بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب تسنیم تفسیر قرآن کریم ، جلد 2, آیت الله عبدالله جوادى آملى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     FOOTNT02 -
     Footnt03 -
     Footnt04 -
     Footnt05 -
     Footnt06 -
     TASNIM01 -
     TASNIM02 -
     TASNIM03 -
     TASNIM04 -
     TASNIM05 -
     TASNIM06 -
     TASNIM07 -
     TASNIM08 -
     TASNIM09 -
     TASNIM10 -
     TASNIM11 -
     TASNIM12 -
     TASNIM13 -
     TASNIM14 -
 

 

 
 

 

back page

1501- سوره انسان ، آيه 1.
1502- سوره فصلت ، آيه 9.
1503- سوره ذاريات ، آيات 20 - 21.
1504- سوره طور، آيه 35.
1505- سوره طور، آيه 36. مراد از السموات والارض در مواردى كهتعبير ما فيهن يا ما بينهن همراه با آن نيامده ، مجموع نظامآفرينش است .
1506- سوره جاثيه ، آيه 24.
1507- سوره جاثيه ، آيه 24.
1508- سوره جاثيه ، آيه 24.
1509- سوره ملك ، آيه 2.
1510- سوره جاثيه ، آيه 24.
1511- سوره جاثيه ، آيه 24.
1512- سوره انعام ، آيه 29.
1513- سوره مومنون ، آيه 115.
1514- سوره مومن ، آيات 10 - 11.
1515- برخى مفسران گفته اند آيه سوره غافر دلالتى بر حيات برزخى انسانندارد؛ در حالى كه هم از آيه سوره غافر و هم از آيه مورد بحث حيات برزخى استفاده مىشود: اما در آيه سوره غافر، چون دو احياء و دو اماته مطرح است ، اماتهاول عامل انتقال انسان از دنيا به عالم ديگر اس و چون اماته دوم بدون احياى سابق ممكننيست ، پس اماته دوم اقتضا مى كند كه انسان در برزخ حياتى ديگر داشته باشد و آنگاهاز حيات برزخى به صحنه قيامت كبرا منتقل شود و اينانتقال جديد يك چهره اش اماته دوم است .
در آيه محل بحث نيز چون خداى سبحان فرمود: (ثم يحييكم ثم اليه ترجعون ) و افزونبر احياء رجوع به سوى خدا را نيز با حرف عطف ثم ذكر كرد، معلوم مىشود بين احياء رجوع فرق است و چون رجوع ناظر به حيات قيامتى است ،پس احياء ناظر به حيات برزخى است و هر يك از دو جمله به مرحله خاصى از سير انساناشاره دارد و گرنه مى فرمود: ثم يحييكم واليه ترجعون و يا تنها مىفرمود: ثم اليه ترجعون .
1516- سوره مومنون ، آيه 100.
1517- سوره انشقاق ، آيه 6.
1518- سوره انشقاق ، آيات 7 - 13.
1519- سوره فجر، آيات 27 - 30.
1520- تهذيب ، ج 3، ص 126.
1521- سوره فجر، آيات 27 - 28.
1522- سوره بروج ، آيه 13.
1523- سوره مومنون ، آيه 14. 1524- سوره طه ، آيه 55.
1525- سوره مومنون ، آيه 15.
1526- سوره فرقان ، آيه 49، سوره زخرف ، آيه 11، سوره ق ، آيه 11.
1527- سوره يس ، آيه 33.
1528- سوره بقره ، آيه 156.
1529- سوره هود، آيه 123.
1530- سوره روم ، آيه 11.
1531- تفسير كبير، ج 1، ص 152.
1532- به نقل از بيان السعاده ، ج 1، ص 70.
1533- ص 35، ج 1.
1534- سوره حجر، آيه 29.
1535- سوره روم ، آيه 19.
1536- سوره عنكبوت ، آيه 64.
1537- سوره عنكبوت ، آيه 64.
1538- البحر المحيط، ج 1، ص 131.
1539- بحار، ج 6، ص 236 .
1540- بحار، ج 6، ص 236.
1541- سوره عبس ، آيات 21 - 22
1542- توحيد صدوق ، باب حدوث عالم ، ح 3.
1543- توحيد صدوق ، ص 257.
1544- سوره نور، آيه 35.
1545- سوره اسراء، آيه 12.
1546- سوره نازعات ، آيات 27 - 30؛ ر. ك الميزان ، ج 17، ص 365.
1547- ر.؟ التحقيق فى كلمات القرآن الكريم ، ج 5، ص 324.
1548- سوره هود، آيه 44.
1549- سوره زخرف ، آيات 12 - 13.
1550- سوره اعراف ، آيه 54.
1551- سوره طه ، آيه 5.
1552- جامع البيان ، ج 1، ص 228.
1553- البحر المحيط، ج 1، ص 134.
1554- جامع البيان ، ج 1، ص 228 - 229.
1555- الميزان ، ج 12، ص 154؛ التحقيق فى كلمات القرآن الكريم ، ج 5، ص326.
1556- سوره طلاق ، آيه 12.
1557- سوره زخرف ، آيات 12 14.
1558- سوره حج ، آيه 37.
1559- سيره ابن هشام ، ج 1، ص 266.
1560- سوره فصلت ، آيات 9 10.
1561- سوره ابراهيم ، آيات 32 33.
1562- سوره فصلت ، آيه 11.
1563- جامع البيان ، ج 1، ص 232.
1564- سوره نحل ، آيات 5 7.
1565- سوره قصص ، آيه 81.
1566- سوره شعراء، آيه 63.
1567- سوره بقره ، آيه 60.
1568- سوره قمر، آيه 1.
1569- سوره انبياء، آيه 79.
1570- سوره ص ، آيه 36.
1571- سوره ابراهيم ، آيه 32.
1572- سوره يس ، آيه 38.
1573- سوره يس ، آيه 40.
1574- سوره صافّات ، آيه 6.
1575- سوره ذاريات ، آيه 7.
1576- نورالثقلين ، ج 5، ص 366
1577- سوره رعد، آيه 16.
1578- سوره ملك ، آيه 14.
1579- سوره رعد، آيه 4.
1580- سوره طه ، آيه 14.
1581- سوره انبياء، آيه 87. 1582- سوره بقره ، آيه 29.
1583- سوره يوسف ، آيه 3.
1584- البحر المحيط، ج 1، ص 279 با تغيير و تلخيص .
1585- تفسير كبير، ج 1، ص 154.
1586- الجامع لاحكام القرآن ، ج 1، ص 240.
1587- مجمع البيان ، ج 1، ص 141.
1588- تفسير صدرالمتاءلّهين ، ج 2، ص 277.
1589- سوره زخرف ، آيه 32.
1590- بحار، ج 74، ص 140.
1591- سوره نازعات ، آيه 27.
1592- سوره اسراء، آيه 37.
1593- سوره احزاب ، آيهئ 72. بحث مبسوط درباره معناى امانت ، كيفيت عرضه ، اباىاشفاقى در برابر اباى استكبارى شيطان ، معناى ظلوم وجهول ، تناسب آن با حمل امانت و معارف عميق ديگر كه در آيه مزبور تعبيه شده به موطنخاص خود احاله مى شود.
1594- تفسير برهان ، ج 1، ص 72.
1595- بحار، ج 3، ص 40.
1596- نهج البلاغه ، خطبه 132 بند 8.
1597- نهج البلاغه ، خطبه 143، بند1.
1598- نورالثقلين ، ج 1، ص 47.
1599- نهج البلاغه ، خطبه 1، بند 13.
1600- روح المعانى ، ج 1، ص 199.

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation