثلا ثابت نباشد، يك حرفى است حكيمانه كهاسـلحـه وقـتـى در دسـت اشـخـاص غـيـر صـالح افـتـاد و نـاشـايسته ، چه مفاسدى دارد. ازاول بـشـر مـبـتـلاى به همين مشكل بوده كه اسلحه در دست اشخاص ناصالح بوده است . ازاولى كه بشر تمدن پيدا كرد به خيال خودش ، اسلحه ها در دست ناصالح ها بوده و همهمـشـكلات بشر همين معناست . تا خلع سلاح نشوند اين اسلحه دارهاى ناشايسته ، كار بشرسـرانـجـام پـيـدا نـمـى كـنـد. انـبـيـاء هـم آمـدنـد كـه ايـن اسـلحـه دارهـاى بى صلاحيت بىعـقـل را خـلع سـلاح كـنـند و نتوانستند، آنها قلدر بودند. در هر عصرى هم اشخاص لايق كهخـواسـتند اين اسلحه را از نالايق بگيرند و خود در دست بگيرند موفق نشدند و اين اسلحهدر دسـت نـالايـق ها و بى عقل ها و غير صالح ها بود. همه اين مشكلاتى كه شما ملاحظه مىكـنـيـد هـمـيـن مـعـنـاسـت . از اولى كه بشر در دنيا آمده است و باب تنازع بين صالح و غيرصـالح پـيـدا شده است ، در همه اين دوره ها اسلحه ها دست غير صالح ها بوده (مگر بسياركم ، بسيار نادر) و با اين اسلحه ها چه جنايت ها كه واقع شده است . حالا ما به آن تاريخ‌هـاى خـيـلى دور نـمـى رويـم ، ايـن جـنـگ هـائى كـه اخـيـرا يـعـنـى در ايـن صـدسـال در دنـيـا اتـفـاق افـتـاده اسـت ، جنگ اول جهانى ، جنگ دوم جهانى ، اين جنگ هائى كه درويـتـنام در اين آخر اتفاق افتاده ، اين كشتارهائى كه از مردم شد براى اين بود كه اسلحهها در دست غير صالح بود، ناشايسته ها اسلحه ها را به دست داشتند.
جنايات پنجاه سال سلطنت غير قانونى پهلوى
ايـن خـونريزى هائى كه در اين 5 سالى كه ما ياد داريم و چه تلخى ها در ذائقه ما هست ازايـن 50 سـال و كـمـى از شـمـا يـا هـيـچ يـك از شـمـا تـمـان ايـن قـضـايـائى كـه در 50سـال سـلطـنـت غـير قانونى اين روسياه ها منعقد شده است ، ما كه سنمان به كهولت رسيدهاسـت شـاهـد ايـن سياه بختى هاى مردم و اين جنايات و اين كشتارهائى كه اين قداره هاى غيرصـالح انـجـام دادنـد بـوديـم . از اول كـه آن كـودتـاىاول واقع شد و ما آنوقت در اراك بوديم ، اين به حسبت چيزهائى كه در راديوهاى آنوقت دربـعـد از ايـنـكـه ايـن جـنـگ دوم شـروع شد، در راديوهاى آنوقت در بعد از اينكه اين جنك دومشـروع شـد در راديـوهـاى آن وقـت ايـن مـطـلب را گفتند، مردم مى دانستند تا يك حدودى لكندرسـت نـه ، تـبليغات سوء نمى گذاشت درست مردم بفهمند لكن بعد از آنكه آن شخص را،آن آدم سياه رو را، رضاخان را از ايران بيرون كردند در راديوهاى دهلى گفتند كه ما اين راآورديـم سـر كـار و چـون خـيـانـت كـرد و حـالا بـرديـمـش . رضـاخـان را ازاول انگليسى هاى جنايتكار، انگليسى هاى غير صالح كه اسلحه در دستشان بود، رضا خانرا اسـلحـه دار كـردنـد و ايـن آدم نـاشـايـسـتـه بـىاصـل را بـا اسـلحـه آوردنـد و مـسـلط كردند بر مردم و چه جناياتى ، چه جناياتى در اينمـدتـى كه آن مرد سياه روى كار بود، نمى شود تشريح كرد، نمى توانيم تلخى هاى آنروزها را براى شما تشريح كنيم . اينها به طور اطمينان در
تواريخ محفوظ است و انشاء الله با انقراض اين دودمان سياه رو تاريخ ‌ها بيرون مى آيدو نـوشـتـه ها بيرون مى آيد و انشاءالله شماها ببينيد و اگر ماها و شماها نديديم نسلهاىبـعـد خـواهـند ديد اگر بتوانند تشريح كنند آن جناياتى كه آن مرد كرد، چه خونها ريختچـقـدر از عـلمـا را اسـيـر كـرد، جـقـدر بـه اسـم اتـحـادشـكـل بـه ايـن مـلت بـيـچاره فشار آوردند و چقدر مظلومها را كتك زندند و چقدر علماء را هتككـردنـد و چـقدر عمامه ها را از سر اهل علم برداشتند. اين مرد بى صلاحيت وقتى كه تركيهرفت ، آنجا ديد كه آتاتورك يك همچون كارها و همچون غلطهايى را كرده است از همانجا ازقـرارى كـه آن وقـت مـى گـفـتـنـد تـلگـراف كـرده اسـت بـهعـمـال خـودش كـه مـردم را مـتحدالشرك كنيد آن وقت منتهى به عذر اينكه اين زارعين از بابايـنـكه در آفتاب مى خواهند بروند كار بكنند، كلاه لبه دار داشته باشند تا اينكه توىآفتاب اذيت نشوند لكن مطلب معلوم بود كه اينها نيست . وقتى هم كه از سفر آمد كه ديگرفشارها شروع شد.
يـك رشـتـه فـشـارهـاى زيـاد دنـبـال هـمـيـن اتحاد شكل بود و جنايات ، چقدر علماء را در اينقـضاياء اذيت كردند، تبعيد كردند، بعضى را كشتند و بهانه دومى كه باز به تقليد ازآتاتورك بى صلاحيت ، آتاتورك مسلح غير صالح باز انجام داد قضيه كشف حجاب با آنفـضـاحـت بـوده . خـدا مـى داند كه به اين ملت ايران چه گذشت در اين كشف حجاب . حجابانـسانيت را پاره كردند اينها. خدا مى داند كه مخدراتى را اينها هتك كردند و چه اشخاصىرا هـتـك كـردنـد. عـلمـاء را وادار كردند بر سر نيزه كه با زن هايشان در مجالس جشن ، يكهمچو جشنى كه با خون دل مردم با گريه تمام مى شد شركت كنند مردم ديگر هم به همينتـرتـيـب در سـه دسـتـه را دعـوت مـى كردند و الزام مى كردند كه با زنهايان بايد جشنبـگـيـريـد. آزادى زن اين بود كه الزام مى كردند، اجبار مى كردند با سر نيزه و پليس ،مـردم مـحـتـرم را، بـازرگـانـهـاى محترم را، علما را، اصناف را به اسم اينكه خودشان جشنگرفتند. در بعضى از جشن ها (به اصطلاح خودشان ) آنقدر گريه كردند مردم كه اينهااز آن جـشـن شـايـد اگـر حيايى داشتند پشيمان مى شدند. يك رشته هم اين بود كه خدا مىداند كه چى كردند.
يك رشته هم جلوگيرى از منابر و جلوگيرى از روضه خوانى و خطابه به هر عنوان . درتـمـام ايـران شـايد گاهى اتفاق افتاد كه عاشورا يك مجلس نباشد. بعضى از اشخاصىكـه يـك قـدرى مـثـلا جـراءت داشـتـنـد، نـصـف شـب ، آخـر شـب ، سـحـر مـجـلس داشـتـنـد كـهاول اذان مثلا تمام بشود. همه ايران رااز اين فيض و از اينكه حتى ذكر مصيبتى بشود، ذكرحـديـثـى بـشـود مـحـروم كـردنـد. ايـن جـز ايـن اسـت كـه اسـلحـه در دسـت بـىعقل بود؟ افاضل بايد اسلحه دار باشند. اگر اسلحه در دست ناصالح باشد، آنوقت اينمـفـاسـد از آن پـيدا مى شود و آن جناياتى و كشتار عامى كه در مسجد گوهرشاد واقع شد،دنـبـال آن عـلمـاى خراسان را گرفتند آوردند به تهران حبس كردند، علماى بزرگ را حبسكـردند و بعضى شان را هم محاكمه كردند و بعضى شان را هم كشتند براى اينكه اسلحهدر دسـت بـى عـقـل بـود. عـلمـاى اصفهان ، علماى آذربايجان ، اينها به مجرد اينكه كلمه اىگـفـتند، يك نهضتى كردند، اينها را گرفتند و تبعيد كردند و بردند به جاهايى . علماىآذربايجان مدت ها ظاهرا در سنقر بودند، مرحوم حاج ميرزا صادق آقا
رحمة الله تا آخر هم نرفت به تبريز. يك رشته هم در زمان آن مرد خبيث اين رشته ها بودكه چه كردند و قابل ذكر نيست يعنى من كه حافظه ندارم درس كسى هم كه حافظه داشتهباشد با يك مجلس و دو مجلس نمى شود اين مصائب را ذكر كرد.
تمام كشتارها و جنايات به امر شاه است
در زمـان شـمـاهـا هـم كـه مـبـتـلاى بـه ايـن شـاهـزاده بـىعـقل شده ايد گمان نكنيد كه يك تفنگ انداخته بشود در ايران طرف يك آدم بدون اذن شاه ،هـيـچ هـمـچـو گـمـانـى نـكـنـيـد كـه رئيس نظميه قم ، رئيس سازمان قم ، پليس قم يك چنينجـراءتـى داشـتـه بـاشـد كـه تـفنگ بزند و مردم كشى كند. گمان اين مطلب را هيج عاقلىنـبـايـد ببرد. تمام اينها گزارش داده مى شود كه وضع اينطور است و تصريحا خود اينخبيث بايد دستور بدهد كه بزنيد. 15 خرداد را خود اين خبيث از قرارى كه گفتند در طياره، در هليكوپتر چرخ مى زد و فرمان مى داده ، فرمان مى داده كه به لشكرهاى خارجه دنيا،لشـكـرهـائى كـه هـجـوم آوردنـد بـه ايـران ، بـه آنـها حمله كنند!! اين بيعرضه ها كه درمـقـابـل سـلاطـيـن يـا در مـقـابـل رئيـس جـمـهـورهـا خـصـوصـا رئيـس جـمـهـور آمـريـكـائىبالفعل اينقدر خاضعند و اينقدر چاپلوسند و خودشان را وابسته و پيوسته به اينها مىدانند، همين بيعرضه ها !!! بيعرضگى شان !!! وقتى كه وارد مى شوند در جمعيت خودشانچـون مسلط هستند اينها را اذيت مى كنند. آنجا دستبوسى مى كنند و چاپلوسى ، وقتى كه مىرسـند به مملكت خودشان شروع مى كنند به كارهاى هرزگى . من قبلا كه مى گفتند آزادىهائى داده اند، همين جا اين مطلب را به آقايان عرض كردم كه اگر اين آدم نوكرى خودش راتـحـكيم كند با اين كارتر خبيث !!! اين !!! اين دفعه يك سيلى به صورت مردم بزند كهبـالاتـر از هـمـيـشـه بـاشـد. لكـن مـا نـمـى دانـسـتـيـم بـه ايـن زودى ، هـمـچـودنـبـال ايـنـكه ، دنبال اين معنا كه با كارتر حسابش را تمام كرد و نوكريش را تثبيت كردبـهانه درست كند كه ضرب شست نشان بدهد. بهانه درست كردند در قم و الاقم آنطورىكـه هـمه نقل مى كنند، آنطورى كه اشخاص نقل مى كنند، غير مطبوعات خودشان آنهائى كهبـودنـد در آنـجـا، با آرامش مردم مى آمدند و مى خواستند عرض ‍ حالشان را به علما بكنند،يـكـى از بـيـن آنـهـا (از خودشان وادار مى كردند آنها) يك سنگى زده يك جائى را شكسته ،هجوم كردند و تيراندازى كردند. 15 خرداد هم همين بود، 15 خرداد هم مردم البته خودشانبـراى فـرض كـنيد كه مصالحى قيام كرده بودند لكن شلوغ كارى نبود در كار. اينها يكدسـتـه اى خودشان در تهران چيز كردند، كتابخانه اى را آتش زدند و جائى را، دكانى راغـارت كـردنـد و بـهـانـه درسـت كـردنـد، بـا بـهـانـه مـردم را بـهمـسـلسـل بـسـتـند، بهانه درست كردند. اين جنايت اخير هم كه بهانه واقع شد والا مردم كهنـمـى خـواسـتـنـد جنگ بكنند. كسى كه اسلحه ندارد با يك گاو اسلحه دار نمى تواند جنكبكند، جنگى در كار نبوده است .
(همه به من راى دادند! همه با من موافقند)
لكـن ايـشان بايد بفهماند كه من ديگر، آن آدمى كه قبلا بود، نرفته ملاقات نكرده بود،نيستم ، من
ملاقات كردم ، من كارم را درست كردم ، من تحكيم كردم نوكرى را، ديگر شما حق نداريد كهخيال كنيد كه من نخير ديگر وابسته نيستم ، من وابسته ام ، من مى كشم . اين اشتلم ها و الدرمهـا بـراى هـمـين معناست كه مى خواهد به مردم ضرب شست نشان بدهد كه مبادا يك وقتى يكچـيـزى ، يـك كـسـى خـيـال بـكـنـد، لكـن بـد خـوانـده بود، نمى دانست كه با اين كشتار چهفـضـاحـتـى به سرش در مى آيد. آدمى كه مى گويد يك ملت همه با من موافقند، همه راءىدادنـد به اينكه مثلا اين انقلاب سفيد خونين ، همه راءى به من دادند، مردم سرتاسر ايرانبـر ضد ايشان قيام كرده اند، از قم و تهران شروع شد و رفت تا خراسان و آذربايجانو از آن طـرف تـا كـرمـان ، از آن طـرف تـا اهـواز و !!! عـرض مـى كـنـم كـه !!! آبـادان ،سرتاسر ايران قيام كردند بر ضد ايشان . اين اشخاصى كه ايشان ادعا مى كرد كه همهبا من موافقند، ما همه هستيم ، ما را مى خواهند، ملت من را مى خواهد، اگر يك روز اين سر نيزهآمريكا از سر اين برداشته بشود، در خود دربار پوست اين آدم را مى كنند، خود دربار. يكروز يـك هـمچون تجربه اى آقاى كارتر بكند، رها كند اين ملت ضعيف را، رها كند اين مردمرا. ايـن سـازمـان هـائى كـه گـوش مـا مى رسد سازمان مثلا چه و كذا، همه اش بازى است ،امـنـيـتـى در كـار نـيـست كه سازمان امنيت اينجا باشد يا امنيت عمومى باشد، اينها همه براىبازى دادن مردم است .
كمونيستى مخذر جامعه است
مى خواهند مردم را نظير كونيستى تخدير كنند، كمونيستى يك مخدرى است براى مردم ، نهاين است كه يك چيزى ، يك حل عقده اى مى كند، مگر مى شود كسى كه خودش آدم نيست براىآدم ها كار بكند، مگر مى شود كه يك مسلح غير صالح براى مردم ضعيف كار بكند. من خودمشـاهد اين قضيه بودم كه وقتى كه در همين جنگ عمومى كه بنا بود سران لشكرها، سراندول در ايـران بـا هـم ملاقات بكنند، استالين آن وقت رئيس شوروى بود. اين استالين نيزكه حالا هم عكس هايش را مى اندازند و چه مى كنند، گر چه اخيرا ديگر آبروئى ندارد لكنايـشـان رئيس شوروى بود، آن دو تاى ديگر ى كه يكى از آن از آمريكا بود و يكى ديگراز انـگـلسـتـان بـود، ايـنـهـا بـا امـر عـادى آمـدنـد و رفـتـنـد (آنـطـور كـهنـقـل مـى كـردنـد آنـوقت ) به سفارتخانه هاى خودشان و بنا بود در تهران يك جلسه اىداشـتـه بـاشـند ليكن استالين كه هم به او برادر مى گفتند و همه مى گفتند ما همه با هممـثـل هـم هـستيم و براى مردم دلسوزى مى كرد و قارداش به او مى گفتند ايشان ، مى گفتندحـتـى گـاوى كـه از آن شـيـر مـى خواهد بخورد آورده اند همراهش كه مبادا از گاوهاى ايرانشـيـر بـخـورد، گـاو را بـا طـيـاره اى كـه حـامـل خـودش بـوده ،حـامـل يـك گـاو هـم بـوده ، هـم گـاو اسـلحـه دار بـىعـقـل و هـم خـودش اسـلحه دار بى عقل ، بلكه خدا مى داند كه او بدتر از آن رفيقش (گاو)بود، خدا مى داند كه اين طور بود. ايشان كه اين آدم با حتى گاو شير ده آمد و وارد شد وايـن را ديـگـر خودم با چشمم ديدم كه در بين راه خراسان از شاهرود يا يك قدر جلوتر اينديـگـر مـنطقه آنها بود، منطقه شوروى بود، ايران را به چند منطقه قسمت كرده بودند، آنمـنـطـقـه شـوروى بـود، مـن خـودم ديـدم كـه مـا در اتـوبـوس مى رفتيم براى زيارت ، اينسـربـازهـاى آنـهـا مـى آمـدنـد گـدايـى مـى كـردنـد جـلوىاتومبيل و
يـك دانـه سـيـگـار وقـتـى كـه بـه يـكـى مـى دانـد آنـقـدرخـوشـحـال مـى شـد كـه دسـتـش را پـشـتـش مـى گـذاشـت و شـروع مى كرد به سوت زدن .كـمونيستى براى اين است كه مردم را بازى بدهند مگر مى شود كسى به مبادى غيبى اعتقادنـداشـتـه بـاشد و در فكر مردم باشد و در فكر اصلاحات ؟ بازى است همه اش . همه ايناسـلحه دارها گاهى با كتك و گاهى با تبليغات و گاهى با كتك و تبليغات تواءم با همكـار خـود را از پـيـش مى برند. الان هم مى بينيد كه زده اند مردم را كشته اند اينهمه خيانتوارد رده انـد حـالا تبليغات را ببينيد چه مى كند، تبليغات دست خودشان است ، همه گناه هارا گـردن مـردم مـى انـدازنـد و (كـشـته ها هم 6 تا بوده اند كه چند تاش زير پاى مردمرفـتـه يك بچه 13 ساله يك چيزى از طرف اينطور تبليغات مى كنند از آن طرف اينطوركشتار مى كنند. تمام اين مفاسد براى اسلحه دار بودن غير صلحاست ، صلحا بايد اسلحهداشته باشند.
اگر عدالت بين زمامداران باشد اين مفاسد پيش نمى آيد
اسـلام خـدايـش عـادل اسـت ، پـيـغـمـبـرش هـم عـادل اسـت و مـعـصـوم ، امـامـش هـمعـادل و مـعـصـوم اسـت ، قـاضـى اش هـم مـعـتـبـر اسـت كـهعـادل بـاشـد، شـاهـد طـلاقـش هـم مـعـتـبـر اسـت كه عادل باشد، امام جماعتش هم معتبر است كهعـادل بـاشـد، امـام جـمعه اش هم بايد عادل باشد، از ذات مقدس كبريا گرفته تا آن آخر،زمـامـدار بـايـد عـادل بـاشـد. ولات آن هـم بـايـد عـادل باشند. اين ولاتى كه در اسلام مىفـرسـتـادنـد، والى هـائى كـه مـى فرستادند به اين طرف و آن طرف ، امام جماعت آنها همبـوده انـد، بـايـد عـادل باشد، اگر عادل نباشد اگر عدالت در بين زمامداران نباشد، اينمـفـاسـدى اسـت كه داريد مى بينيد، اسلحه دست اشخاص غير صالح ، اسلحه دست اشخاصنـاصـالح ، اشـخـاص بـى انـصـاف ، بيعدالت . اينها از اين طرف آدمكشى مى كنند، از آنطـرف (عـدالت اجـتـمـاعـى ، عدالت اجتماعى ) از آن طرف فشار مى آورند به زن ها كهبايد بى حجاب بشويد، از آن طرف (آزادى نسوان ، آزادى نسوان ) اينها مضحكه است ،آزادى نـيست از طرف (اصلاحات اصلاحات ارضى چه ) از آن طرف بازار براى آمريكادرست مى كنند تمام اصلاحات ارضى ما اين شد كه ما يك گوشه اى از مملكتان براى تماممـمـلكـتـمـان آذوقـه داشـت بـا قـيـش يـبـايـد مـى رفـت بـيـرون وپول مى گرفتند، حالا به هر چى دست مى زنى مى گويند از خارج بايد بيايد آنوقت همافـتـخـار مـى كـنـنـد بـه ايـنـكـه مـا آنـيـم كـه گـنـدم از خارج آورديم جو از خارج آورديم ،پـرتـقـال از خارج آورديم ، پرتقال از خارج آورديم ، تخم مرغ از خارج آورديم . گريهدارد اين و حيا در كار نيست اصلاحاتشان هم يك همچو اصلاحاتيست كه همه آن مفسده است .
تنها معممين ساختگى شاه با او موافقند
آنـوقـت مى گويند كه همه علما موافق با اصلاحاتى است كه ما كرديم و با انقلاب سفيد.در تـمـام ايـران اگـر يـك عـالم تـو پيدا كرديم كه موافق با انقلاب خونين تو باشد حقدارى بـگوئى همه علما، اين معممى كه خودت درست كردى را بگذار كنار، اين كه عالم نستمعممى كه خودت عمامه سرش
گـذاشـتـى و مـى رقـصانيش هر جورى دلت مى خواهد !!! خوب !!! البته در هر جا يك همچوچـيـزى يكى دو تا هم هست اما تو در ائمه جماعهت تهران يك امام جماعت پيدا كن كه موافق باتـو بـاشـد كـه بـگـويـد مـن مـوافقم در تمام ائمه جماعت ولايات يك امام جماعت پيدا كن كهبـگـويد من با تو موافقم حيا در كار نيست همه مفسده ها را انجام مى دهند، همه كارهاى خلافرا انـجـام مـى دهند و بعد براى اينكه مردم را بازى بدهند مى گويند (كه با من همه علماموافقند، يكى هم كه اهل اينجا نيست مخالف است ).
اسلحه قلم
اسـلحـه دسـت بـى اصـل و دسـت غـيـر صـالح است ، همه اسلحه ها را ملاحظه كنيد، يك نظرعـمـومى بكنيد، قلم خودش يكى از اسلحه هاست ، اين قلم بايد دست اشخاص صالح و دستافـاضـل بـاشـد، وقـتـى كـه قـلم دسـت اراذل افـتـاد، مـفـسده ها زياد خواهد شد الان قلم دستاراذل اسـت در يـك مـحـيـطـهـايـى و در يـك جـنـبـه هـايـى و ايـناراذل هـر چـه آن رذل انجام مى دهد، به يك صورت زيبايى با يك قلم شيوايى اينها خوببـزك كـرده نـشـان مى دهند اين جنايتى است كه از قلم به اين ملت مى خورد مفسده هايى كهآنـهـا مـى كـنـنـد، جـنـايـاتـى كـه آنـهـا مـى كـنـنـد، خـونـريزى هايى كه آنها مى كنند، ايناهـل قـلم غـيـر صـالح كه اين حربه در دستش است ، اين با قلمفرسايى خودش و مى نشينندتـوى خـانـه اش و قـلمـفـرسايى ميكند و همه چيزها را وارونه نشان مى دهد، هر مطلبى شدهباشد عكسش مى كند اين هم يك رشته است كه قلم بايد دست اشخاص صالح باشد.
فرهنگ ، مبدا همه بدبختى ها و خوشبختى هاست
فرهنگ مبداء همه خوشبختى ها و بدبختى هاى ملت است اگر فرهنگ ناصالح شد اين جوانهـايـى كه تربيت ميشوند به اين تربيت هاى فرهنگ ناصالح ، اينها در آتيه فساد ايجادمـى كـنـنـد فـرهـنـگ استعمارى ، جوان استعمارى تحويل مملكت مى دهد فرهنگى كه با نقشهديـگـران درسـت مـى شـود واجـانـب براى ما نقشه كشى مى كنند و با صورت فرهنگ خواهندتـحـويـل جـامـعـه مـا بدهند، اين فرهنگ ، فرهنگ استعمارى و انگلى است و اين فرهنگ از همهچـيـزهـا حـتـى از ايـن اسـلحـه اين قلدرها بدتر است اين قلدرها اسلحه شان بعد از چند وقتميشكند و حالا هم شكسته اما وقتى فرهنگ فاسد شد جوان هاى ما كه زير بناى تاءسيس همهچـيـز هـسـتـنـد، از دسـت مـا مـى رونـد و انگل بار آيند، غربزده بار مى آيند، اينها را از هماناول ، هـمـان كـلاس هـاى اول تـوى ذهـنـهايشان هى مطالبى مى كنند تا برسند به آن بالااگـر فرهنگ ، فرهنگ صحيح باشد جوان هاى ما صحيح بار مى آيند اگر فرهنگ ، فرهنگحـق بـاشـد، فـرهـنـگ الهـى بـاشـد، فـرهـنـگـى بـاشـد كـه بـراى مـنـفـعـتاهل ملت ، براى منفعت مسلمين باشد، اين افرادى كه مى بينيد كه الان سر كار هستند، اينها ازآن بـيـرون نـمـى آمـد فـرهـنگ ما يك فرهنگ استعمارى است ، فرهنگ ما در دست صلحا نيست ،صالح اداره اش نمى كند.
دانشگاه استقلالى و استعمارى
اگـر دانـشـگـاه مـا يـك دانـشـگـاه صـحـيـح اسـتـقـلالى بـود،مـسـتـقـل بـود و اشـخـاصـى كه در آنجا (اگر صالحى هم در آنجا باشد) مى توانستند كهكارى را كه مى خواهند و صلاح است انجام بدهند، روزگار مملكت ما به اينجا نمى رسيد وبـه بـدتـر از ايـن بـراى نسل آتيه شايد خداى نخواسته بشود. دانشگاه ما را اشخاصىقبضه كردند كه اينها خودشان انگل هستند و خودشان استعمارى هستند و خودشان نوكر مابهـسـتـنـد و تـمـام ايـنـهـا سـرچـشـمـه اش هـمـان يـك نـفـر آدم اسـت .حـال مـگـر در دانـشـگاه اگر يك معملى ، يكى استادى بخواهد يك چيزى بگويد قدرت دارد،مگر سازمان امنيت به امر اعليحضرت دانشگاه مى خواهند يك حرف حقى را بزنند، با پليسخـفـه شـان نمى كردند. دختر را مى زنند، پسر را مى زنند، جوان را مى زنند، حبس مى كنندچـه مـى كـنـنـد، ايـن بـراى ايـن اسـت كـه دانـشـگـاه مـا استقلالى ندارد. دانشگاه ما نداريم ،دانـشـگاهى كه يك نفر آدم بر آن حكومت كند اين دانشگاه نمى شود محيط علم بايد محيط آزادباشد.
مجلس ملى و مصونيت مستشاران نظامى !!
اگـر مـجـلس مـا يـك مـجـلس صـالحـى بـود و اين ابزار دست صلحا بود، اين قوانين را مىگـذاشـتـنـد بگذرد؟ مصونيت مستشارهاى آمريكائى كه ذلت ايران و ننگ ايران است و بود،ايـنـهـا مـى گـذاشـتـنـد تصويب بشود؟ مجلس ما نداريم يك عده اشخاص را ماءمور هستند هممـاءمـور از سـازمـان امنيت ، اسمش را گذاشته اند مجلس ، اينها ماءمور هستند همه شان ، اگرايـنـهـا آزاد بـودنـد و اگـر مـجـلس ، مـجـلس مـلى و بـد ومـال مـردم بـود كـه نمى گذاشتند اينهمه اسلحه بخرند نفت ما را بدهند و آهن بخرند آهنىكـه نـمى توانند به كار بيندازند خودشان هم متحيرند بايد مستشار آمريكائى و متخصصآمـريـكـائى بـيـايد نشان بدهد و به اينها هم نشان نمى دهند آنها يك جانورهائى هستند كهبـه ايـن حـرف هـا تـسـليـم نـمـى شـوند و آنها آمدند اينجا با حقوق هاى گزاف حقوق هاىگـزاف كـه مـا اطـلاع نـداريـم و تـصورش هم نمى كنيم كه اينها هر يكيشان ماهى چقدر مىگيرند همين قدر عددشان را مى گويند زيادند مستشارها و تعدادشان چند صد نفر و يا چندهزار نفر من الان نمى دانم و آنوقت (60 هزار نفر ظاهرا گفتند) با چقدر حقوق ، هر يك چقدرحقوق از اين ملت مى گيرند، از جيب اين فقرا و بيچاره ها در مى آورند و به جيب اين گردنكلفت ها مى ريزند و آنوقت اينها مگر به نظامى ما تعليم نظامى مى دهند؟ اينها مى خواهندايـن نـظـامـى هـا را هـمـيـن طـورى نـگـه دارنـد كـه هـر طـورى دلشـان مـى خـواهـدعمل بكنند.
شاه ، سر منشاء تمام مفاسد
اگـر مـا يـك ارتـش انـگـلى نـداشـتـيم و يك ارتش مستقلى داشتيم اجازه نمى داد كه مستشارهابـيـايـند همه چيزها در تحت دستور آنها باشد و اينها صاحب منصب هايشان جز آلت هيچ چيزنباشند براى
اينكه ارتش ما هم يك ارتشى نيست همه اش در تحت نطر يك آدم است . يك آدم فاسد همه چيزرا فـاسـد كـرده اسـت . يـك بـز فـاسـد كـچـل مـى گـويـنـد يـك گـله راكـچـل مـى كـند اين فساد همه فسادها منتهى ايران از باب اختناقى كه هست نمى توانند دستبـگـذارنـد روى آن كـه هـمـه مـفـسـده هـا زيـر سر اوست ، مى گويند ماءمورين ماءمورين آقامـاءمـوريـن از كى امر دارند كه بكشند مردم را؟ از كى امر دارند كه بريزند توى مدرسهحـجـتـيـه و طلبه ها را بكشند؟ مگر كسى مى تواند امر بدهد الا خود آن مردك ؟ از خود اوستهـمـه ايـن مفاسد. مگر مجلس حق دارد كه يك كلمه اى بگويد بدون اذن اين مردك ؟ مگر ارتشحـق دارد يـك كـلمـه بـگـويـد بـدون اذن ايـن ؟ مـگـر قـضـاوت مـا آزادنـد؟ مـگـراسـتـقـلال قـضـايـى مـا داريـم ؟ قـضـات مـا هـم دسـتـشـان اسـت و صـلاحـيـت هـم نـدارنـد.اشـكـال ايـن اسـت كه چرا رفتى قاضى شدى مى گوئى نمى توانم حكم حق بكنم ، خوبغـلط كردى رفتى قاضى شدى رها كن . الان اداره مملكت ما هر گوشه اش را دست بگذاريداسـلحـه دست غير صالح هاست و سر همه امور هم بر مى گردد به دربار و بر مى گرددبه اين شخص ، اين را بايد از بين برد.
ملت ديگر بيدار شده است
مـن نـمـى دانـم كـه اين ارتش چرا خواب است ، آخر چرا اينقدر ذلت مى كشد. چند روز بيشترنـگـذشـتـه بود از رفتن كارتر زهرمارى اين بساط را درست كرد، حالا هم اولش است اگرمـجـال بـه او بـدهـند، اولش ‍ است اگر تنبه پيدا نكرده باشند كه چند نفر را كشتند و يكهـيـاهـوئى پيدا شد كه موجش در همه دنيا رفت و همه عالم فهميدند و راديو صدايش را بهخارج و همه جا بر پا كرد. راديوى خودشان هم هر چه دلشان مى خواهد بگويند، مگر مردمديـگـر بـازى مى خورند از اين حرف ها، ملت بيدار شده ، آقا مردم بيدار شدند، اگر مردمبـيـدار نبودند كه بازارها را اينطور نمى بستند. روز جمعه ، روز پنجشنبه از قرارى كههـم نـقـل شـده اسـت و هـم مـقـالات اطـلاعـات رسـمـى اطـلاع داده انـد بـازار تـهـران اعتراضاتـعطيل شده . مساءله تعطيل بازار تهران يك امر عادى نيست ، يك امر خلاف عادت است ، هيچكس نمى تواند اين كار را بكند، اين احساسات و بيدارى ملت است كه اين كار را انجام داده. اين آقا كه مى گفت كه (همه با من موافق هستند) اين بازار تهران ، آن هم بازار اهواز،آن هم اصفهان ، آن هم شيراز، اين كيفيت زندگى ماست .
اتحاد و تقاهم ملت بر كننده ريشه هاى استعمار
مـا امـيـدواريم كه همه طبقات چه طبقات علما و مجتهدين و چه طبقات محصلين علوم دينيه و چهبـازارى هـا، بـازرگـان هـا و چـه لشـكـرى هـا و كـشـورى هـا كـه هـمـه خـوندل مـى خـحورند از دست اين خبيث ما اميدواريم كه تمام اينها دست اتحاد به هم بدهند احزابسـيـاسـى مـا مـسـتقلا كار نكنند همه با هم روابط داشته باشند همانطورى كه اخيرا در اينقضيه اخير هم اظهار تنفر كردند و هم بعضى احزاب سياسى
اظـهـار تنفر كردند و هم علما و هم اهل بازار و هم دانشگاهى ها و همه داخلى ها و هم خارجى هابراى ما تلگراف كردند و اظهار تنفر خودشان را از دستگاه كردند، از آمريكا، از اروپا وآنـهـا بـعـضـى شـان نوشتند سيصدنفر در اين قضيه از بين رفته اند، من اميدوارم كه همهجـبـهـه هـا، هـمه جبهه ها با هم همدست بشوند واگر ملت به همه ابعادش همدست بشود، ايناسـلحـه از دست اين ناصالح ها خلع مى شود و شاخ اين گاو شكسته مى شود تشتت نكنند،اسـبـاب تـشـتـت فـراهـم نكنند، با بهانه هاى جزئى و بچگانه با هم جنگ نكنند، با هم درنـيـفـتـنـد ايـن چـيـزهـا را آنـهـا درسـت مـى كـنـنـد و بين مردم درست مى كنند تا مردم را به هممشغول كنند و استفاده كنند بيدار بشوند مردم كه شده اند انشاءالله و با هم بشوند، مجتمعبـاشـنـد، تـمـامـشـان بـا هـم دسـت بـه هـم بـدهـنـد و انـشـاءالله بـهحـول و قـوه خـدا بـا دست هم دادن شما به هم و تفاهم همه جبهه ها با هم به زودى قطع مىشـود ايـن ريـشـه ، بـه زودى انـشـاءالله قـطـع مـى شـود انـشـاءالله و مـن از خـداىمـتـعـال سـلامـت هـمـه را خواهانم و من تشكر خودم را به همه طبقات ، به همه از اينكه علماىاسـلام را تـنـهـا نـگـذاشـتـنـد و هـمـه جـبهه ها خصوصا علماى اعلام ، خصوصا بازارى هاىبـزرگـوار، مـن تـشـكـر از هـمه آنها مى كنم و از همه آنها استدعا دارم كه هم دعا به اسلامبـكـنند و هم جبهه هاى خودشان را محكم كنند و واحد كنند و كلمه واحده باشد و آن كلمه واحدهقـطـع ايادى ظلمه و ايادى اجانب باشد بلكه اين مملكت يك سر و سامانى پيدا بكند و دستاجـانب از آن كوتاه بشود، منافعى كه خود مملكت ما دارد صرف ضعفا و صرف مصالح خوداهل مملكت بشود و همه چيزش درست بشود و اين نمى شود الااينكه خلع بكنند اين سلاح را ازآنها و اميد است انشاء الله خلع بشود اين سلاح ها والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
تاريخ : 2/11/56
پيام امام خمينى به ملت ايران در رابطه با كشتار وحشيانه رژيم در ماه محرم
نهضت 15 خرداد و 12 محرم ، ملهم از نهضت امام حسين (ع )
بسم الله الرحمن الرحيم
سـلام بـر روحـانـيـت مـتـرقـى شـيـعـه كـه بـا هـم پـيـوسـتـگـى زائدالوصـف درمـقابل سر نيزه عمال بى حيثيت اجانب ايستاده و از هياهو و دست و پا زدن هاى مذبوحانه آنهانـهـراسـيد. سلام بر روحانيون و علماى اعلام مذهب از نجف اشرف تا سراسر ايران كه باوحـدت كـلمـه در مـقـابـل ستمكاران و چپاولگران به جواب مثبت دست زدند. درود بر جوانانحـوزه عـلميه بيدار قم و ساير حوزه ها كه با سرافرازى به نهضت روحانيت ادامه و رونقدادنـد. درود بـر جـوانـان پـر شـور دانـشـگاه هاى ايران كه با قيام هاى هشيارانه پياپىوفادارى خود را به اسلام بزرگ و كشور عزيز خود ثابت كردند.
سـلام و درود بـر مـلت بـزرگ هـوشـمـنـد ايـران كـه بـا هـمـه اخـتـنـاق و فـشـار، از اسلامعـدل پـرور و مـظـلومـان و مـقتولان در راه ديانت دفاع نمودند. رحمت خداوند بر مقتولين 15خـرداد، 12 مـحـرم و 19 دى ، 29 مـحـرم امـسـال . مـحـرم چـه مـاه مصيبت زا و چه ماه سازنده وكوبنده اى است محرم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سرور اولياى خداست كه با قيام خوددر مقابل طاغوت ، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكستنستمكار را به فدايى دادن و فدايى شدن دانست و اين خود سر لوحه تعليمات اسلام استبـراى مـلت هـا تـا آخـر دهـر. نـهـضـت 12 مـحـرم و 15 خـرداد درمـقـابـل كاخ ظلم شاه و اجانب به پيروى از نهضت مقدس حسينى چنان سازنده و كوبنده بودكـه مـردانـى مـجـاهـد و فداكار تحويل جامعه داد كه با تحرك و فداكارى روزگار را برسـتـمـكاران و خائنان سياه نمودند و ملت بزرگ را چنان هشيار و متحرك و پيوسته كرد كهخـواب را از چـشم بيگانه و بيگانه پرستان ربود و حوزه هاى علميه و دانشگاه و بازارهارا بـه صـورت دژ مـدافـع از عدالتخواهى و از اسلام و مذهب مقدس در آورد. نهضت اخير كهپـرتوى از نهضت 15 خرداد است و شعاعش در سراسر كشور نورافكنده ، خود كوبندگىخاصى دارد كه شاه را از خود بيخود و او ودار و دسته چاقو كشش را به تلاش مذبوحانهوا داشـتـه . جـنـايـات 29 مـحـرم امـسـال نـقـطـه عطفى است به جنايات شاهانه 12 محرم آنسـال شـاه خـواسـت ضـرب شـستى به ملت مسلمان نشان دهد، پس از تماميت حساب با رئيسجمهورى آمريكا با بهانه مختصرى كه مامورين
ايجاد كردند، مركز تشيع و حوزه فقاهت اسلام را در جوار مرقد پاك فاطمه معصومه سلامالله عـليـهـا بـه مـسـلسـل بست و جمعيت بى گناه فراوانى از جوانان حوزه علميه و متدينينغـيـور شـهـر مـذهـبـى قـم را در خـاك و خـون كـشـيـده بـهقـتـل رسـانـد و تـاكـنـون آمـار آنـهـا در دسـت نـيـسـت و مـقـتـوليـن را از هـفتاد تا سيصد، تاحـال گـفـتـه انـد و عـدد مجروحين را خدا مى داند و اسف آورتر (كه ننگش بر جبين آنها خواهدماند) آنكه كسانى را كه رفته اند خون به مجروحين در بيمارستان ها بدهند، توقيف كردهو مانع شده اند از اعطاى خون و گفته مى شود كسانى به اين جهت جان داده اند.
شاه از سلطنت مخلوع است
شـاه مى خواهد ثابت كند كه نوكرى او تحكيم شده و ملت نبايد گمان كند او از پشتيبانىاجـانـب بـرخـوردار نـيـسـت ولى مـلت بـا تـظـاهـرات عـمـومـى وتعطيل سرتاسرى دامنه دار و اظهار تنفر بار ديگر ثابت كرد كه او را نمى خواهد و از اوو خـانـدانـش بـيـزار اسـت و ايـن رفـرانـدم طـبـيـعـى سـرتاسرى در حقيقت خلع او از سلطنتغـاصـبـانـه جـائرانـه است . كارتر و ديگر غارتگران مخازن ملت هاى مظلوم بايد بدانندمـحـمدرضا خائن و ياغى است و ناچار از سلطنت مخلوع است بر فرض قانونى بودن ، چهرسد به سلطنت انتصابى از قبل اجانب كه خودش اعتراف نموده . به ملت شريف ايران مژدهمـى دهـم كـه رژيـم جـائرانـه شـاه نـفـس هـاى آخـرش را مـى كـشـد و ايـنقـتـل عـام هـاى بـيـرحـمـانـه نـشانه وحشتزدگى و حركات مذبوحانه است . مضحك و بسياررسـوا، ايـن مـانـورهـاى وقـيـحـانـه و بـچـگـانـه اسـت كـه پـس از داغبـاطـل از طـرف عـمـوم مـلت خـوردن ، بـه راه انـداخـتـنـد و مـشـتـى سـازمـانـى واراذل و اوبـاش از خـودشان و جمعى ضعفا و بيچارگان را با زور سرنيزه از اطراف جمعآورى كرده و در شهرها به فرياد و جنجال جاويد شاه وادار مى كنند و گمان مى كنند جبرانتعطيل عمومى بازارهاست و با اين سيلى هاتوانند صورت سياه خود را سرخ كنند.
نويد پيروزى
مـن بـه مـلت ايـران بـا ايـن بـيـدارى و هشيارى و اين روحيه قوى و شجاعت بى مانند نويدپـيـروزى مـى دهـم پـيـروزى تـواءم بـا سـربـلنـدى و افـتـخـار، پـيـروزى تـواءم بـااسـتـقـلال و آزادى ، پيروزى تواءم با قطع ايادى اجانب و چپاولگران پيروزى تواءم بابر چيده شدن بساط ستمگران و انقراض دودمان سياهروى پهلوى . ملتى كه با هوشمندىو پيوستگى همه طبقات از روحانى تا دانشگاهى ، از منبرى تا بازارى از دانشجوى داخلىتـا كـارگـر و تـا دهـقان ، بپا خاسته و تب و تاب اسلام عدالت پرور دارد پيروز است .مـلتـى كـه بـا دادن بـهـتـريـن جـوانان برومند خود با سرافرازى به مخالفت و تنفر ازدسـتـگـاه جـبـار ادامـه مـى دهد پيروز است . ملتى كه حتى بانوان محترمه اش با تظاهراتمـحـجـوبـانـه بيزارى خود را از رژيم شاه اعلام مى كنند، پيروز است ملتى كه خواهران ومـادران شـيـر دليـرش افـتـخـار بـه مرگ جوانان برومندش مى كند كه در صف شهدا هستندپيروز است . ملتى كه با همه تشبثات شاه و دار و دسته اش ، در آمريكا با تظاهرات
پرشور و رعدآساى جوانان رشيدش در مقابلكارتر و شاه ، كاخ سفيد را به لرزه در آورده و تنفر خود را نثار آنها كرده پيروز است .مـلتـى كه با پشتيبانى اسلام و قرآن ، نهضتش براى خدا و بسط عدالت و محو ستمكارىاسـت پـيـروز اسـت . شما اى ملت شريف بزرگ ! پيروزيد با ديدن خسارات بسيار و دادنفداييان بيشمار.
ملت ايران اصلاحات ادعايى شاه را افساد و خرابكارى مى داند
رو سـياه باد رژيمى كه علماى عظيم الشان اسلام را با رژيم منحط خود و انقلاب خونين ورسـواى خـود مـوافـق مـعرفى مى نمايد رسوا باد رژيمى كه از وحشتزدگى مى خواهد باافتراى به فقهاى مذهب ، ملت را اغفال كند.
مـلت ايـران كه پيشروى آن روحانيت است با انقلاب قلابى كه به امر اجانب سودجو انجامگـرفـت سرسختانه مخالف است . ملت ايران اصلاحات ادعايى را كه به بدبختى ملت وبـازار سـازى بـراى اجانب و ورشكستگى زراعت منتهى شد، افساد و خرابكارى مى داند. دركـشـورى كه مردمش در اين پنجاه سال حكومت جائرانه پهلوى روى آزادى نديده اند، دم زدناز آزادى زن هـا مـسـخـره و اغـفـال اسـت رژيـمـى كـه در مـاءمـوريت براى وطنش از جانب اجانبسـرلوحـه خـدمـتـش مـحـو اسـلام و احـكـام آن است و با تغيير تاريخ پر افتخار اسلام بهتـاريـخ سـتـمـكاران و روسياهان تاريخ مى خواهد اسم اسلام را محو كند دم زدن از اسلام وقرآن كريم جز فريب و مضحكه عنوانى ندارد.
تـبـليـغـات تـار عـنـكـبـوتـى نـمـى تـوانـد مـلت بـه پـا خـاسـتـه رااغفال كند
بـايـد ايـن رژيـم فـاسـد اربـاب و نـوكـرى بـداند كه وقت گذشته و اين تبليغات تارعـنـكـبـوتـى نـمـى تـوانـد مـلتـى را كـه بـا كـمـال بـيـدارى و هـوشـمـنـدى بـپـا خـاسـتـهاغفال كند. خداى تعالى واسلام عزيز پشتيبان ملت است .
وحدت كلمه را حفظ و از مناقشات احتراز نماييد
مـن بـا كـمـال تـواضـع دسـت خود را به سوى ملت نجيب ايران دراز مى كنم ، از روحانيونعـظـيـم الشـان تـا خـطـبـاى ارجـمـنـد، از جـوانـان مـحـتـرم حـوزه عـلمـيـه تـا دانـشـجـويـانداخـل و خـارج كشور ايدهم الله تعالى و از همه صميمانه و با عرض تشكر خواستارم كهپيوستگى و وحدت كلمه خود را حفظ و از مناقشات تفرقه انداز احتراز نمايند و با صداىواحـد و نـداى هـمـگـانـى در راه اسـتـقـلال كـشـور و قـطـع ايـادى اجـانـب وعـمـال وابـسـتـه آنـهـا كـوشـش كـنـنـد و بـا اتـكـا بـه خـداىمـتـعـال و احـكام عدالت پرور اسلام همدست و همداستان شوند و به آنها كه دم از چهارچوبقـانـون اساسى مى زنند تذكر اكيد دهند كه با اين كلمه صحه بر رژيم سلطنتى فاسدمـوجـود نـگـذارنـد كه تا اين دودمان فاسد بر مقدرات كشور حكومت مى كنند، نه از آزادى واستقلال كشور خبرى است و نه مردم روى سعادت مى بينند.
از خـداونـد مـتـعـال عـظـمـت اسـلام را كـه كـفـيـل وحـيـد عـدالت واسـتـقـلال و مـدافـع حـقـيـقـى مـظـلومـان است ، خواستارم و ملت ايران خصوصا جوانان متدينبرومندش را به خداى متعال مى سپارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/11/56
پيام امام خمينى به انجمن اسلامى دانشجويان ايرانى در هند
بسم الله الرحمن الرحيم
انجمن اسلامى دانشجويان ايرانى هند ايدهم الله تعالى
مرقوم شريف آقايان در وقتى واصل شد كه جنايات رژيم منحط پهلوى سلب آسايش نمودهو فـرصـت رسـيدگى به امور را نمى داد و لهذا تاءخير در جواب شد. بايد جوانان غيوراسـلامـى مـا بـدانـند كه تا دست اتحادبه هم ندهند و هدف خود رااسلام كه تنها مكتب نجاتبـخـش بـشـر اسـت و يـگـانـه كـفـيـل آزادى و استقلال ملت هاى مستضعف است قرار ندهند، اميدپـيـروزى را نـبـايد داشته باشند. امروز كه به خواست خداى قادر ملت ما با همه طبقات وابـعـادش آگاهانه و مردانه بپا خاسته و مجال را بر شاه و دارودسته ى اراذلش چنان تنگكرده اند كه حتى از سايه خود وحشت دارند و همين وحشت زدگى موجب حركات وحشيانه جنونآميز شده كه به قتل عام 19دى (29 محرم 98) پناه برده تا از ناراحتى هاى روز افزون ودلهـره هـاى پـيـاپـى بـا خون آشامى ضحاك وار آسايش موقتى بدست آورند، لازم است تاجـوانـان دانـشـگـاه هـاى قـديم و جديد به هم پيوسته و با ساير طبقات ملت پيوند اخوتاسـلامـى بـر قرار كنيد. ععع واعتصموابحبل الله جميعا و لا تفرقوا. عععع اين است دستورمحكم نجات بخش قرآن كريم كه بايد نصب عين خود قرار دهيم و از تفرقه و تشتت كه جزشـكـسـت در مـقـابـل طـاغـوت نـتيجه اى ندارد پرهيز نموده ، از خداوند تعالى نجات ملت رابـخواهيم . من اميد آن دارم كه به فضل خداوند متعال به زودى دست اين جنايت كاران قطع وآزادى و استقلال كشور تامين شود.
خـبـر تـظـاهـرات مـردانـه دانـشـجـويـان عـزيـز در هـنـد درمقابل شاه اين عنصر جنايتكار كه بالاف و گزافه همه ملت را پشتيبان خود معرفى مى كندرسـيـد. بـا آنـكـه در داخـل و خـارح هـمـه جـا بـا مـوج تـنفر و انزجار عمومى روبرو است وتـظـاهـرات اخـيـر سـرتـاسـر كـشـور چـنـان او را ديـوانـه كـرد كـه بـهقتل رجال علم حوزه علميه و مردم غيور محترم قم دست زد تا ناراحتى روحى خود را جبران كندلكـن مـقـاومـت مـردانـه مـلت مـعـظـم او را بيش از پيش رسوا نمود، اكنون مى خواهد اين شكستمـفـتـضـحـانه را با جارو جنجال شش سازمانى كه در شهرستانها راه انداخته عربده جاويدشاه سر مى دهند سرپوش نهد كه جز رسوايى سودى نخواهد برد.
مـن امـيـد پـيـروزى دارم و بـه شـمـا وعـده مـى دهـم بـاتوكل به خداى تعالى پيوستن شما به اتحاديه
دانـشـجـويان اروپا بجاست بايد تمام اقشار به هم بستگى داشته و با يك صدا آزادى واستقلال خود را بدست آورند.
و السلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 24/11/56
پاسخ امام خمينى به اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا
بسم الله الرحمن الرحيم
اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا ايدهم الله تعالى
مـرقـومـه مـحـتـرم ضـمـيـمـه گـزارشـات سـال گـذشـتـه و تـصـمـيـمـاتسـال آيـنـده و اصـل و مـوجـب تـقـديـر گـرديـد در ايـنسـال كـه در عين خونين بودن و مواجه شدن ملت ايران با سخت ترين وحشيگرى هاى قرونوسـطـايـى رژيـم مـنحط پهلوى نمودهاى بارزى از ضعف و سستى پايه هاى لرزان حكومتطـاغـوتـى بـه چـشـم مـى خـورد، بـه هـم پيوستگى قشرهاى بيدار ملت و طبقات مختلف ازروحـانـى تـا دانـشـگـاهـى از خـطـيـب تا نويسنده از بازارى تا كارگر و دهقان چنان لرزهبـرانـدام رژيـم افكنده و چنان بر اعصاب شاه خائن فشار آورده و ضربه زده كه با حملههـاى سـبعانه به ملتى كه سلاحش اسلام و پناهش قرآن مجيد و شعارش كلمه توحيد است وبـه حوزه علميه قم كه دژ محكم وحى و عدالت و ملجا مسلمين عدالت خواه است و به مردم مسلممـحترم قم كه هماره سرباز فداكار اسلام و پشتيبان مكتب قرآن است و بالاخره با حمله بهفرهنگ نجاتبخش شيعه ، خواست به فشار و حمله عصبى تخفيف دهد.
مفتضح ترين حركات مذبوحانه ، بوق هاى تبليغاتى و تظاهرات ساختگى است از عده اىسـازمـانـى و نـفـع طـلب و افـرادى كـه مـجـبـور بـه شركت شده اند در حالى كه در بوقراديويى به صراحت اعتراف كردند كه در تظاهرات ششم بهمن بيش از يك ششم از دعوتشـده هـا شـركـت نـكـردنـد در صـورتـى كـه همه مى دانند كه اين دعوى جز لاف و گزافهگويى نيست و در بين ملت مسلم كسى موافق ندارد و نمى تواند داشته باشد.
جـنـايـتـكـارى كه عليه تمام شعائر مذهبى و اسلامى مبارزه مى كند و با همه مظاهر اسلامىمـخـالف اسـت ، نمى تواند در بين مسلمين موافق داشته باشد جنايتكارى كه مى گويد مذهبدر حكومت من نقش ندارد، چطور ممكن است موافق داشته باشد؟ شخص منحرف و كهنه پرستىكـه در سـفـر اخـيـرش بـه هـنـد، زردشـتـى ها و گبرها را نوازش و احترام مى كند و از آتشپرستان و آتش پرستى تاءييد مى كند و به خاطر مرام ارتجاعى آنها تاريخ پر ارزشو مـتـرقـى اسـلام را تـغـيـير مى دهد، چگونه ممكن است موافق داشته باشد، جز همان فرقهكهنه پرست اكنون بر شما جوانان روشنفكر و بر تمام طبقات ملت است كه :
1!!! سـرلوحـه هدفتان اسلام و احكام عدالت پرور آن باشد و ناچار بدون حكومت اسلامىعـدالت خـواه ، رسـيـدن بـه ايـن هـدف مـحـال اسـت تـولى و تـبـرى دواصل اساسى اسلام است ، بايد با
حـكـومـت عـدل مـوافـق و به حاكم عادل دل ببنديد و از رژيم غير اسلام و غير اسلامى كه درراس آن رژيـم مـنـحـط پـهـلوى اسـت تـبـرى كـنـيـد و بـاكـمـال صـراحـت مـخـالفـت خود را اظهار و در سرنگون كردن آن كوشا باشيد و در غير اينصورت روى استقلال و آزادى را نمى بينيد.
2!!! بـايـد قـشـرهـاى غـيـر اسـلامـى را كـه عـقـيده و عملشان بر خلاف اسلام است و داراىگـرايـش بـه مكتب هاى ديگرند، هر نوع مكتب باشد !!! به مكتب مترقى عدالت پرور اسلامدعـوت كـنيد و در صورت نپذيرفتن از آنها هر نوع كه باشد و هر شخصيت كه هست تبرىيـا لااقـل احتراز كنيد و بايد جوانان ما بدانند تا معنويت و عقيده به توحيد و معاد در كسىنـبـاشـد محال است از خود بگذرد و در فكر امت باشد و بايد بدانند كه تبليغات دامنه داركـمـونـيـسـم بـيـن المـللى هـمـانـند تبليغات پر سروصداى امپرياليسم جهانى جز براىاغفال و استثمار توده هاى مستضعف نيست . بايد اين بوق هاى استثمارى شكسته شود.
3!!! بـايـد جـوانـان روحـانـى و دانـشـگـاهـى قـسـمـتـى از وقـت را صـرف كـنـنـد در شناختاصـول اسـاسـى اسـلام كـه در راءس آن تـوحـيـد وعـدل و شـنـاخـت انـبـيـاء بـزرگ ، پـايـه گـذاران عـدالت و آزادى اسـت ، از ابـراهـيـمخـليـل تا رسول خاتم (صلى الله عليه و آله و عليهم اجمعين ) و در شناخت طرز تفكر آنهااز نقطه اقصاى معنويت و توحيد تاتنظيم جامعه و نوع حكومت و شرايط امام و اولى الامر وطبقات ديگر، از امراء و ولات و قضاه و فرهنگيان كه علما هستند و متصديان ماليات اسلامىو شـرايـط آنها تا برسد به شرطه و كارمندان شهربانى و ببينند اسلام چه كسانى رابـراى حـكـومـت و كـارمـنـدان آن بـه رسـمـيـت شـنـاخـتـه و چـه كـسـانـى ازشغل حكومت و شاخه هاى آن مطرود است .
4!!! بايد شما دانشجويان دانشگاه ها و ساير طبقات روحانى و غيره از دخالت دادن سليقهو آراء شـخـصـى خـود در تـفـسـيـر آيـات كـريـمـه قـرآن مـجـيـد و درتـاءويل احكام اسلام و مدارك آن جدا خوددارى كنيد و ملتزم به احكام اسلام به همه ابعادشبـاشـيـد و مـطـمـئن بـاشـيـد آنچه صلاح جامعه است در بسط عدالت و رفع ايادى ظالمه وتـاءمـيـن اسـتـقـلال و آزادى و جـريـانـات اقـتـصـادى وتـعـديـل ثـروت بـه طـور عـاقـلانـه و قـابـل عـمـل و عـيـنـيـت در اسـلام بـه طـوركـامـل مـى بـاشـد و مـحـتـاج بـه تاءويلات خارج از منطق نيست و لازم است مراقب باشيد باكـمال دقت و هوشمندى كه كسانى كه التزام به اسلام ندارند به جميع ابعادش ، ولو دراصلى از اصول با شما موافق نيستند، آنها را دعوت به التزام كنيد و اگر موثر نشد ازشـركت دادن . آنها در اجتماعات و انجمن هاى اسلامى احتراز كنيد و گمان نكنيد زيادى افرادهـر چـه بـاشـد شـمـا را بـه هـدف نـزديـك مـى كـنـد وپـس ازوصول به هدف ، آنها قابل تصفيه هستند بايد بدانيد و مى دانيد كه قشرهاى غير مسلم ياغـيـر مـلتـزم بـه اسـلام از پـشـت بـه شـمـا خـنـجـر مـى زنـنـد و شـمـا راقبل از وصول به هدف از كار مى اندازند يا نابود مى كنند، از تجربه هاى سابق عبرتبگيرند.
5!!! بـايـد بـرنـامـه و نشريات همه جناح ها بدون ابهام متكى به اسلام و حكومت اسلامىبـاشـد و در مـقـدمه سرنگون كردن طاغوت و شاخ ‌ها و شاخه هاى آن كه در كشور ما رژيمدسـت نـشانده پهلوى است و جدا از خواست هايى كه لازمه اش تاييد رژيم طاغوتى پهلوىاست اجتناب كنيد مثل آنچه در
نـوشـتـه هـاى بـعضى احزاب و گفته هاى بعضى ديده مى شود كه هدف چهارچوب قانوناسـاسـى اسـت و بـايد در نشريات و خطابه ها هر جا ممكن است با صراحت والا با كنايه ،نقطه اصلى مظالم و جنايات و خيانت ها را كه شخص شاه است معرفى كنيد و از توجه دادنآنـها را به ماءمورين يا هيات حاكمه و دولت كه لازمه اش دور نگه داشتن مجرم اصلى استجدا احتراز كنيد و نويسندگان و گويندگان را از اين امر آگاه كنيد.
6!!! بـايـد در هـر فـرصت در نشريات حزبى و غير حزبى و در خطابه ها و تظاهرات ،اعـمـال ضـد اسلامى و انسانى شاه تذكر داده شود خصوصا تغيير تاريخ اسلام كه اهانتجـبـران نـاپـذيـر بـه شـخـصـيـت مـعـظم پيامبر اكرم (ص ) و اسلام و مسلمين و گرايش بهزرتـشـتـى گـرى و آتـش پـرسـتـى و پشت كردن به اسلام و خداپرستى است . بايد اينعنصر خائن رسوا شود و هيچ گاه از ذكر جنايات او غفلت نشود. بايد (15خرداد)و (19 دى) جـاويـد و زنـده نـگـه داشـتـه شـود تـا جـلادى شـاه از خـاطـره هـا نـرود ونسل هاى آتيه جرايم شاهان سفاك را بدانند.
7!!! از ايـنـكـه در دستور اتحاديه ، به هم پيوستگى همه دانشجويان مسلمان است ، در هرنـقـطه هستند مثل آمريكا و كانادا و هند و فيليپين و ديگر جاها و مى خواهيد همه همكار و همصدابـه فعاليت هاى اسلامى انسانى خود ادامه دهيد، تقدير مى كنم و توفيق همه را از خداوندتعالى خواهانم . لازم است پايگاه هاى اسلامى براى معرفى اسلام و نشر حقايق نجاتبخشدر هـر نـقطه اى از جهان كه امكان است ، برقرار باشد و در تحت يك سازمان هماهنگ براىنـشـر عـدالت و قـطـع ايـادى سـتـمـكـاران و چـپـاولچـيـانمـشـغـول فـعـاليـت شـونـد. لازم اسـت جـوانـان كـم تـجـربـه وگـول خـورده مـا را بـا آشـكـار كردن انحراف ساير مكاتيب و آشنا نمودن با نظام اسلامىنجات دهيد. ععع و من احيى نفسا فكانما احيى الاناس جميعا. عععع
8!!! لازم اسـت فـعـاليـت هاى اسلامى و نشريات شما در ايران . خصوصا حوزه علميه زندهقـم و دانـشـگـاه هـاى بـيـدار، نـشـر و مـنـعـكـس گـردد تـا قـشـرداخـل و خارج به پشتيبانى هم دلگرم و با هم همصدا شوند و به همكارى با هم برخيزندولازم اسـت پـايـگـاه هـايـى در داخـل كـشـور بـه هر نحو ممكن و عملى است ايجاد شود براىفـعـاليـت بـا هـدف واحـد. بـا ايـن كـار مـطـمـئنـا تـقـويـت روحـى هـمـگـان و تـضـعـيـف وتزلزل روحى دشمن شود.
9!!! بـايـد بـا كـمـال هشيارى و مراقبت و دعوت ساير انجمن ها را به مراقبت از راه و روشاعـضـاء انـجـمـن هـا و گـروه هـا كـه اشـخـاص مـرمـوز و مـنـحـرف يـامتحمل الانحراف در داخل انجمن ها و گروه ها راه نيابند و اگر راه يافتند، آنها را طرد كنند.لازم اسـت دشـمـن را سـخـت مـراقـب و هـشـيـار فـرض كـنـيـد و گـمـاناهمال و غفلت در او ندهيد كه در مراقبت سهل انگارى نماييد.
10!!! از اخـتـلافـات مـطـلقـا به طور حتم خوددارى كنيد كه آن چون سرطان سارى و مهلكقـشـرهـا را فـرا مى گيرد و فعاليت ها را فلج مى كند و هدف را از ياد مى برد و چه بساكه مسير را عوض و جريان به ضد هدف شود. اشخاصى را كه اختلاف مى اندازند يا بهآن دامـن مـى زنـنـد، از خـود بـرانيد كه يا ماءمورند يا سوءنيت دارند و اگر فرضا گروههايى به واسطه عذرهايى به انجمن هاى نپيوستند ولى
فـعـاليـت هـاى اسـلامـى و انـسـانـى دارنـد، بـا آنـهـا ضـديـت نـكـنـيـد كـه اخـتـلافحـاصـل و ضـرر آن عـايـد هـمـه شـود. سـعـى كنيد با ارشاد دوستانه هم پيوستگى داشتهباشيد و اگر نشد، چون هدف واحد است با هم برادر و پشتيبان هم باشيد. هدف اسلام استبايد هواهاى نفسانيه و تقدم طلبى فراموش شود.

next page

fehrest page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation