بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 15, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

بيدار باشند ملت ها و بيدار كنند دولت ها را و مخالفت كنند با اين طرح كافر فاجر. اينطرح را كه مى خواهند بريزند، آمريكا چنگ و دندان نشان داده براى اينكه تسليم كند اينهارا، كماندوهاى خودش را پياده كرده است در منطقه و لشكرهاى خودش را در منطقه پياده كردهاسـت ، مـانـورهـا را نـمـايـشـگـرهـا را آورده اسـت نـمـايـش بـدهـنـد، بـتـرسـانـنـداهـل مـنـطـقـه را. اگـر دولت هـا بـترسند، ملتها زنده باشند و نترسند. اگر ما همه از بينبـرويـم ، بهتر است از اينكه ذليل باشيم زير دست صهيونيسم و زير دست آمريكا. و اينيـك قـدم بـلنـدى اسـت كـه به دستور آمريكا اين قدم بلند برداشته شده است براى ذلتعـرب و ذلت مـسلمين . ننگ بر آن اعرابى كه براى خاطر سلطه كمى كه به كشورى پيداكنند و براى خاطر استفاده هائى كه پيدا كنند تن به يك همچو ذلتى بدهند و ننگ بر همهمـا اگـر چـنـانـچـه ساكت بنشينيم . و اگر چنانچه دولت ها هم ، دولت هاى بى توجه بهمـسـائل يـا مـتعمد در اينكه خيانت به اسلام بكنند و به ملت عرب بكنند و به مسلمين بكنند،اين طرح را بگذرانند، هيچ ارزشى ندارد براى اينكه
ملتها با اين مخالفند. هيچ ملتى از ملتهاى اسلامى نيست كه موافق با اين باشد كه نوكراسـرائيـل بـاشـد و ذليـل اسـرائيـل و ذليـل آمـريـكـا بـاشـد. اگـر فـرضا هم اين دولتهابـگـذرانـنـد ايـن را، ارزش يـك پـشـيـز نـدارد ايـن گـذرانـدن هـا و مسلمانها و ملتها با اينمـخـالفـنـد. بايد اين دولت ها اين مطلب را از سر خودشان بيرون كنند كه همانطورى كهسـابـق مـى كردند حالا بايد بكنند، يعنى خودشان را قيم بدانند نسبت به ملت ها. يك نفرشيخ يا يك نفر رئيس حمهور يا يك نفر ملك به اصطلاح خودشان چه حقى دارد كه بر يكمـمـلكـت حـكـومـت كـنـد و يـك مـمـلكـتـى را بـخـواهـد بـه مـصـالحاسرائيل فدا كند. بايد حكومتها بيدار بشوند، با گذراندن اين طرح گور خودشان را مىكـنـنـد. نـبايد ديگر از اين به بعد اين فكر بيايد در سر اين حكومت ها كه كار با ماست وبـه مـلت هـا مربوط نيست . شما در مقابل ملت هيچ كاره ايد. ملتها هستند كه بايد كارها بهتصويب آنها برسد. البته ما هم گرفتار يك همچو مساءله اى بوديم در زمان رضا خان ،در زمـان مـحمدرضا خان همين مساله بود كه به ملت كار نداشتند، ملت چكاره است ؟ آنها ملترا هـيـچ كـاره مـى دانـستند. هر چه هست اعليحضرت است ، غير اعليحضرت خبرى نيست . لكنمـلت ايـران شـكـسـت ايـن را و فـهـمـانـد كـه هـر چـه هـسـت ملت است و حكومت ها بايد بر طبقامـيـال مـلت عمل بكنند، بر طبق مصالح ملت عمل بكنند و حكومت ما و مجلس ما و همه ارگانهاىلشـكـرى و كشورى ما الان همين طور هستند، خدمتگزار ملت هستند. هيچ يك از آنها نيست كه اينفـكر در كله اش بيايد كه بخواهد يك حكومتى بكند، تحميلى به ملت بكند. ملتهاى ديگرهـم بـايـد هـمـيـن كـار رابـكـنـنـد. چـاره اى نـدارنـد جـز ايـنـكـه درمـقـابـل ايـن قـرارداد داد و طـرح فـاسـد قـيـام كـنـند، نهضت كنند، جان بدهند تا اين طرح رانـگـذارنـد عـمـلى بـشـود. بـر فرض اينكه آنها اين طرح را تصويب كنند، مخالفت كنند وبدانند كه با مخالفت ملت نمى شود اين طرح درست بشود.
من از خداى تبارك و تعالى بيدارى همه ملت هاى اسلام را، بيدارى همه دولتها را، بيدارىهمه جوانها را، من اين پيامى كه دارم به مدارس كشورها هم هست به دانشگاه ها، به همه جا.
هر كس با طرح فهد مخالفت نكند خائن به اسلام است
اين جوانهاى دانشگاهى ، اين نويسنده ها، اين گوينده ها، اين علما، اين ارتشى ها، همه اينهابـا ايـن طـرح خـبـيـث كـه اسـارت مـلت عـرب را و اسـارت اسـلام را ثـبـت مـى كـنـد بـهخـيـال خـودشـان ، و بـه دست اسرائيل مى دهد، مخالفت كنند. هر كس مخالفت نكند، خائن بهاسـلام اسـت . و بـدانيد كه ملت ها اگر با يك چيزى مخالفت كردند، دولت ها نمى تواننداجرا بكنند. امروز مثل سابق نيست كه يك دولتى بيايد هر غلطى مى خواهد بكند. خير، بايدموافق اميال صحيح ملت عمل بكند. نوكر ملت بايد باشد، نه آقاى ملت . او كاخ طلا درستنـكـند با پول ملت و ملتش ضعيف ترين و فقيرترين ملت هاباشد. انشاء الله خداوند بههـمـه ما و به همه شما و به همه ملتهاى اسلامى يك روشنائى عنايت كند و يك نور هدايتىعـنـايـت كـنـد كـه هـمـه مـا در خـدمـت اسـلام و در خـدمـت خـداى تـبـارك و تـعـالى و اطـاعـترسول خدا باشيم .
والسلام عليكم و رحمه الله وبركاته
تاريخ : 2/9/60
بـــيــانـات امـام خـمـيـنـى در جـمع ائمه جمعه استان هاى فارس ، كهكيلويه ، بويراحمدوبوشهر
روحـانـيـون در هـر كجا هستند، جلوگيرى نمايند از دستهائى كه اختلاف ايجاد مى نمايند
بسم الله الرحمن الرحيم
از همه آقايان علماى اعلام استان فارس كه زحمت كشيده و به اينجا تشريف آورده اند تا ازخدمتشان استفاده نمائيم و عرض ارادت كنيم تشكر مى كنم .
ابـرقدرت ها و قدرتها وقتى ديدند توطئه هائى كه تاكنون چيده اند به نتيجه نرسيدهاسـت ، بـه فـكـر افـتـاده انـد تـا در داخـل بـه اخـتـلافـات دامـن بزنند كه اگر اختلافاتداخـل اوج بـگـيـرد ديـگـر احـتـيـاجـى بـه تـوطـئه خـارجـى هـم نـيـسـت . درداخـل هـم دو نـوع اخـتـلاف در راءس مـى بـاشـد: يـكـى ايـنـكـه بـين مردم با روحانيت جدايىبـيـنـدازنـد كه در زمان رضاخان هم اين توطئه ها بود و الان بيشتر است ، زيرا با اتحادمردم و روحانيت ، كارهاى بسيار مثبت انجام مى گيرد. لذا آقايان توجه داشته باشند كه هركـجـا دسـت هـائى را يافتند كه مى خواهد بين خود روحانيون و روحانيت و مردم اختلاف ايجادنـمـايـد، جـلويش بايستند كه اين از مسائل بسيار مهمى است كه بايد به آن توجه شود وائمـه جـمـعـه در خـطـبـه هـاى جمعه و ائمه جماعات اين مساله را گوشزد نمايند. شايد همينمـنـحرفين و منافقين باشند كه نسبت به بعضى از مراجع اهانت مى كنند و به اسم اينكه منبا فلان مرجع يا فلان شخص دوست هستم ، به مرجع و يا روحانى بزرگى اهانت مى كندو ايـن خـود مـبـدا دودستگى مى شود. بايد آقايان روحانيون در هر كجا كه هستند جلوگيرىنـمـايـنـد و از طـرف ديـگـر، آقـايـان توجه دارند كه آن كسانى كه با روحانيت مخالفند،مـتـرصدند تا نقطه ضعفى پيدا كنند و بزرگ نمايند تا وجهه اش را در ميان مردم از دستبدهد. لذا روحانيون بايد توجه نمايند كه كارى نكنند تا عده اى دست بگيرند. مطلب دومايـنـكـه بـاز دسـته اى در كار هستند تا بين ارگان هائى كه از خود مردم هستند، مناقشاتىايـجـاد نمايند. آقايان بلاد بايد با كمال جديت جلويش را بگيرند. اميدوارم امروز كه دستخـارجـى هـا از كـشورمان كوتاه شده است و مردم ، دولت و ارتش و سپاه و روحانيون متحدندبـراى آرامش و پيشرفت كارها اقدام نمايند و نگذارند اختلافى بوجود آيد. اگر با اتكاءبـه خداى تبارك و تعالى و توجه به ذات مقدس حضرت حق تعالى و توجه به استمداداز ولى عـصر سلام الله عليه كارهايمان را پيش ببريم ، انشاء الله آسيبى نخواهيم ديد.خداوند همه آقايان را حفظ بفرمايد و هم ما را متوجه به تكاليف شرعيه الهى بفرمايد.
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تاريخ : 3/9/60
بـــيـــانـــات امـــام خـمـيـنـى در جـمـع سـرپـرستان و مسؤ ولين بنياد مستضعفان و بنيادامـورجـنگزدگان ، گروهى از جانبازان انقلاب اسلامى ، مهاجرين مناطق جنگى و اقشارمختلف مردمتهران
اين دست غيب است كه اين تحولات را در كشور ما ايجاد كرده است
بسم الله الرحمن الرحيم
اين دست غيب است كه اين تحولات را در كشور ما ايجاد كرده است . اگر شما گمان كنيد كهتـمـام بـشـر و تـمـام قـواى انـسـانـى جـمـع بـشـونـد و بـتـوانـنـد يـك قـلب راتـحـويـل و تـحـول بدهند، هرگز نخواهد شد. اين خداست كه در يك شب كانه قلب هاى اينمـلت را مـتـحـول كـرد و تـمـام ايـن مـلت را در مقابل آن قدرت هاى بسيار عظيم شيطانى بهايستادگى وا داشت و دست همه قدرتها را از كشور شما كوتاه كرد. و اين قدرت الهى استكـه بـه جـنـگـزده هـاى مـا، بـه عـزيـزان مـا كـه آواره شـده انـد ازمـحـل خـودشـان ، قـدرت عـنـايـت كـرده اسـت كـه در مـقـابـل نـارسـائى هـا و درمقابل زحمت ها و كمبودها ايستادگى كنند، بلكه خودشان كمك كار باشند و اين قدرت الهىاست كه شما جوانها را وادار مى كند كه در بنياد مستضعفين به خدمت مستضعفين باشيد.
ايـن مـلت را خـداى تـبـارك و تـعالى بادست عنايت خودش و با قدرت كامله خودش قدرتمندكـرد و مـتـحول كرد به انسانهاى الهى ، انسانهائى كه براى خدا قيام كردند و براى خداادامـه مـى دهـنـد، بـراى خدا در جبهه ها جنگ مى كنند و براى خدا در خارج جبهه خدمت مى كنند،بـراى خدا در بنياد مستضعفين خدمت مى كنند و براى خدا زحمت و مشقت را خريدارى مى كنند. وايـن قـدرت خـداى تـبـارك و تـعـالى اسـت كه جوانهاى ما راعاشق شهادت كرده است كه اينعـزيـزان بـيـايـند اينجا و از آنها كسانى اصرار كنند كه من دعا كنم شهيد بشوند و من بهآنها عرض مى كنم كه پيروز باشيد و انشاء الله ثواب شهيد داريد.
شما عزيزان كه متكفل امور هستيد كار جنگزدگان را به خوبى اداره بكنيد
شـمـا عـزيـزان كـه مـتـكـفـل امـور جـنـگـزدگـان هـسـتـيـد ومـتـكـفـل تدبير در اين امر هستيد كه كارجنگزدگان را به خوبى اداره كنيد و من مى دانم كهكـار بـسيار مشكل است ، كارى است كه نمى شود با فوريت انجام داد و كارى است كه اگربـه طور معمولى بخواهد دولت انجام بدهد، قدرت اين مطلب را ندارد لكن اين دست خداستكه عنايت كرده است و جوانهاى ما را وادار كرده است به اينكه به اين
بـرادران و خـواهـران و كـودكـان جنگزده خدمت كنند و آنها را در اين مصيبت هايى كه وارد برآنـهـا شـده اسـت ، تـسـليت عنايت كنند. و اين خداى تبارك و تعالى است كه جنگزده ها را، درصـورتـى كـه اگـر بـه طـور مـعـمول بود، بايد بسيار نارضايتى داشته باشند، لكنمـعـذلك در هـر جـا هستند كمك كار هستند و مقاوم هستند و امروز آقاى ميرسليم كه به من اطلاعدادنـد، گـفـتـنـد جـنـگـزده هـا يـك قـدرتـى شـده انـد درمـقـابـل صـدام ، ايـن امـرى اسـت كـه با دست غيبى الهى انجام گرفته است و دست عنايت حقتـعـالى بـر سـر شـمـاسـت و آسـيـبى انشاء الله نخواهد ديد. ما البته مى دانيم كه هم درفعاليتهاى جهاد مستضعفين ، بنياد مستضعفين و هم در فعاليت اداره كننده امور جنگزدگان يكنـواقـص هـسـت و عـلاوه شـيـطان هائى هستند كه اين برادرهايى كه براى خدا دارند كار مىكـنند، آنها را مى خواهند سست كنند و بعضى مسائل به آنها مى گويند لكن خداست كه قلبهاى شما را نگه داشته است و شما را هشيار كرده است كه كيد كائدين و مكيدها را خنثى كنيدو خـودتـان در صحنه باشيد. ما خدا را شكر مى كنيم كه اين ملت ، سرتاسر كشور، زن ومرد، بزرگ وكوچك در خدمت به اسلام كمر بسته اند و دست از اين بر نخواهند داشت انشاءالله تا اينكه به پيروزى نهائى برسد.
مـن رنـج هـائى كـه در جـنوب و در غرب به برادران و خواهران ما وارد مى شود، مى دانم ومـتـاثـر هـسـتـم و همه مومنين و همه مسلمين متاثر هستند لكن شما بدانيد كه اينطور دست و پاكـردن و ايـنـطـور بـر خـلاف مـوازيـن هـمـه كـشـورهـاى عـالم و هـمـه جـنـگ هـاى دنـيـاعمل كردن و از خارج و دور، موشك به شهرها انداختن و اينطور كارهاى ناجوانمردانه كردن، ايـنـهـا از ضـعـف آنهاست . آنها كه رانده شدند از آبادان و شكست مفتضحانه خوردند و اميداسـت كـه انـشاء الله از جاهاى ديگر هم رانده شوند و شكست مفتضحانه بخورند، آنها نمىتـوانـنـد مـقـابـله كـنـنـد. از دور، از راه هاى دور موشك پرتاب مى كنند، آن هم در خانه هاىمـسـكـونـى ، در مـساجد، در بيمارستان ها و جاهائى كه مردم بيگناه هستند، لكن ما بر حقيم ،مـلت ايـران بـر حـق اسـت و مـا در مـقـابـل ظـلم ايـسـتـاديـم ، ازاول هـم كـه مـلت ايـران قـيـام كـرد، در مـقـابـل ظـلم ايـسـتـاد و درمـقابل كفر ايستاد و مقصدش اين بود كه جمهورى اسلامى باشد و از قيد و بند گرفتارىهاى خارجى رهائى يابد. و اين مقصد، مقصدى است الهى و اين مطلب ، مطلبى است كه اسلامامـر فـرمـوده اسـت و شـما برادرهائى كه در جبهه جنگ مى كنيد و شما برادرهائى كه آسيبجـنـگـى ديـديـد و شـما برادر و خواهرهائى كه مصيبت ديديد براى خدا بوده است و خداوندتـبارك و تعالى جبران خواهد كرد. و من اميدوارم كه به زودى جبران بشود و خانه ها بهتراز اول سـاخـته بشود و انشاء الله زندگى عادى خودشان را اين مسلمين عزيز و اين ساكنينجـنـوب و غـرب ، زنـدگـى اصيل خودشان را از سر بگيرند. عمده اين است كه چون ما بحقهستيم و ما اسلام را مى خواهيم و ما پياده شدن احكام اسلام را مى خواهيم ، تمام ضربه هائىكـه وارد مـى شـود، تمام اينها قابل تحمل است .اين ضربه ها به ما تنها وارد نشده است ،شـمـا در طـول تـاريـخ از زمـان آدم (ع ) تـاكنون ملاحظه مى كنيد كه تمام انبيا و تماماوليا وتمام بزرگان دين در مقابل ظلم ايستاده اند و صدمه ديده اند، ايستاده اند و با آتش
آنـهـا را سـوزانـده انـد و با اره آنها را دو نيم كرده اند و در كربلا آنطور كردند با اولادرسـول الله ، لكـن چـون بـراى خـدا بـود و چـون حـق بودند، تمام مشكلات آسان مى شود.مـشـكـلات ، مـشكلات مادى است ، مشكلات مادى در مقابل معنويات نمى تواند عرض اندام كند،آنـهـائى كـه بـه مـعـنـويـت مـجـهـزنـد، آنـهـائى كـه بـه خـدامتصل هستند و آنهائى كه به مبدا و حق متصل هستند، آنها را امور مادى از مقاصد خودشان بازنمى دارد.
كسى كه انجام وظيفه براى خدا مى كند پيروز است
و شما توجه داشته باشيد، شمائى كه خدمت به مستضعفين مى كنيد و شمائى كه خدمت بهجـنـگـزدگـان مـى كـنيد و اميد است انشاء الله و هست اينطور كه انگيزه هاى شما انگيزه هاىاسـلامـى انـسـانـى بـاشـد، شـما بدانيد كه در يك طاعت بزرگ هستيد و هميشه به طاعت حقتـعـالى قـيـام كـرديـد و ثـواب شما، ثواب عبادتهاى پنجاه شصت ساله ديگران است و مناميدوارم كه اين كشور با همين قدرت كه تا اينجا آمده است و با همين تعهد و با همين بيدارىكـه از اول قـيام كرده است و تا اينجا رسانده است ، باقى باشد اين نهضت و اين انقلاب وقـيـام تـا صـاحـب اصلى انشاء الله بيايد و ما و شما و ملت ما امانت را به او تسليم كند وشما عزيزان متعهد، عزيزان متعهد و عزيزانى كه براى خداى تبارك و تعالى كار مى كنيداز هـيـچ امـرى از امـور، از انـتقاداتى كه ممكن است بعضى از جناح هاى فاسد بكنند، چه دربـنـيـاد مـسـتـضـعفين و چه در بنياد جنگزدگان ، دلسرد نباشيد براى اينكه شما براى خداانـجـام وظـيـفـه مى كنيد و كسى كه انجام وظيفه براى خدا مى كند پيروز است . با قدرت ،كـارهاى خودتان را انجام بدهيد و با قدرت بهتر از سابق رسيدگى كنيد به امور و شمابـدانـيـد كـه رسـيـدگـى بـه امـور مـسـتـضعفان و رسيدگى به امور جنگزدگان كه اينهابندگان خدا هستند و خداوند به آنها عنايت دارد، از عبادات بزرگ است . خداوند انشاء اللهبـه هـمـه شـمـا تـوفـيـق عنايت كند و به جنگزده هاى ما و به آنهائى كه جوان از دستشانرفته است ، آنهائى كه خانمانشان از دستشان رفته است ، صبر و اجر عنايت فرمايد.
والسلام عليكم ورحمه الله
تاريخ : 4/9/60
پيام امام خمينى به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفان
بسم الله الرحمن الرحيم
درود بـى پـايـان نـثـار مـلت شـريـف عـظـيـم الشـان ايـران كـه بـا هـمـت والاى خـود درمـقـابـل هـر پـيـشـامـد و خـطـرى شـجاعانه و عاشقانه ايستاده و مقاومت نموده و در راه خداوندتـعالى و جمهورى اسلامى كه كفيل پياده نمودن احكام روشنى بخش و مترقى اسلام است ازهيچ كوشش و بذل جان و مال دريغ ننموده . و سلام بر قواى مسلح و رزمندگان پرشور وعـاشـق لقـاءالله كه در راه هدف مقدس سر از پاى نشناخته و جان بركف به دفاع از حق ومـيـهـن عـزيـز خـود در جـبهه ها و پشت جبهه و جهاد مقدس تا پيروزى نهايى ادامه مى دهند. ورحمت و بركات خداوند بزرگ بر بسيج مستضعفان كه بحق پشتوانه انقلاب اسلامى استو بـه كوشش ارزنده خود ادامه داده و بحمد الله تعالى با همت جوانان برومند و داوطلبانگـروه مـيـليـونـى ، رزمـنـده تـربـيـت و امـيـد آن اسـت كـه بـا شـركـتفـعـال قـشـرهـاى معظم ملت و شور و شعفى كه در جوانان عزيز از بركت اسلام مشاهده مىشـود ارتـش 20 مـيـليـونـى كه نگهبان جمهورى اسلامى و كشور عزيز از شر جهانخوارانمتجاوز است تحقق يابد.
شما عزيزان و جوانان بزرگوار بايد بدانيد كه حفظ و حراست اسلام و كشور اسلامى ودين حق از بزرگترين طاعاتى است كه از صد رعالم تاكنون انبياء معظم و اولياء بزرگصلوات الله عليهم اجمعين در راه آن كوشش جانفرسا نموده و از هيچ فداكارى دريغ ننمودهاند و تربيت و تعليم و تعلم فنون نظامى در راه اين هدف ارزنده ترين ارزش هاست و تاشما جوانان بيدار و ساير قشرهاى ملت بزرگ با اين شور و شعور در صحنه حاضريدبـه كشور و جمهورى اسلامى آسيبى نخواهد رسيد. شما ملت معظم كه مى خواهيد از دين خدادفـاع كـنـيد و نگهبان كشور ولى الله الا عظم ارواحنا لمقدمه الفداء باشيد، مطمئن باشيدكـه دسـت قـدرت خـداونـد قـادر بـر سـر شـمـا سـايـه افـكـنـده و عـنـايـات غـيـبـىشـامـل حـال شـمـاسـت و شـر اشـرار و تـوطئه هاى شرق و غرب را خنثى خواهد فرمود. ملتعـزيـز بـا تـوجـه بـه ايـنـكـه قـدرت هـاى جهنمى از هر طرف درصدد به شكست كشاندنجمهورى اسلامى كه دست آنان را از چپاول اموال اين ملت مظلوم كوتاه كرده مى باشد، بايدهـمـگـى تـشـريـك مـسـاعـى در رفـع مـشكلات كشور عزيز نمايند و در پيشبرد اهداف اسلامبـزرگ از هـيـچ كـوشـشى دريغ ننمايند و هر گروه و دسته اى در هر مقام است در اين هدفعالى اسلامى كوشا باشند.
مـجـلسـيـان در تـصـويـب لوايـحـى كه از ارگان ها به آنان مى رسد با تحقيق و تدقيق ومراعات موازين
اسـلامـى تـسريع نمايند و مواردى كه احتياج به تشخيص متخصصين دارد، از آنان دعوت ومـشورت و نظر خواهى نمايند. و شوراى نگهبان در نظارت به قوانينى كه مى گذرد، چهمـربـوط بـه مـسائلى باشد كه تماس با احكام اوليه شرعى دارد يا احكام ثانويه ، بامراعات همه جوانب نظر دهند. و دولتمردان در اجراى قوانين مذكور تسريع و در عدم تجاوزاز حـدود قـانـون سـختگيرى نمايند و متجاوزان از هر قشر و دسته اى باشند به دادگاه هابـسـپـارنـد تـا بـه مـجـازات برسند. و شوراى قضائى در كار پرزحمت و ارزنده خود باسـرعـت عمل ، مساله مهم مشكل قضا را حل نمايد و متخلفان از موازين اسلامى را به دادگاه هادعـوت و بـه مـجـازات شـرعى برسانند. و رزمندگان و قواى مسلح نظامى و غير نظامى وكـمـيـتـه هـا و نـيـروهـاى مـردمـى از عـشـايـر و ساير قشرها در پيشبرد جنگ در جبهه ها و درجلوگيرى از شرارت منافقان و منحرفان با تشريك مساعى و كمك اطلاعاتى ميليونى مردممـتـعـهـد از كـوشـش شـبـانـه روزى دريـغ نـنـمـايند. و جهاد سازندگى و بنياد مستضعفان ومـتـصـديـان امـور جـنـگـزدگـان و آوارگـان بـر قـدرتفـعال خود بيفزايند. و بسيج مستضعفان كه سالروز آن را به ملت ايران و جوانان متعهد ومـومـن تـبريك مى گويم ، در تعليم و تربيت جوانان و نوجوانان مساعى جميله خود را روزافزون كنند.
و نـويسندگان و روشنفكران متعهد و رسانه هاى گروهى بر حجم تبليغات خود افزوده وتـبـليـغـات دامـنـه دار دشـمـنـان جمهورى اسلامى ايران را خنثى نمايند. و شوراى فرهنگىكـوشـش كنند كه با كمك مستضعفان و دانشمندان ، دانشگاه ها باز و به كار خود ادامه دهند وبـر عـالمـان دانشمند است كه دعوت شورا را در اين امر حياتى لبيك گويند. و ملت شريفكـه انـقـلاب اسـلامـى را بـه پـيـش بـردنـد، در تمام مشكلات جنگى و نظامى و اقتصادى وفـرهـنگى با متصديان اين امور همراهى و همفكرى نمايند. و حوزه هاى مقدسه علميه در تمامكـشور در تربيت قضات شرع و مبلغان و فقها و دانشمندان بيش از پيش كوشش نمايند كهامـروز احـتـيـاج بـه اين قشرها بيش از سابق است و تكليف مهم بيشترى متوجه آنان است . وعـلمـاى اعـلام و ائمـه جـمـاعـات و خـطـباء محترم بر حجم ارشاد و رهنمودهاى خود بيفزايند وقـشـرهـاى مـيـليـونـى مـردم را مـتوجه طرق نگهبانى از اسلام و احكام مقدسه آن و حراست ازجـمـهـورى اسـلامـى نـمايند و به توده هاى متعهد ميليونى اسلامى لزوم تشريك مساعى درتـمـام امـور كـشورى و لشگرى و اقتصادى و اجتماعى و فرهنگى را گوشزد نمانيد و بهآنـان تـوصـيـه كـنـنـد كـه بـراى كـمـك بـه اقـتـصـاد كـشـور كـه امـروز از اهـممـسـائل اسـت ، از اسراف ، تبذير و استعمال امور تشريفاتى و تجملى اجتناب نمايند و ازسـپـردن پـولهـاى خـود اگـر چـه اندك باشد، به بانكهاى دولتى براى به راه افتادنچـرخ ‌هـاى اقـتـصـاد و كـمـك بـه دولت اسـلامـى دريـغ نـنـمـايند و از كمك كردن به جنگ وجـنـگـزدگـان غفلت ننمايند و از شركت در بسيج مستضعفان و تعليم و تربيت ديدن براىحراست از اسلام عزيز كوشا باشند.
و كـوتـاه سـخـن آنـكـه امـروز جـمـهـورى اسـلامـى وديـعـه اى اسـت كـه از جـانـب خـداونـدمـتعال به ملت ايران سپرده شده و همه ما از زن و مرد و پير و جوان در حفظ اين وديعه مسؤول هستيم و بايد تمام قشرها با اتكال به خداوند تبارك و تعالى و وحدت كلمه و اجتناباز اختلاف ، جمهورى اسلامى را
نـگـهـبـان بـاشـيـم و راه مستقيم انسانيت و اسلاميت را به توفيق الهى ادامه دهيم . از خداوندمتعال توفيق همگان را در خدمت به خلق خدا و آئين مقدس او خواستارم .
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 5/9/60
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام سيد محمد مهدى دستغيب
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج سيد محمد مهدى دستغيب دامت افاضاته
بـه مـنـظـور تصدى امور دو آستانه مباركه حضرت احمد ابن موسى ابن جعفر، شاهچراغ وحضرت مى رسيد محمد عليهما السلام ، جنابعالى را به توليت دو آستانه مذكور منصوبمى نمايم . اميدوارم موفق و مويد باشيد.
والسلام عليكم ورحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/9/60
پـــاســـخ امـــام خـــمـــيـــنـــى بــه تـلگرام رئيس جمهورى ، رئيس ستاد مشترك ارتش ،فرماندهنيروى زمينى و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب آقـاى حـاج سـيد على خامنه اى رئيس جمهورى محترم اسلامى ايران ، تيمسار سرتيپظـهـيـرنـژاد رئيـس ستاد مشترك ارتش ‍ جمهورى اسلامى ايران ، سر كار سرهنگ على صيادشيرازى فرمانده نيروى زمينى ، جناب آقاى محسن رضائى فرمانده سپاه پاسداران انقلاباسلامى
(ان تنصرواالله ينصركم و يثبت اقدامكم )
تـلگـراف هاى شريف كه بشارت پيروزى بزرگ قواى مسلح شجاع را بر قواى شيطانآمـريـكـايـى صداميان كه با هجوم ظالمانه خود فتح قادسيه را به مغزهاى تهى از ايمانبـه غـيـب وعـده مـى دادنـد واصـل گـرديـد. اتـكـاء بـهمسلسل و تانك و غفلت از خداوند قادر و جنود الهى انسانها را به ورطه هلاكت و فضاحت مىكشاند.
آنان كه رمز پيروزى را مجهز به جهاز شيطانى و ميگ ها و ميراژها مى دانند و ايمان به غيبو خداوند قادر را به حساب نمى آورند و دم از (پيروزى قادسيه ) مى زنند و رمز پيروزىقـادسـيـه و مـومـنـان صـدر اسـلام را بـاز نـيافتند و قدرت ايمان و شهادت طلبى را نمىفـهـمـنـد، بـايـد بـا شـكـسـت مفتضحانه روبرو شوند و گوشمالى الهى ببينند. اينان ازپـيروزى هاى صدر اسلام كه پيروزى ايمان و خون بر شمشير و قواى جهنمى بود بايدعـبـرت بـگـيـرنـد. مـردم ايران و ارتش و سپاه و بسيج و ساير قواى نظامى و غير نظامىبـراى حـفـظ اسلام و كشور اسلامى و رسيدن به لقاءالله دفاع مى كنند و فرق است بينايـن عـزيـزان و آن گـول خـوردگان كه براى مقاصد پليد آمريكا و وابستگان آن به جنگبـر ضـد اسـلام و قـرآن مـجـيـد بـرخاسته اند. آنچه براى اينجانب غرور انگيز و افتخارآفـريـن اسـت روحـيـه بزرگ و قلوب سرشار از ايمان و اخلاص و روح شهادت طلبى اينعزيزان كه سربازان حقيقى ولى الله الاعظم ارواحنا فداه هستند مى باشد و اين است فتحالفـتـوح . مـن بـه مـلت بـزرگ ايـران و بـه فـرمـانـدهـان شـجـاعقـبـل از آنـكـه پـيـروزى شـرافـتـمندانه و بزرگ خوزستان را تبريك بگويم ، وجود چنينرزمـندگانى را كه در دو جبهه معنوى و صورى و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بيرونآمـده انـد، تـبـريـك مـى گـويـم . مـبـارك بـاد بـر كـشـور عـزيز ايران و بر ملت شريف ،رزمـنـدگـانـى چـنـيـن قـدرتـمـنـد و عـاشـقـانـى چـنـيـن مـحـوجـمـال ازلى و سربازانى چنين دلباخته دوست كه شهادت را آرزوى نهائى خود و جانبازىدر راه محبوب را آرمان اصيل خويش مى دانند.
افتخار بر رزمندگانى كه جبهه هاى نبرد را با مناجات خويش و راز و نياز با محبوب خودعـطـر آگـيـن نـمـوده انـد. فـخـر و عـظـمـت بر جوانان عزيزى كه در راهى قدم برداشته وپاسدارى از مكتبى مى كنند كه شكست ناپذير و سر تا پا پيروزى است . و ننگ بر آنانكـه در راهـى جان خود را هدر مى دهند و عرض و آبروى خود را مى برند كه پيروزى شانشكست و زندگى شان ننگ آفرين است .
ايـنـجـانـب از فـرمـانـدهان محترم و رزمندگان عزيز قواى مسلح نظامى و انتظامى ، ارتش وسـپـاهـى و بـسيج مستضعفان و ژاندارمرى و شهربانى و عشاير محترم و نيروهاى نامنظم ومردمى تشكر و قدردانى مى كنم .
درود بـر شـمـا و هـمـه آنـان كـه بـراى اسـلام و كـشور عزيز خود حماسه مى آفرينند. ازخداوند تعالى پيروزى نهائى رزمندگان اسلام و سعادت همگان را خواهانم .
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/9/60
بيانات امام خمينى در جمع ائمه اهل تشيع و تسنن استانهاى يزد و هرمزگان
اين انقلاب يك انقلاب منحصر به فردى است
بسم الله الرحمن الرحيم
البـتـه آقـايـان تـوجه دارند و داشتند به اينكه اين انقلاب يك انقلاب منحصر به فردىاست كه از خود مردم و با اسم اسلام و با تكبير همه جانبه همه ملت تحقق پيدا كرده است وخـداى تـبـارك و تـعـالى بر همه ملت ايران منت گذاشته است كه قلوب همه را متوجه كردهاست به همين جمهورى اسلامى و همه خواهان اسلام و خواهان جمهورى اسلامى هستند. و البتهتـوجـه هـسـت بـه ايـنـكـه انـقلاباتى كه در دنيا واقع شده است ، تمام انقلابات را بايدبـگـوئيـم كـه ضايعاتش بيشتر از اين انقلاب بوده است و برداشتش كمتر بوده است و آنبـرداشـتى كه اين انقلاب كرده است كه آن تحقق اسلام و احكام اسلام است ، در هيچ جا همچوبـرداشتى نشده است . اگر هم اسم جمهورى روى جمهورى اسلامى روى بعضى از كشورهابـوده اسـت ، مـحـتـوايـش نـبوده است . و همين طور توجه داريد كه مشكلات بعد از انقلاب دركـشـورهـاى بـزرگ دنـيـا الان هم رفع نشده است . شوروى كه يكى از ابرقدرت هاى عالماسـت ، الان شصت و چند سال كه انقلاب كردند و الان هم در مشكلات هستند، همه جور مشكلاتو نمى توانند مشكلاتشان را رفع كنند.
و ايـران يكى از ويژگى هاى بزرگش اين است كه الان ما يك دولتى و يك ملتى جداى ازهـم نـداريـم ، يك ارتشى و يك ملتى و يك دولتى جداى از هم نداريم . ملت با ارتش ، بادولت ، همگام است و مشكلات اگر براى دولت پيش بيايد، اگر براى ارتش پيش بيايد،بـراى هـر جـهـتـى ، براى يك طرف مملكت مثل زلزله مثلا پيش بيايد، خود اين مردم بهتر ازدولت مـشـغول مى شوند به فعاليت ، چنانچه در كرمان اين زلزله اى كه پيش آمد، ديديدكـه بـا فـعـاليـت حضرت آقاى صدوقى و توجه مردم ، بسيارى از مشكلات رفع شد و منالان هـم امـيـد اين معنا را دارم كه چون مردم حاضر در صحنه هستند، مشكلات برطرف بشود.البته مساله پاكسازى ادارات در دست اجراست .
علماى بلاد همفكرى كنند با دولت و ارشاد كنند مردم را
الان ايـن بـازرسـى عـمـومـى كـه بـنـاسـت بـه فـعـاليـت وارد بـشـود و شـده اسـت ، ايـنمـسـائل را امـيـدواريـم كـه با فعاليت و با همفكرى همه مردم و خصوصا (علماء بلاد) ازامورى كه بسيار اهميت دارد قضيه اين
اسـت كـه عـلمـاء بلاد هدايت كنند مردم را، همفكرى كنند با دولت و ارشاد كنند مردم را و نگهدارنـد مـردم را در ايـن حـال نـهـضـتـى كـه هـسـتـنـد و الان درحـال انقلابند، مردم را در صحنه نگه دارند و مردم را از اينكه يك اختلافى خداى نخواستهبـخـواهـنـد درش ايجاد كنند و در جاهائى ايجاد كنند، مردم را تنبه بدهند به اينكه دستهاىخبيثى هست كه مى خواهند نگذارند اين انقلاب به ثمر برسد. از اين جهت يكى از امور مهمىكـه بـه عـهـده عـلماى بلاد و خصوصا ائمه جمعه هست همين است كه در خطبه هايشان كه يكفـرصـتـى اسـت كـه مـردم مجتمعند و مطالب را مى شود گفت ، تنبه بدهند مردم را كه غفلتنـكـنـنـد از ايـن دسـتهائى كه به خيانت مى خواهند اين انقلاب را متلاشى كنند. تمام توطئههـائى كـه در خـارج و در داخـل بـوده است تاكنون ، خنثى شده است و بحمد الله جنگ هم داردبه پيروزى ختم مى شود و كشور هم كشور خود شماست و اسلامى است و تعهد به اينكه مابايد اسلام را حفظ بكنيم .
از تـكـاليف اوليه خداى تبارك و تعالى است حفظ اسلام ، و همه ما و همه ملت و همه علما وهمه مى دانيد كه مكلف به اين هستيد كه اين هديه الهى را حفظ بكنيد و الان اسلام به دستما سپرده شده است . ما سابق اگر عذرى داشتيم به اينكه قدرتها را نمى گذارند ما كارىانـجـام بـدهـيـم و قـدرتهائى بودند كه مخالف بودند، علما را مانع مى شدند از اينكه درپستهاى خودشان ، وظايف خودشان را انجام بدهند، امروز ديگر ما همچو عذرى نداريم و همهآقـايـان در هـر جـا كـه هـسـتـند مى توانند كه مسائلشان را، مشكلاتشان را، مشكلات مردم راگـوشـزد كـنـند و مردم را هدايت كنند و همين طور دولت را هدايت كنند، ادارات را هدايت كنند وانشاء الله من اميدوارم كه به زودى مشكلات رفع بشود.
وحدت كلمه نعمتى است كه خدا به ما داده ، بايد اين وحدت را حفظ كنيم
البـتـه انـقـلاب بـوده اسـت و يـك دسـتـه هـم اشـخـاص فـاسـد كـه ازاول انـقـلاب مـعـلوم شـد نـقـشـه داشـتـنـد. مـا حـالا كـم كـم تـوجـه پـيـدا مـى كـنـيـم اينها ازاول كـه نـهـضـت شـده است و انقلاب شده است و آن روزى كه فهميدند به اينكه اين انقلابپـيـروز مـى شـود، ايـنـهـا مشغول نقشه كشى خودشان بودند و لهذا در زمان انقلاب كه يكمـقـدارى چـيـز بـود چـيـزهـائى بـود كـه نـمـى شـد نـظـمـش را حـفـظ كـنـيـم ، ايـنـهـامشغول شدند به اينكه اسلحه بدزدند، اسلحه ها را دزديدند. شما الان مى بينيد كه گاهىنـشـان مـى دهـند يك خانه تيمى چقدر اسلحه تويش هست و چقدر مواد منفجره در آن هست و چقدرچـيـزهـاى ديـگـرى هـسـت در آن . ايـنـهـا بـراى ايـن اسـت كـهاول وارد ايـن مساله كه شدند كارى به اسلام و كارى به نهضت اسلامى و انقلاب اسلامىنـداشـتند، آنها يك مقصد خاصى داشتند و دنبال آن مقصد دويدند و افرادشان را فرستادندهـر جـا و غـارت كـردنـد امـوال مـسـلمـين را. و انشاء الله من اميدوارم كه با همت مردم ، مهم همينتـوجـه خـود مـردم اسـت ، با همت مردم و گزارش دادن از اين به اينكه اين خانه ها در كجاهاهـسـت كـه بـاز هـم يـك مـقـدارى هـسـتـش ، انـشـاء الله ايـن هـم بـه زودىحل بشود و همه ما مشغول بشويم به اينكه اسلام را در اين مملكت پياده كنيم و اگر نقيصهاى هست در هر جا، انشاء الله رفع بشود.
و من اميدوارم كه با همت همه آقايان ، علماى اعلام همه بلاد و با
اجـتـماع همه ، برادرهاى اهل سنت و برادرهاى اهل شيعه مجتمع باهم باشند و از اختلافى كهمـى خـواهـند فاسدها و مفسدها ايجاد كنند بين ماها، از اين اختلافات پرهيز كنند. و هر كس درمـحـل خودش مردم را تنبه بدهد به اينكه اين اختلاف جز براى اينكه به هم بزنند اوضاعايـران را و باز مسلط كنند به ما آن قدرتهاى بزرگ را، چيز ديگرى عايدمان نمى شود والبـتـه از اول هـم اين اختلافات يا از جهل پيدا شده است يا از اينكه باز دستهائى در كاربـوده است كه نگذارند يك مملكتى وحدت كلمه داشته باشد. و شما الان و همه برادرهاى مادر هر جا كه هستند، الان ديدند كه با وحدت كلمه چه بركتى خداى تبارك و تعالى به ماعطا فرموده است . اين را حفظ بكنيم و اين نعمتى است كه خدا به ما داده ، بايد تشكر كنيمو تـشـكـرش بـه ايـنكه با چنگ و دندان اين وحدت را حفظ كنيم و اسلام را انشاء الله پيادهكنيم و همه ما در زير سايه اسلام و پرچم توحيد با هم انشاء الله زندگى كنيم تا ظهورولى عصر سلام الله عليه .
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تاريخ : 11/9/60
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـيـنـى در جـمـع گـروهى از دانشجويان دانشكده افسرى ، اعضاىدايـرهمـــديـــريـــت مـــهـــمـــات لجـسـتـيـكـى ، پرسنل پايگاه نيروى هوائى شيراز وهوانيروز تهران واعضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
يـكـى از ثـمـرات بـزرگ ايـن جـنـگ ، تـحـرك بـى سـابـقـه اى اسـت كـه در جـوانـانحاصل شده است
بسم الله الرحمن الرحيم
آقـايان ارتشى ها و پرسنل هاى ارتش كه از نقاط مختلف تشريف آورده اند من دعاگوى همههستم و از آنها تشكر مى كنم .
بـسـيـارى از امـور اسـت كه انسان از آن خوشش نمى آيد، لكن وقتى كه تحقق پيدا كرد مىبـيـنـد خيرش در آن بوده است (عسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم ). ما و ملت اسلامى ماجـنـگـجـو هـجـوم گـر نـبوده ايم و نيستيم و از اين جنگ تحميلى هم خوشمان نمى آمد و كراهتداشـتـيـم كـه دو طـايـفـه از مـسـتـضـعـفـان بـه تـحـريـك مـسـتـكـبـران و تـحـريـك آمـريـكا واغـفـال حزب بعث به روى يكديگر حربه بگشايند و آتش ، لكن همه مى دانيد و همه هم درجهان مى دانند كه اين جرم متوجه به حزب بعث و صدام و صداميان است . در عين حالى كه مااز جنگ گريزان هستيم ، لكن دفاع كه حق هر انسانى است و واجب است بر هر انسانى دفاعاز خـود و دفـاع از كـشـور خـود و دفـاع از ديـن خـود، مـا بـه عـنـوان دفـاع درمقابل اين قدرت ها ايستاديم .
ايـن جـنـگ پـيـش آمـد و يـك سـال و نـيم تقريبا طول كشيده است و ثمرات بزرگى براى ماداشـتـه اسـت كه اول غافل بوديم و كم كم متوجه شديم . يكى از ثمرات بزرگ اين ، اينتـحـرك بـى سـابـقـه است كه در جوانهاى ما در جبهه ها و پشت جبهه ها اين تحرك بزرگحـاصـل شـده اسـت و كـانـه از آن رخـوت و سـسـتـى كـه براى اشخاصى است نشسته اند وكـارهـاى مـعـمـولى را مـى كـنـنـد اين رخوت و سستى از بين رفته است و جاى خودش را بهفعاليت و تحرك داده است كه امروز ارتش ما، سپاهيان ما، بسيج ما و عشاير ما و ملت ما، چهدر جـبـهـه و چـه در خـارج جـبـهـه فـعـالنـد و مـتـحـرك و درمقابل همه ناگوارى ها ايستاده اند و جنگ را براى خودشان گوارا مى دانند براى اينكه جنگما دفاع است هجوم نيست و جنگ دفاعى از تكلفهاى شرعى و وجدانى و انسانى همه است و ازچـيـزهـائى كـه مـا مـتـوجـه قـبـلا نبوديم و بعد متوجه شديم اين است كه اين مشتى كه شماجـوانـان ما و ارتش ما و پاسداران ما و ساير قواى مسلح و امدادى به دهان اين مهاجمين زديداين يك عبرتى مى شود از براى
ديـگـر حـكـام جـورى كـه شـايـد يـك وقـت در مـغـز خـودشـان ايـنتخيل پيش آمده است كه ايران به هم ريخته است و خوب است كه ما هم يك هجومى بكنيم .
تـبـليـغـات خـارجـى و خـصـوصـا تـبـليـغـات راديـوهـاى مـنـحـرفمثل بى .بى .سى و راديوى امريكا و راديوهاى ديگرى كه ملاحظه مى شود، اينها به عالمجلوه داده بودند كه ايران به واسطه اينكه يك نظم و يك ترتيب خاصى ندارد آشفته استو در هـم ريـخـتـه اسـت و جـاى ايـن اسـت كه هر كس كه بتواند و از اين خوان نعمت يك چيزىبـردارد! و هـمـيـن مـوجـب ايـن شـده بـود كـه صـدام بـى خرد را اغوا كردند كه برو و فتحقـادسـيـه را تجديد كن و ايران يك لقمه چرب و نرمى است كه به آسانى مى شود آن رابـلعـيـد! و ايـن احـمـق هـم بـدون اينكه توجه به اطراف قضايا بكند به واسطه آن غرورشـيـطـانـى كه داشت و آن اغواهائى كه شياطين به او كردند و او را وادار كردند به اينكهحمله به ايران بكند اين كار ابلهانه را كرد و جزاى خودش را ديد و دارد مى بيند.
ما با تكبير اين جبهه ها را فتح مى كنيم
ايـن فـتـح هائى كه از براى شما پيش آمده و انشاء الله پيش خواهد آمد، اين ثابت كرد كهبـوق هاى تبليغاتى همه بر خلاف واقع بوده است . گر چه ملت ها اكثرا مى دانستند لكنمـمـكـن بـود كـه در بـيـن آنـهـا هـم گـروه هـائى بـاشـنـد كـه نـدانـنـدمسائل را. فهميدند كه ايران امروز از ديروز و از ديروزها قوى تر و منسجم تر و بهتر ازآنـوقـت اسـت كـه آن رژيـم شـيـطـانى يا رژيم هاى شيطانى سابق بر او بوده اند. امروزايران يكپارچه تحرك است ، يكپارچه فعاليت است ، يكپارچه هواى عشق به شهادت و هواىعـالم غـيـب اسـت . در رژيـم هـاى سـابـق اسـمـى از ايـنمـسـائل نـبـود. اشخاصى كه در آن رژيم ها تربيت شده بودند غايت حرفشان اين بود كهملت بايد چه باشد و ملى گرائى به آن وضع بد، و دست اجانب به همه جاى اين كشورهادراز شـده بـود و هـر كـس را بـه عـنـوان مـلى گـرائىمـقـابـل ديـگـرى قرار داده بود. امروز ايران ثابت كرد كه ما با همه ملتهاى اسلامى و باهـمـه مـسـتضعفان جهانى ، با همه آنها هستيم و خود را از آنها و آنها را از خود مى دانيم و باكـسـانـى كـه بـخـواهـند تهاجم كنند يا به ايران يا به جاهاى ديگرى ، ما با آنها در جنگهـستيم . ما همه ممالك اسلامى را از خود مى دانيم و خودمان را هم از ممالك اسلامى مى دانيم .ما مى خواهيم به امر خداى تبارك وتعالى همه با هم مجتمع باشيم و همه يد واحده باشيم وبر ضد مستكبرين جهان .
از امـورى كـه در ايـن جـنـگ كه ما مكروه داشتيم ، پيش آمد براى ما، اين بود كه به واسطهشـجـاعـت سـربـازان دلير ما وشجاعت ملت بزرگ ما كه توانست اين مطلب را تثبيت كند كهكسى نمى تواند به اين مملكت رخنه كند و كسى نمى تواند آسيب به اين كشور برساند.بـرادران عـزيـز مـن !آنـچـه كـه مـهـم است براى همه ما و براى همه ملت ايران اين است كهتـوجـه بـه خـداى تـبارك وتعالى را ازش غفلت نكنند، توجه به اينكه ما براى خدا قيامكرديم ، نهضت كرديم ، انقلاب كرديم و براى خدا به پيش مى رويم .
الان مـن گـاهـى كـه وصـيت نامه بعض از شهدا را مى بينم يا وضع جبهه ها را مى بينم ياشـعـارهـائى كـه در جـبـهـه هـا هـمـان شـبـى كـه فـردااحـتمال دارد كه شهيد بشوند مى بينم ، مى بينم كه ملت الهى شده است . فرق است ما بينيك جمعيتى كه در شبى كه فردا براى او خطر است و مى خواهد به لشكر كفر هجوم ببردبـه مـنـاجـات خـدا مـى ايـسـتـد بـا آن كـسـانـى كـه وقـتـى كـه خـواهـنـد بـه جـنـگ بـيـايـنداول بـا فشار است و بعد هم كه محال آنها را بينند آلات لهو و لعب در آنجا هست . فرق استمابين آنهائى كه براى خدا قيام كرده اند و آنهائى كه براى طاغوت .
شـمـا در راه خدا داريد جنگ مى كنيد و اين علامت ايمان شماست و آنها در راه طاغوت دارند جنگمى كنند و اين علامت كفر آنهاست . مادامى كه اين مطلب در بين شما باقى است توجه به خداو يـارى خـواستن از مبداء قدرت شما قدرتمند هستيد. شما را اين وحدت كلمه در زير سايهتوحيد و در زير پرچم اسلام به اين فتح ها و پيروزى ها مى رساند. اين تكبيرهايى كهدر شـبـى كـه بـراى شـهـادت كـمـر بـستيد مى گوئيد، اينها پشتيبان شماست . جنود غيبيههمانطور كه در صدر اسلام پشتيبان لشكر اسلام بود و آن لشكر كوچك اسلام بر لشكرروم بـا آن بـسـاط و بـر لشـكـر ايـران آنـوقـت بـا آن بـسـاط غـلبه كرد، به واسطه آنتاييدات غيبى و ملائكه الهى بود. شما امروز همان وضعيت را داريد. براى خدا قيام كرديدو مـقـابـل مـسـتكبرين و مقابل كفار و مطمئن باشيد كه جنود غيبيه با شماست و هر يك شما درمقابل چندين نفر از آنها مى توانند عرض اندام كند. شما مى دانيد كه تمام كشورها تقريباپـشـتـيـبـان صـدامـنـد و بـه او هـم پول مى رسانند و هم اسلحه مى رسانند و هم نفرات مىفـرسـتـنـد بـسـيـاريـشـان ، و مـا بـحـمـد الله نـه احـتـيـاج بـهپـول ديـگـران داريـم و نـه احـتـيـاجـى به پرسنل ديگران داريم و نه احتياج به تاءييدديـگـران . ما كه اتكائمان به خداست از كى تاييد بخواهيم ؟ ما كه اتكائمان به مبداغنىمطلق است از كى خواستار جهات مادى بشويم ؟ ما كه با تكبير اين جبهه ها را فتح مى كنيماز كـى بـخـواهـيـم كه با ما همراهى كند؟ ما از خدا مى خواهيم . ما از خدا مى خواهيم كه با آنجـنـود غـيـبـيـه كه دارد و با آن ملائكه الله كه هست به ما كمك بفرمايد و مى فرمايد، لكنشـرط اين است ما به عهد خود باقى باشيم ، عهدى كه با اسلام داريم ، حفظ اسلام ، حفظكـشور اسلامى ، حفظ نواميس اسلامى . ما بايد اين توجه را هيچ وقت از خود بيرون نكنيم ،از مـغـز خـود بـيـرون نـكـنـيـم كـه مـا بـنـدگـان خـدا هـسـتـيـم و در راه او و درسـبـيـل او حـركـت مـى كـنيم و پيشروى مى كنيم . اگر شهادت نصيب شد سعادت است و اگرپيروزى نصيب شد سعادت است .
امريكا مى خواهد با تمام قوا بين مسلمين اختلاف بيندازد
ما در عين حال كه غلبه بر دشمن را نزديك مى دانيم ، معذلك نصيحت آنها را لازم مى دانيم .من نصيحت مى كنم به ارتش عراق كه بى خود براى طاغوت خودتان را به جهنم نفرستيد.من نصيحت مى كنم به كسانى كه پشتيبانى از صدام مى كنند !!! از دولتهاى منطقه !!! كهخـودتـان را بـه زحـمـت نـيـنـدازيـد و پـشـتـيـبـانـى طـاغـوت نـكـنـيـد و درمـقـابـل اسـلام و قـرآن مجيد صف آرائى نكنيد. من نصيحت مى كنم به حزب بعث كه خود آنهاقـبـل از ايـنـكـه كـنار كنند آنها را، خودشان كنار بروند صدام هم برود به پاريس و آنجاپيش رفقايش
يك دولت تشكيل بدهد. من صلاح اينها را مى دانم كه دست از اين كارها بردارند و بى خودخـودشـان را زحـمـت نـدهند و خون جوانان ريخته نشود. ما نمى خواستيم كه به ملت عراق ومـلت ايـران ايـنـهمه خسارات وارد بشود به واسطه شيطنت هائى كه دست هاى ماوراى اينهاعـمـل مـى كـنـد و وادار مـى كـنـد اينها را به هجوم . صدام چه جوابى تهيه كرده است براىارتـش عـراق و براى فرماندهان ارتش ، چه جوابى تهيه كرده است كه بى خود ميلياردهادلار بـه خـودشـان خـسارت وارد كرده اند كه مجبور شده است از جاهاى ديگر وام بگيرد. منبه همه حكومتهاى منطقه نصيحت مى كنم كه از پشتيبانى صدام دست برداريد و بترسيد ازآن روزى كـه خـداى تـبـارك و تـعـالى بـر شـمـا غـضـب كـنـد و بـر شما آن بيايد كه بهمـحـمدرضا آمد و به صدام . از غضب خدا بترسيد اى حكومتهاى منطقه و بهوش بيائيد و بااسـلام و قـرآن مـقـابله نكنيد. همه ملتهائى كه در منطقه هستند همه اسلامى هستند و اسلام رامـى خـواهـنـد. شـمـا چـرا يـك اقـليـت هـاى بـسـيـار ضـعـيـف درمـقـابـل اسـلام ايـسـتـاده و همه توان خودتان را صرف مى كنيد كه صدام را تقويت كنيد درمقابل قرآن كريم در مقابل اسلام ؟ من همه شماها را نصيحت مى كنم ، همه دولتها را نصحيتمـى كـنـم كـه بـه راه اسـلام بـرگـردنـد و مـقـاتـله بـا كـفار بكنند، نه مقاتله با مسلمين ،قتال در راه خدا بكنند، نه قتال در راه طاغوت .
امـروز اگـر بـر ايـنـهـا ثابت نشده باشد كه اين طرح هائى كه امريكا مى دهد مخالف بامـصـالح خـود منطقه هست و مخالف با مسلمين هست ، بايد بسيار نادان باشند. امريكا باز ازطـرحـهـا دسـت بـردار نـيـست . آمريكا مى خواهد با تمام قوا بين مسلمين اختلاف بيندازد. شماببينيد كه در اين طرحى كه اخيرا دادند، بين طوايفى از مسلمين ، بين حكومتهاى مسلمين اختلافواقـع شـد و بـيـشـتـر خـواهـد شد و اگر اين طرح هم شكست خود و شكست خورده است ، طرحديگر خواهد داد و بايد مسلمين توجه داشته باشند كه طرح امريكائى براى شرق و براىمـلل اسـلامـى و دولت هـاى اسـلامـى صـرفـه نـدارد. بـايـد هـمـه مـسلمين توجه كنند و بهحـكـومـتـهـاى خـود تـذكر دهند كه زير بار طرحهاى امريكائى كه از اين بعد، يكى بعد ازديـگرى خواهد آمد نروند و بازى نخورند از اين شياطين . اينها مى خواهند شما را آلت دستقـرار بـدهـنـد و ذخـايـر شـمـا را بـچـاپـند. آمريكا نظر سوء به شما دارد. شما را براىمـصـالح خـودش مـى خواهد استخدام كند و استخدام كرده است . چرا شما ذخاير خودتان را درراه مـقـاصـد شـوم و پـليـد امـريـكـا صـرف مـى كـنـيـد؟ و چـرا درمقابل اسلام ايستاده ايد و در مقابل مسلمين ؟ شما مى بينيد كه دولت مصر، دولت غاصب مصربه صراحت مى گويد كه ما كسانى كه از اسلام اسم مى برند سركوب مى كنيم . امريكابـه شـمـا بـه نـظر يك بنده نگاه مى كند، به نظر يك برده نگاه مى كند و شما را از هرطرف كه مى خواهد مى كشاند. صدام اگر عقل داشت و امريكا به او مى گفت حمله به ايرانبـكـن ، خـلاف او را مـى كـرد، لكـن خـداى تـبـارك و تـعـالىعـقـل را از سـر ايـنـها برداشته است كه بر ضد خود و بر ضد كشور خود و بر ضد ملتخود عمل مى كنند.
وحدت كلمه ، شما را بر همه قدرتهاى جهان پيروز كرد
مـن از هـمـه شـما دوستان ، از همه شما برادران ارتشى ايران و پاسداران ايران مى خواهمكـه تـوجـه داشـتـه بـاشـيـد كـه در بـيـن خـودتـان خـداى نـخـواسـتـه يـك وقـت اخـتـلافىحاصل نشود. شما گمان نكنيد كه قدرتهاى بزرگ دست برداشته اند و امروز شما را بهحال خود گذاشته اند. آنها هر روز در نقشه هستند و هر روز در كمين هستند كه شما را با هماختلاف ايجاد كنند، بين شما اختلاف ايجاد كنند و آنها بهره بردارند. شما مى بينيد كه درهـر جـائى كـه سـپاه پاسداران و ارتش و ساير قواى مسلح باهم مى شوند پيروزى عظيمنائل مى شود. شما مى بينيد كه وحدت كلمه ، شما را بر همه قدرتهاى جهان پيروز كرد.شـمـا مـى بـيـنـيد كه اين طعمه اى در دهان امريكا بود اسمش ايران بود، با وحدت كلمه ازدهـان او بـيـرون كشيديد و استقلال را براى خودتان تثبيت كرديد. شما مى بينيد كه اگريك اختلاف بين شما بيفتد خداى تبارك و تعالى خواهد !!! خداى نخواسته !!! نظر عنايت رابـردارد و آن روز هـمان خواهد شد كه در زمانهاى سابق بر ايران مى گذشت . همه بهوشبـاشـيد، زن و مرد، جوان و پير، همه بهوش باشيد، ارتشى و غير ارتشى بهوش باشيدكـه مـبـادا رخـنـه كـنند اين اشخاصى كه فاسد هستند رخنه كنند بين شما و خداى نخواستهاختلاف ايجاد كنند. باهم باشيد و يد واحده باشيد (على من سواكم ) چنانچه دستور است. تفرقه پيدا نكنيد و باهم اعتصام به حبل الله كنيد و در راه خدا به پيش برويد كه شماپيروزيد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
13/9/60
فرمان امام خمينى به نخست وزير در مورد سرپرستى بنياد مستضعفين
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى مير حسين موسوى نخست وزيرايدهم الله تعالى
جنابعالى را مسؤ ول بنياد مستضعفين قرار مى دهم . اميدوارم زير نظر اشخاص متدين و متعهدو كـاردان ، ايـن بـنـيـاد را بـه نـفع مستضعفان اداره نمائيد. انشاء الله در خدمت به اسلام ومسلمين خصوصا مستضعفين موفق باشيد.
روح الله الموسوى الخمينى
16/9/60
فرمان امام خمينى به شورايعالى قضائى و دادستانى انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
شوراى عالى محترم قضائى دادستانى محترم انقلاب اسلامى اخيرا گزارش هايى مى رسدكـه افـراد غـيـر مـسـوول و احـتـمـالا از گـروه هـاى مـنـحـرف و گـاهـى مـقـامـات مـسـؤول ، بـر خـلاف مـقـررات اسـلامـى و قـانـونـى مـتـعـرضامـوال و امـلاك مـحـتـرم مـردم مـى شـونـد و بـه طـور سـر خـود بـه تـقـسـيم املاك و مصادرهاموال اشخاص مى پردازند و گاهى به منازل اشخاص بدون مجوز شرعى و قانونى واردو آنـان را جـلب مـى نـمـايـنـد و اگر شخص مورد نظر نباشد بستگان و زن و فرزند او راجـلب مـى كـنند و گاهى به بهانه هايى هتك آبرو و حيثيت اشخاص ‍ را مى نمايند و با ايناعمال غير شرعى هتك جمهورى اسلامى و مقامات قضايى را مى كنند.
مـقـرر فـرمـائيـد سـازمـان بـازرسـى كـل كـشـور بـا سـرعـتعـمـل رسـيـدگى كرده به مقامات قضائى گزارش دهند و اگر شكاياتى به دادستانى هارسـيـد بـا سـرعـت رسـيـدگـى نـمـايـنـد و اشـخـاص يـا گـروه هـايـى كه مرتكب اين نحواعمال غير شرعى و قانونى مى شوند احضار و پس از اثبات جرم به مجازات برسانند ولازم است اينجانب را از مسائل مذكور مطلع نمائيد. روح الله الموسوى الخمينى
18/9/69
بـــيـــانـات امـام خـمـيـنـى در جمع اعضاى ستاد برگزارى نماز جمعه تهران ، گروهىازمـسـلمـانـان جـنـوب شرقى آسيا، دانشجويان تربيت معلم ، كاركنان سازمان صدا وسيما وپرسنل نيروى هوايى جمهورى اسلامى
حوزه هاى علميه سراسر كشور تكليف شرعى الهى دارند كه مبلغ بفرستند و احكام اسلامرا به مردم بفهمانند
بسم الله الرحمن الرحيم
گـروه هـاى مـخـتـلفى كه جناب آقاى رئيس جمهور اسم بردند، چون ما همه مشترك در مقصدهـسـتـيـم ديگر لازم نمى بينم يكى يكى را اسم ببرم . من مسائلى كه مشترك بين همه ما هستفى الجمله عرض مى كنم . اين انقلاب اسلامى ايران بايد بگوئيم كه يك جهش ‍ ناگهانىبـود كـه مـلت مـا در هـر امرى كه از امور پيش مى آمد، تازه كار بود براى اينكه در رژيمهـاى سـلطـنـتى و خصوصا در اين پنجاه و چند سال اخير براى هيچ يك از گروه ها فرصتاينكه در مسائل فكر كنند، قبل از اينكه عمل كنند نبود. حوزه هاى علميه ايران ، چه حوزه هاىعـلمـيـه قـديـمـى و چـه دانـشـگـاه هـا يـك وضـعـى داشتند كه با اين جهش بايد آن وضع رامتحول كنند و تهيه قبلى نداشتند. ناگهان تكليف هائى به دوش همه آمد و چون مهيا نبودندهـيـچ يـك از قشرهاى ملت ، از اين جهت بار سنگين بود لكن معذلك بحمد الله همت والاى همهقـشـرهـاى ملت اين بار سنگين را هم دارد به پيش مى برد لكن كافى نيست اين مقدار. حوزههـاى عـلمـيـه عـلوم شـرعـيه فعاليت هايشان در رژيم هاى سابق و خصوصا اين پنجاه و چندسـال اخـيـر بسيار محدود بود، هم برنامه هاى تحصيلى شان محدود بود و هم فعاليت هاىخارجى شان كه آن در حد تقريبا صفر بود. مساله قضاوت كه يك مساله مهم اسلامى است ،حـوزه هـاى عـلمـيـه چـون از ايـن مـسـاله منزوى شده بودند و آنها را منزوى كرده بودند، مهيانـبـودنـد كـه يـك هـمچو بار سنگينى را به زودى از دوش خودشان بردارند و چون حدود وتـعـزيـرات و قـضا و امثال اينها درآن رژيم ها اصلا مطرح نبود، رجالى كه بايد اينها راتـكـفـل كـنـنـد و عـمـل كـنـنـد بـسـيار ناقص ‍ بودند حوزه ها از اين جهات ، نه از باب اينكهتـقـصـيـرى كـرده بـاشـنـد، از بـاب اينكه مجالى براى آنها نبود. خطباى ما در سرتاسركـشـور خـطـابـه هـا و صـحـبـت هـايـشـان مـحـدود بـه يـكمـسـائل كوچك بود وراجع به مشكلات كشور حق اينكه اظهار نظرى بكنند نداشتند و لهذا دراين امر آنها هم مهيا نبودند. نماز جمعه آنطورى كه آقاى رئيس جمهور سلمه الله فرمودند،از باب اينكه به حسب فتواى فقهى واجب تخييرى بود توجه به اينكه اين قسم از لنگهتـخـيـيـر چـه اهـمـيـتـى دارد، نـداشتند و اگر نماز جمعه اى هم در بعضى از بلاد انجام مىگرفت ، آن چيزى كه بايد

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation