بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 15, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

دو سـه مـيليون حالا بود، اين بايد برود بيست هزار تومان اين آقا را بدهد يك بيست هزارتـومان هم براى خودش تهيه كند، ديگر هرچه مردم مى خواستند كه شكايت كنند بنابراينبود كه ديگر شكايت ها را گوش ندهد. آن حاكم بيست هزار تومان را آنجا بدهد برود آنجافعال مايشاء،هرچه مردم شكايت كنند، ديگر مردم مايوس شدند كه شكايت بكنند و شكايت همنـمـى كـردنـد مـردم . حـالا وضـع اينطور شده است كه يك وضع اسلامى است يعنى از خودمـردمـنـد و از خـود جـامـعـه بـرخـاسـتـه انـد و بـراى خـود جـامـعـه مـى خـواهـنـدعمل بكنند و همه شان هم بحمد الله مسلمان و متعهد و بنابراين دارند كه خدمت بكنند. خوب ،ايـن حـرف هـا هـمـه درسـت امـا در مـقـام عـمـل بـايـد يـكعـمـل مـثـبـت نـشـان داده بـشـود. اين مردم زحمت كشيدند در اين مدت ، غالبا فداكارى كردند واينقدر هم توقع ندارند كه چه بشود اما خوب اسلام از ما توقع دارد و ما بايد ادا كنيم ايندين را. مردم جانشان را، بچه هايشان را، جوان هايشان را فدا كردند و معذلك خوب به شماراى دادند، وكلايشان به آقايان وزرا... خودشان به ايشان ، اينها كار خودشان را كردندو انـصـافـا از اول انـقـلاب تـا حـالا آن كه كار خودش را صد در صد صحيح انجام داد ملتبود، صد در صد كار خودش را خوب انجام داد يعنى در همه مشكلات با دولت موافقت كرد،در كجا شما سراغ داريد كه جنگ در يك طرف بشود و از آن طرف مملكت خود مردم پا بشوندبروند كمك كنند پا بشوند در پشت جبهه وسايل فراهم كنند اينها يك نمونه هايى است كهمـال اسـلام اسـت ، مـردم چـون متعهد بودند و مسلم بودند و عقائد اسلامى داشتند خودشان رامـوظف مى دانستند كه كشورشان را حفظ كنند و كمك كنند به آقايان . حالا نوبت آقايان استكـه در مـقـابـل ايـنـهمه زحمتى كه آنها كشيدند و محبتى كه آنها كردند و فداكارى كه آنهاكـردند حالا نوبت آقايان است كه من نمى گويم جبران ، آنها نكردند براى اينك يك چيزىبـگـيرند از شما، اما وجدان اقتضاى اين را مى كند كه در همه جا كارها به نفع مملكت و بهنفع اسلام و به نفع اين جمعيت ها و خصوصا اين مستمندان كه در همه كشور هستند بايد همهدسـت بـه هـم بـدهـيـد و ايـنـطـور نـبـاشـد كـه مـثـلا آقـاى رئيـس جـمـهـور كـنـار بـنـشـيند ومحول كند به دولت ، و نيستند اينطور، من مى دانم همه اينطور نيستند. آقاى رئيس جمهور هماز خود ملت است و مملكت خودش هست و براى خودش كار مى كند. همه وزارتخانه ها هم هر چهمـى تـوانـنـد وقـتـى ديـدند لازم است به يكديگر كمك كنند به اوضاع بيايند كمك بكنند.اجنبى نيستند از هم كه او بخواهد كار او را بشكند او بخواهد كار او را بشكند يا كمك به اونكند مردم هم حاضرند كه وقتى يك مشكلى را ديدند براى هر يك از شما مردم حاضرند بهايـنـكـه عـمـل بـكـنـنـد، نوبت ، نوبت شماست كه بايد اين دين را به اين مردمى كه شما رانشاندند سر اين مسند دين خودتان را عمل بكنيد ادا كنيد به مردم .
افراد كار شكن در وزارتخانه ها بايد شناسائى و كنار گذاشته شوند
و يـكـى از مـسـائل مـهـم قضيه افرادى است كه در وزراتخانه هاست ، افرادى كه ممكن استبـاشـد هست البته ، كه اينها علاوه بر اينكه خدمت نمى كنند كارشكنى هم مى كنند هست الانايـن ، يـك دسـتـه اى هـسـتند كه اينها فقط براى اينكه چيزى گيرشان بيايد و يك حقوقىگيرشان بيايد و يك قدرى نق
بـزنـنـد و يـك قـدرى هـم كـارشـكـنـى بـكـنـنـد، پـا بشوند بروند منزلشان . اينها بايدشـنـاسـائى بـشـود درسـت . و اين افراد كنار گذاشته بشود و هر طورى ديگر كه البتهصلاح ميدانيد به تدريج البته .
سفارتخانه ها آبروى كشور اسلامى ما هستند
البـتـه مـسـاله سـفـارتـخـانـه هـا كـار مـهـمـى اسـت . سـفـارتـخـانـه هـا ازاول كه جمهورى اسلامى بپا شد من از آن روز اول به وزراى خارجه كه شدند يكى بعد ازديـگـرى ايـن مـطـلب را هـى گـفـتـه ام اين سفارتخانه ها بايد تصفيه بشود، بايد درستبـشـود، آنـهـا. كسانى كه رفته اند و ديدند و آمدند، آنها مى گويند كه اينها همان بساطسـابـق را دارنـد. چـند وقت پيش از اين يكى آمده بود گفته بود همان بساط سابق را دارندگـاهـى فـرق مـختصرى كرده . اين سفارتخانه ها آبروى كشور اسلامى ماست ، اگر آنجابد باشد، مردم آنها را، آن مردم خارج آنها را نگاه مى كنند وقتى ديدند كه يك سفارتخانهاى در وفق دولت اسلامى نيست ، بر وفق اسلام نيست ، وضعش همان وضع طاغوتى است ازآن قـيـاس مـى كـنـنـد كـه خـوب داخـل هم همين است فرق نمى كند. يكى از مهمات اين است كهالبـتـه بـا آقـاى وزيـر خـارجـه اسـت كه اين كارها را انجام بدهند و جديت كنند در اين امر.قضيه وزارت ارشاد كه از مهمات است ، در وزارت ارشاد، بايد ارشاد بكنند مردم را، بايدتـبـليـغ بـكـنند اسلام را، بايد عمل بكنند به مسائلى كه اسلام را ترويج مى كند. و همهوزارتـخانه ها،وزارت كشور از وزارتخانه هاى بسيار وسيع است بحمد الله در راسش همآقاى مهدوى واقع شدند كه خوب ما از سابق ايشان را ارادت داشتيم و حالا هم ارادت داريم وبـعـدها هم ارادت خواهيم داشت به ايشان . و ايشان هم بايد يك قدرى با فعاليت ديگرى وزيادترى و الان ديگر كسى نيست كه عذر بياورد كه من مى خواستم بكنم و فلانى نگذاشت، سـابـق عذر مى آوردند كه ما وزير خارجه نتوانستيم درست كنيم و واقعا هم اين هم يكى ازمصيبت ها بود كه خوب تا آخر وزارت خارجه درست نشد و ساير كارها هم هى كارشكنى مىشد.
مقام براى خدمت به مردم است
الان اين مسائل بحمد الله نيست ، اختيار دست خود شماهاست و شماها بايد براى اين ملت خدمتكنيد و خودتان را خدمتگزار مردم بدانيد. اگر در ذهنتان بيايد كه ، بياوريد كه من وزيرمو بايد مردم از من چه بكنند بدانيد اصلاح نشديد.
در ذهـنـتـان حـتـى خـلجـان بـكـنـد، آقـاى رئيـس جـمـهـور در ذهـنـش خـلجـان بـكند كه من شخصاول مملكت هستم و چه و كذا، اين اصلاح نشده است خلجانش هم از شيطان است . آن خلجانش هم ،او عـمـل نـمى كند اما در ذهنش اين خلجان را هم بيرون كند. و همين طور هر يك شماها خدمتگزارايـن مـملكت هستيد، خدمتگزار اين ملت هستيد و براى اين ملت هم شكرانه اينكه اين دست تعدىمـتـعـدى هـا قـطـع شـد و رژيـم مـنـحـوس شـاهـنـشـاهـى كـه ازاول غـلط بـوده از بـيـن رفـت و مـملكت دست شماها افتاد كه از خود مردم هستيد و با خود مردمهستيد، مهم اين است در مقابل عمل هم وزارتخانه ها را درست تصفيه
كـنـيـد. بـبـيـنـيـد افـرادى كـه واقـعا مى خواهند نگذارند كارها انجام بگيرد، خواهند مردم رانـاراضى كنند، هستند. البته اشخاصى كه بنايشان بر اين است كه ناراضى كنند، اينهارا بايد تصفيه بكنيد و بخواهيد هم كه در هر عملى رضايت همه مردم را به دست بياوريداين امكان ندارد، بالاخره در هر عملى اگر تصفيه باشد، يك دسته تصفيه شده مخالف مىشـونـد يك دسته رفقاى تصفيه شده مخالف مى شوند. شما همان نظرتان به اين باشدكـه تـكـليـف شـرعى الهى خودتان را كه مقامى را داريد و بايد به اين مقام خدمت كنيد. اينآلت اسـت بـراى خدمت به مردم ، خودش چيزى نيست ، اگر خدمت به مردم كرديد، مقام براىشـما صلاحيت دارد، خوب است و اگر نشد مقام چيزى نيست . من دعا مى كنم انشاء الله خداوندشـمـاهـا را مـوفـق كـنـد، مـويـد كـنـد و كـابـيـنـه اى كـه بـحـمـد الله شـايـد درطول تاريخ ما همچو كابينه اى به اين صحت و به اين خوبى و با اين چهره هاى نورانىنـداشـتـيـم حـالا انـشاء الله نورافشانى كنند و مردم را هم برسند بهشان و خصوصا طبقهمـسـتضعفين را كه بايد به آنها رسيدگى بشود، در هر امرى از امور رسيدگى بشود، باحفظ موازين اسلامى و شرعى به همه امور رسيدگى بشود.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 2/6/60
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در جـمـع گـروهـى از افسران و درجه داران شهربانى جمهورىاسلامىو اعضاى انجمن هاى اسلامى دانشجويان خارج از كشور
براى خاطر قطع ايادى ستمكاران دنيا از ايران ، ما مورد ظلم زياد واقع شديم
بسم الله الرحمن الرحيم
از قـرار مـذكـور از بـرادرهاى خارج از كشور هم ، از پاكستان و اندونزى و بعضى جاهاىديـگـر هـم ، ايـنـجـا تـشـريـف دارنـد و اميدوارم كه اين سفرى را كه آنها كرده اند به طورشـايـسته در مسائل ايران و گرفتارى هاى ايران توجه كنند و كشورهاى خودشان را مطلعكنند.
مـا در ايـن انـقـلاب پـيـروزى هـاى فـوق تـصـور داشـتـيم و مظلوميت هاى زياد. بزرگترينپـيـروزى تـحول يك رژيم دو هزار و پانصد ساله مستكبر و ستمگر به يك رژيم اسلامىكـه در راه اسـلام مـى خـواهـد قدم بردارد و انشاء الله بردارد و براى خاطر همين پيروزىعظيم كه به دست ملت و برادرهاى ارتشى و ژاندارمرى و پاسبان هاى شهربانى كه همهمـتـصـل شـده انـد بـه ملت و اين پيروزى را به دست آوردند، براى خاطر همين پيروزى كهدنـبـالش قـطـع ايـادى ستمكاران دنيا از ايران و اميد آنكه از جهان باشد، ما مورد ظلم زيادواقع شديم . ظلم از طرف ابرقدرت ها كه منافع خودشان را از دست داده اند در ايران و ازدست رفته احتمال مى دهند در ساير كشورهاى اسلامى و كشورهاى مستضعف هست از آنها خيلىبـعـيـد نـبـود بـراى ايـنـكـه آنـهـا از اسـلام سـيـلى خـورده انـد و اين سيلى را نمى توانندتـحـمـل كـنـند، از اين جهت به مخالفت با ما برخاسته اند و به مخالفت با رژيم جمهورىاسـلامـى كـه تمام مقصدش اين است كه احكام اسلام را در اين كشور پياده كند.اين سيلى كهخـورده اند آنها، موجب اين شد كه از همه اطراف به ما هجوم بياورند و ايادى خودشان را ازداخـل و خـارج تـجـهـيـز كنند براى سركوبى اين جمهورى اسلامى يعنى براى سركوبىاسلام . آنها به حسب موازين خودشان به خودشان حق مى دهند كه مخالفت كنند.
مقابله با اسلام به اسم روحانيت اهل سنت
لكن ما از طرف برادرهاى اسلامى مان هم و كسانى كه دست پرورده ديگران هستند و آنها رامـا بـرادر حـساب نمى كنيم ، از آنها هم مورد ظلم و ستم واقع شديم . منجمله تبليغات دامنهدارى كه از طرف بعض روحانيينى كه به ظاهر روحانى و در واقع اجير دولت ها در ممالكاسلامى ،بعضى از آنهائى كه
شـايـد از رژيـم شـاه هـم بـهـره بـردارى مـى كـردنـد، درطـول ايـن مـدتـى كـه جمهورى اسلامى راه خودش را گرفته و به پيش مى رود آنها ساكتننشسته اند و با اسم اسلام با اسلام طرف شدند، مقالات نوشتند. آنهائى كه براى بگينتـبـليـغ مـى كـنند و براى صهيونيسم و به نفع آنها، براى جمهورى اسلامى ما و عليه ماتـبـليـغ مـى كـنـنـد بـا اسـم روحـانـيـت اهـل سـنـت . در صـور تـى كـه روحـانـيـوناهل سنت ، اين قشر مزدور را از خودشان نبايد حساب كنند، لكن ما مورد ظلم نسبت به از طرفايـنـهـا هـم واقـع شـديم . البته اين صحبت هائى كه آنها مى كنند و در خارج پخش مى كنندارزشـى آنـقـدر نـدارد، حتى پيش آنهائى كه آنها را وادار مى كنند به اين معانى ، لكن اينبـرادرهاى ما كه از ممالك ديگر در اينجا حاضر هستند و آمده اند راجع به جمهورى اسلامىتحقيقات بكنند خوب است يك مقدارى زيادتر بمانند و يك تحقيقاتى بيشتر بكنند.
از اولى كـه ايـن جـمـهـورى اسـلامى در ايران تحقق پيدا كرد تاكنون اينها مطالعه كنند وبـبـيـنـنـد كـه چـه مـى گـويـد و چـه مـى خـواهـد.آيـا مـلتـى كـه ازاول فـريـاد زده اسـت كـه ما اسلام را مى خواهيم و جمهورى اسلامى را ميخواهيم و با فريادالله اكـبر و لااله الا الله بدون اينكه ساز وبرگ صحيحى داشته باشد غلبه كرده استبـر آنـهـائى كـه بـه اسـلام اعـتـقـاد نـداشـتـنـد يـا بـر ضـد اسـلامعمل مى كردند آيا باز سزاوار است كه در بين مسلمين كسى پيدا بشود كه مدعى اسلام استو مـدعى روحانيت اسلامى ، با يك همچو رژيمى كه تمامى همش به اين است كه اسلام را دراين مملكت پياده كند و در ساير ممالك تبليغ كند، با اين بايد مخالفت كرد؟
ما اسرائيل را قابل آدم نمى دانيم تا اينكه با او ربطى داشته باشيم
مـا تـوقـع نـداريـم از امـثـال سادات وصدام كه سر سپرده كشورهاى قدرتمند هستند و سرسـپـرده آمـريـكـا هـسـتـنـد و در مملكت اسلامى پايگاه براى كفار و براى ستمگران و براىآمـريكا مى سازند و اجازه مى دهند كه بسازند. ما از آنها توقع نداريم ، براى اينكه آنهابـه اسـلام اعـتـقـادى نـدارنـد و آنـهـا نـوكـرنـد، نـوكـر آمـريـكـا هـستند و هر چه او امر كندعـمـل مـى كنند. چنانچه اين هجومى كه به كشور اسلامى كردند بدون هيچ بهانه ، به امرقـدرتهاى بزرگ و خصوص آمريكا انجام گرفت . از آنها ما توقعى نداريم ، البته آنهابـايد با طرق مختلف با ما مخالفت كنند و ما هم نشستيم اينجا كه مخالفت هاى آنها را خنثىكـنـيـم و گـوش كـنـيـم . آنـهـا بـراى يـك كـشـورى كـه ازاول بـا ايـن طـايـفـه صـهـيـونـيـسـم مـلعـون مـخـالفـت كـردنـد و مـا كـهقبل از اين انقلاب در زمان رژيم منحط پهلوى دائما مخالفت كرديم با آن رژيم فاسد، آنهامـا را مـتـهـم مـى كـنـنـد بـه ايـنـكـه مـا از اسـرائيـل اسـلحـه مـى آوريـم . مـااسـرائيـل را قـابـل آدم نـمـى دانـيـم تا اينكه با او ربطى داشته باشيم . ما بيش از بيستسال است كه در هر جا صحبت شده است ، در هر جا اعلاميه پخش شده است يكى از امورى كهدر راس مـسـائل مـا بـوده اسـت اسـرائيـل بـوده اسـت و سـتـمـگـرىاسـرائيـل ، در صـورتـى كـه بـسـيـارى از سـران مـمالك اسلامى يك قدم همراه نبودند كهمخالفت با اسرائيل كنند.
هـمين صدامى كه اين بساط را درست كرد و با آنطور كه مى گويند با نظر خودش براىنـجـات از ايـن نـنگى كه بار آورده و حمله به ايران اسلامى كرده است و به شكست رسيدهاسـت ، بـراى سـرپـوش روى اين جنايت اسرائيل را وادار مى كند كه يك مركزى را كه آنهادارنـد، آن مـركـز را بـمـبـاران كـنـنـد تـا يـك وسـيـله اى بـشـود بـراى ايـنكه گفته بشوداسـرائيـل مـخـالف بـا صـدام اسـت ، مـخـالف بـا دولت بـعـث عـراق اسـت .دنـبـال او يـك بـهـانـه اى پـيـدا مـى كـنـنـد، يـك بـهـانـه پـوچـى پـيـدا مـيـكـنـنـد كـه خير،اسرائيل با صدام مخالف است لكن با ماها پيوند دارد. اين يك حرف پوچ بچگانه است كهبـه خـيـال خـودشـان مـى خـواهـنـد مـا را در بـيـن مـمـالك اسـلامـى طـرفـداراسرائيل حساب كنند. در صورتى كه ما از اولى كه در اين امور و در اين نهضت وارد شديم، يـكـى از مـسائل مهم ما اين بود كه اسرائيل بايد از بين برود و آنها نمى توانند كه يكهمچو مطلب فاسدى را به كرسى بنشانند، لكن اين برادرهايى كه از خارج از كشور آمدهانـد ايـنـجـا، بـررسـى كـنـنـد ايـن مـسـائل را، بـبـيـنـنـد كـه مـا بـا سـلاحاسرائيل مى خواهيم جنگ بكنيم يا با سلاح ايمان جنگ مى كنيم .
مـا امـروز كـشـورمان يك كشور اسلامى است و منسجم و همه قواى مسلحه ما با هم منسجم و باملت هم منسجم . شما الان اين برادرهاى شهربانى ما را مى بينيد كه در بين روحانيينى كهبا آنها در تماس هستند آمده اند اينجا و زير يك سقف ، روحانيين و شهربانى مجتمع شده اندو خـدمتگزارى خودشان را به اسلام و به كشور اسلامى اعلام ميكنند و البته هم در همين راههـسـتـنـد و مـن از خـداى تـبـارك و تـعـالى تـوفيق همه قواى مسلح را مى خواهم و بخصوصشـهـربـانـى كه خدمتگزار در شهرهاست و البته بايد بيشتر از اين خدمت كند و من اميدوارمكه موفق بشود.
كاخ سفيد اعلام كرد كه از اين منافقين بايد پشتيبانى كرد
و اين گرفتارى هاى جزئى كه در سطح كشور هست و در بين شهرها هست و اين دزدهائى كهطرفدارى آنها را امريكا مى كند و اعلام مى كند كه بايد امريكا طرفدار اين منافقين باشد،ايـنـهـا را انـشـاء الله بـه زودى شـرشـان از ايـران كـنـده بـشـود و هـيـچ ايـنـهـاقـابـل ذكـر نـيـسـتـند. اينها يك دزدهائى هستند كه گاهى يك جايى يك چيزى منفجر مى كنند.كـارى كـه يـك دزدى مـى كـند، اينها هم او را مى كنند، هياهوشان خيلى است ، صحبت خيلى مىكـنـنـد ولى واقـعـيـتى اينها ندارند. البته ما بسيار متاثريم از اين جوانهائى كه از اينهاگـول خـورده انـد و خـودشـان و عـائله خـودشـان و زندگى خودشان را براى اينهائى كهامريكا اعلام مى كند كه طرفدارى از اينها لازم است ، تباه مى كنند.
مـا بـراى ايـن مـتـاثـر هستيم و از آنها باز مى خواهيم كه دست ازاين امريكائى هائى كه باصـورتـهـاى مـخـتـلف در كشور ما ظاهر مى شوند و شده اند برداريد و بيائيد وارد اسلامبـشـويـد كـه ضـد هـر قـدرت فـاسـد اسـت ايـنـهـا مـدعـى ازاول ادعـاى ايـن را مـى كـردنـد كـه مـا مـسـلمـان هـسـتـيـم و بـراى اسـلام كـذا. و مـن هـم از آناول فهميدم كه دروغ ميگويند و بعد هم ما مخالف با امريكا هستيم ، اينها. اين هم معلوم بوددروغش لكن امريكا فاش كرد اين مطلب را، اعلام كرد، كاخ سفيد اعلام كرد كه از اين
منافقين بايد پشتيبانى كرد. و اين آدمى كه و اين آدم هائى كه مى گفتند كه ما مخالفيم باايـن كـشورهاى ستمگر، در كشورهاى ستمگر رفته اند و با اسلام مى خواهند مخالفت كنند،با ملت خودشان مى خواهند مخالفت كنند، لكن اينها هيچ ديگر عنوانى ندارند در اين كشور،حرف مى زنند، مقاله مى نويسند لكن در اينجا هيچ جاى پائى ندارند.اگر داشتند، اگر ازايـن مـمـلكت يك عشر راه هم مى داشتند، مى ماندند اينجا لكن اينطور نيست و اينها راهى ديگربـراى ايـنـكه بيايند در اين كشور ندارند و همان جاها بايد مقاله بنويسند و هياهو بكنند وبـا اربـاب هـاى خـودشـان بـسـت و بـنـد كـنند به خيال اينكه كارى ازشان مى آيد و كارىازشان نمى آيد.
و مـن از هـمه ملت ايران خواستار هستم كه باهوشيارى توجه كنند به اين خرابكارى هايىكـه ايـنها مى كنند و پند بگيرند از آن مادرى كه پسر خودش را آورد و محاكمه كرد كه آنيـكـى از نـمـونـه هـاى اسـلام اسـت و ديـگـران هـم ايـنـطـور بـاشـنـد. نـصـيـحـت كـنـنـداول اولادهـاى خودشان ، برادرهاى خودشان ، فرزندان خودشان را و اگر نپذيرفتند، آنهارا مـعـرفـى كـنـنـد تـا بـه وظـيـفـه اسـلامـى خـودشان و به وظيفه ايمانى و ملى خودشانعمل كرده باشند.
و مـن از تـمام قواى مسلح خواستارم كه انسجامشان همانطورى كه تاكنون بوده است از حالابـه بـعـد هـم مـنـسـجـم تـر بـشوند و مخصوصا شهربانى در شهرهايى كه هست در تمامكـشـور، قـدرت خـودش را زيـاد كند و پرسنل خودش را قوى كند و با اين اشرارى كه دزدهستند و مردم را گاهى مى كشند و روحانيون را گاهى مى كشند، با اينها مقابله كنند و اينهارا بفهمند كجا هستند و بررسى كنند و انشاء الله شر اينها را از اين كشور بكنند، گرچهاينها چيزى نيستند كه ذكرى از آنها بشود.
بـحمد الله الان كشور ما تمام ارگان هائى كه بايد درش تحقق پيدا بكند پيدا كرده استو تـمـام ارگـان هـا با هم منسجم هستند و آن چيزى را كه ديگران مى خواستند كه بين سرانايـن كـشـور اخـتـلاف ايـجـاد كـنـنـد و دولت را بـا مـجـلسمـقـابـل كنند، قوه قضائى را با ديگران ، آنها نتوانستند و امروز تمام ارگان هاى دولتىبـا هـم مـنـسجم و مقصد اسلام و تمام قواى مسلح با هم منسجم و مقصد اسلام و ايران و تماممـلت بـا آنـهـا همراه و همفكر و يك همچو ملتى كه تمام ارگان هايش با هم منسجم هستند، اينديگر آسيب بردار نيست .
و مـن امـيـدوارم كـه تـوجه همه افراد ملت ما در اين معنا باشد كه تا وحدت خودشان را حفظكـنـنـد آسيب نخواهند ديد و دشمنان شما دنبال اين هستند كه اختلاف ايجاد كنند و نتوانستند وانشاء الله نمى توانند.
و ايـن يـك مشت جوان گول خورده انشاء الله بيدار مى شوند و به دامن اسلام و ملت بر مىگـردنـد و حـالا كـه خيانت سران خودشان را به كشور فهميدند و امريكائى بودن آنها رابـه صـراحـت فـهـمـيـدنـد ديـگـر عـذرى نـدارند كه آنها را طرفدار اسلام يا طرفدار ملتبدانند، اينها بايد برگردند به دامن اسلام و راه توبه باز است . اگر خود آنها پيشقدمبـشـونـد و بـيـايـند، قبل از اينكه آنها را بگيرند، به دامن اسلام برگردند، توبه آنهامقبول است و من اميدوارم كه اين امر تحقق پيدا بكند و آن سرانى هم كه در خارج
هـسـتند و فاسد هستند اگر چنانچه آنها هم توجه بكنند و راه خطاى خودشان را بفهمند بازراه تـوبـه هـسـت گـرچـه مى دانم كه آنها توبه نمى كنند. و من از خداى تبارك و تعالىسلامت و سعادت همه كشورهاى اسلامى و سعادت همه قواى مسلح اسلام و ايران و سلامت همهبـرادران را از خـداى تـبـارك و تـعـالى خـواسـتـارم و امـيـدوارم كـهپـرسـنـل شـهـربانى هم با توجهى كه از طرف روحانيون به آنها هست تمام نقيصه ها رارفـع كنند و ايران را براى خودشان به طور شايسته تقويت كنند تا طمع ديگران ببرداز اين كشور و انشاء الله كشور مستقل و آزاد براى خود شما باشد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 9/6/60
بـــيـــانـــات امـــام خـمـينى در جمع اقشار مختلف مردم به مناسبت شهادت برادران : محمدعلىرجائى و دكتر محمد جواد باهنر
منطق ملت ما، منطق قرآن است
بسم الله الرحمن الرحيم
مـنطق ما، منطق ملت ما، منطق مومنين ، منطق قرآن است ، (انا لله و انا اليه راجعون ) با اينمـنـطـق هـيچ قدرتى نمى تواند مقابله كند. جمعيتى كه ، ملتى كه خود را از خدادانند و همهچـيـز خود را از خدا مى دانند و رفتن از اينجا را به سوى محبوب خود،مطلوب خود مى دانند،بـا ايـن مـلت نـمـى تـوانـنـد مـقـابـله كـنند. آن كه شهادت را در آغوش ، همچون عزيزى مىپـذيـرد، آن كـوردلان نـمـى تـوانند مقابله كنند. اينها يك اشتباه دارند و آن اينكه شناخت ازاسلام و شناخت از ايمان و شناخت از ملت اسلامى ما ندارند. آنها گمان مى كنند كه با ترورشـخصيت ها، ترور اشخاص مى توانند با اين ملت مقابله كنند و نديدند و كور بودند كهببينند كه در هر موقعى كه ما شهيد داديم ملت ما منسجم تر شد.
مـلتـى كـه قـيام كرده است در مقابل همه قدرت هاى عالم ، ملتى كه براى اسلام قيام كردهاسـت ، بـراى خـدا قيام كرده است ، براى پيشرفت احكام قرآن قيام كرده است اين ملت را باتـرور نـمـى شود عقب راند. آنها گمان مى كنند كه افكار مومنين و ملت بپاخاسته ما همچونافكار غربزده ها و غرب است كه جز به دنيا فكر نمى كنند و جز متاع دنيا جا نمى بينند،اينها هم آنطورند.
مـلتـى كـه از اول ، از صـدر اسـلام پـيـشـوايان آن جان خودشان را فدا كردند براى هدفخـودشـان كـه آن خـدا و اسـلام اسـت ، بـه ايـن مـسـائل و به اين امور از بين نخواهند رفت وسـسـتـى نـخواهند داشت . ملت ما، ملت عزيز ما در تاريخ خوانده است كه على ابن ابيطالبسلام الله عليه با دست يكى از همين منافقين ، با دست يكى از همين اشخاصى كه بصورت، اسلام و از اسلام جدا بودند فرق مباركش ‍ شكافت . ملت ما چون على ابن ابيطالب را فداكـرده اسـت از بـراى اسـلام ، فـدا كـردن امـثـال اين شهدا براى ملت ما يك مساله مهم نيست ،گـرچـه خود واقعه و خود اين افرادى كه شهيد شده اند در نظر همه ما عزيز و ارجمندند وآقـاى رجـائى و آقـاى باهنر هر دو شهيدى هستند كه با هم در جبهه هاى نبرد با قدرت هاىفـاسـد هـم جـنـگ و هـمـرزم بـودنـد و مـرحـوم شـهـيـد رجـائى بـه مـن گـفـتـنـد كـه مـن 20سال است كه با آقاى باهنر همراه بودم ، و خداوند خواست كه با هم از اين دنيا هجرت كنندو بـه سـوى او هجرت كنند.كسى كه هجرت را به سوى خدا ميداند و شهادت را فوز عظيممى داند و شهدايى كه در صدر اسلام و از صدر اسلام تاكنون داده است عاليتر و بالاتراز تـمـام افـرادى هـسـتـنـد كـه در ايـن قـرن مـوجـودنـدمثل
عـلى ابـن ابـيـطـالب سـلام الله عـليـه و حـسن ابن على سلام الله عليه و حسين ابن على واصـحـاب او سـلام الله عـليـهـم و سـايـر ائمه ما عليهم السلام ، آنها همه عمر خودشان راصـرف كـردند تا اسلام را حفظ كنند و ماهم تمام عمرمان را بايد صرف كنيم تا اسلام راكه به دست ما سپرده است حفظ كنيم .
مـن در عـيـن حـال كـه شـهـادت ايـن دو بـزرگـوار بـراى مـن بـسـيـارمـشـكـل اسـت در عـيـن حـال مـى دانـم كـه آنـهـا بـه رفـيـق اعـلىمتصل شده اند و براى آنها آرامش هست و اينطور گرفتارى هايى كه الان براى ما هست ديگربراى آنها نيست و آنها رسيدند به مطلوب خودشان و از اين جهت به آنها و به خانواده هاىآنها و ملت اسلامى تبريك عرض مى كنم كه چنين شهدايى تقديم مى كنند. در عين حالى كهمـصـائب اينها مشكل است براى ما، لكن كشور ما و ملت ما با تمام قدرت ايستاده اند تا همچوشـهـدايـى تـقـديـم كـنـنـد و هـيـچ راه عـقـب نـشـينى ندارند و فكر نمى كنند به سستى . آنكـوردلانـى كـه گـمـان كرده اند كه جمهورى اسلامى با نبود چند نفر از بين خواهد رفت وسقوط خواهد كرد، آنها افكارشان ، افكار اسلامى نيست و از اسلام خبرى ندارند و از ايماناطلاعى ندارند و افكارشان ، افكار مادى و براى دنيا كار مى كنند و به هواى دنيا هستند.
بايد ديد كه اينهايى كه اينطور كارها را انجام مى دهند انگيزه آنها چيست . انگيزه آنها ايناسـت كـه براى اين ملت بعد يك دسته ديگرى از صنف خودشان بيايند و حكومت كنند ؟اينهامـگـر نـشـنـاخـتـه انـد ايـن مـلت را كـه كـسى كه انحراف دارد از اسلام و كسى كه سركردهتروريست ها هستند، كسانى كه سر كرده اينها هستند و اينها را وادار به خرابكارى مى كننددر بين ملت جاى ندارند.
مـا حـكـومـتـمـان و افـرادى كـه در راس حـكومت بودند چون از همين مردم هستند و از اشخاصىنيستند كه از آن بالاها، يعنى آن پائين ها آمده باشند و حكومت كرده باشند بر ملت ، از اينجـهـت مـلت ما آرام است ، دلش مطمئن است به اينكه وقتى كه اين شهدا نباشند، به جاى آنهاداوطـلبـانـى بـراى شـهـادت حـاضـر بـه صـحـنـه هـسـتـنـد. مـا در عـيـنحـال كـه بـراى ايـن شـهـدا متاثر هستيم و اينها اشخاص ارزنده اى براى ملت و ما و براىجـمهورى ما بودند لكن ما باز در صف هاى دنبال آنها افراد داريم و اشخاص متعهد داريم واشخاص مومن متعهد به اسلام داريم و دنبال او ملت داريم و ملتى كه هيچ گونه عقب نشينىدر اين مسائل نخواهد كرد و با اين ترتيب جمهورى اسلامى آسيبى نخواهد ديد.
جمهورى اسلامى ما وضعى دارد كه ملت ، خود را از دولت مى دانند
در زمـان هـاى سـابـق ، زمـان رژيـم هـايـى كـه در سابق بودند، رژيم هاى سلطنتى وضعايـنطور بود كه اگر يك سلطانى كشته مى شد يا مى مرد كشور به هم مى خورد. نكته اوايـن بـود كـه آن سلطان و عمال آن سلطان به قدرى ظلم كرده بودند بر مردم و بر تودههـاى مـيليونى مردم كه به مجرد اينكه او از بين مى رفت خود مردم قيام مى كردند بر ضدحـكومت ، لكن جمهورى اسلامى ما وضعى دارد كه خود ملت يك فردى را مى آورند و خود ملتيـك فردى را كنار ميگذارند و خود ملت وقتى كه يك فردى شهيد شد به جاى او باز يكىرا انتخاب مى كنند و خود را از دولت مى دانند و دولت را از خود مى دانند و خود را از
رئيس جمهورى مكتبى مى دانند و رئيس جمهورى مكتبى را از خود ميدانند از اين جهت ولو اينكهرئيـس جـمـهور شهيد بشود، نخست وزير شهيد بشود و هر مقامى شهيد بشود، ملت ما هيچ خمبه ابرو نمى آورند و كسانى ديگر را به جاى آنها انتخاب مى كنند.
الان سرتاسر كشور ما را اگر چنانچه ملاحظه كنيد، تهران با آن جمعيت كثيرى كه الان درنـزديـك دانـشـگـاه مـتـمـركـز هـسـتـنـد و سـايـر شـهـرهـا هـممثل تهران ، مابين اين جمهورى و جمهورى هاى عالم و مابين اين دولت و دولتهاى سابق اينكـشـور مى توانيد حكومت كنيد كه چه فرق ها هست . اگر صدر اعظمى در زمان سابق كشتهمـى شـد امكان نداشت كه مردم ، توده مردم ، بازار مردم هيچ عكس العملى از خود نشان بدهندالا سرور، الا مسرت .
و امـروز كـه يـك نفر از ما و دو نفر شهيد معظم از ما رفته است سرتاسر كشور ما به عزانشسته است و سرتاسر كشور ما انسجام خودش را حفظ مى كند و حفظ كرده است و فردا كهاعلام مى كنند براى انتخاب رئيس جمهور، همه اين مردم براى انتخاب حاضرند.
من مى دانم كه در خارج الان عنصرهايى كه با اين جمهورى اسلامى بلكه با اسلام مخالفهستند و بوق هاى خارج و تبليغاتى ، خواهند گفت كه اين دو نفر كه شهيد شدند ايران بههـم مـى خـورد و خـواهـنـد گـفـت كـه در عـزاى ايـنـهـا مـردم بـى تـفـاوت بـودنـد و يـاخوشحال بودند و آنها با اينكه مى دانند، كوردلانه اينطور انتشارات و تبليغات را انجاممـى دهـنـد. الان بـبـيـنـيـد كه سرتاسر كشور ما امروز در سوگ هستند و در همه خيابان ها وكـوچـه هـا، بازارها در سوگ نشسته اند و الان كه به من اطلاع داده اند گفتند جمعيت بيشتراز آنوقتى است كه 72 تن شهيد شدند.
مـلت ما اينطور است اگر بعد از اين هم خداى نخواسته اشخاصى شهيد بشوند ملت ما همينمـلت اسـت و نـهضت ما همين نهضت . و آن عمده اين است كه كارى كه براى خداست ، نه براىافراد، نه براى اشخاص ، نه براى شخصيت ها، اين كار ركود نمى كند با رفتن افراد وبـا رفـتـن شـخـصـيـت هـا. كـشـورى از رفـتـن شـخـصـيـت هـاى خـودتـزلزل پـيـدا مـى كـنـد كـه مـلت او و افـراد آن مـلتدل بـه شـخـص بـسـتـه بـاشـنـد، دل بـه اشـخـاص بـسـتـه بـاشـنـد، امـا كـشـورى كـهدل او بـه خـدا پـيـوسـتـه اسـت و بـراى خـدا قـيـام كـرده اسـت و ازاول ، نـه شـرقـى و نـه غـربـى و جـمـهـورى اسلامى را ندا داده است و با بانگ الله اكبرصـغـير و كبير و زن و مردش در صحنه حاضر شده اند و اين نهضت را و اين انقلاب را بپاكرده اند، همين ملت هستند، براى اينكه خدا هست . رجائى رفت ، ديگران اگر نيستند خدا هست. در جـنـگى كه در صدر اسلام بود، ندا در دادند منافقين به اينكه پيغمبر شهيد شد، لكنبـعـضـى گـفـتـند اگر شما پيغمبر را مى پرستيد، شهيد شد، به شهادت او ترتيب اثربـدهـيـد و اگـر خدا را مى پرستيد خدا هست ولو پيغمبر رحلت بفرمايند. امير المومنين سلامالله عـليـه جـان خودش ‍ را فدا كرد براى اسلام و شهيد شد و اسلام به جاى خودش بود.امام حسين سلام الله عليه خود و تمام فرزندان و اقرباى خودش را فدا كرد و پس از
شهادت او اسلام قويتر شد.
بـا رفـتـن شـهـدايـى بـا ايـنـكـه بـسـيـار ارزشـمـند بودند و هستند، با رفتن شهدا در عينحـال كـه مـا متاثر هستيم ، لكن چون ما توجه مان به خداست و براى خداست و ملت ما براىخدا قيام كرده است ، با رفتن اشخاص هيچ سستى به خودشان راه نمى دهند و گرفتار اينخطا نيستند كه افراد يك مساله اى را ايجاد مى كنند.
ابن ملجم از عاملين بمب گذارى مردتر است
خداى تبارك و تعالى از اول با شما بوده است و مادامى كه شما در صحنه باشيد و انشاءالله هستيد و خواهيد بود، خداى تبارك و تعالى شما را پشتيبانى مى كند شما قوى خواهيدبـود. قـواى مـسـلحه ما در جبهه هاى جنگ بايد توجه بكنند كه آنها براى خدا مى جنگند نهبـراى رئيـس جـمـهـور و بـراى نـخـسـت وزيـر و بـراى ديـگـران ، آنـهـادل را قـويـتـر كنند و هر چه اشخاص فاسد به اين كشور صدمه وارد مى كنند آنها قويتردر مـركز خودشان مشغول به مجاهده و مبارزه باشند. و گمان نكنيد كه اينها از روى قدرتيـك هـمـچو كارهايى را انجام مى دهند، يك بمب در يك جا منفجر كردن ، يك بچه 12 ساله هممـى تـوانـد او را بـگـيـرد يـك جايى بگذارد و خود او منفجر بشود، اين قدرتى نيست ، اينكمال ضعف است . من ابن ملجم را از اينها مردتر مى دانم براى اينكه او آمد و در حضور مردمكار خودش را كرد و خداوند او را لعنت كند، و اينها آن مردانگى آن نامرد را هم ندارند و بهطور دزدى يك كارى انجام مى دهند و خودشان را اصلا ظاهر نمى كنند. اينهايى كه از اينجافـرار كـردنـد و از خـارج دسـتـور مـى دهـنـد كـه مـردم رااقـتـيـال كـنـنـد و به طور دزدكى بكشند، اينها تز نامردهاست . من اميدوارم كه كشور ما بههمان طورى كه در مقابل همه قدرت ها ايستاد و ايستادگى كرد و زن و مردش ‍ و جوان و پيرمـردش و بچه و بزرگش در مقابل ، مشت ها را گره كرد و ايستاد و قدرت هاى بزرگ را ازمـمـلكت راند و به جهنم فرستاد، انشاء الله الان هم در صحنه هستند و همه اينها ايستاده انددر مـقـابـل ايـنـطور گرفتارى ها صبر مى كنند و منطق اينها اين است كه از خدا هستيم و بهسوى خدا مى رويم . ما كه از خدا هستيم و همه چيز ما از خداست ، در راه خدا داريم صرف مىكـنـيـم و بـاكـى نداريم و اينطور نيست كه گمان كنيم كه از اينجا كه رفتيم ديگر خبرىنـيـسـت . آنـهـا بـايـد بـتـرسـنـد كـه قـيـامـت را هـم در هـمـيـن جـاخيال مى كنند كه هست ، بعثت را هم در همين جا خيال مى كنند و آن را بعثت امت مى دانند نه بعثتانـبـيـا، و قـيـامـت را هم منكر هستند. آنها بايد بترسند كه مرگ حيوانى را بر مرگ انسانىتـرجـيح مى دهند. و اما جوانهاى ما و سردمداران ما كه براى شهادت حاضر و آغوش را بازكـردنـد بـراى شـهادت ، اينها باكى از شهادت ندارند و ملت ما از اين شهادت بسيار ديدهاسـت و در ايـن چـنـد سـال اخـيـر صـدهـا شـهـيـد داده و هـزاران شـهـيـد و هـزارانمـعـلول ، و پـايـدار ايـسـتـاده اسـت و امـثـال ايـن آقـايـان كـه شـهـيـد شـده انـد در عـيـنحال كه در نظر ما بسيار ارجمند هستند، لكن آنها پيش خدا رفتند و ما به جاى آنها اشخاصداريم مكتبى ، انسانى كه به شهادت فكر مى كند و داوطلب شهادت است .
و مـن امـيـدوارم كـه مـلت مـا انسجام خودش را بيشتر كند و در صحنه بيشتر از سابق حاضربـاشـد و امثال اين تفاله هائى كه مانده اند از رژيم سابق و از اشخاصى كه فرار كردهاند، اينها را انشاء الله با نظارت خودشان و با نظر خودشان هر جا ديدند معرفى كنند وقـواى انتظامى و نظامى ها و خصوصا شهربانى بيشتر قيام كند به امر انتظامات و نظامو ساير چيزها. و اميدوارم كه شما پيروز باشيد و شما پيروز هستيد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ 10/6/60
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در جـمـع مردم سوگوار كشورمان و گروهى از مسلمانان سازماناماميهپاكستان
اساس اين است كه مستكبران جهان احساس خطر كرده اند
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـه مـلت ايـران و سـايـر مـلت هـاى مـستضعف جهان در اين قضايائى كه مخالفين اسلامبـراى اسـلام مـى خـواهـنـد پـيـش بـيـاورنـد هـشدار ميدهيم كه بايد هر چه اين قضايا و اينخـرابـكـارى هـا حجمش زياد مى شود، حجم انسجام ملت هاى مستضعف و مستضعفان جهان بيشتربـشـود. اسـاس ايـن اسـت كـه مـسـتكبران جهان ، كسانى كه از اين ممالك اسلامى و از ممالكمـسـتـضـعـف بـهـره بردارى مى كردند و مى كنند، احساس خطر كرده اند و چون كه ايران رااحـسـاس كـردنـد كـه مـبـدا قيام عمومى مسلمين و مستضعفان است تمام قواى خودشان را چه درتـبـليـغـات و چه در خرابكارى متمركز كردند در ايران . و بايد تمام برادرهاى ما در همهاقطار عالم كه از قرارى كه گفته شد بعضى از برادرهاى پاكستانى اينجا آمده اند تمامبرادرهاى ايمانى كه خداوند تعالى در قرآن كريم آنها را برادر خوانده است توجه كنندبه اينكه اگر اين نقطه بروز مخالفت با همه قدرت ها خداى نخواسته آسيب ببيند، اسلامتـا سـال هـاى طولانى منزوى خواهد شد. و چون همه برادرهاى ايمانى ما، در همه جا علاقهبه اسلام دارند و اسلام را براى زندگى در اين عالم و در آن عالم مفيد و تنها پايگاه مىدانـنـد تـوجـه كنند به اينكه تمام قدرت هاى عالم چه در سطح تبليغاتى و چه در سطحخـرابـكـارى و عـلوم نظامى قدرتشان را روى هم گذاشته اند كه اين نقطه اى كه از اينجاشروع شد براى قطع ايادى مستكبران جهان شرقى و غربى ، اين را در همين جا خفه كنند ونـگـذارنـد جاهاى ديگر توجه به اينجا داشته باشد.از خوف اينكه همانطور كه در ايراندستشان قطع شد از سلطه هاى همه جانبه و از ذخائر ايران ، در جاهاى ديگر هم بشود.
هـمانطور كه آنها مجهز شدند براى سركوبى اين انقلاب اسلامى در ايران از اين خوفىكـه دارنـد، بـايـد هـمـه بـرادران اسـلامى ما در هر جا كه هستند و در هر كشورى كه هستند،بـلكـه تـمـام مـستضعفان جهان كه در زير سلطه قدرت هاى شيطانى و زير چكمه نظاميانقـدرت هاى شيطانى سركوب شده اند، بايد تمام آنها متوجه باشند و توجه به اين معناداشـتـه باشند كه اين نقطه بروز مخالفت را حفظ كنند. اگر خداى نخواسته اين نقطه اىكه از اينجا شروع شده است ، مخالفت با تمام ابرقدرت ها و با تمام شياطين عالم ، اگرايـن نـقـطـه خـداى نخواسته ركود پيدا بكند يا شكست بخورد، شكست همه مستضعفين جهان وهمه مسلمين جهان و شكست اسلام در تمام ممالك اسلامى خواهد شد. و اگر چنانچه اين
قـدرتى كه از ناحيه خدا به اين ملت اعطا شد و توانائى آن را پيدا كرد كه تمام قدرتهـاى مـجـهز بر ضد ملت را خنثى كند و همه دست ها را از ذخائر خودش و از ملت خودش قطعبـكـنـد، اگـر ايـن مـحـفـوظ بماند اميد اين است كه اين مطلب در همه ممالك اسلامى و در همهجائى كه مستضعفين جهان تحت سلطه مستكبرين بودند، در همه جا اين مساله انجام بگيرد.
انـقـلاب ايران انقلاب غير وابسته است ، بر اساس اسلام و نظير انقلاباتى كه بدستانبيا انجام مى گرفت
در ايران اگر چنانچه بينندگان خارج و داخل توجه كنند، ايران يك كارى انجام داد كه درتـاريـخ نـظـير ندارد. تمام انقلاباتى كه واقع شده است يك وابستگى به شرق و غربداشـتـه است و تمام انقلاباتى كه واقع شده است در بين راه مشكلات بسيار بزرگ داشتهانـد و دارنـد لكـن انـقـلاب ايـران ، انقلاب غير وابسته است ، يك انقلاب دولتى نيست ، يكانقلاب ارتشى نيست ، يك انقلاب حزبى نيست ، يك انقلاب ملى است لكن بر اساس اسلام ،انـقـلاب اسـلامى است نظير انقلاباتى كه در طول تاريخ به دست انبيا انجام مى گرفتكـه وابـسـتگى در كار نبود، الا يك وابستگى و آن وابستگى به مبدا وحى و وابستگى بهخداى تبارك و تعالى .
ايران از همان بدو انقلاب و از قبل از بدو انقلاب كه شالوده انقلاب ريخته مى شد، مسير،مـسـيـر انبياء بوده ، مسير، مسير راه مستقيم نه شرقى و نه غربى بوده و جمهورى اسلامىبـود و تـا كـنـون هـم ملت ما به همان مسير باقى است و هر چه امور ناگوار، بلكه هر چهچـيـزهـائى كه تلخ است در ذائقه ها واقع مى شود، اين مسير اسلامى محفوظ است و اين مسيربـه جـلو مـى رود و قـدرتـمـنـدتـر بـه جـلو مـى رود. و هـر وقـت كـهاحـتـمـال ايـن داده مـى شـود كـه در بـيـن مـلت يـك ضـعـف و خـطـورىحـاصـل شـده بـاشـد، خـداى تـبـارك و تـعالى يك مساله اى پيش مى آورد و يك امرى را بهخواست خودش ايجاد مى كند كه ملت را بيدارتر و قويتر و منسجم تر مى كند.
هر چه عزيزان اين ملت را ترور مى كنند، ملت ما آگاه تر مى شود
البـتـه ايـن قضايايى كه واقع شده است در طول اين انقلاب و خصوصا اين دهه هاى آخر،اين قضايا براى ما ناگوار و براى ملت ما سوگ آور است براى اينكه اشخاصى كه ما ازدسـت مى دهيم هر يك از آنها يك ذخايريست و يك ذخيره اى است براى كشور ما و براى اسلاممـا، هر يك اينها مردانى هستند كه به تنهائى نظير يك جمعيت هستند، متعهد و متوجه به خدا،ايـنـهـا كـه در آن 7 تير شهيد شدند و اينها كه در اين زمان اخير شهيد شدند اينها هر كدامبـراى مـلت مـا بـسـيـار ارزنـده بـودند و خدمتگزارانى بودند كه هر كدام از آنها يك جمعيتبـودنـد و مـتـعـهـد بـودنـد و بـه اسـلام مـعـتـقـد بـودنـد. لكـن در عـيـنحـال هـر يك از آنها كه از بين رفت ، چه فردى و چه اجتماعى ، ملت ما قويتر شد و انسجاممـلت بـيـشـتـر شـد و بـيـدارى آنها زيادتر شد و اطلاع آنها بر مقاصد شوم آن قدرت هاىبزرگ و
مقاصد شوم اين انگل هائى كه براى آنها كار مى كنند بيشتر واضح شد.
آنهائى كه دعوى خدمت به خلق مى كردند و فدائى بودند و مجاهد براى خلق ، ملت ما ديدكـه ايـنـهـا يـك جـنـايـتـكـارانـى هستند كه بر ضد خلق هستند و به نفع قدرت هاى بزرگتـاكـنـون كـار كـرده انـد و لهـذا بينيم كه بعض سران اينها وقتى كه محكوم به مرگ مىشـونـد در رژيم سابق ، قدرت هاى بزرگ جلوگيرى از مرگ آنها مى كنند و وقتى كه درايـنـجـا شـكست مى خورند و به خارج فرار مى كنند، دولت ها و ابرقدرت ها و دستگاه هاىتبليغاتى همه جانبه عالم از آنها حمايت مى كنند و بر ضد ايران آنها را ترويج مى كنندو از آنها نگهدارى مى كنند. و اين به ملت ما درست روشن كرد كه اينهائى كه ادعاى اين مىكـردنـد كـه بـراى آزادى ايـران و بـراى رفـع گـرفـتـارى هـاى ايـران و بـراىاسـتـقـلال ايران مى خواهند خدمت بكنند، تمام اين ادعاها، ادعاهاى پوچ بود و مشت آنها در بينراه باز شد و همه صحبت هائى كه تا كنون كرده بودند، خود آنها بدست خودشان بر باددادنـد و تـمام ادعاهائى كه در سال هاى طولانى و اخيرا بيشتر مى كردند خودشان آن ادعاهارا باطل كردند و وسيله اين شد كه قبر خودشان را، خودشان كندند و در بين ملت ديگر نهآبروئى دارند و نه حيثيت و هر چه كه تبليغات خارجى براى ترويج آنها زيادتر ميشود،آبـروى آنـهـا بـيـشـتـر ريـخـتـه مـى شـود و هـر چـه خـرابـكـارى مـى كـنـنـد درداخـل كـشـور و عـزيـزان ايـن مـلت را تـرور مـى كنند يا آتش ميزنند، يا خراب مى كنند سقفهارابر روى آنها، مشت آنها پيش ملت ما بازتر مى شود و ملت ما آگاه تر مى شود.
ملت ما يك ملت آگاه متعهد اسلامى هستند كه ديگر امكان ندارد از تبليغات سوئى كه در همهكـشورهاى خارجى و مخالف با اسلام انجام مى گيرد در اين ملت اثر بكند و من اميدوارم كهدر مـلت هاى ديگر هم اين تبليغات سوء اثر نكند و اين بوق هائى كه بر ضد كشور ما وبـر ضـد انـقـلاب اسـلامى ما به راه افتاده است و از ترس اينكه مبادا اين انقلاب به جاىديـگـر هـم سرايت بكند در دست و پا افتاده اند من اميدوارم كه ملتها بيدار بشوند و توجهداشـتـه بـاشـنـد كـه تـمـام اين تبليغات براى اين است كه اسلام را در همين جا خفه كنند ونگذارند اسلام به آن معنائى كه هست ، به آن معناى لاشرقيه و لاغربيه در جاهاى ديگر همپياده بشود.
و لهـذا مـلت مـا عـازم و جـازم و مستقيم و مدافع ايستاده است و از منافع اسلام دفاع مى كند واگـر چـنانچه هر كس و هر شخصيتى هم شهيد بشود در اين ملت اثرى جز اينكه منسجم تربـشـود و بـيشتر تقويت روحى بشود ندارد. همانطورى كه در صدر اسلام اگر چنانچه آناشـخاص متعهد كشته مى شدند، مردم و لشكر اسلام قويتر مى شدند و به پيش مى رفتندو مـلت مـا از بـاب اينكه به غيراسلام نظر ندارد و خودش را متوجه به خدا كرده است و درراه خدا به پيش رود، از اين امور مادى كه اسباب سستى در افراد مى شود، آنها از اين اموربرى هستند و انشاء الله تعالى تمام اين كثافات كارى ها و خرابكارى هائى كه در ايرانمى شود، به دست خود مردم و ملت با ترتيب قانونى اينها از بين خواهند رفت .
بـا مـوازيـن قـانـونـى و مـوازيـن اسـلامـى بـا اسـراعمل بكنيد
و مـن يـك كـلمـه مـى خـواهـم عـرض كـنـم و آن اينكه تمام محاكمى كه هستند و تمام دست اندركـارانـى كـه هستند اين مطلب را توجه بدهند كه مبادا يك وقت اينطور شرارت هايى كه درايـران مـى شـود مـثـل يـك هـمـچـو قصه ناگوارى كه براى ما پيش آمد و دو نفر از بهترينجـوانـان و بـهـتـريـن كـاركـنـان ايـران از بـيـن رفـت ، مـبـادا يـك وقـتكـنـتـرل خـودشـان را از دسـت بـدهـنـد و زائد بـر آنـچـه حـكـم خـداسـت و قـانون اسلام استعمل كنند. مبادا اين اسباب اين بشود كه خشونت زياد با اسيرها بكنند و با زندانى ها بكنندو بـدون دقـت ، بدون توجه يك وقت افرادى را بگيرند كه خداى نخواسته گناهكار نبودهاند و گرفتار شده اند.
اسلام و مسلمين بايد، مسلمين بايد همانطورى كه اسلام هست با تانى ، با طمانينه ، بدونايـنـكـه دسـت و پـاى خودشان را گم بكنند به كار خودشان ادامه بدهند و با اسرا رفتارخـوب بـكـنـنـد و آنـچـه كـه قـانـون اسـلامـى اقـتـضـا مـى كـنـد بـا آنـهـاعـمـل بـكـنـنـد و هرگز با عصبانيت و با دستپاچگى كارى را انجام ندهند و به طور متانت وطـمـانـيـنـه بـر مـوازيـن قـانـونـى و بـر مـوازيـن اسـلامـى بـا آنـهـاعـمـل بـكـنـنـد. مـبـادا يـك وقـت شـهـادت عـزيـزان مـا اسـبـاب ايـن بـشـود كـه بـا شـدتعـمـل بـيـشـتـر از آن مـقـدارى كـه بـايـد بـا آنـهـا عـمـل بـشـود،عـمـل بـكـنـنـد. بـا زنـدانيان رفتار خوب مى كنند و بيشتر كنند و با اسرا رفتار خوب مىكـردنـد و مـى كـنـنـد و بـيشتر كنند و محاكم با قدرت هر چه تمامتر به كار خودشان ادامهبدهند و مردم و ملت با قدرت تمام هر چه بيشتر توجه كنند و اين كسانى كه توطئه گرهـسـتـنـد تـوجـه كـنـنـد و بـه محاكم صالحه و به مقامات انتظامى اطلاع بدهند، آنها هم باموازين قانونى و اسلامى عمل بكنند و مفسدين را به جزاى خودشان برسانند و كسانى كهبيگناه هستند از حبس خارج كنند و على اى حال رفتارها، رفتارهاى اسلامى باشد. جمهورى ،جـمـهـورى اسـلامـى اسـت ، رفـتـارهـا حـتـى بـا كـسـانـى كـهقـاتـل شـنـاخـتـه شـدنـد رفـتـار اسـلامـى بـاشـد ولو ايـنـكـه بـا شـدتعمل و شدت ديد آنها را به جزاى خودشان برسانند، اما فقط همان رساندن به جزا باشدو تعدى زيادتر نشود.
من اميدوارم كه خداوند تبارك و تعالى عنايت خودش را بر اين ملتى كه مظلوم بوده است درطـول تـاريخ و مى خواهد از زير بار ظلم و ستم خارج بشود و مى خواهد از زير بار ستمابـرقـدرت هـا خـارج بـشـود و مـورد هـجـمـه ابـرقـدرتـهـا وانـگل هاى ديگر هستند، خداوند آنها رااز شر دشمنان و دشمنان بشريت و اسلام نجات بدهد،هـمـه را مـوفـق كـنـد و هـمـه مـسـلمـيـن رامـوفـق كـنـد كـه بـه احـكـام اسـلام مـو بـه مـوعمل كنند و مخالفين اسلام را از صحنه بيرون كنند.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 11/6/60
پاسخ امام خمينى به تلگرام تسليت آيت الله العظمى نجفى مرعشى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت مستطاب آيت الله آقاى حاج سيد شهاب الدين نجفى مرعشى دامت بركاته
تـلگـرام تـسـليت حضرتعالى در مورد شهادت رئيس جمهور محبوب و نخست وزير عزيز واصل و موجب تشكر گرديد.
ملت ايران با اين شهادت ها منسجم تر مى گردند ولى اين ضايعات وظيفه حوزه هاى علميهرا در قبال مسئوليتشان روشن تر گرداند.
از خداوند تعالى سلامت و توفيق آنجناب را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/6/60
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـنـاسـبـت شـهادت حجت الاسلام قدوسى و سرهنگ وحيد دستگردى
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
با كمال تاسف و تاثر حجت الاسلام شهيد قدوسى به دوستان شهيد خود پيوست . شهيدىعـزيـز كـه سـاليـان دراز در خـدمـت اسلام بود و اخيرا مجاهدات او در راه انقلاب بر همگانروشن است . اينجانب ساليان طولانى از نزديك با او سابقه داشتم و آن بزرگوار را بهتقوا و حسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف شناختم . شهادت بر او مبارك ، و فودالى الله و خروج از ظلمات به سوى نور بر او ارزانى باد. راهى است كه بايد پيمود وسـفـرى اسـت كـه بـايـد رفـت ، چـه بـهتر كه در حال خدمت به اسلام و ملت شريف اسلامىشربت شهادت نوشيدن و با سرافرازى به لقاءالله رسيدن و اين همان است كه اولياءمـعـظـم حـق تعالى آرزوى آن را مى كردند و از خداى بزرگ در مناجات خود طلب مى كردند.گوارا باد شربت شهادت بر شهداى انقلاب اسلامى و خصوص شهداى اخير ما كه با دستجنايتكار منفورترين عناصر پليد به جوار رحمت حق شتافتند و افتخار براى اسلام و ننگو نفرت براى دشمنان دژخيم ملت شريف آفريدند.
اينجانب شهادت دادستان كل انقلاب و سرهنگ وحيد دستگردى كه در راس شهربانى و قواىانـتـظـامـى در حـال انـجـام وظـيـفـه بـودنـد بـديـن تـحـفـه الهـىنائل شدند را به ملت ايران و به حوزه علميه قم و به قواى مسلح تبريك و تسليت عرضمـى كـنـم و از خـداى تـعـالى رحـمت براى آنان و صبر و شكيبائى براى خانواده محترمشانخواستارم .
نـنـگ و خـسـران بـر كـسـانى كه گمان مى كنند با اين شرارت ها ملت شريف ايران را كهبراى اقامه عدل اسلامى قيام نموده اند از صحنه مبارزه با كفر خارج نمايند و تن به عاروذلت ابـرقـدرتـهـاى جـنـايتكار مى دهند. اين كوردلان شكست خورده نمى بينند كه مادران وپدران و فرزندان و همسران اين شهدا چون قهرمانان صدر اسلام به شهادت اينان افتخارمـى نـمايند و چون كوهى درمقابل حوادث ايستاده اند. گوئى اينان از شدت ياس به جنونكشيده شده اند و چو ن خود را مطرود ملت مسلمان مى بينند از ملت ايران انتقام مى كشند.
از خداوند تعالى هدايت براى جوانان گولخورده و خذلان براى سران از خدا بى خبر آنها خواستارم .
سـلام و درود بـر شـهـيـدان راه حـق . رحـمـت بر شهداى اخير اسلام . والسلام على من التبعالهدى
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/6/60
پيام امام خمينى به مسلمانان جهان و زائران بيت الله الحرام
بسم الله الرحمن الرحيم
جعل الله الكعبه البيت الحرام قياما للناس (قرآن كريم )
درود بر حجاج بيت الله الحرام . سلام بر عموم مسلمانان جهان و سلام بر مسلمانان متعهدىكه از جهان اسلام بسوى حق شتافته و در جوار خانه خدا وفود نموده اند.
فـريـضـه حج در بين فرايض الهى از ويژگى هاى خاصى برخوردار است و شايد جنبههاى سياسى و اجتماعى آن بر جنبه هاى ديگرش ‍ غلبه داشته باشد، با آنكه جنبه عباديشنيز ويژگى خاصى دارد.
مـسـلمـانـان مـتـعـهـد كـه در ايـن مـجـمـع عـمـومـى و سـازمـان الهـى بـا لغـو امـتـيـازات مـتـحدالشـكـل و بـدون تـوحـه بـه رنـگ و زبـان و كـشـور و مـنـطـقـه ، هـرسـال يك بار در مواقف شريفه مجتمع مى شوند و با ساده ترين و بى آلايش ترين جهاتمـادى بـاتـوجـه بـه معنويت و وفود على الله گردهم مى آيند و به وظايف و آداب اسلامىعـمـل مـى كـنـنـد، بـايـد از جـهـات سـيـاسـى و اجـتـمـاعـى آنغـافـل نـبـاشـنـد. عـلمـاء اعـلام و خطباى معظم مسلمانان را به جهات سياسى و وظايف بسيارخـطـيـرشـان آگـاه سـازند. وظايف خطيرى كه اگر مسلمانان جهان بكوشند و به آن توجهكـرده و عـمـل كـنـنـد، عـزتـى كه خداوند براى مومنين قرار داده است باز يابند و به مفاخراسـلامـى الهـى كـه حـق مـسـلمـيـن است برسند و در پناه اسلام عزيز و زير بيرق توحيد وپـرچـم لااله الا الله از اسـتـقـلال و آزادى حـقـيـقـى بـرخـوردار شـونـد و دسـت مـسـتكبران وعمال آنان را از كشورهاى اسلامى قطع كنند و مجد و عظمت اسلامى را باز گردانند.
خـداوند تعالى در آيه شريفه اى كه در صدر ذكر شد، سر و انگيزه حج و غايت قرار دادكـعـبه و بيت الحرام را، نهضت و قيام مسلمانان براى مصالح ناس و توده هاى مستضعف جهانذكـر مـى فـرمـايـد. بـايـد در ايـن اجـتـمـاع عـظـيـم الهـى كـه هـيـچ قـدرتـى جـز قـدرتلايـزال خـداونـد نـمى تواند آن را فراهم كند، مسلمانان به بررسى مشكلات عمومى مسلمينپـرداخـتـه و در راه رفـع آنـهـا بـا مـشـورت هـمـگانى كوشش ‍ كنند. يكى از بزرگترين واسـاسـى تـريـن مـشـكـلات ، عـدم اتـحاد بين مسلمين است كه بعضى از به اصطلاح سرانكـشـورهـاى اسلامى منشا آن مى باشند كه مع الاسف براى رفع آن تاكنون اقدام چشمگيرىنشده
اسـت ، بـلكـه جـنـايتكاران سودجو كه از اختلاف ملت ها و دولت ها به سود خودشان بهرهبـردارى مـى كـنـند، با دست عمال از خدا بى خبر خود به اختلافات دامن مى زنند و هر گاهكه شالوده وحدت بين مسلمانان ريخته مى شود، با تمام نيرو به مخالفت برمى خيزند وبذر خلاف مى افشانند.
امـروز تـمـام دولت هـا و بـسـيـارى از ملت هاى مسلمان مى دانند كه ملت ايران پس از صدهاسـال گـرفـتـارى بـه دسـت شـاهـان ستم پيشه و ستمكاران حرفه اى كه اسلام عزيز راوسيله غارتگرى و چپاول براى خود و قدرتهاى بزرگ و اخيرا امريكاى جنايتكار قرار دادهبـودنـد و قـرآن كـريـم و اسـلام بزرگ را در معرض خطر مى ديدند، بپا!!! خاستند و باانـقـلاب كـبـيـر خـود، دولت اسلام را جايگزين رژيم غير اسلامى و غير قانونى شاهنشاهىنـمـودنـد و دسـت ابـرقـدرت هـا و خـصـوصـا امـريـكـاى جـهـانـخـوار را از سـلطـه بـرامـوال و انـفـس خـود قـطـع نـمـودنـد و امـيـد آن اسـت كـه ديـگر برادران مسلمان گرفتار درچـنـگـال خـونـخـواران و سـتمكاران ، از اين انقلاب اسلامى بهره بردارى كنند و دولت هاىاسلامى با پشتيبانى ملت هاى خود به انقلاب بزرگ ايران بپيوندند.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation