بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب روزها و رویدادها, على برى دیزجى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     RUZ00001 -
     RUZ00002 -
     RUZ00003 -
     RUZ00004 -
     RUZ00005 -
     RUZ00006 -
     RUZ00007 -
     RUZ00008 -
     RUZ00009 -
     RUZ00010 -
     RUZ00011 -
     RUZ00012 -
     RUZ00013 -
     RUZ00014 -
     RUZ00015 -
     RUZ00016 -
     RUZ00017 -
     RUZ00018 -
     RUZ00019 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

تحليلى پيرامون وضعيت مواد مخدر در جهان و ايران 
شواهد بسيارى وجود دارد كه اكثريت قريب به اتفاق كشورهاى دنيا از اشعار مبارزه بامواد مخدر بيشتر از عمل به آن منتفع مى شوند. از ميان 51 كشور جهان كه قانون آنهابراى قاچاق مواد مخدر مجازات اعدام پيش بينى شده ، تنها 4 كشور جمهورى اسلامى ايران، عربستان ، چين و مالزى اين قانون را اجرا مى نمايند.
آمريكاييان اعلام كرده اند كه ساليانه بيش از 76 ميليارد دلار بابت هزينه هاى اعتياد ازدست مى دهند و بيش از 13 ميليارد دلار نيز توسط دولتفدرال هزينه مى شود تا بتواند با مصرف مواد مخدر مقابله كند.حال اين سوال پيش مى آيد، آمريكاييان كه مدعى هستند ساليانه بيش از 89 ميليارد دلار ازمواد مخدر خسارت مى بينند و جهت مقابله با آن هزينه صرف مى نمايند، چرا حاضر نمىشوند 10/1 يا 20/1 يا حتى 50/1 آن را جهت تغيير كشت درهلال طلايى و ساير مراكز توليد، سرمايه گذارى كنند؟
چرا اهرم شوراى امنيت سازمان ملل متحد براى مبارزه قاطع با مواد مخدر به كار گرفتهنمى شود؟ يكى از بدترين مسائلى كه در پاسخ به اين ابهامات در ذهن متبادر مى شود،اين است كه اردوگاه غرب و در راس آنها آمريكا از روند مواد مخدر و مبارزه با آن دركشورهاى جهان سوم نه تنها ناراضى نيست ، بلكهمايل به استمرار اين روند مى باشد و به شيوه هاى مختلف به افزايش توليد و تقويتشبكه هاى ترانزيت و قاچاق مواد مخدر دامن مى زند. استمرار برادركشى و عدم ثبات درافغانستان از ايجاد يك حكومت اسلامى در كنار مرزهاى جمهورى اسلامى ايران جلوگيرى مىكند و به نفع غرب و بخصوص آمريكاست .
افاغنه ، خسته از طولانى شدن جنگ و درگيريها و در نهايت تنگدستى ، براى جبرانخسارات وارده و تامين نياز روز افزون جبهه هاى داخلى و تامين روزانه خود، بهترين شيوهرا در افزايش تصاعدى سطح زير كشت خشخاش و توليد ترياك ، هروئين و مرفينيافته اند و ناگهان ميزان توليد ترياك از 685 تن درسال 1993 به 3600 تن (حدود 5/4 برابر) درسال 1995 رسيده است . اين مواد به طور طبيعى توسط سوداگران مرگ به سوىجمهورى اسلامى ايران و پاكستان سرازير مى شود.
به تحقيق از نظر استكبار غرب ، افزايش تعداد معتادان پاكستان كه مردمش ‍ نزديكترينديدگاه ها را نسبت به انقلاب اسلامى دارند، خوشايند خواهد بود و لذا از افزايش معتاداناين كشور (به ميزان 1000طى 10 سال ، 300000 نفر در سال 85 به 3000000 نفر درسال 95 افزايش يافته ) استقبال خواهند كرد.
از سوى ديگر افزايش توليد مواد مخدر مستقيما به افزايش فعاليتهاى شرارت آميز،وقوع درگيريها مسلحانه ، تلفات انسانى طرفين و افزايش ‍ خسارات مادى در مواجه بيننيروهاى دولتى 3 كشور با اشرار و قاچاقچيان مسلح منجر مى شود و يا مواد مخدر بهداخل ايران منتقل شده و در صورت كشف و دستگيرى متهمين به انباشته شدن زندانها،افزايش سطح اعدامها و ساير تبعات آن منتهى مى گردد و يا به مصرف معتادين مى رسدو... طبعا هيچ يك از اينها باعث نگرانى غرب و در راس آنها آمريكا نخواهد بود.
6 تير 1360 
سوء قصد به جان حضرت آيت الله العظمى خامنه اى (مد ظله العالى ) 
بعد از پيروزى انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمينى رضوان الله تعالى عليه وتشكيل حكومت اسلامى در ايران كه با راى قاطع مردم غيور همراه بود، توطئه هاى استكبارجهانى عليه نظام نوپاى اسلامى فزونى گرفت . سردمداران استكبار كه منافع خويشرا از دست رفته مى ديدند با تجهيز و تقويت گروهكها و جريانات ضد انقلاب درصددنابودى نظام مقدس ‍ جمهورى اسلامى برآمدند. در همين راستا جريانات ضد انقلابى كهتا چندى قبل با حيله و تزوير و ادعاهاى خلقى بودن و حمايتهاى كاذب سعى داشتند خود راانقلابى معرفى كنند، نقاب از چهره خويش برداشتند و هر كدام به شكلى درصددبراندازى حكومت اسلامى برآمدند. اما قاطعيت رهبرى امام (ره ) و وحدت و يكدلى مردم ،توطئه ها را نقش بر آب كرد. گروهكها و ضد انقلاب كه آرزوهاى خود را به در دستگرفتن قدرت بر باد رفته و خود را در آستانه نابودى مى ديدند به عناوين مختلفشروع به ضديت با نظام اسلامى كردند و با برپايى ميتينگها و ايجاد آشوب درگوشه و كنار كشور و اخلال در نظم و امنيت شهرها مبارزه علنى عليه انقلاب اسلامى راآغاز كردند.
اين گروهكهاى منحرف كه در جريان پيروزى انقلاب از موقعيت سوء استفاده كرده و بهجمع آورى و دزدى و غارت سلاح و مهمات پرداخته بودند، با سلب آسايش و امنيت از مردمانقلابى و ايجاد رعب و وحشت شروع به بمب گذارى در گوشه و كنار كشور و كشتن مردمعادى و ترور روحانيون مبارز و انقلابى كه رهبرى انقلاب را بر عهده داشتند نمودند، وبا به شهادت رسانيدن شخصيتهاى برجسته اى چون استاد مطهرى ، دكتر بهشتى ، دكترمفتح ، آيت الله قاضى طباطبايى ، آيت الله مدنى و آيت الله دستغيب و... درصدد برآمدندكه انقلاب اسلامى را به شكست بكشانند.
يكى از اين گروهكها كه در ترور شخصيتهاى نظام قدم پيش گذارد، گروهك ضالهفرقان (20) بود كه با ترورهاى كوركورانه سعى داشت به اهداف پليد و شوم خوددست يابد.
مقام معظم رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى (مد ظله العالى ) كه در آن وقت نماينده امام (ره )در شوراى عالى و دفاع و امام جمعه تهران بودند، با روشنگريهاى متفكرانه وهوشمندانه خويش مردم را نسبت به ماهيت پليد اين گروهكها آشنا و نظرات آنها را درسخنرانيهاى خود مطرح مى ساختند. همين امر موجب گرديد كه گروهك فرقان از ميان بردنمعظم له را هدف خود قرار داد. اما از آنجا كه لطف و عنايت خداوندمتعال و اراده حق تعالى بر اين بود كه ايشان براى آينده نظام اسلامى حفظ گردند، ازاين توطئه جان سالم به در بردند و به مقام جانبازىنايل شدند.
روز ششم تيرماه 1360 حضرت آيت الله خامنه اى كه پست خطير امام جمعه تهران ونمايندگى امام خمينى (ره ) را در شوراى عالى دفاع به عهده داشتند همانند هفته هاىگذشته در مسجد ابوذر تهران واقع در خيابان قزوين در جمعخيل مشتاقان حضور يافته تا به شبهات و پرسشهاى مختلف مردم صميمى و بيداردل جنوب تهران پاسخ دهند.
پس از نماز ظهر كه به امامت ايشان و با شركت صفوف به هم فشرده مردم برگزار شد،آيت الله العظمى خامنه اى مجددا براى پاسخ به پرسشهاى مردم پشت تريبون قرارگرفتند.
طبق معمول دو ضبط گفت و شنودها، روى تريبون گذاشته مى شد. دقايقى بعد از پرسشو پاسخ ، جوانى حدودا 25 ساله ، قد بلند باكت خاكسترى رنگ از ميان جمعيتى كه دورمعظم له حلقه زده بودند، گذشت و خود را به تريبون رساند و ضبط صوتىرال كه در دست داشت روى آن قرار داد و رفت . دقايقى از رفتن وى نگذشته بود كهصداى مهيبى مسجد را لرزاند و آيت الله خامنه اى از سمت راست بدن مورد اصابت تركشهاقرار گرفت و با از دست دادن تعادل خود به روى زمين افتاد.
ضبط صوت فلزى به شكلمستطيل ، و وسط آن مواد منفجره تعبيه شده بود و روى قسمتى از آن كه درمحل انفجار افتاده بود و عبارت (هديه گروه فرقان ) كه با ماژيك نوشته شده بودبه چشم مى خورد.
پس از انفجار، مردم و محافظان حضرت آيت الله خامنه اى ايشان را به بيمارستان بهارلومنتقل و پس از پانسمانهاى اوليه با هلى كوپتر به بيمارستان قلبمنتقل نمودند. يك تيم پزشكى مجرب به سرپرستى دكتر منافى وزير بهدارى وقتتشكيل شد و بلافاصله ايشان مورد عمل جراحى قرار گرفتند. تركشها از ناحيه بالاىكتف راست ، زير بغل و بالاى ران راست راست و چپ اصابت و استخوان ترقوه را نيزشكسته بود. پس از انجام عمل دكتر منافى خاطر نشان كرد كهحال مصدوم لحظه به لحظه رو به بهبودى است و خطر رفع شده و از مردم خواستند بهعلت ممنوع الملاقات بودن ايشان از تجمع مقابل درب بيمارستان بپرهيزند.
حضرت آيت الله العظمى خامنه اى در ساعت 40/6 صبح روز بعد به هوش آمده و صبحانهخوردند. بدين ترتيب اعلام شد كه حال ايشان رضايت بخش است و جاى نگرانى وجودندارد.
در اولين دقايق پس از به هوش آمدن حضرت آيت الله خامنه اى ، سيماى ملكوتى ، ايشانبر تلويزيون نقش بست . در بستر نقاهت خبرنگار از ايشان پرسيد كه احساس جنابعالىنسبت به اين سوء قصد و خطرى كه جان شما را تهديد كرد چيست ؟ آيت الله خامنه اى درپاسخ ، اين نجواى عاشقانه را با روحى فارغ از جهان مادى كه ترجمان احساسات پاكيك فرزند به پدر، و شاگرد به استاد و مريد خالص به مرادش بود، فرمود:
سر خم مى سلامت ، شكند اگر سبوئى (21)
پاسخى كه در نهايت سادگى در برگيرنده يك مشربزلال عرفانى بود، پاسخى آكنده از ايثار تواءم با معرفت ، پاسخى كه روح شهادتطلبى را در كالبد اين انقلاب دميد و خوف را از موج خيز عشق راند. عشاق حيرت زده به اينروح بلند اقتدا كردند، هم آوا با اين نغمه ملكوتى نماز عشق خواندند و حماسه هاآفريدند و دنيا را به تعجب واداشتند.
نكته جالب توجه اين است كه در انفجار فقط چاشنى بمبى كه درداخل ضبط صوت كار گذاشته بود عمل كرده و خود بمب به طرز معجزه آسايى منفجرنشده بود و اين از الطاف و تفضلات الهى بود كه اين گنجينه گرانمايه و عزيز براىرهبرى امت اسلام بعد از امام خمينى (ره ) حفظ شود تا سكاندار شايسته و لايقى جهتهدايت كشتى انقلاب اسلامى در اقيانوس ‍ متلاطم استكبار جهانى باشد.
پيام امام خمينى (ره ) به مناسبت سوء قصد نافرجام به جان آيت الله خامنهاى(22)
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج سيد على خامنه اى دامت افاضاته ،
خداوند متعال را شكر كه دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است وخداوند را شكر كه از ابتداى انقلاب شكوهمند اسلامى هر نقشه كه كشيدند و هر توطئه كهچيدند و هر سخنرانى كه كردند ملت فداكار را منسجم تر و پيوندها را مستحكم تر نمود ومصداق (لا زال يويد هذا الدين بالرجل الفاجر) تحقق پيدا كرد. اينان هر جاسخن گفتند خود را رسواتر كردند و هر چه مقاله نوشتند ملت را بيدارتر نمودند و هر چهشخصيتها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اكنوندشمنان انقلاب با سوء قصد به شما كه از سلالهرسول اكرم و خاندان حسين بن على هستيد و جرمى جز خدمت به اسلام و كشور اسلامىنداريد و سربازى فداكار در جبهه جنگ و معلمى آموزنده در محراب و خطيبى توانا درجمعه و جماعات و راهنمايى دلسوز در صحنه انقلاب مى باشيد، ميزان تفكر سياسى خودرا طرفدارى از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اينان با سوء قصد بهشما عواطف ميليونها انسان متعهد را در سراسر كشور بلكه جهان جريحه دار نمودند. اينانآن قدر از بينش سياسى بى نصيبند كه بيدرنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه وپيشگاه ملت به اين جنايت دست زدند و به كسى سوء قصد كردند كه آواى دعوت او بهصلاح و سداد در گوش مسلمين جهان طنين انداز است . اينان در اينعمل غير انسانى به جاى برانگيختن و رعب ، عزم ميليونها مسلمان را مصمم تر و صفوفآنان را فشرده تر نمودند. آيا با اين اعمال وحشيانه و جرايم ناشيانه وقت آن نرسيدهاست كه جوانان عزيز فريب خورده از دام خيانت آنان رها شوند و پدران و مادران ، جوانانعزيز خود را فداى اميال جنايتكاران نكنند و آنان را از شركت در جنايات آنان بر حذردارند؟ آيا نمى دانند كه دست زدن به اين جنايات جوانان آنان را به تباهى كشيده و جانآنان به دنبال خود خواهى مشتى تبهكار از دست مى رود؟ ما در پيشگاه خداوندمتعال و ولى بر حق او حضرت بقيه الله - ارواحنا فداه - افتخار مى كنيم به سربازانىكه در جبهه و پشت جبهه كه شبها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حقتعالى به سر مى برند. من به شما خامنه اى عزيز تبريك مى گويم كه در جبهه هاىنبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مطلوم خدمت نمودهو از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى 7/ 4 / 60
پيام حضرت آبت الله بهشتى 
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاى سيد على خامنه اى دامت افاظاته ، سوء قصد نافرجامدشمنان اسلام و انقلاب و ميهن اسلامى به آن برادر، بار ديگر نشان داد كه اين دشمنانقسم خورده اسلام و ملت در راه مقاصد شوم خود از هيچ جنايتى خوددارى نمى كنند. اينتلاشهاى ددمنشانه خشم ملت را نسبت به اين خودفروختگان روزبه روز بر افروخته ترو آنها را در جامعه منزوى تر خواهد داشت .
از خداوند متعال خواستارم كه نعمت سلامت را هر چه زودتر به آن برادر عزيز و مجاهدبازگرداند و به جهاد در سنگر اسلام همچنان ادامه دهند.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
سيد محمد حسينى بهشتى
پيام نخست وزير 
بسم الله الرحمن الرحيم
برادر مجاهد حجت الاسلام و المسلمين آقاى سيد على خامنه اى ،
به قطع و يقين مى دانم كه روح بزرگ و ايثارگر آن برادر مجاهد شهادت در راه اسلام وانقلاب اسلامى را فيضى عظيم و الهى مى داند و در راه بندگى خدا و خدمت به اسلام و امامو امت شهيد پرور از بذل جان خويش دريغ نداشته و ندارد. در عينحال خداى بزرگ را سپاس مى گويم كه نقشه شوم و پليد جنايتكاران را در سوء قصدبه جان شما نقش بر آب ساخت و آن يار فداكار امام و امت را از خطر قطعى و حتمى نجاتداد.
سلامت عاجل و توفيق آن برادر مجاهد را در راه خدمت به اسلام و مسلمين از درگاه احديتمسئلت مى نمايم .
برادر شما محمد على رجايى
7 تير 1360^ 
فاجعه انفجار دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى ايران ، شهادت آيت اللهشهيد دكتربهشتى و 72 تن از ياران انقلاب
ساعت 20 و 30 دقيقه روز يكشنبه 7 تير ماه 1360 تعدادى از شخصيتهاى مختلف كشور(نمايندگان مجلس - هيات دولت و...) بتدريج به سالن اجتماعات دفتر مركزى حزبجمهورى اسلامى ايران واقع در سرچشمه تهران وارد شدند. نواى ملكوتى قرآن كريم درفضاى سالن طنين انداخته و صالحان را بشارت تحقق وعده الهى مى داد. در همان وقتتعدادى ديگر از اعضاء حزب از جمله شهيد بزرگوار آيت الله دكتر بهشتى وارد جلسهشدند. پس از پايان قرائت قرآن كريم و اعلام برنامه ، آيت الله بهشتى آغاز سخن نمود.بحث روز درباره تورم بود، اما عده اى از اعضاء خواسته بودند كه راجع به انتخاباترياست جمهورى نيز صحبت شود. شهيد دكتر بهشتى سخنانش را با اين جملات آغاز كرد: مابار ديگر نبايد اجازه دهيم استعمارگران براى ما مهره سازى كنند و سرنوشت مردم ما رابه بازى بگيرند. تلاش كنيم كسانى را كه متعهد به مكتب هستند و سرنوشت مردم را بهبازى نمى گيرند انتخاب شوند. اين آخرين كلمات آن بزرگوار بود كه از لبان حقگوىايشان بيرون تراويد. ناگهان برقى جهيد و نورى خيره كننده و صدايى مهيب برخاست .زمين تكان سختى خورد و ديوارها بشدت لرزيد. گويى زلزله به پا شده است . در كمتراز ثانيه اى از سالن اجتماعات حزب جمهورى اسلامى جز تلى از خاك چيزى نماند. در چندثانيه بيش از هفتاد تن از بهترين عزيزان انقلاب زير خروارها خاك مدفون شدند و روحفرزندان رشيد اسلام و معلمان بزرگ شهادت و ايثار در ملكوت اعلى به طيران درآمد.همگان ذكر خدا بر لب به سوى وعده گاه الهى رهسپار شدند و بدين ترتيب جنايتى كهتاريخ بشرى هرگز شبيه بدان را در صفحات خود ثبت نكرده و به ياد نداشت به وقوعپيوست و توحش غربى و نفاق داخلى همگام با هم به جشن شهادت فرزندان امام خمينى(ره ) پايكوبى كردند.
عامل بمب گذارى در دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى منافق نفوذى به نام محمد رضاكلاهى بود كه خود جزء نيروهاى خدماتى حزب به حساب مى آمد و پس از انفجار موفق بهفرار شد.
چگونگى تشكيل حزب جمهورى اسلامى 
در دنياى سياه و ظلمانى پيش از پيروزى انقلاب اسلامى ، چنداصل مهم و پر نقش در فرهنگ جامعه هاى انسانى بخصوص جامعه هاى عقب نگهداشته شدهيا مستضعف جاى خود را باز كرده بودند كه در واقع ستونهاى امپراتورى بزرگجهانخوارگى و استكبار در سراسر جهان به حساب مى آمدند.
يكى از اين اصول اين بود كه به مردم تلقين كرده بودند كه هيچ ملتى نمى تواندبدون تكيه بر يكى از قدرتهاى شرق يا غرب روى پاى خود بايستد. هر وقت هر جاانقلابى مى شد مى گفتند حتما دست يكى از اين دو، پشت پرده كار مى كند. اين كه دربسيارى از اين انقلابها گرايشهاى شرقى و غربى وجود داشته جاى انكار نيست ، اماآنچه مهم است اين است كه از همين نكته يك اصل ساخته بودن و به مغز ملتها فرو كردهبودند (كه هرگز امكان ندارد انقلابى بشود و متكى به اين دو قدرت نباشد.) نتيجهچنين طرز تفكرى خطرناك بود و انقلابها را دچار ترديد مى نمود كه آيا بدون تكيه بهغرب يا شرق مى توانند انقلاب را به جايى برسانند يا نه ؟
انقلاب اسلامى بدون ذره اى تكيه بر شرق يا غرب پيروز شد و راه خود را تاكنون بهلطف خداوند بزرگ با پياده كردن عملى شعار (نه شرقى ، نه غربى ، جمهورىاسلامى ) ادامه داده است ، در عمل پوچى اين اصل خطرناك را كه يكى از ستونهاىامپراتورى جهانخواران بود به اثبات رساند و به ملتها فهماند كه با تكيه بر خدا ونيروى انسانى ايمان و اراده مى توان بر قدرتهاى مادى شرق و غرب پيروز شد و بدونترديد اين يكى از خدمات مهم انقلاب اسلامى به ملتهاى تحت استضعاف به شمار مىآيد.
اصل ديگرى كه از سيطره فرهنگ استعمارى به اذهان ملتهاى عقب نگهداشته شده را پيداكرده است ، اين بود كه هر تشكلى بايد در پى تامين خواسته هاى شخصى اعضاء همانتشكل باشد و يا اصولا هيچ تشكلى نمى تواند جز تامين اهداف گروهى خود، كار ديگرىصورت دهد. تا پيش ‍ از پيروزى انقلاب اسلامى ، بسيار نادر بودندتشكل هايى كه توانسته باشند فراتر از خواسته هاى گروهى خود انديشيده وعمل كرده باشند. به همين دليل اصل بدبينى نسبت به هرتشكل سياسى توانسته بود جاى خود را در ذهن هاى ملتها باز كند. ايناصل انحرافى و خطرناك توانست در طول ساليان دراز به مسلمانان خيانت و بهجهانخواران خدمت كند.
تا پيش از پيروزى انقلاب اسلامى ، جمعى از ياران صادق و لايق و وفادار امام (ره )كه چهره هاى شناخته شده دوران طولانى مبارزه عليه طاغوت بودند و همواره با جمعهمفكران درد آشناى خود تلاش سازنده اى براى ايجاد يكتشكل صد در صد اسلامى داشتند، در 30 بهمن 1357 موجودين حزب جمهورى اسلامى رااعلام نمودند.
عملكرد صحيح و دقيق حزب جمهورى اسلامى توانسته بود پوچى ايناصل انحرافى را كه هيچ تشكلى نمى تواند جز تامين اهداف گروهى خود، كارى صورتدهد عملا به اثبات برساند و افق جديدى را در برابر چشمان ملتهاى مسلمان كشور بازكند و به آنها بفهماند كه مى توانند با حفظ معيارهاى اسلامى ازتشكل و انسجامى برخوردار باشند كه همچون سنگرى خواهد بود براى دفاع ازيكپارچگى امت اسلامى . خون پاك شهداى عزيزى كه در سنگر اين حزب و براى پاسدارىاز اسلام عزيز جان دادند گواه صادقى است بر اين مدعا.(23)
زندگى نامه آيت الله شهيد دكتر بهشتى 
آيت الله دكتر سيد محمد حسينى بهشتى در دومآبانسال 1307 در محله لومبان اصفهان به دنيا آمد. شهيد بهشتى تحصيلات خودرا تا پايانسال دوم دبيرستان در آن شهر گذارند. به خاطر علاقه شديدى كهبه علوم اسلامىداشت به حوزه علميه اصفهان وارد شد. دروس علمى را تا اواخرسطوح عاليه در همانحوزه خواند و درسال 1325 راهى حوزه علميه قم گرديد. ايشان پس از طى يك سلسلهآموزش ها واستفاده از محضر اساتيد و مراجع ، بخصوص حضرت آيت الله خمينى با عدهاى ازفضلاى حوزه ، درس اصول و فقه آيت الله داماد را كه مورد علاقه طلاب جوانبودبنيانگذارى كرد. همچنين به همراه دوستان ديگر چون آيت الله شهيد مطهرى وفقهاى ديگردر درس خارج امام خمينى (ره ) حاضر شدند.
شهيد بهشتى پس از اخذ دپيلم در سال 1330 دوره ليسانس دانشكده الهيات و معارفاسلامى و همچنين در سال 1338 دوره دكتراى اين دانشكده را به پايان رسانيد. وى ازسال 1330 تدريس در دبيرستانها قم را آغاز كرد، و درسال 1333 دبيرستان دين و دانش قم را تاءسيس نمود . از جمله خدمات فرهنگى ارزندهشهيد بهشتى ، مى توان از ايجاد آموزش زبان و علوم روز را براى فضلاى حوزه علميهقم نام برد. در همين رابطه كانون اسلامى دانش آموزان و فرهنگيان قم را پايه گذارىكرد. شهيد بهشتى كرد. شهيد بهشتى در سال 1342 مدرسه علميه حقانى را تاءسيس كردو به كمك جمعى از فضلاى حوزه علميه اقدام بهتشكيل گروه تحقيقانى پيرامون حكومت در اسلام نمود. در همان اوقات توسط سازمان امنيت(ساواك ) از قم به تهران انتقال يافت و درسال 1343 در تهيه برنامه جديد تعليمات دينى مدارس شركت كرد و يكسال بعد يعنى در سال 1344 به آلمان عزيمت كرد. در آنجا علاوه بر يك سلسلهآموزشها و حركتها به طور طبيعى ناشى از اصالت فكرى و عمق مغز ايدئولوژيك وى بهبنيانگذارى گروه فارسى زبان در انجمنهاى اسلامى دانشجويان در اروپا اقدام كرد.كنفرانسهاى آموزشى و آگاهى دهنده اى را كه ازسال 44 تا 49 در مجامع دانشگاهى و كليسايى آلمان برگزار مى كرد، از جملهاصيل ترين فعاليتهاى اسلامى وى به حساب مى آيد.
شهيد بهشتى در سال 1349 به تهران بازگشت و جلسات تفسير قرآن ايجاد كرد. درهمين رابطه با همكارى شهيد دكتر باهنر و ديگران در آموزش و پرورشمشغول تهيه كتاب تعليمات دينى مدارس شدند. در آذرماه 1357 ضمن تلاش گسترده اىجهت ايجاد روحانيت مبارز تهران به اتفاق شهيد آيت الله استاد مطهرى و شهيد آيت اللهدكتر محمد مفتح و آيات عظام مهدوى كنى و امامى كاشانى كوشيد و جمعى ديگر از علماىمبارز در سراسر ايران به عنوان يك هسته اساسى از آن حمايت كردند. و حضرات آياتعظام سيد ععلى خامنه اى (مقام معظم رهبرى )، مشكينى ، ربانى املشى ، طبسى و شهيدهاشمى نژاد نيز به آن پيوستند.
قابل ذكر است كه هسته مبارزانى روحانيت متعهد پس از انقلاب درشكل (حزب جمهورى اسلامى ) تيلور يافت .
شهيد آيت الله بهشتى علاوه بر تسلط به زبانهاى آلمانى و انگليسى بر ادبياتفارسى ، عربى ، منطق ، فلسفه و تفسير با بهره گيرى از درس خارج فقه واصول مرحوم آيت الله العظمى بروجردى و امام خمينى (ره ) و مرحوم و آيت الله داماد دراين دو رشته صاحب نظر شد و اهل نظر، او يكى از والاترين اسلام شناسان معاصر مىدانند.
زندگى دكتر بهشتى سرشار از مبارز عليه دشمنان اسلام بود. به طورمثال هنگامى كه حزب توده با تشكيلات قوى در صحنه سياست كشور حضور داشت ، شهيدبهشتى علاوه بر فعاليتهاى ايدئولوژيك ، در بالا بردن سطح روحيه جوانانسخنرانهاى بسيار كرد و در برابر ايادى حزب توده قد علم كرد و با افكار انحرافىآنها به مبارز پرداخت .
طى سالهاى 1329 تا 1332 در دفاع از حكومت ملى دكتر محمد مصدق به همراه روحانيتمبارزه از چهره هاى فعال و كارسازى بود كه در به راه انداختن تظاهرات ضد رژيم دراصفهان نقش مهمى داشت . مبارزات آيت الله دكتر بهشتى به دور از هر گونهجنجال و تبليغات انجام مى گرفت .
بهشتى تنها مرد علم و بيان و قلم نبود بلكه در ميدان مبارزه نيز مردانه جنگيد.
بويژه از آغاز قيام امام خمينى (ره ) در سال 1341 به همكارى با جمعيتهاى موتلفهاسلامى برخاست و به عضويت شوراى روحانيت آن انتخاب گرديد.
جمعيتهاى موتلفه اسلامى سازمانى بود كه از درون مبارزات انجمهاى ايالتى و ولايتىبرخاست و مديريت مبارزه را تا سال 1350 به عهده داشت . او در برگزارى راه پيمانىهاى عظيم چهارم شوال و تاسوعا و عاشورا و 28 صفر نقشى موثر داشت . سخنرانيهاىپرشور آيت الله بهشتى مخصوصا در روز 16 شهريور در مسجد صاحب الزمان (عج )تحرك فراوانى به مردم داد. هنگامى كه امام در پاريس بودند براىتبادل نظر با امام (ره ) به آنجا رفت و سپس به فرمان امام (ره ) به عضويتشوراى انقلاب اسلامى ايران برگزيده شد. نقش موثر و رهبرى كننده ايشان در آن زمانكاملا محسوس بود.
شهيد آيت الله بهشتى هنگام شهادت علاوه بر رهبريت حزب جمهورى اسلامى و عضويتشوراى انقلاب ، رئيس ديوان عالى كشور نيز بود.
آثار و تاليفات شهيد مظلوم دكتر بهشتى 
1 - خدا از ديدگاه قرآن
2 - نماز چيست ؟
3 - بانكدارى و قوانين مالى اسلام
4 - يك قشر جديد در جامعه
5 - روحانيت در اسلام و در ميان مسلمين
6 - مبارزه پيروز
7 - شناخت دين
8 - نقش ايمان در زندگى انسان
9- كدام مسلك
10 - شناخت
11 - مالكيت
شخصيت و ابعاد سياسى - اجتماعى شهيد آيت الله دكتر بهشتى 
شخصيت بارز و ابعاد مبارزاتى شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتى را نمى توان در يك ياچند مقاله و كتاب بيان كرد. ليكن مى توان گفت : دكتر بهشتى از چهره هاى درخشان فكرىو سياسى بود كه انقلاب اسلامى به تاريخ اسلام هديه كرده است . عظمت وى در اين استكه از يكسو همواره بر لزوم تشكيلات تاكيد ورزيده و در جهت تحقق آن كوشيده است ، چراكه از قرنها پيش نيروهاى اسلامى فاقد تشكيلات منسجم بودند و از همين ناحيه ضربههاى خوفناك و مهلكى را متحمل شدند، و از سوى ديگر انقلاب را از انحراف و توقف مصوننگهداشت .
بيتش سياسى نيرومند او موانع را تشخيص مى داد و براى رفع آن اقدامات لازم را بهعمل مى آورد. آگاهى سياسى او عظيم و گسترده بود. او انگيزه هاى محورى و اصلى آنسوى موضعگيرى هاى نفاق آميز گروهكها را به سرعت تشخيص مى داد و براى خنثىساختن آنها مبادرت مى ورزيد. در يك كلام مى توان گفت : دكتر بهشتى مردعمل بود و نه فقط مرد گفتار، سخنران بود اما به مرز سخن بسنده نمى كرد. منطق اواستوار بود و به كنه مسائل آگاه بود و مسائل راتحليل مى كرد و به طور مستدل راه هاى حل را به ياران پيشنهاد مى كرد. تدبير و تدبريكى از ويژگيهاى ديگر او بود، مى دانست كه در كدام موقع كدام سخن يا اقدام مناسب استو سخن را چگونه بايد گفت و كار را تحت چه عنوانى بايد به انجام رساند كه هموصول به هدف سهل باشد و هم بهانه اى به دست مخالفان داده نشود.
شهيد بهشتى در به راه انداختن جريانهاى اصيل اسلامى پيشتاز بود. تا پيروزى انقلاباو در تحقق خواستهاى امام و خنثى ساختن مانورهاى سازشگرانه ليبرالها نقش اصلى راايفا مى كرد. وى خطاب به روشنفكران وابسته و ليبرالها نهيب مى زد كه : (انقلاباسلامى ما متوليانى اين چنين نياز ندارد)
شهيد مظلوم نقش مهمى در تاسيس مجلس خبرگان و حفظ اصالت آن داشت .
او شديدا اصرار مى ورزيد كه بايد ملت به كسانى راى دهند كه سوابق آنها نشان دادهباشد كه معتقد به اسلام انقلابى اند. در تحقق اين هدف او سهم بسزايى در ايجاد ائتلافسازمانهاى اصيل اسلامى در جهت معرفى نمايندگان مجلس خبرگان و تدوين قانوناساسى اسلامى بويژه اصول مربوط به ولايت فقيه داشت . و سرانجام بهشتى بود كهخطر ناكترين آفت انقلاب يعنى خط ليبراليسم و نفاق را رسوا كرد و پرچمداران آن رامفتضح ساخت .
انديشه سياسى و اجتماعى شهيد مظلوم بهشتى ناشى از ايدئولوژى اسلامى و نحوهبرداشت او از تعاليم اسلام بود، او را بايد يك عالم اسلام شناس و يك مصلح روحانىدانست كه به شيوه صد درصد اسلامى بدون دنباله روى از غرب يا التقاط ميان اسلام وشيوه هاى غربى ، طالب اصلاح جامعه بود. او مى انديشيد كه اسلام هم دين است و همدولت ، هم ايدئولوژى است و هم نظام حكومتى . بنابراين او عالمى بود ربانى از تبارابوذر و عمار كه آرزو داشت اسلام در همه ابعادش از جمله بعد سياسى اش ، مجددا در جامعهاسلامى و در جهان پياده شود و خود واحدى مستقل از گرايشهاى شرقى و غربى و نيرويىمنفرد در قبال دو ابر قدرت و اقمارشان در عرصه جهانى حضور داشته باشد.
پس از قيام شكوهمند روحانيت به رهبرى امام خمينى (ره ) مبارزات عقيدتى و سياسىشهيد بهشتى به طور رسمى و به صورت سازمان يافته با تكيه بر رهبرى امام كهبهشتى تربيت يافته مكتب او بود در ابعاد گوناگون آغاز شد. مبارزات عقيدتى وى براين اساس بود كه در مجامع روشنفكران راجع بهمسائل اسلامى ، آرا و نظرات نوينى اظهار مى كرد كه با طرز تفكر قشريون سنتى وفقنمى داد و لهذا برخى از آنان با وى به نزاع مى پرداختند و بيش از همه ياران امام وانقلاب او را هدف تيرهاى تهمت و افترا قرار مى دادند، و از سوى ديگر آماج تيرهاىسهمگين وابستگان به شرق و التقاطيون ماترياليست و منافقان چندين چهره قرار گرفتكه سرانجام در 7 تير به صورت انفجار عقده ها و احقاد جاهلى درآمد.
شهيد بهشتى بسيار خونسرد و بردبار بود، از تهمتها باكى نداشت و همواره درقبال اين بى حرمتيها مردانه مى ايستاد و خم به ابرو نمى آورد. او گاهى چنان از طرفمخالفان با اتهامات ساختگى در فشار قرار مى گرفت كه حوزه واكنش در برابر آنهابرايش تنگنا مى آفريد.
بهشتى يك مصلح واقعى بود كه با اخلاق خويش و سكوت على وارش ‍ درس وارستگى وتهذيب را القاء مى كرد. او در تاسيس و سازمان دادن و هماهنگ كردن و تاكيد بر لزومتشكيلات مجامع اسلامى مهارت شگرفى داشت ، اما نقش عمده وى جهت دادن و توجيه اينمجامع به اسلام راستين انقلابى و هدايت آنها دركانال واقعى و صراط مستقيم و جلوگيرى از انحرافات و برداشتهاى غلط، و غربگرايىو شرق زدگى قشر روشنفكر بود.
رابطه و سابقه او با امام خمينى (ره ) و اعتمادكامل امام (ره ) به وى ، شهيد بهشتى را در سالهاى مبارزه به صورت يكى از صاحبانسر امام و راز دار انقلاب در آورده بود و نقش خود را در اين رهگذر به خوبى ايفا مى كرد.
دكتر بهشتى مردى بسيار تيز هوش و كاردان و مدبر بود و در كارهاى انقلابى ماننداعتصابها، راه پيماييها، نوشتن اعلاميه ها، جبهه گيريها و برخوردها صاحبنظر و قطبارشاد و مرجع رجوع و تصميم گيرنده بود. وى در انجام كارهاى حساس همواره از دوستاننزديك و با وفاى خويش مدد مى گرفت . به اين جهات عديده ، دشمنان انقلاب اسلامى بهيارى نابخردان داخلى دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى را در سرچشمه تهران موردهدف قرار دادند، چرا كه اولين هدفشان از ميان برداشتن رهبر حزب يعنى شهيد آيت اللهدكتر بهشتى بود.
اسامى شهداى انفجار دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى 
1 - آيت الله دكتر سيد محمد حسينى بهشتى - رئيس ديوان عالى كشور
2 - رحمان استكى - نماينده مردم شهر كرد
3 - دكتر سيد محمد باقرى لواسانى - نماينده مردم تهران
4 - دكتر سيد رضا پاك نژاد - نماينده مردم يزد
5 - عليرضا چراغ زاده دزفولى - نماينده مردم رامهرمز
6 - حجت الاسلام غلامحسين حقانى - نماينده مردم بندرعباس
7 - حجت الاسلام محمد على حيدرى - نماينده مردم نهاوند
8 - حجت الاسلام سيد محمد تقى حسينى طباطبائى - نماينده مردم زابل
9 - عباس حيدرى - نماينده مردم بوشهر
10 - دكتر سيد شمش الدين حسينى نائينى - نماينده مردم نائين
11 - سيد محمد كاظم دانش - نماينده مردم شوش و انديمشك
12 - على اكبر دهقان - نماينده مردم تربت جام
13 - دكتر عبدالحميد ديالمه - نماينده مردم بوشهر
14 - حجت الاسلام دكتر غلامرضا دانش آشتيانى - نماينده مردم تفرش و آشتيان
15 - حجت الاسلام سيد فخر الدين رحيمى - نماينده مردم ملاوى لرستان
16 - سيد محمد جواد شرافت - نماينده مردم شوشتر
17 - مير بهزاد شهريارى - نماينده مردم رودباران
18 - حجت الاسلام محمد حسين صادقى - نماينده مردم درود و ازنا
19 - دكتر قاسم صادقى - نماينده مردم مشهد
20 - حجت الاسلام سيد نور الله طباطبائى نژاد - نماينده مردم اردستان
21 - حجت الاسلام حسن طيبى - نماينده مردم اسفراين
22 - سيف الله عبدالكريمى - نماينده مردم لنگرود
23 - حجت الاسلام عبدالوهاب قاسمى - نماينده مردم سارى
24 - حجت الاسلام عماد الدين كريمى - نماينده مردم نوشهر
25 - حجت الاسلام محمد منتظرى - نماينده مردم نجف آباد
26 - عباسعلى ناطق نورى - نماينده مردم نور
27 - مهدى نصيرى لارى - نماينده مردم لارستان
28 - حجت الاسلام على هاشمى سنجانى - نماينده مردم اراك
29 - دكتر حسن عباسپور - وزير نيرو
30 - دكتر محمد على فياض بخش - وزير مشاور و سرپرست سازمان بهزيستىكشور
31 - دكتر محمود قندى - وزير پست و تلگراف و تلفن
32 - موسى كلانترى - وزير راه و ترابرى
33 - دكتر جواد اسد الله زاده - معاون بازرگانى خارجى وزارت بازرگانى
34 - عباس ارشاد - معاون دفتر آموزش سازمان بهزيستى
35 - مهدى امين زاده - بازرگانى داخلى وزارت بازرگانى
36 - محمد صادق اسلامى - معاون پارلمانى و هماهنگى وزارت بازرگانى
37 - مهندس محمود تفويضى زواره - معاون وزارت راه و ترابرى
38 - دكتر هاشم جعفرى معبرى - معاون امور مالى وزارت بهدارى
39 - ايرج شهوارى - معاون وزارت آموزش و پرورش
40 - عباس شاهوى - معاون وزارت بازرگانى
41 - دكتر حسن عضدى - معاون وزارت فرهنگ و آموزش عالى
42 - على اكبر فلاح شورشانى - معاون ادارى و مالى وزارت آموزش و پرورش
43 - حبيب الله مهمانچى - معاون امور پارلمانى و هماهنگ وزارت كار
44 - غلامعلى معتمدى - معاون رفاه تعاون وزارت كار
45 - سيد كاظم موسوى - معاون وزارت آموزش و پرورش
46 - حسن اجاره دار (حسنى ) - عضو شوراى مركزى حزب جمهورى اسلامى و سردبيرنشريه عروة الوثقى
47 - عباس ابراهيميان - عضو حزب جمهورى اسلامى
48 - حجت الاسلام على اكبر اژه اى - عضو دفتر سياسى حزب جمهورى اسلامى
49 - على اصغر آقازمانى - عضو حزب جمهورى اسلامى
50 - محمود بالاگر - عضو حزب جمهورى اسلامى
51 - حسن بخشايش - عضو حزب جمهورى اسلامى
52 - محمد پور ولى - عضو حزب جمهورى اسلامى
53 - رضا ترابى - عضو حزب جمهرى اسلامى
54 - مهندس مهدى حاجيان مقدم - مسئول آموزش واحد مهندسين حزب جمهورى اسلامى
55 - محمد خوش زبان - عضو حزب جمهورى اسلامى
56 - على درخشان - عضو شوراى مركزى حزب جمهورى اسلامى
57 - جواد سرافراز - عضو شوراى مركزى حزب جمهورى اسلامى
58 - حجت الاسلام حسين سعادتى - عضو حزب جمهورى اسلامى(مسئول آموزش شهرستانها)
59 - حبيب الله مهدى زاده طالعى - عضو حزب جمهورى اسلامى
60 - سيد محمد موسوى فر - عضو حزب جمهورى اسلامى
61 - محسن مولائى - عضو حزب جمهورى اسلامى
62 - جواد مالكى - عضو شوراى مركزى حزب جمهورى اسلامى
63 - حجت الاسلام عبدالحسين اكبرى مازندرانى ساوى - عضو هياءت پنچ نفره كشاورزىمنطقه مازندران
64 - مهندس حسين اكبرى - مدير عامل بانك كشاورزى
65 - مهندس هادى امينى - عضو واحد مهندسين حزب مهندسين اسلامى
66 - سيد محمد پاك نژاد - عضو هياءت مديره چوب و كاغذ
67 - محمد رواقى - مدير شركت فرش ايران
68 - مهندس توحيد رزمجومين - عضو هياءت مديره گروه صنعتى ملى
69 - على اكبر سليمى جهرمى - دبير كل سازمان امور ادارى و اسستخدامى
70 - جواد سرحدى - مدير عامل سازمان تعاون مصرف شهر و روستا
71 - محمد حسن محمد عينى (24)
72 - حبيب مالكى - فرماندار ايرانشهر
73 - مهندس محمد على مجيدى - مشاور عمرانى وزارت كشور
اسامى مجروحان حادثه هفتم تير 
1 - على اصغر باغانى - نماينده سبزوار
2 - بهرام تاج گردون - نماينده گچساران و كهكيلويه
3 - ايرج صفاتى دزفولى - نماينده آبادان
4 - مرتضى فضلعلى - نماينده گرمسار
5 - اسماعيل فردوسى پور - نماينده فردوس و طبس
6 - سيد محمد كياوش - نماينده اهواز
7 - محمود مروى سماورچى - نماينده طرقبه و چناران
8 - مرتضى محمودى - نماينده قصر شيرين
9 - قدرت اله نجفى - نماينده شهرضا
10 - حسين كاظم زاده اردبيلى - وزير بازرگانى
11 - سيد جلال سعادتيان - معاون وزارت بهدارى
12 - مسعود صادقى - معاون وزارت بهزيستى
13 - محمد حسن اصغرنيا - استاندار سمنان
14 - حجت الاسلام و المسلمين - مسيح مهاجرى - (سر دبير روزنامه جمهورى اسلامى)
15 - مسعود موسوى - كارمند حزب جمهورى
16 - على موسوى - كارمند حزب جمهورى
17 - محمود جمالى - كارمند حزب جمهورى
18 - زين العابدين رئيسى - كارمند حزب جمهورى
19 - حيدر على عليزاده - كارمند حزب جمهورى
20 - هدايت عبدى - كارمند حزب جمهورى
21 - دانش مهر - كارمند حزب جمهورى
22 - مسعود صادقى آزاد - كارمند نخست وزيرى
23 - ابراهيم عبدى - دانشجويى حزب جمهورى
24 - محمد غريب - دانشجويى حزب جمهورى
25 - مهدى فاضلى - دانشجويى حزب جمهورى
26 - ابراهيم فردوسى - دانشجويى حزب جمهورى
چگونگى تعطيلفعاليتهاى حزب جمهورى اسلامى
در سال 1366 آيات عظام آقايان خامنه اى و هاشمى رفسنجانى به رهبر كبير انقلاب امامخمينى (ره ) پيشنهاد مى كنند كه فعاليتهاى حزب جمهورى اسلامى را در صورتموافقت معظم له تعطيل نمايند.
امام (ره ) نيز در پيامى به شرح زير به اين پيشنهاد پاسخ مثبت دادند.
بسمه تعالى
جنابان حجج اسلام آقاى خامنه اى و آقاى هاشمى دام توفيقهما موافقت مى شود. لازم استتذكر دهم كه حضرات آقايان موسسين محترم حزب ، مورد علاقه اين جانب مى باشند.اميدوارم همگى در اين موقع حساس با اتفاق و اتحاد در پيشبرد مقاصد عاليه اسلام وجمهورى اسلامى كوشا باشيد.
ضمنا تذكر مى دهم كه اهانت به هر مسلمانى چه عضو حزب باشد يا نه ، بر خلافاسلام و تفرقه اندازى در اين موقع از بزرگترين گناهان است .(25)
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
پيام امام خمينى (ره ) به مناسبت فاجعه 7 تير(26) 
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
ملتى كه براى اقامه عدل اسلامى و اجراى احكام قرآن مجيد و كوتاه كردن دست جنايتكارانابرقدرت و زيستن با استقلال و آزادى قيام نموده است ، خود را براى شهادت و شهيد دادنآماده نموده است و به خود باكى راه نمى دهد كه دست جنايت ابرقدرتها از آستين مشتىجنايتكار حرفه اى بيرون آيد و بهترين فرزندان راستين او را به شهادت رساند.
مگر شهادت ارثى نيست كه از مواليان ما كه حيات را عقيده و جهاد مى دانستند و در راه مكتبپرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزيز خود از آن پاسدارى مى كردند به ملتشهيد پرور ما دسيده است ؟ مگر عزت و شدف و ارزشهاى انسانى ، گوهرهاى گرانبهايىنيستند كه اسلاف صالح اين مكتب ، عمر خود و ياران خود را در راه حراست و نگهبانى از آنوقف نمودند؟
مگر ما پيرامون پاكان سرباخته در راه هدف نيستيم كه ار شهادت عزيزان خود بهدل ترديدى راه دهيم ؟ مگر دشمن قدرت آن را دارد كه با جنايت خود مكارم و ارزشهاىانسانى شهيدان عزيز ما را از آنان سلب كند؟ مگر دشمنهاى فضيلت مى توانند جز اينخرقه خاكى را از دوستان خدا و عاشفان حقيقت بگيرند؟
بگذار اين ددمنشان كه جز (من ) و (ما)هاى خود نمى انديشند و (يا كلون كماتاءكل الانعام ) عاشقان راه حق را از بند طبيعت رهانده و به قضاى آزاد جوار معشوقبرسانند.
ننگتان باد تفاله هاى شيطان و عارتان باد اى خود فروختگان به جنايتكاران بين المللىكه در سوراخها خزيده و در مقابل ملتى كه در برابر ابرقدرتها برخاسته است ، بهخرابكاريهاى جاهلانه پرداخته ايد.
عيب بزرگ شما و هوادارانتان آن است كه نه از اسلام و قدرت معنوى آن و نه از ملت مسلمانو انگيزه غداكارى و اطلاعى داريد. شما ملتى را كه براى سقوط رژيم پليد پهلوى و رهاشدن از اسارت شيطان بزرگ ده ها جوان عزيز خود را فدا كرد و با شجاعت بى مانندايستاد و خم به ابرو نياورد، نشناخته ايد. شما ملتى را كه معلولانشان در تخت هاىبيمارستان آرزوى شهادت مى كنند و ياران را به شهادت دعوت مى كنند، نشناخته ايد.شما كوردلان با آن كه ديده ايد با به شهادت رساندن شخصيتهاى بزرگ صفوففداكاران در راه اسلام فشرده تر و عزم آنان مصمم تر مى شود، مى خواهيد با به شهادترساندن عزيزان ما اين ملت فداكار را از صحنه بيرون كنيد. شما تا توانسته ايد بهفرزندان اسلام چون شهيد بهشتى و شهداى عزيز مجلس و كابينه با حربه از كار افتادو كوس رسوايى همه تان بر سر بازارها زده شد، در سوراخها خزيده و دست بهجناياتى جاهلانه زده كه به خيال خام خود ملت شهيد پرور و غداكار را با ايناعمال وحشيانه بترسانيد و نمى توانيد كه در قاموس شهادت واژه وحشت نيست . اكنوناسلام به اين شهيدان و شهيد پروران افتخار مى كند و با سرافرازى همه مردم را دعوتبه پايدارى مى نمايد و ما مصمم هستيم كه روزى رخش ببينيم و اين جان كه از اوستتسليم وى كنيم .
ملت ايران در اين فاجعه بزرگ 72 تن بيگناه به عدد شهداى كربلا از دست داد. ملتايران سرافراز است كه مردانى را به جامعه تقديم مى كند كه خود را وقف خدمت به اسلامو مسلمين كرده بودند. ملت عزيز! اين كوردلان مدعى مجاهدت براى خلق گروهى را از خلقگرفتند كه از خدمتگذاران فعال و صديق خلق بودند. گيرم كه شما با شهيد بهشتى كهمظلوم زيست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام و خصوص شما بود دشمنى سرسختانهداشتيد، با بيش از 70 نفر بيگناه كه بسيارشان از بهترين خدمتگذاران خلق و مخالفسرسخت با دشمنان كشور و ملت بودن چه دشمنى داشتيد؟ جز آن كه شما با اسم خلق ازدشمنان خلق و راه صاف كنان چپاولگران شرق و غرب مى باشيد. ما اگر چه دوستان وعزيزان وفادارى را از دست داديم كه هر يك براى ملت ستمديده استوانه اى بسيار قوى وپشتوانه اى ارزشمند بودند، ما گرچه برادران بسيار متعهدى را از دست داديم كه (اشداء على الكفار و رحماء بينهم ) بودند و براى ملت مظلوم و نهادهاى انقلابىسدى استوار و شجره اى ثمر بخش به شمار مى رفتند، لكنسيل خروشان خلق و امواج شكننده ملت با اتحاد واتكال به خداى بزرگ هر كمبودى را جبران خواهد كرد. ملت ايران با اعتماد به قدرتلايزال قادر متعال همچون دريايى مواج به پيش مى رود و درمقابل ابرقدرتها و تفاله هاى آنان با صفى مرصوص ايستاده است و شما درماندگانعاجز را كه در سوراخها خزيده ايد و نفسهاى آخر را مى كشيد به جهنم مى فرستد و خداوندبزرگ پشت و پناه اين كشور و ملت است .
اين جانب باز ديگر اين ضايعه عظيم را به حضور بقية الله - ارواحنا له الفدا - وملتهاى مظلوم جهان و ملت رزمنده ايران تبريك و تسليت عرض ‍ مى كنم . من بابازماندگان شريف و عزيز اين شهدا در غم و سوگ شريك و رحمت واسعه خداوند رحمانرا براى اين مظلومان و صبر و شكيبايى را براى بازماندگان محترم آنان از درگاهخداوند متعال خواستارم . رحمت خدا و درود بى پايان ملت بر شهداى انقلاب از 15 خرداد42 تا هفتم تير ماه 60 و سلام و تحيت بر مظلومان جهان و مظلومان ايران درطول تاريخ .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation