بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب خوردنیها و آشامیدنیها از نظر پیشوایان علم و دین, سید محمد تقى حکیم با همکارى دکتر رهنما چیت ساز   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     18840001 -
     18840002 -
     18840003 -
     FOOTNT01 -
 

 

 
 

 

1- وافى جزء يازدهم صفحه 40
2- وافى . جزء يازدهم ، صفحه 55.
3- سفينة البحار. جلد دوم ، صفحه 559.
4- قرآن ، 3 35.
5- قرآن ، 32 - 24، 80.
6- قرآن ، 34، 14.
7- قرآن ، 114، 16.
8- قرآن ، 15، 34.
9- قرآن ، 88، 5.
10- مجمع البحرين ، جلد پنجم ، ص 353.
11- سفينة البحار، جلد دوم ، صفحه 431.
12- قرآن ، 31. 7
13- قرآن ، 254: 2
14- قرآن ، 262: 2.
15- قرآن ، 39: 34
16- مجمع البيان جلد دهم ، ص 404: 17- قرآن ، 9 و 8، 76.
18- مجمع البيان . جلد دهم ، صفحه 407.
19- اصول كافى . جلد دوم ، صفحه 201.
20- از نظر طب جديد، هر ماده غذايى كه جريان خون را تسريع كند گرمى ، و آنچهحركت خون را بتاءخير افكند، سردى است .
21- اشـنان ماده اى است مانند چوبك كه لباس را با آن مى شويند، يعنى همان طورىكه اشنان لباس ‍ را تميز مى كند، خربزه نيز معده و روده ها را شست و شو مى دهد.

22- خربزه مانند ختمى - كه در مورد پاك شدن روده ها از آن استفاده مى شود - معده وروده را پاكيزه مى كند.
23- اين آيه مربوط به اصحاب كهف است ، در زمانى كه بيدار مى شوند و گرسنههستند، يك نفر از خودشان را ماءمور مى كنند كه به شهر برود و براى آنان غذايى تهيهكند
24- يـك نـوع خـرمـاى عـالى و مـرغـوب كـه در مـديـنـه بـهعمل مى آيد.
25- معرب بر نيك فارسى ، و آن نوعى از بهترين انواع خرماست .
26- برادران اهل سنت ما در كتابهاى (صحاح ) كه اخبار و احاديث در آنها جمع آورىشـده اين حديث را نقل كرده اند. (قرطبى ) كه يكى از علماى مشهور در قرائتهاى قرآن ،عـلوم قـرآن ، حديث ، نحو، لغت و غيره است در ذيل اين حديث گفته است از اين حديث معلوم مىشود كه جايز است صفات و طبيعتهاى خوراكى ها رعايت و طبق موازين علم طب از آنها استفادهمـى شـود زيـرا رطـب گـرم و خـيـار سـردد اسـت و چـون بـاهم خورده شوند تعادلى در آنهابعمل مى آيد و اين اصل مهمى است كه دردداروهاى تركيبى بايد موجود باشد.
27- در كتاب (بحارالانوار) جلد چهاردهم چاپ قديم (كه متاءسفانه شماره صفحهنـدارد) در ذيـل ايـن دو حديث نوشته است . فيروز آبادى گفته است منظور از رگ جذام سوداسـت . زيـرا زيـادى و فـسـاد سـودا مـوجـب بـيمارى جذام مى شود. طبيعت شلغم گرم وتر ومخالف طبيعت سود است از اين جهت از طغيان سودا جلوگيرى مى كند.
28- قرآن ، 69؛ 16

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation