بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب آمریکا از دیدگاه امام خمینی, مرکز تحقیقات اسلامى سپاه   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     AMREEK01 -
     AMREEK02 -
     AMREEK03 -
     AMREEK04 -
     AMREEK05 -
     AMREEK06 -
     AMREEK07 -
     AMREEK08 -
     AMREEK09 -
     AMREEK10 -
     FOOTNT01 -
     FOOTNT02 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

2 - تشكيل دولتهاى وابسته
دولت آمريكا با پشتيبانى از اين عناصر در نظر مسلمين در راءس ستمكاران و جنايتكارانتاريخ است دولت آمريكا براى استفاده رايگان از منابع زرخيز مسلمين مليون ها مردم شريفرا به چنگال عناصرى كثيف و دور از انسانيت گرفتار كرده و اگر رئيس جمهور فعلىتجديد نظر نكند و راه خود را از سلف ناصالح جدا نكند مسئوليت همه جنايات كه بدستمشتى از خدا بيخبر و دور از انسانيت مى شود به عهده اوست .(118)
ما ديديم كه قبل از اين كه سادات ساقط بشود، آمريكا جانشين براى او معين مى كرد.سادات باز زنده بود و داشت مثل حيوانات راه مى رفت لكن آمريكا پيش بينى كرد كه بايدبه جاى او كه باشد. آن نوكرى كه همه حيثيت خودش ‍ را به باد داد در خدمتگزارى بهآمريكا، آن روزى كه كشته شد و آنطور بساط در مصر پيدا شد. اين رئيس جمهور تحميلىثانى كه خيال دارد در مصر مثل آن حكومت كند و دربست خودش را در اختيار آمريكا گذاشتهاست ، قبل از اين كه به رياست برسد اعلام همبستگى خودش را بااسرائيل و ريكا كرده است .(119)
ج - سياستهاى آمريكا در منطقه خاورميانه
1 - احياى نظام بردگى
... آمريكا باز ازطرحها دست بردار نيست . آمريكا مى خواهد با تمام قوا بين مسلمين اختلافبيندازد. شما ببينيد كه در اين طرحى كه اخيرا دادند، بين طوايفى از مسلمين ، بين حكومتهاىمسلمين اختلاف واقع شد و بيشتر خواهد شد و اگر اين طرح هم شكست خود و شكست خوردهاست ، طرح ديگر خواهد داد و بايد مسلمين توجه داشته باشند كه طرح آمريكائى براىشرق و براى ملل اسلامى و دولت هاى اسلامى صرفه ندارد. بايد همه مسلمين توجه كنندو به حكومتهاى خود تذكر دهند كه زير بار طرحهاى آمريكائى كه از اين بعد، يكى بعداز ديگرى خواهد آمد نروند وبازى نخورند از اين شياطين . اين ها مى خواهند شما را آلتدست قرار بدهند وذخاير شما را بچاپند. آمريكا نظر سوء به شما دارد. شما را براىمصالح خودش مى خواهد استخدام كند و استخدام كرده است . چرا شما ذخاير خودتان را درراه مقاصد شوم وپليد آمريكا صرف مى كنيد؟ و چرا درمقابل اسلام ايستاده ايد و در مقابل مسلمين ؟ شما مى بينيدكه دولت مصر، دولت غاصب مصربه صراحت مى گويد كه ما كسانى كه از اسلام اسم مى برند سركوب مى كنيم . آمريكابه شما به نظر يك بنده نگاه مى كند، به نظر يك برده نگاه مى كند و شما را از هرطرف كه مى خواهد مى كشاند.(120)
ما چقدر به اين كشورهاى منطقه بايد بگوئيم كه بابا، ما به شما كار نداريم ، شمابيائيد و با ما برادرى كنيد تا همه با قدرت هاى بزرگ مقابله كنيم و كشورهاى خودمانرا نجات بدهيم شماها خيال مى كنيد كه آلمان ، انگلستان و در راءس همه آمريكا صلاح شمارا مى خواهد؟... آنها صلاح خودشان را مى خواهند، آنها شماها را به بند مى كشند تا ازشما استفاده كنند آن روزى كه ببينند استفاده نمى توانند بكنند، شما را دور مى اندازند وهمراهى با شما نمى كنند.(121)
2 - غارت مخازن مسلمين و حمايت از اسرائيل
چه شده است مسلمين را و چه شده است سران مسلمين را كه همه حيثيت و آبروى خودشان را نثارآمريكا كرده اند؟ چه شده است اين ها را كه خزاين بزرگ اسلامى را كهمال ملّت هاى پابرهنه ضعيف است به آمريكا تقديم مى كنند آمريكا درمقابل اين تقديم از اسرائيل طرفدارى مى كند و مى گويد كهاسرائيل را ما به اين ها نمى فروشيم ؟(122)
آمريكا كه مى گويد من اسرائيل را به هيچ كس نمى فروشم ، از شما آنهمه ذخاير مىگيرد و مى گويد من اسرائيل را به شما نخواهم فروخت ، ارزش ‍ دارد اين آمريكا كه شمابراى خدمت به او تمام حيثيت خودتان را پيش ‍ ملتتان ، پيش ملّت هاى عالم ، پيشنسل هاى آينده از بين ببريد؟(123)
اميد آن است كه دولت هاى پيرو آمريكا كه خزائن گران و سرمايه ملّت ها را با روىگشاده در پاى آمريكا نثار مى كنند و در راه تقرب به آن چپاولگر، با اسلام و جمهورىاسلامى به جنگ تسليحاتى و تبليغاتى برمى خيزند از خواب گران بيدار شده و باملّت هاى خود همصدا شوند و از زير ننگ وابستگى خارج شوند اين دولت هاى وابسته مگرنديدند كه كاخ سفيد با كمال بى اعتنائى اعلام كرد كه به خاطر آنان و نفت آنان ازمنافع اسرائيل نمى گذرد؟ و مگر متوجه نشدند كه آمريكا بااعمال وتو و تهديد سازمان ها بى اعتنائى خود را به آنان ثابت نمود؟(124)
3 - طمع ورزى به منابع مسلمين
وقتى مطلبى پيش مى آيد كه مخالف با منافع آنهاست اعلام مى كنند كه دوستانى داريم ومنافعى داريم ؟ آمريكا چه منافعى مى تواند در اين جا داشته باشد جز منابع زرخيز شما؟و چه دوستانى مى تواند اين جا داشته باشد جز آنهائى كه به عنوان دوستى خدمتگزارهستند؟ آمريكا دوست نمى خواهد، آمريكا خدمتگزار مى خواهد، آمريكا خدمتگزارانى مى خواهدكه منافع ملّت شان را تقديم بكنند و در عين ذلت را به خودشان بار بياورندتحمل كنند ما، ملّت ما و دولت ما ايستاده ايم و درمقابل هر سلطه جوئى ايستاده ايم و تا آنوقت كه توان داريم مخالفت مى كنيم .(125)
اين كه دولت آمريكا در اين وقت از زمان مى گويد كه ما دوستانى داريم در منطقه ومنافعى داريم ، بايد ديد كه او چى مى گويد، دوستان آنها كى هستند و كى بودند ومنافع آنها در اين منطقه چى هست و چى بود و چى خواهد بود آنها دوستانى دارند و دوستان، آنقدر دوستى دارند كه علاوه بر اين كه مزدور بى مزد هستند، مزدور مزد بده هستندآنهائى كه منافع كشور خودشان را، سرمايه هاى انسان هاى مظلوم را به پاى قدرتمندانمى ريزند و منافع آنها را تامين مى كنند، مراد از منافع اين طور منافع است ، منافعى كهشريان حيات آنها را در صورتى كه قطع بشود، قطع مى كند و دوستان آنها دوستانىهستند كه اگر آنها كنار بروند، حيات آنها را هم سلب مى كند و ما به همه كشورهائى كههمسايه ما هستند، اسلامى هستند، به دولتمردان آنها كه بهخيال خودشان اسلامى هستند، تذكر مى دهيم كه مقصود آمريكا از اين كه ما دوستانى داريم ومنافعى داريم و دنبال او و دوستان منافع خودشان را به واسطه اسلام و ايران اسلامى درخطر مى بينند، آن منافع ، همان منابع سرشار كشورهاى اسلامى است و همان منابع زيرزمينى در كشورهاى اسلامى و مناطق مهم براى آنها هست و آن دوستان شماها هستيد كه بعض ‍شما هست كه براى آنها خدمت مى كنيد و در ازاء اين خدمت ، ذخاير خودتان را هم تقديم مىكنيد.(126)
4 - استفاده ابزارى از دولتهاى منطقه
آمريكا از جهالت و غرور و بلندپروازى صدام استفاده كرد و او را به هجوم به ايرانواداشت و به منطق آمريكا شكست عراق و ايران و از پا درآمدن هر دو يا ايران ، در هرصورت به نفع اوست و صدام بدبخت پيش خود حساب ها كرده بود، ژاندارمى منطقه وسردارى بزرگ قادسيه را در مغز پوك خود مى پروراند و آنچه نمى دانست و نخواهدفهميد قدرت اسلام بزرگ و جانبازى سربازان فداكار اسلام بود و در اثر اين جهالت وحماقت خود را در دامى افكند كه هيچ قدرتى نمى تواند او را نجات دهد. و ما مجددا بهدولت هاى منطقه هشدار مى دهيم كه بيش از اين براى نجات يك سبع جنايتكار كه اگرفرصت يابد منطقه را به آتش مى كشد، زحمت نكشيد و خود را به غرقاب هلاكت دچار نكنيدو وعده هاى آمريكا و ديگران شما را غافل نكند كه با ادامه كمك به دشمن اسلام ممكن استبراى ملّت و دولت ايران تكليفى پيش آيد كه ماميل به آن نداريم و تا وقت نگذشته است به اسلام و دستورات حياتبخش آن گردن نهيد وكشور خود را از شر قدرت هاى اغفال كننده نجات دهيد و بدانيد كه روآوردن به اسلام ومسالمت با جمهورى اسلامى به صلاح شماست و دولت و ملّت ايران براى شما بهتر ازآمريكا و صدام و مصر و ديگر دغلبازان است . شماها بايد احساس و لمس كرده باشيد كهقدرت مجموع منطقه كمتر از نيمى از قدرت شاه مخلوع و معدوم است و قدرت امروز ايرانبه بركت اسلام و حضور ملّت چندين مقابل آن رژيم است و آمريكا همانطور كه در موقعسختى به شاه مخلوع نتوانست و نخواست كمك كند، به شما كه از شاه معدوم پيش او بىارزشتريد كمك نخواهد كرد آمريكاو ديگر قدرتمندان ، شما را آلت دست قرار داده اند كهمنافعشان در منطقه تامين گردد و اگر شما به دام افتاديد، براى نجاتتان به خود زحمتنمى دهند.(127)
به وضوح ثابت شده است كه آمريكا و ديگر قدرتمندان در موارد گرفتارى دولت هاىوابسته ، تنها به اظهار پشتيبانى لفظى و احيانا به فروش سلاح هايى ابتدايى باقيمت هاى بالااكتفا نموده وهرگزمشكلى از آنان را نمى گشاين د، كه نمى توانند بگشايند، چرا كه تصادم قدرت ها در جهان بيش از اين اجازه دخالت آشكاراى آنان را نمى دهد. باتمام اين اوصاف ما هميشه دست برادرى خود را براى از بين بردن نفوذ ابرقدرت ها بهسوى كشورهاى اسلامى دراز كرده ايم . شما حكومت هاى منطقه ديديد كه صدام را آمريكا وهمقطاران آن به چه بليه اى دچار كردند، در حالى كه ايران در انقلاب و آشفتگى بسرمى برد، او را به نويد سردارى قادسيه وادار كردند تا از زمين و دريا و هوا به كشور ماهجوم آورد و خيانت بعضى از دست اندركاران آن وقت نيز فرصتى بيشتر به اوداد.(128)
اين ها خيال مى كنند كه اگر اين ها گرفتار شدند، آمريكا مى آيد و جلوى اين را مى گيردكه مبادا به آنها صدمه اى وارد بشود. آمريكا شماها را براى نفت تان مى خواهد، آمريكاشما را براى اين مى خواهد كه بازار درست كند كه نفتتان را ببرد وبنجل ها را بياورد به شما بفروشد به قيمت گران ، چه كار دارد آمريكا به اين كه شماچه حال داريد. شما هر حالى مى خواهيد داشته باشيد، ملّت هاى شما هر چهمى خواهندگرسنه باشند، ملّت هاى شما هر چه مى خواهند تشنگى بكشند الآن ، او چه كار به اينكارها دارد او مى خواهد كه از شما استفاده ببرد، نه استفاده اى كه يك انسان از انسان مىبرد، نه استفاده اى كه يك انسان از يك عبد مى برد، استفاده اى كه حتى از حيوانات همپست تر ما را حساب مى كنند و مى خواهند استفاده ببرند.(129)
من به سران كشورهاى خليج فارس سفارش مى كنم كه به خاطر يك عنصر ورشكستهسياسى ، نظامى اقتصادى بيش از اين خود و مردم كشورتان را تحقير نكنيد و باتوسل به دامن آمريكا ضعف و ناتوانى خود را برملانسازيد و از گرگ ها و درنده هابراى شبانى و حفظ منافع خود استمداد نطلبيده ابرقدرت ها آن لحظه اى كه منافع شاناقتضا كند شما و قديميترين وفاداران و دوستان خود را قربانى مى كنند و پيش آناندوستى و دشمنى و نوكرى و صداقت ارزش و مفهومى ندارد، آنان منافع خود را ملاك قرارداده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن مى گويند. (130)
د - مشكل اساسى برخى از دولتهاى منطقه
1 - ترس و غفلت
مصيبت عظيم آن است كه آمريكا كه قريب نيم قرن بر مسلمانان جهان بخصوص منطقه ، هرچه خواسته است ستم كرده و مخازن آنان را غارت نموده است ، دولت ها نه تنها از ترسآمريكا نمى توانند اظهار مظلوميت مظلومان را حتى در كشورهاى خودشان بشوند، بلكهچنانكه ديديم با ملّت غارتزده ايران كه با نهضت اسلامى خود مى خواهد فرياد مظلومانهسردهد و به ملّت هاى مظلوم جهان داد خود را برساند، چه ها كرده و در مخالفت با ايرانحتى از آمريكا و اسرائيل گوى سبقت را ربودند و براى تقرب به ستمكاران ، با تمامقواى تبليغاتى و تسليحاتى به متجاوز به ايران كمك نمودند به جاى آنكه به ملّت ودولت برادر خود دست اخوت و وحدت دهند، به آمريكا واسرائيل دست عبوديت و ذلت دادند و به توطئه عليه ملّت ايران برخاستند.(131)
اسحاق شامير، مهره تازه آمريكا به مجرد نامزدى نخست وزيرى به جاى بگين ، مهرهديگر، قبل از هر چيز نقشه اسرائيل را فاش نمود. او گفت سازمان آزاديبخش فلسطين بايدمحو شود و تصريح كرد كه به عنوان طرفدار يكاسرائيل بزرگ باقى خواهد ماند اكنون جاى تاءسف نيست كه سران كشورهاى عرب درمقابل اين مصيبت يا ساكت نشسته اند. و راه را براى اين نقشه شوم باز گذاشته اند. و يابراى خوشامد آمريكا و يا جاه و مقام آنى خويش حامىاسرائيل شده اند؟ اين جانب براى اداى وظيفه اسلامى ، در هر فرصت فرياددل محرومان و مظلومان منطقه را به جهانيان از آنجمله دولت هاى كشورهاى اسلامى رساندهام و پس از اين نيز اگر فرصتى رخ دهد انشاء الله خواهم رساند، شايد در حكومت هاى اينكشورها كه بعضى سرگرم عياشى و بعضى نزاع وجدال بابرادران خويش و بعضى ازترس ‍ آمريكا خود را باخته اند اثر كند و اين خوابغفلت ، به يك بيدارى اسلامى انسانى تبديل گردد تا به اين وضع فلاكت بار خويشخاتمه دهند و همانند ايران قهرمان ، دست رد به سينه تمام ابرقدرت ها زنند.(132)
2 - تسليم در برابر آمريكا
من از انحطاطى كه در بعضى از سران دولت ها در عصر ماحاصل شده است تعجب مى كنم و نيز متعجم از فكر حكومت هاى منطقه كه چرا اين قدرذليل اند و همه چيزشان را تقديم نموده و علاوه بر ذلت درمقابل آمريكا، در برابر اسرائيل هم ذلت را به جان مى خرند آن چيزى كه دنياىمتزلزل از آن مى ترسد، اسلام است اين ها از حكومت جمهورى اسلامى مى ترسند و ما بايدمحكم بايستيم و خودمان را براى مقابله با مشكلات احتمالى _ آينده يا كنيم ما نمى توانيمشرافت اسلامى انسانى خود را از دست بدهيم .(133)
3 - فريب وسوسه هاى آمريكا
اين ابرقدرت ها مى خواهند به همه جا مسلط بشوند و اين بدبخت هاى خليج هممثل كويت گرفتار اين وسوسه شده است ، خيال ميكند كه اگر در دامن آمريكا برود خلاصمى شود، اين اشتباه است . آمريكا مى خواهد همه چيز شما را از بين ببرد و مسلط بر همهحيثيت ملّت شما بشود، با همين بازى ها. توجه به عواقب امر خودتان بكنيد شما فردا كهآمريكا دست از روى سرتان برداشت ، باز ايران همراه هست ، هستش ! آن روزى هم كه دستشروى سر شماست ، هستش ، هيچ ترس از اين كه او چه مى كند ندارد(134)
4 - وابستگى سياسى
گرفتارى هاى مسلمين همه از اين قدرت هاى بزرگ و تزريق كردن آنها و تلقين كردن آنهابه نوكرهاى خودشان در منطقه ها و تمام گرفتارى هايى كه مسلمين دارند از دست اينهاست و تا از دست اين ها نجات پيدا نكنند گرفتارى ها رفع نمى شود بايد ديد با چهحقى آمريكا از آن طرف دنيا دستش ‍ را دراز مى كند به اين طرف دنيا و در كشورهاى اسلامىدخالت مى كند و مى خواهد مقدرات كشورهاى اسلامى را او تعيين كند اين ننگ براى مسلميننيست كه يك كشورى كه دشمن خدا شمرده مى شود، يعنى سرانش ، يك دولتى كه دشمناسلام شمرده مى شود و دشمن بشريت شمرده مى شود، از آن طرف دنيا دستش را دراز كندبا يك ميليارد جمعيت مسلم مقدرات كشورهاى اسلامى را او تعيين كند؟ و نگويند تو چكاره اىكه در لبنان دخالت مى كنى ؟ تو چكاره اى كه در مصر دخالت مى كنى ؟ ما دست او راشكستيم و قطع كرديم و از كشور خودمان بيرونشان كرديم . آمريكا مى گويد كه ما درمنطقه منافع داريم ! چرا بايد او در منطقه ما منافع داشته باشد؟ چرا بايد منافع مسلمينمنافع آمريكا باشد و او در منطقه منافع داشته باشد و يكىسوال نكند اين را، يكى از كشورها سوال نكند اين را از آمريكا كه شما چكاره هستيد كهآمديد مى خواهيد مقدرات اين منطقه را درست كنيد؟ شما چكاره ايد؟ شما چرا آمديد؟ همه اينمجالسى كه به دست خود اين قدرت هاى فاسد ايجاد شده هم ، ساكت نشستند، با اين كهدخالت دولتى در دولت ديگر اين مسائل عمومى دنياست كه نبايد بشود لكن او بهصراحت دخالت ميكند و دولت هاى مرتجع بسيار كثيف هم با صراحت از او مى خواهند كهدخالت بكند.(135)
ملّت هاى مسلمان بدانند كه با اين سكوت مرگبار بعضى از دولت هاى منطقه و اين تسليمبى چون وچراى آنان درمقابل آمريكا و اسرائيل ، امروز لبنان عزيز در حلقوم اينجهانخوار و تفاله او فرو مى رود و فرداى نزديك كشورهاى عزيز ديگر و اگر امروزدولت هاى منطقه با سلاح نفت و سلاح گرم درمقابل اين جنايتكاران بايستند، مساله اسرائيل و پس از آن آمريكا و هر قدرتمند چپاولگرديگر حل مى شود ما تاءسف شديد خود را از اين كه بعضى از دولت هاى اسلامى دست خودرا به سوى آمريكا كه جنايتكار اصيل و توطئه گر دستاول است دراز كرده اند و از گرگ آدم در، نجات خود را مى خواهند، ابراز ميداريم و شديداآن را محكوم مى كنيم و ملّت سلحشور و دولت انقلابى ايران اگر مساله جنگ عراق و توطئهبراى اغفال ما از آنچه به آن مبتلاهستيم و نقشه براى شكست ما در دو جبهه نبود، بهگونه اى ديگر عمل مى كرد و ما براى چندمين بار به دولت هاى اسلامى ، خصوصا دولتهاى منطقه روى آورده و از آنان مى خواهيم و قاطعانه به آنان تذكر مى دهيم كه براى حفظشرف و جان و ناموس و مال ملّت هاى اسلامى بپاخيزند.(136)
يك كشورى كه بيست و چند سال است با اسرائيل مخالفت كرده ، دستاسرائيل را از نفتش كوتاه كرده ، روابط بكلى قطع است و او را غاصب مى داند و مسلمين رادعوت به اتحاد مى كند كه اين را بايد بيرون بكنيد و او به ريش مسلمين دارد مى خندد وآمريكاى فاسد هم همين طور، باز اين مسلمين ازاسرائيل دست برداشتند و مى خواهند با او مصالحه كنند بعضى از آنها به تبع امر آمريكاو همه تبليغات خودشان را متمركز كردند به ضد ايران ، يك دفعه از خودشان نمىپرسند كه آخر قضيه چيست اين قدر سرسپردگى به آمريكا، اين قدر سر سپردگى وترس ، ذخاير خودتان را تقديم آمريكا مى كنيد و از او هم با او هم روابط داريد و از او همعذر مى خواهيد و خوش خدمتى و خوش رقصى هم مى كنيد ما با اين كه ملّت ضعيف هستيم وبه حسب افراد، افراد ما حدود سى و پنج ميليون ياچهل ميليون است و ابزار جنگى ما يك ابزار محدودى است بسياريش هم غارتگرها در وقتىكه انقلاب بود، غارت كردند و آن بدبخت كه آن طرف دنيا نشسته ، نمى تواند كلاهخودش را نگه دارد، آن هم مى گويد كه ، آن نميرى مى گويد كه ما كمك مى كنيم بهاسرائيل آن مردك در داخل خودش به هم ريخته است ، نمى داند چه بكند، اين معنا را مىگويد ما كمك مى كنيم . اين ها همه عروسك هاى ى هستند دست آمريكا، آمريكا مى گويد اينطور بگو، مى گويد.(137)
5 - اختلافات حكومتها و دورى از قوانين اسلام
اختلافاتى كه در عراق ، در ايران ، درساير ممالك اسلامى ايجاد مى كنند، بايد سراندول اسلامى توجه داشته باشند به اين معنا كه اين اختلافات اختلافاتى است كه هستىآنها را به باد ميدهد بايد با عقل ، با تدبير توجه داشته باشند به اين معنا كه بهاسم مذهب و به اسم اسلام مى خواهند اسلام را از بين ببرند دست هاى ناپاكى كه بينشيعه و سنى در اين ممالك اختلاف مياندازند اين ها نه شيعه هستند و نه سنى هستند، اين هادست هاى ايادى استعمار هستند كه مى خواهند ممالك اسلامى را از دست آنها بگيرند، ذخائررا از دست آنها بگيرند، بازار سياه درست كنند براى ممالك به اصطلاح مترقى ، مىخواهند آن چيزهائى كه آنهازياد دارند و به دريا مى ريزند، دور مى ريزند، بازار درستكنند در شرق و اين ها به قيمت هاى خوب ، به قيمت هاى مناسب بخرند همين چند روز درروزنامه اطلاعات بود كه غذاى سه روز آمريكا كه دور ريخته مى شود، به اندازه تمامغذاى ملّت چين است كه 650 ميليون است ، مال يك روز، سه روز فضلات غذاى آمريكا بهاندازه 650 ميليون جمعيت استفاده بكند يك روز، آن تفاله هائى كه آنها بناست دوربريزند، چرا شرق را تحت قدرت نياورند، تحت اسارت نياورند، تا به شرق با قيمتهاى مناسب بفروشند و طلاكنند و طلارا ببرند؟ چرا اين كار را نكنند؟ دولت هاى ما، دولتهاى اسلامى كه توجه به اين معانى ندارند، آنها كه ملتفت نيستند كه به سرآنها چهميآيد از دست برداشتن از قرآن كريم ، اتكا نداشتن بر قواعد اسلام اين ضررها پيش ‍ مىآيد تضعيف ميكنند دول اسلامى را با ايجاد اختلاف مذهبى تا هم مذهب را ببرند و هم دين راببرند.(138)
ه - نصيحت به دولتهاى منطقه
... به شما اطمينان ميدهم كه اگر از اطاعت بى چون و چراى آمريكا و بستگان آن دستبرداريد و با ما به حكم اسلام و قرآن كريم رفتار كنيد، از ما جز خير و پشتيبانىنخواهيد ديد قدرت هاى بزرگ بيش از آنچه از شما استفاده نماين د از شما طرفدارى نمىكنند.(139)
و - هشدار به دولتهاى منطقه
اين جانب به شما دولت هاى منطقه هشدار مى دهم كه با مشورت با عقلاو تفكر در آينده خودبدون توجه به وعده هاى آمريكا و دوستانش كه ميخواهند شما را گرفتار كنند و باتخيلات نابجا همچون صدام عفلقى شما را به دام مى اندازند تا خود را در منطقه هر چهبيشتر حاضر كنند و سرنوشت منطقه را به دست گيرند، خود را از اين مهلكه كنارگيريد و مطمئن باشيد كه دولتى چون دولت ايران كه متعهد به اسلام است و از فرامينالهى تخطى نمى كند، اگر دست برادرى او را فشار دهيد هرگز ضرر نمى بينيد و چهبهتر كه دولت هاى منطقه تمام نيروى خود را براى محواسرائيل از جغرافيا تجهيز كنند. اسرائيل مفسدى كه فلسطينيان مظلوم را بدين روزانداخته و به لبنان قهرمان آن همه ظلم كرده و به كشورهاى منطقه تعدى و تجاوز نمودهاست . چه چيز بهتر از اين كه دولت هاى منطقه دست در دست هم نهند و منطقه را از شراسرائيل و آمريكاى طرفدارش نجات دهند.(140)
فصل هفتم : عوامل آمريكا
الف - ضرورت شناخت عوامل آمريكا
ما بايد هوشيار باشيم ملّت ما بايد هوشيار باشند، توجه داشته باشند كه امروز كارمشكلتر است از آن روزى كه ما مواجه بوديم با محمدرضا آن روز كه ما مواجه بوديم بامحمدرضا، همه ملّت دشمن خودشان را فرياد مى زدند كه نه ، آنهائى هم كه دوست بودندبا او آن وقت نمى توانستند اظهار كنند اما امروز ما مواجهيم با يك اشخاصى كه اين هاداخل هستند، از خود ملّت مى گويند هستيم و برخلاف مسير ملّت دارند حركت مى كنند وتحريكات مى كنند، ما از تحريكاتشان مطلعيم ما امروز كارمانمشكل است از اين باب كه ما از يك طرف مواجهيم با آمريكا و مى خواهيم حساب او را بكشيمكه ملّت ما را چه كرده است تا حالايك طرف آمريكا ايجاد كرده است يك دستجاتى را براىاين كه نگذارد اين كار بشود، همه مقصد اين است كه نگذارند اين دادگاهى كه ما از تمامملّت ها مى خواهيم در اين جا تشكيل بدهيم و آمريكا را ببينيم ، بررسى كنيم كه در اينچندين سال چه كرده است .(141)
ب - فعاليتهاى سياسى نظامى عوامل
1 - استمرار فعاليتهاى آمريكا
آمريكا از آن قدم اول با وضع ما مخالف بود، تا توانست براى حفظ شاه فعاليت كرد،دست و پا كرد، براى من پيام فرستاد و بعد از اين كه شاه بيرون رفت و بختيار آمد،باز كوشش مى كرد و تعقيب كردند كه بختيار باقى باشد بعد از اين كه بختيار رفت ،اين ها مشغول فعاليت شدند براى اين كه نهضت ما به ثمر نرسد و قدم به قدمدنبال كردند آنهائى كه دنبال او بودند، از عمال آمريكا بودند، از ريشه هاى فاسد رژيمسابق بودند، غائل ه ها بپا كردند كه از اول رفراندم براى جمهورى اسلام نشود و بعدكه در اين قدم شكست خوردند، قدم دوم پيش آمد و براى انتخابات مجلس خبرگان بازكارشكنى كردند عمال خبيث آمريكا و بعد كه در آن قصيه هم شكست خوردند، راجع بهرفراندم قانون اساسى مشغول شدند به كارشكنى ، صندوق ها را شكستند، مردم رابازداشتند از راى دادن ، ولى مردم ايران بحمدالله در اين قدم فاتح شدند و راى قريبصددرصد به اين قانون اساسى دادند در عينحال كه بعد از اين كه مردم هم نماين دگانشان رفت و نماين دگانشان را تعيين كردندبراى بررسى قانون اساسى و همان نماين دگان مردم بودند كه قانون اساسى رابررسى كردند و تصديق كردند و بعد هم به رفراندم گذاشته شد، مردم قريب بهاتفاق راى دادند بر قانون اساسى معذلك آمريكا از پا ننشسته است وغائل ه ها بپا مى كند و عجيب اين است كه اشخاصى كه مدعى اين هستند كه روى اساس آزادى، رو ى اساس دموكراسى عمل مى كنند و هيچ دموكراسى بالاتر از اين عملى كه ما انجامداديم كه دو مرتبه به آراء عمومى قرار داده شده است ، نيست معذلكحالامتوسل به چماق شده اند و با چماق مى خواهند قانون اساسى را نقض كنند و قانوناساسى را تغيير بدهند غافل از اين كه ملّت همان ملتند و مردم همان مردمند و ايمان مردم همانايمان مردم است .(142)
2 - توطئه هاى مخفى
امروز روزى است كه ما مواجه با قدرت هاى شيطانى بزرگ هستيم و آنها هم از توطئه هاننشسته اند، مشغول توطئه هستند، توطئه هاى زيادى درداخل دارند، مهم آن توطئه هاى داخلى است ، آن حرف هاى خارجى كه مثلاانحصار اقتصادى ،مداخله نظامى ، اين ها مهم نيست خيلى ، چيزى نيست كهقابل اعتنا باشد و آمريكا هم در اين اعلام كردند كه شكست خورد. لكن توطئه هاى داخلى كهعمال اجانب و بيشتر از همه عمال آمريكا در داخلمشغول توطئه هستند، آنها هستند تا حالاآن شكست نهائى را نخوردند، آن مقدارى را كه ملّت ماشكست داد آنها را، اين است آن عمال ظاهريشان را كه در راسشان محمد رضا بود، آنها رادستشان را كوتاه كردند و از ايران راندند و دست هاى خيانتكار اجانب هم آنها كه ظاهر بودقطع شد، لكن ريشه هاى زيرزمينى ، توطئه هاى دامنه دار همه جانبه در همه قشرهامشغولند. ملّت ما گمان نكند كه پيروزى نهائى را پيدا كرده است . بين راه هستيم ، درحال انقلابيم ، تا تمام اين قشرها، تمام اين ريشه هاى فاسد از اين مملكت قطع نشود ملّتما نبايد آرام بگيرد. همان نهضت را كه بحمدالله با قدرت تا اين جا رسانده است ، بايدبا قدرت هم پيش ببرد.(143)
3 - رخنه در سازمانهاى دولتى
هشيار باشيد كه بسيارى از اين اشخاصى كه بين مردم افتادند و تبليغات سوء مى كنند،ميخواهند اين نهضت ما را به شكست برسانند. شما دوستان ، شما برادران من آگاه و بيدارباشيد و نگذاريد اخلالگران بين شما رخنه كنند. اين هابنا دارند كه بازمسائل را به سال هاى قبل برگردانند، اين هاعمال اجانب هستند اين ها به نظر من مى آيد كهعمال آمريكا هستند و مى خواهند كه همان مسائل را، همان چپاولگرى را، همان سلب آزادى وسلب استقلال را دوباره به ايران برگردانند.. اگر شما دوستان وهمه اقشار ملّت بيدارنباشند، من خوف آن دارم كه خداى نخواسته به شكست برگرديم .(144)
4 - مخالفت با انقلاب فرهنگى
بعد از انقلاب هم آنهايى كه به كشور خودشان علاقه داشتند و به اسلام علاقه داشتندآنها هم انگشت را روى همان نقطه حساس گذاشتند و انقلاب فرهنگى را و انقلاب دانشگاهىرا خواستند و شما ديديد كه از همان روز اول آنهايى كه قبله شان يا مسكو بود و ياآمريكا، آنها شروع به مخالفت كردند اين را يكعمل ارتجاعى حساب كردند آنوقت تهمت ها هم زدند كه (( اين ها مى خواهند اصلاعلمى توىكار نباشد و تخصص توى كار نباشد و لابد اين ها مى خواهند تيمم و وضو را در دانشگاهياد اين ها بدهن)) غافل از اين كه اين تبليغات اگر سابقعمل خودش را زياد انجام داد بعد از انقلاب و بيدار شدن قشرهاى ميليونى ايران اين حرفها ديگر در آنها اثر ندارد. آنها مى دانند كه شما وقتى مى گوييد(( مرتج)) مقصودتاناين است كه بگذاريد ما دستمان باز باشد تا اين كه مترقى باشيم و مملكت خودمان را درآغوش غرب بكشيم كه مترقى است و يا در آغوش شرق و بلوك كمونيستى كه آنها هممترقى هستند. مقصود از مرتجعين مسلمان ها و علاقه مندهاى به اسلام و علاقه مندهاى بهكشور بود و مقصود از مترقى آنها بودند كه مى خواستند و مى خواهند كشور را به طرفشرق و غرب بكشند و راهى جز كشاندن دانشگاه به طرف شرق يا طرف غرب نداشتند ازآن روز اولى كه صحبت انقلاب دانشگاه پيش آمد مخالفت ها شروع شد.(145)
5 - سوءاستفاده از آزادى
اين ها مقصودشان اين نيست كه آزاد باشيم ، اين ها مقصودشان آن نقشه اى است كه طرحشده است برايشان و مرتب مى خواهند پياده كنند آن را. آزاد باشيم كه به هر چيزى ازاشعار اسلامى كه هست بتازيم ، آزاد باشيم كه در دانشگاهها آن شعارهايى كه همه اش بهضد قرآن است بنويسيم ، آزاد باشيم كه با همه شعائر اسلامى مخالفت كنيم ، آزادباشيم كه هر چه دلمان مى خواهد به ضد ارتش ، به ضد روحانى ، به ضد مومنين ،متدينين بگوئيم ، بعد اجتماعى درست بكنند و جدا كنند يكى يكى طواء ف را از هم ، امروزطرزشان اين است كه روحانيين بايد بروند و دعا بكنند و عرض مى كنم كه اين ها، اينهمان طرزى است كه آمريكا نقشه اش را دارد و انگلستان هم از سابق داشته است و الآن همهمه دولت هايى كه ، ابرقدرت هايى كه مى خواهند ايران را بچاپند و شرق را بچاپندو ا زاسلام مى ترسند و از مظاهر اسلامى مى ترسند. اين همان طرح است .(146)
6 - جنجال آفرينى
اين ها با تبليغات سوء خودشان ، با طرفدارى از بعض اشخاصى كه خود آن آقا هم باآن مسائل موافق نيست ، با اين مردم ساده را اغفال مى كنند وغائل ه درست مى كنند هر روز در يك جائى غائل ه اى درست مى كنند و تمام مقصد اين است كهملّت ايران را از اين راهى كه دارد مى رود، از اين مواجهه اى كه الآن پيدا شده است ما بينملّت ايران و آمريكا، از اين بازدارند تمام كوشش هاى اين جمعيت ها اين است كه ما از اينتوجهى كه الآن پيدا كرديم و داريم ، ساير مملكت ها را، حتى بعضى ممالك غربى را،متوجه به اين مقصد بكنيم و آمريكا از اين باب وحشت زده شده است مى خواهند ما را بهخودمان مشغول كنند و غائل ه درست كنند، در همين جاهاجاروجنجال پيدا بشود، حتى در قم جاروجنجال پيدا بشود، در آذربايجانجاروجنجال پيدا بشود، در كردستان بشود، در هر جا، و مامشغول بشويم به خودمان و از دشمن غافل بشويم بايد همه قشرهاى ملّت بيدار بشوند،متوجه باشند.(147)
7 - اجراى نقشه هاى آمريكا
ملّت بايد توجه داشته باشد، البته اين ها حرف هاىلاطائل ى است كه گفته مى شود، لكن معذلك ملّت بايد بيدار باشد. از كيد آمريكاغافل نباشد. اين ها خودشان قابل آدم نيستند. اگر اين هاقابل آدم بودند وضعشان اين طور نمى شد. اين ها از ملّت بريده بودند و نمى دانستند چهبكنند وفرار كردند، رفتند. اما آمريكائى كه سيلى خورده است از شما، آمريكائى كهدل بسته بود به ايران و نفت ايران و ذخائر ايران ، اين آمريكا را شما بيرونش كرديد.غافل نباشيدكه يك قدرتى است و دارد، يك بست و بندهائى هست و يك همچو كارهائى يكوقتى مى خواهد بكند، لكن تا شما بيداريد و زنده ايد و ايستاده ايد كارى نمىتوانندبكنند. اين طور نيست كه آمريكا يك لشگرى از آمريكا راه بيندازد بيايد ايرانبخواهد خرابكارى بكند. آمريكا با دست همين ها مى خواهد كار بكند. نقشه اش هم اين استكه با همين هائى كه در پاريس و در جاهاى ديگر جمع شدند، يك همچو كارهائى راهبيندازد. بايد ملّت ما توجه داشته باشد باهمان قدرت ايمانى كه داشت ، با همان قدرتاسلامى كه داشت كه خودش را براى خدا مى داند وخودش را فداى اسلام مى كندبايستد.(148)
8 - آشوب و جنگ افروزى
مع الاسف در بين قشرهايى از مردم اشخاص مفسدى اشخاصى كه الهام مى گيرند ازآمريكا، از اجانب هستند و مشغول مفسده هستند لابد آقايانغائل ه اى كه بوجود آوردند در تبريز شنيده ايد، اين ها تبريزى نيستند،اهل تبريز فكرشان اين فكر نيست كه با اسلام مبارزه كنند، تبريزى هميشهمثل ساير مسلمينى كه در ايران هستند، مى باشند اين ها كه اينغائل ه را به راه انداخته اند از خدمتگزارهاى اجانب هستند و پرونده بعضى از آنها هم درهمين لانه جاسوسى پيدا شد از سران همين ها كه رفتند و راديو و تلويزيون تبريز راگرفتند و بعد هم بيرونشان كردند، پرونده بعضى از اين ها پيدا شد كه مستقيما باآمريكا در رابطه بودند و از جاسوسان آنها بودند.(149)
هر روزى كه بخواهد اين نهضت ، يك قدم بردارد، مجلس شورا مى خواهد مفتوح بشود، مىبينيم كه يك بساطى در امجديه پيش مى آيد، يكغائل ه درست مى شود و مع الاسف جوان هاى ما معطل نيستند كه اين ها چه دارند مى كنند، ايناشخاص چه دارند مى كنند و بعضى از اشخاصى كه با من هم مربوط هستند اين ها هم ملتفتنيستند كه مسائل عمقش چى هست خيال مى كنند كه مساله چماقدار است و تظاهر كننده ، مسالهاين است . نه ، مساله اين نيست ، اين يك ظاهرى است براى آشوب درست كردن ، مساله عمقدارد، مساءله آمريكاست ، مساله اين است كه بايد آمريكا بيايد اين جا و مقدرات كشور ما رابه دست بگيرد، نه مساله ، مساله اين است كه يكى مى خواهد تظاهر كند، يكى مى خواهدضد تظاهر، اين ها مساله نيست ، اين هاغائل ه ايجاد كردن است براى اين كه نگذارند اينمملكت به حال خودش باشد و روى ميزانى كه دارد حركت مى كند، حركت بكند.(150)
ما الآن مى خواهيم يك همچو معنائى را متحقق بكنيم كه تمام طواء ف على السواء باشند مابا كرد هيچ اختلافى نداريم ، كردها هم با ما اختلافى ندارند اين ها كه قضيه كردستانرا ايجاد كردند دسته اى هستند كه از خارج ارتزاق مى شوند و الهام مى گيرند كه از اينطرف يا از آن طرف ، اكثرا از آمريكا، چنانكه بعضى نوشتجات هم كه اخيرا به دست آوردهاند مويد آن است و معلوم شده كه در قضاياى خرمشهر و خوزستان و قضاياى كردستانآمريكا دست داشته است ، اين مطلبى است كه آنها پيش آوردند.(151)
اين سوداگران در اعمال فتنه انگيز بچگانه خود، چهره قبيح خود را به ملّت و خصوصطبقه مستضعف كه مى رفت پشتيبانى آنان را باور كند، آنچنان ناشيانه نشان دادند كهبراى كسى نبايد جاى شك و ترديد باقى باشد كه اين ان جيره خواران كاخ سفيد وكرملين مى باشند و دشمن درجه يك كارگران و كشاورزانند. برادران عزيز كارگر كهبراى خودكفائى كشور با جان و دل و كار طاقت فرسا به خدمت به كشوراشتغال داريد! اين ان به خيال خام خود مى خواهند شما عزيزان را آلت مقاصد شوم خودقرار داده و در نفع ابر قدرت ها از شما استفاده نماين د. بهوش باشيد كه اين ان كسانىهستند كه دانشگاه را سنگر جنگ عليه اسلام و ايران كردند و اصرار آنان و هوادارانشانبراى باز شدن دانشگاه به منظور مقاصد شوم آمريكاست . اين انند كه در كردستان وديگر جاها بر ضد جمهورى اسلامى با دشمنان اسلام پيوند بسته و به جنگ افروزىبرخاسته اند و اين ان هستند كه در هر فرصت جوانان متعهد ما را با اسلحه گرم و سردمورد حمله قرار داده و مى دهند و اين ان هستند كه پس از هر پيروزى چشمگير از طرف قواىمسلح در جبهه ، در پشت جبهه و در شهرهاى مختلف به جنگ افروزى و افساد مى پردازندتا اذهان را از جبهه ها معطوف كنند و اين انند كه در توطئه ها عليه جمهورى اسلامى دستدارند. برادران و خواهران بهوء ش ‍ باشيد كه خدمت هاى ارزنده شما در راه كشور عزيزاسلامى با دست جنايتكار اين گروهك ها به خدمت آمريكا كشيده نشود.(152)
9 - ترور شخصيتها
حس كردند توجه ملّت را به اسلام ، لمس كردند شكست خودشان را، به كارهاى مذبوحانه، به جنبش هاى مذبوحانه دست زدند، بزرگان ما را ترور مى كنند و گمان مى كنند باترور كارآنها درست مى شود. اين ترور ثابت كرد كه ملّت ايران هر چه خون ببيند و هرچه رنج ببيند قويتر مى شود. اراده آهنين ملّت ماآنطور نيست كه بتوان بااين حركاتمذبوحانه به او شكست داد. ملّت ما راه خودش را يافته است واز پا نمى نشيند تا اين كهاسلام عزيز را پياده كند، تا آنكه دست همه خائنان را قطع كند، تا آنكه مفتخواران را ازمفتخوارى منع كند. شما اى برادران ! اى برادران عشايرى من ! آگاه باشيد، نگذاريدتبليغات سوء اين هادر جوانان شما تاثير كند، اين ها را راه ندهيد در بين خودتان كه باتبليغات خودشان بخواهند باز مسائل سابق را برگردانند و آمريكا را بر خزاء ن ما مسلطكنند. اين ها پيوستگان به آمريكا هستند با هر صورتى كه هستند.(153)
10 - ايجاد تفرقه در نيروهاى مسلح
در سال 60 با فعاليت زياد خائنان و وابستگان به آمريكا مى رفت تا ميان سپاهپاسداران ، اين جوانان متعهد فداكار با ارتشيان رزمنده عزيز كه فداكارى همگان را درجبهه ها مشاهديم با دست پليد جنايتكارانى سياست باز و تروريست هائى جنايت پيشه باحيله هائى شيطانى شكاف پيدا شود و خداوند ميداند كه كشور مظلوم ما با اين نقشه شومبه كجا كشيده مى شد.(154)
ج - كمونيستهاى آمريكايى
اين گروه ها كه دردانشگاه و در رسانه ها و در سطح كشاورزى و در ساير جاهامشغول سمپاشى هستند و با اسم ملّت دوستى و ملّت خواهى و به اصطلاح خودشان كمونيستمشغول فعاليت هستند، من گمانم اين است كه آمريكائى هستند. آمريكائى ها در هر جا يكچيزى درست مى كنند و دراين ممالك اسلامى ، صورت كمونيست و شبيه ماركسيست درست مىكنند. دست آنها پشت سر اين هاست . (155)
د - فعاليتهاى كمونيستهاى آمريكايى
1 - ايجاد تفرقه
همين هائى كه به اسم فدائى خلق و نمى دانم چه توى مردم افتاده اند، همين ها مانع مىشوند از اين كه براى اين خلق يك زندگى درست بشود، براى اين كه اين ها شلوغ مىخواهند بكنند ودستور دارند از بالاترها كه من بيشترش اعتقادم هست كه از آمريكاست . اينهادستور دارند كه با اين صورت بين مردم تفرقه بيندازند.(156)
دوستان من ! اين اجتماع را، اين وحدت را حفظ كنيد. شياطين در صدد اختلاف انداختن هستند، اينوحدت كلمه را حفظ كنيد. اين قيام لله را حفظ كنيد. تا قيام شما براى خداست پيروز هستيد.آنان كه به عناوين مختلف در صدد تفرقه هستند خيانت به ملّت مى كنند، خيانت به كشورمى كنند، خيانت به اسلام مى كنند، با هوشيارى فعاليت و توطئه هاى آنها را خنثى كنيد.اين ها كه بين اقشار ملّت در اطراف مملكت آشوب مى كنند و در صدد اختلاف انداختن هستند،عمال خارجى هستند، عمال آمريكا هستند، جيره خوار آنها هستند، از آن طرف مرزهاپول مى آيد پيش اين ها و اين ها بين كارگرها تقسيم مى كنند كه كار نكنيد كه كارخانه هاراه نيفتد، كشاورزها را مانع مى شوند از اين كه بهشغل خودشان ادامه دهند. اى كارگران محترم ! اى كشاورزان عزيز! به كار خود ادامه دهيد،از اختلاف كلمه دست برداريد. امروز روزى است كه همه بايد براى اسلام و براى كشورخودتان كار كنيد، همه مكلف هستيد. اين ها كه جلوگيرى از كار شما مى كنند، مى خواهندبراى ارباب هاى خودشان راه باز كنند مى خواهند ما را باز به آن ذلت زحمتبكشند.(157)
2 - انهدام محصولات كشاورزى
به نظر آدم مى آيد كه بعضى از اين احزابى كه چپگرائى مى كنند، خودشان را مىچسبانند به چين و يا مى چسبانند به شوروى ، به نظرآدم اين طور مى آيد كه نه ، اين هايك اشخاصى هستند كه آمريكا درست كرده براى ما كه شلوغ بكنند اين جا وصدا ايجاد كنندودوباره آنها برگردند، دليل من بر اين مطلب اين است كه اين ها يكى از كارهاشان ،قضيه رفتن در پيش كشاورزها، اول مى رفتند و مى گفتند كه كشاورزى را جلو مىگرفتند كه كشاورزى نكنند، اين جا زورشان نرسيد، بعد مى رفتند كه نگذارند اينهاجمع بكنند، آنجاهم كه مايوس شدند و مردم جمع كردند، بعد شروع كردند خرمن ها راآتش ‍ زدند اين طايفه اى كه ادعا مى كنند ما طرفدار خلق هستيم ، طرفدار مردم هستيم ، تودهرا چه داريم ، خلق را چه ، ما از ايشان مى پرسيم كه آتش زدن خرمن ها اولاچه منفعتى براىتوده ها دارد، اين ضعفاين د كه خرمن درست كردند، يكسال اين بيچاره زحمت كشيده يك عده اى يك خرمن درست كرده ، اين خرمن آتش زدن طرفدارىاز اين ضعفاست ؟ بعد هم مى گوئيم كه كى منفعت از اين مى برد! يكى از طرقى كه براىكشف بعضى از جراء م است اين است كه يك جرمى كه واقع مى شود ببينيم كى از اين جرممنفعت مى برد كه بگوئيم زير سر اوست . اگر ما گندم نداشته باشيم ، از كجا گندموارد مى كنيد؟ از آمريكا، اگر ما فرض كنيم جو نداشته باشيم ، باز هم آمريكا ، زراعت هرچه نداشته باشيم آن كس كه صادر كننده است براى ما، آمريكاست ، نه چين ما زراعت مىتواند بدهد نه شوروى ، خود شوروى هم از آمريكا مى گيرد، او هم ندارد، منفعت به جيبآمريكا مى رود! پس شما عمال آمريكا هستيد.(158)
3 - اخلال در توسعه و توليد
اگر راه بيفتد اين برخلاف مصلحت مملكت ماست ؟! برخلاف مصلحت ملّت ماست اين ؟ چرا مىآيند مى افتند در بين كارخانه دارها تبليغات سوء كنند و نمى گذارند كه راه بيفتد. همهاين مسائل به ما اين مطلب را نشان مى دهد كه يك عده اى ماءمورند از طرف خارجى ها (و منبيشتر احتمال مى دهم آمريكا باشد) ماءمورند از طرف اين ها كه نگذارند ايران سالمباشد، نگذارند آرام باشد. اين ماءموريت را اگر بتوانند دركارخانه ها انجام مى دهند،اگر بتوانند در كشاورزى انجام مى دهند، بتوانند در دانشگاه ها و در اين ها كه يك مردمساده اى هستند ولو تحصيل كرده اند و مشغول تحصيلند، لكن جوانند و زود تحت تاثيرواقع مى شوند چهار تا كلمه عرض مى كنم چيزى كه به آنها مى گويند، زرق و برقدارى كه مى گويند، بازى مى خورند.(159)
مى خواهند نگذارند مملكت آرامش پيدا بكند، تا اين كه دولت بتواند كارهاى خودش را،كارهاى اصلاحى خودش را انجام دهد، مى خواهند نگذارند كشاورزى ما رشد پيدا بكند مىخواهند ما را هميشه جيره خوار آمريكا قرار بدهند كه همه چيز ما از آمريكا بيايد، مى خواهندنگذارند فرهنگ ما رشد پيدا بكند و آدم پيدا بشود در ايران تا اين كه كيد آنها را خنثىكند، مى خواهند نگذارند اقتصاد ما سالم بشود، مى خواهند نگذارند ارتش ‍ مامستقل بشود، اين ها كيدهائى است كه به الهام از آمريكا وامثال آمريكا در ايران مشغول توطئه است . شما بايد بيدار باشيد، فقط راى به جمهورىاسلامى كفايت نمى كند، اين ها خودشان را در رفراندم همچو ضعيف ديدند، همچو وحشتناكشده اند كه به خيال توطئه هاى دقيق تر افتاده اند، شما بايد توطئه هاى آنها را باكمال دقت ملاحظه كنيد. جوانان دانشگاهى ما گول اين قشر مفسد و فاسد رانخورند، ازحرف هاى زرق و برق دار آنها گول نخورند، تحت تاثير حرف هاى به ظاهر صحيح ودر واقع توطئه گر واقع نشوند، تمام جوانان ما موظفند كه اين نهضت را حفظ كنند و كيدخائنين را خنثى كنند.(160)
ما هر يك ازكارهاى اين هارا وقتى بنشينيم حساب بكنيم ، آنها به نفع آمريكا بيشترش مىشود. پس بنابراين شما به اسم كمونيست ، به اسم ماركسيست به اسم توده ، براىآمريكا كار مى كنيد. آدمهاى غير عاقلى نيستيد كه بيخودى براى آمريكا كار كنيد، نخير آدمهاى عاقلى هستيد جيبتان را آنها پر مى كنند. كى به شماپول مى دهد كه برويد جلوى كارخانه ها بايستيد و بگوئيدتعطيل كنيد ما بيشتر از آنها به شما پول مى دهيم ؟ اين پولها از كجا مى آيد كه مى رويددم كارخانه ها مى ايستيد و به كارگرها مى گوئيد كه ما بيشترپول به شما مى دهيم ، شماكار نكن ما مزدتان را مى دهيم . اينپول از كجا براى شما ميآيد؟ شما كه از خودتان كه چيزى نداريد بدهيد، بى چيزيد،شما اگر چيزدار بوديد كه اين كارها را نمى كرديد. اينپول ها را كى به شما مى دهد كه نگذاريد كارخانه ها به راه بيفتد؟ اگر روس ها مىدهند، پس شما تابع او هستيد، پس شماعمال اجنبى هستيد، اگر انگليس ها مى دهند همين طور،و به گمان من آمريكائى ها مى دهند.(161)

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation