بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب نجاشی راوی شناس بزرگ‏, محمدحسن امانى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     01 -
     02 -
     03 -
     04 -
     05 -
     06 -
     07 -
     08 -
     09 -
     10 -
     fehrest -
 

 

 
 

پيشگفتار

جان‏پرور است قصه ارباب معرفت.

در اين مقدمه برآنيم تا از چگونگى تولد مجموعه «ديدار با ابرار» سخن‏بگوييم.

قم است و ساحل حوزه، هزاران عالم و فاضل و طلبه علوم دينى با شور وشوق فراوان پيرامون بارگاه ملكوتىحضرت معصومه‏عليها السلام گرد آمده‏اند. اينان‏از شهر و روستاهاى دور و نزديك، آهنگ دارالايمان قم كرده‏اندو درجستجوى نور به شهر جهاد و اجتهاد روى آورده‏اند. حوزويان رسالت‏خويش راتحصيل، تدريس و تبليغ دينخدا مى‏دانند و در پاسدارى از مكتب و براى‏اجراى دستورهاى الهى با تمام توان مى‏كوشند.

حوزه قم هم‏اكنون گسترده‏ترين و عميق‏ترين پايگاه آموزشى، پژوهشى،تبليغى، تربيتى و سياسى جهان شيعهاست كه هزاران دانشجوى تشنه معارف‏دين را در ده‏ها مركز آموزشى، تحقيقاتى و هنرى و در حلقه درس صدهافقيه،مفسر، اسلام‏شناس، اديب و اصولى و... گرد آورده، مرزبانان فكر و فرهنگ‏شيعى را پرورش مى‏دهد.

در گوشه‏اى از اين اقيانوس عظيم نور و معنويت، مجمعى با نام «مجمع‏اهل قلم‏» شكل گرفت. گروهى از طلابمخلص به انگيزه نجات نسل جوان‏از شبيخون فرهنگى دشمن در پژوهشكده باقرالعلوم‏عليه السلام نشستىعلمى -ادبى تشكيل دادند و در زمينه‏هاى گوناگون فكرى - فرهنگى به پژوهش ونگارش پرداختند. استاد،حجة‏الاسلام والمسلمين جواد محدثى با لطف وفروتنى مسؤوليت نقد و ارزشيابى آثار ارائه شده به مجمع را برعهده گرفت وراهيان جبهه قلم را نور و نيرو بخشيد.

در يكى از اين جلسه‏ها پيشنهاد نگارش زندگينامه عالمان بزرگ و فقيهان‏فداكار شيعه به زبان روز و براى نسلنو مطرح شد و با استقبال قبيله قلم‏روبه‏رو گرديد و هركس گلى از باغ ايمان و فضيلت را برگزيد و آهنگديدارچهره‏اى منور از ياران حضرت مهدى - عجل‏الله فرجه - كرد و بدين‏گونه‏كاروان «ديدار با ابرار» بانگ رحيلبرآورد و در روزگار محروميت از رؤيت‏خورشيد، راهى زيارت ستاره‏ها گرديد، فرزندان ميهن بزرگ اسلامى رابه‏«ميقات ملاقات‏» فراخواند و نغمه چاووشى سرداد كه:

برخيز تا بار سفر برباره بنديم.

اين كاروان تا كنون به زيارت صد ستاره از قبيله ابرار رفته و لذت «عبادت‏نگاه به چهره عالم‏» را در عمق جاناحساس كرده است، از اين‏رو چشم بربلنداى تاريخ و پهناى افق دوخته تا ستاره‏هاى ديگر را بيابد و در پرتوآنان‏لحظه‏اى بيارمد. ديدار عالمان ربانى و مطالعه زندگى ياوران خورشيد، مايه‏حيات دل‏هاى افسرده و پژمردهاست، پرده‏هاى اوهام نان و نام و ريا و رياست‏را كنار مى‏زند و در نيرنگستان دنيا، راه صداقت و صفا را نشانمى‏دهد وچهره‏هاى زيباى ايمان، عدالت و جهاد را در افقى فراتر از رفاه زدگى به نمايش‏مى‏گذارد.

براى انسان‏هاى مؤمن و آگاه، فراغت از كار و جهاد و عبادت و تحصيل ودانش و هنر و انجام وظايف زندگى، نهمطلوب است و نه مقدور. جوانان بيدارو با ايمان، هميشه در اين انديشه‏اند كه چگونه كوله‏بار وظايف فراوانوسنگين را در اين وقت اندك و فرصت كوتاه به مقصد رسانند. اينان فرزندان‏قبيله ابراراند و الگوهاى صبر و ايثار، كرامت انسان را در ايمان و كار مى‏دانند واز تنبلى و خوشگذرانى و تسامح عقيدتى و اخلاقى به سختىمى‏گريزند.

گريزد از صف ماهر كه مرد غوغا نيست.

هرآن‏كه كشته نشد از قبيله ما نيست.

ابرار انسان‏هايى همطراز مكتب‏اند و همسنگ ترازوى ايمان و درحدنصاب قرآن. آنان در همه ابعاد زندگى، ازخانه و لباس و ورزش و اقتصاد وفرهنگ و سياست و اخلاق، هيچ نيازى به تصويب و تاييد دنياى كفر و شرك‏ونفاق و فسق و گناه نمى‏بينند و براى ضابطه‏هاى بين‏المللى منهاى اصول‏عقلانى و پيام آسمانى، پشيزى اعتباربه رسميت نمى‏شناسند.

ابرار نمونه‏هاى انسانيت‏اند و انسان‏هاى نمونه،

انسان‏هايى به عمق اقيانوس،

به روشنايى خورشيد،

به خرمى بهار،

به آرامش مهتاب،

به آزادگى سرو،

به استوارى صخره،

به صلابت موسى‏عليه السلام،

به مهربانى مسيح‏عليه السلام،

به ايثار ابراهيم‏عليه السلام،

به خلق و خوى محمدصلى الله عليه وآله، اينان در عصر غيبت، كشتى طوفان‏زده بشررا هدايت مى‏كنند و پيوندزمين و آسمان را برقرار مى‏سازند و در ميان هزاران‏موج فلسفى و اقتصادى و سياسى برخاسته از كرانه‏هاىجهل و جور و جيره،«صراط مستقيم‏» را به بشر نشان مى‏دهند.

ما مدعى عصمت ابرار نيستيم، ولى توفيق شناخت و تدوين زندگينامه‏اين فرزانگان و آشنايى با انديشه‏ها ورفتار آنان را از نعمت‏هاى بزرگ الهى‏مى‏دانيم و فرزندان امام خمينى - قدس سره - را به حضور در محضر ومزاراين پاكان و پيوستن به زائران ابرار فرا مى‏خوانيم و از رهنمودهاى صادقانه ومنطقى استادان و محققانتاريخ و سيره و رجال و تراجم و همه اهل‏نظراستقبال مى‏كنيم. تمنا داريم ديدگاه‏هاى اصلاحى و تكميلى و هررهنمودى رابه نشانى قم، صندوق پستى 135/37185 ارسال داريد و اين مؤسسه و ياران‏همراه را قرين محبت والطاف خويش فرماييد. وما عندالله خيرللابرار.

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation