بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب زندگینامه استاد مطهری, ( )
 
 

بخش های کتاب

     abyati -
     asatid -
     didegah -
     d_talab -
     fahrast-a -
     farazha -
     fehrest -
     hozor-fa -
     jelvehha -
     m-moalem -
     n-s-m-dar -
     notgh-ama -
     p-a-s -
     p-a-s1 -
     p-a-s2 -
     shahadat -
     siry-goz -
     sleep -
     veladat -
     vishagi -
     zend-ajm -
 

 

 
 

فرازهايى از زندگانى استاد

شهيد مطهرى ( ره ) هماهنگ با تحصيل به تهديب خويش كوشيد و همواره دردو جبههتعليم و تهذيب با همتى بلند و پشتكارى عجيب به كسب فضايل اخلاقى ورفع رذايل اخلاقىو فهم مسايل روزگار گذارند . وقتى احساس كرد براىسازندگى و آماده ساختن جامعه نيازبه جوانان متعهد و مسئول دارد كه دربحرانهاى جهانى حافظ اسلام و نگهدار احكام الهىباشند . سال 1331 ه . ش ,به تهران آمد و با تدريس در دانشكده الهيات پايه گذارخدمات فرهنگىگشت .
شهيد مطهرى ( ره ) به نيازهاى جامعهمى نگريست و با هر طبقه اى مطابقفراخور فهم و نياز معنوى سخن مى گفت . لازم است مربيان عزيز در آثاراستادمطالعاتى عميق داشته باشند و سعى كنند شيوه كار استاد را دنبال كنند تا انشاء اللهدانش آموزان خود را صحيح تربيت كنند و جامعه را ازآلودگى هاى اخلاقى و روحىپاكسازى كنند .
قلم استاد شيوا و دقيق و روشن بودحتى در بيان غامض ترين مسايل فلسفى وعرفانى خيلى آسان و قابل فهم سخن گفته است .
شهيد مطهرى ( ره ) همانند يك معلمدلسوز , افكار خفته جامعه را روشنكرد . او مى گفت :
من به عنوان نصيحت مى گويم كسانى كه مى خواهند مكتب اسلام را با مكاتب ديگر تطبيق دهند وعناصرى از آن مكتب را در اسلام وارد كنند چه بدانند و چه ندانند در خدمت استعمار هستند از اين رو براىحفظ انقلاب اسلامى در آينده از جمله اساسى ترين مسايلى كه بايد مد نظر داشته باشيم حفظ اشاعه استقلال مكتبى و ايديولوژيك خودمان است .
قلم استاد , فكر و انديشه استاد فقط براى پاسدارى از فرهنگ عميقاسلام معطوف بود . استاد قلم خود رابا خون خويش آغشته ساخت و طريقه پاسدارى از قرآن واسلام را به نسل حاضر و نسلهاىآينده انقلاب اسلامى آموخت .
حضرت امام ( رض ) مى فرمايند : اينجانب نمى توانم احساسات و عواطف خود را نسبت بهاين شخصيت عزيز ابراز كنم . آنچه بايد عرض كنم درباره او اين است كه خدمتهاىارزشمندى به اسلام و علم نمود و موجب تاسف بسياراست كه دست جنايتكاران اين درختثمربخش را از حوزه هاى علمى و اسلامىگرفت .
آرى فقدان آن علامه خسارت جبرانناپذير است . صداى سالار و سوختگان عشق در فضا طنين جاودانه خواهد داشت كه مرگاستكبار را فرياد مى كرد . عاشقان حق , حق گويان فنا شده در آتش عشق معبود , ازسرچشمه دين به سرچشمه بقاراه بردند اما دشمن در آتش خشم مى سوزد , شهيد مطهرى ( ره) در حق فناشده بود . او حيات جاودانه يافت