بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب زندگینامه استاد مطهری,   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     abyati -
     asatid -
     didegah -
     d_talab -
     fahrast-a -
     farazha -
     fehrest -
     hozor-fa -
     jelvehha -
     m-moalem -
     n-s-m-dar -
     notgh-ama -
     p-a-s -
     p-a-s1 -
     p-a-s2 -
     shahadat -
     siry-goz -
     sleep -
     veladat -
     vishagi -
     zend-ajm -
 

 

 
 

جلوه هايى از شخصيت استاد

استاد مطهرى ( ره ) , معلم و مرشد بزرگ انقلاب , هم عزت خون شهيدان راه حق را پشتوانه شخصيت كم نظير خود داشت و هم كرامت انديشه و قلم علماى ربانى را . او كه عمرى را در سنگر پاسدارى از ارزشهاى مكتبى به دفاع از ميراث گرانقدر پيامبر( ص) و ائمه (ع ) گذارنده بود و در لحظه لحظه حيات پربارش , با هر كجى و انحراف و انديشه هاى ناخالص مبارزه كرده بود , توانست با تكيه بر دانش گسترده و نبوغ كم نظير و بالاتر ازاين دو, ايمان و خلوص سرشار خود, بلندترين گامها را در راه روشنگرىاسلام ناب و اصيل بردارد .
او عليرغم تبليغات بدخواهان و با وجود هزاران هزار دست هاى پنهان وآشكار كه نيت تلاششان مسخ چهره اسلام و تحريف حقيقت آن بوده و هست تفكرصحيح اسلامى را كه خود در محضر اساتيدى همچون امام خمينى (رض) فراگرفته بود , با بيانى در غايت شيوايى كه حاصل سالها تدريس در حوزه ودانشگاه و تماس با اقشار مختلف مردم از طريق منبر و خطابه بود به جامعه و نسل جوان تشنه و جوياى حقيقت عرضه كند .
استاد مطهرى ( ره ) حماسه و اسطوره هاى فراموش ناشدنى از ايثار و عشق ومجاهدت از خود به يادگار گذاشت اين عالم ربانى و شخصيت روحانى درباره نقش شهيد چنين مى گويد : شهيد حماسه آفرين است .
بزرگترين خاصيت شهيد حماسه آفرينى است , لذا اسلام هميشه نيازمند به شهيد است , چون هميشه نيازمند به حماسه آفرينى است . هيچ وقت خون شهيده در نمى رود خون شهيد بر زمين نمى ريزد , هر قطره اش تبديل به صدها قطره وهزاران قطره بلكه به دريايى از خون مى گردد و در پيكر اجتماع وارد مى شود .
پيامبر ( ص ) فرمود : هيچ قطره اى در مقياس حقيقت در نزد خدا از قطره خونى كه در راه خدا ريخته شود , بهتر نيست .
شهيد مثل شمع است كه خدمتش از نوع سوخته شدن و فانى شدن و پرتوافكندن است تا ديگران در اين پرتو كه به بهاى نيستى او تمام شده, بنشينند و آسايش بيابند و كار خويش را انجام دهند آرى شهدا شمع محفل بشريتند , سوختند و محفل بشريت را روشن كردند اگر اين محفل تاريك مى ماند , هيچ دستگاهى نمى توانست كار خود را آغاز كند و يا ادامه دهد .
او در همه مراحل زندگى يك مجاهد واقعى بود , زندگى او جهاد فى سبيلاللهبود كه بر شهادت منتهى شد . خداوند متعال هم بنابه وعده خود والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا عملفرمود و در همه حال مددكار وراهنماى او بود .
حيات او در حقيقت سراسر سازندگى بودكه به دو مرحله تقسيم گرديد :ساختن خود و ساختن جامعه . وى هيچ گاه از يكى از دوگونه سازندگى نياسود بلكه مانند همه مردان خدا و مصلحان راستين غالبابه هر دو نوعسازندگىاشتغال داشت زيراتنهادر مراحل اوليه سير تكاملى انسان ميان اين دو نوعسازندگى ترتيب وجود دارد , اما همينكه اين چند گام را برداشت و اندكى به سلاح دانشو تقوا مجهز گرديد , مانعى ندارد كه دست ديگران را بگيرد و باخود به جلو ببرد .
آرى مطهرى ( ره ) معلم اخلاق و تقوابود و دلش به اسلام مى سوخت و هميشه در فكر پيشرفت اسلام در اقصى نقاط كشور بود ,آن چه بايد درباره او نوشت آن است كه وى خدمات ارزشمندى به اسلام و علم نمود . اوكه در اسلام شناسىو فنون مختلف اسلام و و قرآن كريم كم نظير بود , عمر شريف وارزنده خودرا در راه اهداف مقدس اسلام صرف كرد و با كجرويها و انحراف سرسختانهمبارزه كرد .
از استاد شهيد آثار متعددى منتشرشده و نزديك به سى هزار برگ يادداشت و فيش تحقيقى باقيمانده است . هر چند كه باترور ناجوانمردانه , در دل شب , بزرگترين چهره علم و فضيلت و مغز متفكر اسلاماستاد بزرگوار وفيلسوف عاليقدر را از ما گرفتند و جهان اسلام را به سوگ او نشاندنداما دشمنان اسلام از اين نكته غافل بودند كه خون پاك استاد شهيد مطهرى ( ره ) دردل هاى ميليون ها مسلمان ديگر به جوش مىآيد و آنان را چون رودى خروشان در مسيرانقلاب به تلاطم مى كشاند تا بار ديگر فرياد كوبنده و مشت هاىگره خورده و اراده وعزمشان در تداوم راه امام خمينى ( رض ) بنيانگذارجمهورى اسلامى ايران به اثباتبرسانند .
 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation