بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 1, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

عوامل و ايادى استعمار كه مى دانند با آشنايى ملتها بخصوصنسل جوان تحصيلكرده به اصول مقدسه اسلام ، سقوط و نابودى استعمارگران و قطعدست آنان از منافع ملتها و كشورهاى استعمار شده قطعى خواهد بود، به كارشكنىپرداخته و مى كوشند كه با سمپاشى ها و مشوب ساختن اذهان و افكار جوانان ، از جلوهگر شدن چهره تابناك اسلام جلوگيرى نمايند و با عناوين فريبنده و مكتب هاى رنگارنگ، جوانان ما را منحرف سازند. بر شما جوانان مسلمان لازم است كه در تحقيق و بررسىحقايق اسلام در زمينه هاى سياسى ، اقتصادى ، اجتماعى و غيره اصالت هاى اسلامى را درنظر گرفته و امتيازاتى كه اسلام را از همه مكاتب ديگر جدا مى سازد، فراموش نكنيد.مبادا قرآن مقدس و آئين نجاتبخش اسلام را با مكتب هاى غلط و منحرف كننده اى كه از فكربشر تراوش كرده است خلط نمائيد.
بايد توجه داشته باشيد تا روزى كه ملت اسلام پايبند اين مكتبهاى استعمارى مى باشديا قوانين الهى را با آن مقايسه مى كند و در كنار هم قرار مى دهد روى آسايش و آزادىنخواهند ديد و اين مكتب هائى كه از چپ و راست به ملت اسلام عرضه مى شود فقط براىگمراهى و انحراف آنان است و مى خواهند مسلمانان را براى هميشه خوار وذليل و عقب مانده و اسير نگه دارند و از تعاليم آزاديبخش قرآن كريم دور سازند.استعمار چپ و راست دست به دست هم داده براى نابودى ملت اسلام و كشورهاى اسلامىكوشش مى كنند و در راه اسير كردن بيشتر ملت هاى مسلمان و غارت سرمايه
سرشار و منابع طبيعى آنان ، با يكديگر سازش كرده اند.اسرائيل با تباهى و همفكرى دولت هاى استعمارى غرب و شرق زائيده شد و براىسركوبى و استعمار ملل اسلامى به وجود آمد و امروز از طرف همه استعمارگران حمايت وپشتيبانى مى شود. انگليس و آمريكا با تقويت نظامى و سياسى و با گذاشتن اسلحه هاىمرگبار در اختيار اسرائيل ، آن را به تجاوزات پى درپى عليه اعراب و مسلمين و ادامهاشغال فلسطين و ديگر سرزمين هاى اسلامى تحريص و وادار مى سازند و شوروى باجلوگيرى از مجهز شدن مسلمانان و با فريب و خيانت و سياست سازشكارانه ، موجوديتاسرائيل را تضمين مى نمايد. اگر دول اسلامى وملل مسلمان به جاى تكيه به بلوك شرق و غرب به اسلام تكيه مى كردند و تعاليمنورانى و رهايى بخش قرآن كريم را نصب عين خود قرار داده و به كار مى بستند، امروزاسير تجاوزگران صهيونيسم و مرعوب فانتوم امريكا و مقهور اراده سازشكارانه و نيرنگبازى هاى شيطانى شوروى واقع نمى شدند.
دورى دول اسلامى از قرآن كريم ، ملت اسلام رابه اين وضع سياه نكبت بار مواجه ساختهو سرنوشت ملتهاى مسلمان و كشورهاى اسلامى را دستخوش سياست سازشكارانه استعمارچپ و راست قرار داده است .
در شناسايى و شناساندن اسلام جديت كنيد.
بر شما جوانان ارزنده اسلام كه مايه اميد مسلمين هستيد لازم مى باشد كه ملتها را آگاهسازيد و نقشه هاى شوم و خانمانسوز استعمارگران را برملا نمائيد، در شناسايى اسلامبيشتر جديت كنيد، تعاليم مقدسه قرآن را بياموزيد و به كار بنديد، باكمال اخلاص در نشر و تبليغ و معرفى اسلام بهملل ديگر و پيشبرد آرمان هاى بزرگ اسلام بكوشيد، براى پياده كردن طرح حكومتاسلامى و بررسى مسائل آن اهتمام بيشترى به خرج دهيد، مهذب و مجهز شويد، متحد ومتشكل شده و صفوف خود را فشرده تر سازيد، هر چه بيشتر همفكر و انسان فداكاربسازيد، از برملا كردن نقشه هاى دستگاه جبار ايران عليه اسلام و مسلمين غفلت نورزيد،صداى برادران رنجديده و مسلمان ايران را به دنيا برسانيد و با آنان همدردى كنيد، بهوحشيگرى ها، آدمكشى ها قانون شكنى ها و ديگر جناياتى كه پيوسته در ايران جرياندارد اعتراض ‍ نمائيد، باشد كه به يارى خداوند موجباتاستقلال و آزادى ملت اسلام و دفع ظلم دستگاه هاى جبار و نوكران استعمار فراهم آيد وخطراتى كه امروز متوجه اسلام و مسلمين مى باشد، برطرف گردد. سلام مرا به همهكسانى كه براى اسلام و در راه اسلام تلاش مى كنند ابلاغ نمائيد. والسلام عليكم ورحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/6/51
پيام امام خمينى به ملت ايران
انتقام رژيم از اسلام و هواداران آن
بسمه تعالى
خدمت عموم ملت محترم ايران و خصوص حضرات روحانيون و فضلا و محصلين حوزه هاىعلميه ايدهم الله تعالى پس از سلام و تحيات وافره :
گرفتارى هاى ملت محترم ايران و خصوص طبقه جوان روحانى و دانشگاهى درچنگال رژيم غير قانونى و سرسپرده ايران موجبكمال تاسف است . سربازى بردن علما و روحانيون به جرم اظهار تاثر از رفتار غيرقانونى و غير شرعى دستگاه جبار و ابراز تنفر از زجرها، شكنجه ها، اعدام ها تبعيد و حبسهاى بدون مجوز قانونى و شرعى انتقامى است كه رژيم دست نشانده استعمار از اسلام وهواداران آن مى گيرد، شما بايد به سربازخانه ها برويد، مدارس دينى بايد هتك شود وحبس و تبعيد و اعدام به مجرد اتهام بايد واقع گردد تا راه براى اجانب چپ و راست واذناب آنها از قبيل اسرائيل هر چه بيشتر باز شود.
انقلاب سفيد راهى براى چپاولگرى استعمار نو
به اسم پرهياهو و جار و جنجال انقلاب سفيد كه در طليعه آنقتل عام 15 خرداد واقع شد، بايد ملت ايران عقب مانده و فرهنگ قرآن و اسلام مهجور وقوانين نقض شود و فساد و فحشا تا اعماق اين ماتم سرا كه اسمش ايران است كشيده شودتا استعمار نو با خيال راحت به چپاولگرى خود ادامه دهد وعمال بى حيثيت آن بر سر اين گورستان به عيش و عشرت و جمع ثروت پايكوبى كنند،بايد با راه انداختن سر و صداى كشور مترقى و در بوق و كرنا كردن آن ، اين كشور بىصاحب به عقب رانده شود و از ضروريات و اوليات يك كشور درحال رشد محروم باشد، بايد ملت ايران به اسم ترقى و پيشرفت از آب و برق و طبيب ودارو و حتى به اعتراف روزنامه هاى وابسته به دستگاه بسيارى از نان و هزينه اوليهزندگى محروم باشند و اگر نفسى بكشند، با سرنيزه صداى آنها را در گلو خفه كنندتا مخازن نفت و ساير معادن ما غارت گردد و براى ملت ايران جز ذلت و خوارى و حبس وزجر نباشد.
ماءموريت شاه براى ويرانى وطن و اشاعه فرهنگ استعمارى
بايد به اسم ماموريت براى وطنم اين وطن بهحال خرابى و عقب افتادگى باقى باشد كه تنها پناهگاه اين ملت و سد راه اجانب استشكسته شود. گويى مامور است كه طبقه جوان روشن را چه روحانى و چه دانشگاهىسركوب كند، مامور است كه مدارس دينى را هتك و علماى اسلام را حبس و زجر كند، مامور استمقدسات كشور را به دست اسرائيل و مربيان آن بدهد، مامور است كه سرمايه گذارانخارجى رابه باقى مانده ثروت كشور مسلط كند، مامور است كه موجبات فحشا را با هرصورت اشاعه دهد و هتك نواميس قرآن كند، مامور است كه مستشاران خارجى و كارمندان آنانرا مصونيت دهد و از ملت و روحانيون و دانشمندان و دانشجويان سلب مصونيت نمايد، ماموراست كه به اسم اسلام اين چراغ هدايت را خاموش كند، مامور است كه فرهنگ استعمار نو راتا آخرين نقاط دور افتاده كشور برساند و اسلام و فرهنگ اسلام را كنار زند و ماموريتهاى ديگرى كه اگر خداى نخواسته فرصت پيدا كند اجرا نمايد.
تعليمات اسلام را نصب العين قرار داده ، از تفرقه بپرهيزيد
شما اى ملت ايران ! اى مسلمانان پاك طنيت ! به احكام نورانى قرآن كريم بيش از پيشگرايش كنيد و دست اتفاق و برادرى به هم دهيد و از اختلافات دست برداريد و براىقرآن كريم و اسلام عزيز فكرى كنيد، تعليمات اسلام را نصب العين قرار دهيد، مساجد ومحافل دينيه را كه سنگرهاى اسلام در مقابل شياطين است ، هر چه بيشتر گرم و مجهز نگهداريد و با اين استعمار زدگان بى عاطفه با روى قهر آميز و چهره متنفر روبرو شويد واز احكام خلاف عدل و انصاف آنها هر قدر مى توانيد تخلف كنيد، برادران خود را تواصىبه حق و تواصى به صبر كنيد و احكام اسلام و كيفيت حكومت اسلامى را تحقيق و نصب العينخود قرار دهيد و ناآگاهان را آگاه نمائيد، باشد كه خداوند قهار اساس اين ظلم رابرچيند.
سنگر اسلام و حوزه هاى مقدسه را حفظ كنيد
شما اى محصلين علوم دينيه ! اى فضلا و روحانيون حوزه هاى مقدسه بخصوص حوزهمقدسه قم ! از اين اهانت ها و آزارها نهراسيد، شما كه امروز پاسداران اسلام و قرآنيدوظيفه داريد اين سنگر مهم را كه آماج تير اجانب وعمال آنهاست ، حفظ نماييد و با كمال دلگرمى و اتكاء به خداوندمتعال و استمداد از ارواح مقدسه صاحبان شريعت و حفاظ قرآن به كار خود كهتحصيل فقه اسلام تهذيب اخلاق ، تنوير افكار و هدايت ملت ستمديده است ادامه دهيد، كهخداى متعال با شماست .
اى سربازان ، موسى گونه در آغوش فرعون در انتظار روز قطع ريشه هاى فسادباشيد
شما اى سربازان غيور ولى عصر عجل الله تعالى فرجه كه به سربازخانه ها كشيدهشده ايد، با
كمال شجاعت تعليمات نظامى را تحكيم كنيد، باشد كه چون حضرت موسى (ع ) كه درآغوش فرعون بزرگ شد و اساس ظلم و جور او را در هم پيچيد، شما هم روز مناسبى تحتدستور مقام صالحى بتوانيد اين دست هاى خبيث را قطع و اين ريشه هاى فساد و ظلم را ازبيخ و بن برآوريد.
من مصايب و فجايعى را كه از طرف دستگاه جبار هر روز بر اين كشور بلازده و ملتستمديده وارد مى آيد به عموم مسلمانان تسليت مى گويم خداوندمتعال قطع يد اجانب را از بلاد مسلمين و خصوص ايران بفرمايد و توفيق سعادت به ملتاسلام عنايت فرمايد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 19/8/1351
دعوت امام خمينى به پشتيبانى از فلسطين
تكاليف و مسووليت هاى مسلمين در پاسدارى از قوانين الهى
بسم الله الرحمن الرحيم
به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان ، ماه رحمت و آمرزش و خير و بركت ، از خداىبزرگ خواستارم كه تمام مسلمانان را توفيق اقدام به تكاليف و مسؤ ولتيهائى كه بهعهده آنان گذارده است بدهد: مسؤ وليت پاسدارى قوانين الهى وعمل به قرآن كريم ، تنها راه بازيابى عظمت و عزت و شكوه پيشين اسلام و مسلمين ،مسئووليت پاسدارى وحدت و برادرى دينى ، تنها ضامناستقلال سرزمين هاى اسلامى و زداينده هر گونه نفوذ استعمارى ، مسؤ وليت فداكارى وجانبازى در راه جبران آنچه كه مسلمانان به دليل اختلاف و تفرقه از دست داده اند ومتاسفانه هنوز هم از دست مى دهند، مسؤ وليت سنگين دولت هاى اسلامى درعمل به قوانين اسلام و بيرون رفتن آنها از اسارت استعمار و تلاش منحصر در خدمت امتاسلامى ، مسؤ وليت اين روزگار كه به مراتب سنگينتر و بيشتر از روزگاران گذشتهاست ، روزگارى كه پنجه هاى استعمار تا اعماق كشورهاى اسلامى فرو رفته است ،روزگارى كه استعمار، تمام نيروها و امكانات خود را در راه ايجاد تفرقه ميان مسلمانان وسران كشورهاى اسلامى بسيج كرده است و مى كوشد تا به هر وسيله اى كه در اختيار دارداز پايبندى و عمل به تعاليم اسلام جلوگيرى كند تا بدين وسيله استعمارگران باخيال راحت به هدف هاى غير انسانى خود (استعمار طبقه محروم )نائل آيند.
تلاش استعمار در دور ساختن فرهنگ اسلام از واقعيات زندگى
در اين عصر، استعمار، وابستگان و دنباله روهاى خود را دردل جهان اسلام به كار گماشته است تا در زير شعارهاى پر زرق و برق و فريبا(واحيانا شعاراسلام ) تعاليم و فرهنگ قرآنى را از واقعيت هاى زندگى مجتمع اسلامى دوركنند تا بدين وسيله راه براى تامين منافع اربابان بازو بى مانع شود. نگاه كنيد بهايران و فاجعه ها و مصائب ويرانسازى كه در آن مى گذرد.
وابستگى بعضى سران كشورهاى اسلامى ، علت اصلى عدم آزادى فلسطين
و اين هم فلسطين كه راس مصيبت هاست . اختلاف نظر و مزدورى بعضى سران كشورهاى
اسلامى ، به هفتصد ميليون مسلمان ، عليرغم معادن و ثروت ها و امكانات طبيعيشان ، فرصتو امكان كوتاه كردن دست استعمار و صهيونيسم و محدود كردن نفوذ بيگانگان نمى دهد.خودخواهى ها و دست نشاندگى و تسليم بعضى از دولت هاى عربى در برابر نفوذمستقيم بيگانگان ، مانع اين مى شود كه دهها ميليون عرب بتوانند سرزمين فلسطين را ازاشغال و غصب اسرائيل برهانند.
اشغال فلسطين پايان مساله نيست بلكه آغاز توطئه هاست
همه بايد بدانند كه هدف دولت هاى بزرگ از ايجاداسرائيل ، تنها با اشغال فلسطين پايان نمى پذيرد، آنها در اين نقشه اند كه (پناهبرخدا) تمامى كشورهاى عربى را به همان سرنوشت فلسطين دچار كنند و امروز ما ناظرجهاد مبارزين فلسطينى در راه سپردن سرنوشت فلسطين به فلسطينى ها هستيم ، ناظرمجاهدانى هستيم كه جان بر كف به جهاد قهرمانانه عليهاشغال و تجاوز و در راه آزادى فلسطين و سرزمين هاىاشغال شده بپا خاسته اند، ناظر آنچه كه ديروز دست نشاندگان استعمار در اردن و امروزدر لبنان بر سر اين مجاهدان آوردند، ناظر تبليغات و توطئه هائى كه عليه آنان بهانحاء مختلف ، همگى به تحريك و به دست گماشتگان استعمار و به منظور جداكردنگروه هاى مسلمان از مبارزان فلسطينى و به خاطر بيرون كردن مبارزه از مناطق سوقالجيشى (كه موقعيت مناسبى براى ضربه زدن به قواىاسرائيل و صهيونيسم ، اين دشمن غاصب دارد) انجام مى گيرد، هستيم .
آيا مسلمانان و سران كشورهاى اسلامى در چنين موقعيتى در پيشگاه خدا وعقل و وجدان ، مسؤ وليت و وظيفه اى ندارند؟ آيا رواست كه مجاهدان فلسطينى به دستگماشتگان استعمار در مناطق زير سلطه استعمارقتل عام شوند ولى ديگران در برابر اين جنايت سكوت كنند و حتى در بيرون راندن اينجهاد آزاديبخش از مناسبترين منطقه سوق الجيشى خودش ، با يكديگر همداستانى و توطئهكنند؟ آيا دولت عربى و ساكنان مسلمان اين مناطق نمى دانند كه با نابودى اين جهاد،ساير كشورهاى عربى از شر اين دشمن ناپاك ، روى امن و امان نخواهند ديد؟
بر تمام مسلمين است كه به پشتيبانى از مجاهدين فلسطين اقدام كنند
امروز بر تمام مسلمانان عموما و برحكومت هاو دولت هاى عربى خصوصا، به خاطر حفظاستقلال خودشان لازم است كه به پاسدارى و پشتيبانى اين گروه مجاهد، متعهدانه اقدامكنند و از هيچ تلاشى در راه رسانيدن اسلحه و آذوقه و ذخيره به اين مجاهدان دريغنورزند و بر فدائيان مجاهد لازم است كه باتوكل به خدا و پايبندى به تعاليم قرآن ، باثبات و جديت تمام در راه هدف مقدس خويشبه كار خود ادامه دهند، نه آنكه از سردى و سستى بعضى عناصر، افسرده شوند و بهشور آزاديبخش شان لطمه اى رسد. تاكيد مى شود كه مجاهدان و اهالى مناطقى كه مجاهداندر آن سرگرم كارند با يكديگر بر مبناى خوشرفتارى و اخوت اسلامى آميزش وبرخورد كنند.
از تمام مسلمانان بيدار و هوشيار و دورانديش خصوصا بندگان خالص خدا و علماى اعلام
خواستارم كه در اين روزهاى مبارك از خدا بخواهند كه مسلمانان را در رهائى از سلطهناپاك استعمار يارى كند. در مجامع ماه مبارك رمضان و اجتماعات بزرگ اسلامى ديگر مانندنمازهاى جمعه و مواقع حج ، به خاطر نشر و ابلاغ حقايق به تمام مسلمانان بكوشند ومردم را به پيروى قرآن (كه همه را به وحدت مى خواند) دعوت كنند و براى آزادىفلسطين و حل مشكلات خانمانسوزى كه گريبانگير سراسر عالم اسلامى شده است ، دستبه دست هم بدهند. از خداى بزرگ خواستارم كه دست بيگانگان را از سرزمين مسلمانانقطع فرمايد. (انه سميع مجيب .)
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 24/12/51
پاسخ امام خمينى به دانشجويان مسلمان مقيم اروپا و آمريكا و كانادا
مهذب شويد و با شناخت مبانى نورانى قرآن ملت را بيدار سازيد
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت عموم دانشجويان مسلمان مقيم اروپا و امريكا و كانادا ايدهم الله تعالى :
رنجنامه شما كه بحق بازگو كننده برخى رنج ها و مصيب كنونى ملت اسلام و جامعهروحانيت بود و اصل شد. حس مسؤ وليت نسل جوان و كوشش هاى بى شائبه آنان در راهدفاع از اسلام و نواميس قرآن مجيد درخور تقدير و اميدوارى است .
اينجانب در اين تبعيدگاه ثانوى چشم اميدم به جوانان روحانى و دانشگاهى مسلمان بوده وانتظار دارم كه با تهذيب نفس و اخلاص ، مطالعات و تحقيقات وسيع و دامنه دارى را درزمينه شناخت احكام اسلام و مبانى نورانى قرآن آغاز نمايند، اسلام واقعى را بشناسند وبشناسانند، ملت اسلام را بيدار و آگاه ساخته ، تباين اسلام پيغمبر خدا و اولياء او را ازاسلام ساختگى امثال معاويه و حكومت هاى غاصب ساير و دولت هاى دست نشانده استعمار كهاز تلويزيون ها، راديوها و وزارتخانه ها به خورد مردم مى دهند، به آنان برسانند وبه دنيا بفهمانند اين اسلامى كه دولت هاى دست نشانده از آن دم مى زنند و كنفرانس بهاصطلاح وحدت اسلامى تشكيل مى دهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطين اموى و عباسى مىباشد كه در برابر قرآن و آئين مقدس پيامبر بزرگ اسلام درست شده است و لذا مىبينيم كه استعمارگران و همان ها كه قرآن را بالاى دست بلند مى كردند و اظهار مىداشتند كه تا اين قرآن در ميان مسلمين حكمفرما است ما نمى توانيم بر آنان دست يابيم .اكنون از چنين اسلام و اتحاد اسلامى پشتيبانى مى كنند تا ملت اسلام را منحرف سازند، تاقرآن كريم را مهجور نمايند، تا دين خدا را از بين ببرند، تا راه را براى پيشبرد اغراضشوم و مقاصد استعمارى خود هموار سازند.
اعلام خطر براى جهان اسلام
چنانكه كرارا اعلام خطر كرده ام اگر ملت اسلام بيدار نشوند و به وظايف خود آگاهنگردند، اگر علماء اسلام احساس مسؤ وليت نكنند و بپا نخيزند، اگر اسلام واقعى كهحاصل وحدت و تحرك كليه
فرق مسلمين در مقابل بيگانگان است و ضامن سيادت واستقلال ملل مسلمان و كشورهاى اسلامى مى باشد به دستعوامل و ايادى اجانب همين طور در زير پرده سياه استعمارى پوشيده بماند و آتش ‍ اختلاف وتشتت در ميان مسلمين افروخته گردد، روزهاى سياهتر و نكبت بارترى براى جامعه اسلامىدر پيش است و خطر ويران كننده اى متوجه اساس اسلام و احكام قرآن مى باشد.
حملات علنى و مخفيانه دشمنان اسلام و تجاوزكاران بين المللى عليه قرآن مجيد و احكامرهائى بخش اسلام از هر سو به شدت ادامه دارد و بسيارى از دولت هاى كشورهاىاسلامى براثر خودباختگى يا ماموريت ، مجرى نقشه هاى شوم و خائنانه آنان مى باشند،چه آنهائى كه دم از اسلام زده كنفرانس به اصطلاح اسلامىتشكيل مى دهند و چه آنانى كه در كشور اسلامى الغاء مذهب كرده اسلام را از رسميت مىاندازند، همه دانسته يا ندانسته در يك مسير حركت مى كنند و آن اجراء مقاصد شوم واستعمارى دشمنان اسلام است كه مى خواهند اين اوضاع نكبت بار جامعه اسلامى ادامه يابداسرائيل بر جان و مال و سرزمين هاى ملت اسلام مسلط باشد، سيادت و سلطه استعمارى دردنياى اسلام براى هميشه محفوظ بماند، برنامه توسعه طلبانه ويران كننده صهيونيسمدر كشورهاى اسلامى به مرحله اجرا درآيد و ملت اسلام و دولت كشورهاى اسلامى هميشهخوار و ذليل و اسير دست تجاوزكاران بين المللى بوده دست تكدى و چشم كمك بهاستعمارگران جنايت پيشه داشته باشند و روىاستقلال آزادى ، آسايش و امنيت نبينند.
سپاه دين دسيسه اى ديگر براى ريشه كن كردن اسلام
در اين ميان از همه اسف بارتر وضع ايران است كه رژيم آن ماموريت دارد با چاپ قرآن ،تظاهر به اسلام ، به اسم سپاه دين ، سازمان اوقاف و به عناوين فريبنده ديگر يكبارهاسلام را ريشه كن سازد، ملت اسلام را بيش از پيش به ذلت و اسارت بكشد، مسجد ومحراب پيامبر اسلام را به صورت بنگاه تبليغاتى دربار ضد اسلامى خود در آورد وبراى اجراء اين نقشه هاى شوم به كمك و مساعدت روحانى نماهاى خود فروخته وسرسپرده نياز كامل دارد و با همكارى آنان مى خواهد مساجد و ديگرمحافل اسلامى را قبضه كند، مراسم مذهبى را تحت نظارت و مراقبت خود درآورد و به حوزهعلميه دست يابد.
روحانى نمايان دربارى را از حوزه هاى علميه طرد نمائيد
اكنون بر نسلتحصيل كرده مسلمان و مردان روشن ضمير آگاه است كه با كوشش هاى همه جانبه و از هرراه ممكن ، اسلام و پيشوايان اسلامى و مسووليت هاى خطير و سنگين علماى اسلام را به ملتهاى مسلمان برسانند تا مردم آگاه شوند و آن دسته از روحانى نماهاى منحرف را كهمستقيم و غير مستقيم در خدمت رژيم جبار قرار گرفته اند طرد نمايند. اگر ملت اسلام بهمبانى نورانى قرآن واقف گردد و به وظايف سنگين علماء و پيشوايان اسلام آگاه شود،روحانى نماها و آخوندهاى دربارى در
ميان اجتماع ها ساقط خواهند شد و اگر معممين ساختگى و روحانى نماهاى بى حيثيت در جامعهساقط شده نتوانند مردم را بفريبند، دستگاه جبار هيچ گاه موفق به اجراء نقشه هاى شوماستعمارگران نخواهد شد، ما پيش از هر كارى لازم است تكليف خود را با روحانى نماها كهامروز از خطرناكترين دشمنها براى اسلام و مسلمين محسوب مى شوند و به دست آنها نقشههاى شوم دشمنان ديرينه اسلام و دست نشاندگان استعمار پياده و اجرا مى گردد روشنسازيم و دست آنان را از حوزه هاى علميه ، مساجد ومحافل اسلامى كوتاه كنيم تا بتوانيم دست تجاوز كار استعمار و مخالفين اسلام را ازحريم اسلام و قرآن كريم قطع كرده ، از استقلال و صيانت كشورهاى اسلامى و ملت اسلامدفاع نمائيم .
اميد است كه علماء اعلام و مراجع بزرگ اسلام از خيانت و نفوذ اجانب وعمال استعمار به حوزه هاى علميه و جامعه روحانيت جلوگيرى بهعمل آورند و ايادى مخالفين را كه در سلك روحانيت قرار دارند و اسلام و روحانيت رابهسقوط و انحطاط تهديد مى كنند، طرد و رسوا سازند و اجازه ندهند كه مشتى فريب خوردهو دنيا طلب استقلال هزار ساله شيعه را دستخوشاميال و اغراض مخالفين اسلام و مزدوران استعمار قرار دهند. از خداوندمتعال توفيقات روز افزون عموم دانشجويان مسلمان را در خدمت به اسلام و مسلمين خواهانم .والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : فروردين 1352
پيام امام خمينى به علما و وعاظ و امت مسلمان ايران در مورد نقشه هاى دستگاه جباربراىمحو اسلام و قرآن
نقشه استعمار گران هميشه براى محو اسلام و قرآن بوده
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت حضرات علماى علام و خطباى محترم و ملت بزرگ ايران ايدهم الله تعالى پس ازسلام و تحيات ، ما در عصر حاضر با ضربات سنگين و روز افزون وارده بر اسلام وگرفتارى ها و نابسامانى هاى بيش از پيش ملت هاى اسلامى مواجه هستيم ، از طرفىقضيه فلسطين و مسجد الاقصى و آوارگى مردم بيگناه آن سرزمين و پشتيبانىدول بزرگ استعمارى از يهود اشغالگر كه با دوام اين جرثومه فساد خطر بزرگىخداى نخواسته براى عموم كشورهاى اسلامى و خصوصدول عربى در پيش است و از طرف ديگر اسارت ملت ايران درچنگال عمال استعمار و نوكرهاى آن ، جامعه اسلامى را با فشارها و گرفتارى هاى شديد وهمه جانبه اى دست به گريبان ساخته است . براى محو اساس قرآن كريم و تعاليمرهايى بخش اسلام ، نقشه هايى از طرف استعمارگران در كار است كه در هر زمان بهنحوى در دست اجرا قرار مى گيرد.
آن روز كه رضاخان با دستيارى اجانب روى كار آمد ماموريت يافت كه با سر نيزه وقلدرى تمام مراسم اسلامى را تعطيل كرده و احكام نورانى قرآن و آثار رسالت را محو ونابود سازد ولى از آنجا كه ديدند با سرنيزه نمى توان مردم را از اسلام و مبانى قرآندور ساخت و به اغراض شوم و غارتگرانه خود دست يافت ، تغيير نقشه داده با طرح هاىاستعمارى جديد و با تظاهر به اسلام در مقام محو اساس قرآن و اسارت ملت هاى مسلمان وشكستن سد عظيم روحانيت بر آمدند و با نغمه هايى فريبنده به اسم سپاه دين و غيره مىخواهند اين سد عظيم را در هم شكسته به مقاصد پليد خود دست يابند.
جايگزينى معممين ساختگى به جاى خدمتگزاران به اسلام ،از نقشه هاى شوماستعمارگران
امروز نقشه هاى وسيعتر و دامنه دارترى در جريان است كه چهره واقعى مامورين استعمار وكيفيت ماموريت آنان را مى نماياند، نقشه هائى كه با اجراى آن مى خواهند سنگرهاى مخالفبا استعمار را در هم كوبيده به سنگرهائى در خدمت استعمار و صهيونيسم وعمال آنان مبدل سازند، علماى اعلام ،
خطباى محترم و خدمتگزاران به اسلام را عقب زده معممين ساختگى و مامورين سازمان هاىفاسد را به جاى آنان به محراب و منبر اسلام ورسول معظم - صلى الله عليه و آله - برسانند و به جاى بيان احكام قرآن و حقايقاسلام ، بلندگوهائى براى اجراى مقاصد شوم ضد اسلامى دستگاه خود فروخته و دستنشانده درست كنند، نقشه هائى كه با اجراى آن مى خواهند به گمان فاسد خود تماممراجع بزرگ ، علماى اعلام و خطباى محترم را به صورت كارمند دولت ، آن هم كارمندانىبسيار خفيف و بى ارزش درآورند و تمام حيثيات اسلام و روحانيت را در هم شكسته راه رابراى استعمارگران هر چه بيشتر باز نمايند و بالاخره نقشه هائى كه با اجراى آن مىخواهند به جاى اين سد بزرگ مخالف با ظلم و استبداد سدى در خدمت ظلمه و مستبدين بناكنند و اينك چنانكه كرارا" خبر رسيده در راه اجراى اين نقشه هاى استعمارى خطرناك دستبه كار شده اند كه مساجد، تكايا، مدارس و ديگر مراكز اسلامى و شوون روحانيت را تحتنظارت سازمان ضد اسلامى اوقاف قرار داده ، علما، وعاظ و ائمه جماعت را مجرى اغراضنامشروع دستگاه جبار و عمال كثيف استعمار سازند و يا به كناره گيرى ، انزوا و تسليمسنگرهاى اسلام به مخالفين و عمال اجانب وادارند.
ثمرات شوم انقلاب سفيد
اينها ثمره شوم انقلاب خونين و استعمارى است كه با تبليغات و عوام فريبى ها مىخواهند آن رابه انقلاب سفيد ملقب سازند و آن را انقلاب شاه و ملت بنامند و در اين دههسياهى كه گذشت جز فقر و ذلت و اختناق قتل هاى دستجمعى ، تيرباران ها و اعدام هاىغير قانونى و انباشتن زندانها از علما، روحانيون و جوانان ملت اسلام چيزى عايد مردمستمديده ايران نگرديده . هتك مقدسات اسلام ، كشتن علما و مردم مسلمان در زير شكنجه ،هجوم به مدرسه فيضيه و دانشگاه ها و كشتار فجيح 15 خرداد كه (به طور معروف ) 15هزار قربانى داشت از ثمرات ديگر اين انقلاب ننگين است ، مصونيت بخشيدن به نظاميانآمريكائى و بستگان آنها، خرد كردن حيثيت كشور و بر باد دادناستقلال قضائى و مسلط ساختن غارتگران آمريكا و صهيونيسم بر كليه شوون نظامى ،سياسى ، تجارى ، صنعتى ، زراعى و بازارها از ديگر نتايج شوم اين انقلاب پر افتخاردستگاه جبار مى باشد كه آن همه جشن ها، پايكوبى و تبليغات پر سر و صدا به راهانداخته ، مبالغ هنگفتى از دسترنج مردم محروم و گرسنه را صرف اين جشن هاى ننگين كردهاست .
خريد اسلحه بهانه اى براى ايجاد پايگاه آمريكا در ايران
و اكنون نيز خواب تازه اى براى ملت ايران ديده و با خريد اسلحه و مهمات سرسام آوراز آمريكا به مبلغ 2 ميليارد دلار كه حدود صد و پنجاه هزار ميليونريال مى باشد، ملت ايران را به خطر نابودى و سقوط اقتصادى تهديد مى كند و باكمال وقاحت اعلام داشته كه كسرى بودجه كشور در امر پرداخت آن ، از طريق وام هاىخارجى و افزايش مالياتها تامين مى گردد. من نمى دانم منظور از
خريدن اين همه اسلحه براى بيرون راندن اربابان و استعمارگرانى است كه خود رژيم، دست نشانده آنها بوده و ايران را به صورت پايگاه نظامى آنان درآورده و دست آنها رابر تمام شوون نظامى ، سياسى ، اقتصادى كشور باز گذاشته است ؟ يا در حقيقت در راهاجراى نقشه هاى غارتگرانه آمريكاست كه بر اثر ضعف بودجه اقتصادى و تغيير سياستمبنى بر نابودى ملل به وسيله نيرو و ثروت خود آنان ، مى خواهد پايگاه خود را درايران مستحكم تر كرده ملت بى پناه ايران و ديگرملل آزايخواه منطقه را كه عليه اشغالگران فلسطين و ديگر اجانب غارتگر مبارزه مىكنند، سركوب سازد؟ و اكنون ملت محروم ايران كه بسيارشان از لوازم اوليه زندگىمحروم بوده و بنا به نوشته بعض از روزنامه هاى وابسته به دستگاه فقط در تهرانيك ميليون نفر فاقد برق و آب و بهداشت و ديگر ضروريات اوليه زندگى مى باشند،ملتى كه بسيارشان از فقر و تهيدستى نمى توانند فرزندان خود را به مدرسهبفرستند و اطفال معصوم را از گرسنگى به چرا مى برند و يا سرراه ها به اميد خدا رهامى سازند، ملتى كه بسيارشان براى مراجعه به دكتر و خريدن دارو تمكن مالى ندارندو از بى دكترى و بى دارويى تلف مى شوند و بنا به نوشته بعضى از روزنامه هاىايران ، در بسيارى از شهرستان هاى ايران و استاندارى هاى بزرگ براى هر 35 هزارنفر فقط يك دكتر وجود دارد، ملتى كه در همينسال گذشته از قحطى و گرسنگى خانه و كاشانه خود را رها ساخته ، براى به دستآوردن لقمه نان به هر سو آواره شدند، بايد چنين مبلغ سرسام آورى از بودجه كشورآنها صرف همچو امر سفيهانه اى شود!! و تازه اين معامله كمرشكن 2 ميليارد دلارى غير ازمعامله اسلحه اى است كه اخيرا"با انگليس استعمارگر و تجاوزكار انجام داده و آنهمهاسلحه و مهمات خريدارى كرده . من بيم آن دارم كه اين انحرافات واعمال سفيهانه اثر عارضه اى باشد كه بعضى سلاطين سفاك در اواخر عمر به آن مبتلامى شدند و ملت را به خاك و خون مى كشيدند. من از اواخر عمر اين سفاك ها كه نويد مرگ ،آنها را به جنون مى كشد، براى اين ملت ستمديده ، بيمناكم . من از امراض عصبى كه درپيرى عارض اين قلدرها مى شود، براى اسلام و مسلمين خوف دارم .
سكوت در مقابلاعمال شاه ، در حكم انتحار و سقوط يك ملت بزرگ است
اكنون سكوت در مقابل اين نقشه ها و فجايع در حكم انتحار است واستقبال از مرگ سياه و سقوط يك ملت بزرگ مى باشد، تا فرصت از دست نرفته لازماست كه سكوت شكسته شود و استنكار و اعتراض ‍ آغاز گردد. بر علما و خطباء اسلام استكه در مساجد و محافل ، نقشه هاى پشت پرده دستگاه را به ملت برسانند و در اين مصيبتبزرگ كه براى اسلام و مسلمين و خصوص علماء اعلام و خطباء محترم پيش ‍ آمده است از هيچگونه اقدامى فروگذار نكنند. مراجع عظام نظر مبارك خود را با طبع و نشر اعلام نمايندو كسانى را كه در اين امر كمرشكن با دستگاه همكارى و روابط حسنه دارند و يا به نقشهها و فعاليت هاى سازمان اوقاف و ديگر سازمان هاى فاسد صحه مى گذراند و بهپيشرفت آن كمك مى نمايند و يا جيره خوار سازمان اوقاف و دستگاه جبار قرار گرفتهاند، طرد و
متفضح سازند و به ملت معرفى نمايند و بر ملت اسلام است كه با اين نوع افراد كه ازطرف سازمان هاى فاسد براى منبر و محراب تعيين و نصب شده اند، معامله عدالت نكنند ودر جماعت آنها حاضر نشوند و پاى منبر آنها ننشينند و آنها را به يكديگر نشان داده و ازجامعه اسلامى طرد نمايند و به مساجد و محافل كه تحت نظر سازمان اوقاف بوده و بهدست آن اداره مى شود، نروند. علماء اعلام ، خطباء محترم و ائمه جماعت به عنوان اعتراض واستنكار، در صورت مقتضى اعتصاب نمايند و تا مدت محدودى از رفتن به مساجد و منابرخوددارى ورزند و مطمئن باشند كه اعتراض دستجمعى و اعتصاب عمومى نتيجه دارد ودستگاه جبار را عقب مى راند و لازم است كه مردم مسلمان در صورت اعتصاب علماء اسلام كهبراى حفظ احكام قرآن است از آنان پشتيبانى كنند و در اعتصاب تبعيت نمايند.
از خداوند متعال رفع شر اشرار و قطع ايادى استعمار را خواستار است . والسلام عليكم ورحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 5/1/1352
پيام امام خمينى به ملت ايران و ارائه رهنمودهائى به طبقه جوان براى بهره بردنازنيروى جوانى در راه حق
بسم الله الرحمن الرحيم
به دوستان عزيزم طبقه جوان روحانى و دانشگاهى ، بازارى ، دهقان و ساير طبقات ، پساز ابلاغ سلام تذكر دهيد نيروهائى كه خداوند تعالى به شما عطا فرموده در راه رضاىاو صرف كنيد. شما اكنون داراى نيروى عظيم جوانى هستيد، نيروئى كه مى توانيد اسلامو ميهن خود را به اوج عظمت و سرفرازى رسانيد و دست جنايتكاران را از ممالك اسلامى وكشور خود قطع كنيد، نيروئى كه اگر در راه حق صرف شود، ابديت دارد و به قدرتلايزال مى پيوندد و اگر در بيهوده و شهوات هدر رود در اين عالم ، ذلت و بردگى و درآن عالم ، عقوبت و شرمسارى به بار آورد، بيدار شويد و خفتگان را بيدار كنيد، زندهشويد و مردگان را حيات بخشيد و در تحت پرچم توحيد براى درهم پيچيدن دفتراستعمار سرخ و سياه و خود فروختگان بى ارزش فداكارى كنيد، اين نفتخواران بىشرف و عمال بى حيثيت آنها را از كشور اسلامى بيرون ريزيد همانند زباله ها، از جشنهاىپايان ناپذير آنها كه در حقيقت چراغ هايى است كه در گورستان مى افروزند دورىنمائيد.
اميد است شما عزيزان من جشن مرگ استعمار و عمال آن را به زودى بگيريد، اگر ما پيراننبينيم شما جوان ها ببينيد. از نيروى لايزال وحدت نيروى عظيم مسلمين را خواستارم . سلام وتحيت من به جوانان مسلمين و عزيزان كشور اميرالمومنين عليه الصلوه والسلام .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/6/52
پيام امام خمينى به ملت ايران در مورد وظايف آنهادرقبال همكاريهاى شاه با اسرائيل و آمريكا
اعمال شاه ، در زمانى كه آتش جنگ بين مسلمين و كفار شعله ور است .
بسم الله الرحمن الرحيم
در اين موقع كه آتش جنگ بين مسلمين و كفار صهيونيست شعله ور است و ملت اسلام براىاحقاق حق خود از اسرائيل غاصب ، جان بر كف نهاده در ميدان هاى نبرد فداكارى مى كنند، بهامر شاه ، دولت ايران به مناسبت سالروز جشن 2500 ساله در سراسر كشور جشن به پاكرده است ! جشن براى شاهان خونخوارى كه نمونه آنان امروز مشهود است . مسلمين براىمجد و عظمت اسلام و آزادى فلسطين در خاك و خون مى غلطند ولى شاه ايران براى رژيممبتذل شاهنشاهى جشن و سرور به پا مى كند! همزمان با دفاع ملت بزرگ اسلام و عرب ازنواميس اسلام و مسلمين ، به امر اين مرد خبيث به مدارس اسلامى دختران ايران هجوم برده ،هتك محترمات را نموده و از آنان سلب آزادى كرده اند. هنگامى كه دشمنان اسلام كشورهاىاسلامى را تهديد مى كنند و مردانى غيور براى دفاع و احقاق حقوق خود مردانه به پاخاسته اند، شاه ايران با صحنه سازى در سراسر ايران تظاهرات راه انداخته ، باامضاى روحانى نمايان دربارى و ساخته دست سازمان هاى اوقاف و امنيت به اسم علماىاسلام تلگرافات تبريك صادر مى نمايد.
در شرايطى كه مسلمين براى آزادى فلسطين و سرزمين هاى خود جانفشانى مى كنند، شاهجمعيت كثيرى از علما، فضلا و اساتيد برجسته حوزه هاى علميه و بسيارى ديگر ازروشنفكران ايرانى را به زندان و تبعيد كشيده و تحت وحشيانه ترين شكنجه ها قرار دادهاست .
دستگيرى علما و فضلا براى انحراف اذهان از جنگ اسلامبااسرائيل .
مى توان گفت كه اين صحنه سازى ها و دستگيرى ها براى سرگرم كردن ملت ايران بهمصيبت هاى خود و دور نگه داشتن اذهان از جنگ ملت اسلام بااسرائيل است . وحشت از گسترش مبارزه و ايجاد هماهنگى بين كليه طبقات و پشتيبانىقاطبه ملت مسلمان ايران از جنگ عادلانه مردم عرب است كه موجب شده شاه دست به زندان وتبعيد غيرقانونى و بدون جهت علما و روشنفكران بزند تا مبادا اعتراض كنند كه چرا رژيمايران در اين امر حياتى كه براى مسلمين پيش آمده بى تفاوت
است و يا از اسرائيل طرفدارى مى كند و با اينكه اكثريت قريب به اتفاق دولت هاىاسلامى و بسيارى از دولت هاى غيراسلامى ، از اعرابدرحال جنگ پشتيبانى كرده اند دولت ايران و شاه بى حيثيت روى سرسپردگى به امريكاو اظهار تبعيت هر چه بيشتر، به ظاهر ساكت و در واقع طرفدارى ازاسرائيل مى كنند.
شاه ، حامى منافع امريكا و اسرائيل
اين شاه ايران است كه دست اسرائيل را در سراسر ايران بازگذاشته و اقتصاد ايران رابه خطر انداخته است و بنا به نوشته بعضى از جرايد خارجى ، افسران ايرانى رابراى ديدن تعلميات به اسرائيل مى فرستد.
اين شاه است كه نفت ايران را به دشمنان اسلام و بشريت تسليم كرده تا در جنگ با مسلمينو اعراب غيور به كار برند و با قرارداد رسواى اخير و افزايش استخراج نفت به مبارزهعليه كشورهاى نفت خيزى كه مى خواهند از حربه نفت عليه آمريكا استفاده كنند برخاستهاست و بالاخره اين غارتگرى ها، خريدن ميلياردها دلار اسلحه و جشن هاى كمرشكن و پى درپى شاه است كه موجب بالا رفتن هزينه زندگى و گرانى سرسام آور اجناس گرديدايران را به قحطى سياه تهديد مى كند. من بيم آن دارم كه ميلياردها دلار اسلحه اى را كهاز اربابان جهانخوار خود خريدارى نموده و با خريد آن ايران را به ورشكستگى كشاندهاكنون به اسرائيل بفرستد. من خوف آن دارم كه ارتش ايران را با مهماتى كه به قيمتقحطى و گرسنگى و بالاخره خون مردم محروم ايران به دست آورده ، مجبور كند كه قلوبگرم و پر احساس مجاهدين اسلام را هدف قرار دهند.
بر ملت است كه اين جبار را از جنايات باز دارند
من از اين خدمتگزار بى چون و چراى آمريكا براى جهان اسلام احساس خطر مى كنم . اكنونبر ملت محترم ايران است كه اين جبار را از اين جنايات باز دارند و بر ارتش ايران وصاحب منصبان است كه بيش ‍ از اين تن به ذلت ندهند و براىاستقلال وطن خود چاره جويى كنند.
از منافع امريكا و اسرائيل جلوگيرى كرده و آن را مورد هجوم قرار دهيد وظيفه ملت غيورايران است كه از منافع آمريكا و اسرائيل در ايران جلوگيرى كرده و آن را مورد هجومقرار دهند هر چند به نابودى آن بيانجامد. وظيفه علماء اعلام و مبلغين است كه جرايماسرائيل را درمساجد و محافل دينى به مردم گوشزد كنند. علماء اعلام و ملت شريف ايراننبايد در اين امر ساكت باشند و لازم است از هر طريق ممكن شاه را وادار كنند كه در صفمسلمانان قرار گيرد و از خيانت بيشتر به قرآن و پيروان آن بپرهيزد و جنايات اين عفريتخونخوار را بيش از پيش بر ملا سازند تا چهره باطنى او بهتر روشن گردد و اگر يهودايران براى كمك به اسرائيل مشغول فعاليت
باشند (چنانكه هستند و بى شك از كمك شاه هم برخوردار مى باشند) بر ملت ايران استكه از آن جلوگيرى كنند و براى مجاهدينى كه در آتش و خون به سر مى برند صندوقاعانه اى باز نمايند و از هيچ كوششى خوددارى نورزند.
اينجانب كرارا" خطر اسرائيل و عمال آن را كه در راس آنها شاه ايران است گوشزد كرده ام. ملت اسلام تا اين جرثومه فساد را از بن نكنند روى خوش نمى بينند و ايران تاگرفتار اين دودمان ننگين است روى آزادى نخواهد ديد.
از خداوند متعال نصرت مسلمين و خذلان اسرائيل وعمال سياه آن را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 16/8/52
پيام امام خمينى به دول و ملل اسلامى و دعوت به اتحاد برعليهاسرائيل غاصب
از اختلاف بپرهيزد و صفوف خويش را براى نابودىاسرائيل فشرده سازيد
بسم الله الرحمن الرحيم
(و اقتلوهم حيث ثقفتموهم و اخرجوهم من حيث اخرجوكم و الفتنه اشد منالقتل وقاتلو هم حتى لاتكون فتنه ).
اكنون كه دولت غاصب اسرائيل براى فتنه انگيزى بيشتر و تجاوز زيادتر بر زمينعربى و ادامه دست غاصبانه در قبال صاحبان حق بپا خاسته و آتش جنگ را براى چندمينبار شعله ور ساخته است و برادران مسلمان ما در راه ريشه كن كردن اين ماده فساد و آزادىفلسطين جان بركف نهاده در جبهه نبرد و ميدان شرف به جنگ پرداخته اند، بر عموم دولتهاى ممالك اسلامى و خصوص دول عربى لازم است كه باتوكل به خداى متعال و تكيه بر قدرت لايزال ، همه قوا و نيروى خويش را بسيج ساختهبه يارى مردان فداكارى كه در خط اول جبهه چشم اميد به ملت اسلام دوخته اند بشتابند وبراى آزادى فلسطين و احياء مجد و شرف و عظمت اسلامى ، در اين جهاد مقدس شركت كنند،از اختلافات و نفاق هاى خانمانسوز و ذلت بار دست برداشته ، دست برادرى به هم داده ،صفوف خود را فشرده و متشكل سازند، از قدرت پوشالى مدافعان صهيونيسم واسرائيل نهراسند، از وعده و وعيدهاى پوچ قدرت هاى بزرگ ، مغرور و مقهور نگردند، ازسستى و مسامحه كه شكست ننگ بار و عواقب خطرناكى بهدنبال خواهد داشت بپرهيزند. سران كشورهاى اسلامى بايد توجه داشته باشند كه اينجرثومه فساد را كه در قلب كشورهاى اسلامى گماشته اند تنها براى سركوبى ملتعرب نمى باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورميانه است . نقشه ، استيلا وسيطره صهيونيسم بر دنياى اسلام و استعمار بيشتر سرزمين هاى زرخيز و منابع سرشاركشورهاى اسلامى مى باشد و فقط با فداكارى ، پايدارى و اتحاد دولت هاى اسلامى مىتوان از شر اين كابوس سياه استعمار رهايى يافت و اگر دولتى در اين امر حياتى كهبراى اسلام پيش آمده كوتاهى كرد، بر ديگر دولت هاى اسلامى لازم است كه با توبيخو تهديد و قطع روابط او را وادار به همراهى كنند. دولت هاى ممالك نفت خيز اسلامى لازماست از نفت و ديگر امكاناتى كه در اختيار دارند به عنوان حربه عليهاسرائيل و استعمارگران استفاده كرده ، از فروش نفت به آن دولت هائى كه بهاسرائيل كمك مى كنند خوددارى ورزند.
به حكم وظيفه اسلامى - انسانى موظف به ريشه كن كردن اين گماشته استعمارهستيد.
ملت اسلام به حكم وظيفه انسانى و اخوت و طبق موازين عقلى و اسلامى موظفند كه در راهريشه كن كردن اين گماشته استعمار از هيچ فداكارى دريغ نورزند و با كمكهاى مادى ومعنوى و نيز با ارسال خون ، دارو، اسلحه و آذوقه برادران خود را كه در جبهه جنگ هستنديارى كنند. بر خصوص ملت شريف و مسلمان ايران است كه درقبال تجاوز وحشيانه اسرائيل و مصيبت هائى كه اكنون گريبانگير برادران عرب و مسلمانآنان مى باشد بى تفاوت ننشينند و از هر راه ممكن برادران مسلمان خود را در آزادى سرزمينفلسطين و نابودى صهيونيسم كمك نمايند و دولت ايران را وادار سازند كه اين سكوت راشكسته ، در صف دولت هاى ممالك اسلامى به پيكار عليهاسرائيل برخيزد. بر همه آزاديخواهان جهان است كه با ملت اسلام همصدا شده تجاوزاتغير انسانى اسرائيل را محكوم نمايند.
تواصى به حق و صبر كنيد و در پيكار مقدس بااسرائيل پايدار باشيد
دولت هائى كه اكنون با اسرائيل در حال جنگ مى باشند لازم است كه در اين پيكار مقدساسلامى جدى و قوى الاراده باشند، استقامت و پايدارى كنند، از تواصى به حق ، تواصىبه صبر كه دستور الهى مى باشد غفلت نورزند، به توصيه يا امر سازمان هاىوابسته به قدرت هاى استعمارى براى آتش بس اعتنا نكنند و مطمئن باشند كه در سايهبردبارى و استقامت ، با كار بستن دستورات اسلامى ، فتح و ظفر از آن ملت اسلام مىباشد.
(ان تنصرواالله ينصر كم و يثبت اقدامكم ) - (ولا تهنوا ولا تحزنوا و انتم الاعلونان كنتم مومنين ).
و از خداوند متعال نصرت مسلمين را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/12/53
پاسخ امام خمينى به استفتاء گروهى از مردم در مورد حزب رستاخيز
شركت در حزب رستاخيز حرام و كمك به استيصال مسلمين است
بسم الله الرحمن الرحيم
نظر به مخالفت اين حزب با اسلام و مصالح ملت مسلمان ايران ، شركت در آن بر عمومملت حرام و كمك به ظلم و استيصال مسلمين است و مخالفت با آن از روشن ترين موارد نهىاز منكر است و چون اين نغمه تازه كه به دستور كارشناسان يغماگر براىاغفال ملت از مسائل اساسى از حلقوم شاه برخاسته تا كشور را بيش از پيش خفقان زده كندو راه را براى مسائلى كه در نظر دارند باز نمايند و قوه مقاومت را به كلى از ملت سلبنموده و نفس را در سينه ها حبس سازند. لهذا لازم است حسب وظيفه تذكراتى بدهم ، باشدكه ملت اسلام تا فرصت از دست نرفته بامقاومت بيش از پيش و همه جانبه جلو اين نقشههاى خطرناك را بگيرند.
مطرح شدن حزب رستاخيز، نشانه شكست انقلاب سفيد
قبلا بايد گفت شاه در اين پيشنهاد غير مشروع به شكست فاحش طرح استعمارى بهاصطلاح (انقلاب ششم بهمن ) و برخوردار نبودن آن از پشتيبانى ملت ، اعتراف نمودهاست . كسى كه بيش از ده سال است فرياد مى زند كه ملت ايران موافق با اين (انقلاب) است و اسم آن را (انقلاب شاه و ملت ) گذاشته ، امروز مردم را به صف هاى مختلفتقسيم كرده و مى خواهد با زور سرنيزه براى خود موافق درست كند. اگر اين بهاصطلاح (انقلاب ) از شاه و ملت مى باشد، ديگر چه احتياجى به حزب تحميلى است ؟
تشكيلحزب با اين شكل تحميلى ، مخالف قانون اساسى و موازين بين المللى است
درباره اين حزب به اصطلاح (رستاخيز ملى ايران ) بايد گفت اينعمل با اين شكل تحميلى مخالف قانون اساسى و موازين بين المللى است و در هيچ يك ازكشورهاى عالم نظير ندارد. ايران تنها كشورى است كه حزبى به امر (ملوكانه )تاسيس كرده و ملت مجبور است وارد آن شود و هر كس از اين امر تخلف كند سرنوشت او ياحبس و شكنجه و تبعيد و يا از حقوق اجتماعى محروم شدن است . مردم محروم اين كشورمجبورند موافقت خود را با نظام شاهنشاهى اعلام
كنند، نظام پوسيده اى
كه از نظر اسلام مردود و محكوم به فناست ، نظامى كه هر روز ضربه تازه اى برپيكر اسلام وارد مى آورد و اگرخداى نخواسته فرصت يابد اساس قرآن را بر مى چيند،نظامى كه هستى ملت را به باد فنا داده و تمام آزادى ها را از او سلب كرده است ، نظامىكه طبقات جوان روشنفكر را در زندان ها و تبعيد گاه ها از هستى ساقط نموده و باز مىخواهد با اين حزب بازى اجبارى بر قربانى ها و زندانى هاى خود بيفزايد.
شاه حافظ منافع استعمارگران درايران و منطقه
مردم مسلمان ايران مجبورند در برابر شاهى سر تسليم فرود آوردند كه دستش تا مرفقبه خون علماى اسلام و مردم مسلمان آغشته است . شاهى كه مى خواهد تا قطره آخر نفت اينكشور را بفروشد و پولش ‍ را به عناوين مختلف به سرمايه داران و چپاولگران تقديمنمايد و به آن افتخار كند.
استعمار امريكا از ذخاير هنگفت نفت خود استفاده نمى كند و از ديگران مى خرد كه براىمصالح كشورش محفوظ باشد ولى شاه ايران اين طلاى سياه را مى فروشد و خزانهايران و ملت را تهى مى كند و درآمد آنرا به جاى اينكه صرف اين ملت پا برهنه وگرسنه نمايد، به اربابان استعمارگرش وام مى دهد و يا اسلحه هاى خانمانسوز ومخرب مى خرد تا از منافع و مطامع استعمارگران در ايران و منطقه نگهبانى كند و بهخونريزى و سركوبى جنبش هاى ضد استعمارى ادامه دهد.
او تا ديروز با اخذ وام هاى كمر شكن از خارج ، اقتصاد ايران بهره ورشكستگى مى كشانيدو امروز با دادن وام ها و خريد اسلحه ، ملت را به افلاس كشانيده و از رشد باز مى دارد.معاملات اسارت بار و بخصوص ‍ معامله 15 ميليارد دلارى اخير با استعمار آمريكا، ضربهنابوده كننده ديگرى است كه شاه به اقتصاد ايران وارد ساخته و چوب حراج تازه اى استكه بر ثروت و ذخائر ملت محروم ايران مى زند.
انقلاب سفيد عامل اصلى ويرانى اقتصاد كشور
ملت ايران مجبور است به كسى راى موافق بدهد كه وضع كشاورزى و دامپرورى ايران راچنان به عقب رانده كه اكنون بايد گندم ، برنج ، گوشت ، روغن و ساير ارزاق را باقيمت هاى هنگفت وارد كند. شاه كه در آغاز طرح به اصطلاح (انقلاب سفيد) به دهقاناننويد مى داد كه در سايه اصطلاحات ارضى ، غله مورد نياز كشور درداخل تامين مى شود اكنون به جاى خجلت زدگى افتخار مى كند كه دو ميليون و نيم تنگندم و چهارصدهزار تن برنج در سال جارى وارد كرده است در صورتى كه مطلعين مىدانند كه يك استان ايران مثل خراسان ، قدرت تهيه گندم براى تمام كشور را داشت و اينقدرت را (انقلاب سفيد) شاه سلب كرد.
شاه بيش از ده سال است كه فرياد از پيشرفت كشور مى زند در حالى كه اكثريت ملت رادر فقر
و فاقه غوطه ور ساخته . ظاهر تهران را آراسته و از دسترنج ملت براىعمال خود عمارات چند طبقه بنا مى كند ولى در دهات و قصبات كه قسمت عمده جمعيت ايران راتشكيل مى دهند از مواهب اوليه زندگى خبرى نيست و اكنون وعده بيست و پنج ساله به مردممى دهد ولى مردم آگاه ايران توجه دارند كه اين وعده او پوچ و عارى از حقيقت است . قدرتكشاورزى از كشور سلب گرديده ، وضع كشاورزان و كارگران روز به روز وخيم ترشده و از صنعتى شدن مستقل و غير وابسته جز اسمى نيست و نخواهد بود مگر اينكه بهخواست خداى قادر اين رژيم پوسيده تغيير كند.
با تمام شدن ذخيره نفت به دست اين رژيم ، آنچنان فقرى به ملت روى مى آورد كه جزتن به اسارت دادن راهى ندارد. ملت شريف ايران كه نه زراعت دارد و نه صنعت ، بايد بافقر و فلاكت دست به گريبان باشد و يا به عملگى براى سرمايه داران تن در دهد.

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation