بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 11, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

fehrest page

back page

تاريخ : 23/11/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام لئونيد برژنف
بسم الله الرحمن الرحيم
حـضـرت لئونيد برژنف صدر هياءت رئيسه شوراى عالى اتحاد جماهير شوروى مسكو باتـشـكـر از پـيام آن حضرت به مناسبت اولين سالگرد انقلاب اسلامى ملت شريف ايران وضـمـن ابـلاغ مـراتـب توجه و علاقه ما به ملت دوست كشور شوروى ، اميدواريم كه صلحجـهـانـى بـر پـايـه اسـتـقـلال مـلت هـا و عـدم مـداخـله در امـور يـكـديـگـر و مـراعـاتاصـل حـفـظ تـمـاميت ارضى كشورهاى منطقه بنا گردد و هرگونه تعرضى به كشورهاىدنـيـاى سـوم و اسـلامى و بخصوص در اين منطقه بر خلاف موازين است كه بايد پايه واساس درستى مابين ملت ها باشد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/11/58
پيام امام خمينى به ملت ايران
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از عـواطـف مـلت شـريف نسبت به خادم خودشان تشكر مى كنم . از اينكه من كلمه اى گفتهبـودم كـه مـوجـب نـگـرانـى بـعـضـى دوسـتـان شـده بـود، لازم ديدم كه به عرض آقايانبرسانم كه حال من بحمدالله رو به بهبودى است و از دكترها تشكر مى كنم . مطلبى كهبـايد عرض كنم دو چيز است : يكى راجع به سيلى كه آمده است در جنوب و گفته مى شودكه خساراتى وارد آمده است به برادرهايمان . من از همه ملت مى خواهم كه برادروار شركتكـنـنـد بـا هـم و جـبـران ايـن خـسـارات را بـكـنـنـد و ارتـش بـايـد هـليـكـوپـتـر و سـايـروسائل نجات و وسائلى كه در دست آنهاست ، در اختيار آنها بگذارد و كوشش خود را بكند،امـيـدوارم كـه خـداونـد بـه آنها كمك كند. مطلب ديگرى كه بايد عرض كنم اين است كه تاآنـجـائى كـه مـن شـاهـد انـتـخـابـات در ايـران بـودم ، از زمـانقـبـل از رضـا شـاه ، سـال هـاى طولانى كه شاهد بودم انتخابات را، انتخاب آزاد در ايراننـبـود. مـنـتها انتخابات يك وقت با زور خوانين بلاد و مالكين بلاد انجام مى گرفت و زمانرضـاشـاه كه دست آنها كوتاه شد، تحت كنترل رضاشاه بود و ديگر مجلسى در كار نبودبـه جـز انـتـصـابـاتـى كـه از اشخاص معلوم و در زمان محمدرضا بدتر از او شد. من مىتـوانـم ادعـا كـنـم كـه انـتـخابات در اين سال ، تنها انتخاباتى است كه به راءى مردم وبـدون فـشار كسى و بدون اينكه دخالت داشته باشند اشخاص در آراء مردم ، انجام خواهدگـرفت . لكن من از همه قشرها، از همه ملت مى خواهم كه آداب اسلامى خودشان را نسبت بههـمـه امـور، خـصـوصـا در انـتـخـابـات حـفـظ كـنـنـد و مـبـاداخـيـال كـنـنـد كـه مـبـارزات انـتـخـابـاتـى عبارت از اين است كه به ديگران بد بگويند وكـارشـكـنى بكنند. البته دعوت به انتخاب اشخاص مانع ندارد لكن توجه داشته باشندكه همانطور كه انتخاب رئيس جمهور، به آن سلامت و به آن آرامش و به آن خوبى گذشتكه نمونه بود در ايران من اميد آن دارم كه اين انتخابات هم به همانطور بگذرد و همه باهـم بـرادروار در يـك مـقـصـد بـاشـيم در يك مقصد باشيد و خداوند را شاهد بدانيد و ناظربدانيد و نهضت را لكه دار نكنيد. دشمن ها در صددند كه خرده گيرى كنند و من اميدوارم كهخـداونـد هـمـه شما را تاييد كند و همه با سلامت اين انتخابات را هم بگذرانيد و بعد را همهمين طور.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 23/11/58
پيام امام خمينى به ملت ايران در مورد انتخابات مجلس شوراى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن با كمال مباهات از رشد سياسى و تعهد اسلامى ملت شريف ايران تشكر مى كنم كه درهـمـه پـرسى هاى گذشته ، خصوصا در انتخاب رئيس جمهور، در اخلاق اسلامى و تعالىروحـى ، گـوى سـبـقـت را ربـودنـد و ثـابـت كـردنـد كـه انـقـلاب اسـلامـى بـزرگمـاقـبل از آنكه انقلاب سياسى و اجتماعى باشد، يك انقلاب معنوى روحانى است . من در ايامآخـر عـمـر بـا امـيـدوارى كامل و سرافرازى از نبوغ شما به سوى دار رحمت كوچ مى كنم .سرفرازى و مباهات آنگاه به حد كمال خواهد رسيد كه در انتخابات مجلس شوراى اسلامىچـون انـتخابات رياست جمهورى كمال رشد انسانى اسلامى خود را نشان دهيد. شما اى ملتعـزيـز كـه بـراى خـدا و جلب رضاى او بپا خاستيد و با تاييد و توفيق ذات مقدسش بهپـيـروزى مـعـجزه آسا رسيديد، اكنون نيز در اين مرحله كه مقام امتحان است كوشش كنيد كهمصالح اسلام و كشور اسلامى را فداى منافع شخصى يا گروهى نكنيد. من انتظار دارم كهوحدت كلمه خود را حفظ و در انتخاب وكلاى خود رضاى حق را بر رضاى خود مقدم داريد. منمـتـواضـعـانـه از شـما مى خواهم كه حتى الامكان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمائيد واشـخـاصـى اسـلامـى ، مـتـعـهـد، غـيـر مـنـحرف از صراط مستقيم الهى را در نظر بگيريد وسـرنـوشـت اسـلام و كشور خود را به دست كسانى دهيد كه به اسلام و جمهورى اسلامى وقـانون اساسى معتقد و نسبت به احكام نورانى الهى متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحتكـشـور مـقـدم نـدارنـد. مـن از شـما مى خواهم كه تا انعقاد مجلس شوراى اسلامى كه شوراىانقلاب به منزله آن است ، از شوراى انقلاب اسلامى و از افراد آن شورا كه خدمتگزار بهاسـلام و بـه مـلت و مـورد تـايـيد اينجانب هستند پشتيبانى نمائيد. من از شوراى انقلاب مىخـواهم كه صادقانه با آنان همكارى نمايند و چون برادران باوفا از هم پشتيبانى كنند وچـنـانكه دستور اسلام است ، يد واحد بر (من سوى ) باشند. من در بيمارستان دعاگوىشـمـا هـسـتـم و انـتـظـار آن دارم كـه هـمـبـسـتـگـى شـمـا را درمـسـائل كـشـورى بـشـنـوم . مـن از همه ملت و همه گروه ها خواهانم در اين لحظات حساس كهدشمنان همه
در كـمـيـنـنـد و منتظر فرصت ، به خاطر خداى متعال و به خاطر مصالح كشور و ملت و بهخـاطـر خـون هـاى ريـخته شده در راه آزادى و استقلال ، به خاطر هر چه كه آن را محترم مىشـمـاريـد از اخـتـلاف و نـفـاق دسـت بـرداشـتـه و خـود را درمقابل حق و خلق سرفراز نمائيد از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمين را خواستارم .
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 27/11/58
پيام امام خمينى به بازماندگان سيل خوزستان و ملت ايران
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن اطـلاع نـداشـتـم كـه تـلفـات جـانـى داشـتـه اسـت ايـنسـيـل و از خـسـارات هـم كـم اطـلاع بـودم ، اخـيـرا اطـلاعحـاصـل شـد كه هم تلفات جانى سنگين و هم خسارات بسيار سنگين وارد شده است كه موجبتـاءثـر و تاءسف است . من به بازماندگان درگذشتگان تسليت عرض مى كنم و به ملتهـم در ايـن مـصـيـبـت بـزرگ تسليت عرض مى كنم و براى گذشتگان از خداى تعالى رحمتمـسـئلت مـى كـنـم . و بـايـد از هـمـت والاى مـلت تـشـكـر كـنـم كـه بـا هـمـت بـزرگمـشـغـول هـسـتـند براى جبران خسارات و من اميدوارم كه به طور شايسته اين خسارات جبرانشـود و بـازمـانـدگـان اين اشخاص پرستارى بشوند. از خداوند تعالى سلامت و سعادتملت بزرگ ايران و سعادت همه دوستان را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 27/11/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام سرهنگ قذافى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى سرهنگ معمر القذافى رهبر كشور اسلامى ليبى
پـيـام آن حـضـرت در مـورد كـسـالت و احـوالپـرسـى از ايـنـجـانـبواصـل گـرديـد. از اظـهـار مـحـبـت جـنـابعالى متشكرم و پيرو آن پيام ديگرى را به مناسبتتـبـريـك سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامى ملت شريف از طرف شما دريافت نمودم . ضمنابـراز تشكر از دريافت پيام مزبور، موفقيت روزافزون مسلمانان جهان را از خداى تعالىمسئلت نموده ، اميد است ملل اسلامى با اتحاد و همكارى بيشتر بتوانند بر دشمنان داخلى وخـارجى پيروز گشته و از تحت سلطه استعمارگران شرق و غرب خصوصا امريكا نجاتيابند.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/11/58
پاسخ امام خمينى به پيام اعضاى شركت كننده در كنگره انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
كـنـگـره انـقلاب اسلامى ! پيام جامع الاطراف را ملاحظه نمودم . از تفقد آقايان و حسن نظربه اين ناچيز متشكرم . اميد آن دارم كه شما نخبگان ملت و متعهدان اسلام عزيز موفق باشيدكـه انـقـلاب بـزرگ اسلامى را تا به مقصد كه حكومت الله بر جميع شؤ ون كشور است ،ادامه دهيد و اميد آن دارم كه با وحدت كلمه و كوشش در راه التيام بين قشرهاى مختلف موفقشـويد كه نمايندگانى متعهد، متفكر، دلسوز به ملت و خصوص طبقه مستضعف و خدمتگزاربـه اسـلام و مـسـلمـيـن ، در مـجلس شوراى اسلامى بفرستيد و ملت بزرگ را براى اين امراسـلامـى مـلى بـرانگيزيد و پس از تشكيل مجلس نيز از مجلس و دولت پشتيبانى كنيد و درراس بـرنـامـه ملت و دولت بايد استقلال همه جانبه كشور، از قواى انتظاميه گرفته تاقواى تقنينيه و قضائيه و اجرائيه باشد و از پيوستگى هاى زمان طاغوت به قدرت هاىشـيـطانى احتراز و دست آنان را از اين سفره يغماى عهد سلطنت شيطانى قطع نمائيد و اميدآن دارم كـه مـجـلس شـوراى اسـلامـى و دولت انـقـلابـى اسـلامـى تـصـفـيـهكامل از عناصر ضد انقلاب و ضد اسلام را بطور قاطع و انقلابى شروع نمايند و آخرينعـرض مـن آن اسـت كـه از اخـتـلاف كـه مـنـشـاء هـمـه بـدبـختى هاست و مخالف رضاى خداىمـتـعـال اسـت احـتـراز و نـمـايـنـدگـان محترم مجلس ‍ از رفتار و گفتارى كه در مجالس زمانطاغوت بر خلاف موازين شرعيه و اخلاقيه انجام مى گرفت اجتناب نموده ، در مخالفت هاىآرائى و سـيـاسـى از حـدود اخـلاق انـسـانـى تـجـاوز نـنـمـايـنـد. از خـداونـدمتعال توفيق همگان را در خدمت به اسلام و مسلمين و كشور مسئلت مى نمايم . والسلام عليكمو رحمة الله و بركاته
تاريخ : 30/11/58
فـــرمـــان امـــام خـــمـــيـــنـــى بـــه بـــنـــى صـــدر (انـــتـــصـــاب بـــنـى صـدر بـهفـرمـانـدهـىكل قوا)
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى بنى صدر رئيس جمهورى ايران
در ايـن مـرحـله حـسـاس كـه احـتياج به تمركز قوا بيشتر از هر مرحله است ، جنابعالى بهنمايندگى اينجانب به سمت فرماندهى كل نيروهاى مسلح به ترتيبى كه قانون اساسىجـمـهـورى اسلامى ايران تعيين كرده است منصوب مى شويد. اميد است كه با شايستگى كهجـنـابـعـالى داريـد، امـور كـشـورى و لشـگـرى و قـواى مسلح به نحو شايسته با موازيناسـلامـى جـريـان پـيـدا كـنـد. از خـداونـد تعالى توفيق همگان را در خدمت به ملت اسلامىخواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/12/58
پيام امام خمينى در رابطه با هفته بسيج مستضعفين
بسم الله الرحمن الرحيم
ايـنـجـانـب از مـلت شـريـف ايـران و از جـوانـان بـرومـنـد كـه از بـسـيـج عـمـومـىاستقبال نمودند تشكر مى كنم . دفاع از اسلام و كشور اسلامى امرى است كه در موقع خطرتـكـليـف شـرعـى ، الهـى و مـلى اسـت و بر تمام قشرها و گروه ها واجب است . در اين موقعحـسـاس كـه مـلت بـا دشـمـنـان سـرسـخـت و ابـرقـدرت هـا خـصـوصـا امريكا كه با مداخلهجـنايتكارانه خودش در طول سلطنت غاصبانه محمدرضا پهلوى ، ملت ما را از رشد سياسىو فرهنگى و اقتصادى بازداشت و ذخائر اين ملت فقير را به يغما برد، مواجه است ، اگرغـفـلت شـود و بـا قـدرت و پـشـتـكار در مقابل دشمنان بشريت خود را مهيا نكند و با بسيجعمومى كه به خواست خداوند متعال هيچ قدرتى نمى تواند با آن مقابله كند مهياى دفاع ازكشور اسلام نشود، خود را و كشور خود را با دست خود به تباهى كشانده است . من از آنچهتـاكـنـون بـه همت مردان و زنان باشرف و رزمنده شده است ، اميد آن دارم كه در بسيج همهجـانـبـه آمـوزش نـظـامـى و عـقـيـدتـى و اخـلاقـى و فـرهـنـگـى بـا تـايـيـد خـداونـدمـتـعال موفق شوند و دوره تعليمات و تمرين هاى عملى نظامى و پارتيزانى و چريكى راشـايـسـتـه و به طورى كه سزاوار يك ملت اسلامى بپا خاسته است ، به پايان رسانند.بـكـوشـيـد تـا هـر چـه بـيـشـتـر نـيـرومـنـد شـويـد در عـلم وعـمـل و بـا اتـكـال بـه خـداى قادر، مجهز شويد به سلاح و صلاح ، كه خداى بزرگ باشماست ، كه دست قدرتى كه قدرت هاى شيطانى را در هم شكست پشتيبان جامعه الهى است.
مـن امـيـدوارم كـه ايـن بـسـيـج عمومى اسلامى ، الگو براى تمام مستضعفين جهان و ملت هاىمـسـلمـان عـالم بـاشـد و قـرن پـانـزدهم قرن شكستن بت هاى بزرگ و جايگزينى اسلام وتـوحـيد به جاى شرك و زندقه و عدل و داد به جاى ستمگرى و بيدادگرى و قرن انسانهاى متعهد به جاى آدمخواران بى فرهنگ باشد.
اى مـسـتـضـعـفـان جـهـان ! بـپا خيزيد و خود را از چنگال ستمگران جنايتكار نجات دهيد. و اىمـسـلمانان غيرتمند اقطار عالم ! از خواب غفلت برخيزيد و اسلام و كشورهاى اسلامى را ازدست استعمارگران و وابستگان به آنان رهائى بخشيد.
اى مـلت شـريـف ايـران ! به نهضت اسلامى خود ادامه دهيد و به اجانب (هر كه باشد) اجازهنـدهـيـد كه در سرنوشت شما دخالت كند و به غارتگرى ها براى هميشه خاتمه دهيد و باقاطعيت
از امـريـكـا و هـر دولت ديـگر كه به حمايت خيانتكار به اسلام و ملت (محمدرضا پهلوى )بـرخـاسـتـه اسـت ، بخواهيد كه اين جانى و اموال مسروقه ملت را به ما برگردانند و تاپيروزى از پاى ننشينيم .
بار الها! پشتيبان ملت و جوانان عزيز ما باش كه اينان براى رضاى تو بپا خاسته اندو بـا نـهـضـت خـود دشـمـنـان ديـن را از صـحـنـه رانـده انـد: (انـك عـلىكل شى ء قدير).
سـلام و درود بـر مـلت بـزرگ و بـر مـبـارزان راه حـق واستقلال و آزادى .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
انـــتـــصـــاب آيـــت الله اردبـــيـــلى بـــه ريـــاســـتدادسـتـانـىكل كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد عبدالكريم موسوى اردبيلى دامت افاضاته
نـظـر بـه اهـمـيت نقش قوه قضائيه در تاءمين سعادت و سلامت جامعه و تماميت نظام جمهورىاسـلامـى و ضـرورت ايـجاد تشكيلات نوين قضائى بر اساس تعاليم مقدس اسلام ، بهرياست دادستانى كل كشور منصوب مى شويد تا با همكارى رئيس ديوانعالى كشور، فقها،قضات ، كارمندان شريف و صالح دادگسترى و حقوقدانان ديگر به تهيه طرح و برنامهو ايجاد تشكيلات نوين به تدوين لوايح قضائى جديد جمهورى اسلامى ايران بپردازيد.اميدوارم خداوند متعال شما را در انجام اين امر خطير يارى فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
استفتاء از محضر امام خمينى درباره خروج ارز از كشور
خدمت حضرت امام خمينى رهبر انقلاب اسلامى ايران
پـس از اهـداء سـلام و تحيت ، نظر مبارك را در مورد اخراج ارز از مملكت به طرق مختلف بهخـصـوص طـلاى خـالص و مـشـخـص ‍ شـدن رابـطه خارج كنندگان از مرز با طلافروشانشـهـرسـتـان ها و معاملاتى كه كمك به اخراج ارز مى كند، در شرايطى كه خروج ارز بهضرر كشور است بيان فرمائيد.
متن فتواى امام :
بسمه تعالى
در فرض مذكور، هم اخراج ارز و هم اعانت بر آن ، از جمله فروش به اشخاصى كه اخراجمـى كـنـنـد حـرام اسـت و لازم اسـت مـسلمانان پايبند به مصالح اسلام و مسلمين از اعمالى كهمخالف مصلحت كشور است اجتناب كنند.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
فـــرمـــان امـــام خـــمـــيـنـى بـه آيـت الله بـهـشـتـى در مـورد انـتـخـاب ايشان به عنوانرئيسديوانعالى كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد محمد حسينى بهشتى دامت افاضاته
نـظـر بـه اهـمـيت نقش قوه قضائيه در تاءمين سعادت و سلامت جامعه و تماميت نظام جمهورىاسـلامـى و ضـرورت ايـجاد تشكيلات نوين قضائى بر اساس تعاليم مقدس اسلام ، بهريـاسـت ديـوانـعـالى كـشـور مـنـصـوب مـى شـويـد تـا بـا هـمـكـارى دادسـتـانكـل كـشـور، فـقـهـا، قـضـات ، كارمندان شريف و صالح دادگسترى و حقوقدانان ديگر بهتـهـيـه طـرح و بـرنامه و ايجاد تشكيلات نوين به تدوين لوايح قضائى جديد جمهورىاسلامى ايران بپردازيد.
اميدوارم خداوند متعال شما را در انجام اين امر خطير يارى فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
پيام امام خمينى در مورد گروگان ها و تصرف لانه جاسوسى آمريكا
بسم الله الرحمن الرحيم
جنايات شاه مخلوع چيزى نيست كه از ياد ملت رفته باشد و يا بشود از ياد برد. بر همهروشـن است كه محمدرضا پهلوى ما را از هر جهت وابسته به امريكا كرده بود، چه از نظراقـتـصـادى و سـيـاسـى و چـه از نـظر فرهنگى و نظامى و چه از نظر معنوى و خصلت هاىانسانى و اگر مهلت مى يافت ، به اسلام ضربه جبران ناپذير مى زد. همه مى دانند كهدست او و پدرش به خون بزرگ و كوچك اين مرز و بوم آغشته است .
كـشـتـار دسـتـجـمعى و زندان و شكنجه و تبعيد از امور رايج رژيم اين پليد بود. شاه بهحـمـايـت و پـشـتـيـبـانـى دولت امـريكا دست به اين جنايات وحشيانه زد و ملت ما را از هستىساقط كرد.
مـلت ايـران در مـقـابـل ايـن خـانـدان كـثـيـف و امـريـكـا وعمال آنان دست از مبارزات برحق خويش بر نمى دارد و نخواهد برداشت .
دولت ايران و جناب آقاى رئيس جمهور تمام كوشش و سعى شان را در استرداد شاه خائن واخـذ امـوال مـلت ايـران از او بـنـمايند كه ملت دلير دست از اين خواست بر حقشان بر نمىدارند و قدمى به عقب نمى گذارند.
يكى از آثار اين خواست ، تصرف لانه جاسوسى بود كه مورد تاييد ملت قرار گرفت وچيزى جز عكس العمل جنايات دولت امريكا نمى تواند باشد. اكنون كه كميسيون بررسىو تـحـقـيـق در مـداخـلات گـذشـتـه امـريـكـا در امور داخلى ايران از طريق رژيم شاه سفاك ،تـوسـط جـنـاب آقـاى رئيـس جـمـهـورى و شـوراى انـقلاب اسلامى ايران تحقق مى پذيرد،جنايات آنان به اثبات خواهد رسيد.
لازم اسـت در آن روز، مـعـلوليـن عـزيـز و قـهـرمـانان انقلاب ما در اين مجمع حضور يابند وخانواده شهدا، طومارهاى جنايات شاه و امريكا را به محكمه بفرستند.
هـمـانـطـور كـه بـارهـا گـفـتـه ام مـا خـواسـتـار اسـتـرداد شـاه وامـوال مـلت از او مـى بـاشـيـم . دانـشـجـويـان مـسـلمـان و مـبـارزى كـه لانـه جـاسـوسـى رااشـغال كرده اند با عمل انقلابى خودشان ضربه اى بزرگ بر پيكر آمريكاى جهانخواروارد نمودند و ملت را سرافراز كردند ولى از آنجا كه در آينده نزديك نمايندگان مردم درمـجـلس شـوراى اسـلامـى اجـتـمـاع مـى نـمايند، با نمايندگان مردم است تا نسبت به آزادىگـروگـان هـا و امتيازاتى كه در قبال آن بايد بگيرند و تصميم گيرند زيرا اين مردمندكه بايد در جريانات سياسى دخالت داشته باشند،
البـتـه تـا تـشـكـيـل مـجـلس شـوراى اسلامى ، شوراى انقلاب و جناب رئيس جمهور كوششخـودشـان را دربـاره برگرداندن شاه و اموال ملت و جريانات سياسى كه زمينه اينگونهخواست ها را فراهم مى كند، مبذول دارند.
از خداوند متعال نصرت اسلام و شكست دشمنان اسلام را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام رئيس شوراى دولتى جمهورى مردم لهستان
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى هنريك ژابلونسكى رئيس شوراى دولتى جمهورى مردم لهستان
بدين وسيله از پيام محبت آميز جنابعالى به مناسبت نخستين سالگرد انقلاب اسلامى ايرانتشكر مى كنم . از خداى تعالى رفاه حال مستضعفين جهان را مسئلت مى نمايم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام رئيس جمهورى بنگلادش
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى ضياءالرحمن رئيس جمهورى مردم بنگلادش
بدين وسيله از پيام محبت آميز شما به مناسبت حادثه دلخراش سقوط هواپيما تشكر مى كنم. فـرصـت را مـغـتـنـم شـمرده بهترين آرزوهاى خود را براى پيشرفت و تعالى ملت برادرمسلمان بنگلادش و كليه مسلمانان جهان ابراز مى دارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 11/12/58
بيانات امام خمينى در جمع مردم و كاركنان بيمارستان قلب
بسم الله الرحمن الرحيم
تـوصـيـه بـه اقـشـار مـلت در خـنـثـى نـمـودن تـوطـئه هـاى درحال اجرا
مـن در اين مدت كه در اين بيمارستان بودم و موجب زحمت همه آقايان ، و حالا كه مى خواهم ازآقـايـان مـفارقت كنم از همه تشكر مى كنم و دعاگوى همه هستم . من اميدوارم كه همه ما در اينبـرهـه از زمـان در ايـن مـوقع حساسى كه بر مملكت ما مى گذرد و توطئه هائى كه براىمـلت و مـمـلكـت مـا در دسـت اجـراسـت ، همه ملت ، همه قشرهاى ملت ، دست به دست هم بدهند وتـوطـئه ها را خنثى كنند. من از شما كارگرها و كارمندان اين بيمارستان تشكر فوق العادهمـى كـنـم و از اطـبـاء مـحـتـرم كـه در ايـن مـدت بـا مـن كـمـال مـحـبـت را كـرده انـد ومـثـل فـرزنـدى كـه پـدر پـيرش را پرستارى مى كند، پرستارى كردند، تشكر مى كنم .خـداونـد هـمـه شـما را حفظ كند و همه ملت را حفظ كند. يك كلمه اى كه در اين موقع لازم استبـه آن تـوجـه بـشـود قـضـيـه انـتـخـابـات اسـت . ايـن قدم آخرى است كه ملت ما بايد باشـايـسـتـگى هر چه تمامتر !!! شايسته !!! اين قدم را بردارند و توجه داشته باشند كهدوره هـاى سـابـق كـه دوره طـاغـوت بـود، بـراى انـتـخـابـات در عـيـنحـال كـه انتخاباتى در كار نبود، لكن كارهاى طاغوتى انجام مى گرفت و حالا بايد همهآقايان متوجه باشند كه دولت اسلامى است ، جمهورى اسلامى است و مجلس ، مجلس اسلامىاسـت و بايد اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامى باشد و افرادى را انتخاب كنيد كهمـتعهد به اسلام ، شرقى و غربى نباشند، بر صراط مستقيم انسانيت و اسلاميت باشند. منامـيـدوارم كه اين مرحله را هم به شايستگى و به طورى كه دلخواه همه ملت ماست و دلخواهمـاسـت عـمـل بـكـنـند و وكيل هائى كه آراسته هستند به اخلاق خوب ، متعهد هستند به اسلام ،وفـادار هـسـتـنـد بـه كشور خودشان ، خدمتگزار هستند به شما و به كشور، آن اشخاص راانـتـخـاب كـنـند و در مجلس بفرستند كه انشاءالله اين قدم آخر هم با شايستگى برداشتهبشود و ايران انشاءالله سر و سامان پيدا بكند و از آن فشارها و اختناق ها كه خارج شدهاسـت تـا آخـر خارج باشد. من دعاگوى همه هستم و در اين روز آخر عمر به همه شما دعا مىكنم و هر چه خدمت از من برآيد با حالى كه دارم مضايقه ندارم و خدمتگزار همه هستم .
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ :20/12/58
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـلت ايـران در رابـطـه بـا كـمـيـسـيـون تـحـقـيق جنايات دولتآمريكا
بسم الله الرحمن الرحيم
مـلت شـريـف و مـبـارز ايـران جـنايات شاه و امريكا چيزى نيست كه احتياج به اثبات داشتهبـاشـد. شـاه و امـريـكـا مـا را در تـمـام زمـيـنـه هـا وابـسـتـه نـمـوده انـد.قـتـل و ضـرب و شـتـم و زنـدان و تبعيد از امور رايج اين جانيان بوده است . ما تا آخر عمرعليه دولت آمريكا مبارزه مى كنيم و تا آن را به جايش ننشانيم و دستش را از منطقه كوتاهنـكـنـيـم و بـه تـمـام مـبـارزان راه آزادى كـمـك نكنيم تا آنها را شكست دهند و خود مردم ايرانسـرنـوشـت خـويـش را به دست گيرند، از پاى نمى نشينيم . براى ما شرق تجاوزگر وغرب جنايتكار فرقى نمى كند. ما مى جنگيم و چون حق پيروز است . پيروزيم سلطه امريكاتـمـام بـدبـخـتـى هاى ملل مستضعف را به دنبال دارد و تجاوز شرق متجاوز روى تاريخ راسياه نموده است .
ملت عزيز ايران ! بيدار باشيد كه ساليان دراز مبارزه در پيش داريد، ابرقدرتها براىنـابـودى شما هر روز نقشه مى كشند ولى (ان كيد الشيطان كان ضعيفا) مساءله اى كهايـن روزهـا عـنـوان شده است ، قضيه امريكا و گروگان هاى جاسوس امريكائى است كه دردست دانشجويان مسلمان و مبارز است . در اين مورد مطالبى چند را متذكر مى شوم :
1 !!! رونـوشت كليه مدارك مربوط به دخالت آمريكا و شاه خائن را بايد در اختيار هياءتبررسى و تحقيق جنايات دولت امريكا و شاه گذاشت و دانشجويان مسلمان هم اگر مداركىدر اين مورد دارند، رونوشت آن را در اختيار اين هياءت بگذارند.
2 !!! ملاقات با گروگان هايى كه در پرونده جنايات امريكا و شاه دخالت دارند، براىبازجوئى از آنان آزاد است .
3 !!! اگـر هـيـاءت بـررسـى ، نـظـر خـودش را در تـهـران ، درباره جنايات شاه مخلوع ودخالت هاى امريكاى متجاوز ابراز داشتند، ملاقات با تمامى گروگان ها بلامانع است .
بـار ديـگر پشتيبانى خود را از شوراى انقلاب و شخص جناب رئيس جمهور اعلام مى دارم واز هـمـه مـى خـواهـم كـه آنـان را يـارى كنند و در پشتيبانى از آنان كوتاهى نكنند و از همهقـشـرهـا مـى خـواهـم كـه از اخـلاق پـسـنـديده اسلام پيروى نمايند و حقوق برادرى را حفظنمايند.
خـواهـران و بـرادران عـزيـزم ! امـروز روز اتـحاد و اتفاق است . امروز روزى است كه اگرهماهنگ نباشيد، يا گرفتار شرق مى شويد و يا غرب . هرگز روى يك سخن نايستيد و هرچه صلاح اين مرز و
بوم و ملت اسلام است ، انجام دهيد. نهضت ملت شريف ايران براى قطع ايادى دشمنان ادامهدارد و تـا امريكا و ساير ابرقدرتها به ستمكارى و جنايات خود ادامه مى دهند ملت ما بهمـقـابـله و مبارزه خود با آنان ادامه مى دهد و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ مىكـنـد. بـر روشـنفكران است كه هر چه بيشتر در رسوائى ابرقدرت ها بكوشند و اميدوارمكـه خمينى از راه مستقيم اسلام كه مبارزه با قدرت هاى ستمگر است ، هيچ گاه منحرف نشودو بـراى بـه ثـمـر رساندن اهداف اسلام از پاى ننشيند، چنانكه اميدوارم ملت هاى مسلمان وخصوصا ملت مبارز ايران ، در اين هدف كوشا باشند و مبارزه خود را عليه ستمگران شرقو غرب ادامه دهند از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمين را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation