بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب شیعه پاسخ می گوید, آیت الله ناصر مکارم شیرازى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     001 - شيعه پاسخ مي گويد
     002 - شيعه پاسخ مي گويد
     003 - شيعه پاسخ مي گويد
     004 - شيعه پاسخ مي گويد
     005 - شيعه پاسخ مي گويد
     006 - شيعه پاسخ مي گويد
     007 - شيعه پاسخ مي گويد
     008 - شيعه پاسخ مي گويد
     009 - شيعه پاسخ مي گويد
     010 - شيعه پاسخ مي گويد
     011 - شيعه پاسخ مي گويد
     012 - شيعه پاسخ مي گويد
     013 - شيعه پاسخ مي گويد
     FEHREST - شيعه پاسخ مي گويد- فهرست
     SHIA - شيعه پاسخ مي گويد
 

 

 
 

 

 

 

[1]

 

 

شيعه پاسخ مي گويد

 

 

 

تحقيقى در مورد 10 مسأله مهمّ مورد بحث ميان

پيروان اهل بيت(عليهم السلام) و اهل سنّت

[2]

[3]

[4]

[5]

[11]

پيشگفتار

اين راه به سوى وحدت نمى رود!

با يك نگاه اجمالى به وضع دنياى امروز مى بينيم طوفان هاى سهمگينى وزيدن گرفته، پرده ها كنار رفته، سخنان دلفريبى مانند اعلاميّه حقوق بشر، دمكراسى و سازمان هاى بين المللى به كلّى رنگ باخته و زورمندان جهان نقشه هاى خطرناكى براى سلطه بر كشورهاى ديگر كشيده اند، و با صراحت مكنون درون خود را بيان مى كنند!

و چه خوب شد كه همه چيز را گفتند و به اصطلاح آب پاك بر دست همه خوش باورها ريختند.

در اين ميان بعد از لطف و عنايت الهى، هيچ پناهگاهى جز قدرت و توان ملّت ها باقى نمانده است!

آرى بايد قوى شد كه در نظام كنونى دنيا ضعيف پامال است!

در اين شرايط اگر مسلمانان جهان متّحد شوند و نيروهاى عظيم فرهنگى و مادّى را كه در اختيار دارند به كارگيرند، مى توانند از شرّ زورمندان درامان بمانند.

[12]

سالهاست كه در همه جا سخن از وحدت مسلمين بر سرزبانهاست، و اخبار تشكيل هفته وحدت، كنگره ها و سمينارهاى وحدت، و شعارهاى پى در پى به گوش مى رسد.

اين گام ها گرچه آثار خوبى در عرصه هاى سياسى و اجتماعى داشته، و دشمنان را به وحشت انداخته است، ولى هنوز نتوانسته است، وحدتى را كه لازمه آن ايستادگى و مقاومت در برابر طوفان هاى عظيم است، به وجود آورد.

دليل آن را در چند امر مى توان خلاصه كرد:

1ـ كارهاى انجام شده ريشه اى نبوده، و مسأله وحدت نتوانسته در اعماق جوامع اسلامى، و در درون انديشه ها نفوذ كند و مسلمانان جهان را در يك مسير واحد بسيج نمايد.

2ـ دشمنان طرح هاى وسيع و گسترده اى براى ايجاد بدبينى، سوء ظن، اختلاف و نفاق تدارك ديده اند، و به گونه اى كه از اخبار بر مى آيد، سرمايه گذارى كلان مادّى نيز روى آن صورت گرفته، و تندروان و متعصّبان هر دو طرف را براى اجراى اين مقاصد شوم بسيج كرده اند، از جمله:

الف) اخبار موثّق حكايت از اين دارد كه اخيراً سلفى هاى متعصّب عربستان سعودى 10 ميليون كتاب تفرقه انگيز چاپ و در ميان حجّاج پخش كرده اند و حجّى را كه عامل وحدت مسلمين است، به عامل نفاق مبدّل كرده اند، و متأسّفانه اين گونه كارها همه ساله تكرار مى شود.

[13]

ب) خطباى متعصّب وهّابى از هر گونه سمپاشى براى ايجاد نفاق در ايّام حج و عمره كوتاهى نمى كنند، و على رغم نزديكى زياد ميان ايران و عربستان، بر حملات خود نسبت به شيعيان افزوده اند.

ج) حملات سپاه صحابه و كشتار فجيع افراد مظلوم و بى دفاع، و از آن اسفبارتر، افتخار به اين كشتارها و ترورها كه در فواصل كوتاهى تكرار مى شود، بر كسى پوشيده نيست.

د) تحريك گروه هاى تندروى همچون طالبان كه طبق مدارك موجود، به وسيله زورمداران آمريكايى صورت گرفت، يكى ديگر از كارهاى خطرناك آنها بود، تا از يك سو چهره اسلام را بسيار خشن، بى رحم و دور از علم و دانش و تمدّن جلوه دهند، و از سوى ديگر شكاف مسلمين را بيشتر كنند، هر چند اين دست پرورده هاى سياست هاى غرب، سرانجام از كنترل آنها خارج شدند و بلا يا بلاهايى هم بر سر آنها آوردند و طعم تلخ فرآورده هاى خود را چشيدند و به دفع آنها پرداختند.

3ـ كوتاه نگرى بعضى از سياستمداران اسلامى كه منافع موقّت و محدود خود را بر منافع دراز مدّت تمام جهان اسلام مقدّم مى دارند، يكى ديگر از عوامل عدم وصول به اهداف پايدار وحدت است.

به عنوان مثال بعضى از كشورهاى اسلامى را مى شناسيم كه به خاطر همين منافع كوچك و محدود، همكارى سياسى و اقتصادى بسيار نزديكى با اسرائيل دارند، كه بر همه آشكار شده و حتّى رزمايشهاى مشترك نظامى دارند!

[14]

به هر حال آن چه در اختيار علماى اسلام است، ضمن هشدار به عواقب سوء اين اشتباهات و اين كه هيچ كشور و گروه اسلامى از سياست هاى سركوبگرانه و بيرحمانه آن زورمداران اسلام ستيز در امان نخواهند ماند، اين است كه مسائل مذهبى را تا آن جا كه ممكن است شفّاف سازند تا زمينه براى سمپاشى دشمنان و ايجاد سوء ظن توسّط گروه هاى تندرو و متعصّب هر دو طرف باقى نماند.

بر همين اساس بر آن شديم تا در كتابچه اى كه الآن در دسترس شما خوانندگان عزيز قرار دارد، روشى ابتكارى و جالب براى تقويت صفوف ارائه دهيم. در اين روش اين مسأله كاملا روشن خواهد شد كه موارد مهمّ اختلاف پيروان مكتب اهل بيت(عليهم السلام) با اهل سنّت، ريشه در كتاب هاى معروف آنها دارد و آن چه شيعه در اين موارد مى گويد، مدرك يا مدارك روشن آن در كتب اهل سنّت است، و به گفته يكى از علماى آزادانديش اهل سنّت: «شيعيان مى توانند تمام اصول و فروع مذهب خود را با كتب ما اثبات كنند»!

اگر اين مطلب ثابت شود ـ كه به خواست خدا در همين كتاب ثابت خواهد شد ـ ديگر چه جاى سرزنش يا نگرانى يا شبهه افكنى نسبت به عقايد پيروان مكتب اهل بيت(عليهم السلام)، و به يقين اين امر سبب خوش بينى و نزديكى صفوف و برطرف شدن سوء ظن از افراد منصف و منطقى خواهد شد و ايران كه يك كشور نيرومند اسلامى است، به صورت يك مدافع قوى باقى خواهد ماند و همچنين ساير شيعيان جهان.

اكنون اين شما و اين مدارك ما!

[15]

 

 

موضوعات ده گانه مورد بحث

 

بخشى از مهم ترين موضوعات مورد گفتگو ميان ما و آنان 10 مسأله زير است:

1ـ قرآن از هر گونه تحريف منزّه است.

2ـ تقيّه در كتاب و سنّت.

3ـ عدالت صحابه.

4ـ احترام به قبور بزرگان.

5ـ نكاح موقّت.

6ـ سجده بر زمين.

7ـ جمع ميان دو نماز.

8ـ مسح پاها در وضو.

9ـ بسم الله جزء سوره حمد است.

10ـ توسّل به اولياء الله.

 

[16]

 

[17]

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

[18]

قرآن از هرگونه تحريف منزّه است   

 

[19]

عدم تحريف قرآن

على رغم تبليغات سوئى كه درباره شيعه مى شود، ما معتقديم قرآنى كه امروز در دست ما و در دست همه مسلمانان است، عين آن قرآنى است كه بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)نازل شده و حتّى يك كلمه اضافه و كم نشده است.

در كتاب هاى متعدّدى كه در تفسير، اصول فقه و غير آن داريم، اين مسأله را به وضوح نوشته و با ادلّه عقلى و نقلى اثبات كرده ايم.

ما معتقديم به اجماع علماى مسلمين اعمّ از شيعه و اهل سنّت، چيزى بر قرآن افزوده نشده و اكثريّت قريب به اتّفاق محقّقان طرفين مى گويند، چيزى هم از آن كاسته نشده است.

افراد بسيار معدودى از هر دو گروه، معتقد به كاسته شدن چيزى از قرآن هستند كه سخنان آنها در ميان دانشمندان معروف اسلام طرفدارى ندارد.

[20]

 

 

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation