بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب آمریکا از دیدگاه امام خمینی, مرکز تحقیقات اسلامى سپاه   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     AMREEK01 -
     AMREEK02 -
     AMREEK03 -
     AMREEK04 -
     AMREEK05 -
     AMREEK06 -
     AMREEK07 -
     AMREEK08 -
     AMREEK09 -
     AMREEK10 -
     FOOTNT01 -
     FOOTNT02 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

م - ايجاد پايگاه نظامى
ما فريادمان اين است كه بايد اين ملّت هر چه داردمال خودش باشد و خودش اداره خودش را بكند، ما مستشار نمى خواهيم از آمريكا، شصت هزارمستشار كه اين قدر بودجه دارد كه من و شما تصورش را نمى كنيم ، اين بودجه مملكت راصرف مستشارها ديگر نكنيد اين خيلى عجيب است ، پايگاه براى آنها درست مى كنند،مستشاران مى آورند خرجش را ما بايد بدهيم نفتمان را مى دهيم براى درست كردن پايگاهآخر شما حساب بكنيد اين را و بعد مطالعه كنيد در اين امور، يك اسلحه هايى كه ايران بهدردش به هيچ وجه نميخورد.(71)
و اما نفت ما، تمام نفت ما را به غير دادند، به آمريكا و غير از آمريكا دادند، آنى كه بهآمريكا دادند عوض چه گرفتند؟ عوض ، اسلحه براى پايگاه درست كردن براى آقاىآمريكا ما، هم نفت داديم و هم پايگاه براى آنها درست كرديم آمريكا با اين حيله كه اين مردهم دخالت داشت ، با اين حيله نفت را از ما برد و براى خودش در عوض پايگاه درست كرديعنى اسلحه آورده اين جا كه ارتش ما نمى تواند اين اسلحه رااستعمال بكند، بايد مستشارهاى آنها باشند، بايد كارشناس هاى آنها باشند.(72)
با اين وضعى كه الآن هست ، قيامى كه ملّت كرده است ، معلوم نيست ارتش ‍ وفادار به شاهباشد، چون ملّت از خود آنهاست و آنها هم از ملتند و ملّت به واسطه همبستگى كه به همدارند، قدرتى دارند كه بالاخره ارتش را جذب مى كنند. اين آمريكائى ها هستند كه بهواسطه نفوذى كه در ارتش دارند، ارتش را نگه داشته كه از شاه محافظت كنند، والا خودارتش معلوم نيست كه وفادار باشند و اگر هم فى الجمله وفادارى باشد، ملّت آنها راجذب خواهند كرد.(73)
ن - تشكيل ژاندارم منطقه
استعمار امريكا از ذخاير هنگفت نفت خود استفاده نمى كند و از ديگران مى خرد كه براىمصالح كشورش محفوظ باشد ولى شاه ايران اين طلاى سياه را مى فروشد و خزانهايران و ملت را تهى مى كند و درآمد آنرا به جاى اينكه صرف اين ملت پا برهنه وگرسنه نمايد، به اربابان استعمارگرش وام مى دهد و يا اسلحه هاى خانمانسوز ومخرب مى خرد تا از منافع و مطامع استعمارگران در ايران و منطقه نگهبانى كند وبهخونريزى و سركوبى جنبش ‍ هاى ضد استعمارى ادامه دهد.(74)
ق - كشتار مخالفان و مبارزان
وقتى كه فرياد اسلامخواهى مردم كشور ما در پانزده خرداد به گوش آمريكا رسيد ووقتى كه براى اولين بار غرور آمريكا و اقتدار و ابرقدرتى او در اعتراض به مصونيتكارگرانش در ايران شكسته شد و آمريكا متوجه اقتدار و رهبرى علما و روحانيت اسلام و عزمجزم و اراده پولادين ملت ايران براى كسب آزادى واستقلال و رسيدن به نظام عدل اسلامى گرديد، به نوكر بى اراده و وطن فروش وفرومايه خود محمدرضا خان دستور داد كه صداى اسلامخواهى ملت ما را خاموش كند و از اوپيمان گرفت تا همه افرادى كه در برابر آمريكا قد علم كرده اند را نابود كند و همهديديم كه اين خاء نان و سرسپردگان در اين ماموريت شوم لحظه اى درنگ ننمودند.(75)
ر - پشتيبانى از جنايات شاه
آمريكا تا حال از شاه دفاع كرده است و به همين جهت دشمن شماره يك ملّت ايران است . مادخالت آمريكا را در ايران محكوم مى كنيم . آمريكا براى اين كه در ايران پايگاه داشتهباشد و منابع ما را به يغما ببرد هيچ كس را بهتر از شاه ندارد تا آنچه را كه آمريكا مىخواهد، بكند و به همين دليل است كه از شاه دفاع مى كند. ما به اميد خدا ايران رامستقل خواهيم كرد. ملّت ايران با مجاهدت هاى بيدريغ خود و كشته دادن هاى بيشمار خودبالاخره شاه را از ايران بيرون مى كند و نظام شاهنشاهى را برچيده و حكومتعدل اسلامى را جايگزين آن خواهد كرد.(76)
جنايات شاه مخلوع چيزى نيست كه از ياد ملّت رفته باشد و يا بشود از ياد برد. بر همهروشن است كه محمدرضا پهلوى ما را از هر جهت وابسته به آمريكا كرده بود، چه از نظراقتصادى و سياسى و چه از نظر فرهنگى و نظامى و چه از نظر معنوى و خصلتهاىانسانى و اگر مهلت مى يافت ، به اسلام ضربه جبران ناپذير مى زد. همه مى دانند كهدست او و پدرش به خون بزرگ و كوچك اين مرز و بوم آغشته است . كشتار دست جمعى وزندان و شكنجه و تبعيد از امور رايج رژيم اين پليد بود. شاه به حمايت و پشتيبانىدولت آمريكا دست به اين جنايات وحشيانه زد و ملّت ما را از هستى ساقط كرد.(77)
ببينيد در اين زندان ها به علماى اسلام ، به روشنفكرهاى ايران ، به محصلين ايران ، بهدانشگاهى هاى ايران چه مى گذرد. ببينيد كه در اين بيغوله هايى كه در زيرزمين ايجادكرده بودند و جوان هاى متعهد ما را براى اين كه آزادى مى خواستند، براى اين كهاستقلال مى خواستند، در اين بيغوله ها با آنها چه رفتار كردند. من اگر بخواهم براىشما كليات مسائل را هم بگويم وقت ضيق است لكن بدانيد با اين ملّت همچو رفتار كردندكه هيچ وحشى اى با هيچ وحشى عمل نمى كند. پاهاى بعضى از جوان هاى ما را با ارهبريدند، بعضى از جوان هاى ما را روى تابه گذاشتند و سرخ كردند، در حضور پدرها،پسرها را دست بريدند، پسرهاى كوچك را براى اقرار گرفتن از پدر، كارهايى كردندكه خجلت آور است گفتنش و كارهايى كردند كه به استناد اين كه ما ماءمور هستيم از طرفدولت هاى بزرگ و ماءمور براى وطن مان هستيم و مستند مى شد همه اين ها به رؤ ساىجمهور آمريكا و امثال آنها كه ما مبتلاى به آن هستيم .(78)
اين مصيبت ها كه ما مبتلاى به آن هستيم از آمريكا و اذناب آن است برخوردارى شاه ازپشتيبانى رئيس جمهور آمريكا اين كشتارهاى بيرحمانه را به بار آورد و ملّت مسلمين راسوگوار كرد، برخوردارى از آمريكا تبريز را به خاك و خون كشيد.(79)
آمريكا بايد بداند كه اگر بخواهد با فشار خود دولت نظامى را سرپا نگاه داشته ومردم بى پناه ما را هر روز و هر شب زير رگبار گلوله مزدوران خود قرار دهد و اگربخواهد با تهديد و ارعاب ، هر چه بيشتر كارمندان محترم و كارگران محروم شركت نفت راكه خواستار رفتن شاه شده اند، زير فشار قرار دهد، طرحهائى براى چاه هاى نفت داده مىشود تا مخازن پر بهاى ما براى نسل هاى آتيه باقى بماند. آمريكا بايد در پشتيبانىاز شاه تجديد نظر كند سياستمداران آمريكا، دولت خودشان را از اين سياست ظالمانه ومخالف حقوق بشر كه بالمال مخالف مصالح مردم آمريكاست ، برحذر كنند.(80) ش - حمايت از دولتهاى وابسته به رژيم
حالا هم بعد از اين كه اين آدم اين حرف را زد و قبلش هم همين طور حكومت آشتى درست كرد،دولت آشتى ، دولت آشتى او همان بود كه آنقدر جمعيت جوان هاى ما را به خون و خاككشيدند، اين آشتى آنها حالا هم يكى ديگر را آوردند توى كار، نه او آورده ، آمريكاست آقاهمه بدبختى ما از اين آمريكا.(81)
همان اشخاص پشتيبانى مى كنند از اين آقا، ميفرستند كه اين را كه مى گويند كه ماپشتيبان اين هستيم . آدم فرستادند اين جا، به ارتش گفتند كه شما بايد حتما پشتيبانىبكنيد از دولت . و اگر ملى هست كه محال است ( آمريكا مليت را اصلا زير پا دارد مىگذارد و گذاشته است ) اگر ملى بود كه محال بود كه آمريكا تاءييدش بكند.(82)
من مطلع بودم دنيا ايستاده بود پشتيبان ، پشتيبان خودشاول ، پشتيبان وارث آن ، كه اين شخص بختيار باشد ثانيا، ايستاده بودنددنبال او كه نگهشان دارند. دو دستى آمريكا چسبيده بود كه شاه را نگه دارد. وقتى اوفرار كرد دو دستى چسبيده بودند بختيار را نگه دارند، مى فرستادند پيش ما كه اين ازماست اين مال ماست .(83)
ت - رواج فرهنگ استعمارى
آنها آزاد آمدند نفت ها را بردند و هيچ كس هم نتوانست حرف بزند. هيچ كس هم حرف نزدفرهنگ ما هم كه برايش خطر قائل بودند، فرهنگ ما را هم در تحت قبضه گرفتند و يكفرهنگ استعمارى درست كردند.(84)
س - اثرات زيانبار فرهنگ آمريكايى
اشخاصى كه در اطراف اين پدر و پسر بودند، اين ها از همان تحصيلكرده هايى بودندكه در اروپا و آمريكا تحصيل كرده بودند لكن فقط آموزش بود، پرورش اسلامى ،پرورش انسانى نداشتند و لهذا آن ضررى كه به كشور ما از ناحيه دانشمندان اين كشوروارد شده است ، آن ضرر از ناحيه ديگران وارد نشده است ، حتى ساواكى هممثل آنها به ما ضرر نزده است . آنها افكار را ضايع كردند، آنها جوانهاى ما را فاسدكردند.(85)
در روزنامه يا در مجله اى كه آنوقت منتشر شد به صراحت بهرسول اكرم (ص ) جسارت كرد، يك نفر جواب نداد به صراحت ، شعراى آنوقت ، نويسندههاى آنوقت ، روشنفكران آنوقت ، همه اين ها دست به هم داده بودند كه اسلام را بكوبندالبته استثناء داشت ، اما آنها در اقليت بودند، نمى توانستند چيزى بگويند. مجلات آنروز، خدا مى داند كه آن مجلات با اين جوان ها چه كرده است . سينماهاى آن روز، تئاترهاىآن روز، هنرهاى آن روز، اين ها همه دست به هم داده بودند كه اسلام را از اين جا بيرونكنند و آمريكا را وارد كنند خدا به ما تفضل كرد، ترحم كرد و اينتحول حاصل شد و تا اين مطلب هست ، اين تحول هست و باقى هست ، شما از هيچ چيزنترسيد كسى كه از خدا مى ترسد از كس ديگرى نبايد بترسد بين شما و آنها، همين بودكه شما براى خدا، فى سبيل الله داريد جهاد مى كنيد آنوقت ،اصل صحبت از خدائى در كار نبود(( اعليحضرت فرمودند، چه فرمان يزدان چه فرمانشاه )) اين منطق اين ها بود. اين كه روحانيون فرياد مى زنند به اين كه اسلام را بايدتقويت كرد در يك كشورى ، بايد ايمان مردم را تقويت كرد، اين ها براى همين است كهديدند كه كجاهائى كه ايمان هست ، جاهائى كه ايمان هست چى هست و جاهائى كه ايمان نيستچى هست حالا شما خودتان لمس كرديد اين را. همين جوان هائى كه الآن هستند، نظير آنهاسابق هم بودند سابق اين طور نبود كه ما جوان نداشته باشيم به همين مقدار يك خردهكمتر البته ، چون جمعيت زياد شده ، جوان آنوقت بود و همين مقدار اشخاص بودند، مردمبودند، جمعيت همين طور بود، اما چى بود؟ خيابانش را وقتى مى گشتيم همه فساد، اينفرهنگ اجنبى است در خيابان ها كسى وارد مى شد مى ديد سر تا ته خيابان ها يا مشروبفروشى است يا بساط زدن و چه كردن است ، يا زن هاى لخت در بين مردم راه افتادن استبازارش را مى ديدى همين بود، همين مسائل بود توى مدارسش ‍ مى رفتى ، توى مدارسدانشگاهى و چيزيش همين مسايل بود در ديوارهاى دانشگاه بدگويى بود به اسلام و بهقرآن كريم حتى بعد از انقلاب ، آنوقتى كه دانشگاه در قبضه منافقين وامثال منافقين بود، در ديوار دانشگاه به اسلام جسارت مى كردند وقتى كه ما دست مان رادراز كرديم كه هر چه آمريكا مى دهد بخوريم و هر چه هم خط مى دهدعمل بكنيم و خودمان گوش و چشمها را ببنديم نبينيم ، وقتى اين طور مى شود، آنحال مى شود كه ديديم و ديديد.(86)
فصل چهارم : آمريكا و سازمانهاى بين المللى
الف - معيار حقوق بشر در آمريكا
آيا كارتر واقعا مدافع حقوق بشر است يا اين شعارى است كه براى انتخاب شدن براىرئيس جمهورى آمريكا مطرح كرده است ؟ و يا شعارى است عليه چند زندانى شوروى ؟ آيااو مدافع حقوق بشر است ؟ حال آنكه در ايران ، شاه دست نشانده خائن او حمام خون به راهانداخته است و او شاه را پشتيبانى مى كند، آيا كشتار بيحد و حصر شاه را در سرتاسرايران نمى بيند و نميداند؟ لابد آقاى كارتر پشتيبانى از اين جنايتكاران تاريخ را كهروى جلادان تاريخ را سفيد كرده است ، دفاع از حقوق بشر مى دانند كارتر چندى پيشگفت كه منافع آمريكا بر حقوق بشر مقدم است و ما كه ميگوييم اين خونريزى ها نباشد وشاه برود تا مردم سرنوشت خويش را به دست بگيرند حمام خون درست كرده ايم ؟قضاوت آن با مردم جهان است آيا وقت آن نرسيده است تا كارتر دست از حمايت شاه بكشد وبيش از اين دستش را به خون مردم بيگناه و بى پناه ايران آلوده نكند؟(87)
ب - اغفال ملتهاى جهان
از اول مسلمين ، بلكه همه بشر، از اول گرفتار اين هايى بوده اند كه امضاء كردند وتصويب كرده اند اين اعلاميه حقوق بشر را. آمريكا يكى از آنهاست كه تصويب كردند اينرا و امضا كردند اين مطلب را كه حقوق بشر بايد محفوظ بماند و يكى از حقوق بشرآزادى است . اين آمريكايى كه اعلاميه حقوق بشر را به اصطلاح امضا كرده است شماببينيد چه جناياتى بر اين بشر واقع كرده است در همين چند سالى كه ماها يادمان است ويكقدر زيادترش را من و يكقدر كمترش را بر حسب جوانى كه داريد شما مشاهده كرديد، چهگرفتارى هايى از براى بشر هست به دست آمريكا كه يكى از اشخاصى است كه يكى ازدولت هايى است كه قضيه حقوق بشر را امضاء كرده اند در هر مركزى از مراكز مسلمين وغير مسلمين يك ماءمورى نصب كرده اند كه سلب آزادى از همه آن اشخاصى كه در آن محيطهستند، كرده اند اين ها مى گويند كه (( آزادند بشر)) براى تخدير توده هاست كه حالاديگر نمى شود تخديرش كرد قضيه اين چيزهايى كه مى گذرانند كه يكى اش هم هميناعلاميه حقوق بشر است ، اين براى اغفال است نه اين كه يك واقعيتى دارد يك چيز خيلىخوش نماى با زرق و برقى را مى نويسند، سى ماده مى نويسند كه همه اش موادى استكه خوب ، به نفع بشر است و يكى اش را عمل نمى كنند، در مقامعمل ، يكى اش عمل نمى شود اين اغفال است ، افيون است اين براى توده ها، براى مردم.(88)
ما تا كى بايد خواب باشيم ؟ ما تا كى ساده انديش باشيم ؟ شما آقايان چرا سادهانديشى مى كنيد؟ در بلاد خودتان كه مى رويد، بگوييد به مردم ، بگوييد به دنيا، كهبا دنيا دارند چه مى كنند اين قدرتمندها، اين ها با ضعفا دارند چه مى كنند. اين ها،اتيوپى كه آن همه بيچاره ها دارند رنج مى برند، مى ميرند از گرسنگى ، گندم هايشانرا مى ريزند در دريا خرج سلاح هايى مى كنند كه همه عالم را از بين ببرند.(89)
ديروز يا پريروز (كه مثل اين كه ديروز بوده است ، يا پريروز بوده است ) كه روزحقوق بشر بوده ، حرف هايى زده اند. آنهايى كه بشر راپايمال مى كنند، دم از حقوق بشر مى زنند. آنهايى كه از آن ور دنيا آمده اند و اين ور دنيارا به آتش كشيده اند، صحبت از حقوق بشر مى كنند. آنهايى كه قضيه اختلاف نژادى مبداءامرشان است ، حتى نژادسفيد را هم قبول ندارند، فقط يك نژاد و آن نژاد خودشان راقبول دارند، آنها از وحدت نژاد صحبت مى كنند، آنها از اين كه نبايد نژاد مختلف باشد.دنيا، وضعش اين طور شده است كه ظالم بيشتر كانه داد رحمت مى دهد از مظلوم . آن كسى كهمردم را پايمال دارد مى كند.(90)
ج - توجيه جنايات
اين قضيه اعلاميه حقوق بشر و اين حرفها، اين براى اين است كه دولتهاى ضعيف را اين هابا مواجه كردن كار خودشان ببلعند. گمان نشود كه اعلاميه حقوق بشر يك واقعيتى دارد،و اين حقوق بشر را اين قدرتهاى بزرگ اصلا احترام برايشقايل هستند؟ ما از اعمالشان اين معنا را مى توانيم بفهميم كه آيا اين هايى كه اعلاميه حقوقبشر را امضا كردند و طرفدارى كردند، اين ها خودشان تا چه اندازهعمل كردند به اين حقوق بشر.(91)
... ما در عصرى هستيم كه جنايتكاران به جاى توبيخ و تاءديب ، تحسين و تاييد مىشوند. ما در عصرى بسر مى بريم كه سازمان هاى به اصطلاح حقوق بشر، نگهبانمنافع ظالمانه ابرجنايتكاران و مدافع ستمكارى آنان و بستگان آنان هستند.(92)
د - خدمت به ابرقدرتها
اين جمعيتى كه صدا مى كنند كه حقوق بشر، حقوق بشر، اين هاعمال استعمارند. اصل اين جمعيت هائى كه در آمريكا يا در جاهاى ديگر درست شده است بهعنوان جمعيت حقوق بشر، جمعيت كذاوكذا اين ها را همه آنها درست كرده اند براى اين كه حقوقبشر را ضايع كنند.(93)
مقتضى است براى رسيدگى به جرائم آمريكا در حمله نظامى به ايران ، از گروه هاىمختلف كشورهاى جهان دعوت شود كه مشاهده كنند آمريكاى جهانخوار با ادعاهاى طرفدارىاز حقوق بشر و صلح دوستى و انساندوستى با يك ملّتمستقل چه معامله اى كرده است و مى كند تا مشاهده كنند آثار جرم اين رژيم آدمخوار را كه معالاءسف دولت هاى غربى ، جمعيت هاى طرفدار حقوق بشر و سازمانملل متحد و شوراى امنيت سازمان ملل متحد همگى طرفدارى از او مى كنند و به عيان ببينند تاآنچه اينجانب مكرر گفته ام كه تمام اين سازمان ها و گروه ها براى طرفدارى ازقدرتمندان به وجود آمده است و اين جمعيت ها به دست قدرتمندان براى سلطه بر ضعيفانو مكيدن خون محرومان جهان بوجود آمده است ، تا ببينند كه به بهانه نجات جاسوسان چهنقشه اى براى ملّت مظلوم ما طرح كرده اند، تا ببينند و باور كنند كه سازمان هاى كذائىآنجا كه به نفع قدرتمندان و سرمايه داران بين المللى است حقوق مستضعفين را ناديدهگرفته و جز براى سلطه آنان عملى انجام نمى دهد. دولت غاصب عراق به دستور آمريكامدت هاست به ايران تجاوز مى كند و ما نديديم اين جمعيت ها و سازمانها ولو براى يكمرتبه هم كه شده است اعتراض كنند، لكن براى 50 نفر جاسوس كه باكمال انسانيت با آنها عمل مى شود هر روز اعتراضات و فرياد نقض حقوق بشر از حلقومآنان طنين انداز است . ما نديديم كه طرفداران حقوق بشر از حق دولت ضعيف و ملّت مظلوم مادفاع كنند.(94)
مجامع بين المللى و حقوق بشر، اين دست نشاندگان آمريكا و ابرقدرت ها، از اينجناياتى كه به بشريت وارد شده است ، مى گذرند...
اصلا مجامع بين المللى لفظى است در خدمت قدرت هاى بزرگ ، نه در خدمت مظلومين ومحرومين . هر ملتى بايد خودش در مقابل جنايات بايستد.(95)
ه‍ - بازيچه سياسى
حريف ما الآن در آمريكا اين طورى است كه با عدالت اصلش مخالف است ، با حقوق بشرمخالف است ، مى گويد حقوق بشر، ادعا زياد است لكن وقتى كه انسان بررسى مى كنددر حالاتشان ، بررسى مى كند در برنامه هايشان مى بيند كه آن قضيه سازمان حقوقبشر و- نمى دانم - شوراى امنيت و اين ها يك چيزهايى است كه قدرتمندان درست كردند كهاين ضعفا را هر كارى مى خواهند بكنند- سرشان - و هر بلايى مى خواهند سرشان درآورندو بعد آنهايى كه آنجا نشسته اند به اسم حقوق بشر و چه ، وقتى كه مطالبشان آنجابرود آنها را محكوم كنند و آنها را حاكم كنند.(96)
و - موضعگيرى چندگانه
اسرائيل مى آيد جولان را براى خودش قرار مى دهد و ملحق مى كند به ساير ملك هاى غصبىاش ، آنوقت اين سازمان هايى كه خود، ساخته خود نيستند و از ملّت ها نيستند، بلكه چند تادولت بزرگ اين ها را درست كرده اند و يك وقت مى بينى كه همه بساطى درست مى كنند،يك صورتى درست مى كنند، با هم چه مى كنند و يك دسته زيادترى راى به آن طرف مىدهند و بعد هم آمريكا مى آيد وتو مى كند اين از آن حكومتجنگل بدتر است حكومت جنگل باز جنگلى است ، حكومتجنگل حكومت قلدرى است لكن اين ها حكومت مى كنند و بدتر ازجنگل عمل مى كنند و به خورد ملّت ها مى خواهند بدهند كه سازمان حقوق بشر ما داريم ،سازمان ملل متحد داريم همان معنايى كه در جنگل بايدحاصل بشود بدتر از آن را در آمريكا و شوروى مى كنند و بعد سازمان بين المللى هم مىآيد يك مانورى مى دهد و يك بساطى درست ميكند، راى هم يك عده اى برخلاف مى دهند، همههم برخلاف مى دهند لكن همه هم مى دانند كه اين راى برخلاف ، اثرى ندارد وقتى همه اينها مى دانند راى برخلاف ، اثر ندارد براى اين كه آمريكا ايستاده و با يك نه تمام مىشود، اين كار لغوى نيست كه اين ها مى كنند؟ كى را مى خواهند بازى بدهند؟اصل اساس اين را خود اين ها درست كرده اند، اساس اين سازمان ها ساخته خود اين هاستاگر ساخته خود اين ها نبود، به چه مناسبت بايد يك كشورى يا چند تا كشور قلدر حقوتو داشته باشند؟ اين را هم از اول خودشان درست كرده اند و اين را هم درست كرده اندبراى بازى دادن ملّت هاى كوچك ، مستضعفين جهان بدتر از اين جنايت و بدتر از اينوحشيگرى در عالم نيست .(97)
ز - جعل سند عليه انقلاب اسلامى
ما ديديم كه راءس جمهور آمريكا با اين شاه سابق ظالم بدبخت همراهى مى كرد وپشتيبانى مى كرد. پشتيبانى از دژخيمى كه تمام هستى ما را به باد داد و نديديم كهمدعيان جامعه حقوق بشر استنكار كنند بر رئيس جمهور آمريكا، لكن حالا كه اين دژخيمان بهدام ملّت افتاده اند و ملّت مى خواهد از آنها انتقام بكشد فرياد و ابشراى اين ها بلند شدهاست . نمى توانم من جز اين بدانم كه اين ها دست نشانده دژخيمان هستند. اين ها دست نشاندهابرقدرتها هستند، نه اين كه اين ها براى حقوق بشر فعاليت مى كنند. من توقع اين راداشتم كه جامعه حقوق بشر اگر راست مى گويد و طرفدار حقوق بشر است به مااعتراض كند كه اين ها را چرا نگاه داشتيد. اين دژخيمان را بايد همان روزاول كشته باشيم ، نه اين كه آنها را ما نگاه داشتيم .(98)
شما مى دانيد كه دنيا امروز وضع خاصى پيدا كرده است و سازمان عفو بينالملل اسم يك مشت از ممالك را رديف كرده كه اين ها حقوق بشر را نقض نموده اند، كه درميان آنها از آمريكا و فرانسه و شوروى خبرى نيست و هيچ اسمى به ميان نيامده در حالىكه شوروى در افغانستان ، و آمريكا در بيروت چه بساطى درست كرده اند و اسم آن راصلاح حال مردم گذاشته اند. صلاح حال مردم به شما چه ؟ آنوقت درباره ايران كه چندنفرى را با آنهمه فساد قصاص نموده است ، آنقدر هياهو به راه انداخته و همه رسانه هاىگروهى ، ايران را مورد حمله قرار داده اند. البته آنها خوب مى دانند كه انقلاب ايراناگر به همه جا برسد فاتحه آنها خوانده مى شود و دست آنان كوتاه مى گردد. معالاءسف حكومت هاى اسلامى يا توجه ندارند يا توجه دارند ولى براى حكومت چند روزه خودسكوت نموده و با آنان همكارى مى كنند، كه بايد درمقابل آنها بايستيم تا انقلاب و اسلام به همه جا صادر شود.(99)
ز - جعل اسناد عليه انقلاب اسلامى
همه رسانه هاى گروهى در دست دشمنان ماست و هر روز هم تبليغ مى كنند و هر روز همايران را محكوم مى كنند اين سازمان هايى كه همه شان نوكر آمريكا وامثال او هستند سازمان عفو بين المللى - نمى دانم - شوراى امنيت وامثال اين ها كه ملاحظه مى كنيد در طول اين جنگى كه صدام و صداميان به ماتحميل كردند و آنقدر از شهرهاى ما را كوبيدند و آنقدر جوان هاى ما را كشتند و آنقدرصغير و كبير و مرد و زن را زير آوارها دفن كردند، يك كلمه راجع به اينمسائل ذكر نكردند و كاش ذكر نمى كردند، امروز ما را محكوم مى كنند، امروز به ما نسبت هامى دهند و روى همان نسبت ها محكوم مى كنند، قول دشمن هاى ما سند اين سازمان هاست و گاهىهم خودشان سند درست مى كنند، اگر چيزى ندارند، يا در مطبوعاتشان يا در راديوهاشانيك مصاحبه درست مى كنند، مصاحبه با كى ؟ مصاحبه با آن كه اين جا را چاپيده و فراركرده ، اين را سند قرار مى دهند و بر ضد ما تبليغ مى كنند.(100)
فصل پنجم : آمريكا و جهان اسلام
الف - شناسايى منابع
شما غافل از اين شياطين نباشيد كه اين ها مطالعه كرده هستند، ماها تازه وارد اين ميدان هاشديم ، شماها تازه وارد اين ميدان ها شديد و بر حسب آن حس انسانى هم كه داريد آن شيطنتها كه در آن هستند كمتر وارد هستيد، اين ها مطالعه كردند، نه دهسال و نه سال ، در طول تاريخى كه راه پيدا كردند مطالعه كردند، نه مطالعه فقطكشورها را، يعنى مخازن اين جاها را، اين هم يك مطالعه طولانى در آن شده ،قبل از اين كه اتومبيل و طياره و اين طور مسائل پيدا بشود، اين ها كارشناس هاشان را مىفرستادند در شرق و وجب به وجب اين مملكت ها را گردش مى كردند، با شتر مى رفتنداين بيابان ها را، با قافله ها مى رفتند اين بيابان ها را گردش مى كردند و هر جائىكه يك چيزى پيدا مى شد يادداشت مى كردند، نقشه برمى داشتند، اين يك سرى كارشانكه بفهمند در كشور شما چه دارد، مخازن شما چى هست ، اينمال حالا نيست ، اين مال ، از سابق كه راه باز كردنددنبال اين قضيه هستند. و يك مطلب ديگرى كه شايد به آن بسيار اهميت مى دادند اين بودكه مطالعه در حال مردم ايران بكنند يا مردم شرق بكنند.(101)
دولت هاى قدرتمند خصوص آمريكا نقشه هايشان را از سالهاى بسيار طولانى كشيدند وقبل از اين ها هم ، قبل از آمريكا انگلستان كسى بود كه نقشه كش بود. اين ها مطالعاتشانرا در همه كشورهائى كه در دنيا هستند خصوصا كشورهائى كه مورد نظر است از حيث مخازنو از حيث محلى كه ، جغرافيائى كه دارد، نقشه هاى بسيار دقيق كشيده اند و حتى كشور ما وساير كشورهائى كه نظير ما هستند، آنها از مخازن و از جاهائى كه مورد نظرشان هست از مابهتر مطلعند، آنها كارشناس هاى خودشان را آنوقتى كه ماشين واتومبيل و اين ها نبود، مى فرستادند و با شتر همراه كاروان ها مى رفتند و همه جا راگردش مى كردند و با آن ابزارى كه داشتند، آنجاهائى كه ما مخازن زيرزمينى از هر حيث، چه نفت و چه طلا و چه ساير چيزها داشتيم ، شناسائى كردند.(102)
ب - سيطره سياسى اقتصادى
آمريكا مى خواهد كه همه كشورها را زير نفوذ خود داشته باشد ولى ما چنين تصورى رانمى توانيم بپذيريم و ملّت از آن خسته شده است ملّت هاى ديگر نيز با پيروى از ملّت ماخود را از دست اندازى استثمار رهائى خواهند داد.(103)
يكى از مسايل بسيار مهمى كه به عهده علما و فقها و روحانيت است ، مقابله جدى با دوفرهنگ ظالمانه و منحط اقتصادى شرق و غرب و مبارزه با سياست هاى اقتصاد سرمايهدارى و اشتراكى در جامعه است ، هر چند كه اين بليه دامنگير همه ملتهاى جهان گرديدهاست و عملا بردگى جديدى بر همه ملّت ها تحميل شده و اكثريت جوامع بشرى در زندگىروزمره خود به اربابان زر و زور پيوند خورده اند و حق تصميم گيرى درمسايل اقتصاد جهان از آنان سلب شده است و على رغم منابع سرشار طبيعت و سرزمين هاىحاصلخيز جهان و آب ها و درياها و جنگل ها و ذخاير، به فقر و درماندگى گرفتار آمده اندو كمونيست ها و زراندوزان و سرمايه داران با ايجاد روابط گرم با جهانخواران ، حقحيات و ابتكار عمل را از عامه مردم سلب كرده اند و با ايجاد مراكز انحصارى و چندمليتى ،عملا نبض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راه هاى صدور و استخراج و توزيع وعرضه و تقاضا و حتى نرخگذارى و بانكدارى را به خود منتهى نموده اند و با القاىتفكرات و تحقيقات خودساخته ، به توده هاى محروم باورانده اند كه بايد تحت نفوذ مازندگى كرده والا راهى براى ادامه حيات پابرهنه ها، جز به تن دادن به فقر باقىنمانده است و اين مقتضاى خلقت و جامعه انسانى است كه اكثريت قريب به اتفاق گرسنگاندر حسرت يك لقمه نان بسوزند و بميرند و گروهى اندك هم از پرخورى و اسراف وتعيش ها جانشان به لب آيد. به هر حال اين مصيبتى است كه جهانخواران بر بشريتتحميل كرده اند و كشورهاى اسلامى به واسطه ضعف مديريت ها و وابستگى ، به وضعيتىاسف بار گرفتار شده اند كه اين به عهده علماى اسلام و محققين و كارشناسان اسلامىاست كه براى جايگزين كردن سيستم ناصحيح اقتصاد حاكم بر جهان اسلام ، طرح ها وبرنامه هاى سازنده و در برگيرنده منافع محرومين و پابرهنه ها را ارائه دهند و جهانمستضعفين و مسلمين را از تنگنا و فقر معيشت به درآورند.(104)
ج - اغفال و حفظ برترى
جهانخواران كه با نام هاى پرزرق و برق و شعارهاى طرفدارى از حقوق بشر و صلحدوستى و آرامش جهان و طرفدارى از توده هاى كارگر و كشاورز به جان جهانيان مظلومافتاده و فساد و ترور و قتل و غارت را در صحنه گيتى روزافزون مى كنند و از بيدارىمظلومان و ستمديدگان جهان در طول تاريخ خطر را از نزديك مى بينند، به فكراغفال آنان افتاده اند و رفت و آمدها براى برچيدن سلاح هاى مخرب كه جهان را تهديد مىكند جز شعارى بيش نتوان بود كدام عاقل است كه باور كند كه اينان از اين گونهمسائل صرف نظر نمايند و به حال بشريت رحم كنند! بعيد نيست كه آمريكا از اين ملاقاتها و مذاكره ها دو مقصود داشته باشد: يكى اغفال جهانيان و جلب نظر آنان و به خاموشىكشاندن شعله هايى كه در دل مظلومان جهان بر ضد منافع نامشروع اين ابرمتجاوزافروخته شده و رو به افزايش است و ديگر اغفال شوروى و همدستان و همداستانانش تابرترى اتمى خود را حفظ كند.(105)
د - كودتا و تهاجم فرهنگى
آنچه دو ابرقدرت جهان و قدرت هاى تابع اين قدرت ها با هم اتفاق دارند و هيچ گاه ازاين اتفاق دست بردار نيستند عقب نگه داشتن كشورهاى جهان سوم ،خصوصا كشورهاىپهناور و غنى اسلامى در ابعاد فرهنگى و اجتماعى و اقتصادى و سياسى و نظامى است وتحميل جهات استعمارى در تمامى امور مذكوره بر جهان سوم مى باشد و براى اين مقصدكه در نظر آنان بسيار داراى اهميت است ، زحمت هامتحمل شدند و وقت ها و پول هاى بسيارى صرف نموده اند و مى نمايند در سابق ،سردمداران اين توطئه ها، بريتانيا و فرانسه بودند و پس از آن آمريكا و شوروى ،اينان براى مقاصد شوم خود، كودتاها به راه انداختند و رژيم هايى را برچيده و رژيمهاى وابسته به خود را به روى كار آوردند و بعيد به نظر مى رسد كه اين دو ابرقدرتدر صدد براندازى رقيب باشند چه ، كه از آن مايوسند. اختلاف بر سر تقسيم طعمه ها وكشورهاى جهان سوم است و براى به دست آوردن سلطه استعمارى نو، بهترين راه را درحمله به فرهنگ هاى ملّت ها دانسته و دانشگاه ها را به خدمت گرفتند و با به دست آوردناين مراكز، از ره آوردهاى آنها مجلس هاى فرمايشى ساخته و حكومت هاى دلخواه به دستآوردند و نظام ها را، سر تا قدم ، غربى يا شرقى كردند و آنان كه در اين كشمكش ها ازهمه بيشتر صدمه ديدند و رنج كشيدند، كشورهاى اسلامى بوده و هستند.(106)
ه - - غارت منابع
مهمترين و درد آورترين مساءله اى كه ملّت هاى اسلامى و غير اسلامى كشورهاى تحت سلطهبا آن مواجه است موضوع آمريكاست . دولت آمريكا به عنوان قدرتمندترين كشورهاىجهان براى بيشتر بلعيدن ذخاير مادى كشورهاى تحت سلطه ، از هيچ كوششى فروگذارنمى كند. آمريكا دشمن شماره يك مردم محروم و مستضعف جهان است . آمريكا براى سيطرهسياسى و اقتصادى و فرهنگى و نظامى خويش بر جهان زير سلطه ، از هيچ جنايتىخوددارى نمى نمايد. او مردم مظلوم جهان را با تبليغات وسيعش ‍ كه به وسيله صهيونيسمبين چ سازماندهى مى گردد، استثمار مى نمايد. او با ايادى مرموز و خيانتكارش ، چنانخون مردم بى پناه را مى مكد كه گوئى در جهان هيچ كس جز او و اقمارش حق حياتندارند.(107)
من فكر مى كردم كه اگر ما بتوانيم يك ديوارىمثل ديوار چين بين شرق و غرب بكشيم ، بين ممالك اسلامى و چه بكشيم ، ديوار زمينى وهوايى كه مملكت ما از دست آنها نجات پيدا كند و حتى ترقياتشان را هم ما عذرش رابخواهيم به نفع ما بيشتر است ، حتى آنهائى كه به اسم ترقى به ما مى دهند... شماتصور نكنيد كه اين ها براى ما و براى صلاح ما يك قدم بردارند هر كه اين را تصوربكند اين جاهل است ، كه اين ها بخواهند ممالك شرق يك قدم رو به ترقى برود اين ها نمىخواهند ممالك شرق بايد فكر خودشان باشند، نسيان كنند غرب را و خودشانمشغول بشوند به اصلاح حالشان اگر ما مى توانستيم كه بكلى منقطع بشويم از اين ها،اجازه ميداد اين مسائل كه بكلى منقطع بشويم از اين ها، به صلاحمان بود.(108)
ز - ايجاد قرنطينه سياسى
واقعيت اين است كه دول استكبارى شرق و غرب و خصوصا آمريكا و شوروى عملا جهان رابه دو بخش آزاد و قرنطينه سياسى تقسيم كرده اند در بخش آزاد جهان ، اين ابرقدرت هاهستند كه هيچ مرز و حد و قانونى نمى شناسند و تجاوز به منافع ديگران و استعمار واستثمار و بردگى ملّت ها را امرى ضرورى و كاملا توجيه شده و منطقى و منطبق با همهاصول و موازين خودساخته و بين المللى مى دانند. اما در بخش قرنطينه سياسى كهمتاءسفانه اكثر ملل ضعيف عالم و خصوصا مسلمانان در آن محصور و زندانى شده اند، هيچحق حيات و اظهارنظرى وجود ندارد، همه قوانين و مقررات وفرمول ها همان قوانين ديكته شده و دلخواه نظام هاى دست نشاندگان و دربرگيرندهمنافع مستكبران خواهد بود و متاءسفانه اكثر عوامل اجرايى اين بخش همان حاكمانتحميل شده يا پيروان خطوط كلى استكبارند كه حتى فرياد زدن از درد را نيز در دروناين حصارها و زنجيرها جرم و گناهى نابخشودنى مى دانند، و منافع جهانخواران ايجاب مىكند كه هيچ كس حق گفتن كلمه اى كه بوى تضعيف آنان را بدهد يا خواب راحت آنان راآشفته كند ندارد و از آن جا كه مسلمانان جهان به علت فشار و حبس ‍ و اعدام ، قدرت بيانمصيبت هايى را كه حاكمان كشورشان بر آنهاتحميل كرده اند را ندارند، بايد بتوانند در حرم امن الهى مصايب و دردهايشان را باكمال آزادى بيان كنند تا ساير مسلمانان براى رهايى آنان چاره اى بينديشند.(109)
راستى چه شده است كه استكبار جهانى و در راءس آن آمريكا اين قدر طرفدار ملّت ها شدهاست و جنگ افروزان و آتش بباران معركه ها و جلادان قرن به شرف انسانيت و همزيستىمسالمت آميز اعتقاد پيدا كرده اند و از عطش سيراب ناشدنى و خصلت خونخوارى خود كهطبيعت فرهنگ سرمايه دارى و كمونيزم است ، منصرف شده اند و شمشيرها و خنجرها و قدارههاى فرو رفته در قلب و جگر ملّت ها را به غلاف كشيده اند آيا اين حقيقت است يا فريب وآيا اين همان جلوه هاى ديگر شبيخون ها و بى انصافى هايى نيست كه روزى سكوت رامصلحت خويش مى ديد و امروز صلح طلبى را؟ آيا به راستى از اين طريق جهانخواران نمىخواهند از ضربه آخر ما جلوگيرى كنند و براى حفظ منافع خويش سياست جنگ و صلحجهانى را به تصميمات و فكرهاى پوسيده و شيطانى خود گره بزنند و عملا جان ومال و مملكت و امنيت ملل عالم را به قبضه قدرت خود درآورند كه به طور قطع و يقين ،علت و فلسفه سماجت و اصرار جهانخواران درتحميل صلح بر ملّت ايران
، نشاءت گرفته از همين تفكر است .(110)
ط - فريب ملّت هاى جهان سوم
رئيس جمهور آمريكا گفته است كه ، يعنى اعلام كرده است يك هفته براى ملّت هاى زير بندو از مردم ، ملّت ها خواسته است كه شماها بايد براى آزادى خودتان از اين كسانى كه شمارا در بند كشيدند جديت كنيد و رئيس جمهور گفته من هم با شما موافقم . من نمى دانم كهاين مطلب را براى كى مى گويد. براى اين ملّت هايى كه همه در بند خودش هستند مىگويد؟ او كه مى داند مطلب را، مى خواهد كى رااغفال كند؟ مى خواهد ملّت آمريكا را اغفال كند؟ ملّت آمريكا مى داند از پيش كه شما چه كرديدبا دنيا مى خواهد بلوك شرق را فقط اشخاصى بايد كه مردم را به بند مى كشندمعرفى كند؟ همه مى دانند كه هر دو هستيد مى خواهد اين ملّت هايى كه در تحت بند هستندبگويد كه به من ربطى ندارد كه اين ملّت ها شايد اكثرا زير بند آمريكا هستند، در بندآمريكا هستند؟ مى خواهد چى بگويد اين آدم ؟(111)
ى - آزمايشگاه طبى
غرب به ما يك چيزى كه مفيد به حال ما باشد نخواهد داد و نداده است غرب هر چه به اينطرف فرستاده آنهائى بوده كه براى خودش مفيد بوده است حالا مضر بهحال ما باشد يا نباشد مطرح نيست من اين را مكرر گفته ام و از بس متاءثر شده ام اين راباز مكرر مى كنم كه در چند روز پيش از اين ، چند وقت پيش از اين در مجله ، در روزنامهخواندم كه دواهايى در آمريكا قدغن شده است كهاستعمال بكنند آنجا، لكن مجازند كه به دنياى ثالث بفرستند شما ببينيد اين ها چهنظرى به ما مى كنند ما را مثل يك موجود زنده شايد فرض نمى كنند، و الله براى هرموجود زنده هم انسان اين طور حاضر نيست كه يك دوايى كه مضر است ، بفرستد كه بهحيوان بدهد شما ببينيد كه ما با چه موجوداتىمقابل هستيم ، با چه موجودات كثيفى در آمريكا ما مواجه هستيم آمريكا ملّت را نمى گويمدولت را مى گويم دولت هاى ابر قدرت با ما چه معامله مى كنند و ما باز خاضع آنهاهستيم باز براى آنها كار مى كنيم بشكند قلم هايى كه براى اين ها دارد كار مى كند وبشكند زبان ها و ببرد زبان هايى كه به نفع اين ها دارد صحبت مى كند و باز ملّت را مىخواهد تباه كند.(112)
ما با كى ملاقات كنيم ؟ با چه جمعيتى ملاقات كنيم ؟ با آنهائى كه اسم خودشان را بشردوست گذاشتند لكن دوائى اگر چنانچه ببينند كه بخواهند تجربه كنند كه آيا ضرردارد يا ندارد مى فرستند در طرف هاى ، همانطورى كه شما، دكترهاى شما وقتى كهبخواهند امتحان كنند يك دوائى را به خرگوش ‍ مى زنند با به موش مى زنند، اين ها بهدنياى سوم مى فرستند، ما با اين ها مى توانيم بنشينيم صحبت كنيم ؟ ما با اين ها مىتوانيم كه ، مملكتى را كه آنها اين طور ما را حساب مى كنند،مثل خرگوش ما را حساب مى كنند يا بدتر، امتحان دواهاشان را روى جوان هاى ما مىكنند.(113)
فصل ششم : آمريكا و منطقه خاورميانه
الف - علت حضور آمريكا در منطقه
1 - وحشت از قدرت اسلام
مسلمانان بايد بدانند كه پس از انقلاب اسلامى و توجه به قدرت خارق العاده اسلام ،توطئه هاى و نقشه هاى آمريكا از ايجاد تفرقه بين برادراناهل سنت و تشيع و هجوم به ايران كه مركز ثقل نهضت اسلامى است ، تا نقشه عميق وگسترده هجوم به لبنان و آن جنايات عظيم ، همه و همه براى اسلام زدائى و تضعيف اينقدرت الهى است بايد بدانند نقشه آمريكا كه به دست خبيثاسرائيل در جريان است ، به بيروت و لبنان خلاصه نمى شود، كه اسلام در همه جا، دركشورهاى اسلامى خصوصا منطقه خليج فارس و حجاز مركز وحى الهى ، هدف است هدفاول آن است كه حكام منطقه گوش و چشم بسته در فرمان آمريكا و از آن دردناكتراسرائيل باشند و ننگ هر تحقير و نوكرى را بپذيرند در چنين جو و فاجعه عظيمى ، ملّتهاى اسلامى نبايد بى تفاوت باشند و از هيچ كوشش در راه حفظ اسلام و كشورهاىاسلامى نبايد دريغ كنند.(114)
... امروز غير از ديروز است . ديروز نفهميده بودند قدرت اسلام را، امروز فهميده اند كهدر جاى كوچكى مثل كشور ايران وقتى كه صداى اسلام بلند شد، حتى در آمريكا هم اينصدا بلند شد، اين را فهميده اند. امروز منافعشان هم در خطر است ، ما شكى نداريم .براى اين كه آنها مى خواهند بيايند خليج فارس را هم بگيرند، نفت هاى همه را ببرند،اسلام مانع از اين است . آمريكا مى خواهد قدرتش را بر همه دنياتحميل كند.(115)
ما امروز ملاحظه مى كنيم كه به واسطه بيعرضگى اين حكومت ها، آمريكا از آن ور دنيا داردحكومت مى كند به اين جاها. اين جا ما دستش را قطع كرديم كه نفس نمى تواند بكشد، وخليج دست ماست كه آمريكا تا آمده است بجنبد ديگر نفتى براى آنها نمى گذاريم بماند،لكن بى توجهى اين حكومت ها اسباب اين شده است كه آمريكا از آن ور دنيا دستش را درازكرده و اين جا زمام امور اين حكومت ها را به دست گرفته ، قدرت دست اين هاست ، لكنقدرتى كه عقل اداره اش را ندارند، قدرت دارند، لكن اداره نمى توانند بكنند. ايران دراول قدرتى نداشت ، هر چه قدرت بود مال شاه معدوم و بستگان آمريكا بود، ارتش دستآمريكائى ها بود و همه چيز دست آنها بود، لكن ملّت ما هوشيار بود و سران اين مملكتعاقل بودند، توانستند اين مردم را توجه بدهند و بيدار كنند و كردند آن كارى كهشايسته يك ملّت بود. كشورهاى ديگر مردمش خوبند، لكن مديرى كه بتواند آنها را ادارهبكند و وادار كند به اين كه نگذارند سلطه آمريكا به اين طورى كه هست باقى بماند وهر روز زيادتر بشود.(116)
ب - شيوه هاى حضور در منطقه
1 - مانور نظامى و اعراب
بيدار باشند ملّت ها و بيدار كنند دولت ها را و مخالفت كنند با اين طرح كافر فاجر. اينطرح را كه مى خواهند بريزند، آمريكا چنگ و دندان نشان داده براى اين كه تسليم كند اينها را، كماندوهاى خودش را پياده كرده است در منطقه و لشكرهاى خودش را در منطقه پيادهكرده است ، مانورها را نمايشگرها را آورده است نمايش بدهند، بترساننداهل منطقه را. اگر دولت ها بترسند، ملتها زنده باشند و نترسند. اگر ما همه از بينبرويم ، بهتر است از اين كه ذليل باشيم زير دست صهيونيسم و زير دست آمريكا. و اينيك قدم بلندى است كه به دستور آمريكا اين قدم بلند برداشته شده است براى ذلتعرب و ذلت مسلمين . ننگ بر آن اعرابى كه براى خاطر سلطه كمى كه به كشورى پيداكنند و براى خاطر استفاده هائى كه پيدا كنند تن به يك همچو ذلتى بدهند و ننگ بر همهما اگر چنانچه ساكت بنشينيم . و اگر چنانچه دولتها هم ، دولت هاى بى توجه بهمسائل يا متعمد در اين كه خيانت به اسلام بكنند و به ملّت عرب بكنند و به مسلمين بكنند،اين طرح را بگذرانند.(117)

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation