بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب وصیت نامه حضرت امام خمینی, امام خمینی (ره) ( )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     EMAM1001 -
     EMAM1002 -
     EMAM1003 -
     EMAM1004 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page


 خودخواهان و طاغوتيان با قرآن و عترت چه كردند
 قرآن عليه قرآن
 افتخارات ملت ما
 توصيه به ملت ها
 رمز وقوع انقلاب اسلامى و تحقق پيروزى
 توطئه بزرگ قرن
 مقايسه عملكرد انقلاب اسلامى با ساير انقلاب ها
 برترى ملت ايران در عصر حاضر
 نصيحت به مخالفان نظام
 توصيه به ملت ايران و ملت هاى مسلمان
 توطئه جدائى دانشگاه و حوزه
 بليّه غرب زدگى و شرق زدگى
 ضرورت تكيه بر متخصصين داخلى
 سرمايه گذارى دشمنان در مراكز تعليم و تربيت
 لزوم تعهد وكلاى مجلس شوراى اسلامى ، خبرگان و شوراى نگهبان
 ويژگى مسئولان مملكت
 رسالت رهبر يا شوراى رهبرى
 قضا و عدالت اسلامى
 خطر نفوذ افراد منحرف در حوزه هاى علميه
 ضرورت نظام دادن به حوزه ها
 خطر مجريان غيرصالح در قوه مجريه
 ضرورت طاغوت زدايى در سفارتخانه ها
 نقش تبليغات و وظيفه وزارت ارشاد اسلامى
 نقش مخرب مراكز تعليم و تربيت غيراسلامى
 لزوم توجه خاص به قواى مسلح
 ضرورت اجتناب قواى مسلح از حزب گرايى
 احتياج صنعتى و لزوم عدم وابستگى به قدرتهاى خارجى
 وظيفه رسانه هاى جمعى در عصر حاضر
 نصيحت و وصيتى به گروه ها و گروهك ها
 نصيحتى مشفقانه به هواداران گروهك ها
 وصيت به چپ گرايان
 سفارش به گروه هاى مسلمان خطاكار
 بركات استقلال
 تاءسفى بر اشكال تراشان
 مخالفت اسلام با سرمايه دارى ظالمانه و بى حساب
 لزوم عدم تاءثيرپذيرى مسئولين از القائات
 سرابى كه روحانى نماها مى پيمايند
 نصيحتى به مؤمنان ساده انديش
 مسلمانان بايد خود بپاخيزند
 وصيتى فراگير به ملت مسلمان ايران
 بسمه تعالى
 بسمه تعالى
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله :
انّى تارك فيكم الثقلين
كتاب اللّه و عترتى اءهل بيتى
فانّهما لن يفترقا حتى يردا علىّ الحوض
الحمدللّه و سبحانك اللّهمّ صلّ على محمّد و آله
مظاهر جمالك وجلالك
و خزائن اءسرار كتابك الذى تجلّى فيه الاحديّة بجميع اءسمائك حتى المستاءثر منها
الذى لا يعلمه غيرك
و اللعن على ظالميهم اءصل الشجرة الخبيثه .

و بعد اينجانب مناسب مى دانم كه شمّه اى كوتاه و قاصر در باب ثقلين تذكر دهم ، نه ازحيث مقامات غيبى و معنوى و عرفانى كه قلم مثل منى عاجز است از جسارت در مرتبه اى كهعرفان آن بر تمام دائره وجود از ملك تا ملكوت اعلى و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهممن و تو نايد سنگين و تحمل آن فوق طاقت ، اگر نگويم ممتنع است . و نه از آنچه بربشريت گذشته است از مهجور بودن از حقايق مقام والاىثقل اكبر و ثقل كبير كه از هر چيز اكبر است جزثقل اكبر كه اكبر مطلق است و نه از آن چه گذشته است بر اين دوثقل از دشمنان خدا و طاغوتيان بازيگر كه شمارش آن براىمثل منى ميسّر نيست با قصور اطّلاع و وقت محدود، بلكه مناسب ديدم اشاره اى گذرا و بسياركوتاه از آن چه بر اين دو ثقل گذشته است بنمايم .
شايد جمله ((لن يفترقا حتّى يردا عَلَىَّ الحوض )) اشاره باشد بر اينكه بعد از وجودمقدّس ‍ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وسلّم هرچه بر يكى از اين دو گذشته است برديگرى گذشته است و مهجوريت هريك مهجوريت ديگرى است تا آنگاه كه اين دو مهجور بررسول خدا در حوض وارد شوند. و آيا اين حوض مقاماتّصال كثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دريااست يا چيز ديگر كه بهعقل و عرفان بشر راهى ندارد! و بايد گفت آن ستمى كه از طاغوتيان بر اين دو وديعهرسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله گذشته بر امّت مسلمان بلكه بر بشريت گذشته استكه قلم از آن عاجز است .
و ذكر اين نكته لازم است كه حديث ثقلين متواتر بين جميع مسلمين است و كتباهل سنت از صحاح ششگانه تا كتب ديگر آنان با الفاظ مختلفه و موارد مكرّره از پيغمبراكرم صلّى اللّه عليه و آله به طور متواتر نقل شده است و اين حديث شريف حجت قاطع استبر جميع بشر به ويژه مسلمانان مذاهب مختلف و بايد همه مسلمانان كه حجّت بر آنان تماماست جوابگوى آن باشند و اگر عذرى براى جاهلان بى خبر باشد براى علماى مذاهب نيست.
اكنون ببينيم چه گذشته است بر كتاب خدا اين وديعه الهى و ماترك پيامبر اسلام صلىاللّه عليه و آله وسلّم .
مسائل اسف انگيزى كه بايد براى آن خون گريه كرد، پس از شهادت حضرت على عليهالسّلام شروع شد.
خودخواهان و طاغوتيان با قرآن و عترت چه كردند
خود خواهان و طاغوتيان قرآن كريم را وسيله اى كردند براى حكومتهاى ضد قرآنى ومفسّران حقيقى قرآن و آشنايان به حقايق را كه سراسر قرآن را از پيامبر اكرم صلّى اللّهعليه و آله دريافت كرده بودند و نداى ((انّى تارك فيكم الثقلان )) در گوششان بودبا بهانه هاى مختلف و توطئه هاى از پيش تهيه شده آنان را عقب زده و با قرآن ، در حقيقتقرآن را كه براى بشريت تا ورود به حوض بزرگترين دستور زندگانى مادّى و معنوىبود و است از صحنه خارج كردند و بر حكومتعدل الهى كه يكى از آرمانهاى اين كتاب مقدّس بوده و هست خط بطلان كشيدند و انحراف ازدين خدا و كتاب و سنت الهى را پايه گذارى كردند تا كار به جايى رسيد كه قلم ازشرح آن شرمسار است .
و هرچه اين بنيان كج به جلو آمد كجى ها و انحرافها افزون شد تا آنجا كه قرآن كريمرا كه براى رشد جهانيان و نقطه جمع همه مسلمانان بلكه عائله بشرى از مقام شامخ احديتبه كشف تامّ محمدى (ص ) تنزل كرد كه بشريت را به آنچه بايد برسند، برساند واين وليده علّم الاسماء را از شرّ شياطين و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط وعدل رساند و حكومت را به دست اولياءاللّه ، معصومين عليهم صلوات الاوّلين والا خرينبسپارد تا آنان به هركه صلاح بشريت است بسپارند، چنان از صحنه خارج نمودند كهگويى نقشى براى هدايت ندارد و كار به جايى رسيد كه نقش قرآن به دست حكومتهاىجائر و آخوندهاى خبيث بدتر از طاغوتيان وسيله اى براى اقامه جور و فساد و توجيهستمگران و معاندان حق تعالى شد و مع الا سف به دست دشمنان توطئه گر و دوستانجاهل ، قرآن اين كتاب سرنوشت ساز، نقشى جز در گورستانها و مجالس مُردگان نداشت وندارد و آن كه بايد وسيله جمع مسلمانان و بشريت و كتاب زندگى آنان باشد، وسيلهتفرقه و اختلاف گرديد و يا به كلى از صحنه خارج شد، كه ديديم اگر كسى دم ازحكومت اسلامى برمى آورد و از سياست كه نقش بزرگ اسلام ورسول بزرگوار صلّى اللّه عليه و آله و قرآن و سنت مشحون آن است سخن مى گفتگويى بزرگترين معصيت را مرتكب شده و كلمه آخوند سياسى موازن با آخوند بى دينشده بود و اكنون نيز هست .
قرآن عليه قرآن
و اخيرا قدرتهاى شيطانى بزرگ به وسيله حكومتهاى منحرف خارج از تعليمات اسلامىكه خود را به دروغ به اسلام بسته اند براى محو قرآن و تثبيت مقاصد شيطانىابرقدرتها قرآن را با خط زيبا طبع مى كنند و به اطراف مى فرستند و با اين حيلهشيطانى قرآن را از صحنه خارج مى كنند. ما همه ديديم قرآنى را كه محمدرضا خانپهلوى طبع كرد و عده اى را اغفال كرد و بعض آخوندهاى بى خبر از مقاصد اسلامى هم مداحاو بودند و مى بينيم كه ملك فهد هرسال مقدار زيادى از ثروتهاى بى پايان مردم راصرف طبع قرآن كريم و محّال تبليغات مذهب ضد قرآنى مى كند و وهابيت اين مذهب سراپابى اساس و خرافاتى را ترويج مى كند و مردم و ملتهاىغافل را سوق به سوى ابرقدرتها مى دهد و از اسلام عزيز و قرآن كريم براى هدماسلام و قرآن بهره بردارى مى كند.
افتخارات ملت ما
ما مفتخريم و ملت عزيز سرتا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است كه پيرو مذهبى استكه مى خواهد حقايق قرآنى كه سراسر آن از وحدت بين مسلمين بلكه بشريت دم مى زند، ازمقبره ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترين نسخه نجات دهنده بشر از جميعقيودى كه بر پاى و دست و قلب و عقل او پيچيده است و او را به سوى فنا و نيستى وبردگى و بندگى طاغوتيان مى كشاند، نجات دهد. و ما مفتخريم كه پيرو مذهبى هستيمكه رسول خدا مؤ سس آن به امر خداوند تعالى بوده و اميرالمؤ منين على بن ابيطالب اينبنده رها شده از تمام قيود، ماءمور رها كردن بشر از تماماغلال و بردگيها است .
ما مفتخريم كه كتاب نهج البلاغه كه بعد از قرآن بزرگترين دستور زندگى مادى ومعنوى و بالاترين كتاب رهايى بخش بشر است و دستورات معنوى و حكومتى آن بالاترينراه نجات است ، از امام معصوم ما است .
ما مفتخريم كه ائمه معصومين از على بن ابيطالب گرفته تا منجى بشر حضرت مهدىصاحب زمان عليهم آلاف التحيات والسلام كه به قدرت خداوند قادر زنده و ناظر اموراست ائمه ما هستند.
ما مفتخريم كه ادعيه حيات بخش كه او را قرآن صاعد مى خوانند از ائمه معصومين ما است . مابه مناجات شعبانيّه امامان و دعاى عرفات حسين بن على عليهماالسّلام و صحيفه سجاديهاين زبور آل محمد و صحيفه فاطميّه كه كتاب الهام شده از جانب خداوند تعالى به زهراىمرضيّه است از ما است .
ما مفتخريم كه باقرالعلوم بالاترين شخصيت تاريخ است و كسى جز خداى تعالى ورسول صلى اللّه عليه و آله و ائمّه معصومين عليهم السلام ، مقام او را درك نكرده و نتواننددرك كرد، از ما است .
و ما مفتخريم كه مذهب ما جعفرى است كه فقه ما كه درياى بى پايان است يكى از آثاراوست و ما مفتخريم به همه ائمه معصومين عليهم صلوات اللّه و متعهد به پيروى آنانيم .
ما مفتخريم كه ائمه معصومين ما صلوات اللّه و سلامه عليهم در راه تعالى دين اسلام و درراه پياده كردن قرآن كريم كه تشكيل حكومت عدل يكى از ابعاد آن است در حبس و تبعيد بهسر برده و عاقبت در راه براندازى حكومتهاى جائرانه و طاغوتيان زمان خود شهيد شدند. وما امروز مفتخريم كه مى خواهيم مقاصد قرآن و سنت را پياده كنيم و اقشار مختلفه ملت ما دراين راه بزرگ سرنوشت ساز سر از پا نشناخته جان ومال و عزيزان خود را نثار راه خدا مى كنند.
ما مفتخريم كه بانوان و زنان پير و جوان و خُرد و كلان در صحنه هاى فرهنگى واقتصادى و نظامى حاضر و همدوش مردان يا بهتر از آنان در راه تعالى اسلام و مقاصدقرآن كريم فعاليت دارند. و آنان كه توان جنگ دارند در آموزش نظامى كه براى دفاع ازاسلام و كشور اسلامى از واجبات مهم است شركت و از محروميتهايى كه توطئه دشمنان و ناآشنايى دوستان از احكام اسلام و قرآن بر آنها بلكه بر اسلام و مسلمانانتحميل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قيد خرافاتى كه دشمنان براىمنافع خود به دست نادانان و بعضى آخوندهاى بى اطلاع از مصالح مسلمين به وجود آوردهبودند خارج نموده اند. و آنان كه توان جنگ ندارند در خدمت پشت جبهه به نحو ارزشمندىكه دل ملّت را از شوق و شعف به لرزه در مى آورد ودل دشمنان و جاهلان بدتر از دشمنان را از خشم و غضب مى لرزانداشتغال دارند. و ما مكرر ديديم كه زنان بزرگوارى زينب گونه عليها سلام اللّه فريادمى زنند كه فرزندان خود را از دست داده و در راه خداى تعالى و اسلام عزيز از همه چيزخود گذشته و مفتخرند به اين امر و مى دانند آنچه به دست آورده اند بالاتر از جناتنعيم است چه رسد به متاع ناچيز دنيا، و ملت ما بلكه ملتهاى اسلامى و مستضعفان جهانمفتخرند به اينكه دشمنان آنان كه دشمنان خداى بزرگ و قرآن كريم و اسلام عزيزنددرندگانى هستند كه از هيچ جنايت و خيانتى براى مقاصد شوم جنايتكارانه خود دست نمىكشند و براى رسيدن به رياست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمى شناسند و درراءس آنان آمريكا اين تروريست بالذّات دولتى است كه سرتاسر جهان را به آتشكشيده و هم پيمان او صهيونيست جهانى است كه براى رسيدن به مطامع خود جناياتىمرتكب مى شود كه قلم ها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند وخيال ابلهانه اسرائيل بزرگ ، آنان را به هر جنايتى مى كشاند. و ملتهاى اسلامى ومستضعفان جهان مفتخرند كه دشمنان آنها حسين اردنى اين جنايت پيشه دوره گرد، و حسن وحسنى مبارك هم آخور با اسرائيل جنايتكارند و در راه خدمت به آمريكا واسرائيل از هيچ خيانتى به ملتهاى خود روى گردان نيستند. و ما مفتخريم كه دشمن ما صدامعفلقى است كه دوست و دشمن او را به جنايت كارى و نقض ‍ حقوق بين المللى و حقوق بشرمى شناسند و همه مى دانند كه خيانتكارى او به ملت مظلوم عراق و شيخ ‌نشينان خليج ،كمتر از خيانت به ملت ايران نباشد و ما و ملتهاى مظلوم دنيا مفتخريم كه رسانه هاىگروهى و دستگاههاى تبليغات جهانى ، ما و همه مظلومان جهان را به هر جنايت و خيانتىكه ابرقدرتهاى جنايتكار دستور مى دهند متهم مى كنند.
كدام افتخار بالاتر و والاتر از اينكه آمريكا با همه ادّعاهايش و همه ساز و برگهاىجنگى اش و آن همه دولتهاى سرسپرده اش و به دست داشتن ثروتهاى بى پايان ملتهاىمظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه هاى گروهى درمقابل ملت غيور ايران و كشور حضرت بقية اللّه ارواحنا لمقدمه الفداء آنچنان وامانده ورسوا شده است كه نمى داند به كه متوسل شود و رو به هر كس مى كند جواب رد مى شنودو اين نيست جز به مددهاى غيبى حضرت بارى تعالى جلّت عظمته كه ملت ها را به ويژهملت ايران اسلامى را بيدار نموده و از ظلمات ستمشاهى به نور اسلام هدايت نمود.
توصيه به ملت ها
من اكنون به ملتهاى شريف ستمديده و به ملت عزيز ايران توصيه مى كنم كه از اين راهمستقيم الهى كه نه به شرق ملحد و نه به غرب ستمگر كافر وابسته است بلكه بهصراطى كه خداوند به آنها نصيب فرموده است محكم و استوار و متعهد و پايدار پاى بندبوده و لحظه اى از شكر اين نعمت غفلت نكرده و دستهاى ناپاكعمّال ابرقدرتها چه عمّال خارجى و چه عمّال داخلى بدتر از خارجى تزلزلى در نيت پاكو اراده آهنين آنان رخنه نكند و بدانند كه هرچه رسانه هاى گروهى عالم و قدرتهاىشيطانى غرب و شرق اُشتُلُم مى زنند دليل بر قدرت الهى آنان است و خداوند بزرگسزاى آنان را هم در اين عالم و هم در عوالم ديگر خواهد داد. ((انّه وَلىُّ النِّعَمِ وبِيَدِهِمَلكوتُ كلّ شى ءٍ)) و با كمال جد و عجز از ملتهاى مسلمان مى خواهم كه از ائمه اطهار وفرهنگ سياسى ، اجتماعى ، اقتصادى ، نظامى اين بزرگ راه نمايان عالم بشريت به طورشايسته و به جان و دل و جان فشانى و نثار عزيزان پيروى كنند. از آن جمله دست از فقهسنّتى كه بيان گر مكتب رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملتها است چه احكاماوّليّه و چه ثانويّه كه هردو مكتب فقه اسلامى است ، ذره اى منحرف نشوند و به وسواسخنّاسان معاند با حق و مذهب گوش فرا ندهند و بدانند قدمى انحرافى مقدمه سقوط مذهب واحكام اسلامى و حكومت عدل الهى است و از آن جمله از نماز جمعه و جماعت كه بيانگر سياسىنماز است هرگز غفلت نكنند كه اين نماز جمعه از بزرگترين عنايات حق تعالى برجمهورى اسلامى ايران است و از آن جمله مراسم عزادارى ائمه اطهار و به ويژه سيدمظلومان و سرور شهيدان حضرت ابى عبداللّه الحسين صلوات وافر الهى و انبياء و ملائكةاللّه وصلحاء برروح بزرگ حماسى او باد هيچگاه غفلت نكنند.
و بدانند آنچه دستور ائمه عليهم السلام براى بزرگداشت اين حماسه تاريخى اسلاماست و آنچه لعن و نفرين بر ستمگران آل بيت است تمام فرياد قهرمانانه ملتها است برسردمداران ستم پيشه در طول تاريخ اِلَى الابد. و مى دانيد كه لعن و نفرين و فرياد ازبيداد بنى اميه لعنت اللّه عليهم با آن كه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شده اند فريادبر سر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن اين فرياد ستم شكن است . و لازم است در نوحهها و اشعار مرثيه و اشعار ثناى از ائمه حق عليهم سلام اللّه به طور كوبنده فجايع وستمگريهاى ستمگران هر عصر و مصر يادآورى شود و در اين عصر كه عصر مظلوميت جهاناسلام به دست آمريكا و شوروى و ساير وابستگان به آنان و از آن جملهآل سعود اين خائنين به حرم بزرگ الهى لعنت اللّه و ملائكته و رسله عليهم است به طوركوبنده يادآورى و لعن و نفرين شود. و همه بايد بدانيم كه آنچه موجب وحدت بين مسلميناست اين مراسم سياسى است كه حافظ مليّت مسلمين به ويژه شيعيان ائمه اثنى عشرعليهم صلوات اللّه وسلم . ( است )
و آن چه لازم است تذكر دهم آن است كه وصيّت سياسى الهى اين جانب اختصاص به ملتعظيم الشاءن ايران ندارد بلكه توصيه به جميعملل اسلامى و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب مى باشد.
از خداوند عزّوجّل عاجزانه خواهانم كه لحظه اى ما و ملت ما را به خود واگذار نكند و ازعنايات غيبى خود به اين فرزندان اسلام و رزمندگان عزيز لحظه (اى )دريغ نفرمايد.
روح اللّه الموسوى الخمينى
بسم اللّه الرحمن الرحيم
اهميت انقلاب شكوهمند اسلامى كه دستاورد ميليونها انسان ارزشمند و هزاران شهيد جاويد آنو آسيب ديدگان عزيز، اين شهيدان زنده است و مورد اميد ميليونها مسلمانان و مستضعفان جهاناست به قدرى است كه ارزيابى آن از عهده قلم و بيان والاتر و برتر است ، اينجانبروح اللّه موسوى خمينى كه از كرم عظيم خداوندمتعال با همه خطايا ماءيوس نيستم و زادراه پرخطرم همان دلبستگى به كرم كريم مطلقاست به عنوان يك نفر طلبه حقير كه همچون ديگر برادران ايمانى اميد به اين انقلاب وبقاء دستاوردهاى آن و به ثمر رسيدن هرچه بيشتر آن دارم به عنوان وصيّت بهنسل حاضر و نسل هاى عزيز آينده مطالبى هرچند تكرارى عرض مى نمايم و از خداوندبخشاينده مى خواهم كه خلوص نيّت در اين تذكرات عنايت فرمايد.
رمز وقوع انقلاب اسلامى و تحقق پيروزى
1:
ما مى دانيم كه اين انقلاب بزرگ كه دست جهان خواران و ستمگران را از ايران بزرگكوتاه كرد با تاءييدات غيبى الهى پيروز گرديد. اگر نبود دست تواناى خداوند امكاننداشت يك جمعيت سى وشش ميليونى با آن تبليغات ضد اسلامى و ضدروحانى خصوصدر اين صدسال اخير و با آن تفرقه افكنيهاى بى حساب قلم داران و زبان مزدان درمطبوعات و سخنرانى ها و مجالس و محافل ضداسلامى و ضد ملى به صورت مليت و آنهمه شعرها و بذله گوييها و آن همه مراكز عيّاشى و فحشاء و قمار و مسكرات و مواد مخدرهكه همه و همه براى كشيدن نسل جوان فعّال كه بايد در راه پيشرفت و تعالى و ترقىميهن عزيز خود فعّاليّت نمايند به فساد و بى تفاوتى در پيشامدهاى خائنانه كه بهدست شاه فاسد و پدر بى فرهنگش و دولتها و مجالس فرمايشى كه از طرفسفارتخانه هاى قدرتمندان بر ملت تحميل مى شد و از همه بدتر وضع دانشگاهها ودبيرستانها و مراكز آموزشى كه مقدّرات كشور به دست آنان سپرده مى شد با به كارگرفتن معلمان و استادان غرب زده يا شرق زده صددرصد مخالف اسلام و فرهنگ اسلامىبلكه ملى صحيح با نام مليت و ملى گرايى گرچه در بين آنان مردانى متعهد و دلسوزبودند لكن با اقليت فاحش آنان و در تنگنا قرار دادنشان كار مثبتى نمى توانستند انجامدهند و با اين همه و دهها مسائل ديگر از آن جمله به انزوا و عزلت كشيدن روحانيان و باقدرت تبليغات به انحراف فكرى كشيدن بسيارى از آنان ، ممكن نبود اين ملت با اينوضعيت يكپارچه قيام كنند و در سرتاسر كشور با ايده واحد و فرياد اللّه اكبر وفداكاريهاى حيرت آور و معجزه آسا تمام قدرتهاىداخل و خارج را كنار زده و خود مقدرات كشور را به دست گيرد. بنابراين شك نبايد كردكه انقلاب اسلامى ايران از همه انقلابها جداست ، هم در پيدايش و هم در كيفيت مبارزه و همدر انگيزه انقلاب و قيام . و ترديد نيست كه اين يك تحفه الهى و هديه غيبى بوده كه ازجانب خداوند منّان بر اين ملت مظلوم غارت زده عنايت شده است .
2:
اسلام و حكومت اسلامى پديده الهى است كه با به كاربستن آن سعادت فرزندان خود را دردنيا و آخرت به بالاترين وجه تاءمين مى كند و قدرت آن دارد كه قلم سرخ برستمگريها و چپاول گريها و فسادها و تجاوزها بكشد و انسانها را بهكمال مطلوب خود برساند و مكتبى است كه برخلاف مكتبهاى غير توحيدى در تمام شئونفردى و اجتماعى و مادى و معنوى و فرهنگى و سياسى و نظامى و اقتصادى دخالت ونظارت دارد و از هيچ نكته ولو بسيار ناچيز كه در تربيت انسان و جامعه و پيشرفت مادىو معنوى نقش دارد فروگذار ننموده است و موانع و مشكلات سر راهتكامل را در اجتماع و فرد گوشزد نموده و به رفع آنها كوشيده است . اينك كه بهتوفيق و تاءييد خداوند، جمهورى اسلامى با دست تواناى ملت متعهد پايه ريزى شده وآنچه در اين حكومت اسلامى مطرح است اسلام و احكام مترقّى آن است ، بر ملت عظيم الشاءنايران است كه در تحقق محتواى آن به جميع ابعاد و حفظ و حراست آن بكوشند كه حفظاسلام در راءس تمام واجبات است ، كه انبياء عظام از آدم عليه السلام تا خاتم النبيينصلى اللّه عليه و آله وسلم در راه آن كوشش و فداكارى جان فرسا نموده اند و هيچ مانعىآنان را از اين فريضه بزرگ باز نداشته و همچنين پس از آنان اصحاب متعهد و ائمّهاسلام عليهم صلوات اللّه با كوششهاى توان فرسا تا حدّ نثار خون خود در حفظ آنكوشيده اند و امروز بر ملّت ايران خصوصا و بر جميع مسلمانان عموما واجب است اين امانتالهى را كه در ايران به طور رسمى اعلام شده و در مدتى كوتاه نتايج عظيمى به بارآورده با تمام توان حفظ نموده و در راه ايجاد مقتضيات بقاء آن و رفع موانع و مشكلات آنكوشش نمايند و اميد است كه پرتو نور آن بر تمام كشورهاى اسلامى تابيدن گرفته وتمام دولتها و ملتها با يكديگر تفاهم در اين امر حياتى نمايند و دست ابرقدرتهاى عالمخوار و جنايتكاران تاريخ را تا ابد از سر مظلومان و ستمديدگان جهان كوتاه نمايند.
اينجانب كه نفس هاى آخر عمر را مى كشم به حسب وظيفه ، شطرى از آنچه در حفظ و بقاءاين وديعه الهى دخالت دارد و شطرى از موانع و خطرهايى كه آن را تهديد مى كنند براىنسل حاضر و نسل هاى آينده عرض مى كنم و توفيق و تاءييد همگان را از درگاهپروردگار عالميان خواهانم .
الف :
بى ترديد رمز بقاء انقلاب اسلامى همان رمز پيروزى است و رمز پيروزى را ملت مى داندو نسل هاى آينده در تاريخ خواهند خواند كه دو ركن اصلى آن انگيزه الهى و مقصد عالىحكومت اسلامى و اجتماع ملت در سراسر كشور با وحدت كلمه براى همان انگيزه و مقصد.
اينجانب به همه نسل هاى حاضر و آينده وصيّت مى كنم كه اگر بخواهيد اسلام و حكومتاللّه برقرار باشد، و دست استعمار و استثمارگران خارج وداخل از كشورتان قطع شود اين انگيزه الهى را كه خداوند تعالى در قرآن كريم بر آنسفارش فرموده است از دست ندهيد و در مقابل اين انگيزه كه رمز پيروزى و بقاء آن است ،فراموشى هدف و تفرقه و اختلاف است . بى جهت نيست كه بوقهاى تبليغاتى درسراسر جهان و وليده هاى بومى آنان تمام توان خود را صرف شايعه ها و دروغ هاىتفرقه افكن نموده اند و ميلياردها دلار براى آن صرف مى كنند. بى انگيزه نيست سفرهاىدائمى مخالفان جمهورى اسلامى به منطقه ومع الا سف در بين آنان از سردمداران وحكومتهاى بعض كشورهاى اسلامى كه جز به منافع شخص خود فكر نمى كنند و چشم وگوش بسته تسليم آمريكا هستند ديده مى شود و بعض از روحانى نماها نيز به آنانملحقند. امروز و در آتيه نيز آنچه براى ملت ايران و مسلمانان جهان بايد مطرح باشد واهميّت آن را در نظر گيرند، خنثى كردن تبليغات تفرقه افكن خانه برانداز است .توصيه اينجانب به مسلمين و خصوص ايرانيان به ويژه در عصر حاضر آن است كه درمقابل اين توطئه ها عكس العمل نشان داده و به انسجام و وحدت خود به هر راه ممكن افزايش ‍دهند و كفّار و منافقان را ماءيوس نمايند.
توطئه بزرگ قرن
ب :
از توطئه هاى مهمى كه در قرن اخير، خصوصا در دهه هاى معاصر و به ويژه پس ازپيروزى انقلاب آشكارا به چشم مى خورد، تبليغات دامنه دار با ابعاد مختلف براىماءيوس نمودن ملتها و خصوص ملت فداكار ايران از اسلام است ، گاهى ناشيانه و باصراحت به اينكه احكام اسلام كه هزاروچهارصدسال قبل وضع شده است نمى تواند در عصر حاضر كشورها را اداره كند يا آنكه اسلام يكدين ارتجاعى است و با هر نوآورى و مظاهر تمدن مخالف است و در عصر حاضر نمى شودكشورها از تمدن جهانى و مظاهر آن كناره گيرند وامثال اين تبليغات ابلهانه و گاهى موذيانه و شيطنت آميز به گونه طرفدارى از قداستاسلام كه اسلام و ديگر اديان الهى سر و كار دارند با معنويات و تهذيب نفوس و تحذيراز مقامات دنيايى و دعوت به ترك دنيا و اشتغال به عبادات و اذكار و ادعيه كه انسان رابه خداى تعالى نزديك و از دنيا دور مى كند و حكومت و سياست و سررشته دارى بر خلافآن مقصد و مقصود بزرگ و معنوى است چه اينها تمام براى تعمير دنيا است و آن مخالفمسلك انبياء عظام است و مع الا سف تبليغ به وجه دوم در بعض از روحانيان و متديّنان بىخبر از اسلام تاءثير گذاشته كه حتى دخالت در حكومت و سياست را به مثابه يك گناه وفسق مى دانستند و شايد بعضى بدانند و اين فاجعه بزرگى است كه اسلام مبتلاى بهآن بود. گروه اول كه بايد گفت از حكومت و قانون و سياست يا اطلاع ندارند ياغرضمندانه خود را به بى اطلاعى مى زنند زيرا اجراء قوانين بر معيار قسط وعدل و جلوگيرى از ستمگرى و حكومت جائرانه و بسط عدالت فردى و اجتماعى و منع ازفساد و فحشاء و انواع كجروى ها و آزادى بر معيارعقل و عدل و استقلال و خودكفايى و جلوگيرى از استعمار و استثمار و استعباد و حدود وقصاص و تعزيرات بر ميزان عدل براى جلوگيرى از فساد و تباهى يك جامعه و سياستو راه بردن جامعه به موازين عقل و عدل و انصاف و صدها از اينقبيل ، چيزهايى نيست كه با مرور زمان در طول تاريخ بشر و زندگى اجتماعى كهنه شود.اين دعوى به مثابه آن است كه گفته شود قواعد عقلى و رياضى در قرن حاضر بايدعوض شود و به جاى آن قواعد ديگر نشانده شود. اگر در صدر خلقت ، عدالت اجتماعىبايد جارى شود و از ستمگرى و چپاول و قتل بايد جلوگيرى شود، امروز چون قرن اتماست آن روش كهنه شده و ادعاى آنكه اسلام با نوآوردها مخالف است همان سان كهمحمدرضا پهلوى مخلوع مى گفت كه اينان مى خواهند با چارپايان در اين عصر سفر كنند،يك اتهام ابلهانه بيش نيست . زيرا اگر مراد از مظاهر تمدّن و نوآوردها، اختراعات وابتكارات و صنعتهاى پيشرفته كه در پيشرفت و تمدّن بشر دخالت دارد، هيچگاه اسلام وهيچ مذهب توحيدى با آن مخالفت نكرده و نخواهد كرد بلكه علم و صنعت مورد تاءكيد اسلامو قرآن مجيد است و اگر مراد از تجدّد و تمدّن به آن معنى است كه بعضى روشنفكرانحرفه اى مى گويند كه آزادى در تمام منكرات و فحشاء حتى هم جنس بازى و از اينقبيل ، تمام اديان آسمانى و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند گرچه غرب و شرق زدگانبه تقليد كوركورانه آن را ترويج مى كنند. و اما طايفه دوم كه نقشه موذيانه دارند واسلام را از حكومت و سياست جدا مى دانند بايد به اين نادانان گفت كه قرآن كريم و سنّترسول اللّه صلى اللّه عليه و آله آن قدر كه در حكومت و سياست احكام دارند در سايرچيزها ندارند بلكه بسيار از احكام عبادى اسلام ، عبادى سياسى است كه غفلت از آنها اينمصيبتها را به بار آورده . پيغمبر اسلام (ص )تشكيل حكومت داد مثل ساير حكومتهاى جهان لكن با انگيزه بسط عدالت اجتماعى و خلفاءاول اسلامى حكومتهاى وسيع داشته اند و حكومت على بن ابى طالب عليه السلام نيز باهمان انگيزه به طور وسيع تر و گسترده تر از واضحات تاريخ است و پس از آن بهتدريج حكومت به اسم اسلام بوده و اكنون نيز مدّعيان حكومت اسلامى به پيروى از اسلامو رسول اكرم صلى اللّه عليه و آله بسيارند.
اينجانب در اين وصيّت نامه با اشاره مى گذرم ولى اميد آن دارم كه نويسندگان و جامعهشناسان و تاريخ ‌نويسان ، مسلمانان را از اين اشتباه بيرون آورند. و آنچه گفته شده ومى شود كه انبياء عليهم السلام به معنويات كار دارند و حكومت و سررشته دارى دنيايىمطرود است و انبياء و اولياء و بزرگان از آن احتراز مى كردند و ما نيز بايد چنين كنيم ،اشتباه تاءسف آورى است كه نتايج آن به تباهى كشيدن ملتهاى اسلامى و باز كردن راهبراى استعمارگران خونخوار است زيرا آنچه مردود است حكومتهاى شيطانى و ديكتاتورىو ستمگرى است كه براى سلطه جويى و انگيزه هاى منحرف و دنيايى كه از آن تحذيرنموده اند جمع آورى ثروت و مال و قدرت طلبى و طاغوت گرايى است و بالاخره دنيايىاست كه انسان را از حق تعالى غافل كند. و اما حكومت حق براى نفع مستضعفان و جلوگيرىاز ظلم و جور و اقامه عدالت اجتماعى همان است كهمثل سليمان بن داوود و پيامبر عظيم الشّاءن اسلام صلى اللّه عليه و آله و اوصياءبزرگوارش براى آن كوشش مى كردند از بزرگترين واجبات و اقامه آن از والاترينعبادات است ، چنانچه سياست سالم كه در اين حكومتها بوده از امور لازمه است . بايد ملتبيدار و هشيار ايران با ديد اسلامى اين توطئه ها را خنثى نمايند و گويندگان ونويسندگان متعهّد به كمك ملت برخيزند و دست شياطين توطئه گر را قطع نمايند.
مقايسه عملكرد انقلاب اسلامى با ساير انقلاب ها
ج :
و از همين قماش توطئه ها و شايد موذيانه تر شايعه هاى وسيع در سطح كشور و درشهرستانها بيشتر بر اينكه جمهورى اسلامى هم كارى براى مردم انجام نداد. بيچاره مردمبا آن شوق و شعف فداكارى كردند كه از رژيم ظالمانه طاغوت رهايى يابند، گرفتاريك رژيم بدتر شدند، مستكبران مستكبرتر و مستضعفان مستضعف تر شدند زندان ها پر ازجوانان كه اميد آتيه كشور است مى باشد و شكنجه ها از رژيم سابق بدتر و غير انسانىتر است ، هر روز عدّه اى را اعدام مى كنند به اسم اسلام ، و اى كاش اسم اسلام روى اينجمهورى نمى گذاشتند اين زمان از زمان رضاخان و پسرش بدتر است مردم در رنج وزحمت و گرانى سرسام آور غوطه مى خورند و سردمداران دارند اين رژيم را به رژيمىكمونيستى هدايت مى كنند، اموال مردم مصادره مى شود و آزادى در هرچيز از ملت سلب شده وبسيارى ديگر از اين قبيل امور كه با نقشه اجراء مى شود ودليل آنكه نقشه و توطئه در كار است آنكه هرچند روز يك امر در هر گوشه و كنار و در هركوى و برزن سر زبان ها مى افتد. در تاكسى ها همين مطلب واحد و در اتوبوسها نيزهمين و در اجتماعات چند نفره باز همين صحبت مى شود و يكى كه قدرى كهنه شد يكى ديگرمعروف مى شود و مع الا سف بعض روحانيون كه از حيله هاى شيطانى بى خبرند با تماسيكى دو نفر از عوامل توطئه گمان مى كنند مطلب همان است و اساس مسئله آن است كهبسيارى از آنان كه اين مسائل را مى شنوند و باور مى كنند اطلاع از وضع دنيا وانقلابهاى جهان و حوادث بعد از انقلاب و گرفتارى هاى عظيم اجتناب ناپذير آن ندارند.چنانچه اطلاع صحيح از تحولاتى كه همه به سود اسلام است ندارند و چشم بسته و بىخبر امثال اين مطالب را شنيده و خود نيز با غفلت يا عمد به آنان پيوسته اند.
اينجانب توصيه مى كنم كه قبل از مطالعه وضعيت كنونى جهان و مقايسه بين انقلاباسلامى ايران با ساير انقلابات و قبل از آشنايى با وضعيت كشورها و ملتهايى كه درحال انقلاب و پس از انقلابشان بر آنان چه مى گذشته است وقبل از توجه به گرفتارى هاى اين كشور طاغوت زده از ناحيه رضاخان و بدتر از آنمحمدرضا كه در طول چپاولگرى هايشان براى اين دولت به ارث گذاشته اند، ازوابستگى هاى عظيم خانمان سوز تا اوضاع وزارتخانه ها و ادارات و اقتصاد و ارتش ومراكز عيّاشى و مغازه هاى مسكرات فروشى و ايجاد بى بندوبارى در تمام شئونزندگى و اوضاع تعليم و تربيت و اوضاع دبيرستان ها و دانشگاه ها و اوضاع سينماها وعشرتكده ها و وضعيت جوان ها و زنها و وضعيت روحانيون و متديّنين و آزادى خواهان متعهّد وبانوان عفيف ستمديده و مساجد در زمان طاغوت و رسيدگى به پرونده اعدام شدگان ومحكومان به حبس و رسيدگى به زندان ها و كيفيت عملكرد متصديان و رسيدگى بهمال سرمايه داران و زمين خواران بزرگ و محتكران و گران فروشان و رسيدگى بهدادگسترى ها و دادگاه هاى انقلاب و مقايسه با وضع سابق دادگسترى و قضات ورسيدگى به حال نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و اعضاء دولت و استاندارها و سايرماءمورين كه در اين زمان آمده اند و مقايسه با زمان سابق و رسيدگى به عملكرد دولت وجهاد سازندگى در روستاهاى محروم از همه مواهب حتى آب آشاميدنى و درمانگاه و مقايسه باطول رژيم سابق با در نظر گرفتن گرفتارى به جنگ تحميلى و پيامدهاى آن ازقبيل آوارگان ميليونى و خانواده هاى شهدا و آسيب ديدگان در جنگ و آوارگان ميليونىافغانستان و عراق و با نظر به حصر اقتصادى و توطئه هاى پى در پى آمريكا ووابستگان خارج و داخلش ، اضافه كنيد فقدان مُبلغ آشنا بهمسائل به مقدار احتياج و قاضى شرع و هرج و مرج هايى كه از طرف مخالفان اسلام ومنحرفان و حتى دوستان نادان در دست اجرا است و ده هامسائل ديگر. تقاضا اين است كه قبل از آشنايى بهمسائل به اشكال تراشى و انتقاد كوبنده و فحاشى برنخيزيد و بهحال اين اسلام غريب كه پس از صدها سال ستمگرى قلدرها وجهل توده ها امروز طفلى تازه پا و وليده اى است محفوف به دشمن هاى خارج وداخل رحم كنيد و شما اشكال تراشان به فكر بنشينيد كه آيا بهتر نيست به جاىسركوبى به اصلاح و كمك بكوشيد و به جاى طرفدارى از منافقان و ستم گران وسرمايه داران و محتكران بى انصاف از خدا بى خبر، طرفدار مظلومان و ستمديدگان ومحرومان باشيد و به جاى گروه هاى آشوب گر و تروريستهاى مفسد و طرفدارى غيرمستقيم از آنان توجهى به ترورشدگان از روحانيون مظلوم تا خدمتگزاران متعهد مظلومداشته باشيد.
اينجانب هيچگاه نگفته و نمى گويم كه امروز در اين جمهورى به اسلام بزرگ با همهابعادش ‍ عمل مى شود و اشخاصى از روى جهالت و عقده و بى انضباطى برخلاف مقرراتاسلام عمل نمى كنند، لكن عرض مى كنم كه قوّه مقنّنه و قضائيه و اجرائيه با زحمات جانفرسا كوشش ‍ در اسلامى كردن اين كشور مى كنند و ملت ده ها ميليونى نيز طرفدار ومددكار آنان هستند و اگر اين اقليّت اشكال تراش و كارشكن به كمك بشتابند تحقق اينآمال آسان تر و سريع تر خواهد بود و اگر خداى نخواسته اينان به خود نيايند، چونتوده ميليونى بيدار شده و متوجه مسائل است و در صحنه حاضر استآمال انسانى اسلامى به خواست خداوند متعال جامعهعمل به طور چشم گير خواهد پوشيد و كجروان واشكال تراشان در مقابل اين سيل خروشان نخواهند توانست مقاومت كنند.

next page

fehrest page