بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب آمریکا از دیدگاه امام خمینی, مرکز تحقیقات اسلامى سپاه   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     AMREEK01 -
     AMREEK02 -
     AMREEK03 -
     AMREEK04 -
     AMREEK05 -
     AMREEK06 -
     AMREEK07 -
     AMREEK08 -
     AMREEK09 -
     AMREEK10 -
     FOOTNT01 -
     FOOTNT02 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

3 - طرح اختلاف در روحانيت
در داخل اگر خداى نخواسته ايجاد اختلاف بشود، منتهى به اين مى شود بى شك به اينكهشكست بخوريد. دشمن پشت درهاى ايران ايستاده اند مراقبند آنها. تمام اين هياهوها ترسندارد. اينها چيزى نيست ، آمريكا چه مى فرستد به كجا و چه مى فرستد به كجا، اينها،اينها صحبت است ، آنى كه آنها نقشه اصلى شان اين است كه درداخل يك كارى انجام بدهند. آمريكا مى داند كه عرضه اين را ندارد كه در ايران وارد بشوديك كارى انجام بدهد، خودش هم مى داند اين را خودشان هم گفتند كه ما نمى خواهيم كهسربازهاى آمريكا در خليج از بين بروند، آقايان هم گفتند اين را. آنها اين مساله را ظاهرمى كنند كه با هو و جنجال ما را از ميدان بيرون كنند، آنها خوفى ندارد. آنى كه خوف دارداين است كه با اين شيطنت ها ايادى آنها كه باز هستند در كشور، با اين شيطنت ها ايجاداختلاف كنند، دو دسته كنند، يك دسته از آن ور، يك دسته از آن ور. بين علماى بلاد اختلافايجاد كنند دو دسته بشوند. اختلاف علما اختلاف ملّت است ، نه اختلاف افراد اگر يكعالمى كه در يك شهرى نفوذ دارد مردم چشم و گوششان به آن است با يك عالم ديگرى كهآن هم نظير اوست اختلافشان ظاهر بشود، اختلاف سليقه را برسانند به اختلاف در جمعهها و جماعات و در جاهاى عمومى ، اين همچو نيست كه اختلاف زيد و عمرو است ، اين يكاختلافى است كه هر شهر را دو قسمت مى كند، دو بخش مى كند، يك بخش از آن ور، يك بخشبه اين ور و اين كم كم اضافه مى شود. دشمن هاى ما هم حوصله شان خيلى زياد است ،حالانقشه مى كشند براى پنجاه سال ديگر. اين همين طور كم كم جلو مى رود، اين فساد جلومى رود تا يك روزى كه مهيا بشود كشور براى اينكه درداخل خودش يك انفجار حاصل بشود از ايادى آنها. ما از اينغافل نبايد باشيم .(308)
4 - انحراف تدريجى در اركان حكومت
شما اى رء يس جمهور محترم و ديگر متصديان امور كشور! مى دانيد كه قدرتمندان شرق وغرب خصوصا آمريكاى بازيگر، مارهاى زخم برداشته از جمهورى اسلامى هستند كه ازاول انقلاب به هر حيله ممكن دست زدند، از حمله نظامى گرفته تا طرح كودتا، و از ترورشخصيت ها تا به آتش ‍ كشيدن مزرعه ها و مغازه ها، و از انفجارات كور در كوچه ها وخيابان ها تا دزدى و تجاوز. و از همه بدتر و بالاتر تبليغات دامنه دار ازاول انقلاب تا امروز است ، كه براى تضعيف روحيه ملّت مقاوم و رزمندگان عزيز به هرنوع دروغ و تهمتى متشبث شدند، ولى بحمدالله نه تنها هيچ يك از تيرهاى آنان به هدفنرسيد، كه نتيجه معكوس داد. اكنون از چنين مارهاى زخم خورده اى نبايدغافل بود. چه بسا، با نفوذ عمال سرسپرده داخلى در ارگان هاى دولتى و مقامات موثر،به تدريج قدم به قدم كار خود را انجام دهند و انسان مستقيم را منحرف كنند و متعهدان راوابسته نمايند. غفلت از اين امر، فاجعه انگيز است و همه مقامات ، خصوصا مقامات بالاچونروساى قواى سه گانه ، بيشتر مورد نظر و هدف هستند، زيرا انحراف آنان خداىنخواست ممكن است انحراف رژيم را در پى داشته باشد. همه ما و شما بايد بدانيم كهشيطان خارج و داخل و نفس اماره به تدريج انسان را از خلاف هاى كوچك به بزرگ وبزرگتر مى كشاند كه يك وقت از كفر سر در مى آورد. پس ‍ خلاف كوچك را بزرگشماريد و شماريم ، و فساد را از سرچشمه جلوگيريم . از خداوندمتعال مدد مى خواهيم كه همه ما را حفظ نمايد، خصوصا از شيطان نفس كه مادر بت هاست.(309)
5 - برنامه ريزى براى نفوذ در ملّت
اين قدرت هاى بزرگ هم اين معنا را مى دانند كه الآن ايران وضعش طورى است كه نمىشود آنها به هيچ وسيله اى او را شكست بدهند، نه به وسيله كودتا، نه به وسيله چيزهاىديگر، نه به وسيله حمله نظامى . آنها از اين راه پيش آمدند كه رخنه كنند در بين شماوشمارا از هم جدا كنند ولو اين كه طولانى باشد. مدتش طولانى باشد آنها سرشان صبراست و صبر زياد دارند و از حالايك بذرى مى كارند، پنجاهسال ديگر بردارند. شما از حالااگر يك وقت متوجه شديد كه يك بذرى اينها كشتند كهولو در پنجاه سال ديگر مى خواهند از آن استفاده كنند، بايد اين را، اين بذر را فاسدشكنيد و زير پا بماليدش .(310)
6 - شخصيت سازى
اين ابرقدرت ها ممكن است كه 20 سال ، 30سال ، يك كسى را در يك مقامى با يك وجهه اى حفظش كنندو نوكر آنها باشد لكن مامورباشد كه به جهت لباس ملى به خودش بپوشد،مثل بختيار كه خودش را به دكتر مصدق بسته است و ملى مى گويد هستم بعد از اينكه اينمدت ها گذشت ، آن روزى كه بايد از او استفاده كنند.(311)
... اين را بعيد ندانيد كه يك نفر را ده سال ، پانزدهسال ، بيست سال با يك صورتى نگه دارند، به يك صورت ملى ، صورت دروغى ملى ،صورت ملى كاذب نگه دارند براى يك روز كه به دردشان مى خورد. ممكن است بيستسال يك كسى تو مسجد نماز بخواند- عرض مى كنم كه - عبادت بجا بياورد كه يك روزبراى آنها كار بكند، اين ممكن است و ممكن است يك نفر آدم ده ، بيستسال ادعاى صداقت بكند ومليت بكند و فحش هم بدهد به خارجى ها، مقاله هم بنويسد براىآنها، به ضد آنها، تا در دل مردم درست جاگير بشود، براى يك روز.(312)
7 - تكثر و تعدد احزاب
آن كارشناس هايى كه ملّت ها را شناختند و راه ملّت ها را مطالعه كردند، راه شكست آنها رامطالعه كردند و طرح دادند براى آن ، بهتر از اين چه بكنند، بدون اينكه محتاج باشدكه يك قدرت و يك قوائى بيايد، خودشان را به جان هم مى اندازند. احزاب را دستشانقلم بدهند- چيز بكند- تهمت به او بزند، اين تهمت به او بزند او را تضعيف كند. منگمان مى كنم كه از اول كه احزاب پيدا شده درامثال ايران ، اين يك طرحى بوده است از خارج ، آنها احزاب دويست تا حزب و گروه وامثال اينها باشد و هى اظهار وجود، هر روز تو روزنامه فلان گروه هم اظهار وجود كرد،اين به اين معن- اين - است كه سى و پنج ميليون جمعيت مى خواهد از هممنفصل باشد، يعنى آن انسجامى كه باعث پيروزى شما شد، آن كارشناس هايى كه ملّت هارا شناختند و راه ملّت ها را مطالعه كردند، راه شكست آنها را مطالعه كردند و طرح دادندبراى آن ، بهتر از اين چه بكنند، بدون اينكه محتاج باشد كه يك قدرت و يك قوائىبيايد، خودشان را به جان هم مى اندازند. احزاب را دستشان قلم بدهند- چيز بكند- تهمتبه او بزند، اين تهمت به او بزند او را تضعيف كند. من گمان مى كنم كه ازاول كه احزاب پيدا شده در امثال ايران ، اين يك طرحى بوده است از خارج ، آنها احزابدارند، آن مملكت هاى ديگر است لكن احزابى كه آنها دارند فرم آنها يك جور ديگر استاينطور نيست كه يك كارى بكنند كه براى كشورشان مضر باشد، لكن وقتى صادر شدبه اين مملكت ها براى اينكه توجه به عمق مسائل ندارند، احزابى درست مى شود كه بهحال كشورشان مضر است . اينها يك چيزى درست مى كنند كه اينهاخيال مى كنند بايد ما احزاب داشته باشيم . عمق اين مطلب كه احزاب آنجا، ضعف آنها چهجور است و احزاب اينجا بايد چه جور باشد، اين را درست ادراك نكردند، احزاب درستكردند لكن هر حزبى براى ديگرى كارشكنى مى كند، آن حزب هم براى او. يك مملكتىكه محتاج به اين بود كه همه احزاب آن مجتمع باشند براى پيشرفت مملكت ، همه احزابدرست شد و همه با هم مخالف هستند، مع الاسف از اين ممالك ما كه تعليماتش تعليماتالهى باشد، بايد ببينند چه گفتند تا اطاعت بكنيم .(313)
هيچ وقت از نظامى نترسيد، هيچ وقت از اين حرف هائى كه مى زنند كه ما مداخله نظامى مىكنيم ، از اين هيچ وقت نترسيد، بلكه آنوقت هم مداخله نظامى بكنند به نفع ماست . از حصراقتصادى هم ابدا نترسيد، نمى توانند، اگر براى اينكه خوب ، روزيش از آسمان مىرسد و هى مى دهند به او كارى نمى كند، اگر ما را محاصره اقتصادى بكنند ما فعالترمى شويم ، به نفع ماست ، بكنند ما را محاصره ، از اين هم هيچ نترسيد. از اين دشمنى كهآمده در داخل و ما را مى خواهد از داخل فاسد كند، اين ترس دارد كه ما به جان هم بيفتيم ، منشما را لعن كنم ، خداى نخواسته شما من را لعن كنيد، و ملّت را با صورت هاى مختلف ،حزب هاى مختلف ، جمعيت هاى مختلف - در عرض چند ماه قريب دويست تا جمعيت مى گويند هست، جمعيت مختلف - اين جمعيت هاى مختلف اگر همه وجهشان يك طرف بود، همه براى خدا بود،خوب ، هر كسى مى خواهد يك راهى ، مثل يك كسىبقال است و توجه به خدا دارد، يك كسى ملاست و توجه به خدا دارد، اما احزابى كه درايران پيدا مى شود، جمعيت هائى كه در اين طرف ها پيدا مى شود، اينها((كل يلعن صاحبه )) همه مخالفند با هم ، آنها هم همين را مى خواهند كه از راه زياد شدناحزاب ، زياد شدن اختلاف درست كنند اين راه ، راه احزاب كه از آن راه پيش مى آيد، درقضاياى ديگر هم همين حرف ها را پيش مى آورند، اين زيانش چيست ، آن زيانش چيست ، اينبايد چه جور باشد، آن بايد چه جور باشد. تمام اينها نقشه است ، اين غاء له هائى كهيكى بعد از ديگرى پيش مى آورند، اين نقشه هائى است كه طرح ريزى شده است و بهدست خود ماها انجام مى گيرد كه بين خود ماها را از هم جدا كنند، آنها نتيجه اش راببرند.(314)
... باز همان قضايا مى خواهند پيش بياورند، باز دانشگاهى ها را از مدارس ‍ قديمه جداكنند، حزب ها پيش بياورند و گروه هاى فراوان كه همه با هم مختلف باشند و مع الاسفملتفت نيستيم ، عمق مسائل را نمى توانيم درك كنيم كه در ظرف يكسال كمتر دويست تا گروه در يك مملكت پيدا شد و دويست تا حزب اظهار وجود كردند، اينيعنى چه ! اين چه بوده ، چيست اينطور مى شود، دويست تا گروه در اينجا پيدا بشود، هرچه گروه ها هم زيادتر بشود اختلافات زيادتر مى شود.اصل حزب بازى را به نظر من كه در صدر مشروطيت حزب را در ايران درست كردند، حزببازى را براى همين درست كردند كه نگذارند اين ملّت با هم آشتى كند. براى اينكه حزبرا مى ديدند كه اينجا بناى اينها اين است كه وقتى اين حزب شد حزب عدالت و اين حزبشد حزب دموكرات كه درصدر مشروطه بوده ، اينها با هم دشمنند. اين براى آن مى زند،اين براى او مى زند، احزاب در خارج اينجور نيستند، اگر نمايش بدهند كه اينجور هستندبراى اينكه كلاه سر ما بگذارند، اگر نمايش بدهند كه اينها اختلاف دارند، اختلافاساسى ندارند، اينها كلاه سر ما مى خواهند بگذارند تا ما اختلاف پيدا بكنيم ،مثل يك بچه اى ما را حساب مى كنند كه يك توپ مى اندازند ميدان كه سرگرم كنند مردمرا.(315)
8 - لطمه به وحدت و اخوت اسلامى
اينها كه مى خواهند اين برادرها را از هم جدا كنند در هر جا با يك نغمه اى وارد مى شوند واذهان صاف جوان ها را و اذهان صاف اشخاصى كه در روستاها هستند اينها را تبليغ مىكنند و برضد برادرهاى خودشان آنها را تجهيز مى كنند، اين دست آنهائى است كه تمامحيثيات اين مملكت را در طول تاريخ و خصوصا در اين پنجاهسال از بين بردند و تمام غارتگرى ها را آنجا كردند و حالاچون از اين جهت مايوس شدنددنبال اينطور توطئه ها برآمدند آنها فهميدند كه ضربه را از اخوت اسلامى كشور ماخوردند، اخوت اسلامى عملى همه يك كلام مى گفتند، همه يك صدا در مى آوردند، همه اللهاكبر مى گفتند، همه اتكال به خدا داشتند، همه جمهورى اسلامى مى خواستند. اين جهت كههمه با هم بودند و يكصدا جمهورى اسلامى مى خواستند، ضربه اى بود كه بر آمريكا ورفقاى آمريكا خورد آنهائى كه تبع بودند. آنها الآن يافته اند كه ضربه را از كجاخوردند، همان نقطه اى را كه از آن ضربه خوردند هدف قرار دادند، همان چيزى را كهموجب شكست آنها شده است حالاهدف قرار دادند، به همان موضعى كه شما پيروز شديد آنهاحمله كردند. موضع پيروزى اتفاق كلمه بود وحدت بين آذربايجان و كردستان وبلوچستان و ايران ، همه جا بود، همه جاى ايران بود واتكال به خدا آن جهت را كه وحدت كلمه و طرح نبودن در انقلاب اينكه من از كدام طايفه ام ،شما از كدام طايفه ايد، من چه مسلكى دارم ، شما چه مسلكى داريد.(316)
باز توطئه ها اوج گرفته است . توطئه ها براى اينكه نگذارند رء يس جمهور تعيينبشود و بعد هم توطئه براى اينكه نگذارند مجلس شوراى ملى برقرار بشود، براىاينكه با برقرار شدن اين دو مرحله هم اسكلت حكومت اسلامى تحقق پيدا مى كند و اينها ازحكومت اسلامى مى ترسند. آمريكا ضربه از اسلام خورده است و از اسلام مى ترسد،ضربه از اين جوان هائى كه براى اسلام قيام كردند و جان دادند و فداكارى كردند- و ازاسلام اين ضربه - مى ترسد از اين جهت ، تفرقه افكنى دارد مى كند كه نگذارد اجتماعىكه با وحدت كلمه ، مقاصد خودشان را تا اينجا پيش بردند، بين راه آنها را فلج كند.نقشه اين است . صحبت از دخالت نظامى و حصر اقتصادى صحبت است و بعيد نيست براىاين باشد كه اذهان را منصرف كند از آنى كه اساس است . شماها بايد توجه داشتهباشيد و اين توطئه شيطانى كه از همه توطئه ها بالاتر است و او اين است كه مى خواهندما را به جان هم بريزند و در داخل نگذارند يك استقرارى پيدا بكند اين نظام اسلامى.(317)
ه‍ - شيوه هاى تبليغى آمريكا
1 - تبليغات سوء
دشمن حمله نظامى نميكند زيرا مى داند از حمله نظامى كارى ساخته نيست آنها مى خواستند ازداخل خود ما ضربه اى بزنند ولى ديدند نشد و نميتوانند، با اين وجود دست از تبليغاتبرنداشتند، مى خواهند به وسيله تبليغات سوء، اتحاد ما را از بين ببرند.(318)
2 - استفاده از نويسندگان مزدور
جوان هاى ما، توجه داشته باشند به اينكه آمريكا با سرنيزه نمى آيد به ميدان شما، باقلم مى آيد به ميدان شما، با قواى انتظامى نمى آيد به اينجا، با آن اشخاصى كه داردو دارد اين امور را مى گرداند به دست آنها، با آنها مى آيد به ميدان ما، اينها را بايدتوجه به آن داشته باشيد آلت دست واقع نشويد.(319)
جوان هاى ما گول نخورند از اين تبليغات فاسد آمريكا اينطورى تبليغ مى كند، آمريكانظامى نمى آورد اينجا، آمريكا نويسنده مى آورد اينجا، آمريكا گوينده مى آورد اينجا،آمريكا عمال خودش كه سال هاى طولانى آنها راتربيت كرده است مى فرستد اينجا كهاوضاع ما را بهم بزنند آمريكا كردستان را آنطورى به هم مى زند، تهران را آنطورمغشوش مى كند و گاهى فرض كنيد كه دانشگاه ها را به هم مى زند و گاهى تو خيابان هامى ريزند و چه مى كنند و اين اينطور كار مى كند.(320)
3 - نفوذ در تبليغات انتخابات
آمريكا و تروريست هاى وابسته و پيوسته به آن با تبليغات خود، ملّت شريف ايران وارتش وفادار به اسلام را از هدف بزرگ اسلاميشان منحرف معرفى مى نمايند و وساءل ارتباط جمعى غرب ، خصوصا آمريكا و صهيونيسم براى جهانخواران و مزدورانشان كاخ‌هاى سفيد خيالى ساخته تا با شكست ايران در انتخابات به سوى ايران مهد شيرزنان وشيرمردان هجوم آورده و با محو اسلام ، حكومت سلطنتى يا جمهورى دموكراتيك خلق برقراروكشور را تا ابد مورد چپاول قدرتمندان خصوصا آمريكا قرار دهند.(321)
در قضيه رياست جمهور هم همه مكلفند كه شركت كنند. من تكليف خودم را دارم ادا مى كنم .همه مكلفند، از من طلبه كه اينجا نشستم تا شما علماى اعلام و تا همه روستاها و همه جامكلف هستند به اينكه در اين امر حياتى دخالت كنند، بى تفاوت نباشند. مى خواهند شما رابى تفاوت كنند. دست هائى الآن در كار است كه از حالامشغولند به اينكه نگذارند شمااصلاوارد بشويد در صحنه ، نگذارند كه ملّت ما وارد بشود در صحنه . بايد واردبشويد، چاره نداريد، اسلام است ، حفظ اسلام است . وبايد چشمشان را باز بكنند كه در دامنيفتند، آمريكا دامش را الآن پهن كرده در تمام ايران . در دام نيفتند،گول اين تبليغاتى كه اين گروه ها مى كنند، تبليغ مى كنند،گول اينها را نخورند. ببينند كه اشخاص صحيح سالم متعهد دانا چه مى گويند.(322)
4 - بهره بردارى از تيترهاى مطبوعات
اگر مى خواهيد كشور اسلامى باشد بايد مطبوعاتش هم اسلامى باشد. توجه كنيد كهاگر يك چيزى پيدا كنند در راديو لندن و يا آمريكا و يا راديوهاى ديگر، يك كلمه رابرداشته و به صورتى بزرگ نمايش مى دهند مثلا ايران همه كارهايش به هم ريختهاست و چه و چه هست . اين براى اين است كه يكى از راه هايى كه اينها بخواهند فساد كنندمطبوعات است .(323)
5 - جنگ روانى (تهمت و افتراء)
اينها مى خواهند جلوى اين را بگيرند، يك سدى درست كنند، جلوى اين موجى كه پيدا شدهاست بگيرند و نگذارند كه صداى ايران برسد به كشورهاى ديگر. و اين هم يك اشتباهىاست كه آنها مى كنند. هرچه اين بوق ها بلندتر بشود ايران قوى تر مى شود. هرچهاينها ايران را متهم كنند به اين كه فساد دارد مى كند، نمى دانم استبداد هست ! فاشيستىاست ( امثال اين عبارات ) و هر ترورى در عالم واقع مى شود. دست ايران در كار است ! اينهاتقويت مى كند ايران را. وقتى ملّت ها ديدند كه آمريكا دور قصر خودش و دور كاخ سفيد،سد ايجاد مى كند كه مبادا از ايران بروند آن جا را منفجر كنند، مردم قدرت ايران را مىفهمند، مى فهمند كه اسلام همچو قدرتى دارد. يك دروغى آنها مى گويند بهخيال اين كه ما را تضعيف كنند، آنها دروغ مى گويند. ايران مخالف با همه اينمسائل است . ايران حجت دارد، دليل دارد. ما با قرآن داريم پيش مى رويم با نهج البلاغهداريم پيش ‍ مى رويم . ما محتاج نيستيم به اين كه ترور كنيم ، آنهايى كه مخالف ما هستندالآن دارند ترور مى كنند.(324)
تهمت هاى تروريستى و تروريست پرورى كه بهخيال سردمداران كاخ سفيد و ايادى آنان و دستگاه هاى تبليغاتى وابسته بهابرجنايتكاران كه براى تضعيف جمهورى اسلامى به طور چشمگير و فزاينده اى در كاراست ، به خواست خداوند متعال نتيجه معكوس داده و موجب تضعيف روحيه دشمنان اسلام وجمهورى اسلامى و تقويت روحيه ملّت ما، بويژه رزمندگان و ساير ملّت هاى مظلوم ومستضعف گرديده است ، و مكروا و مكر الله والله خيرالماكرين و از جمله ، دفاع حق تعالى ومعكوس كردن مكر كاخ سفيد، اين است كه تروريست پرورى سردمداران كاخ سياه آمريكابر سر زبان ها- حتى روشنفكران آمريكا- افتاده است . كاخ سياه با اخراج رژيم عراق ازليست تروريست ها، به صورتى واضح ثابت كرد كه تروريست پرور و طرفدار آناست .(325)
دائما مشغول افترا زدنند به جمهورى اسلامى . دائما راجع به اين كه در جمهورى اسلامىحقوق بشر دارد از بين مى رود و جاهاى ديگرء! نه حقوق بشر سر جاى خودش سرجاىخودش هست آمريكا سرجاى خودش هست و روساى استكبار حفظ مى كنند حقوق بشر را! فقطدر ايران است كه حقوق بشر از بين مى رود. اين براى اين است كه مضطربند اينها. ازاسلام اضطراب دارند، از اين كه اسلام پيشبرد بكند، اينها مى ترسند. از اين جهت اين طورمى گويند و اين موجب تقويت شما بشود. هر چه آنها در بوق هايشان بر ضد شما صحبتكنند، دليل بر قوت شماست و دليل بر عظمت اسلام و عظمت جمهورى اسلامى است و اينبايد باعث تقويت ما بشود. آنها براى تضعيف ما اين طور بوق ها را به بار مى آورند وما از اثر اين معنا چون ريشه را مى دانيم كه چى هست تقويت مى شويم .(326)
و بحمدالله الآن برق اين مسايل در همه جاى دنيا جلوه كرده است و هر چه مى خواهند داد وفرياد بزنند رسانه هاى گروه و آمريكا و هر جا بخواهند هر چه داد و فرياد بكنند و هرچه غلط كارى بكنند، فايده ندارد همين كار خلافى كه در مكه (327) كردند، اين كارالآن در همه جاى دنيا موجش برآمده است ، لكن راديواسرائيل البته با ما بايد مخالفت كند، نمى شود، آن هم از همان سنخ است . حكومت هاىجائر همه بايد با ما مخالفت كنند، تبليغات عالم ، رسانه هاى گروه عالم همه بايد باما ضديت بكنند، ما اگر اين كار را نكنند خلاف مى دانيم / خلاف / بايد بگوييم خلافكردند من سابق يك وقتى مى گفتم كه اگر اينها بخواهند من را مفتضح كنند، تعريف كننداين كه بدگويى مى كنيد، بيشتر مردم توجه مى كنند براى اين كه شما اگر دستتان رابه دريا هم بزنيد نجس مى شود. شما اگر تعريف از من بكنيد مردم همه مخالفت مى كنند،اما خداى تبارك و تعالى خواسته است كه اينها دشمنى كنند تا اين كه مردم مجهزبشوند.(328)
اين بوقهايى كه از گلوى آمريكا و از گلوى بستگان آمريكا به او نفخ مى شود، اينهاايران را متهم مى كنند كه اسلحه از اسرائيل مى خرد و بعضى مطرودين خود ايران همتاييد مى كنند.(329)
6 - فريب كليسا
حضور ابرقدرت ها در معابد و دست آسمان كردن آنان براى دعا به جاسوسان و خاء نانعليه مظلومان و مستضعفان شما را اغفال نكنند كه اينان جز براى رسيدن به قدرت بيشترو نيل به رياست دنيا كه خلاف دستور آسمانى است به چيز ديگرى فكر نمى كنند اكنونبراى رسيدن به رياست جمهورى و ادامه چندسال ديگر ستمگرى بر ملّت هاى ضعيف دست به دعا برداشته است و كليسا را به آهنگناقوس ‍ فرا خوانده است .(330)
و - طرح ها و توطئه هاى منطقه اى آمريكا
1 - طرح به رسميت شناختن اسرائيل
اسرائيل امروز فرمانفرماى اين بلاد اسلامى دارد مى شود و اگر اين بى تفاوتى و اينكمك و اين طفره زدن براى اينكه بشناسند اسرائيل را به رسميت ، اگر اين به نتيجهبرسد، او فرمانفرماى همه شان خواهد شد و همين طور كه حالاتحقيرشان كرد و ذليلشانكرد در مقابل خودش به امر آمريكا، به طرح آمريكا، اين مطلب توسعه پيدا مى كند و درهمه جا ريشه مى دواند مكرر اين مساله ذكر شده است كهاسرائيل قناعت نمى كند به آنجائى كه هست ، قدم قدم پيش مى رود.(331)
ما نمى توانيم كه اعراب را و مقدرات اعراب را از خودمان جدا بدانيم ، مقدرات سايركشورها را از خودمان جدا بدانيم . همه جا اسلام است و همه مسلمين كه ماهم جمله آنها هستيمموظفيم كه اسلام را در هر جا حفظ كنيم . ما مكلف هستيم كه آن مقدارى كه مى توانيم هدايتكنيم اين كشورهاى اسلامى را كه امروز در فكر اين طرح بسيار بسيار مضر هستند و مىخواهند آن طرح را تصويب كنند. ما بايد به ملتهاى مسلمين و اسلام و به كشورهاى اسلامىتذكر بدهيم . من اعلام خطر مى كنم براى اين مساله وبراى اسلام به واسطه اين طرح .آنهائى كه اين طرح را داده اند يا جاهلند و يا تحت تاثير آمريكا و صهيونيسم واقع شدهاند. آنهائى كه در اين طرح نقطه مثبت قاء ل هستند آنها هم همين طور. اگر هيچ نقطه اى دراين نبود جز اينكه اسرائيل به رسميت شناخته شود، يكى از موارد اين پيشنهادها اين استكه اسرائيل به رسميت شناخته بشود و تامين داده بشود بهاسرائيل اگر هيچ نبود الااين و تمام نقاط ديگر، نقاط مثبت بودند، آن نقاط مثبت همه برخلاف بود. معنى اينكه تامين داده بشود به اسرائيل اين است كه ايناسرائيل كه سال هاى طولانى است زمينهاى مسلمين را غصب كرده اند و كشتار دستجمعى درفلسطين و در لبنان و در جاهاى ديگر ايجاد كردند، مسلمين را بى خانمان كردند و اعراضو نفوس مسلمين را در خطر، معرض خطر قرار دادند و دستخوش مقاصد فاسدشان كردند،حالاهمه مسلمانها اين را تامينش ‍ بدهن .(332)
همه ما بويژه دولت عربستان در مقابل اسلام و قرآن كريم ونسل هاى آينده مسوول مى باشيم و من خوف آن دارم كه خداى نخواسته يك روز ملّت ها ودولت هاى اسلامى به خود آيند كه با دست آمريكاى جنايتكاراسرائيل به خواست هاى ظالمانه و جنايتكارانه خود برسد و از مسلمين كارى ساخته نشودمن طرفدارى از طرح استقلال اسرائيل و شناسائى او را براى مسلمانان يك فاجعه و براىدولت هاى اسلامى يك انفجار مى دانم و مخالفت با آن را يك فريضه بزرگ اسلام مىشمارم .(333)2 - حمايت از جنايات اسرائيل
چه دردناك است براى مسلمانان جهان در عصر حاضر كه با داشتن آنهمه امكانات مادى ومعنوى ، در مرئى و منظر آنان به پيشگاه خداوندمتعال و رسولان عاليقدرش اينچنين جسارت واقع شود، آن هم از يك مشت اوباش ‍ جنايتكار وچه ننگ است براى دولت هاى اسلامى كه با در دست داشتن شريان حياتى ابرقدرت هاىجهان بنشينند و تماشاگر باشند كه آمريكا ابرجنايتكار تاريخ ، يك عنصر فاسد بىارزش را در مقابل آنان علم كند و با عده اى ناچيز عبادتگاه مقدس و قبله گاهاول آنان را از آنان غصب نموده و با كمال وقاحت درمقابل همه آنان قدرت نمائى كند.(334)
آيا اين دولت هاى منطقه مساله لبنان را يك فاجعه نمى دانند؟ يك فاجعه براى اسلام نمىدانند؟ يك فاجعه براى مسلمين جهان نمى دانند؟ آيا حملهاسرائيل به لبنان و كشتار بى حد فاجعه نيست ؟ براى اسلام فاجعه نيست براى مسلمانها فاجعه نيست ؟ آيا تصريح به اينكه اين عمل با صوابديد آمريكا واقع شده است ، درگوش اينها وارد نمى شود؟(335)
اگر آمريكا پشتيبانى از اسرائيل نمى كرد،اسرائيل مى توانست فلسطين را غصب كند؟ مى توانست ادعا كند كه جولانمال ماست و آن را براى خوشان ثبت كند؟ اگر آمريكا نبود و اين قدرت شيطانى نبود،اينهمه فساد در بلاد مسلمين حاصل مى شد؟ اينهمه خونريزى هايى كه در بلاد مسلمين مىشود با تحريكات آمريكاست . آمريكا و آنهايى كه با او هستند.(336)
آمريكا كه چنگ و دندان در منطقه نشان مى دهد از مهره اى چوناسرائيل كه مجرى جنايت هاى آن در منطقه است بهكامل پشتيانى مى كند و بازى هاى سياسى اينان را نبايد از نظر دور داشت . و كسانى كهاز اسرائيل حمايت مى كنند بايد بدانند كه افعى گزنده را در حمايت خود قوى مى كنند كهدر صورت فرصت خداى نخواسته حرث و نسل منطقه را به هلاكت مى كشاند و بايد بهاين افعى خزنده خطرناك مهلت ندهند.(337)
3 - توطئه حمله به لبنان
لبنان ، يك مساله اى بود كه با طرح آمريكاعمل شد، يعنى آمريكا طرح داده ، چون ديده است كه اينجا از دستش رفته ، طرح داده است كهبراى ايران مشكلات ايجاد كند هر چه مى توانست مشكلات كرد و از بين رفت بعد هممشكلات جنگ را ايجاد كند و اين جنگ هم ادامه پيدا بكند و اين چيزى كه حق استعمل نشود تا ادامه پيدا بكند و بهره بردارى را آمريكا بكند لبنان هم همين مساله بود كهطرحى آنها داشتند كه در آنجا اجرا بكنند و اسرائيل را وادار كردند به اينكه آنطور جنايتها را بكند، تا اينكه آن طرح هائى كه به نفع آمريكاست و همه كشورها را اسير آمريكا مىكند بيشتر از آنچه كه هستند، آنها اجرا بشود.(338)
4 - كشتار مسلمانان لبنان (حزب الله )
اكنون برادران مسلمان لبنانى ما در چنگال اسرائيل و دولت خون ريز لبنان و از آنبدتر آمريكاى تجاوزگر گرفتارند و هر روز گروهى از آنان شهيد يا آواره مىشوند.(339)
الآن تمام گرفتارى ما از آمريكاست تمام گرفتارى مسلمين از آمريكاست ، از اين آمريكايىاست كه صهيونيسم را آنطور تقويت كرده است و آنطور دارد تقويت مى كند و برادران ما رافوج فوج مى كشند.(340)
5 - اعمال سياستهاى جنگ و صلح
از قرارى كه در اين نوشته ها يا در گفته ها بود، رء يس جمهور آمريكا گفته است كه اينجنگ را ديگر بايد به هم يك كارى بكنيم از بين برود، براى اينكه اين جنگ ديگر بهنفع آمريكا نيست ، شما ببينيد اين چه اقرارى است كه يك نفر آدم ، رء يس جمهور يك كشورابرقدرت به اصطلاح ، همچو اقرار مى كند كه جنگ تا حالا به نفع آمريكا بوده است ،براى اينكه جنگ براى به هم زدن اين جمهورى اسلامى بوده است ، حالاكه مى بينيم نمىشود اين كار و ممكن است كه جمهورى اسلامى رشد زياد بكند و ساير كشورهاى مسلمان همبيدار بشوند، پس حالايك خطرى است براى آمريكا، ديگر به نفع آمريكا نيست حالاتقاضاكرده است از همه اشخاصى كه دست اندركارند كه بيايند و اين جنگ را به يك طورى بهصلح برگردانند.(341)
6 - نفوذ اطلاعاتى و نظامى
اگر دولت حجاز از اين فريضه عبادى سياسى كه هرسال در مواقف كريمه حرمين شريفين با حضور ميليونى مسلمانانتشكيل مى شود استفاده سياسى اسلامى مى نمود احتياج به آمريكاع هواپيماهاى آواكس آنوساير ابرقدرت ها نداشت و مشكلات مسلمانانحل مى شد. مى دانيم كه آمريكا اين هواپيماها را از آن جهت در اختيار عربستان قرار داده استتا به نفع خود و اسرائيل از آنها استفاده نمايد. چنانكه ديديم كه آواكس هاى آمريكايىبراى تفرقه بين ايران و ساير مسلمانان عرب گزارشى سرتاسر دروغ داد مبنى بربمباران مراكز نفتى كويت توسط ايران . مع الاسف اينسهل انگارى در عموم دولت هاى كشورهاى اسلامى شيوع دارد.(342)
7 - بهره گيرى از تفرقه بين حكومتها
اگر اين افتراق بين مسلمين نبود ممكن نبود ممكن بود كهاسرائيل با يك جمعيتى كمى اينطور جسور بشود وهمه حيثيت مسلمين را زير پاى خودشبگذارد؟ اگر اختلاف بين كشورهاى اسلامى ، دولت هاى اسلامى نبود، آمريكا مى توانستحكومت كند بر همه كشورها، منافع همه كشورها را غارت كند؟(343)
8 - استفاده از عوامل منطقه اى
چرا ما به اين روز نشانده شديم كه آمريكا از آن ور دنيا بيايد و مقدرات كشورهاى ما راتعيين كند و مقدرات علماى اسلام را تعيين كند ولو با دست ديگران و به صراحت بگويدكه من منفعت دارم در منطقه و دخالت آشكار در منطقه بكند و مسلمين نشسته باشند و ناظرباشند؟ اى ائمه جمعه همه بلاد اسلامى مردم را آگاه كنيد، اين (( چرا)) را بين مردم بگوءيد، اين (( چرا)) هم به غرب وارد است و هم به شرق وارد است و چرا شوروى در ممالكاسلامى دخالت مى كند، دخالت نظامى آمريكا هم همه جور دخالت مى كند در همه كشورهايىكه تحت سلطه او هستند يا مى خواهند تحت سلطه ببرد، هم دخالت نظامى مى كند، همدخالت سياسى مى كند و همه جور دخالت خوب ، اين چرا ندارد در دنيا؟ اين يك ميلياردجمعيت نبايد بگويند چرا؟ از اين يك ميلياد جمعيت اگر نصف شان فرياد بزنند كه چرا،آمريكا كنار ميرود آمريكا با دست خود دولت هاى وابسته ، با دست خود نويسندگان خبيث وگويندگان فاسد مقاصد خودش را پيش ميبرد و مسلمين نشسته اند و اين نويسندگان مىنويسند و اين گويندگان مى گويند و اين دربارى ها و روحانيون دربارى كمك مى كنندبه اين قدرت هاى بزرگ و مردم نشسته اند و گوش مى دهند و مى بينند.(344)
9 - به كارگيرى آخوندهاى دربارى
در آستانه به هم نزديك شدن جميع مسلمانان جهان و تفاهم همه مذاهب اسلامى براى رهاشدن كشورهايشان از چنگال پليد ابرقدرت ها و در آستانه قطع ايادى ستمگران غرب وشرق از ايران با رمز وحدت كلمه و اتكال به خداى بزرگ و اجتماع در زير پرچم اسلامو توحيد، شيطان بزرگ جوجه هاى خود را فرا خوانده است تا با هر حيله متصور، بينمسلمين تفرقه افكند و امت توحيدى و برادران ايمانى را به اختلاف و دشمنى كشاندو راهسلطه گرى و چپاول را براى خويش هرچه بيشتر باز كند. شيطان بزرگ كه خوف آندارد كه انقلاب اسلامى ايران به ساير كشورهاى اسلامى و غير اسلامى صادر شود ودست پليد او رااز كشورهاى تحت سلطه قطع كند در حالى كه از حصر اقتصادى و حملهنظامى طرفى نبست به حيله ديگرى دست زده است تا انقلاب اسلامى ما را در پيشگاهمسلمانان جهان خدشه دار كند و مسلمانان را به جان هم اندازد و خود به ستمگرى ها وچپاول هايش دركشورهاى اسلامى ادامه دهدو آن اينكه درست درآستانه كوشش ‍ بى امان ايرانبراى وحدت كلمه و تشبث به اسلام بزرگ ، و توحيد بين جميع مسلمين جهان ، به يكى ازمهره هاى خبيث آمريكا و از دوستان شاه مخلوع معدوم ، دستو ر مى دهند تا از فقها و مفتياناهل سنت ، فتوا بر كفر ايرانيان عزيز بگيرد و بعضى از اين مهره ها گفته اند:(( اسلامىكه ايرانيان مى گويند، غير از اسلامى است كه ما مى گوء يم )). آرى اسلام ايران غير ازاسلام آنان است كه از مهره هاى آمريكا چون سادات و بگين پشتيبانى مى كنند و درمقابل فرمان خداى متعال با دشمنان اسلام دست دوستى مى دهند و براى تفرقه بين مسلمين ،از هيچ افترا و كوششى دريغ نمى كنند.(345)
10 - آواره كردن شيعيان عراق
ملّت شريف ايران ! ميهمانان عزيزى را كه به توطء ه آمريكا و دست جنايتكار رژيممنحرف بعث از خانه هاى خود آواره شده اند و به ايران با وضع اسفناك فجيعى فرستادهشدند، گرامى داريد. اينان برادران مظلوم شما هستند كه بدون هيچ مجوزى و فقط براىارضاء هواهاى نفسانى و اطاعت كوركورانه از شيطان بزرگ از خانه هاى خود به دستدژخيمان رژيم بعث آواره شدند اينان برادران مظلوم ما هستند.(346)
ز - عكس العمل ملتها در برابر توطئه هاى آمريكا
1 - تصرف لانه جاسوسى در ايران
نظر من اين است كه تمام اين بحران ها را آمريكا ايجاد مى كند مسلمين و ملّت ما به حسب نظراولياء شان ، ما بين ملّت ها هيچ فرقى نمى گذارند، به اين معنا كه بخواهند با يكىعدالت و با يكى بى عدالتى بكنند، لكن آمريكاست كه نمى گذاد اين آرامش پيدا بشودآمريكا، آن كسى كه پنجاه سال به اين مملكت خيانت كرد و به امر او جوان هاى ما دستجمعىدر خيابان ها كشته شدند و علما و روشنفكران ما به حبس رفتند، كشته شدند، آواره شدند،تبعيد شدند، يك همچو موجودى را كه تمام ملّت ما با او دشمن است آمريكا برد و درمنزل خودش در جائى كه براى او مامن درست كرده و نگاه مى دارد و او و عاء له اش را احتراممى كند و با جوان هاى ما كه در آنجا اعتراض مى كنند با خشونت رفتار مى كنند، واكنش ايناعمال است كه ملّت بريزند و اين كار را انجام بدهند و مسؤ وليّت آن از خود آمريكاست وسفارتى كه در ايران است يك توطء ه هائى بود كه حالاكشف شده است و با وجود اينتوطء ه ها نمى شود گفت كه ملّت بنشينند و نگاه كنند و آنها هر كارى كه مى خواهند بكننداز اين جهت خود آمريكا منشاء اين امور است ، منشاء كارهائى كه انجام گرفته است مى باشدو در مقابل آن كارهاى ناحقى است كه آمريكا ظرف چندينسال با ما كرده است و ما ديگر نمى توانيم كارهائى كه آنها مى خواهند انجام بدهندتحمل كنيم ، از اين جهت بايد آمريكا بفهمد كه ديگر وقت آن ظلم ها گذشته است و بايدحساب كار خودش را بكند و اگر ما ديديم كه بيشتر از اين مى خواهد جلو برود، ما همكارهائى داريم كه با ضرر آمريكا تمام خواهد شد.(347)
2 - انفجار سفارت آمريكا در بيروت
با ريشه يابى معلوم مى شود اساس آنچه كه تفنگداران و سربازان آمريكا را دربيروت و ديگر جاها با انفجارهاى مهيب به هلاكت رسانده و مى رساند، همان كاخ ‌هاى ستمبويژه كاخ سفيد است . اينان توقع دارند كه دست هاى ستم خود را از مراكز قدرت درسراسر جهان بر سرنوشت بشريت بكوبند و مظلومان ستمديده دست آنها را بفشارند و ازآنها با پايكوبى و دست افشانى استقبال كنند اين انفجارها و از اينقبيل مساء ل از توده هاى مظلوم جهان ، عكس العمل ستم ها و تجاوزهاى ستم ها و تجاوزهاىطاقت فرساى شماست و اجتناب ناپذير است ، مگر آنكه در كارهاى ظالمانه خودتجديدنظر كنند. ايران در هيچ يك از اين انفجارها دخالت نداشته است و مسوولين جمهورىاسلامى اين مطلب را بارها تذكر داده اند.(348)
ح - اسلام آمريكايى
1 - ادعاى آمريكا
شنيديد آن طور كه من شنيدم كه در آمريكا هم بانك اسلامى مى خواهند درست كنند؟ البته آناسلامى كه آنها مى گويند با اين اسلامى كه ما مى گوييم دوتاست ، اما شنيدم من كه مىخواهند بانك اسلامى درست كنند.(349)
ما در زندگى خود دراين انقلاب اسلامى چيزهايى ديده ايم وقبل از آن صحنه هائى ديده بوديم باور نكردنى و شگفت انگيز، از دوره افتادن رضاخاندر تكايا و شمع روشن كردن تا قرآن طبع نمودن محمدرضا و احرام حج بستن ، از عابد وزاهد و مسلمان شدن صدام تا اسلام شناس ‍ شدن كارتر و تا به حكم جهاد مسلمانان عليهايران تهديد كردن بلندگوى بگين و ريگان و شايد اگر زندگى ادامه پيدا كند اينانرا در صف هاى جماعت و محراب عبادت ببينيم .(350)
پيشترها اگر يادتان باشد كارتر ادعا مى كرد كه ايران اسلام را نمى داند! حالادارندهمه ادعا مى كنند! مقامات آمريكايى هم همين مطلب را مى گويند كه اينها اسلام را درست نمىدانند! قبلا بگين هم اين حرف را مى زد! حالا داخل و خارج هم اين حرف ها را مى زنند! من نمىدانم كى اينها مى خواهند عروه الوثقى (351) را حاشيه كنند؟(352)
2 - عوامل ترويج اسلام آمريكايى
در حوزه هاى علميه هستند افرادى كه عليه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعاليت دارند. امروزعده اى با ژست تقدس مابى چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام مى زنند كهگويى وظيفه اى غير از اين ندارند خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه هاىعلميه كم نيست . طلاب عزيز لحظه اى از فكر اين مارهاى خوش خط وخال كوتاهى نكنند، اينها مروج اسلام آمريكايياند و دشمنرسول الله . آيا در مقابل اين افعى ها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود؟(353)
امروز مراكز وهابيت در جهان به كانون هاى فتنه و جاسوسىمبدل شده اند كه از يك طرف اسلام اشرافيت ، اسلام ابوسفيان ، اسلام ملاهاى كثيفدربارى ، اسلام مقدس نماهاى بى شعور حوزه هاى علمى و دانشگاهى اسلام ذلت و نكبت ،اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش و اسارت ، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايهداران بر مظلومين و پابرهنه ها و در يك كلام اسلام آمريكايى را ترويج مى كنند و ازطرف ديگر سر بر آستان سرور خويش ، آمريكاى جهانخوار مى گذارند.(354)
3 - خسارت اسلام آمريكايى در منطقه
تاءسف دارد كه اسلام آن وضع را دارد و كسانى كه ادعاى اسلام را مى كنند اين وضع رادارند اسلام نسبت به متخلفين ، نسبت به متجاوزين آنطور سختگيرى مى كند و اينهائى كهمى گويند ما تابع اسلام هستيم تشويق هم مى كنند آمريكا كه در راءس تمام جنايتكارهاستو همين جنايت اين چند وقت بيروت با دست مخفى آمريكا و ظاهر اين صهيونيست غلط، اين مجرمواقع شد، آمريكا اساس كارش بود خود آنها هم اقرار كردند به اين امر كه قضيه ،قضيه طرح آمريكائى است اگر آمريكا نبود، بهاسرائيل مى گفت غلط نكن برو كنار، مى رفت اين آمريكا، اين كتكى است كه مسلمان ها ازآمريكا مى خورند، آنوقت آقايان ادعاى اسلام مى كنند، ادعاى طرفدارى از مسلمين مى كنند،همه چيزشان را تقديم آمريكا مى كنند، عذر هم از آنها مى خواهند اين تاءسف ندارد براىملّت ها، براى اسلام ، براى همه ؟ اين ملّت ها توجه ندارند به اينكه اينها دارند چه مىكنند؟ آنها با بيروت و با زن و بچه و فقير و بيچاره مردم چه كردند و همه كارها راانجام دادند و به هم زدند همه اوضاع را و همه نشستند و تماشا كردند و يك عده همطرفدارى كردند و اگر هم يك كلمه اى گفتند، يك كلمه اى بود، گذشتند و رفتند و همهجنايت ها واقع شد شما خيال مى كنيد اسرائيل قانع به اين امور است ؟(355)
اين دنيا چه وضعى الآن پيدا كرده است ؟ اين مسلمان ها كه ادعا مى كنند كه ما تابع پيغمبراكرم هستيم ، ما تابع قرآن كريم هستيم ، خوب ، اين قرآن ، بياييد ببينيد اين قرآن چه مىگويد و شما چه مى كنيد. آنها مى بينيد كه براى خاطر آمريكا تمام اين گرفتارى ها رابراى ما دارند پيش مى آورند و مى گويند ما مسلمان هستيم ، خوب ، اين اسلام شد كه شمابگوييد كه مسلم هستيم ، لكن چون آمريكا چطور است شما بايد چه بكنيد؟ نفت شان را بهآمريكا مى دهند، تمام چيزهائى كه مال خود ملّت شان است تقديم مى كنند. ملتشان به آنضعيفى و به آن بيچارگى دارد زير ستم خود آنهاپايمال مى شود و باز ادعا مى كنند كه ما مسلمان هستيم ، مگر با ادعا انسان مسلمان مى شود؟مى گويند ما مسلمان هستيم و مى خواهيم كه اتحاد باشد، ايران هفته وحدت درست مى كندآنها مى گويند ايران دارد تفرقه مى اندازد.(356)
ط - شكست سياسى آمريكا
1 - قطع نفوذ در ايران
... لمس كردند شكست خودشان را، بعد از اين لمس الآن توطئه هازياداست ،بيخود نيست كهسناى آمريكا اينطور حرف ها را مى زند، آنها مى فهمند چه از دستشان رفت . سناى آمريكابراى انسان چيزى قاء ل نيستند آنها، آنها انسان ها را مى كشند،در هر جا گير بياورندانسان ها را فوج فوج مى كشند، آنها همه فريادشان براى اين است كه چه از دستشانرفت ، يك كشور از دستشان رفت و كشورهاى اسلامى ديگر هم ترس اين را دارند كه آنهاهم برود و انشاء الله برود.(357)
جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمى شناسد و ما بايد در جنگ اعتقادى مان ، بسيجبزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم . انشاء الله ملّت بزرگ ايران باپشتيبانى مادى و معنوى خود از انقلاب ، سختى هاى جنگ را به شيرينى شكست دشمنان خدادر دنيا جبران مى كند، و چه شيرينى بالاتر از اين كه ملّت بزرگ ايرانمثل يك صاعقه بر سر آمريكا فرود آمده است چه شيرينى بالاتر از اين كه ملّت ايرانسقوط اركان و كنگره هاى نظام ستمشاهى را نظاره كرده است و شيشه حيات آمريكا را در اينكشور شكسته است و چه شيرينى بالاتر از اين كه مردم عزيزمان ريشه هاى نفاق و ملىگرايى و التقاط را خشكانيده اند و انشاء الله شيرينى تمام ناشدنى آن را در جهانآخرت خواهند چشيد نه تنها كسانى كه تا مقام شهادت و جانبازى و حضور در جبهه پيشرفته اند، بلكه آنهايى كه در پشت جبهه با نگاه محبت بار و با دعاى خير خود جبهه راتقويت نموده اند، از مقام عظيم مجاهدان و اجر بزرگ آنان بهره برده اند خوشا بهحال مجاهدان خوشا به حال وارثان حسين (عليه السلام ).(358)

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation