بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب زندگینامه استاد مطهری, ( )
 
 

بخش های کتاب

     abyati -
     asatid -
     didegah -
     d_talab -
     fahrast-a -
     farazha -
     fehrest -
     hozor-fa -
     jelvehha -
     m-moalem -
     n-s-m-dar -
     notgh-ama -
     p-a-s -
     p-a-s1 -
     p-a-s2 -
     shahadat -
     siry-goz -
     sleep -
     veladat -
     vishagi -
     zend-ajm -
 

 

 
 

مطهرى ( ره ) معلم وارسته

قلم و بيان از ترسيم شجاعت , پايمردى ,ديانت و درنهايت رسيدن به قله رفيع شهادت بزرگمردى چون آيت الله مرتضى مطهرى ( ره) و نقش حيات آفرين ايشان در ابعاد گوناگون به ويژه در بعد فرهنگى عاجز و قاصر است.چرا كه او از مزرعه بهار سرشارتر و از سپيده صبح روشن تر و از ديده خورشيدبيدارتراست او آموزگارى بود كه تا به ابد موج نورش پشت سياه ظلمت شب را خواهد شكست .
راه او پيوسته روشنگر بزم محفلعاشقان راه توحيد خواهد بود , با شهادت او روز معلم در جمهورى اسلامى ايران تولديافت . آرى او معلم بود معلم فداكار و دلسوخته آن چه را كه خود آموخته بود باسخاوتمندى به ديگران آموخت بذر ايمان را در دلها تشنه حقيقت افشانده , روح مستعدرا صيقل داده، خواب غفلت را از قلوب جاهلان به دور ساخته و حياتى تازه در كالبدزمان و مكان دميد .
او بنده خدا بود , سايه لطف خدا بود, فرشته رحمتى بود كه براى سعادت و نيك بختى فرزندان جامعه اسلامى خلق شده بود اوعاشق خدا بود , به تربيت نسل جوان عشق مى ورزيد , او پروانه اى بود كه از سوختنپروا نداشت .
او معلمى بود كه در راه تطهير قلوبو تهذيب نفوس , فوز عظيم شهادت رادر آغوش كشيد يك لحظه از تربيت و تزكيه انساننياسود تا اين كه درجوار قرب معبود خويش جاى گرفت . نور تابنده اى بود كه به گوشمتعلمين خود درس يكتاپرستى را سرود و زنگار انحراف و التقاط را از دلها زدود .اودر آسمان تعليم و تربيت ميهن اسلامى خوش درخشيد و مانند ابر بهارى شكوفه هاى ايمانو ايثار را سيراب ساخت .

شايسته است بگوييم :

اى شهريار سرزمين دانش و اىآموزنده الفباىسعادت و توحيد , مقام والايت را گرامى مى داريم و به صفاى دل و به روح درد آشناى تو درود مى فرستيم .