بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب ایام در نگاه امام (قدس سره ), مرکز تحقیقات اسلامى سپاه   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     NEGH0001 -
     NEGH0002 -
     NEGH0003 -
     NEGH0004 -
     NEGH0005 -
     NEGH0006 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

14 خرداد
رحلت حضرت امام خمينى قدس سره
خورشيد فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان ، سرور مجاهدان راه حق ، رهبركبير انقلاب و بنيانگذار مقدس جمهورى اسلامى ايران حضرت امام خمينى قدس سره ، پساز سال ها مبارزه در راه حق و متجلى ساختن اسلام ناب محمدى و خدمت صادقانه به مردم ، درشامگاه 13 خرداد 1368، به ملكوت اعلى پيوست و جهان اسلام را در سوگ خود نشاند.
# من در ايام آخر عمر با اميدوارى كامل و سرافرازى از نبوغ شما به سوى دار رحمت حقكوچ مى كنم .
صحيفه نور جلد 11، ص 269
# با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضميرى اميدوار بهفضل خدا از خدمت خوهران و برادران مرخص و به سوى جايگاه ابدى سفر مى كنم و بهدعاى خير شما احتياج مبرم دارم .
صحيفه نور جلد 21،ص 204
# با رفتن يك خدمتگزار در سد آهنين ملت خللىحاصل نخواهد شد.
صحيفه نور جلد 21،ص 204

# سالها مى گذرد، حادثه ها مى آيد
انتظار فرج از نيمه خرداد كشم
ديوان حضرت امام ، ص 154
14 خرداد
انتخاب حضرت آية الله خامنه اى به رهبرى انقلاب
پس از رحلت رهبر كبير انقلاب اسلامى ، حضرت امام خمينى قدس ‍ سره ، مجلس خبرگانرهبرى در روز 14 خرداد 1368 طى اجلاس ‍ ويژه اى مقام معظم رهبرى حضرت آية ا...خامنهاى (مد ظله العالى ) را به عنوان رهبر انقلاب اسلامى و جانشين امام امت برگزيد.
# جناب عالى را يكى از بازوهاى تواناى جمهورى اسلامى مى دانم و شما را چون برادرىكه آشنا به مسائل فقهى و متعهد به آن هستيد و از مبانى فقهى مربوط به ولايت مطلقهفقيه جدا جانبدارى مى كنيد، مى دانم .
صحيفه نور جلد 20، ص 173
# در بين دوستان و متعهدان به اسلام و مبانى اسلامى از جمله افراد نادرى هستيد كه چونخورشيد روشنى مى دهيد.
صحيفه نور جلد 20،ص 173
# انشاءالله تعالى خداوند امثال جناب عالى را كه جز خدمت به اسلام نظرى نداريد، درپناه حفظ فرمايد.
صحيفه نور جلد 20،ص 171
# امام فرمودند:خلاء رهبرى پيش نمى آيد،شما آدم داريد،...همين آقاى خامنه اى .
# حاج احمد آقا نقل كردند كه وقتى ايشان (آيت الله خامنه اى ) در سفر كره (شمالى )بودند و از تلويزيون امام مى ديدند، آن منظره اى كه ايشان در كره با آن مردم و باسخنرانى ها و مذاكراتشان داشتند برايشان جاذب بود گفته بودند:الحق ايشانشايستگى رهبرى را دارد.
آيت الله هاشمى رفسنجانى ، جمهورى اسلامى ، 20 / 3/ 68
15 خرداد
قيام پانزدهم خرداد
سحرگاه 15 خرداد 1342، دژخيمان رژيم شاه به خانه ساده و بى آلايش امام قدس سرهدر قم يورش بردند و ايشان را كه سه روز پيش از آن به مناسبت عاشوراى حسينى درمدرسه فيضيه ، طى سخنان كوبنده اى پرده از جنايات شاه و عمالش برداشته بود،دستگير و به زندانى در تهران منتقل كردند. چند ساعت پس از اين حادثه مردم قم ، تهرانو...به خيابان ها ريختند ولى مزدوران شاه قلب 15 هزار مسلمان به پاخاسته را نشانهرفتند و آنها را به شهادت رساندند و اين روز، به نقطه عطفى در تاريخ مبارزاتانقلاب اسلامى تبديل شد.
# پانزده خرداد يك نقطه عطفى است در تاريخ كشور ما كه از همان وقت شروع بهفعاليت سياسى شد و روحانيون از همان وقت خودشان را مجهز كردند.
# پانزده خرداد يك كه مصيبتى بود براى ملت ما،لكن مبداء جنبش ‍ بود.
# پانزده خرداد در عين حالى كه مصيبت بود لكن مبارك بود براى ملت كه منتهى شد بهيك امر بزرگى و آن استقلال كشور و آزادى براى همه مملكت .
صحيفه نور جلد 12،ص 154
# پانزده خرداد براى اسلام بود و به اسم اسلام بود و به مبدئيت اسلام و راهنمايىروحانيت .
صحيفه نور جلد 7، ص 53
# در حقيقت دستاورد نهضت پانزده خرداد 42 پيروزى بيست و دوم بهمن 57 بود.
صحيفه نور جلد 13،ص 263
# قيام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستمشاهى را در هم شكست و افسانه ها و افسون ها راباطل كرد.
صحيفه نور جلد 19، ص 165
# اولين و مهمترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى پانزده خرداد رقم خورد.
صحيفه نور جلد 21،ص 92
# با فرا رسيدن پانزده خرداد،خاطره غم انگيز و حماسه آفرين اين روز تاريخىتجديد مى شود...من روز پانزده خرداد را براى هميشه عزاى عمومى اعلام مى كنم .
صحيفه نور جلد 7،ص 5
# ملت بزرگ ايران ، سالروز پانزده خرداد را كه يوم الله است ، زنده نگه مى دارد.
صحيفه نور جلد 16،ص 181
20 خرداد
شهادت آية الله سعيدى
در ارديبهشت 1349، پس از آنكه رژيم شاه لايحه كاپيتولاسيون را تصويب كرد ازسرمايه گذاران خارجى خواست تا در ايران سرمايه گذارى كنند.اين حركت مورد اعتراضعلماى قم واقع شد.از جمله آيت الله سعيدى نيز عليه استعمار دست به تبليغات شديدىزد كه سرانجام رژيم شاه وى را دستگير و درقزل قلعه زندانى كرد و در زير شديدترين شكنجه ها، در 20 خرداد 1349 به شهادترساند.
# ...بحمدالله تعالى توفيق كامل براى تربيت مؤ منين و ترويج ديانت مقدسه براىجناب عالى حاصل شده است .
# من از افرادى مثل شما آنقدر خوشم مى آيد كه شايد نتوانم عواطف درونى را آن طور كههست ابراز كنم .
# خداوند متعال قادر است كه شماها خدمتگزاران به ديانت رامشمول عنايات خود فرموده و از رحمت خود همه را بهره مند فرمايد.
صحيفه نور جلد 1،ص 147
# اين تنها مرحوم سعيدى نيست كه با اين وضع اسف انگيز در گوشه زندان از پاى درمىآيد بلكه چه بسا افراد مظلوم و بى گناه به جرم حق گويى در سياهچال هاى زندان مورد ضرب و شتم و شكنجه هاى وحشيانه و رفتار غير انسانى قرار مىگيرد.
صحيفه نور جلد 1،ص 154
27 خرداد
روز جهاد سازندگى
با فرمان حضرت امام در 27 خرداد 1358، جهاد سازندگى به منظور فراهم ساختننهضتى همه جانبه در مبارزه با فقر و محروميت ، توسعه و عمران روستاها و حركت در جهتاستقلال و خودكفايى از متن توده هاى محروم ، تاءسيس شد.از آن پس اين روز را درپاسداشت زحمات جهادگران مسلمان ،روز جهاد سازندگى ناميده اند.
# اگر جهاد سازندگى در آن انحراف نباشد و براى خدا باشد اين همه جهادى است كهتواءم با جهاد اكبر هم هست .
صحيفه نور جلد 12،ص 188
# عشق جهاد در خدمت به اسلام و مردم ، چشم دل عشاق خدمت به دين و مردم را روشن نمودهاست .
صحيفه نور جلد 21،ص 59
# جهاد شمايل دنياى آزادى و استقلال در عرصه كار و تلاش و پيكار عليه فقر وتنگدستى و رذالت و ذلت است .
صحيفه نور جلد 21،ص 59
31 خرداد
شهادت دكتر چمران
مجاهد خستگى ناپذير دكتر مصطفى چمران ، نماينده امام قدس سره در شوراى عالى دفاعو فرمانده جنگ هاى نامنظم جبهه كه سال ها در كنار رزمندگان لبنان عليهاسرائيل به جهاد پرداخته بود و از آغاز جنگ تحميلى حضورى هميشگى در پيكارهاى غربو جنوب كشور داشت ،در 31 خرداد 1360 در جبهه دهلاويه هدف تركش خمپاره دشمن متجاوزقرار گرفت و به ملاء اعلى پيوست .
# چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان را فدا كرد و در اين دنيا شرف رابيمه كرد و در آن دنيا هم رحمت خدا را بيمه كرد. ما و شما هم خواهيم رفتمثل چمران بميريد.
صحيفه نور جلد 15،ص 32
# ...ملت شهيد پرور ما سربازى را از دست داد كه در جبهه هاى نبرد باباطل چه در لبنان و چه در ايران حماسه مى آفريد و سرلوحه مرام او اسلام عزيز وپيروزى حق بر باطل بود.
# او جنگجويى پرهيزكار و معلمى متعهد بود كه كشور اسلامى ما به او وامثال او احتياج مبرم داشت .
# چمران عزيز با عقيده پاك خالص غير وابسته به دستجات و گروه هاىامثال او احتياج مبرم داشت .
# چمران عزيز با عقيده پاك خالص غير وابسته به دستجات و گروه هاى سياسى و عقيدهبه هدف بزرگ الهى ، جهاد را در راه آن از آغاز زندگى شروع و با آن ختم كرد.
# او در جهاد، با نور معرفت و پيوستگى به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست وجان خود را نثار كرد او با سرافرازى زيست و باسرافرازى شهيد شد و به حق رسيد.
# هنر آن است كه بى هياهوهاى سياسى و خودنمايى هاى شيطانى براى خدا به جهادبرخيزد و خود را فداى هدف كند و اين هنر مردان خداست .
# او (چمران ) در پيشگاه خداى بزرگ با آبرو رفت ، روانش شاد و يادش ‍ بخير.
صحيفه نور جلد 15، ص 26
31 خرداد
عزل بنى صدر
در پى رسوايى همكارى ابوالحسن بنى صدر با منافقين و مواضع خصمانه وى عليهنظام اسلامى ، حضرت امام قدس سره در 20 خرداد 1360 وى را از فرماندهىكل نيروهاى مسلح بركنار كرد و آنگاه پس از راءى مجلس شوراى اسلامى مبنى بر عدمكفايت سياسى وى ، در 31 خرداد 1360 با حكم امام قدس سره از رياست جمهورى اسلامىايران عزل شد.
# ستاد مشترك نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران
آقاى ابوالحسن بنى صدر از فرماندهى نيروهاى مسلح بركنار شده اند.
صحيفه نور جلد 14،ص 274
# پس از راءى اكثريت قاطع نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى مبنى بر اين كه آقاىابوالحسن بنى صدر براى رياست جمهورى اسلامى ايران كفايت سياسى ندارد ايشان رااز رياست جمهورى اسلامى ايران عزل نمودم .
صحيفه نور جلد 15، ص 25
6 تير
سوء قصد به آيت الله خامنه اى
روز 6 تيرماه 1360، حضرت آية ا...خامنه اى ، نماينده وقت حضرت امام قدس سره درشوراى عالى دفاع و امام جمعه تهران در حين سخنرانى در مسجد ابوذر تهران ، مورد سوءقصد ناجوانمردانه گروهگ فرقان قرار گرفت اما مشيت الهى بر اين قرار داشت كه اينگوهر گرانبها را حفظ نمايد تا سكاندارى كشتى انقلاب را پس از رحلت انقلاب حضرتامام خمينى ، عهده دار گردد.
# شما كه از سلاله رسول اكرم و خاندان حسين بن على هستيد، جرمى جز خدمت به اسلام وكشور اسلامى نداريد.
# سرباز فداكار در جبهه جنگ و معلمى آموزنده در محراب و خطيبى توانا در جمعه وجماعات و راهنمايى دلسوز در صحنه انقلاب مى باشيد.
# به كسى سوء قصد كردند كه آواى دعوت او به صلاح و سداد در گوش ‍ مسلمين جهانطنين انداز است .
# من به شما خامنه اى عزيز تبريك مى گويم كه در جبهه هاى نبرد با لباس سربازىو در پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مظلوم خدمت نموده .
صحيفه نور جلد 15،ص 41
7 تير
انفجار دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى
در هفتم تيرماه 1360، دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى در حالى كه جمعى از بلندپايه ترين و دلسوزترين مسؤ ولان نظام همچون آية الله دكتر بهشتى در آن جلسهداشتند، با بغض منافقان از خدا بى خبر منفجر شد و 72 يار عزيز انقلاب و امام ، با ذكرخدا برلب و بدن هاى پاره پاره به ديدار محبوب شتافتند.مردم انقلابى ايران در پىاين حادثه ، مجالس ‍ عزادارى با شكوهى برگزار كردند و نفرت عميق خود را از دشمنانانقلاب و به ويژه منافقين ابراز داشتند.
# ملت ايران در اين فاجعه بزرگ 72 تن بيگناه به عدد شهداى كربلا از دست داد.
صحيفه نور جلد 15،ص 52
# سيه روزان انفجارى ايجاد كردند كه نور خدا را فراموش نمايند و خداوند قادر به دستمبارك حزب الله انفجارى در واكنش آن ايجاد فرمود كه انقلاب اسلامى و همه نهادهاى آنچون سدى آهنى وصفى مرصوص از آسيب دهر مصون ماند.
صحيفه نور جلد 16،ص 216
7 تير
شهادت آيت الله دكتر بهشتى و 72 تن از ياران انقلاب
آيت الله دكتر سيد محمد حسينى بهشتى از ياران وفادار و فداكار امام خمينى قدس سره واز چهره هاى درخشان انقلاب اسلامى بود كه از آغاز نهضت اسلامى در ميدان مبارزه حضورىفعال داشت . آن بزرگوار علاوه بر اجتهاد در فقه ، در تفسير و فلسفه صاحب نظر بودپس از پيروزى انقلاب عضويت در شوراى انقلاب و سپس عالى ترين مقام قضايى كشوررا عهده دار شد. ايشان به عنوان يكى از رهبران فكرى انقلاب همواره مورد خشم استكبارجهانى بود تا اين كه در شامگاه هفتم تير 1360 به دستعمال آمريكا به همراه 72 تن از ياران و دلسوزان به فوز شهادتنائل آمد.
# شهيد بهشتى كه مظلوم زيست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود.
صحيفه نور جلد 15،ص 52
# اشخاصى كه براى خدمت خودشان را حاضر كرده بودند و خدمتگزار اين كشور بودنداشخاصى بودند كه آنقدرى كه من از آنها مى شناسم از ابرار بوده اند از اشخاص متعهدبوده اند كه در راءس آنها مرحوم شهيد بهشتى است .
# ايشان را من بيست سال بيشتر مى شناختم مراتبفضل ايشان و مراتب تفكر ايشان و مراتب تعهد ايشان بر من معلوم بود.
# آنچه كه من راجع به ايشان متاءثر هستم شهادت درمقابل او ناچيز است و آن مظلوميت ايشان در اين كشور بود.
# من او را يك فرد مجتهد متعهد متدين علاقه مند به ملت ، علاقه مند به اسلام و به دردبخور براى جامعه خودمان مى دانستم .
صحيفه نور جلد 15،ص 44
7 تير
روز قوه قضائيه
جهت ارج نهادن به مقام والاى قضاء و قضاوت و تكريم از مقام شامخ شهيد مظلوم آيت اللهدكتر بهشتى ، رئيس ديوان عالى كشور،هفته اول تير ماه به عنوان هفته قوه قضائيهنامگذارى شده است . قوه قضائيه قوه اى استمسقل كه پشتيبان حقوق فردى و اجتماعى و مسؤول تحقق بخشيدن به عدالت است . شرح وظايف اين قوه دراصل 156 قانون اساسى آمده است .
# متصديان امور و شورايعالى قضايى ...با مفسدان و گروهك هاى فاسد و مفسد با شدتعمل رفتار كنند مگر آنكه توبه كنند و ثابت شود كه توبه آنها جدى است كه با ضمانتمى شود آزاد كرد.
صحيفه نور جلد 17،ص 204
# قاضى پس از شرايط معتبره شرعيه بايد در اجراى موازين قضايى سخت و صلبباشد،نه تحت تاءثير عواطف و جوسازى هاى بى مورد واقع شود و از اجراى احكام خداسرپيچد و نه با جوسازى هاى منحرفان و انتقامجويان ، برخلاف موازين الهى از رحمتبر بندگان خدا دريغ كند كه هر دو طرف افراط و تفريط، برخلافعدل الهى است .
صحيفه نور جلد 19، ص 107
# استقلال قوه قضائيه معنايش اين است كه اگر قاضى حكمى كرد.احيانا رسيد به آن حكممرجع دارد و غير از آن ، هيچ كس حق دخالت ندارد.
صحيفه نور جلد 19، ص 87
# قوه قضائيه كه ملجاء و پناهگاه مردم ستمديده است ، قوه اى استمستقل و هيچ مقامى حق دخالت در آن را ندارد و اگر كسانى پيدا شوند كه ندانسته در امورقضايى دخالت مى كنند، بايد بدانند كه برخلاف دستورات شرعيه و نظام جمهورىاسلامى عمل كرده اند. و اگر دانسته تخلف مى كنند مستحق عقاب و تعقيب اند.
صحيفه نور جلد 18،243
# مجلات و روزنامه ها و رسانه هاى گروهى توجه داشته باشند كه تضعيف قوهقضائيه برخلاف موازين اسلامى است و از پخش ‍ چيزهايى كه موجب تضعيف يا توهين مقامقضاست احتراز كنند.
صحيفه نور جلد 18،ص 243
# احدى حق دخالت در امر قضا را ندارد و دخالت كردن خلاف شرع است و جلوگيرى از حكمقضاوت هم خلاف شرع است .
صحيفه نور جلد 19،ص 87
11 تير
شهادت آيت الله صدوقى
آيت الله محمد صدوقى ، امام جمعه يزد و نماينده حضرت امام قدس ‍ سره در آن استان درروز تير 1361 مصادف با دهم ماه مبارك رمضان پس از اقامه نماز جمعه به دست منافقينجنايتكار به لقاءالله پيوست . آن عالم وارسته علاوه بر كمك به محرومان جامعه درپشتيبانى از جبهه هاى نبرد نقش فعالى داشت و در عمليات بيت المقدس با حضور خويش دركنار فرماندهان و رزمندگان ، مايه آرامش آنان بود.
# چه كسى اولى به شهادت است در عصرى كه استكبار جهانى و فرزندان خلف آن درداخل و خارج ، اسلام را تهديد مى كند از امثال شهيد بزگوار ما و فقيه متعهد و فداكاراسلام شهيد صدوقى عزيز رضوان الله عليه .
# شهيد بزرگى كه در تمام صحنه هاى انقلاب حضور داشت و يار و مددكار گرفتاران ومستمندان بود و وقت عزيزش صرف در راه پيروزى اسلام و رفع مشكلات انقلاب مى شد وبراى خدمت به خلق و انقلاب سر از پا نمى شناخت .
# در جبهه ها او و دوستان او و امثال او بودند كه هر چند يك دفعه سركشى كرده و آرامشقلب خلق الله بودند.
صحيفه نور جلد 16، ص 219
12 تير
سقوط هواپيماى مسافربرى ايران بوسيله آمريكا
12 تيرماه 1367 هواپيماى ايرباس هواپيمايى جمهورى اسلامى ايران (هما) با275مسافر و 16 خدمه فرودگاه بندر عباس را به مقصد دوبى ترك كرد.اما دقايقى پس ازاوج گيرى هواپيما،مورد اصابت دو فروند موشك سطح به هواى ناو جنگى آمريكا قرارگرفت و در نزديكى تنگه هرمز و جزيره ايرانى (هنگام ) سقوط كرد و همه سرنشينانهواپيما به شهادت رسيدند.
# از افتخارات بزرگ ملت ما اين است كه در برابر بزرگترين نمايش ‍ قدرت و آرايشناوهاى جنگى آمريكا و اروپا در خليج فارس صف آرايى نمود.
# به نظام هاى آمريكايى و اروپايى اخطار مى كنم كه تا دير نشده و در باتلاق مرگفرو نرفته ايد از خليج فارس بيرون رويد. هميشه اين گونه نيست كه هواپيمايىمسافربرى ما توسط ناوهاى جنگى شما سرنگون شود كه ممكن است فرزندان انقلابناوهاى جنگى شما را به قعر آب هاى خليج فارس بفرستند.
صحيفه نور جلد 20، ص 237
21 تير
كودتاى نافرجام پايگاه شهيد نوژه
اين كودتا با هدايت استكبار جهانى و توسط مزدوران داخلى با هدف براندازى نظامجمهورى اسلامى طراحى شد.مركز اصلى آن پايگاه هوايى شهيد نوژه همدان و قرار بودتا بيت حضرت امام و مراكز مهم سياسى كشور با هواپيماهاى اين پايگاه و پشتيبانىهواپيماهاى خارجى ،بمباران شود.اما با عنايت الهى و افشاى طرح كودتا توسط عناصرمتدين ارتش ، آن توطئه در 21 تير 1359 در نطفه خفه شد.
# اين اشخاصى كه خيال كردند كه يك كودتايى بكنيم و يك چند نفر را بكشيم و يك مثلاجاهايى را بكوبيم اينها خيال مى كنند كه يك جاست مركز، يك محله است مركز يا چند محلهاست مركز....حالا همه خانه ها مركز است همه افراد ملت ما سپاه اسلام هستند.
صحيفه نور جلد 12، ص 236
# بنا بود يك كودتايى مثلا همه طرفه بكنند، خداى تبارك و تعالى با ما همكارى كرد وكشف شد و بسيارى از اين جنايتكاران گرفتار شدند.
صحيفه نور جلد 12، ص 244
23 تير
گشايش مجلس خبرگان رهبرى
از آنجا كه مطابق اصل 107 قانون اساسى جمهورى اسلامى ، پس از حضرت امام قدسسره ، تعيين رهبر بر عهده خبرگان منتخب مردم مى باشد،اولين دوره مجلس خبرگان رهبرىدر 23 تيرماه 1362 گشايش يافت .
# مجلسى كه براى ادامه نظام جمهورى اسلامى و شرعيت بخشيدن به آن ، نقش اساسىدارد.
# مجلسى كه علاقه مندان به اسلام و جمهورى اسلامىدل بدان بسته و مخالفان و دشمنان آن چشم به آن دوخته اند.
# شما اى فقهاى شوراى خبرگان ! آغاز به كارى كرديد كه سرنوشت اسلام و ملترنجيده و شهيد داده و داغديده گرو آن است .
# تاريخ و نسل هاى آينده درباره شما قضاوت خواهند كرد و اولياء بزرگ خدا ناظر آراءو اعمال شما مى باشند.(( والله من ورائهم محيط و رقيب )) .
# مجلس خبرگان يك مجلسى است كه بايد شما و ملت بدانند كه اين مجلس پشتوانهكشور است براى حفظ امنيت كشور و حفظ استقلال كشور و حفظ آزادى براى كشور.
صحيفه نور جلد 17، ص 89
27 تير
پذيرش قطعنامه 598 توسط ايران
به دنبال افزايش كمكهاى همه جانبه استكبار به رژيم عراق ،به كارگيرى وسيع دشمناز سلاح شيميايى و نيز سرنگونى هواپيماى مسافربرى ايران توسط آمريكا، امامخمينى در راستاى عمل به تكليف الهى همراه با رعايت مصلحت اسلام و كشور، در 27 تير1367 قطعنامه 598 سازمان ملل متحد مبنى بر خاتمه جنگ بين ايران و عراق راپذيرفتند.
# خدا مى داند كه اگر نبود انگيزه اى كه همه ما و عزت و اعتبار ما بايد در مسير مصلحتاسلام و مسلمين قربانى شود هرگز راضى به اينعمل نمى بودم و مرگ شهادت برايم گواراتر بود، اما چاره چيست كه همه بايد بهرضايت حق تعالى گردن نهيم ،
صحيفه نور جلد 20، ص 239-238
# قبول قطعنامه از طرف جمهورى اسلامى ايران به معناىحل مساءله جنگ نيست ، با اعلام اين تصميم حربه تبليغات جهانخواران عليه ما كند شدهاست .
# من باز مى گويم كه قبول اين مساءله براى من از زهر كشنده تر است ولى راضى بهرضاى خدايم و براى رضايت او اين جرعه را نوشيدم .
# در قبول اين قطعنامه فقط مسؤ ولين ايران به اتكاء خود تصميم گرفته اند و كسى وكشورى در اين امر مداخله نداشته است .
صحيفه نور جلد 20، ص 240
# فرزندان انقلابى ام !اى كسانى كه لحظه اى حاضر نيستيد كه از غرور مقدستان دستبرداريد!شما بدانيد كه لحظه لحظه عمر من در راه عشق مقدس خدمت به شما مى گذرد. مىدانم كه به شما سخت مى گذرد ولى مگر به پدر پير شما سخت نمى گذرد؟مى دانم كهشهادت شيرين تر از عسل در پيش شماست ،مگر براى اين خادمتان اين گونه نيست ؟ ولىتحمل كنيد كه خدا با صابران است .بغض و كينه انقلابى تان را در سينه ها نگه داريد،با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگريد و بدانيد كه پيروزى از آن شماست .
صحيفه نور جلد 20،ص 241
# ما خواستيم به دنيا ثابت كنيم كه صدام معتقد به مجامع بين المللى نيست .
صحيفه نور جلد 20،ص 241
27 تير
روز نيروى انتظامى
براساس قانون مصوب مجلس شوراى اسلامى ، نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايرانسازمانى است مسلح در تابعيت فرماندهى كل قوا و وابسته به وزارت كشور كه فرماندهآن از طرف فرمانده كل قوا منصوب مى شود. هدف ازتشكيل نيروى انتظامى ، استقرار نظم و امنيت ، تاءمين آسايش عمومى و فردى ، نگهبانى وپاسدارى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى در چارچوب قانون و در قلمرو كشور جمهورىاسلامى ايران است .
# قواى انتظامى براى انتظام يك كشور است ، براى حفظ مردم است ،براى حفظ جان ومال مردم است .
صحيفه نور جلد 8،ص 166
# امروز روزى است كه ملت با اين قشرهاى انتظامى رفيقند و دوستند و برادرند. آنها مىخواهند حفظ كنند اين انتظامات را براى ملت .
# ملت وقتى ديد كه اين طايفه خدمتگزار او هستند و محبت به او مى كنند نسبت به كسى كهخدمت به او مى كند، حفظ مى كند نظم مملكتش را، قهرا علاقمند مى شود.
صحيفه نور جلد 8،ص 207-208
5 مرداد
اقامه اولين نماز جمعه
پس از پيروزى انقلاب اسلامى ، اولين نماز جمعه با حكم امام خمينى قدس سره و به امامتآية الله سيد محمود طالقانى قدس سره در پنجم مرداد ماه 1358 در دانشگاه تهران اقامهشد.
# بحمدالله در اين نهضت نماز جمعه با محتواى حقيقى آن تحقق يافت ... نماز جمعه درراءس همه امور است .
صحيفه نور جلد 18، ص 151
# نماز جمعه يك اجتماع سياسى ، نماز جمعه يك عبادت سرتاپا سياسى است .
صحيفه نور جلد 18،ص 276
# بايد سعى شود خطبه ها پرمحتوا باشد، در خطبه ها هم بايد امر به تقوا...شود و هممردم را به وحدت و حضور در صحنه دعوت نمايند.
صحيفه نور جلد 17، ص 83
# ائمه جمعه و جماعات مردم را ارشاد كنند و حضور آنها را در صحنه گوشزد كنند.
صحيفه نور جلد 15،ص 251
# نماز جمعه موجب شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترين وجه براى مردمگفته شود.
صحيفه نور جلد 7،ص 262
# مردم را در خطبه هاى نماز به وظايف خطيرى كه دارند آشنا سازيد و از توطئه هاىدشمنان اسلام و مملكت آگاه كنيد و به اتحاد و وحدت كلمه دعوت نماييد.
صحيفه نور جلد 10،ص 188
# نماز جمعه كه نمايشى از قدرت سياسى و اجتماعى اسلام است بايد هر چه شكوهمندترو پر محتواتر اقامه شود.ملت ما گمان نكنند كه نماز جمعه يك نماز عادى است .
صحيفه نور جلد 9، ص 97
نماز جمعه با شكوهمندى كه دارد براى نهضت كوتاه عمر ما يك پشتوانه محكم و درپيشبرد انقلاب اسلامى ما عامل مؤ ثر و بزرگى است .
صحيفه نور جلد 9،ص 97
# اجتماع كنيد، نمازهاى جمعه را با شكوه بجا بياوريد.
# ملت عظيم و عزيز با شركت خود، بايد اين سنگر اسلامى را هر چه عظيم تر وبلندپايه تر حفظ نمايند تا به بركت آن توطئه هاى خائنانه و دسيسه هاى مفسدانخنثى شود.
صحيفه نور جلد 9،ص 97
5 مرداد
عمليات مرصاد
پس از قبول قطعنامه از سوى ايران ، 4 الى 5 هزار نفر از منافقين با پشتيبانى همهجانبه رژيم بعث عراق ،از سر پل ذهاب وارد كشور شده و بهخيال فتح سه روزه تهران شروع به پيشروى كردند تا اينكه نيروهاى سپاه اسلام باپشتيبانى هوانيروز و نيروى هوايى موفق شدند در 5 مرداد 1367 در گردنه حسن آباد(20 كيلو مترى اسلام آباد) آنان را محاصره كرده و 2500 نفر از آنها را كشته و بقيه رامجروح و فرارى دهند.و بيش از چهارصد دستگاه خورو،نفربر و تانك آنها را منهدم سازند.
عمليات مرصاد با رمز مقدس ياعلى بن ابيطالب انجام شد.
# ننگتان باد اى تفاله هاى شيطان و عارتان باد اى خود فروختگان به جنايتكاران بينالمللى كه در سوراخ ‌ها خزيده و در مقابل ملتى كه در برابر ابرقدرتها برخاسته است، به خرابكارى هاى جاهلانه پرداخته اند.
صحيفه نور جلد 15،ص 51
# اين طرفدارهاى آمريكا كه خودشان را طرفدار خلق مى دانند اينها يا افراد كوچك و حتىطفل هاى شيرخوار را هدف قرار مى دهند يا اشخاصى كه بخواهند برايشان جرمى ثابتكنند.
صحيفه نور جلد 15، ص 255
# اين مدعى هاى مجاهدت براى خلق و براى مستضعفين ، آن چيزى را كه وجهه قرار دادند وهدف قرار دادند ضربه زدن به همين چيزهايى كهمال مستضعفين است .
صحيفه نور جلد 15،ص 179
# اينان از اول تاكنون اسلام را وسيله اهداف شوم خود كرده و قرآن و نهج البلاغه را بهبازى گرفته و جوانان پاكدل را به دام خود انداخته اند.
صحيفه نور جلد 15،ص 162
# آنهايى كه دعوى خدمت به خلق مى كردند و فدايى خلق بودند و مجاهد براى خلق ملتما ديد كه اينها يك جنايتكارانى هستند كه برضد خلق هستند و به نفع قدرتهاى بزرگتاكنون كار كرده اند.
صحيفه نور جلد 15،ص 119
# منافق ها هستند كه بدتر از كفارند.
صحيفه نور جلد 12،ص 201
# در اسلام از منافقين بيشتر تكذيب شده است و منافق اوضح مصاديق كفر است .
صحيفه نور جلد 17، ص 133
11 مرداد
شهادت آية الله شيخ فضل الله نورى
آيت الله شيخ فضل الله نورى از مجتهدان برجسته و مبارز در انقلاب مشروطه بود كهپس از پيروزى آن انقلاب ،با مشاهده روشنفكران غربزده در مجلس رهبرى انقلاب ، بهمخالفت با آنان پرداخت و خواستار مشروطه مشروعه بر پايه مبانى اسلام شد. اماسرانجام او را به اتهام ضديت با مشروطه در 11 مرداد 1288 به دار آويخته و بهشهادت رساندند.
# در همان وقت كه ايشان اين امر را فرمود و متمم قانون اساسى هم از كوشش ايشانبود،مخالفين ، خارجى ها كه يك همچو قدرتى را در روحانيت مى ديدند كارى كردند درايران كه شيخ فضل الله مجاهد مجتهد داراى مقامات عاليه را يك دادگاه درست كردند و يكنفر منحرف ، روحانى نما، او را محاكمه كرد و در ميدان توپخانه شيخفضل الله را در حضور جمعيت به دار كشيدند.
صحيفه نور جلد 13،ص 175 - 176
# مرحوم حاج شيخ فضل الله نورى در ايران براى خاطر اينكه مى گفت بايد مشروطهمشروعه باشد و آن مشروطه اى كه از غرب و شرق به ما برسدقبول نداريم در همين تهران به دار زدند.
صحيفه نور جلد 18، ص 135 - 136
# اين جوى كه ساختند در ايران و در ساير جاها اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخفضل الله را با دست بعضى از روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند دروسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و شكست دادند اسلام را درآنوقت و مردم غفلت داشتند از اين عمل حتى علما هم غفلت داشتند.
صحيفه نور جلد 18، ص 181
# مرحوم شيخ فضل الله رحمه الله ايستاد كه مشروطه بايد مشروعه باشد،بايد قوانينموافق اسلام باشد.
صحيفه نور جلد 13،ص 175
# مرحوم آقاشيخ فضل الله كه آن وقت يك آدم شاخصى در ايران بود و موردقبول بود،همچو جوسازى كردند كه در ميدان ،علنى ايشان را به دار زدند و پاى آن هم كفزدند،و اين نقشه اى بود براى اينكه اسلام رامنعزل كنند و كردند.
صحيفه نور جلد 18، ص 181
14 مرداد
نهضت مشروطه
انقلاب مشروطه ايران در عصر قاجار، واكنشى بود نسبت به رفتار ظالمانه شاهان قاجارو استبداد حكام ولايات . اين انقلاب با اعتراض ‍ مردم به رهبرى روحانيت آغاز شد و اولينخواسته آنها، حكومت پارلمانى و انتخاب بود. مظفرالدين شاه براى حفظ حكومت خود تمامىخواسته هاى مردم مبنى بر برگزارى انتخابات وتشكيل مجلس ‍ را در 24 مرداد 1285 پذيرفت . اين انقلاب پس از پيروزى ، دستخوش ‍انحراف غربزدگان شد به نحوى كه رهبران اصلى اين انقلابمثل شهيد شيخ فضل الله نورى را به اتهام ضديت با مشروطه به دار آويختند.
# اگر در صدر مشروطه علما آمده بودند در ميدان ، مؤ منين آمده بودند،روشنفكرهاى متعهدآمده بودند و مسلمانهاى متعهد آمده بودند و قبضه كرده بودند مجلس را و نگذاشته بودندكه ديگران بيايند و مجلس را بگيرند،ما به اين روزگار نمى رسيديم .
صحيفه نور جلد 12،ص 7
# اگر شما، اگر ملت اين طايفه را (روحانيون ) حفظ نكنيد بدانيد كه سرنوشت شماسرنوشت زمان مشروطه خواهد شد، كه روحانيون اين كار را درست كردند و دست استبداد راكوتاه كردند لكن دوباره بواسطه اينكه ملت مجتمع نبود و با روحانيت آنطور سازش ،اطاعت محكم نداشت ... ديگران آمدند و مشروطه را همان استبداد غليظتر با اسم مشروطه .
صحيفه نور جلد 15،ص 222
# در مشروطه بعد از اينكه ابتداء پيش رفت ، دست هايى آمد و تمام مردم ايران رابه دوطبقه تقسيم بندى كرد،نه ايران تنها، از روحانيون بزرگ نجف يك دسته طرفدارمشروطيت ، يك دسته دشمن مشروطه ، علماى خود ايران يك دسته طرفدار مشروطه ، يكدسته مخالف مشروطه ... و اين يك نقشه اى بود كه نقشه هم تاءثير كرد و نگذاشت كهمشروطه به آنطورى كه علماء بزرگ طرحش را ريخته بودند، عملى بشود.
صحيفه نور جلد 18، ص 135
# اين مسايل به عهده علما و خصوصا ائمه جمعه است كه همه دست در دست يكديگر بدهندتا انقلاب محفوظ بماند و مثل زمان مشروطيت نشود كه آنها كهاهل كار بودند ماءيوس بشوند و كنار بروند، كه در زمان مشروطيت همين كار را كردند ومستبدين آمدند و مشروطه خواه شدند و مشروطه خواهان را كنار زدند.
صحيفه نور جلد 18،ص 151
# نگرانى من از اين است كه نكند سستى كنيم و در پياده كردن اسلام دقت لازم را ننماييمبعدا اشكال پيش بيايد، نكند مثل مشروطه شود كه آقايان تلاش كردند و مشروطه را بناگذاشتند. آنوقت چند نفر از سياسيون مستبد مشروطه خواه شدند و حكومت را گرفتند و هردوره مجلس را بدتر از دوره قبل تشكيل دادند.
صحيفه نور جلد 18،ص 178
# اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤ ثر، افكارمثل مدرس شهيد را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مى رفت و قانوناساسى با متمم آن دستخوش افكار غربى ...نمى گرديد.
صحيفه نور جلد 18، ص 231
# اگر مؤ منين كنار بروند، آنهايى كه متعهد به اسلام هستند كنار بروند و اينها بيايند وقبضه كنند، مثل صدر مشروطه كه رفتند كنار اشخاصى كه متعهد بودند و قبضه كردندمشروطه را آنهايى كه متعهد به اسلام نبودند.
صحيفه نور جلد 12، ص 7
# اگر روحانيون ، ملت ، خطبا، علما، نويسندگان ، روشنفكران متعهد سستى بكنند و ازقضاياى صدر مشروطه عبرت نگيرند،به سر اين انقلاب آن خواهد آمد كه بر سر انقلابمشروطه آمد.
صحيفه نور جلد 15، ص 22
3 شهريور
شهادت حاج مهدى عراقى
حاج مهدى عراقى از پيشتازان مبارزه عليه رژيم سفاك پهلوى و از ياران نزديك حضرتامام كه در تاءمين منابع مالى نهضت نقش فعالى داشت ، پس از سالها مبارزه و تلاش ، در3 شهريور 1360 به دست گروهك منحرف فرقان به همراه فرزندش حسام به شهادترسيد.
# مهدى عراقى يك نفر بود او به تنهايى بيست نفر بود.
صحيفه نور جلد 8،ص 279
# او مى بايست شهيد مى شد، براى او مردن در رختخواب كوچك بود.
صحيفه نور جلد 8،ص 279
# من مرحوم عراقى را از آن اولى كه نهضت شروع شد و تماس با ما داشتند، مى شناختم وانصافا مردى بود كه عمرش را صرف خدمت به اسلام كرد.
صحيفه نور جلد 18، ص 82
8 شهريور
شهادت شهيد رجايى و باهنر
به دنبال عزل بنى صدر از رياست جمهورى ،شهيد رجايى با راءى اكثريت مردمم بهرياست جمهورى انتخاب شد.دشمنان قسم خورده انقلاب كه توانتحمل وجود چنين عنصر ارزشمند و دلسوزى رانداشتند، در هشتم شهريور ماه 1360 او رابه همراه يار ديرينه اش ‍ شهيد محمد جواد باهنر در انفجار دفتر نخست وزيرى بهشهادت رساندند.
# مرحوم آقاى رجايى كه همه مى دانيد چقدر مرد متعهدى و خدمتگزارى بود و واقعا معلماخلاق بود و اعمال خودش . و همين طور آقاى باهنر كه مرد دانشمند متعهد و معلمى بود.
صحيفه نور جلد 18، ص 82
# من در مطالعاتى كه در ايشان (شهيدرجايى ) كردم به نظرم آمد كه ازحال دستفروشى اش تا حال رياست جمهور، در روح او تاءثيرىحاصل نشد.
# اين طور نبود كه رياست در آنها تاءثير كرده باشد، آنها در رياست تاءثير كردهبودند؛يعنى آنها رياست را آورده بودند زير چنگ خودشان ، رياست آنها را نبرده بود تحتلواى خودش . و اين يك درسى است كه انسان بايد از اينها ياد بگيرد.
صحيفه نور جلد 20،ص 35
# در عين حال كه شهادت اين دو بزرگوار براى من بسيارمشكل است ... مى دانم كه آنها به رفيق اعلى متصل شده اند و براى آنها آرامش ‍ هست ...
# كشور ما و ملت ما با تمام قدرت ايستاده اند تا همچو شهدايى تقديم كنند و هيچ راه عقبنشينى ندارند و فكر نمى كنند به سستى .
# كوردلانى كه گمان كرده اند كه جمهورى اسلامى با نبود چند نفر از بين خواهد رفت وسقوط خواهد كرد، آنها افكارشان ، افكار اسلامى نيست و از اسلام خبرى ندارند.
صحيفه نور جلد 15،ص 113
# آقاى رجايى و آقاى باهنر هر دو شهيدى هستند كه با هم در جبهه هاى نبرد با قدرتفاسد هم جنگ و همرزم بودند...و خداوند خواست كه با هم از اين دنيا هجرت كنند و بهسوى او هجرت كنند.
صحيفه نور جلد 15، ص 112
# مادام كه ايشان در خط اسلام عزيز و پيرو احكام مقدس آن مى باشند و از قانون اساسىايران تبعيت و در مصالح كشور و ملت عظيم الشاءن در حدود اختيارات قانونى خويشكوشا باشند و از فرامين الهى و قانون اساسى تخطى ننمايند اين نصب و تنفيذ بهقوت خود باقى است . و اگر خداى ناخواسته بر خلاف آنعمل نمايد مشروعيت آن را خواهم گرفت .
# من اميدوارم كه در حفظ اين امانت الهى و مسؤ وليتى كه ملت برعهده ايشان گذاشته استبا تمام توان نموده و از آن پاسدارى نمايد.
صحيفه نور جلد 15،ص 76
8 شهريور
هفته دولت
در گراميداشت خاطره شهيدان رجايى و باهنر، هفتهاول شهريور ماه به عنوان هفته دولت نامگذارى شد تا يادآور خاطرات تلخ و جانگداز آندوران ، دوران تلاش و سخت كوشى عناصرى دلسوز و ايثارگر در نظام اجرايى انقلابكه همه تلاششان رفع مشكل محرومان و خدمت به مردم بود، باشد.
# خدمتگزار باشيد به اين ملتى كه آن دست هاى خيانتكار را قطع كرد و اين امانت را بهشما سپرد.شما الان امانت بزرگى از دست اين ملتتحويل گرفتيد و مقتضاى امانتدارى اين است كه آن رابه طور شايسته حفظ كنيد و بهطور شايسته به نسل آينده و دولت هاى آيندهتحويل بدهيد.
صحيفه نور جلد 18،ص 83
# شما براى اسلام مى خواهيد خدمت كنيد، نمى خواهيد كه براى خودتان كارى بكنيد.شمامى خواهيد براى اين ملت محروم در طول تاريخ خدمت بكنيد.
صحيفه نور جلد 18،ص 83
# شما بايد دائما مسائلى را كه خدمت هايى را كه كرديد و من مى دانم خدمت هاى بسيار زيادو ارزنده اى بوده است اينها را ذكر كنيد براى مردم .
صحيفه نور جلد 19،ص 34
# مردم اين دولت و اين جمهورى را بپا كردند و آن هم نه همه مردم اين مردم پابرهنه ،فشار انقلاب روى دوش اين محرومين بوده ...بنابراين دولت شما دولت محرومين است؛يعنى ، بايد براى محرومين كار بكيند.
صحيفه نور جلد 19، ص 35
# بايد فكر اين معنا بكنيد كه خدمت كنيد به كشور، خدمت بكنيد به ملت كه بعد از خودشما مثل مرحوم رجايى ، مردم شهادت فعلى و عملى بدهند بر اين كه شما خوبيد تا خداىتبارك در محضرش شما را قبول كند.
صحيفه نور جلد 16، ص 268
# ما هر چه خدمت بكنيم به اين ملت ، كم خدمت كرده ايم ، براى اين كه اين ملت بود كه همهاين گرفتارى ها به دست او رفع شد.دولت شاهنشاهى به دست آنها ساقط شد و ما هرچه داريم از آنهاست .
# ما بايد خدمتگزار باشيم ، واقعا خدمتگزار باشيم و هر چه خدمت بكنيم باز كم است .
صحيفه نور جلد 16، ص 36
# امروز حفظ اين دولت يك واجب شرعى است .
صحيفه نور جلد 16 ،ص 185
14 شهريور
شهادت آية الله قدوسى
آية الله حاج شيخ على قدوسى كه در ميدان مبارزه عليه رژيم ستمشاهى همواره ازپيشگامان بود، پس ازپيروزى انقلاب ، به فرمان امام خمينى به دادستانىكل انقلاب منصوب شد و پس از 31 ماه خدمت صادقانه در سنگر قضاوت ، در 14 شهريور1360، ناجوانمردانه بر اثر انفجار يك بمب آتش زا در دادستانىكل انقلاب به فيض عظيم شهادت نائل آمد.
# شهيدى عزيز كه ساليان دراز در خدمت اسلام بود.
صحيفه نور جلد 15، ص 122
# آن بزرگوار را به تقوا و حسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف مى شناختم .
صحيفه نور جلد 15، ص 122
# شهادت بر او مبارك ، و فود الى الله و خروج از ظلمات به سوى نور بر او ارزانىباد.
صحيفه نور جلد 15، ص 122
17 شهريور
جمعه خونين هفده شهريور
در روز جمعه 17 شهريور ماه 1357، رژيم خون آشام پهلوى ، اجتماع تظاهر كنندگان درميدان ژاله تهران را از زمين و هوا به رگبار گلوله بست و با شهادت قريب چهار هزار نفرو هزاران زخمى يكى از بزرگترين فجايع تاريخ انقلاب را به وجود آورد. اين ميدانبعد از اين حادثه به ميدان شهدا تغيير نام يافت .
# اى كاش خمينى در ميان شما بود و در كنار شما در جبهه دفاع براى خداى تعالى كشتهمى شد.
صحيفه نور جلد 2، ص 100
# 17 شهريور مكرر عاشورا و ميدان شهدا مكرر كربلا و شهداى ما مكرر شهداى كربلا ومخالفان ملت ما مكرر يزيد و وابستگان او هستند.
صحيفه نور جلد 9،ص 57
# هفدهم شهريور كه گزارشگر جنايات شاهنشاهى ضد انسانى و اسلامى است و از ايامالله و نشانگر مقاومت و شجاعت و ايستادگى ملت درمقابل ستمگران و جنايتكاران است در خاطره ملت مبارز ايران زنده است و زنده خواهد بود.
صحيفه نور جلد 15، ص 135
19 شهريور
رحلت آية الله طالقانى
آية الله سيدمحمود طالقانى ، امام جمعه تهران ، پس از سالها مبارزه عليه رژيمستمشاهى و عمرى تلاش خستگى ناپذير در راه پياده كردن احكام اسلام ، در 19 شهريور1358، در اثر سكته قلبى دار فانى را وداع گفت و به ديدار معبود شتافت .
# مرحوم آقاى طالقانى مستقيم بود،مستقيم فكر مى كرد، مستقيمعمل مى كرد.انحراف به چپ و راست نداشت ، نه غربزده بود و نه شرق زده ، اسلام زدهبود، دنبال تعليمات اسلام بود و براى يك ملت مفيد بود.
صحيفه نور جلد 9،ص 112
# ما برادرى را از دست داديم و ملت ما پدرى را و اسلام مجاهدى را.
صحيفه نور جلد 9 - ص 116
# آقاى طالقانى يك عمر در جهاد و روشنگرى و ارشاد گذراند... و هيچ گاه در جهادبزرگ خود سستى و سردى نداشت .
صحيفه نور جلد9،ص 81
# او براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود.زبان گوياى او چون شمشير مالك اشتربود.برنده بود و كوبنده .
صحيفه نور جلد 9، ص 81
20 شهريور
شهادت آية الله مدنى
آيت الله سيد اسدا...مدنى ، نماينده حضرت امام (ره ) و امام جمعه تبريز، مجسمه تقوى وفضيلت ، در بيستم شهريور 1360 بعد از اقامه نماز در محراب جمعه ، به عنوان اولينشهيد محراب به دست يكى از شقى ترين منافقين روزگار به شهادت رسيد.
# سيد بزرگوار و عالم عادل عاليقدر و معلم اخلاق و معنويات حجت الاسلام و المسلمينشهيد عظيم الشان مرحوم حاج سيداسدالله مدنى رضوان الله عليه همچون جدبزرگوارش در محراب عبادت به دست منافقى شقى به شهادت رسيد.
# اگر با به شهادت رسيدن مولاى متقيان اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادتامثال فرزند عزيزش شهيد مدنى هم آرزوى منافقان را برآورده خواهد كرد.
# اين چهره نورانى اسلامى ، عمرى را در تهذيب نفس و خدمت به اسلام و تربيت مسلمانان ومجاهده در راه حق عليه باطل گذراند.
# از چهره هاى كم نظيرى بود كه به حد وافر از علم وعمل و تقوا و تعهدو زهد و خودسازى برخوردار بود .
صحيفه نور جلد 15،ص 153

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation