بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 11, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

تا شرق مكتب اسلام را پيدا نكند نمى تواند با غرب مقابله كند
بـايـد عـرض كنم كه تا ملت شرق خودش نفهمد اين معنا را كه خودش هم يك موجودى است ،خـودش مـلتـى اسـت ، شـرق هـم يـك جـائى اسـت ، نـمـى تـوانـداسـتـقـلال خـودش را بـه دسـت بـياورد. اينها در طول زمان هاى بسيار طولانى با تبليغاتبـسـيـار زيـاد حـتـى بـه دسـت خـود قشرهاى ملت ها، خود حكومت طورى كردند كه ملت شرقخـودش را بـكـلى در مـقـابل غرب و در مقابل ابرقدرت ها باخته است و گم كرده خودش را،مـكـتـبش را گم كرده . مكتب بزرگ اسلام كه راس همه مكاتب است و در شرق است شرق او راگـم كـرده اسـت ، تـا ايـن مـكتب را پيدا نكند شرق و نفهمد مكتبش چه است و خودش چه است وخـودش هـم يـك موجودى است و كشورش هم يك كشورى است ، نمى تواند مقابله كند با غرببـراى ايـنـكـه هـر جـور مقابله اى كه بكند، آنها روى آن تبليغاتى كه دارند اين مقابله راخـنـثـى مـى كـنـنـد. شماها فكر اين را بكنيد كه مملكت خودتان را هر كدام در هر جا كه هستيدبيدار كنيد، ملت خودتان را بفهمانيد كه شما هم يك موجودى هستيد، شما هم مكتب داريد، شماهم ذخائر داريد، شما هم همه چيز داريد و آنها از دست شما همه چيز را گرفته اند و از همهبالاتر اينكه انحراف در ملت ها پيش
آوردنـد، جـوان هـا را مـنـحـرف كردند. يك انحراف مكتبى است كه مكتب هاى خود شرق را، مكتببـزرگ اسـلام را مـنـحـرفا به مردم تحويل دادند، عرضه كردند، آنكه اسلام است نبود وچيز ديگرى مبتذل در دست مردم دادند و آن مكتب هاى مبتذلى كه در خود آنجاها هم كه اين مكتب هابـوده اسـت شـكـسـت خـورده اند، در اينجاها او را ترويج كردند، به طورى كه جوان هاى ماشيفته آن مكتب ها شدند.
ايجاد مراكز متعدد فساد به منظور سلب هويت و قدرت تفكر جوانان
يـك مـطـلب ديگر اينكه ابواب فساد را به روى جوان هاى ما باز كردند و دامن زدند. ما كهشـاهـد مـمـلكـت خـودمـان هستيم و مى دانم ممالك شما هم همين است ، ما كه شاهد هستيم مى بينيممـراكـز فـسـادى كـه در مـملكت ما هست و جوان هاى ما به آن مراكز فساد كشيده شدند و هويتخودشان را از دست داده اند، زياد است كه گفته مى شود و مسلم اينطور است كه مركز فساددر تـهـران بـيـشـتر از كتابخانه است . ما را تهى كردند از همه چيز، جوان هاى ما را تهىكـردنـد از آن خاصيتى كه بايد نيروى جوانى داشته باشد، خواستند نيروى جوانى ما رااز دسـت مـا بگيرند و بعد از اينكه اين نيروها گرفته شد خزائن ما، ذخائر ما را ببرند وجـوان هـاى مـا بـى تـفـاوت بـاشـنـد. در زمـان رژيـم سـابـق هـمـيـنحـال را پـيـش آورده بـودنـد، جـوان هـاى مـا را به مراكز فساد كشيدند، تبليغات راجع بهفـسادهاى اخلاقى عملى به قدرى زياد بود كه تمام روزنامه ها، تمام مجلات در اين بابكـار مـى كـردنـد و همين طور راديو، تلويزيون ، همه اينها مجهز بودند براى اينكه جوانهاى ما را از بين ببرند و نيروى جوانى را از آنها سلب كنند.
و يـك بـاب واسـع ديـگر قضيه مخدرات مثل هروئين و خمر و ترياك و ساير اينها كه بازايـنـهـم يـك بـاب واسـعـى بود كه كشانده بودند جوان هاى ما را به مراكزى كه مورد اينمـعـانـى بـود، بـراى ايـنـكـه ايـن جـوان هـا هـر چـه بـه سـرشـان بـيـايـد سـؤال نـكـنند كه براى چه . (چرا) را از جوان هاى ما بگيرند، جوان در فكر اين نباشد كهنـفـت او را كـى مـى بـرد و چـرا مى برد، ذخائر او را مى برد و چرا مى برد، اختناق هست درمـمـلكـت و چـرا اختناق هست ، آزادى مسلوب است و چرا مسلوب است . اينها نقشه هائى بوده استكـه بـراى مـا كـشـيده بودند و براى شماها هم ، براى همه مملكت هاى شما هم ، اين نقشه هايكنواخت در همه جا بوده است .
اين تحول و وحدت كلمه اى كه در ايران پيدا شد بايد الگوئى باشد براى همه ملتها
بنابراين كوشش كنيد و كوشش كنند كسانى كه علاقه به كشورشان ، كسانى كه علاقهدارنـد بـه مـلتـشان ، كسانى كه علاقه دارند به اسلام ، كوشش كنند كه اين مسائلى كهبـه صـورت مـصـائب در ايـن مـمـلكـت هـاى مـا پـيـاده شـده اسـت بـزدايند، مغزهاى منحرف رابـرگـردانـنـد بـه حـال سابق ، تربيت كنند جوان ها را. دانشگاه ها اگر علاقه دارند بهاسـلام ، اگـر عـلاقـه دارنـد بـه كـشـورشان ، اگر علاقه دارند به ملتشان ، جوان ها راتـربـيـت صـحـيـح بـكـنـنـد، از اين غربزدگى نجاتشان بدهند و همه جاها و همه كس بايددنـبـال ايـن مـطـلب بـاشـنـد و حـكـومـت هـا كـه مـع الاسـف كـمـتـرشـان هـسـت كـه در فـكر اينمسائل باشند بايد اگر
چـنـانـچـه عـلاقـه بـه اسـلام دارنـد، عـلاقـه بـه كشور دارند، علاقه به ملت دارند كيفيتاعـمـالشـان را تـجـديـدنـظـر بـكـنـنـد، ايـنـطـور كـه تـاكـنـونعمل شده است ، دست بردارند.
كشورهاى شرقى ، كشورهاى اسلامى ، يك كشورهاى وسيع غنى اى هست ، ديگران محتاج بهشما هستند، ابرقدرت ها محتاج به شما هستند، سلاحى كه در دست شما هست اگر يك روز ازآنـهـا قـطـع كـنـيد، آنها مطيع شما مى شوند. مع الاسف بعضى حكومت هاى ما، هم ذخائر ما رادادنـد و هـم اطـاعـت از آنـهـا كـردنـد. بـايـد يـك تـحـولى پيش بيايد، يك تحولى كه مردممـثـل مـردم صدر اسلام بشوند. ما يك نيم تحولى در مملكتمان پيش آمد كه مردم شبيه شدندتـا يـك حـدودى بـه آن مـردم صـدر اسـلام و هـمـه پـيـروزى مـادنـبـال اين معنا و اين تحول پيش آمد كه مردم همانطورى كه در صدر اسلام جوان هاى مسلمينآرزوى شهادت مى كردند، در ايران هم اين آرزو پيدا شد و شايد هر روز جوان هائى به مامـراجـعه مى كنند و مى گويند دعا بكنيد كه ما شهيد بشويم . اين تحولى كه پيدا شد درايران و اين وحدت كلمه اى كه در ايران پيدا شد و اين توجه به اسلام كه در ايران پيداشد بايد يك الگوئى باشد از براى همه ملت ها.
اگـر چـنـانـچه اين تحول پيدا بشود و همه رو به اسلام بياورند و همه رو به يك نقطهباشند و آن نقطه (اسلام ) با اين جمعيت زيادى كه دارند، با اين تجهيزاتى كه دارند،بـا ايـن سلاح هائى كه دارند مثل نفت و غير نفت اينها آقائى بايد بكنند در دنيا و مع الاسفنمى گذارند اينها را اينطور بشوند. تحول لازم است ، بايد همه كوشش كنند، همه كوششكـنـيـد كـه اين تحول را به دست بياوريد و ملت خودتان را برگردانيد به يك ملتى كههـوشـيـار بـاشـد. تـوجـه داشـتـه بـاشـد كـه ديـگـر وقـت ايـنـكـه هـمـه بـازدنبال يك ممالك ديگرى باشند و پيرو يك قدرت هاى بزرگ باشند، آنوقت گذشته است .حـالا مـلت هـا ديـگـر كم كم بيدار مى شوند، ملت ما بيدار شده است منتها الان اشخاصى كهبـاز بـسـته به همان ها هستند در سر راه ايستاده اند و مى خواهند نگذارند كه ما به نهضتخـودمان ادامه بدهيم و اين خيال خامى است كه آنها مى كنند و نهضت ما پيروز است و نهضت ماجـلو خـواهـد رفـت و امـيـدوارم كـه خـداونـد هـمـه مـسلمين را بيدار كند و همه مسلمين با هم متحدبـشـونـد، برادر باشند، اختلافات را دست بردارند، حكومت ها اختلافات را دست بردارند،مـلت ها با هم باشندو خداوند انشاءالله اين مشكلات را رفع كند تا مسلمين يد واحده باشندو خداوند با جماعت است .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 20/10/58
بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع كـاركنان بيمارستان سهاميه و كشتى گيران ارتشجمهورىاسلامى ايران
مردم با روح اسلامى در اين مملكت پيش رفتند
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از خـواهـران و بـرادرانـى كـه در ايـن اطـاق كـوچـك جـمـع شـدنـد و با روح هاى بزرگبـحمدالله مجتمعند تشكر مى كنم و من اميدوارم كه كشور ايران مايه افتخار اسلام باشد وامـيـدوارم كـه خـواهرها و برادرهاى ما امروز كه زير پرچم اسلام هستند، به وظايف اسلامىآنـطور عمل كنند كه مايه افتخار همه ما باشند. شما خواهرها اميدوارم كه در محلى كه هستيدبـا حـسـن نـيـت بـراى اسـلام ، بـراى سـربـلنـدى عـمـل كـنـيـد و هـمـانـطـورى كـهمشغول كار ارجمندى هستيد، مشغول تهذيب نفس خودتان هم باشيد كه از شما به كسانى كهآنـجـا مـراجـعـه بـه شـمـا مـى كـنـنـد سـرايـت كـنـد، خـلق خـوب ، نـفـسـانـيـت خـوب ،اعـمـال خـوب . مـا امروز احتياج داريم به اينكه همه مان يك راه انسانى را پيش بگيريم كهكـشورمان اين ادعائى را كه دارد جمهورى اسلامى است ، شاهد هم بر اين ادعا داشته باشد.البـتـه حالا جمهورى اسلامى است رژيم ايران به حسب راءى ملت ، لكن محتواى آن هم از هرجـهـت اسـلامـى بـاشـد، بـه طـورى كـه هـر جـا قـدم بـگـذاريـدمثل اينكه قدم در يك عبادتگاه گذاشتيد. بيمارستان ها همچو باشد كه در خدمت خدا باشد وارتش همچو باشد كه در خدمت خدا باشد. من اميدوارم كه همانطور كه گفتيد پرچم جمهورىاسلامى را در مملكت هاى ديگر هم به اهتزاز درآوريد، اميدوارم كه همه مستضعفين زير پرچماسـلام بـه مـسـتـكـبـريـن غـلبـه كـنـنـد و زمـين را كه خداوند ارث آنها قرار داده است از دستچـپـاولگـرهـا بـگـيـرنـد و آنـطـورى كـه شـايـسـتـه اسـت و دسـتـور اسـلام هـسـت بـه آنعـمـل كـنند. و اميدوارم كه پهلوان هاى عزيز ما همه جا سربلند باشند و همه جا با يك روحانـسـانـى ، يـك روح اسـلامـى ، يك نفس مهذب عمل كنند كه هر جا بروند علاوه بر اينكه درپهلوانى مقدم بر ديگران باشند در اخلاق و در آداب و در انسانيت مقدم بر همه باشند. و مناميدوارم كه با دست همه خواهرها و برادرها اسلام در ايران تحقق پيدا بكند، احكام اسلام درهمه جا پياده بشود، اخلاق اسلامى در همه محقق بشود، يك كشور نمونه اى به دنيا عرضهبشود كه كشور وقتى رژيم اسلامى شد اينطور است وضعش . و الان مى دانيد كه قشرهاىمختلفى درصدد هستند كه نگذارند اين جمهورى اسلامى به ثمر برسد.
الان كـه مـلت مـى خـواهـنـد رئيـس جـمـهـور بـراى خودشان تعيين كنند، الان مى بينيد كه چهبساطى در همه جا درست كردند. در آذربايجان ، در قم ، در تهران ، در مراكزى كه مراكز
حـسـاس اسـت و مـراكـز اسلامى است كه بايد اسلام از اينجاها به جاهاى ديگر برسد، اينقشرهاى نادان كه بسيارى از آنها از روى نادانى است ، در تحت تاءثير يك اشخاصى كهالهام از خارج مى گيرند، الهام از دشمن هاى كشور مى گيرند، اينها به كارهائى دست مىزنند تا ايران را در خارج بدنام كنند و اسباب اين بشوند كه گفته بشود كه يك مملكتىاسـت كـه نـمى تواند خودش را اداره كند. در صورتى كه همه مى دانيد و همه مى دانند كههـيـچ انـقـلابـى از اين انقلابى كه در ايران واقع شد بهتر نبود و از همه انقلاب هاى دنياآرامـتـر و پـرمـحـتواتر است و اين است كه اسلامى است و مردم با روح اسلامى در اين مملكتپـيش رفتند و قشر آن اشخاصى كه برخلاف مسير ملت بودند و اشخاصى كه چپاولگربودند، اشخاصى كه خائن بودند آنها را كنار گذاشتند و بيرون كردند و مجازات كردندو بـحـمـدالله مـمـلكت دست خود ملت است ، دست ديگران از آن كوتاه است و من اميدوارم كه باوحـدتـى كـه حـفـظ بـشـود در هـمـه قـشـرهـا، باز هم قدم هاى ديگرى را به پيش ببريد وانشاءالله مملكت مال خودتان باشد و خودتان اداره كنيد.
بـهـتـريـن وظـيـفـه از بـراى هـمـه مـردم ايـن اسـت كـه هـر كـسمـشـغـول هـر كارى هست آن را با صفاى نيت ، با حسن نيت براى براى خدا خوب انجام بدهد.اگـر هـمـه مـلت يـك هـمـچو روحيه اى پيدا بكنند زود كشور ما نجات پيدا مى كند. و خداوندانشاءالله همه شما را حفظ كند و موفق باشيد و از همه شما هم تشكر مى كنم دعاگوى همههستم ، خدمتگزار همه هستم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 20/10/58
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از اهالى مشهد و شهرستانهاى ديگر
وظيفه مردم است كه توطئه اخلالگران را خنثى كنند
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از شـمـا آقـايـان كـه از راه دور و از مـركـز ولايـت و ازمـحـل قـدس مـلكـوتـى آمـديـد تـشـكـر مى كنم . چه سعادتى داريد كه چشم هاى شما به آنبارگاه عظيم ملكوتى باز مى شوند و در آن حرم شريف مركز علم و مركز ملائكه الله مىرويد و ما حسرت آن را داريم . من حسرت يك چنين توفيقى را دارم كه خداى تبارك و تعالىموفق كند ما را كه به پايبوس آن بارگاه معظم بيائيم ، لكن چه كنم ، چه بايد كرد كهدسـت هـاى اجير و اقدامات ناشايسته اشخاصى كه از خارج هدايت مى شوند مانع از آن استكـه كـشـور مـا يـك آرامـشـى داشـتـه بـاشـد و مـن بـتـوانـم از ايـنمحل خارج بشوم و به زيارت آن بارگاه ، موفق . دعا كنيد در آن مركز سعادت ، در آن معبدمـلائكـه الله كـه خـداونـد اين مملكت را آرام كند و توفيق بدهد كه اهالى اين مملكت بتوانندبـه آن تـكـاليـفـى كـه خـداى تـبـارك و تـعـالى بـراى آنـهـا مـعـيـن فـرمـوده اسـتعمل كنند.
بـرادران مـن ! مـا در يـك مـوضع حساسى واقعيم . عزيزان من ! چشم ها را باز كنيد و توجهتان به اوضاع كشورتان باشد و اين توطئه هاى اجنبى را در اين كشور خنثى كنيد. غفلتنكنيد كه مصالح كشور در كار است . اسلام امانتى است پيش شما، امروز به دست شما امانتگـذاشـتـه شـده اسـت و اگـر غـفـلت كنيد از وظيفه الهى انسانى خودتان ، غفلت كنيد از آنوظـائفـى كـه بايد داشته باشيد ممكن است خداى نخواسته پشيمانى هائى پيش بيايد كهجـبـران نـداشـتـه بـاشـد. ايـن اشـخـاص فـاسـد در اطـراف كـشـورتـانمشغول به توطئه هستند و وظيفه خود مردم است كه توطئه آنها را خنثى كنند. البته آن ارادهصـمـيـمانه اى كه ملت ما دارد و با عزم جزمى كه جوان هاى ما دارند، توطئه ها همه خنثى وهـمـه تـوطـئه گـرها دفن خواهند شد، لكن ممكن است كه توطئه ها اسباب تاءخير بشوند وبايد هوشيارانه از آن جلوگيرى كرد.
شـمـا آقايان كه از مشهد، از بروجرد و از شمال ، سلماس ، جاهاى ديگر تشريف آورده ايد،هـمـه تـان وقـتـى كه به محل خودتان رفتيد، رفقاى خودتان را، دوستان خودتان را آشناكـنـيـد بـه وظـائف خودشان و آن وظيفه حتميه شرعيه كه از اختلافات احتراز كنند و همه درصف واحد براى اسلام و براى جمهورى اسلامى و براى تعيين رئيس جمهور و براى تعيينوكـلاى شـورا، هـمـه بـا هـم اتـحـاد كـنـنـد و نـگـذارنـد اخـلالگـران در ايـن امـوراخلال كنند. خداوند همه شما را توفيق و سعادت عنايت فرمايد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 1023/58
اخطار شديد امام خمينى به شوروى
بسم الله الرحمن الرحيم
چـنـد روز قـبـل ورقـه اى در تبريز منتشر شده بود كه در آن آمده بود خمينى تقاضاى كمكنـظـامـى از شوروى نموده . من تصور كردم اين يك دروغ فاحشى است كه يك نفر غرضمندنـوشـتـه و مـنـتـشـر نـمـوده و قـابـل تـوجه نيست لكن امشب در راديو تلويزيون به وسيلهخبرگزارى پارس از خبرگزارى فرانسه چنين آمده بود (كاردار شوروى در مكزيك اعلامكـرد اتـحـاد شـوروى آمـاده اسـت بـه ايـران كـمـك كـنـد تـا ايـن كـشـور بتواند در برابرتـحميل آمريكا عليه خود مقاومت كند. وى گفت كمك نظامى نيز از كمك هاى شوروى به ايرانخواهد بود. كاردار شوروى در مكزيك تصريح كرد اين كمك ها در صورتى در اختيار ايرانقـرار خـواهـد گرفت كه دولت ايران و خمينى خواستار آن شوند) و بعد بعضى مطالبنـامـربوط گفته بود. شوراى انقلاب جمهورى اسلامى و وزارت خارجه موظف هستند كه بهسـفـارت شوروى ابلاغ كنند كه كاردار شوروى در مكزيك را تقبيح نمايند و از تكرار ايننـوع مـطـالب تـوهين آميز جلوگيرى كنند. اينجانب و دولت ايران اجازه نمى دهيم كه دولتشوروى و دولت هاى ديگر دست به اين مطالب بى اساس كه توهين به مقدسات ما و بهمـلت شـريـف ايـران اسـت بـزنند. بايد آمريكاى جنايتكار و شوروى بدانند كه ما با تمامقـدرت در مـقابل تجاوز هر دولتى به كشور ما ايستاده و از ميهن عزيز و اسلام بزرگ تاسـر حـد جان دفاع مى كنيم تكرار اين مطالب موجب مى شود كه ملت غيور ما دست به كارىبزنند كه موجب تاءسف شود و ممكن است در روابط دولتين تجديد نظر شود.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 24/10/58
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام خامنه اى
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت جناب مستطاب سيد الاعلام و حجت الاسلام آقاى حاج سيد على خامنه اى دامت افاضاته
چـون حـضـور جـنـاب مـسـتـطاب حجت الاسلام و المسلمين آقاى منتظرى دامت افاضاته در حوزهمـقـدسـه قـم لازم بـود و ايـشـان انـصـراف خـودشـان را از امامت جمعه تهران اعلام نمودند،جـنـابـعـالى كـه بـحـمـدالله بـه حـسـن سـابـقـه مـوصـوف و در عـلم وعـمـل شـايـسـتـه هـسـتـيـد بـه امـامـت جـمـعـه تـهـران مـنـصـوب مـى بـاشـيـد. از خـداونـدمتعال توفيق جنابعالى را در ارشاد و هدايت مردم خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 26/10/58
پاسخ امام خمينى به سؤ ال درباره تبليغات رياست جمهورى
بسم الله الرحمن الرحيم
بـه اطـلاع هـمـوطـنـان عـزيـز بـرسـانـيـد كـه عـكـس ايـنـجـانـبدليل بر تاييد كسى نبوده چنانچه دليل بر عدم تاييد هم نمى باشد.
تاريخ : 1/11/58
نظر امام خمينى در مورد ترميم اصل 12 قانون اساسى
بسمه تعالى
تـرمـيـم ايـن اصـل و بـعـضـى اصـول ديـگر كه در متمم قانون اساسى نوشته مى شود وتـصـويـب آن در صـلاحـيـت مـلت اسـت و بـه رفـرانـدم گـذاشـته مى شود، از نظر اينجانببلامانع است .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 6/11/58
بـيـانـات امـام خـمـينى به مناسبت انتخابات رياست جمهورى در بيمارستان قلب تهران
بسم الله الرحمن الرحيم
خوشحالى من روزى است كه به زاغه نشينان عنايت بشود من دو كلمه مى خواهم صحبت كنم :يـكـى راجـع بـه حـال خـودم كـه الحـمـدلله بد نيست و شايد تشريفات زياد براى من مهياكـردنـد آقايان اطبا و وزير بهدارى ، تشريفاتى كه ما عادت به آن نداريم و ما طلبه هاعادى نيستيم به آن ، ولى وقتى خوشحال مى شوم كه بفهمم آقايان در صدد اين هستند كهبـه اين زاغه نشينان شهرها، به اين چادرنشين هاى شهرها كه در زمان طاغوت به آنها هيچعـنـايـتـى نـشـده بـود، در ايـن زمـان عـنـايـت بـشـود. بـهـدارى كـهاول مـرتـبـه احـتياجى است كه مردم به آن دارند طورى باشد كه براى همه باشد، براىيـكـى تـشـريفات و براى يكى هيچ ، نباشد. و من اميدوارم كه آقايان اطبا هر جا كه هستند ودولت و وزير بهدارى و خود ملت عنايت به اين مطلب داشته باشند كه اين زاغه نشين ها واين فقرا، اينهائى كه عيال خدا هستند اينطور ابتلائات را نداشته باشند.
همه ملت استثناء به پاى صندوق هاى راءى بروند
ايـن يـك كـلمه ، كلمه ديگر فردا روز جمعه است و روز مبارك در ماه مبارك تولد با سعادترسول اكرم در آن اتفاق افتاد و باز مبارك است از باب اينكه ملت ما به يك آرزوى ديگرىكـه داشـتـنـد رسـيـدنـد و آن تـعـيين رئيس جمهور. در اين زمينه من چند مطلب دارم كه اگر آنمطالب تحقق پيدا بكنند، من خوشحال مى شوم و بيمارى من هم اينقدر مهم نيست .
يـكـى اينكه فردا همه ملت بى استثناء به پاى صندوق ها بروند، بى عنايتى نكنند بهيـك مـطـلبى كه كشور آنها به آن احتياج دارد، سرنوشت ملت و اسلام به آن بسته ، همچونـبـاشـد كـه اگـر يـك كـسـى مـثـلا مـيـل داشـت رئيـس جـمـهـور شـود و حـالااحتمال مى دهد كه نشود، كنار برود يا اشخاصى كه با او رفيق هستند كنار بروند و راءىنـدهـنـد بـهـتـر ايـن اسـت كـه آنـهـائى كـه مـى دانـنـد كـه نـمـى شـونـد، آنـهـامـتـصـل بـشـونـد بـه بعضى آنهائى كه مى دانند مى برند، تا اينكه انشاءالله يك راءىكـافـى تـحـقـق پـيـدا كـنـد و مـا سـرشـكـسـتـه نـشـويـم بـه ايـنـكـه مـلت اعـتنائى به اينمـسـائل نـدارد، اعـتنائى به سرنوشت خودش و سرنوشت اسلام ندارد. همه با هم به پاىصـنـدوق برويد. مطلب ديگر اينكه پاى صندوق ها كه مى رويد اينطور نباشد كه با هماخـتـلاف پـيـدا كـنـيـد. يـك مساءله اين است كه براى كشور است ، هر يك از اينها مى برند،براى كشور
خـدمـت خـواهـنـد كـرد و اگر خدمت نكنند ملت هست و آنها را بر كنار خواهد كرد. از اين جهت بهطـور خصمانه با هم رفتار نكنيد، برادر باشيد با هم . اگر يكى رئيس جمهور شد، شماهـم به او اعانت كنيد، اينطور نباشد كه قبل از اينكه رئيس جمهور بشود بريزيد به جانهـم ، فـردا پاى اين صندوق ها بريزيد به جان هم ، يا بعضى از قشرها شركت نكنند. مناز هـمـه قـشـرهـاى مـلت ، چـه فارس ، چه ترك ، و چه كرد و چه بلوچ و چه تركمن و چهبـخـتـيـارى و چـه سـايـر قـشـرها و طوايفى كه هستند در ايران ، از اينها تقاضا مى كنم ،عاجزانه تقاضا مى كنم كه طورى نكنند كه در خارج منعكس بشود كه شما يك مردمى هستيدكـه تـربيت اسلامى نداريد، شما يك مردمى هستيد كه با هم سر دنيا نزاع مى كنيد رياستجـمـهـورى چـيزى نيست كه شما به آن اهميت بدهيد. اگر رياست جمهور خوب باشد، آن استكـه خـدمـت بـه مـلت مـى كـند و اگر بد باشد، آن است كه راه جهنم را بايد بپيمايد. خيلىدرصدد اين نباشيد كه براى خاطر اينكه يكى بيشتر مى خواهد راءى ببرد و يكى كمتر مىخواهد راءى ببرد به هم بريزيد و جنگ و نزاع باشد و اسباب ناراحتى همه را فراهم كنيدو مـن كـه در ايـنـجـا هـسـتم ، در بيمارستان هستم از اين جهت ناراحت و ناراضى باشم . يكىديـگـر ايـنـكـه بـعـد از اينكه رئيس جمهور به مباركى انشاءالله تعيين شود (و هر كس كهبـاشد) ديگران قهر نكنند و عقب بنشينند. كشور، كشور خود شماست . رئيس جمهور باشيد،كـشـور اسـت . پـاسـبـان بـاشـيـد، كـشـور اسـت طـلبـهمثل من باشيد، كشور خود شماست . بعد از اينكه رئيس جمهور تعيين شد همه اعانت كنيد از او،همه وارد بشويد در كار و اعانت كنيد از او و كنار ننشينيد، قهر نكنيد و رشد خودتان را بهدنيا نشان بدهيد كه شما رشيد هستيد و شما مى توانيد كه يك مملكتى را با هم اداره بكنيد.وقـتـى كه بنا باشد يكى رئيس جمهور شد، ديگرى هم يك كار ديگر و ديگرى هم يك كارديگر و كارها را به سلامتى انجام دهيد. و من مجاز نيستم كه بيش از اين با شما صحبت كنم. انشاءالله خداوند همه شما را حفظ كند و موفق باشيد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بسمه تعالى
حضرت آيت الله آقاى شيرازى دامت بركاته
تلگرام محترم واصل ، از ابراز محبت جنابعالى تشكر مى نمايم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/11/58
پيام امام خمينى به ملت ايران پس از انتخابات اولين رياست جمهورى
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن قـبـلا از عـواطـف گـرم مـلت ايران تشكر مى كنم و به همه دعا مى كنم و در اينجا در اينفـرصـت كـمـى كـه هست به اندازه اى كه اجازه دارم چند كلمه با شما صحبت مى كنم . يكىقدردانى از حضورتان در راءى ، كه بايد بگويم كم سابقه است يك همچون شركتى كهقـريـب از چـهـارده مـيـليون بيشتر در صورتى كه كوهستانى ها و دهات دور دست نتوانستندراءى بدهند معذلك ملت شركت كرد و راءى خودش را داد. و يكى هم از اين بالاتر كه بايدبـگـويـم كه بى سابقه است در دنيا و شايد كه در دنيا سابقه نداشت اين آرامشى كه دراخـذ آراء شد كه مردم و ملت ما ثابت كردند رشد خودشان را و با اين اثبات رشد، دست ردبه سينه اشخاصى كه ، دولت هايى كه باز طمع به ايران دارند زدند. و من اميدوارم كهمـلت خـودش زنده باشد و ابدا خوفى نداشته و بعد از اين هم ملت خودش زنده است و چنينخـوفى نداشته باشد كه شخصى بيايد و شخصى برود. الحمدلله ملت بيدار شده استو ملت ما را نمى شود هيچ عقب انداخت البته در بعضى از راديوها مسائلى گفته اند لكن ايندلشادى ها براى آنها اثر ندارد. ملت ما امروز اتكاء به هيچ كس ندارد جز خداوند تبارك وتعالى . و اما يك كلمه اى ديگرى كه بايد عرض كنم ، من استدعا مى كنم از تمام گروه هاو از تـمـام دسـتـجات مختلف كه در اين وقتى كه يك نفر از اين آقايان راءى را برده و ملتبـه او راءى داده اسـت ، ديـگـران عـقـب نـشـيـنـى نـكـنـنـد و كـمـك كـنـنـد. مـمـكـلتمـال خـود شماست ، خود شما بايد كمك كنيد و اعانت كنيد. ملت همه با هم ، روشنفكرها، اطباءبـزرگـان و هـمه بايد با هم دست برادرى بدهيد و همه برادر هستيد و خداوند همه شما راتوفيق بدهد و من دعاگوى همه شما هستم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 11/11/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام ياسر عرفات
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى ياسر عرفات رئيس كميته اجرائى سازمان آزاديبخش فلسطين
پـيـام محبت آميز جنابعالى را در بيمارستان دريافت داشتم از ابراز تاءثرى كه نسبت بهعـارضـه بـيـمـارى ايـنـجـانـب نـمـوده ايـد مـتـشـكـرم و امـيـد اسـت بـهفضل الهى مختصر كسالت مرتفع گشته و با نيروى بيشتر بتوانيم وظايف سنگين را كهبـر عـهـده داريـم انـجـام داده و مـشـكـلاتـى را كـه دشـمـنـان اسـلام واسرائيل اشغالگر و عوامل صهيونيزم در سر راه ما ايجاد كرده اند، يكى پس از ديگرى ازسـر راه مـسـلمـانـان جـهـان و بخصوص برادران فلسطينى برداريم و شاهد پيروزى هاىبزرگترى براى آنان باشيم . موفقيت همگانى را در اين راه از خداى تعالى خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 12/11/58
بيانات امام خمينى در جمع بانوان شهرستان قم
شما بانوان شجاع دوشادوش مردان پيروزى را براى اسلام بيمه كرديد
بسم الله الرحمن الرحيم
درود بـى پـايـان بـر بـانـوان ايـران . سلام بر شما بانوان محترم . رحمت خدا بر شماشـيـردلانـى كـه بـه هـمـت والاى شـمـا اسلام از قيد اسارت بيگانه بيرون آمد. سلام خداىتـبارك و تعالى بر ملت ايران ، بانوان آنها و مردان آنها. شما بانوان شجاع دوشادوشمـردان ، پـيـروزى را بـراى اسـلام بـيـمه كرديد. من از تمام زن هاى ايران ، تمام بانوانايـران و از بـانـوان قـم تـشـكـر مـى كنم . خداوند از شما راضى باشد، امام عصر از شمادلخـوش بـاشـد. شما با بچه هاى كوچك خودتان در خيابان ها آمديد و از اسلام پشتيبانىكـرديـد. مـن اخـبـار قـم و سـاير بلاد را مى شنيدم ، من اخبار چهار مردان را مى شنيدم . من درخودم غرور احساس مى كنم براى اين شجاعت ها. بانوان ايران و بانوان قم و ساير بلاد،در ايـن پيروزى پيشقدم هستند، آنها مردان را تشجيع كردند مردان ما مرهون شجاعت هاى شمازن هاى شيردل هستند من مرهون هم مرد و هم بانوان محترمات هستم .
قرآن كريم انسان ساز است و زنان نيز انسان ساز
اسـلام نظر خاص بر شما بانوان دارد، اسلام در وقتى كه ظهور كرد در جزيرة العرب ،بانوان حيثيت خودشان را پيش مردان از دست داده بودند، اسلام آنها را سربلند و سرافرازكـرد، اسـلام آنـهـا را بـا مـردان مـسـاوى كـرد. عنايتى كه اسلام به بانوان دارد بيشتر ازعـنـايـتـى است كه بر مردان دارد. مردان بر ملت ها حق دارند و زن ها حق بيشتر دارند، زن هامردان شجاع را در دامن خود بزرگ مى كنند. قرآن كريم انسان ساز است و زن ها نيز انسانسـاز، وظـيـفه زن ها انسان سازى است . اگر زن هاى انسان ساز از ملت ها گرفته بشود،مـلت هـا بـه شـكـسـت و انحطاط مبدل خواهند شد، شكست خواهند خورد، منحط خواهند شد. زن هاهستند كه ملت ها را تقويت مى كنند، شجاع مى كنند. بانوان از صدر اسلام ، در صدر اسلامبـلنـد پـايـه هـسـتند. ما مى بينيم و ديديم كه زن ها، بانوان محترمات همدوش مردان بلكهجلوى مردان در صف قتال ايستادند و بچه هاى خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان رااز دست دادند و شجاعانه مقاومت كردند. ما مى خواهيم زن به مقام والاى انسانيت خودش باشد،نه ملعبه باشد، نه ملعبه
در دسـت مـردهـا بـاشـد، در دسـت اراذل بـاشـد. زن بايد در سرنوشت خودش دخالت داشتهبـاشـد زن ها در جمهورى اسلام راءى بايد بدهند. همانطورى كه مردان حق راءى دارند، زنها حق دارند. زن ها را در اين دوره هاى اخير منحط كردند. از خيانت هاى بزرگى كه به ملتمـا شـد ايـن بـود كـه نـيـروى انـسـانى ما را از دست گرفتند، نيروى جوانان ما را به عقبرانـدنـد، نـيروى بانوان ما را به عقب راندند، بانوان ما را منحط كردند، خيانت كردند برمـلت مـا، بـانـوان مـا را مـلعـبـه كـردنـد، بـانـوان مـا رامثل عروسك ها كردند. بانوان ما جنگجو بودند، اينها خواستند ننگجو باشند و خدا نخواست. ايـنـهـا اهـانـت بـه مـقـام زن كـردنـد، ايـنـهـا مـى خـواسـتـنـد زن رامـثـل شـى ء، مـثـل يـك چـيـز، مـثـل يـك مـتـاع بـه ايـن دسـت و آن دسـت بـگذرانند. اسلام زن رامثل مرد در همه شؤ ون ، در همه شؤ ون ، همانطورى كه مرد در همه شؤ ون دخالت دارد، زنهـم دخـالت دارد، همانطورى كه مرد بايد از فساد اجتناب كند، زن هم بايد از فساد اجتنابكند. زن ها نبايد ملعبه دست جوان هاى هرزه بشوند، زن ها نبايد مقام خودشان را منحط كنند وخـداى نـاخـواسـتـه بـزك كرده بيرون بيايند و در انظار مردم فاسد قرار بگيرند. زن هابـايـد انـسان باشند، زن ها بايد تقوا داشته باشند، زن ها مقام كرامت دارند، زن ها اختياردارنـد، هـمانطورى كه مردها اختيار دارند. خداوند شما را با كرامت خلق كرده است ، آزاد خلقكـرده اسـت . خـداونـد هـمانطورى كه قوانينى براى محدوديت مردها در حدود اينكه فساد برآنها راه نيابد دارد، در زن ها هم دارد. همه براى صلاح شماست ، همه قوانين اسلامى براىصـلاح جـامـعـه است . آنها كه زن ها را مى خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوان هاى فاسد قراربـدهـند. خيانتكارند. زن ها نبايد گول بخورند، زن ها گمان نكنند كه اين مقام زن است كهبـايـد بزك كرده بيرون برود، با سر باز و لخت . اين مقام زن نيست ، اين عروسك بازىاست ، نه زن . زن بايد شجاع باشد، زن بايد در مقدرات اساسى مملكت دخالت بكند. زنآدم ساز است ، زن مربى انسان است .
مرد و زن بايد با هم اين مملكت خرابه را بسازند
خداوند شما زن هاى ايران را و شما زن هاى قم را از خطرات انسان هاى فاسد، انسان هايىكـه حـيـوانـنـد بـه حـسـب واقـع ، حفظ كند. شما همانطورى كه تا كنون در نهضت ها دخالتداشـتـيـد و سهيم بوديد در اين نهضت و سهيم بوديد و در اين پيروزى ، حالا هم باز بايدسهيم باشيد و هر وقت اقتضا بكند، نهضت كنيد، قيام كنيد. مملكت از خود شماست انشاءالله ،دست اجانب كوتاه شد از مملكت ، دست رشوه خواران و چپاولگران كوتاه شد، رفتند، مملكتاز خـود شماست ، شما بايد بسازيد مملكت را همه ملت ايران ، همه ملت ايران ، چه بانوانو چـه مـردان بـايـد ايـن خـرابـه اى كـه براى ما گذاشته اند، بسازند. با دست مرد تنهادرسـت نـمـى شـود، مـرد و زن بـايـد با هم اين خرابه را بسازند. زن هائى كه مى خواهندازدواج كـنـنـد، از همان اول مى توانند اختياراتى براى خودشان قرار بدهند كه نه مخالفشـرع بـاشـد و نـه مـخـالف حـيـثـيـت خـودشـان ، مـى تـوانـنـد ازاول شـرط كـنـنـد كـه اگـر چنانچه مرد فساد اخلاق داشت ، اگر بد زندگى كرد با زن ،اگر بدخلقى كرد با زن ، وكيل باشند در طلاق . اسلام براى آنها حق
قـرار داده اسـت ، اسـلام اگـر مـحـدوديـتـى بـراى مـردان و زنـانقـائل شـده اسـت هـمـه بـه صـلاح خودتان بوده است . تمام قوانين اسلام ، چه آنهائى كهتـوسـعـه مى دهد، چه آنهائى كه تحديد مى كند، همه بر صلاح خود شماست ، براى خودشـمـاست . همانطورى كه حق طلاق را با مرد قرار داده است حق اين را قرار داده است كه شمادر وقـت ازدواج شـرط كـنـيـد بـا او كـه اگـر چـه كـردى يـا چـه كـردى ، مـنوكيل باشم در طلاق . و اگر اين شرط را كرد ديگر نمى تواند او را معذور كند، اگر ايندر ضـمـن شـرط بـا در ضـمن عقد واقع شد نمى تواند او را ديگر محدود كند، نمى توانداخلاق بد انجام بدهد و اگر مردى با زن خودش بدرفتارى كرد، در حكومت اسلام او را منعمـى كـنـنـد، اگـر قـبـول كـرد تـعـزيـر مـى كـنـنـد، حـد مـى زنـنـد و اگـرقـبـول نـكـرد مـجـتـهد طلاق مى دهد. خداوند همه شما را با عزت ، سلامت سلامت سعادت ، باايـمان كامل ، با تربيت صحيح ، با فرهنگ صحيح ، خداوند همه شما را با سعادت ها، باهمه چيزها قرين كند. سلام بر شما زن ها، بانوان عزيز محترم .
تاريخ : 14/11/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام مدرسين حوزه علميه قم
خدمت حضرات حجج اسلام آقايان مدرسين حوزه علميه قم دامت افاضاتهم
تـلگـرام آقـايـان مـحـترم واصل گرديد. اميدوارم براى حفظ وحدت و يكپارچگى مردم مبارزچـون گـذشـتـه كـوشا باشيد. خداوند حوزه هاى علميه را در پناه خود حفظ فرمايد. از لطفآقايان متشكرم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/11/58
بيانات امام خمينى در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى بنى صدر
بسم الله الرحمن الرحيم
من يك كلمه به آقاى بنى صدر تذكر مى دهم ، اين كلمه تذكر براى همه است (حب الدنياراءس كـل خـطـيـه ) هـر مقامى كه براى بشر حاصل مى شود، چه مقام هاى معنوى و چه مقامهـاى مـادى روزى گـرفـتـه خـواهـد شد و آن روز هم نامعلوم است . توجه داشته باشند همهكـسـانـى كـه براى بشر خدمت مى كنند، كسانى كه داراى مقامى هستند و داراى پستى هستند،كه مقام آنها را مغرور نكند. مقام رفتنى است و انسان در وجود خداى تبارك و تعالى ماندنىاسـت . مـن از آقـاى بـنـى صـدر مـى خـواهـم كـه مـابـيـنقبل از رياست جمهور و بعد از رياست جمهور در اخلاق روحى شان تفاوتى نباشد، تفاوتبودن دليل بر ضعف نفس است و من از همه كسانى كه در مقامى هستند، چه مقام هاى كشورى وچـه مقام هاى لشگرى مى خواهم كه به مقامات خودشان مغرور نباشند و در راه اعتلاى اسلامو اعـتـلاى ملت مسلمان و اعتلاى كشور ايران كوشا باشند. و اينطور نباشد كه به واسطهتقدم و تاءخر يك نفر يا چند نفر موقتا، اسباب اين بشود كه كناره گيرى كنند و يا خداىنـخـواسته مخالفت و كارشكنى . از خداوند تعالى مساءلت مى كنم همه ما را به خدا و بهراه راست هدايت كند و از گرايش به شرق و غرب حفظ كند. و از خوف از ابرقدرت ها حفظكند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 15/11/58
پيام امام خمينى به مناسبت ولادت و هجرت حضرت محمد (ص )
بسم الله الرحمن الرحيم
ولادت سـراسـر بـا سـعـادت و هـجـرت بـا بـركـت حـضـرت خـاتـم النـبـيـيـن وافـضـل المـرسـليـن را كـه مـبداء نهضت اسلام و الهى و مصدر بسط عدالت و فرهنگ انسانسـازى و مـنـشـاء حـركـت بـه سوى بر چيدن اساس ظلم و نابكارى و ارتقاء به مقام والاىانـسـانـى و هـجـرت از تـمام ظلم ها و خصلت هاى شيطانى و حيوانى به سوى نور مطلق وسـرچـشمه كمال و مؤ سس امت و امامت است به جميع مستضعفين و محرومين و تمام ملت هاى جهانخـصـوصـا عموم مسلمين تبريك عرض مى كنم . بايد مسلمين در آستانه قرن پانزدهم هجرىبـپـاخـيـزنـد و در زير پرچم الهى اسلامى از حقوق حقه خود دفاع كنند و دست ستمكاران ،خـصـوصـا ابرقدرت هاى شرق و غرب را قطع كنند و ديكتاتورى هاى مدعى دموكراسى وكمونيستى را به جاى خودشان نشانند.
انـقـلاب اصـيـل و عظيم الهى و اسلامى و ايرانى ما كه اكنون سالروز آن است ، جلوه اى ازنـهـضـت پـر عظمت حضرت محمد رسول الله (ص ) است كه ولادت سعادتمند و هجرت حركتبـخـشـش در عـصـرى واقـع شـد كـه ظـلمـات جـهـالت سراسر جهان را فرا گرفته بود وقـدرتـمـنـدان چـون حـيـوان هـاى آدمـخوار، روزگار مستضعفين را تباه نموده بودند. و نهضتاسـلامـى مـردم ايـران در عصرى كه نمونه همان عصر جاهليت است و در محيطى كه سرنيزهجـانـشـيـن عـدالت و حـبـس و شـكـنجه و اختناق به جاى آزادى و فقر و فلاكت جانشين رفاه وآسـايـش گـرديـده بـود، پـا گـرفـت و مـلت مـا قـيـام كـرد، چـرا كـهچـنـگـال سباع به صورت آدم ، تا مرفق به خون جوانان عزيز ما فرو رفته و نفس ها درسـيـنـه هـا قـطـع شـده بـود و مـى رفت تا آثار اسلام و انسانيت محو و كنگره عدالت فروريـزد. اخـتـنـاق و وحـشـت چـنـان حـكـمـفـرمـا بـود كـه مـردان درمـقـابـل هـمسرانشان و برادران در مقابل خواهران خود جرات شكايت نداشتند قلم ها و رسانههاى گروهى جز در خدمت ظالم نبودند. در اين هنگام دست قدرت الهى از آستين عدالت بيرونآمـد و در پـرتو (الله اكبر) متبلور شد و ملت ايران را از ضعف به قدرت و از جبر بهشـجـاعـت و از رخـوت بـه حركت متحول نمود و سيل خروشان انسان هاى الهى كه شهادت راسـعـادت و ايـثـار خـون را بـزرگـتـريـن عـبادت مى دانستند، ديوار ديومنشان و تخت و تاج2500 سـال ستمگرى و آدمخوارى و تن پرورى را چنان درهم كوفتند كه نه از تاك نشانماند و نه از تاكنشان .
اكنون مسلمين در آستانه قرن پانزدهم هجرى و ايران در آستانه سالگرد انقلاب و هجرت، اين
ولادت سعيد و هجرت بزرگ و انقلاب اسلامى را جشن مى گيريم و مبارك باد مى گوئيم .ولى جـشـن بزرگتر در وقتى است كه مستضعفين بر مستكبرين غلبه كنند و آنان را تا ابدمـنـزوى نـمـايـنـد و مـسـلمـيـن بـا وحـدت كـلمـه زيـر پـرچـم تـوحيد، دست بيدادگران را ازكـشـورهـايـشـان قـطـع كـنـنـد و مـلت ايـران كـه بـحـمـدالله تـعـالى در عـرض يـكسـال پـس از انـقـلاب داراى جـمهورى اسلامى و قانون اساسى و رئيس جمهورى شده است ،انشاءالله با رشد معنوى و آرامش مجلس شوراى اسلامى را تاءسيس خواهند نمود تا خرابىهـاى عـصـر طـاغوت ، خصوصا پنجاه سال اخير را با همت والاى خود جبران نمايند، خرابىهاى معنوى و مادى كه با برنامه هاى ابرقدرت ها خصوصا آمريكا انجام گرفت و ملت هاىمسلمان خصوصا ملت ايران را تا آستانه سقوط كشاند. گرچه جبران تمام خسارت ها امكانپـذيـر نـيست ، زيرا جبران ضررهاى خونبار جوانان غيورى كه در دفاع از اسلام و كشوربـه شـهـادت رسـيـدنـد، عـزيـزانـى كـه در ايـن مـدتمـعـلول و نـاقـص العـضو شده اند چگونه ميسر است . اى كاش ملت ما مى توانست از متفكرانجـهـان ، آنـگـاه كه خيابان ها و كوچه ها از خون جوانان برومند ما رنگين شده بود و آسمانايران به رنگ شفق سرخ در آمده بود، دعوت كند. اى كاش مردم آزاده جهان آه و ناله مادران وخـواهـران داغـديـده مـا را مـى شنيدند تا مشتى از خروار جنايت هاى آمريكاى جهانخوار و شاهمـخـلوع را مـشـاهـده مـى كـردنـد. مـلت آزاده ايـران هـم اكـنـون از مـلت هـاى مـسـتـضعف جهان درمـقـابل آنان كه منطقشان توپ و تانك و شعارشان سرنيزه است كاملا پشتيبانى مى نمايد.مـا از تـمـام نـهضت هاى آزاديبخش در سراسر جهان كه در راه خدا و حق و حقيقت و آزادى مبارزهمى كنند، پشتيبانى مى كنيم . ملت هاى برادر عرب و برادران لبنان و فلسطين بدانند كههـر چـه بـدبـخـتـى دارنـد از اسرائيل و آمريكاست ، هر چه گرفتارى دارند از اختلاف بينسـران كـشـورهـاى اسـلامـى اسـت . بـايـد مـتـحـد شـونـد و بـا نـيـروى ايـمـان ،(اسرائيل ) ريشه فساد منطقه را از بن بركنند.
مـا بـار ديـگـر پـشـتـيـبانى بى دريغ خود را از برادران مسلمان و مظلوم افغانى اعلام مىداريـم و اشـغـالگـران را شـديـدا مـحكوم مى نمائيم . ما مسلمانيم و شرق و غرب بر ايمانمطرح نيست . ما از مظلوم دفاع مى كنيم و بر ظالم مى تازيم . اين يك وظيفه اسلامى است .
هـان اى ملت هاى جهان كه همه مستضعفيد! از جاى برخيزيد و حق خود را بستانيد و از عربدههـاى قـدرتـمـنـدان نـهـراسـيـد كـه خـداونـد بـا شـمـاسـت و زمـين ارث شماست . وعده خداوندمـتـعـال تـخـلف نـاپـذيـر اسـت . از خداوند تعالى غلبه محرومين را خواستار و وحدت كلمهاهل حق را اميدوارم . و اخيرا اميدوارم كه آقايان محترمى كه براى مشاهده نمونه اى از جناياتشـاه مـخـلوع در بـهـشـت زهـرا بر بالين سرخ شهداى به خون خفته اسلام جمع شده اند وصـحـنـه كوچكى از صحنه هاى بزرگ جنايات بى دريغ آمريكا و شاه را از نزديك مشاهدهكـرده انـد، فـريـاد مـظـلومـانه ملت ايران را به جهانيان برسانند و تبليغاتى را كه باخـرج سخاوتمندانه آمريكا و صهيونيسم بر ضد ملت ما انجام مى گيرد خنثى كنند، باشدكه در محضر انسانيت سرفراز شوند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/11/58
حكم تنفيذ رياست جمهورى بنى صدر از سوى امام خمينى
بسم الله الرحمن الرحيم
بـر اسـاس آنـكـه ملت شريف ايران با اكثريت قاطع جناب آقاى دكتر سيد ابوالحسن بنىصـدر را بـه ريـاست جمهورى اسلامى كشور جمهورى اسلامى ايران برگزيده اند و برحسب آنكه مشروعيت آن بايد به نصب فقيه جامع الشرايط باشد اينجانب به موجب اين حكمراءى ملت را تنفيذ و ايشان را به اين سمت منصوب نمودم لكن تنفيذ و نصب اينجانب و راءىمـلت مـسلمان ايران محدود است به عدم تخلف ايشان از احكام مقدسه اسلام و تبعيت از قانوناسـاسـى اسـلامى ايران . از جناب ايشان مى خواهم كه مسؤ وليت خطيرى كه به موجب ارادهملت و بر اساس قانون اساسى به عهده ايشان گذارده شده است همچون امانتى الهى از آنپـاسـدارى نـمـايـنـد و بـه پـيمان خود در مقابل خداوند تعالى و خلق وفادار باشند و بااعـتـمـاد بـه فـضـل خـداونـد و اعتماد ملت همچون محورى استوار براى هماهنگى نهادهاى مسؤول و حمايت از مبانى جمهورى اسلامى ، در حوزه اختيارات و مسؤ وليت هاى خود قرار گيرندو در راه هـدف مـلت كـه آن نـدارم بـخـشـيـدن بـه انـقـلاب اسـلامـى و اسـتـقـرار نـظـامعـدل اسـلامـى اسـت بـا تـمـام تـوان بـكـوشـنـد و خـداونـدمـتـعـال را نـاظر و حاضر دانند به وظيفه سنگينى كه به عهده گرفته اند قيام كنند و ازقـشـرهـاى مـخـتـلف ايران خصوصا متفكران و دانشمندان و احزاب اسلامى و سياسى و قواىانتظامى مى خواهم كه در اين لحظات حساس كه بر كشور مى گذرد با حسن نيت از ايشان ودولت اسـلامـى پشتيبانى نمايند و از تفرقه و اختلاف و كارشكنى بپرهيزند و تا ايشانبـر مـحـور عـدل اسـلامـى عـمـل مـى كـنـنـد و جـانـبـدار مـسـتـمـنـدان و مـسـتـضـعـفان هستند و ازاعـمـال شـبـه طـاغـوت اجـتـنـاب مى كنند از همكارى و معاونت دريغ ننمايند از خداوند تعالىتوفيق ايشان را در راه خدمت به بندگان خدا و به كشور اسلامى خواستارم .
والسلام على عبادالله الصالحين
(17 شهر ربيع الاول 1400) عيد پر بركت ولادت با سعادت ختمى مرتبت
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 19/11/58
بيانات امام خمينى در جمع ميهمانان خارجى جشن هجرت
بسم الله الرحمن الرحيم
از بـرادران مـحـتـرم كـه در اين جلسه شركت كرديد متشكرم ولى وقتى شما وقتى وارد اينكـشـور شـديـد كه اكثر آثار جرم چندين ساله محو شده است . شما امروز فقط قبرهائى ازشـهـداى ما و بعضى از معلولين را مشاهده كرديد. شما حاضر نبوديد كه در حبس هائى كهدر ايـن مـملكت بود چه بر مسلمان ها و مؤ منين و متعهدين گذشت . شما نمى دانيد جوان هاى مارا در تـاوه سرخ كردند. شما نمى دانيد كه دست هاى بعضى از جوان هاى ما را اره كردند.شـمـا در وقـتـى آمـديـد كـه بـحـمـدالله مـجـرمـين فرار كردند يا بعضى از آنها به جزاىخودشان رسيدند.
آغـاز قـرن پـانـزدهم كه به همه مبارك است بايد مسلمين آغاز پيروزى خود بدانند و ديگردنيا طورى نيست كه ابرقدرت ها هر چه بخواهند بكنند. مستضعفين بايد قيام كنند. مستضعفينهـمـه بلاد، همه ممالك بايد حق خودشان را با مشت محكم بگيرند، منتظر نباشند كه آنها حقآنان را بدهند. مستكبرين نخواهند حق كسى را داد.
بـايـد مـسـلمـيـن همانطورى كه قرآن شريف شما را برادر خوانده است ، برادر باشيد و درمصيبت و شادى هم شريك باشيد. خداوند همه شما را تاءييد كند و اميد است كه پرچم اسلامبـرفـراز هـمـه مـمـالك افراشته شود مسلمين تحت پرچم لااله الاالله به مصالح خودشانبرسند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 20/11/58
پيام امام خمينى به گردهمائى خانواده شهداى سراسر كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
رحـمـت سـرشار خداوند متعال بر شهداى فضيلت ، شهدائى كه با نثار خون خود درخت بابـركـت اسـلام را آبـيارى نمودند. درود فراوان بر معلولين و مصدومين راه انقلاب اسلامىكه ايران را در جهان سربلند نمودند.
مـا هـر روز كه مى گذرد به عمق جنايات شاه مخلوع و پشتيبانان ستمكار او بيشتر پى مىبريم گرچه معلوم نيست تاريخ هم بتواند تمام اين جنايات را ثبت كند. جنايات زورمندان، خارج از فطرت انسانى است . زورمندانى كه زندگى ننگين خود و سلطه و ادامه جناياتخـويـش را در سـركوبى و مرگ ديگران مى دانند و شهوت رياست آنان را كور و كر كردهاسـت . عـموم مستضعفين بايد به هم بپيوندند و ريشه فساد را از كشورهاى خود قطع كنند.سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستكبرين است و تا اين سلطه طلبان بى فرهنگ درزمين هستند، مستضعفين به ارث خود كه خداى تعالى به آنها عنايت فرموده است نمى رسند.
هـان اى مـظلومان جهان ! از هر قشرى و از هر كشورى هستيد به خود آئيد و از هياهو و عربدهآمـريـكـا و سـاير زورمندان تهى مغز نهراسيد و جهان را بر آنان تنگ كنيد و حق خود را بامـشـت گـرده كـرده از آنـان بـگـيريد. و هان اى مسلمين ! از هر تيره و پيرو هر مذهب كه هستيددشـمـن خـانـگـى را كـنـار بـگـذاريد و به فرمان قرآن كريم و خداى بزرگ گردن نهيد:(واعـتـصـمـوا بـحـبـل الله جـمـيـعـا ولاتـفـرقـوا) خـداونـد تـعـالى عـزت را براى خود ورسـول عـظـيـم الشـاءن خـود و مؤ منين قرار داده . به حكومت هاى جابرانه كه هستى شما راتـحـت اخـتيار دشمنان اسلام قرار داده بشوريد و ممالك خود را از دست اين خائنين سيه روىنـجـات دهـيد كه خداوند با شماست . من به تمام بازماندگان شهدا و در راه اسلام تهنيت وتـسـليـت عـرض مـى كـنـم و آرزوى سـعـادت بـراى هـمـه مـى نـمـايـم و از خـداونـدمتعال بهبودى معلولين و مصدومين را خواستار و سلامت و سعادت همگان را اميدوارم .
والسلام على عباده الله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 22/11/58
پيام امام خمينى به مناسبت سالروز پيروزى انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
سالروز پيروزى انقلاب عظيم ايران را به مستضعفين جهان و مسلمانان عموما و ملت شريف وشـجـاع ايـران تـبـريـك عـرض مـى كـنـم . در چـنـيـن روز فـرخـنـده اى حـق بـرباطل و جنود رحمانى بر اولياء شيطان و حزب الله بر طاغوت و طاغوتيان غلبه نمود وحـكـومـت عـدل اسـلامى مستقر گرديد و دست انتقام حق از آستين ملت رزمنده ايران بيرون آمد ونـصـرت اعـجازآميز اسلام بر كفر تحقق يافت . در چنين روز مسعودى همبستگى قشرهاى ملتدلير روزافزون و ارتش و ساير قواى انتظامى وفادارى خود را به اسلام و ايران نشاندادنـد و مـيـهـن خـود را از شـر طـاغـوت هـاى زمـان كـه در راس آنـان دولت آمريكاست رهائىبخشيدند.
درود بـر چـنـيـن مـلت زنـده و هوشيار و آفرين بر قواى انتظامى و سپاه پاسداران انقلاباسلامى . جاويد باد پرچم پرافتخار الله اكبر كه رمز پيروزى معجزه آساى ملت بزرگايـران اسـت . پـيـروزى عـظـيـمـى كـه در ظـرف يـكسال فقط يك سال دفتر سياه جباران را به هم پيچيد و اساس جمهورى اسلامى را برقرارنـمـود. آنـچـه در انـقـلابـات غـيـر اسـلامـى در سـال هـاى طـولانـىحـاصـل نـشـد در سـايـه اسـلام بـراى مـلت عـزيـز مـا در ظـرف يـكسال تحقق يافت و آنچه در انقلاب ها با كشتار ميليونى و زندان ميليون ها به ثمر رسيددر انـقـلاب مـا بـا كـمـتـريـن ضـايـعـه و بـزرگـتـريـن دسـتـاوردحـاصـل شد. ما گر چه شهداى گرانمايه و جوانان برومندى را از دست داديم و برادران وخواهران معلول و ناقص العضو به جاى گذاشتيم ، شهدائى كه نور انقلابمان و خواهرانو بـرادران مـعـلولى كـه سـرمـايـه انـقلاب اسلامى ما هستند و از احترام خاصى در ميان ملتقـدرشـنـاس مـا بـرخـوردارنـد ولى در عـوض مـلتـى بـزرگ را نـجـات داديـم وچـنـگـال گـرگـان آدمخوار، وحشيان به صورت آدمى را از شريان حيات امتى عظيم الشانقطع كرديم و با خواست خداوند و اراده مصمم ملت عزيز تا ابد صحنه ميهن اسلامى خود رااز لوث وجـود جنايتكاران بى فرهنگ و خيانتكاران غارتگر پاك و در تحت لواى پربركتالله اكبر براى هم ميهنان خود آزادى و استقلال را تاءمين نموديم .
مـن بـارهـا گـفـتـه ام و هم اكنون اعلام مى كنم كه ايران بايد تا قطع تمام وابستگى هاىسـيـاسـى ، نـظـامـى ، اقتصادى و فرهنگى خود از آمريكا به مبارزات قاطع خود عليه اينجـهانخوار بيرحم ادامه دهد و بعد در صورتى كه ملت بيدار و شريف ما اجازه دهد، ارتباطبسيار عادى خود را در حد ساير كشورها با آمريكا
بـرقـرار مـى كـنـنـد. مـن بـارهـا گـفـتـه ام و در ايـن روز بـزرگ مى گويم تا قطع تماموابـسـتـگـى هـا بـه تـمام ابرقدرت هاى شرق و غرب ، مبارزات آشتى ناپذيرانه ملت ماعـليـه مـسـتـكـبـريـن ادامـه دارد. هـمـه مـى دانـيـم كـه جهان اسلام در انتظار به ثمر رسيدنكـامـل انـقـلاب مـاسـت ، مـا از تـمـام كـشـورهـاى زيـر سـلطـه بـراى به دست آوردن آزادى واستقلال كاملا پشتيبانى مى نمائيم و به آنان صريحا مى گوييم كه حق گرفتنى است ،قيام كنيد و ابرقدرت ها را از صحنه تاريخ و روزگار براندازيد. من بارها گفته ام و هماكنون هشدار مى دهم كه اگر شرق ستم كشيده و آفريقا به خودشان متكى نباشند، تا ابدگرفتارند. بيائيد روى پاى خودتان بايستيد و بر غرب بتازيد و آنان را از ميدان بدركـنـيـد. مـن از گـوشه بيمارستان به آفريقا و شرق و زير سلطه و تمام كشورهاى تحتسـتـم اخـطـار مـى كـنم كه متحد شويد و دست آمريكاى جنايتكار را از سرزمين هاى خود قطعكـنـيد. دست آمريكا و ساير ابرقدرت ها تا مرفق به خون جوانان ما و ساير مردم مظلوم ورزمنده جهان فرو رفته است . ما تا آخرين قطره خون خويش با آنان شديدا مى جنگيم ، چراكه مرد جنگيم . ما انقلابمان را به تمام جهان صادر مى كنيم چرا كه انقلاب ما اسلامى استو تا بانگ لااله الاالله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنين نيفكند مبارزه هست و تا مبارزدر هـر كـجـاى جـهـان عليه مستكبرين هست ما هستيم . ما از مردم بى پناه لبنان و فلسطين درمقابل اسرائيل دفاع مى كنيم .
اسـرائيـل ايـن جـرثـومـه فـسـاد هـمـيـشـه پـايـگـاه آمـريـكـا بـوده اسـت . مـن درطـول نـزديـك بـه بـيـسـت سـال خـطر اسرائيل را گوشزد نموده ام بايد همه بپا خيزيم واسرائيل را نابود كنيم و ملت قهرمان فلسطين را جايگزين آن گردانيم . ما از ملت مسلمان ودليـر افـغـانـسـتـان كـامـلا پـشـتـيـبانى مى كنيم . ملتى كه عليه تجاوزگران به مبارزهبرخاسته بدانند كه خدا با آنان است هر چه بيشتر صفوف خودشان را فشرده تر كنند وبا ايمان راسخ بجنگند تا پيروز شوند و بدانند كه پيروزى نزديك است .
ملت عزيز ايران ! شما شرق تجاوزگر و غرب جنايتكار را به وحشت انداخته ايد هيچ گاهبـا هـيـچ قـدرتـى سـازش نـكـنـيـد كـه يـقـيـن دارم نـمـى كـنـيـد و هـر كـس در هـر مـقـام كـهخـيـال سـازش بـا شـرق و غرب را داشت بى محابا و بدون هيچ ملاحظه اى او را از صفحهروزگـار بـرانـدازيـد كـه سـازش با شرق و غرب خودباختگى است و خيانت به اسلام ومـسـلمـيـن اسـت . امـروز روز شـهادت و خون است و ما هر روز انتظار همه گونه توطئه را درسـراسـر ايـران داريـم ولى مـكـتب اسلام عزيزمان دستور مى دهد تا دست از آزادى خواهى واسـتـقـلال طـلبـى بـرنداريم و ما نيز برنخواهيم داشت . اينجانب مع الاسف به واسطه منعپزشكان نتوانستيم در جشن ملت غيور و ارتش اسلامى شركت كنم ولى دلم با ملت شريف ،ارتـش اسـلامى ملى و سپاه پاسداران است و دعاى ناچيزم بدرقه آنان و تا رمقى دارم چونخـادمـى فـداكـار در خـدمـت هـمـه هـسـتـم و از خداوند متعال عظمت اسلام و رفاه جامعه مسلمين راخواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation