بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب هنر از دیدگاه مقام معظم‏رهبری,   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     01 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     02 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     03 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     04 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     05 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     06 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     07 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     08 - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
     fehrest - هنر از ديدگاه مقام معظم‏رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى
 

 

 
 

ضميمه‏ى 2
پيام به كنگره‏ى بزرگداشت هشتصدمين سال تولد شيخ مصلح الدين سعدى شيرازى.تاريخ:4/9/363

بسم الله الرحمن الرحيم

برگزارى كنگره‏ى بزرگداشت‏شاعر و نويسنده‏ى بزرگ پارسى مصلح الدين سعدى شيرازى ازجمله شايسته‏ترين اقدامات در عرصه‏ى ادب و فرهنگ انقلابى اين روزگار است.

تجليل سعدى،تنها تجليل شعر و نثر شيوا نيست،تجليل اخلاق و حكمت و معرفت‏بليغ و رسا نيز هست،و در اين دوران كه انقلاب مبارك اسلامى پهنه‏ى زندگى ما مردم ايران زمين را قلمرو ارزشهاى اسلامى ساخته،و حكمت و معرفت را در جايگاه شايسته‏ى خود نشانيده، بجاست كه ذكر جميل سعدى بر زبان ارزش‏گذاران آن ارزشها و ياد او در خاطر رهروان آنواديها مكرر و مؤكد گردد.

اينجانب فراهم آورندگان و دست‏اندركاران اين مجمع تحقيقى و ادبى و هنرى را صميمانهسپاس مى‏گويم،و اين ابتكار را بزرگ و ارجمند مى‏شمارم.

بى‏شك سعدى يكى از پايه‏هاى بناى استوار ادب پارسى و محصول شعر و نثر او تشكيل‏دهنده‏ى يكى از برازنده‏ترين اندامهاى پيكره‏ى شكوهمند فرهنگ كنونى ماست.پند سعدى كه مايه گرفته از معارف قرآن و حديث است همواره نقش زرين خاطر پند آموزان،و بيان فصيح و صريح او،راز گشاى‏گنجينه‏هاى معانى براى ملتهاى جوينده و مشتاق بوده است. و امروز مانند هميشه عزيزترين هديه‏ى احباب سخن و ارباب خرد را مى‏توان در بدايع طيبات ديوان او و زيباترين گلهاى انديشه بشرى را در گلستان مصفاى نظم و نثر او جست ويافت.

شرف سعدى بر بسيارى از سرايندگان پارسى در آن است كه قدر سخن را نشكسته و آنرا دست مايه‏ى تقرب و ارتزاق نساخته است.بسى اندك‏اند زبان آورانى كه گوهر آسمانى سخن را در پاى اهريمنان زمانه نريخته و تيغ ستم را بدان صيقل نداده باشند.سعدى يكى از اين نادرگان است كه اگر گاه زبان به ستايش گشوده،در ساغر زرين مدح خود جز داروى شفابخش و گاه تلخ پند و اندرز نريخته است.

شعر و نثر فاخر اين جهانديده‏ى انسان شناس صادق،همواره پيامى را با خود حمل كرده است،يا از منبع وحى و گنجينه‏ى قرآن و حديث و يا از پرتو دل و احساس صاف و بى‏غش خود او.

شيوه‏ى سخن بى‏تكلف و شفاف او نيز امتياز ديگر اين آموزگار بزرگ مردمى و محبت است. كلام او چون جوى آب زلالى،ذره ذره‏ى جان مستمع را سيراب مى‏كند و بى‏هيچ غبار تصنع، بر دل او مى‏نشيند.بسيارند آنها كه در هر دو قلمرو نظم و نثر،سمند فصاحت تاخته‏اند،اما فقط سعدى است كه شعرى روان چون نثر و نثرى آهنگين چون شعر پديد آورده و آميخته‏ى (×) شگفت آورى از مضمون و تركيب و معنى و لفظ در هر دو عرصه فراهم ساخته است.

بارى اينك،بهانه‏اى براى ابراز شيفتگى به اين سخن ساز معنى پرداز فراهم آمده و بجاست كه كلام او كه قرنها خاطر حزين و شاد را به خود مشغول كرده و از عشق و جوانى تا ضعف و پيرى را در برگرفته و آداب صحبت را به پير و برنا آموخته و رازهاى تربيت را براى عالم و عارف گشوده،امروزه حد آن نگهداشته و حق آن گزارده شود و اين حق گزارى بدون معرفتدرست او،ممكن نخواهد شد.

اين كنگره بايد گوشه‏هاى ناشناخته‏ى شخصيت‏سعدى و درخشندگى هنر او را بشناساند و راه بهره‏جويى نسل انقلابى امروز از اين گنجينه‏ى قيمتى را هموار سازد.شايسته‏ترين تجليل سعدى همين است و جمهورى اسلامى اين را براى همه‏ى چهره‏هاى جاودانه‏ى هنر و ادبياتسالم مردمى،كارى لازم و وظيفه‏اى حتمى مى‏شناسد.

ادبيات انقلاب بر آن نيست كه بناى فرهنگ و ادب تاريخى اين كشور را از جاى بركنده،بجاىآن چيزى از نو تدارك بيند.

گذشته‏ى ادب و هنر ما،ميراث ارزشمندى است كه بايد ادبيات انقلاب را مايه و توان ببخشد. مشعل هدايت‏گر شعر و هنر انقلابى،بر بام اين قلعه‏ى شكوهنده‏ى استوار خواهد توانست تا همه آفاق هنرپذير و سخن شناس را بپوشاند و نورافشانى كند.اگر چه در اين ميان سعدى شيراز از آن رو كه غالبا زبان و دل را پر بار از ارزشهايى مى‏داشته كه امروزه به بركت انقلاب، فضاى زندگى مردم را فرا گرفته است،از امتيازى ويژه برخوردار است،ليكن حمايت از آفرينشهاى شعرى و هنرى در نظام جمهورى اسلامى،چيزى الهام گرفته از قرآن و روش پيامبر خدا و پيشوايان معصوم عليهم السلام است،و انقلاب اسلامى در محتواى خودجانب‏دار و حق گزار هنر و ادبيات است.

ادبيات و هنر به عنوان زبانى براى تعبير والاترين انديشه‏هاى اسلامى،در تاريخ اسلامجايگاهى ممتاز داشته و امروز نيز بايد داشته باشد.

شكى نيست كه انقلاب سمت ادبيات و هنر را تغيير مى‏دهد و آنرا در جهتى كه پسنديده و مقبول است مى‏افگند.اين به نوبه‏ى خود شاعران و هنرمندان و اديبان را به:آنان كه اين دگرگونى بنيادين را برمى‏تابند،يا دستكم با آن به خصومت‏برنمى‏خيزند،و آنانكه از سر دشمنى و عناد باچرخش انقلابى شعر و ادب مى‏ستيزند،تقسيم مى‏كند.اين ماجراى هميشگى تحولات اجتماعى در همه جاى جهان بوده و اكنون نيز هست.ماجرايى كه در اين انقلاب شكوهمند اسلامى ما نيز تكرار شد،و كسانى را در باره‏ى سرنوشت همآوايى هنر و ادببا اين انقلاب دچار ترديد و نگرانى ساخت.

حقيقت آن است كه انقلاب مخصوصا آنجا كه متكى بر ذهن و دل و تلاش توده‏هاى انسانى‏ست‏خود زاينده‏ى شعر و ادب و هنر است زيرا كه اينها همه مقولاتى انسانى و مردمى‏اند.هر جا مردم هستند ادبيات هست و شعر و هنر هست،و آنچنان هست كه مردممى‏انديشند و مى‏خواهند و هر چه جز آن است نه دل نشين است و نه ماندگار.

انقلاب اسلامى ما علاوه بر اين،فرآورده‏هاى ذهن و دل انسان را حرمتى عظيم مى‏نهد.زيرا به انسان اعتقادى عظيم دارد،از اين روى حركت ادبيات و هنر در جامعه‏ى انقلابى ما على رغم قدر ناشناسى و ناسازگارى برخى از سرايندگان و سازندگان بريده از مردم به توقف و ركود نينجاميد،و روگردانى آنها كه نخواستند جوشش انقلابى مردم را بشناسند و ارج نهند،بهخمود و سكون اين جوشش نرسيد.

جوانه‏هاى ادب و هنر انقلابى در همان جهت كه سر انگشت انقلاب اشارت مى‏كرد،روييدن گرفت و بسيارى از آفرينندگان سخن به نداى انقلاب پاسخ گفتند و ما براى هنر و ادبياتفارسى آينده‏اى باشكوهتر و شيواتر از هميشه را انتظار مى‏بريم.

نكته‏اى كه ذكر آنرا مفيد مى‏شمرم،آن است كه انقلاب براى حركت‏سازنده‏ى خود در انتظار اين و آن نمى‏ماند.اين رهروانند كه براى جدا نماندن از قافله‏ى حيات و كمال بايد گردونه‏ى انقلاب را دريابند و بدان چنگ زنند.صلاى انقلاب به همه‏ى سرايندگان و نويسندگان و هنرمندان در حقيقت،دعوت به رستگارى و جاودانگى‏ست و اين محصول تجربه‏هاىهميشگى‏تاريخ است.

در پايان سخن بار ديگر از فراهم آورندگان اين كنگره‏ى بزرگ سپاسگزارى كرده،به همه‏ى ميهمانان ايرانى و خارجى،حضور در اين مجمع را خوش آمد مى‏گويم و توفيق همه را ازخداوند متعال مسالت مى‏كنم.

قصه-نمايشنامه

...وضع قصه نويسى خوب نيست‏يعنى پيشرفتش كم بوده است.ما در (دوران) گذشته قصهنويس خوب در ايران نداشتيم،در حاليكه سابقه‏ى قصه نويسى در كشور ما نسبة قديمى‏ست. (1)

...اگر بد آموزى در آن بود،كج انديشى در آن بود،اغوا در آن بود و تهمت و افترا و فحاشى و بدزبانى در آن بود،غير اسلامى‏ست. (2)

قصه نويسى از جنبه‏ى هنرى،هيچ چيز خاصى كه بتوان آن را معيار اسلامى يا غير اسلامى بودن دانست،وجود ندارد.هر چه كه بتواند قصه را زيباتر و هنرمندانه‏تر كند،نه تنها اشكالىندارد،بلكه بهتر است،نمايشنامه هم همينطور. (3)

در زمان خودمان هم،در آن دوران محنت‏بزرگ تاريخ ملت ايران كه...آمده بودند تا همه چيز اين مردم را غارت كنند و ببرند،مى‏ديديم استعدادهاى بسيار برجسته‏اى در زمينه‏ى شعر،در زمينه‏ى قصه نويسى،در زمينه‏ى نمايشنامه و فيلم و عكس و چيزهاى ديگر وجود داشت امااين سرچشمه‏ها را با دستهاى آلوده‏ى خودشان آلودند. (4)

بارها اتفاق افتاده كه از خواندن يا ديدن يا شنيدن آثار ذوق و فعاليت هنرى عزيزان اين نسل، غالبا مربوط به همين حوزه‏ى انديشه و هنر،تحت تاثير قرار گرفته‏ام،به شدت منقلب شده‏ام. خيلى اوقات فيلمنامه‏ها يا نمايشنامه‏ها يا شعرها...مرا به شدت متاثر كرده و از شوق اشكريخته‏ام. (5)

بايد به سراغ نويسندگان خوب،شاعر خوب،نمايشنامه نويس خوب،و قصه نويس خوب برويد و آنها را دعوت كنيد زيرا هستند كسانى كه با شما نيستند اما بر شما هم نيستند و مى‏تواننددر خدمت انقلاب قرار بگيرند. (6)

در زمينه‏ى سوژه‏ها و موضوعات،خوشبختانه در مورد شعر،قصه و ديگر آثار هنرى امروز موضوع آنقدر زياد داريم كه لازم نيست دنبال موضوع بگرديم...جنگ،خود يكى از سوژه‏هاى شعر برانگيز،قصه برانگيز و نمايشنامه برانگيز است چه مانعى دارد كه تصوير يك شبانه روز يك نفر را در سنگر،به رشته‏ى تحرير در آوريم...خطورات ذهنى اين انسان سنگرى،اين انسان مجاهد و فداكار و تجسم شهيد را...يك قصه نويس زيبا ترسيم كند و بنويسد...البته كسى كه اين كار را مى‏خواهد بكند،بايد خود در سنگر رفته باشد...اين سوژه‏اى است كه تمام مسائل جنگ عراق بر عليه ايران‏مى‏تواند در آن جاى بگيرد.«گردشى در اهواز و دزفول وسوسنگرد»خود يك قصه،يك گزارش است كه از هر قصه‏اى شيرين‏تر است. (7)

شما اگر ملاحظه كنيد،مى‏بينيد كه اين اثر جاويدان‏«بى‏نوايان‏»هيچوقت كهنه نخواهد شد، لااقل تا وقتى كه اين فرهنگ مانوس ما در عالم وجود دارد،چنين است.و يك بخش عمده‏ى اين اثر،جنگ‏هاى داخلى فرانسه است‏يعنى جنگهاى جمهوريخواهان بر ضد بساط لطنت‏بعد از ناپلئون.و با اينكه اين كتاب قصه است،وقتى بخوانيد مى‏بينيد كه مملو از تاريخ است و تاريخ فرانسه را از اواسط دوران ناپلئون شرح كرده تا حدود سالهاى 1850 و 1860 ميلادى و دوران بعد از ناپلئون و پادشاهان از خانواده‏هاى بوربن‏ها،لذا بهترين وسيله و سوژهبراى نوشتن يك داستان همين است و ما الآن اين سوژه را داريم. (8)

از جمله مسائل ديگرى كه براى گفتن و نوشتن وجود دارد،براى مثال،مساله ضد انقلاب است.من هميشه پيش خودم فكر مى‏كردم كه فرضا بعضى از چيزهايى را كه ما در ذهنمان ترسيم مى‏كنيم،اگر به صورت هنر مجسم يعنى فيلم يا نمايش در آيد،اثرش صد چندان خواهد بود...حتى همان فيلم‏«شاه دزد»...چيزى كه در اين اثر وجود داشت...پوشالى بودن كارهاى ضد انقلاب و انگيزه‏هايشان بود...در اين اثر مشخصا ترسيم شده بود كه،به هنگام مبارزه‏اى كذايى،بر ضد جمهورى اسلامى هم،از كوچك‏ترين هوسهاى حيوانى خودشان منصرف نمى‏شوند...پس اگر چنين اثر جالبى در زمينه‏ى مسائل گروهكها ترسيم و منتشر شود،اثر زيادى خواهد داشت،به نظر من سوژه‏هايى كه امروز در دست داريم كم نظير است،لذا بايد هنرمند را به طرف اين سوژه‏ها سوق داد. (9)

بايد مايه‏هاى هنرى‏تان را هر چه ممكن است قوى كنيد.ضعف‏هاى مختلف را برطرف كنيد،اغماض نكنيد.

در جامعه‏ى ما،نقد تا كنون به نظر من مصداق درستى نداشته است جز اسما.يك عده به يكديگر فحاشى مى‏كردند و دروغ تحويل هم مى‏دادند و اسمش را هم نقد مى‏گذاشتند.به هر حال،نمى‏توانم بگويم هيچ ولى خيلى كم نقد واقعى وجود داشت،الآن هم متاسفانه نقد هنرنيست.شما اينك به زبانى خوب و شيرين و آموزنده نقادى را شروع كنيد. (10)

تئآتر-سينما

تئآتر در جمهورى اسلامى،اصالت و والايى خود را در بيان دردها و بازگويى قصه‏ى ظلوميت‏بشريت در بند در مى‏يابد.صحنه‏ى اين نمايش عظيم به وسعت زيستگاه مستضعفان خاك است و هنر بازيگرانش:ستيز با ظلم،فرياد در برابر ظالم و حمايت از مظلوم و تكنيكآن:ايثار جان در راه آرمان و نتيجه‏اش:پيروزى خون بر شمشير. (11)

تئآتر و ديگر هنرهايى كه در نيم قرن اخير يعنى در روزگار غربت و محكوميت ارزشهاى اسلامى و تهاجم همه جانبه به آن،وارد كشور ما شد،به طور طبيعى بر پايه‏اى غير اسلامى بنا گشت و در جهت مغاير و حتى متضاد با مفاهيم اسلامى رشد كرد.غرب زدگانى كه نخستين رويش اين رشته‏هاى اساسى هنر را در كشور اسلامى ما ارائه مى‏كردند،از اسلام كاملا بيگانه و با آن معارض بودند.و لذا بتدريج اين تصور را در ذهن همه مخصوصا نسلهاى نوخاسته بر مى‏انگيختند كه تئآتر و سينما داراى طبيعتى غير مذهبى و ضد مذهبى‏ست و نمى‏توان ونبايد از آن براى ارائه‏ى پيام‏هاى اسلام بهره‏گرفت. (12)

در تئآتر غير از محتوى،نوع بازى هم مى‏تواند اسلامى باشد يا نباشد.فرضا زنى كه لباس مردى را يا مردى كه لباس زنى را پوشيده،شرعا حرام است،چه آن زن آيه‏ى قرآن بخواند ياسخن شهوت‏انگيزى بر زبان آورد. (13)

اواخر دهه‏ى 30 و در طول دهه‏ى چهل كه تئآتر و سينماى پيشرو تدريجا به گرايشهاى چپ نيز آميخته شد،جنبه‏ى ضد دينى در آن برجسته‏تر و واضح‏تر گشت...دستگاه جبار...براى مقابله با رواج اسلام انقلابى هر گرايش ضد دينى،هر چند چپ،را تاييد مى‏كرد و متقابلا هر پديده‏اى را كه ممكن بود از رشد عقيده و ايمان اسلامى خبر دهد،زير فشار مى‏گذاشت...در چنين اوضاعى بود كه هنر،به ويژه هنرهاى نوپا از جمله تئآتر و سينما،به سمت‏بيگانگى و نيزستيزه‏گرى با ارزشهاى دينى پيش رفت...بيشتر فرآورده‏ها سر ستيز با مذهب نيز داشت. (14)

...فرو ريختن نظام طاغوت و حاكميت ارزشهاى اسلامى مسير همه چيز را عوض كرد... زمينه‏ى رشد هنر،و مهم‏تر،جهت گيرى درست و سالم آن را فراهم ساخت.هنر باطل،بى‏پشتوانه شد و هنر حق،عرصه‏ى جولان و شكوفايى يافت. (15)

اگر جوانان معتقد ما...با بهره‏گيرى از سوژه‏هاى بديع و بى‏نظيرى كه صحنه‏هاى انقلاب و جنگ تحميلى در اختيار آنان قرار داده و نياز مبرمى كه...به هنر نمايش احساس مى‏شود، همت‏خود را صرف تئآتر و سينماكنند و تكنيك و محتواى آن را پيش ببرند،پس از چندى انقلاب اسلامى خواهد توانست‏برجسته‏ترين آثار هنرى در اين رشته‏ها را به دنيا عرضه كند وبشريت‏به آثار ارزشمندى كه در واقع هداياى انديشه‏ى الهى و اسلامى‏اند،دست‏يابد. (16)

پيام همين خونها و حكايت پر ماجراى ايثارگريهاى رزم آوران تاريخ ساز اسلام،بهترين موضوع و محتوايى‏ست كه به كمك هنر و ابزار و تكنيك مناسب آن،رسالت تئآتر در جمهورىاسلامى را به نحو شايسته‏اى به انجام مى‏رساند. (17)

از برادران عزيز اين گروه نمايش بسيار متشكر و ممنونم...حقا و انصافا خيلى خوب بود...اين نمونه و مظهرى‏ست از كارهاى هنرى قوى و پيچيده و هنرى بسيار ممتاز و فاخر در خدمت هدفهاى انقلابى،و با پيامها و محتواهاى انقلابى بسيار عالى...حقيقة صحنه‏ى انقلاب خود عرصه‏ى يك نمايش عظيم،...و اين حركت عظيم مردم ما براى دنيا واقعا تازه و جديد است...و معلم اين عشق و ايثار،اين حركت و اين معنويت عالى هم امام عزيز بزرگوار ماست كه حقا پيشاهنگ اين قافله است و مردم بايد از آنچه كه در وجود اين شخصيت عظيم و بزرگ مى‏يابند و مى‏بينند،راه انبياء را به درستى پيدا كنند.و پيدا هم كرده‏اند و به همين دليل استكه ما به آينده‏ى اين حركت مردمى بسيار خوش بين هستيم. (18)

اميدوارم كارهاى بعدى را هم روى صحنه بياوريد و مضامين قوى و پيامهاى نو و جديد را با التزام به محور اصلى انقلاب و متن انقلاب كه حركت امام عزيزمان است،به مردم تعليم دهيدو از دست اندركاران وزارت ارشاد وبرادرانى كه مسؤول اين كار بودند،صميمانه تشكر مى‏كنم. (19)

شما برادران عزيز،حقايق بسيارى را با زبان نمايش بيان كرديد و اين زبان،زبانى بسيارقوى‏ست. (20)

پى‏نوشتها:

1) -شكوهنده به ضم‏«ش‏»يعنى هيبت دارنده و بكسر شين يعنى ترسنده،بنابر اين در اينجابضم شين خوانده شود.

2) -سخنرانى افتتاحيه‏«تالار حوزه انديشه و هنر»،15/12/1363.

3) -گفتگو با اعضاى واحد فرهنگى روزنامه جمهورى اسلامى‏»،26/11/1360.

4) -همانجا.

5) -سخنرانى افتتاحيه‏«تالار حوزه انديشه و هنر»،15/12/1363.

6) -همانجا.

7) -گفتگو با اعضاى‏«واحد فرهنگى روزنامه جمهورى اسلامى‏»،26/11/1360.

7) -همانجا.

8) -گفتگو با اعضاى‏«واحد فرهنگى روزنامه جمهورى اسلامى‏»،26/11/1360.

9) -همانجا.

10) -سخنرانى افتتاحيه در«تالار حوزه‏ى انديشه و هنر»،15/12/1360.

11) -پيام به‏«يادواره تئآتر هفدهم شهريور»،17/6/1361.

12) -پيام به‏«دومين جشنواره تئآتر دانشجويان كشور»،14/8/1365.

13) -گفتگو با«واحد فرهنگى روزنامه جمهورى اسلامى‏»،26/11/1360.

14) -پيام به‏«دومين جشنواره تئآتر دانشجويان كشور»،14/8/1365.

15) -همانجا.

16) -همانجا.

17) -پيام به‏«يادواره تئآتر 17 شهريور»،17/6/1361.

18) -سخنرانى‏«در جمع هنرمندان‏»،

19) -همانجا.

20) -همانجا.

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation