|
|
|
|
|
|
و مـن بـايد اين مطلب را براى آقاى پاپ به وسيله شما پيام بدهم كه شما آيا از اوضاعايـن آمـريـكـا و ايـن اشخاصى كه خودشان را منتسب كرده اند به مسيحيت بى اطلاع هستيد يااينكه مطلع هستيد و بدون اينكه توجهى به آن بكنيد از آن مى گذريد؟ آيا شما مطلع هستيدكه ما پنجاه سال در تحت سلطه انگليس و آمريكا تمام هستى مان به باد رفت ؟ شما توجهداريـد بـه ايـنـكـه كـشـور مـا در تـحـت سـلطـه اى كـه توسط رضاخان ، انگليس ها به ماتـحـمـيـل كـردنـد و تـوسـط مـحـمـدرضـا كـه انـگليس ها و آمريكائى ها و شوروى ها به ماتـحـمـيـل كـردند، اينها چه كردند با مملكت ما، با كشور ما؟ شما آيا داد مظلوم ها را هيچ وقتبناى تان هست كه گوش كنيد؟ يا همان فرياد ظالم ها را به آن ترتيب اثر مى دهيد؟ شمامى دانيد كه با ايـن جـوان هـاى مـا، بـا ايـن دخـتـرهـا و پـسرهاى دانشجوى ما الان آمريكا چه مى كند و پليسآمـريـكـا با آنها چه كرده است ؟ مى دانيد كه خائن هائى كه مى خواستند در امريكا بر ضدكـشـور مـظـلوم مـا مـيتينگ بدهند و تظاهر كنند پليس امريكا حمايت از آنها كرد و آنها كارهاىخـودشان را كردند و وقتى دانشجويان مسلمان ما كه مى خواستند آنها هم يك تظاهرى بكنندو مـظـلومـيـت ملت ما را برسانند پليس آمريكا چه كرد با آنها؟ آيا آقاى پاپ مى دانند كهالان جـوان هـاى مـا در غـل و زنـجـيـرنـد بـا دنـده هـاى شـكـسـتـه ، بـعـضـى درحـال بـيـهـوشـى هـسـتـنـد و دخـتـرهـاى جـوان مـا در حـبـس ، درغـل و زنـجـيـر هـسـتـنـد و بـعـضـى در حـال بـيـهـوشـى ؟ ايـشـان ايـنمسائل را اصلا توجه به آن دارند؟ توجه به اين دارند كه حضرت مسيح عليه السلام بابـشـر چـه جـور بـود و شـمـا كـه مـدعـى نـيـابـت از او هـسـتـيـد تـوجـه بـه ايـنمـسـائل هـيچ نمى كنيد؟ كاش يك پيكى هم براى كارتر ايشان مى فرستادند. كاش شما رامـى فـرسـتـادند با يك نامه اى پيش كارتر كه با اين جوان هايى كه مى خواهند احقاق حقبكنند،خواهند مظلوميت ملت ما را اظهار كنند، آنها را گرفته اند و از حبسى به حبس ديگر مىبرند و دست و پاى آنها را غل زده اند، زنجير زده اند و دنده آنها را با چكمه شكسته اند والان هـم آنـهـا در زير زنجير آنها و در زير چكمه دژخيمان كارتر و امريكا از بين دارند مىرونـد. مـن چـطـور جواب ملت را بدهم كه ملت ما اگر بگويند كه اين روحانيت مسيح در خدمتابـرقـدرت هاست ، ما چطور جواب آنها را بدهيم ؟ من متاءسفم كه نمى توانم جواب اينها رابـدهـم بـراى اينكه اگر من بخواهم دفاع كنم از روحانيت مسيح ، علائمى كه در كار است ،شـواهـدى كـه در كار است ملت ما براى ما آن شواهد را به رخ ما مى كشند. چرا بايد ايشاندر ايـن مـدت طـولانـى كه ما در زير رنج بوديم و جوان هاى ما را در خيابان هاى ايران مىكشتند و خون آنها را روى آسفالت ها جارى مى كردند ايشان يك كلمه سفارش اينها را نكنند؟اين تبعيض را چرا ايشان قائل هستند؟ مگر حضرت مسيح تعليماتش تعليمات تبعيضى است؟ مـگـر حضرت مسيح با يك طايفه خوبند و آن ثروتمندان ؟ و با طايفه ديگر بد هستند وآن مظلومان و اشخاصى كه بيچاره و فقير هستند؟ كه شما داريد اين كار را مى كنيد. من مىدانـم كـه مـذهـب مـسـيـح اين نيست و هر كس كه دنبال مسيح باشد بايد حامى مظلومان باشد وبـايد با ابرقدرت ها مقابله كند، همانطورى كه كسى كه تابع مذهب اسلام است بايد باابـرقـدرت مـخـالفـت كند و مظلومان را از زير چنگال اينها بيرون بياورد. چرا بايد آقاىپاپ احوالى از اين دخترها و پسرهايى كه امروز، الان كه من دارم با شما صحبت مى كنم درحبس ها و زنجيرها و گرفتارى ها و شكنجه ها بسر مى برند، ايشان يك كلمه راجع به اينمسائل صحبت نكنند؟ چرا نبايد به اين اشخاصى كه خودشان را مسيحى مى دانند و خودشانرا اهل كليسا مى دانند يك كلمه نگويند كه كه شما مسيحى هستيد چرا اين كارها را مى كنيد؟ منجـواب ايـن مـظـلوم هـا را چـه بـدهـم ؟ ايـنـهـا كـه بـه مـااشـكـال مـى كـنـنـد كـه شـمـا طـرفـدار روحـانـيـت هـسـتـيـد و ايـن روحـانـيـت هـيـچ كلمه اى درمـقـابـل قدرت هاى بزرگ و ظلم هايى كه بر مردم مى شود، بر مظلومين مى شود، حتى ظلمهـائى كـه بر خود اشخاصى كه در آمريكا هستند مى شود، يك كلمه صحبت نمى شود و يكپـيام فرستاده مى شود و يك رسول فرستاده نمى شود لكن وقتى كه يك لانه جاسوسىرا مـا مـى گـيـريـم كـه جـاسـوسـيـتـش مـسـلم اسـت ، ايـشـانرسول مى فرستند و نامه مى فرستند و حـالا هم كه مدارس اينجا، مدارس علمى شان اينجا هست و اشخاص مى گويند (من اين را مطلعالان نـيـسـتـم ) اشـخاص كه رفته اند و ديده اند مى گويند اينجا هم مركز تعليم و تعلمنيست بلكه مركز ديگرى است ، الان ايشان حالا باز نامه فرستاده اند و سفارش كرده اند.مـگـر مـا بـا علم مخالفيم ؟ مگر ما با تعليمات مخالفيم ؟ مگر ما با مدارس مخالفيم ؟ بامدارس نصارى ، با مدارس زرتشتى ، با مدارس يهود ما كى مخالف هستيم ؟ امـا اگـر مـدارس جـور ديـگـرى بـاشـنـد، مـا نـمـى تـوانـيـمتحمل بكنيم . ايشان اول بايد ببينند اين مدارس چه بوده است ، بفرستند اشخاص را مشاهدهكـنـنـد كـه ايـن مـدارس چـه وضـعـى داشـتـه اسـت كـه دولت مـا نـتـوانـسـتـهتـحـمـل كـنـد و البـته اين با دولت است لكن آنچه كه من به شما مى گويم كه به آقاىپاپ بگوئيد اين است كه شما رويه خودتان را كه روحانى هستيد عوض كنيد و با مظلومينو با اشخاصى كه زير چكمه امريكا دارند از بين مى روند و با اين دختر و پسرهاى جوانمـا كـه الان در حـبس هاى آمريكا بسر مى برند و آنها را از يك حبسى به حبس ديگر و اخيرادر يك سلول هاى منفرد آنها را حبس كرده اند، بپرسند چرا اين كار شده است . چرا گوشماننـمـى شـنـود يـك وقـت از آقـاى پـاپ كـه طـرفـدارى مـظـلومـيـنـى كـهمـال ايـران هـسـت يـا افـرادى كـه در خـود مـمـلكـت آمـريكا هست و تحت ظلم و شكنجه هستند يكبـازخواستى نمى كند؟ شما از قول من به ايشان سلام برسانيد و بگوئيد كه اين رويهرا طـرد بـكـنـيـد، شـمـا طـرفـدار مـظـلوم بـاشـيـد، شـمـا طرفدار باشيد از اشخاصى كهچپاول شده اند، مظلومند، زير چكمه هستند، شما از اين جوان ها و دخترها و پسرهاى ما كه الاندر زيـر چـكـمه دژخيمان آمريكا هستند طرفدارى كنيد، به اين اشخاصى كه اظهار تبعيت ازشـمـا مـى كـنـنـد دسـتور بدهيد كه اينها را رها كنند. ما نمى توانيم ديگر زير بار امريكابـرويـم . امريكا اگر تمام افراد ما را هم از بين ببرد، ديگر نمى تواند در اينجا بيايدمنافع خودش را جبران كند و منافع خودش را تاءمين كند و ملت ما را به ستم و زور در تحتشـكـنجه و اختناق قرار بدهد. امريكا بايد اين را بداند كه ديگر گذشته است از اينكه اوخـيال بكند كه مى تواند باز در ايران با اين شيطنت ها برگردد و آقاى پاپ هم سفارشكـند به اين امريكا كه نكنند اينطور با بشر، اينطور دژخيمى نكنند با بشر، اينطور ظلمنـكنند به بشر. بشر اشخاصى هستند كه عبادالله هستند، بندگان خدا هستند، با بندگانخـدا ايـنطور نكنند، اينقدر ظلم نكنند، اينقدر ستم نكنند. من اميدوارم كه آقاى پاپ به وظيفهديـنـى خـودشان ، به وظيفه مسيحيت خودشان عمل كنند و اين كارهايى كه دژخيمان امريكا مىكـنـنـد و پـليـس امـريـكـا مـى كـنـنـد جـلوگـيـرى كـنـنـد. و مـا درمـقـابـل امريكا ايستاده ايم تا آخر و نخواهيم گذاشت امريكا باز برگردد يا آن اشخاصىكـه تـبـع او هستند برگردند و ملت ما تا آخرين نفس براى دفاع از حق حاضر است و تحتبار ظلم نخواهد رفت . والسلام على من اتبع الهدى تاريخ : 15/5/59 بيانات امام خمينى به مناسبت روز جهانى قدس اگر مسلمين با هم اتفاق پيدا بكنند هيچ مصيبتى پيش نمى آيد بسم الله الرحمن الرحيم روز قـدس را بـايـد مـسـلمـان هـا زنـده نـگـه دارنـد. مـن كـرارا راجـع بـه طـمـعاسرائيل تنبه داده ام كه اسرائيل اينطور كه اكتفا كند به آن زمين هائى كه غصب كرده است، حـالا ديـديـد كـه پـايـتـخـت خـودش را در قدس قرار داده است . و تمام اين چيزهائى كه ازآمريكا و از طرفدارهاى حقوق بشر و از اين محافل و مجالسى كه در خارج هست ، اينها تماميـك شـعـرهـاى غـيـر مـوزون اسـت و لهـذا مـى بـيـنـيـد كـه انـكـار مـى كـنـنـد واسرائيل هيچ اعتنا نمى كند، تنبه مى دهند، اسرائيل آنها را محكوم مى كند. اين براى اين استكـه مـساءله ، مساءله جدى نيست اينطور نيست كه آمريكا جدا مخالف باشد با اينكه پايتختاسـرائيـل در قـدس بـاشـد و مـعـذلك اسـرائيـل بـتـواند يك همچو كارى بكند، اينها همه يكمانورهائى است كه مى دهند، يا مثلا مجالس حقوق بشر و مجالس ديگرى كه از همين ابوابهـسـت در آنـجا، در آن ممالك هست ، اينها همه دستشان توى هم است و براى چاييدن ما مسلمين وكسانى كه در آسيا، در افريقا، در آنجا هستند، و مع الاسف مسلمين متنبه نمى شوند. ملت ها بايد خودشان راجع به اين مسائل قيام كنند براى اينكه دولت ها هم غالبا الا كمىاگر باشد آنها هم دستشان با همان ابرقدرت ها توى هم هست و لهذا مى بينيد كه اينطورجـنـايـاتـى كه از آمريكا واقع مى شود، مسلمان ها يعنى دولت هاى اسلامى هيچ از خودشانگـرايـشـى نـشان نمى دهند، گاهى هم اگر يكى شان يك چيزى بگويد، يك حرفى است ،بـيـش از يـك حـرف نـيـسـت . الان شـمـا ديـديـد كه امريكا با اين جوان هاى عزيز ما، با ايندخـتـرهـا، بـا ايـن پـسـرهـا، بـا ايـن دانـشـجـوهاى عزيز چه رفتار وحشيانه كرد و آنها چهشـجـاعـتـى در مـقـابـل پـليـس آمـريـكـا از خـود نـشـان دادنـد و درمـقـابـل هـمه قدرت هائى كه آنجا بود و همه پليس ها و همه دستگاه هاى انتظامى ، اينها بامـشـت گـره كـرده ايـسـتـادنـد، تـحـمـل كـتـك هـا را كـردنـد،تـحـمـل جـنـايـت هـاى امـريكا را كردند لكن از آن مساءله اى كه پيش آنها مساءله بود، اصلانـگـذشتند. مسلمين بايد از اين جوان ها، از اين جوان هائى كه از ايران در خارج هست ، چه درانگلستان و چه در اروپا و چه در امريكا هست ، تنبه پيدا كنند كه بايد چه كرد. ما دولت هارا ازشـان مـاءيـوس هـسـتـيـم لكـن مـلت هـا مـيـزانـنـد، مـلت هـا درمـقـابل اين جنايتى كه امريكا كرده است و اخيرا هم انگلستان نسبت به اين جوان هاى غيور ما،چه نشان دادند؟ چه عكس العملى نشان دادند؟ اگر در بلادى باز عكس العملى بود، از جوان هاى ايرانى و گاهى هم از آنها بود اما ملت ها خيلى عكس العملى نشان ندادندو ايـن بـراى ايـن اسـت كـه مـلت هـاى اسلامى باز تنبه به اين پيدا نكردند كه تعليماتاسلام چى است . اسـلام هـمـه مـسلمان ها را وادار مى كند به اينكه با هم متفق باشيد، اختلاف نداشته باشيد،اگر اختلاف داشته باشيد، فشل مى شويد و رنگ و بويتان از بين مى رود و مع الاسف - باايـنـكـه - مـا مـى بـيـنـيـم كـه مـا هـر چـه مـصـيـبـت پـيـدا كـرديـم ازسـال هـاى طـولانـى تـا حـالا از ايـن اخـتـلافـاتـى بـوده اسـت كـه درداخـل خودمان بوده . دولت هائى كه ، دولت هاى ممالك اسلامى ، نه دولت هاى اسلامى ، منمى توانم بگويم دولت اسلامى ، چطور من به دولت عراق بگويم دولت اسلامى ؟ چطورمـن بـه دولت مـصـر بـگـويم دولت اسلامى ؟ اين دولت هائى كه در ممالك اسلامى هستند،ايـنـهـا را مـى بـيـنـم كـه بـر ضـد مـسـلمـيـن ، بـر ضـد ايـن مـسـلمـيـنـى كـه الان در ايـرانمـقـابل امريكا و مقابل شوروى ايستاده اند، آنها پايگاه درست مى كنند براى امريكا كه بياحـمـله كـن به مسلمين . ما چطور مى توانيم امثال سادات را كه پايگاه درست مى كند و دعوتمـى كند از امريكا كه هجوم كنند به ايران و به مملكت اسلامى ، چطور ما مى توانيم اين رامـسـلم بـدانـيـم ؟ و چطور مى توانيم عراق را، دولت عراق را مسلم بدانيم در صورتى كهاسلحه مى فرستند به ايران و دائما ايران را دارد مورد هجوم قرار مى دهد و براى امريكادارد كـار مى كند؟ و من گمانم اين است كه امريكا، شوروى را هم بازى داده . شورورى الانبـه عراق كمك مى كند در صورتى كه عراق آمريكائى است ، نه شوروى . كمك ها را از اومـى گيرد كه به ايران صدمه وارد كند و راه را براى امريكا باز كند نه اينكه مى خواهدراه را بـراى شـوروى بـاز كـند. امريكا بازى داده اين شوروى را هم و آنها اسلحه مى دهندكـه بـراى امـريـكـا كـار مـى كـنـنـد. آنها به خيال اينكه اين اسلحه را كه مى دهند به نفعشوروى هست و حال آنكه نيست به نفع شوروى . و در هر صورت مسلمين اگر چنانچه با هماتـفـاق پـيـدا بـكنند و وحدت كلمه پيدا بكنند، نه قضيه قدس پيش مى آيد و نه قضاياىافغانستان پيش مى آيد و نه قضايائى كه براى مسلمين در جاهاى ديگر پيش مى آمد و پيشمى آيد، پيش مى آيد. تـا يـك دولت اسـلامـى بـه تـمام معنا روى كار نيايد ما بايد باز همين گرفتارى ها راداشته باشيم بـايـد تـا كـى مـلت هـاى مـسـلم هـم در غـفـلت بـاشـنـد؟ چـرا ايـن مـلت هـا درمـقـابـل ايـن ابـرقـدرت هـا قـيـام نـمـى كـنـنـد؟ ايـران قـيـام كـرد، الان هـم دوسـال اسـت كـه مـى گذرد بر امر و تمام قدرت ها هم مخالفت كردند معذلك ايران سر جاىخـودش هـسـت و ايـسـتـاده اسـت و ابدا اعتنا به اين هياهو نمى كند و همه كارهائى هم كه اينهاكـردنـد فـلج كـرده . خـوب هـمـيـن كودتائى كه تمام اين دولت هاى اطراف و آن دولت هاىبـزرگ دسـت در آن داشـتند و لكن نتوانستند كارى بكنند، چرا؟ براى اينكه مساله ، مساءلهمـلت اسـت . اگـر دولت شـاه بـود و امـريـكـا مـى خـواست كودتا بكند فورا مى شد اما حالامـسـاءله ، مـساءله ملت است يعنى اينطور نيست كه دولت و ملت دو تا باشند، اينطور نيستكـه مـثـل دولت عـراق بـاشـد كـه مـلت بـا او دشـمـن اسـت ،مثل دولت مصر باشد كه ملت با او دشمن است . اينجا ملت اسلامى است كه حكومتش اسلامىاست و مـلت بـا ايـن حـكـومـت مـوافـقـند، از اين جهت توطئه ها را خود ملت به دست مى آورد. خود اينسـربـازهـا تـوطئه هائى كه در داخل سربازخانه ها انجام مى گيرد به دست مى آوردند وگزارش مى دهند. پاسدارها همه دنبال اين مطلب هستند كه اين توطئه ها را خنثى كنند و خودملت است كه ناظر است ، در همه جا ناظر است و الان هم در همه اطراف ، اين جنايتكارها را بهتـدريـج پـيـدا مـى كـنـنـد و مـعـرفـى مـى كـنـنـد و خـودشـان مـى گـيـرنـد وتـحـويـل مـى دهـنـد. اگـر دولت هـا بفهمند اين معنا را كه اگر اينها با ملت خودشان درسترفـتـار كـنـنـد و مـلت همراه آنها باشد چه خواهد شد، اگر اين خوفى كه اين ابرقدرت هاايجاد كردند در اين دولت ها بفهمند كه در دولت ايران هم اين اخافه ها هميشه بوده است وحـالا هـم هست لكن دولت فعلى ايران ديگر گوش به اين حرف ها مى دهد، اگر بفهمند كهطـرفـدارى ملت از يك دولتى چه معنا دارد، بفهمند اين معنا را كه اگر ملت ها را دلشان رابـه دسـت بـيـاورنـد و حـكـومـت بـشـود يـك حـكـومـتـى كـهمـال خـود مـلت بـاشـد، از خـود مـلت جـوشش كند و عقائد، عقائد اسلامى باشد، احكام ، احكاماسلامى باشد و زير سايه اسلام بخواهند زندگى بكنند و ملت هائى كه به اسلام عقيدهدارنـد هـمـراه آنـهـا بـشوند، آنوقت مى فهمند كه هيچ يك از دولت هاى بزرگ نمى توانندكـارى انـجـام بـدهـنـد چـنانچه در اينجا نتوانستند. تا الان دو مرتبه ، سه مرتبه به حسبتـظـاهـر، هـى قـيـام كـردنـد يا چيز كردند كه كودتائى بكنند يا بريزند در ايران لكنفـشـل شـدنـد و دائمـا هـم در صـدد هـسـتند، نه اين است كه در صدد نيستند، لكن من مطمئنم واطمينان مى دهم به ملت خودمان كه نمى توانند كارى انجام بدهند. ملت بايد توجه داشتهبـاشد كه تا توجه به خدا دارد، تا توجه به اسلام دارد، تا خدمتگزار اسلام است كسىنـمـى تـوانـد بـه او آسـيـبـى برساند، مگر كه اين حيثيت از دستشان برود. بايد اين جهتاسـلامـيـت را - خـالص اسـلامـيت - حفظ كند. اين ملى گراها و اينها كه هى فرياد ملى ملى مىزنـند، همين هائى هستند كه بعضى شان در اين كودتا هم دخالت داشتند، بر ضد اين مملكتخودشان براى ديگران ، همين ها هستند كه بعضى شان به طورى كه شواهد هست دخالت درايـن امـر داشتند. اين جهات مختلفه ، گروه مختلفه اى كه در ايران هست و هى داد خلق را مىزنـنـد و داد ايـنـكـه مـا چـطـور هـسـتـيـم ، ايـنـهـا هـم هـمـيـن هـائى هـسـتـنـد كـه در ايـنمسائل دخالت داشتند، اينها هم همين هائى هستند كه مى روند در امريكا اين جوان هاى عزيز ماكـه گـرفتار هستند، همين اشخاص كه دعوى خلقيت و - نمى دانم - چه مى زنند، همين ها آنجامـى رونـد بـه آنـهـا مـى گـويـنـد اى مـرتـجـعـيـن . ايـنـهـا چـه جـمـعـيـت هـائى هـسـتـنـد؟ درداخـل ايـن كـارهـا را مـى كـنـنـد، در خارج اين كارها را مى كنند. تا ملت ها بيدار نشوند و اينريـشـه ها را نكنند و تا يك دولتى كه دولت اسلامى باشد به تمام معنا، دولتى باشدكـه مـتـعـهـد باشد به احكام اسلام ، دولتى باشد كه غربزده نباشد، به اسلام گرايشداشته باشد، روى كار نيايد ما بايد باز همين گرفتارى ها را داشته باشيم . تمام مقصد ما مكتب ماست مجلس بايد به تمام قوه اى كه دارد و قوه او از همه قوه ها بالاتر است و تمام مسلمين واجباست بر آنها كه پشتيبانى كنند از دولت و از ملت و از مجلس بالخصوص ، بايد با تماممعنا كوشش كند كه افـرادى كـه سـركار مى آيند، نخست وزير، ساير وزرا و ساير كسانى كه كارهاى مهم رادارنـد، از اشـخاص مسلمان متعهد، متوجه به كارهائى كه در دنيا مى شود، مدبر، لكن متعهدبـه اسـلام ، مـتعهد به مكتب . مكتب بزرگترين چيزى است كه از براى ما مطرح است ، نبايدراجـع بـه مـكـتب يك كلمه اى كسى بگويد اشتباه مى كنند اگر مى گويند مكتب چطور. تماممـقـصـد مـا مـكـتـب ماست و مسلمان هاى ما براى مكتب ماست كه اينطور قدرت دارند و اينطور درمـقـابـل ديگران مى ايستند. اگر چنانچه ساير ممالك اسلامى هم مكتب خودشان را حفظ كنند،اين مكتب اسلام را، اگر مكتب اسلام را حفظ بكنند مطمئن باشند كه هيچ قدرتى به آنها آسيبنـمى رساند. و اگر ما مكتب خودمان را حفظ نكنيم ، كه يكى از تعليمات مكتب ما اين است كهمـتـفـق بـا هـم بـاشـيـم ، هر يك از اين گروه ها يا هر يك از اين افراد كه بر ضد آن رفيقخـودش يـك كـلمـه اى بـگـويد، از مكتب خارج شده است و به درد - اصلا - ايران ديگر نمىخـورد. هـر كـدام از ايـنـها كه ديگرى را بخواهند تضعيف كنند، مجلس بخواهد يكى ديگر راتـضـعيف كند يكى ديگر بخواهد مجلس را تضعيف كند، دولت بخواهد مجلس را تضعيف كند،مـجـلس بـخـواهد دولتش را تضعيف بكند، رئيس جمهور بخواهد مجلس را تضعيف كند، مجلسبـخـواهـد رئيـس جـمـهـور را تضعيف كند، تمام اينها بر خلاف مكتب اسلام است ، مخالفت بااسلام است . بايد اين آقايان همانطورى كه مدعى هستند اسلامى هستيم ، واقع مطلب اين استكـه بـايـد در عـلمـشـان ، در قـولشـان ، در خـطابه هايشان ، در حرف هايشان ، در نوشتههـايـشـان ، در روزنامه هايشان نشان بدهند كه ما مسلمان هستيم . اين چه مسلمانى است كه هرروزنامه اى كه مال يك طايفه است به طايفه ديگر فحاشى مى كند؟ ما چى جواب اين مردمرا بدهيم كه هى مى آيند از من الان وقت خواسته اند از بازار تهران كه بيايند بگويند اينچـه خـبر است ، كه اين آقايان چه شان است با هم . اين آقاى رئيس جمهور با مجلس ، مجلسبا رئيس جمهور چرا، چرا اينطور رفتار مى كنند؟ چرا بايد اينطور باشد كه صداى مردمدربيايد؟ من نصيحت به آنها مى كنم ، من از لسان اسلام به آنها نصيحت مى كنم كه با هماختلاف نكنيد. شما اگر اختلاف بكنيد راه را براى ديگران باز مى كنيد، شما اختلاف با همنـداشـتـه باشيد. سر چه اختلاف مى كنيد؟ چه ميراثى هست كه شما مى خواهيد قسمت كنيد وسـرش اخـتلاف مى كنيد؟ اينهمه مردم جوان هايشان را دادند، ميراث براى شما گذاشتند كهاخـتـلاف با هم بكنيد و اينطور توى سر هم بزنيد و اينطور فساد ايجاد كنيد؟! يك قدرىبـا هـم رفـيق باشيد، دوست باشيد، برادر باشيد. آقاى رئيس جمهور افرادى كه به دردجـامـعـه اسلامى ما بخورد، به درد مكتب ما بخورد بايد تهيه كند، معرفى كند يعنى نخستوزير را او تهيه مى كند بايد يك شخصى باشد كه همه آن صفاتى كه من گفته ام درش بـاشـد كـه در راس هـمه صفات ، مكتبى بودن است . فكر بكند، فكر مكتب اسلام ، در صددباشد كه اسلام را تقويت بكند، در صدد باشد كه احكام اسلام را پياده بكند، نه در صددايـن بـاشـد كـه مـليت را احيا بكند. آنهائى كه مى گويند ما مليت را مى خواهيم احيا بكنيم ،آنـهـا مـقـابل اسلام ايستاده اند، اسلام آمده است كه اين حرف هاى نا مربوط را از بين ببرد.افـراد مـلى بـه درد مـا نمى خورند افراد مسلم به درد ما مى خورند. اسلام با مليت مخالفاست . معنى مليت اين است كه ما ملت را مى خواهيم و مليت را مى خواهيم و اسلام را نـمـى خواهيم . آن مرديكه در خارج گفت كه اول من ايرانى هستم ، ملى هستم دوم ايرانى هستمسوم اسلام . اين اسلام نيست ، تو سوم هم اسلامى نيستى . روز قدس فرصتى براى قيام يكپارچه ملت هاى مسلمان عليه مفسدين بـايـد آقـايـان توجه كنند، تمام مسلمين توجه بكنند، روز قدس روزى است كه بايد تمامملت هاى اسلام با هم توجه بكنند و اين روز را زنده نگه دارند. اگر يك هياهوئى از تماممـلت هـاى مـسـلمـيـن بـلنـد بشود، روز جمعه آخر ماه مبارك كه روز قدس است همه ملت ها قيامبكنند، همين كه حالا همان تظاهرات ، همان راهپيمائى ها را بكنند اين مقدمه مى شود از براىايـنـكه انشاءالله جلوى اين مفسدين را ما بگيريم و كلك اينها از بلاد اسلام كنده بشود. ما،هـى سـسـت مى گيريم ، مسلمان ها هى سست مى گيرند، ملت ها بيطرف مى مانند كم قيام مىكـنـنـد و نـهـضـت مـى كـنـنـد، كـم تـظـاهـر مـى كـنـنـد راجـع بـه ايـن امـور.اسـرائيـل وقـتـى كـه ديـد خـوب مـلت با هم مخالف هستند و دولت مصر هم كه همراه اوست ،برادر است و عراق هم كه با اينها برادر هست ، وقتى اين چيزها را ديد هى قدم به قدم پيشمـى رود و شـمـا مطمئن باشيد كه اگر سست بگيريد، اينها تا فرات خواهند بروند، اينهاهـمـه ايـنـجـا را مـلك خـودشـان مـى گـويـنـد هـسـت . شـمـا بـايـد مـحـكـم بـايـسـتـيـد درمـقـابـل ايـنـهـا و اگـر چـنـانـچـه مـسـلمـيـن ، مـلت هـاى مـسـلم بـايـسـتـنـد درمـقـابـل ايـنـهـا و اگر دولت هايشان بخواهند مخالفت كنند، مشت توى دهنشان بزنند چنانكهايران مشت در دهن محمدرضا زد، محمدرضا از همه دولت هاى مسلمين ، از همه آنها قويتر بودو از هـمـه آنها پشتوانه اش بيشتر بود معذلك ملت ما قيام كرد و اسلام را وجه نظر خودشقرار داد و الله اكبر را فرياد كشيد و اين قدرت را از بين برد و قدرت هاى ديگر را هم وتـا آخـر هـم هـمـه قـدرت هـا اگـر روى هـم بـاشـنـد نـمـى توانند آسيب به يك همچو ملتىبرسانند. يـك هـمـچـو مـلتـى كـه مـا داريـم بـه ايـن صفا، به اين خوبى كه در همه قضايا پشتيباندولتـشـان هستند، پشتيبان رئيس جمهورشان هستند، پشتيبان مجلسشان هستند حيف است كه اينمـلت را مـا عواطفشان را جريحه دار كنيم و ما بنشينيم با هم مخالفت كنيم ، نه خدا را خوش مـى آيـد از ايـن و نـه مـلت را. مـلت ناراحت است از اين كار. اين روزنامه هايتان را جلويش رابـگـيـريـد. آقـايـان روزنامه هائى كه به آنها مربوط است جلويشان را بگيرند. اين عذرنـمـى شـود كـه مـا روزنـامـه هـا را نمى دانيم چه نوشته است . نخير اين عذر نيست ، بايدروزنامه ها را ببينند چه نوشته اند. خودش نمى رسد، خود آقايانى كه مثلا در مجلس هستنديـا آقـايـانـى كه در خارج مجلس هستند نمى رسند بخوانند، روزنامه ها را يك كس ديگر راوادار كـنـد كـه بـخـوانـنـد، روزنـامـه هـا بـبـيـنـنـد چـه اسـت . در روزنـامـهمـشـغـول فـتـنه انگيزى هستند و مشغول اين هستند كه دولت را با رئيس جمهور، مجلس را بارئيـس جـمـهـور، رئيـس جـمـهـور را بـا مـجـلس مـخـالف كنند و اين يك توطئه اى است كه درروزنـامـه هـا ايـجـاد شـده اسـت و بـايـد خـود آقـايـان جـلويـشـان را بـگـيـرنـدقبل از اينكه ملت جلويش را بگيرد، قبل از اينكه خود ملت بيايد و بى ملاحظه از كسى تماماين روزنامه ها را خفه كند خودشان جلويش را بگيرند. و در مـجـلس هم آقايان با هم باشند، رفيق باشند، همه مسلمان هستيم همه بايد دوست با همباشيم ، مسلمين (يد واحده ) بايد باشند، اينقدر در مجلس با هم اختلاف نداشته باشند،جـهـات شـرعى را حفظ بكنند، جهات اخلاقى را حفظ بكنند، هى اين به او بدگوئى كند اوبه او بدگوئى كند، خوب ، اين اسباب ناراحتى مسلمان ها هست . آقايان مى گويند، مسلمانهـا مـى گويند خوب ما خون بچه هايمان را داده ايم يك قبرستان در اينجا پر است از جوانهـاى مـا، قبرستان هاى شهرستان ها پر از جوان هاى ما هست كه در راه اين مملكت و در راه ايناسـلام ايـنها كشته شده اند حالا كه اينها كشته شده اند گويا آقايان آمده اند از خارج و ازداخـل حـالا با هم نشسته اند دعوا مى كنند. سر چه ميراثى دعوا مى كنيد؟ ميراث پدر كدامتاناسـت ؟ يـك قـدرى آرام بـاشـيـد، يـك قـدرى تـوجـه كـنـيـد بـهمـسـائل ، هـر وقـت هـر كـدام صـحبت كنيد به ضد ديگرى نباشد و اين خلاف آداب اسلام استخـلاف آداب مـسـلمـين است ، خلاف انسانيت است ، خلاف مشى انبيا و مشى اوليا هست . نكنيد اينكـار را، يـك قـدرى آرام بـاشـيـد، يـك قـدرى هـواى نـفـس را كـنـار بگذاريد، اشتها را كناربـگـذاريـد. تـمام گرفتارى ما سر اين هواى نفسى است كه ما داريم ، اعدى عدو انسان ايننـفـس انـسـان اسـت كـه در بـيـن جـنـبـين است ، اين اعدى عدو انسان است . يك قدرى جلويش رابگيريد؟ يك قدر مهار كنيد. ترغيب مسلمانان جهان به اتحاد بر عليه اسرائيل خـداونـد انـشـاءالله ما را موفق كند به اينكه يك روزى برويم و در قدس نماز بخوانيم ومسلمان ها اميدوارم كه روز قدس را بزرگ بشمارند و در همه ممالك اسلامى در روز قدس درروز جـمـعـه آخـر مـاه مـبـارك تـظـاهـر كـنـنـد، مـجـالس داشـتـه بـاشـنـد،محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مساجد فرياد بزنند. وقتى يك ميليارد جمعيتفـريـاد كرد، اسرائيل نمى تواند، از همان فريادش مى ترسد. اگر همه مسلمينى كه دردنـيـا هـستند الان هستند كه قريب يك ميليارد هستند، اگر در روز قدس همه بيرون بيايند ازخـانـه ، فـريـاد كـنـنـد مـرگ بـر امـريـكـا و مـرگ بـراسـرائيـل و مـرگ بـر شـوروى ، هـمـيـن قـول مـرگ بـر شـوروى براى آنها مرگ مى آورد.جـمـعيتشان يك ميليارد، ذخائرشان اينهمه زياد كه همه دولت ها محتاج به ذخائر شما هستندمـعـذلك شـمـا را وادار مى كنند با هم مختلف باشيد اختلاف كنيد و ذخائرتان را ما ببريم وهيچ كدام صحبت نكنيد. خوب است يك مقدار ملت هاى غير ايران از ايران سرمشق بگيرند و ازاين ملت نجيب عزيز ما، و خوب است يك قدرى از اين جوان هائى كه در امريكا و در انگلستانو در بـلاد غـرب هـسـتـنـد و تـظـاهـر مـى كـنـنـد و در مـقـابـل پـليـس مـى ايـسـتـنـد و آنـها راغـل و زنـجـير مى كنند در حال غل هم فرياد مى زنند و احقاق حق مى خواهند بكنند يك قدرى مامـتـنـبـه بـشويم و ما تعليم بگيريم از اين جوان ها كه آنها براى اسلام فرياد مى كنند وملت ها بيطرف هستند كانه آنها براى اسلام دارند فرياد مى كنند و ما اينجا با هم اختلافمى كنيم و انصافا انصاف نيست . هى نگوئيد من ، بگوئيد مكتب من خـداونـد هـمـه تـان را تـوفيق بدهد و همه مسلمين را توفيق بدهد كه با هم (يدا واحده )بـشـونـد و خـصوصا ملت ايران را توفيق بدهد و اين نهادهائى كه هستند و در دولت و درمـجـلس و در سـايـر جـاهـا بـه ايـنها توفيق بدهد كه با هم تفاهم كنند و با هم باشند تااينكه اين ملت آسيب نبيند. اگر خداى نخواسته آسيبى ديد، روى ماها سياه است و روى دولتهـا و روى اشـخاصى كه در راءس هستند، در دنيا سياه است در آخرت هم سياه است . به خودباشند، براى خدا قيام كنند، براى خدا آرام باشند، براى خدا به هم نپرند، براى خدا ايننگويد كه توطئه بر عليه من است آن يكى بگويد توطئه بر عليه من است . نه ، توطئهخـارجـى عـليـه افـراد نـيـسـت افـراد قـابـل تـوطـئه نـيـسـتـنـد، عـليـه اسـلام اسـت ، افرادقابل نيستند كه امريكا توطئه كند به ضد !!! اين !!! اين آدم يا توطئه كند به ضد آن آدم. آمريكا مى فهمد چه هست ، امريكا به ضد اسلام است او از اسلام صدمه خورده است ، نه ازافراد، نه از فرد، او از اسلام سيلى خورده است ، او از ملتى كه مى گويد اسلام ، سيلىخـورده اسـت ، نـه از مـن سـيـلى خـورده و نـه از آقـاى رئيـس جـمـهـور سـيـلى خورده و نه ازاشـخـاصـى كـه در مـجـلس هستند و نه دولت ها، هيچ كدام ، از ما سيلى نخورده است ، از اينزاغـه نـشـيـن ها سيلى خورده است ، از اين ملت سيلى خورده و او در صدد است ، اگر توطئهكند بر ضد ملت توطئه مى كند نه اينكه بر ضد من يا برضد تو يا بر ضد آن . خير،ايـن حـرف هـا نيست در كار. اينقدر خودنمائى نكنيد اين اشتباه است . انسان بايد توجه بهخدا داشته باشد و خودش را در مكتبش فانى كند، هى نگويد من ، بگويد مكتب من . هر وقت مىگـوئيد، مكتب من بگوئيد. از پيغمبرها بشنويد اين مطلب را، از اولياء خدا تعليم بگيريدكه هميشه دنبال مكتب بوده اند، نه دنبال خودشان ، نه خودشان زرق و برق دنيائى داشتهانـد و نـه ايـنـقـدر تـوجـه به نفس داشتند كه من چه كردم و من چه كردم ، خير، اين حرف هانبوده آنها !!! از آنها بايد تعليم بگيريم و آدم بشويم . آدم ، وقتى مى شود كه خودش راهـيـچ نبيند و هر چه مى بيند خدا ببيند و هر چه هم هست اوست (الله نور السموات والارض) تـمـام قدرت ها مال اوست و تمام نورها مال اوست و همه چيز از اوست و ما هيچ هستيم و اينمعنا را بايد ادراك بكنيم . اگـر چـنـانچه مسلمين ادراك بكنند كه ما از خدا هستيم و براى خدا بايد باشيم ، ديگر آسيبنـمـى بـيـنـنـد، ديـگـر اسـرائيـل قـدمـش را بـاز پـيـش نـمـى آورد و ما بايد جديت كنيم كهاسرائيل را برانيم از اين زمين هاى اعراب نه اينكه بگوئيم در بيت المقدس چيزت را قرارنده ، خير و نبايد گول بخوريم از آمريكا و از اين مجالسى كه درست كرده اند و تعزيهگردانى مى كنند براى خوردن ما، از آنها گول بخوريم . هر كس بايد خودش قيام ، مسلمينبايد خودشان قيام كنند در مقابل اينها، دنبال اين نباشند كه دولت هايشان يك كارى بكنند،دولت هـا كـارى نـمـى كـنـنـد، خـودشـان بـايـد بـكـنـنـد،دنـبـال ايـن نـبـاشـند كه در آغوش آن يكى برويم براى نگهدارى ما از آن يكى ، خير، همهگـرگ هـسـتـنـد و هـمه شما را مى خورند بايد خودتان را حفظ كنيد، توجه به خدا بكنيد،تـوجـه بـه اسلام بكنيد و براى خدا و براى اسلام قيام بكنيد و براى خدا و براى اسلامبه پيش برويد و پيروز هستيد انشاءالله . والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته تاريخ : 18/5/59 بيانات امام خمينى در جمع اعضاى شركت كننده در كنگره ، آزادى قدس مشكل مسلمين حكومت هاى مسلمين است بسم الله الرحمن الرحيم ايـن مـاه مـبـارك رمـضان بر همه مسلمين مبارك باد و مبارك آن روزى است كه مسلمين با احساسوظيفه بتوانند بر مشكلات خودشان غلبه كنند. مـشكل مسلمين فقط قدس نيست ، اين يكى از مشكلاتى است كه مسلمين دارند. افغانستان مگر ازمـشـكـلات مـسلمين نيست ؟ پاكستان مگر از مشكلات مسلمين نيست ؟ تركيه مگر از مشكلات مسلميننـيـسـت ؟ مـصـر مـگـر از مـشـكـلات مـسـلمين نيست ؟ عراق مگر از مشكلات مسلمين نيست ؟ بايد ماتـحـليـل كـنـيـم كه مشكلى كه در همه اقطار مسلمين هست ، از كجا پيدا شده است ؟ و راه حلش چـيـسـت ؟ چـرا مـسـلمـيـن در هـمـه جـاى دنـيـا تـحـت فـشـار حكومت ها و ابرقدرت ها هستند و راهحـل ايـن مساءله چيست ؟ تا اينكه هم رمز پيروزى بر همه مشكلات به دست بيايد و هم قدسو افغان و ساير بلاد مسلمين آزاد بشوند. مشكل مسلمين ، حكومت هاى مسلمين است . اين حكومت ها هستند كه مسلمين را به اين روز رسانده اند،مـلت هـا مـشـكـل مـسـلمـيـن نـيـسـتـنـد، مـلت هـا بـا آن فـطـرت ذاتـى كـه دارنـد، مـى تـوانـنـدمـسـائل را حـل كـنـنـد لكـن مـشكل ، دولت ها هستند. شما سرتاسر ممالك اسلامى را وقتى كهمـلاحـظـه كنيد كم جائى را مى توانيد پيدا بكنيد كه مشكلاتشان به واسطه حكومت هايشانايجاد نشده . اين حكومت ها هستند كه به واسطه روابطشان با ابرقدرت ها و سرسپردگىشـان بـا ابرقدرت هاى چپ و راست ، مشكلات را براى ما و همه مسلمين ايجاد كرده اند. اگرايـن مـشـكـل از پـيـش پـاى مـسـلمـيـن بـرداشـتـه بـشـود، مـسـلمـيـن بـهآمال خودشان خواهند رسيد و راه حلش با دست ملت هاست . علماى همه بلاد اسلامى بايد مردم را بيدار كنند شـمـا ديـديد كه مشكل ما كه از مشكلات ديگران بيشتر بود و قدرت شيطانى شاه مخلوع ازهـمـه قـدرت هـا بـيـشـتـر بـود و طـرفـداران او، ابـرقـدرت هـا و هـمه حكومت هاى اسلامى وغـيـراسـلامـى بـودنـد، مـلاحـظـه كـرديـد كـه حـل ايـنمـشـكـل بـه پـنـاه بـردن بـه يـك كـشـورى يـا يـك قـدرتـى يـا يـك ابـرقـدرتـى نـبـود.حـل مـشكل را خود ملت كردند. ملت ما متحول شد از خوف به شجاعت و از ياءس به اطمينان واز توجه خود بـه تـوجـه بـه خـدا و از تـفـرقـه بـه اجـتـمـاع . ايـنتـحـول ، تـحـول مـعـجـزه آسـا اسـبـاب ايـن شـد كـه ايـنمـشـكـل بـسـيـار بـزرگ را، مـشـكـلى را كـه شـايـد هـمـه جـا و هـمـه دنـيـامـحـال مـى دانـسـتـنـد حـلش را، حـل كـنـد شما گمان نكنيد كه ايران داراى سلاح بود، ايرانسـلاحـش سـنـگ بـود، چـوب ، مـشت ، لكن سلاح معنوى داشت ، سلاح معنويش ايمان به مكتب ،ايـمان به خداى تبارك و تعالى و توكل به مبداء قدرت و وحدت كلمه . حالا كه مى بينيددسـت مـلت مـا، يـعنى غيرنظامى ها تفنگ است ، اين تفنگى است كه به غنيمت از بستگان شاهبه دستشان افتاده والا تفنگى در كار نبود، ايمان بود. ملت از مركز گرفته تا سرحداتهـر كـجـا بـرويـد، يك كلمه مى گفتند. آن روز اين گروه هاى فاسد مفسد زير خاك بودند،مـثـل حـيـواناتى كه در سوراخ بودند و ميدان مال ملت بود. از مركز تا سرحدات هر جا مىرفـتـى ، حـتـى بـچـه هـاى كـوچـك صدايشان بلند بود كه ما اسلام را مى خواهيم جمهورىاسـلامـى را مـى خـواهـيـم ، مـريـض هائى كه در بستر در بيمارستان بودند هم همين منطق راداشـتـنـد، جـوان هـا هم همين منطق را، دانشگاه و مدرسه هم همين منطق ، زن ها و مردها هم منطقشانهـمـيـن بـود. از آن خـواب گـرانـى كـه مـا را ابـرقـدرت ها خوابانده بودند و غفلت از همهمسائلى كه بايد به آن توجه داشت ، كرده بوديم ناگاه بارقه اى از جانب خداى تباركو تـعـالى پـيـدا شـد و مـا را بـيـدار كـرد و ايـن مـشـكـل بـه نـظـر هـمـهمـحـال را، حـل كـرد. مـشـكـل شـاه مـخـلوع ودار و دسـتـه او بـود وحل مشكل به دست خود ملت بود. نه يك تفنگ از خارج براى ملت ما آمد و نه يك حكومت خارجىبـه مـا كـمـك كـرد. بـلكـه آنـهـا مخالف ما بودند، عراق سرسخت مخالف با ما بود، كويتسرسخت مخالف با ما بود و مصر هم كه حالش را مى دانيد و ساير ممالك را دولت هايشانرا مـى دانـيـد، در عـين حالى كه همه قدرت ها يك طرف صف آرائى كرده بودند و ملت ما بادسـت خـالى يـك طـرف ، مـلت مـا هـجـوم كـرد و ايـن سـد كـهخيال مى كردند ممتنع است شكستش ، شكستند. بـايـد كارى كرد كه ملت ها هر جا هستند، ملت ها بفهمند تكليف خودشان را. اگر بخواهيد وبـخـواهند و دانشمندها بخواهند، علماى همه بلاد اسلامى و دانشگاه هاى همه بلادهاى اسلامىبخواهند حل مشكله اسلام و ممالك اسلامى بشود، بايد مردم را بيدار كنند. اين مردمى كه باتـبـليـغـات چـنـد صـد سـاله ، بـه آنـها باور آورده بودند كه نمى شود با امريكا يا باشـوروى مـخالفت كرد و الان هم باور ملت هاى ديگرى هست ، بايد اينها به ايشان فهماندكـه مـى شـود. بهتر دليل بر اينكه يك امرى ممكن است ، وقوع اوست و اين امر واقع شد درايـران . دولت هـاى ديگر، ملت ديگر گمان نكنند كه ايران از آنها عده و عده بيشتر داشت ،خـير. شايد در عشاير عراق بيشتر از ايران اسلحه باشد لكن مغزهاى اينها را به واسطهتبليغات دامنه دارى كه شده است ، شستشو كرده اند و از اسلام ماءيوس كردند و اين مغزهارا پـر كـردنـد از اينكه با اين ابرقدرت ها نمى شود طرف شد. اين از چيزهائى است كهبا تبليغات خود آنها و عمال آنها در داخل ممالك تحقق پيدا كرده است . بايد آنهائى كه درهـمـه مـمـالك هـسـتند، آنهائى كه دلشان براى ملت ها مى تپد، آنهائى كه به اسلام اعتقاددارنـد و بـراى اسـلام مـى خـواهـنـد خـدمـت كـنـنـد، هـر كـدام درمـحـل خودشان ، ملت خودشان را بيدار كنند تا ملت خودشان ، خودشان را كه گم كرده اند،پـيـدا كـنـند. ملت ها خودشان را گم كردند، مملكت خودشان را گم كردند، هر چه در ذهنشانوارد مى شود، ايـنكه نمى شود با اين قدرت ها طرف شد، اينها چه ها و چه خواهند كرد. بايد از مغز ملتهـا ايـن (نـمـى شـودها) را بيرون كرد و به جاى آن (مى شودها) را گذاشت . نه مىشـود ايـن كار را كرد. يك ميليارد جمعيت تقريبا، جمعيت مسلمين با دارا بودن آنهمه امكانات وآن سـرزمـيـن هـاى وسيع و آن مخازن زيرزمينى وسيع و آن پشتوانه اسلامى الهى نبايد درذهـنـشـان بـيـايـد كـه نـمـى شـود. ايـن قـدرت بـزرگ شـيطانى شوروى كه با تمام قواافغانستان را مى خواهد خفه كند، نتوانسته است . ملت اگر يك چيزى را بخواهند، نمى شودتـحـمـيـل شـان كـرد. بـايـد مـلت را بـيـدار كـرد تـا بـخـواهـنـد. مـلت مـا هـمقـبـل از بـيـسـت سـال خـواب بـود، تـوجـه نـداشـت . از بـيـسـتسـال بـه اين طرف هى گفتند، گويندگان گفتند، علما گفتند، دانشگاهى ها گفتند، كم كمرسـيـد بـه تـظـاهـر، كم كم رسيد به ريختن در خيابان ها، كم كم رسيد به الله اكبر، وقـدرت بـزرگ شـيـطـانـى در مقابل الله اكبر نتوانست بماند و همه مى خواستند بماند. منمـطـلع بـودم هـمـه قـدرت ها مى خواستند كه اين نوكرى كه براى همه شان خدمتگزار بىچـون و چـراسـت ، در ايـران بماند تا منافعشان را ببرند و هر چه ما ذخائر داريم آنها بهرايگان ببرند، لكن ملت وقتى نخواهد، نمى شود. بايد ملت را بيدار كرد كه آن چيزى راكـه خـيـال مى كرد نبايد بخواهد، بخواهد و آن امرى را كه به خيالش نمى شود، بيدارشكـرد كـه مـى شود و ملت از دولت هاى خودشان بخواهند كه تسليم بشوند والا همان كارىرا كـه مـلت ايـران كـرد، بـا آنـهـا بـكـنـنـد تـا حـل مـشـكـل بـشـود.حـل مـشـكـل بـدون ايـنـكـه ايـن اشخاصى كه سر راه ايستادند و مانع هستند از اينكه مشكلاتحـل بـشـود، ايـنـهـا را بـايـد از بـيـن راه بـردارنـد. هـر جـا شـما برويد، در هر كشورى ازكـشـورهـاى اسـلامـى نـه ، بـلكه همه كشورهاى دنيا اين سران قوم هستند كه مانع هستند ازرشـد فـكـرى و معنوى و مادى ملت ها، اين سران كشورها هستند كه وابستگان خودشان را دردانـشـگاه ها معلم مى كنند و معلم هاى دانشگاه جوان هاى ما را خراب مى كنند. مانع ، اين حكومتهـاسـت ، حـكـومـت هـا با اختلاف مراتب ، حكومت ها جلوى رشد جوان هاى ما را گرفتند و جلوىپيشرفت مسلمين را. ملى گرائى اساس بدبختى مسلمين است آنـهـائى كـه ، آن قـدرت هـاى بـزرگـى كـه مـطـالعـه كـردنـد روى كـار مـاسـال هـاى طـولانـى ، صـدها سال فرستادند و مطالعه كردند روى گروه ها، روى افراد،روى اشخاص مطالعه كردند، حتى روى زمين جنگل ها و همه جا، در جامعه ما اين را يافته اندكـه اسـلام اسـت كـه مى تواند جلويشان بايستد. از اين جهت آن چيزى كه از همه چيز براىآنـهـا مـطـرح اسـت ، اسـلام اسـت و آن چـيـزى كـه سـر راه اسـلام قـرار دادند، اين حكومت هاىفـاسـدنـد. بـا دست حكومت هاى فاسد و با تبليغ حكومت هاى فاسد، اين نژادپرستى ها وگـروه پـرسـتـى هـا در بـيـن مـسـلمـيـن رشـد كـرده اسـت . عـرب هـا را درمـقـابـل عـجـم هـا و تـرك هـا قـرار دادنـد و عـجـم هـا را درمـقـابـل عـرب هـا و تـرك هـا را در مـقـابـل ديـگـران و هـمـه نـژادهـا را درمـقـابـل هـم . ايـنكه من مكرر عرض مى كنم كه اين ملى گرائى اساس بدبختى مسلمين است ،بـراى ايـن اسـت كـه ايـن مـلى گـرائى ، مـلت ايـران را درمـقـابـل سـايـر مـلت هـاى مـسـلمـيـن قـرار مـى دهـد و مـلت عـراق را درمقابل ديـگـران و ملت كذا را در مقابل كذا. اينها نقشه هائى است كه مستعمرين كشيده اند كه مسلمينبـا هـم مـجـتـمـع نـبـاشـند. در عراق ، حكومت عراق ، حكومت سابق تر از اين حكومت ، - كه اينبـدتـر از آن اسـت - ايـنـهـا طـرح مـى كـردند كه ما مى خواهيم مجد بنى اميه را احيا كنيم درمقابل اسلام . اسلام كه آمده بود همه مجدها را فانى كند در مجدالله ، اينها مى گفتند ما مجدبـنـى امـيـه را بـايـد احـيـا كنيم و اين چيزى نبود كه شعور اينها برسد، تلقينى بود كهابـرقـدرت هـا مـى كـردنـد كـه اسـلام مـتـفـرق بـشود، مسلمين با هم متفرق بشوند، دشمن همبـشـونـد. در ايـران از سـال هـاى طـولانـى اشـخـاص بـى اطـلاع از اسـاسمـسـائل ، ولو فـرض كـنـيـد بـعـضـى شـان مـغـرض نـبـودنـد، ايـنـهـا هـم هـىطبل مليت را كوبيدند، همان مليتى كه مى خواست اساس اسلام را در ايران برچيند. اسلام آمده است كه همه نژادها به هم اند، مثل دنده هاى شانه مى مانند، هيچ كدام بر هيچ كدامتـفـوق ندارند، نه عرب بر عجم و نه عجم بر عرب و نه ترك بر هيچ يك از اينها و نههـيـچ نـژادى بـر ديـگـرى و نـه سفيد بر سياه و نه سياه بر سفيد، هيچ كدام بر ديگرىفـضيلت ندارند. فضيلت با تقواست ، فضيلت با تعهد است ، با تعهد به اسلام است .ايـنـها تبليغاتى بوده است كه ، تلقيناتى بوده است كه از ابرقدرت كه مى خواستند مارا بچاپند شده است و مع الاسف بعضى اشخاص مسلمان صحيح هم ، باورشان آمده است . درچـندين سال قبل محتمل است ، گمان مى كنم زمان رضاخان بود يك مجمعى درست كردند و يكفـيلم هائى تهيه كردند و يك اشعارى گفتند و يك خطابه هائى خواندند براى تاءسف ازاينكه اسلام بر ايران غلبه كرده ، عرب بر ايران غلبه كرده . شعر خواندند، فيلم بهنـمـايـش گـذاشـتند كه عرب آمد و طاق كسرى را، مدائن را گرفت و گريه ها كردند. همينملى ها، همين خبيث ها گريه مى كردند، دستمال ها را درآوردند و گريه كردند كه اسلام آمدهو سـلاطـين را، سلاطين فاسد را شكست داده و اين معنا در هر جا به يك صورتى به ملت هاتـحـمـيـل شـده اسـت . (در مـمـالك عـربـى ، عرب بايد چه باشد). اين تلقين است ، اينمـخـالف بـا قـرآن اسـت . (در مـمـالك غير عربى هر كدام خودشان را بايد، ملت خودشانبـايـد جلو باشد) اين برخلاف تعليمات اسلام است ، اين آنى است كه اين ابرقدرت هاآرزويـش را مـى كـنـنـد و كـردنـد و عـمـل كـردند. وقتى اينها غلبه كردند، در جنگ دوم غلبهكـردنـد بـر عثمانى ، عثمانى را تكه تكه كردند، شايد قريب پانزده تا كشور كردند وهـر كـدام يك نوكرى از خودشان بالاى سرش گذاشتند، مع الاسف آنهائى كه اساس مطلبرا مطلع نبودند، آنها هم اين مسائل را اهميتى به آن نمى دادند و الان هم نمى دهند. ما تا به اسلام برنگرديم ، مشكلاتمان سر جاى خودش هست مـشـكـل مـا الان دولت هـاى مـاسـت ، مـشـكـل اسـلام دولت هـاى اسـلامـى هـسـتـنـد، ايـنمـشـكـل بايد حل بشود. اگر دولت هاى اسلامى به خود بيايند و گرايش كنند به اسلام واز عـربـيـت بـرگـردنـد بـه اسـلامـيـت و از تـركـيـت بـرگـردنـد بـه اسـلامـيـت ،حـل مـى شـود مـسـائل ، و اگـر چـنـانـچـه آنـهـا نـكـنـنـد، ايـنمـشـكـل هـسـت تـا وقـتـى سـايـر كـشـورهـا مـثـل ايـران بـشـونـد. ايـران بـا مـشـت ، ايـنمشكل را حل كرد و بايد همه كشورها با مشت خـودشـان ايـن مـشـكـل را رفـع كـنند. ما نبايد بنشينيم كه حكومت هاى ما كارى براى ما انجامبدهند. حكومت هاى ما براى خودشان هستند، اين حكومت هائى كه در بلاد مسلمين هست ، اينها بهاسـلام هـيـچ كارى ندارند، اگر يك دفعه اسلام بگويند، براى اين است كه شما را بازىبـدهـنـد. اسـلام صـدام هـم مـثـل اسـلام محمدرضا خان است ، اسلام آن مصرى هم ، سادات هم ،مـثـل اسـلام صدام است . اين يك اسلامى است كه در لفظ گفته مى شود، لكن پايگاه درستمـى كـنـد و مى گويد ما همراه هم مى شويم ، برويم ايران را از بين ببريم . ايران يعنىچـه ؟ يـعـنى يك مملكت اسلامى . با كافر هم عهده مى شود براى كوبيدن مسلمين ، اين فرماسـلام آقـاى سـادات ، اسـلامـش ايـن فرم است و آقاى صدام هم اسلامش اين فرم است كه مىگويد اسلام ، مى گويد مسلم ، مى گويد چه . مى گويد ما با ملت ايران ، در بعضى ازنـطـق هـايـش گـفـتـه كه با ملت ايران ما كارى نداريم ، ما همراه هستيم ، با حكومت ايران همهمراهيم ، اما روزى نمى شود الا اينكه سرحدات اين ملت را، سرحدات اين مملكت را به آتشو تـوپ هـاى كـذا مـورد تـجاوز قرار مى دهد. اين يك فرم اسلامى است ، اسلام وارداتى ازآمـريـكـا و وارداتـى از شـوروى . مـا تـا بـه اسـلام بـرنـگـرديـم ، اسـلامرسـول الله ، تـا به اسلام رسول الله برنگرديم ، مشكلاتمان سرجاى خودش هست ، نهمـى تـوانـيـم قـضـيه فلسطين را حلش كنيم و نه افغانستان را و نه ساير جاها را. ملت هابايد برگردند به صدر اسلام ، اگر حكومت ها هم با ملت ها برگشتند كه اشكالى نيستو اگر برنگشتند، ملت ها بايد حساب خودشان را از حكومت ها جدا كنند و با حكومت ها آن كنندكـه مـلت ايـران بـا حـكـومـت خـودش كـرد تـا مـشـكـلاتحـل بـشـود والا هـى مـا روز قدس بگيريم ، فرياد بزنيم ، هى آقايان اجتماع كنند و حرفبـزنـنـد، فـريـاد و حـرف جلوى آنها را نمى گيرد، بلى گاهى مى گيرد منتها ما حرف همنمى زنيم . اگـر در روز قـدس تـمـام مـلت ها قيام مى كردند و فرياد مى زدند، نمى توانست آن حكومتاحـمـق جـلوى فـريـادشـان را بـگـيرد، يك جمعيت كمى قيام مى كنند. اگر در روز قدس تمامكشورهاى اسلامى ، ملت ها همه برخيزند و فرياد بزنند، نه براى قدس تنها، براى همهمـمـالك اسـلامـى ، پيروز خواهند شد. ما با فرياد محمدرضاخان را بيرونش كرديم ، شماخيال مى كنيد با تفنگ بيرون كرديم ؟ با فرياد، با الله اكبر، اينقدر الله اكبر بر مغزايـنـهـا كـوبـيده شد كه خودشان را باختند و فرار كردند از اين مملكت رفتند. مسلمين بايدفـريـاد بـزنند، گمان نكنند كه فرياد و شعار فايده ندارند، نخير شعار فايده دارد امااگر همه فرياد بزنند، فرياد من تنها هيچ چيز نيست ، فرياد يك محله ، يك شهر هيچ چيزنـيـسـت ، شما ببينيد فريادهائى كه حالا از ايران بلند مى شود منحصر به تهران ، قم ،اهـواز نـيـسـت ، يك وقت مى بينيد كه سپاه پاسداران امر مى كند به تمام ملت كه فلان شببـرويـد بـالاى پـشـت بـام الله اكـبـر بـگـوئيـد، هـمـه اطـاعـت مـى كـنـنـد. درقبل از اين انقلاب مگر مى شد كه يك دسته اى بگويند برويد بالاى منبر، گوش كنند بهاو؟ مـدرسـين محترم قم مى گويند كه فلان روز بايد راهپيمائى بشود، همه ملت راهپيمائىمـى كـنند. و همين طور بايد ملت ها اينطور بشوند كه وقتى يك گروه شان گفت كه فلانعـمـل را انـجـام بـدهـيـد، ايـن را يـك فـرمـانـى بـدانـنـد كـه از بـالا صـادر شـده و بـايـدعمل كنند. ملت ما حالا اينطور شده ، ما ميل داريم ملت ها همه اينطور بشوند. ما مى خواهيم معنويت انقلاب اسلامى مان را به جهان صادر كنيم مـا كـه مـى گوئيم (انقلاب ما مى خواهيم صادر كنيم ) مى خواهيم اين را صادر كنيم ، مىخـواهيم اين مطلب را، همين معنائى كه پيدا شده ، همين معنويتى كه پيدا شده است در ايران ،همين مسائلى كه در ايران پيدا شده ، ما مى خواهيم اين را صادر كنيم . ما نمى خواهيم شمشيربكشيم و تفنگ بكشيم و حمله كنيم . عراق با ما الان مدت هاست دارد حمله مى كند و ما هيچ حملهاى بـه آنـهـا نـمى كنيم ، آنها حمله مى كنند ما دفاع مى كنيم ، دفاع لازم است . ما مى خواهيمكه اين انقلابمان را، انقلاب فرهنگى مان را، انقلاب اسلامى مان را به همه ممالك اسلامىصـادر كـنـيـم و اگـر ايـن انـقـلاب صـادر شـد، هـر جـا صـادر بـشـود ايـن انـقـلاب ،مشكل حل مى شود. شـمـا كوشش كنيد كه اينطورى كه ايران انقلاب كرد و اينطورى كه ايران الان هم حاضربـراى هـمـه چيز است ، ملت هاى خودتان را بيدار كنيد. آنهائى كه براى اسلام دلشان مىسوزد، آنهائى كه براى كشورشان دلشان مى سوزد، ملت هاى خودشان را بيدار كنند تاايـن تـحـولى الهـى كـه در ايـران پـيـدا شـد، در آنـجـاهـا بـيـدار بشود. هر جا پيدا بشودحـل مـسـاءله اسـت ، ديـگر آنوقت نترسيد كه چهار تا فاسد بيايد مسجدالاقصى را بگيرد،آنـوقـت ديـگـر تـرس نـكـنيد، حل است مساله ، اما وقتى يك ملتى ، دو طايفه ، ده طايفه صدطـايـفـه مـى شـوند و هر كدام به خلاف ديگرى هستند و حكومت ها هم اينجور حكومت ها هستند،ديگر توقع نداشته باشيد كه با اين طرز فكر و با اين طرز حكومت بتوانيد غلبه كنيد.بـايـد تـعـليـمـات اسلام را گرفت و همانطورى كه اسلام دستور داده است كه مومنين ، همهمـومـنـيـن در هـمـه جـا بـرادر هـسـتـنـد و امـر كـرده اسـت بـه ايـنـكـه اعـتـصـام بـهحـبـل الله بـكـنـيد و متفرق از هم نشويد و دستور داده است به اينكه تنازع با هم نكنيد والافـشـل مـى شويد، مسلمين وقتى مى توانند از گير ابرقدرت ها و از گير حكومت هاى فاسدخودشان خلاص بشوند كه اين امر خدا را اجابت كنند، اين دعوت الهى است ، از صدر اسلام، تا آخر اين دعوت را اجابت كنند، اگر دعوت را اجابت نكنند و هى بخواهند بگويند كه آقابـيـائيـد بـكـنـيـد اين كار را، تا اين دعوت اجابت نشود، كار از ما نمى آيد. كار وقتى از ماسـاخـته است كه اسلامى فكر كنيم و به قرآن و اسلام گرايش پيدا كنيم ، به تعليماتصدر اسلام عمل كنيم و من اميدوارم كه شما عزيزانى كه از اطراف آمديد براى روز قدس ،مـوفـق بـشـويد و همه مسلمين موفق بشوند و انشاءالله يك روزى همه مسلمين با هم برادر وهـمـه ريـشـه هـاى فـاسـد از هـمـه بـلاد مـسـلمـيـن كـنـده بـشـود و ايـن ريـشـه فـاسـداسـرائيـل از مـسـجـد الاقـصـى و از كـشـور اسلامى ما كنده بشود و انشاءالله تعالى با همبرويم و در قدس نماز وحدت بخوانيم انشاءالله . والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته تاريخ : 20/5/59 بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع نـمايندگان و سفراى كشورهاى اسلامى به مناسبتعيدفطر مبارك آن روزى است كه تمام دولت هاى اسلامى با ملت ها با هم باشند بسم الله الرحمن الرحيم ايـن عـيـد سـعـيـد مـبارك فطر را به همه مسلمين جهان و به شما آقايان كه در اينجا حاضرهـستيد، تبريك عرض مى كنم ، و مبارك آن روزى است كه تمام دولت هاى اسلامى با ملت هابـا هـم بـاشند و همه با هم همصدا و همه با هم ، هم مقصد و اسلام را در همه جا زنده كنند وهمه ممالك اسلامى متحد شوند تا اينكه دست ابرقدرتها را از ممالك خودشان قطع كنند. و مـن حـالا مـى خـواهـم يك قدرى از ويژگى هاى اين انقلاب اسلامى كه در ايران واقع شدهاسـت به شما عرض مى كنم و ما مى خواهيم كه همه ممالك اسلامى اين ويژگى ها را داشتهباشد و اين فضايى كه در ايران تحقق پيدا كرده است در همه ممالك اسلامى باشد و اينانـقـلاب صـادر بـشـود بـه هـمـه مـمـالك اسـلامـى و هـمـه مـسـتـضـعـفـان جـهـان درمـقـابـل مـسـتـكـبـران بـايستند و مسائل خودشان را اخذ كنند و حق خودشان را بگيرند و بايدبدانند كه حق گرفتنى است و الا نخواهند اعطاء كرد.
|
|
|
|
|
|
|
|