بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب زندگی شناسی جلد 4, استاد جلال الدین فارسی   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     ENSAN001 -
     ENSAN002 -
     ENSAN003 -
     ENSAN004 -
     ENSAN005 -
     FOOTNT01 -
 

 

 
 

 

1) تامس هابز، فيلسوف انگليسى ميگويد: (آدمى گرگ آدميخوار است ).
2)تبابل باذيسن
3) طبقات الصوفيه ، سلمى ، 235
4) استاد دانشگاه راكفلر و برنده چندين جائزه ى علمى ، از جمله جائزه پوليت زرسال 1969 و جائزه نوبل 1976 با شركت دانشمندى ديگر
5) انسانيت انسان ، تعريب دكتر نبيل صبحىالطويل ، چاپ بيروت 1979، ص 130.
6) انسانية الانسان ، ص 264.
7) جامعه شناسى ، يحيى مهدوى ، چاپ 1333، ص 79.
8) جامعه شناسى ، يحيى مهدوى ، چاپ 1333، ص 82.
9) جامعه شناسى ، يحيى مهدوى ، چاپ 1333، ص 83.
10) جامعه شناسى ، يحيى مهدوى ، چاپ 1333، ص 156.
11) جامعه شناسى ، يحيى مهدوى ، چاپ 1333، ص 156 .
12) بحران روانكاوى ، اريك فروم ، 205.
13) سرمايه به نقل از: اريك فروم ، بحران روانكاوى ، ص 207. موفق به يافتناين مطلب از ترجمه سرمايه به قلم ايرج اسكندرى نشدم .
14) Passion
15) DRIVE
16) رك : درسهايى درباره ماركسيسم ، جلدهاى دوم و سوم .
17) جامعه شناس و روانشناس آلمانى ، (1832 - 1920).
18) Pathology-PSychot.
19) مبتلايان به بيمارى پسيكوز PSychotic.
20) قرآن از اين كاركرد كه با نفس لوامه ، و روانشناسى عاميانه با عذاب وجدانىياد ميكند.
21) در آيه ى يا ايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضية مرضيه ، به آناشاره است .
22) تنش كه ترجمه Tention است در روانشناسى به معنى آمادگى براىعمل و كاهش اين آمادگى پس از وقوع عمل مى باشد. به عبارت ديگر تنش عبارت است ازبروز حالت عدم تعهادل در ارگانيسم و مجبور ساختن آن به انجام عملى كه باعث ايجادتعادل مجدد مى شود.
23) Libido، عبارت است از نيروى اصلى و حياتى موجود زنده كه توسط غريزهجنسى ظاهر مى شود. فرويد آن را به غريزه زندگى تعبير مى كند.
24) رك ، فلسفه انقلاب اسلامى ، ج 1، صص 256 - 286
25) رك : جامعه سالم ، ص 49 - 89.
26) رك : انسان براى خويشتن ، ص 77 - 83.
27) اريك فروم ، بنام زندگى ، 121 و 123.
28) Realisation Self
29) اريك فروم ، بنام زندگى ، ص 124.
30) فيزيولوژيست ، جراح ، و زيست شناس فرانسوى و برنده جايزهنوبل سال 1931 و جوائز و نشانهاى علمى متعدد.
31) انسان موجود ناشناخته ، ترجمه دكتر پرويز دبيرى ، چاپ 1329، ص 272- 273.
32) Micelle
33) .phrenic Schizo
34) S.A.E
35) سوره مومنون ، 1 - 11
36) فلسفه اجتماعى ، مركز انتشارات علمى و فرهنگى ، چاپ 1362، ص 424 -425.
37) اعلى ، 2 - 4
38) نهج البلاغه ، ج 1، ص 14
39) همان ، ص 16.
40) سوره انسان ، آيه 2.
41) شمس ، 7 - 10
42) براى نمونه ،رك : سوره غافر، آيه 7 كه واكنشعوامل متعددى از نظام هستى را نسبت به توبه شخص مؤ من - كه يكى از توانايى هاىساختارى اوست - بيان مى كند.
43) صيحفه سجاديه ، ص 22 - 23: دعاؤ ه فى التحميد لله .
44) انسان ، 1 - 3
45) سماء - آسمان - طورى به كار مى رود كه اگر به معنى آسمان كره زمين ياآسمان هاى جهان طبيعى فهميده شود درست فهميده شده و اگر دانشمند و مفسر يا فيلسوفعالى مقامى آن را از روى آيه 21 (حجر) يا آيات 22 حجر، 31 هود، 9 ص ، 100اسراء، 37 طور، 7 منافقون ، 50 انعام و 49 غافر، جهان برين و لايه هاى هستى برينبفهمد به بطن آن پى برده است بطن هايى كه در احاديث شريفه آمده و هر كس بر حسبمرتبه علمى و معرفتى و حكمتش مى تواند درك كند.
46) اين همان معناى (نبتليه ) است در كتابهاى لغت و تفسير قرآن : (كلمه ابتلاء كهجمله نبتليه مشتق از آن است به معناى نقل چيزى از حالى به حالى و طورى به طورى ديگراست مثلا طلا در بوته (ابتلاء) ميكنند تا ذوب شود و به شكلى كه ميخواهند در آيد ).الميزان ، ج 39، ص 346 - 345
47) حجر، 27
48) آيات 31 - 26
49) آل عمران ، 154، و 119 - مائده ، 7 - هود، 5 -انفال ، 43 - فاطر، 38 - لقمان ، 3 - شورى ، 24 - ملك ، 13 - تغابن ، 4
50) روم ، 30
51) عبس ، 11 - 12
52) مدثر، 55
53) مزمل ، 19
54) كهف ، 29
55) فرقان ، 57
56) مدثر، 41 - 34
57) الميزان ، ج 28، ص 119
58) نجم ، 29
59) آل عمران ، 152
60) قصص ، 79
61) روم ، 38
62) فاطر، 10
63) هود، 88
64) اسراء، 19
65) قصص ، 5
66) شورى ، 24 - 23
67) همان ، 26 - 25
68) احزاب ، 73 - 72
69) اسراء، 70
70) اشاره به آيه كريمه لقد خلقنا الانسان فى احسن تقويم . تين ، 4
71) صحيفه سجاديه ، دعايش در حمد و ستايش خدا، ص 26
72) قيامت ، 14 - 15
73)شمس ، 8
74)راغب اصفهانى - متوفاى 502 - مفردات ، ص 455
75)بقره ، 30
76) اعلى ، 2 - 3
77) انفطار، 6 - 8
78) بقره ، 30
79) همان ، 31 - 32
80) بقره ، 33
81) نحل ، 102 - 99
82) يونس ، 14 - 16
83) فاطر، 39
84) نمل ، 62
85) ص ، 26
86) آل عمران ، 18
87) نساء، 135
88) مائده ، 8
89) همان ، 42
90) انعام ، 153 - 152
91) جن ، 15
92) رعد، 5
93) مائده ، 69 - 67
94) حاقه ، 37 - 25
95) نهج البلاغه ، ج ، 3، ص 183
96) روم ، 30
97) صحيفه سجاديه ، ص 22
98) تكوير، 28
99) مومنون ، 63 - 59
100) اعراف ، 172
101) بلد، 10
102) اعلى ، 3 - 4
103) صحيفه ، ص 24. الهام ، و تسويه ، هر دو به معناى اعطاى ساختار فطرىاست رك : آيه كريمه 8 شمس : و نفس و ما سواها فالهمها فجورها و تقواها و مفرداتراغب اصفهانى ، ص 455 كه مى گويد: الهام به معنى القاء است و التهام به معنىمكيدن شير از پستان مادر كه عملى ساختارى و غير ارادى است .
104) اعراف ، 19 - قريب به آن : بقره ، 35
105) نهج البلاغه ، ج 3، ص 210
106) مزمل ، 20
107) معارج ، 19 - صحيفه سجاديه ، ص 79 و 259
108) نساء، 128 - حشر، 9 - تغابن 16
109) اعراف ، 176 - كهف ، 28- طه ، 16 - فرقان ، 43 - نهج البلاغه ، ج 1 ص 72
110) طه ، 117 - 121، براى اطلاع مبسوط از آن رك : تعالى شناختى ، جلد سوم(اراده معطوف به حيات طيبه ، ص 141 - 133
111) شمس ، 7 - 10
112) نحل ، 61 - 62
113) انعام ، 153
114) عنكبوت ، 69
115) ابراهيم ، 12
116) انسان ، 30
117) سوره انسان ، 1 - 3
118) همان ، آيه 2
119) در جاى ديگر، از جمله حج ، آيه 5، از خاك : (تراب )
120) حجر، 27: نار السموم
121) رحمان ، 15: مارج من نار
122) حجر، 27
123) جن ، 6
124) نمل ، 17 - سبا، 12
125) ذاريات ، 56
126) جن ، 14: و انا منا المسلمون و منا القاسطون
127) جن ، 11
128) همان : و انا منا الصالحون و منادون ذلك كنا طرائق
129) رك : الميزان ، ج 15، ص 87 و 88. بهنقل از كلينى در كافى از اميرالمومنين و امام صادق و امام باقر عليهم السلام
130) توارث غير ژنى ، يا توارث سيتوپلاسمى هم وجود دارد
131) براى آگاهى رك : كتابم (آزادى ، انقلاب ، سير تقرب الى الله )
132) كهف ، 50
133) چه ، شرط لازم از شرايط يازدهگانه تحقق آزادى - عزت ، تحقق قبلى وضعيتمحيط اسارت - ذلت است كه خود منوط به وجودعامل مخل زيستن يا مفسد رشد معنوى است ، رك : كتابم (آزادى ، انقلاب ، و سير تقرب الىالله ).
134) كهف ، 50
135) حجر، 42
136) نجم ، 32
137) مفردات ، راغب اصفهانى - الميزان ، ج 37، ص 84
138) ثواب الاعمال ، بروايت از امام باقر عليه السلام
139) الميزان ، همان ، ص 85
140) اعراف ، 18 - 25
141) حجر، 16 - 31: و لقد خلقنا الانسان منصلصال من حماء مسنون ... و اذقال ربك للملائكه انى خالق منصلصال من حماء مسنون .
142) آيه 29 اعراف ، و چند آيه ديگر
143) تحريم ، 12
144)انبيا، 92
145) در تفسير شيخ طوسى - متوفاى 460 - مى خوانيم : ابن عباس ميگويد:العالمين كه جمع عالم است ملائكه و انسانها و موجودات نامرئى را كه هر يك از آنان يكجهان هستند شامل ميشود. (ج 1، ص 32) در تفسير شيخ طبرسى قرن ششم آمده است :العالمون جمع عالم است و به معنى عالمهاى آفريدگان چون اين ايه كه(قال و ما رب العالمين . قال رب السموات و الارض و ما بينهما) بر آن دلالت دارد (ج 1،ص 45) اما متاسفانه همه مترجمان فارسى تا پانزدهسال پيش آن را غلط ترجمه كرده اند.
146)آيات 8 - 9
147) بقره ، 206
148)ص ، آيه 2
149) حجر، 10 - 15
150) آيات 16 - 18
151) آيات 43 - 48

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation