بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 12, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

تاريخ 20/12/58
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـلت ايـران در رابـطـه بـا كـمـيـسـيـون تـحـقـيق جنايات دولتآمريكا
بسم الله الرحمن الرحيم
مـلت شـريـف و مـبارز ايران ! جنايات شاه و امريكا چيزى نيست كه احتياج به اثبات داشتهبـاشـد. شـاه و امـريـكـا مـا را در تـمـام زمـيـنـه هـا وابـسـتـه نـمـوده انـد.قـتـل و ضـرب و شـتـم و زنـدان و تبعيد از امور رايج اين جانيان بوده است . ما تا آخر عمرعليه دولت آمريكا مبارزه مى كنيم و تا آن را به جايش ننشانيم و دستش را از منطقه كوتاهنـكـنـيـم و بـه تـمـام مـبـارزان راه آزادى كـمـك نكنيم تا آنها را شكست دهند و خود مردم ايرانسـرنـوشـت خـويـش را به دست گيرند، از پاى نمى نشينيم . براى ما شرق تجاوزگر وغرب جنايتكار فرقى نمى كند. ما مى جنگيم و چون حق پيروز است پيروزيم . سلطه امريكاتـمـام بـدبـخـتـى هاى ملل مستضعف را به دنبال دارد و تجاوز شرق متجاوز روى تاريخ راسياه نموده است .
مـلت عـزيـز ايـران ! بـيـدار بـاشـيـد كه ساليان دراز مبارزه در پيش داريد، ابر قدرتهابـراى نـابـودى شـمـا هر روز نقشه مى كشند ععع ولى ان كيد الشيطان كان ضعيفا. ععععمساءله اى كه اين روزها عنوان شده است ، قضيه امريكا و گروگان هاى جاسوس امريكائىاست كه در دست دانشجويان مسلمان و مبارز است در اين مورد مطالبى چند را متذكر مى شوم :
1 !!! رونـوشت كليه مدارك مربوط به دخالت آمريكا و شاه خائن را بايد در اختيار هياءتبررسى و تحقيق جنايات دولت امريكا و شاه گذاشت و دانشجويان مسلمان هم اگر مداركىدر اين مورد دارند، رونوشت آن را در اختيار اين هياءت بگذارند.
2 !!! ملاقات با گروگان هايى كه در پرونده جنايات امريكا و شاه دخالت دارند، براىبازجوئى از آنان آزاد است .
3 !!! اگـر هـيـاءت بـررسـى ، نـظـر خـودش را در تـهـران ، درباره جنايات شاه مخلوع ودخالت هاى امريكاى متجاوز ابراز داشتند، ملاقات با تمامى گروگان ها بلامانع است .
بـار ديـگر پشتيبانى خود را از شوراى انقلاب و شخص جناب رئيس جمهور اعلام مى دارم واز هـمـه مـى خـواهـم كـه آنـان را يـارى كنند و در پشتيبانى از آنان كوتاهى نكنند و از همهقـشـرهـا مـى خـواهـم كـه از اخـلاق پـسـنـديده اسلام پيروى نمايند و حقوق برادرى را حفظنمايند.
خـواهـران و بـرادران عـزيـزم ! امـروز روز اتـحاد و اتفاق است . امروز روزى است كه اگرهماهنگ نباشيد، يا گرفتار شرق مى شويد و يا غرب . هرگز روى يك سخن نايستيد و هرچه صلاح اين مرز و
بوم و ملت اسلام است ، انجام دهيد. نهضت ملت شريف ايران براى قطع ايادى دشمنان ادامهدارد و تـا امريكا و ساير ابرقدرتها به ستمكارى و جنايات خود ادامه مى دهند ملت ما بهمـقـابـله و مبارزه خود با آنان ادامه مى دهد و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ مىكـنـد. بر روشنفكران است كه هر چه بيشتر در رسوائى ابرقدرت بكوشند و اميدوارم كهخـمـيـنـى از راه مستقيم اسلام كه مبارزه با قدرت هاى ستمگر است ، هيچ گاه منحرف نشود وبـراى بـه ثـمـر رسـانـدن اهـداف اسـلام از پاى ننشيند، چنانكه اميدوارم ملت هاى مسلمان وخصوصا ملت مبارز ايران ، در اين هدف كوشا باشند و مبارزه خود را عليه ستمگران شرقو غرب ادامه دهند. از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمين را خواستارم .
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 21/12/58
پيام امام خمينى به مناسبت انتخابات شوراى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف و مجاهد ايران ايدهم الله تعالى .
در آستانه انتخابات مجلس شوراى اسلامى ، دو چيز موجب نگرانى اينجانب است :
1 !!! خـوف آن دارم كـه در اثـر تـبـليـغـات دامـنـه دار دشـمـنـان نـهضت اسلامى و مخالفانجمهورى اسلامى كه در ظرف اين يك سال با هر وسيله ممكن به تضعيف آن كوشا بوده اندو اخيرا كه قدم آخر پيروزى را ملت عزيز هوشيار برمى دارد، تبليغات و شايعه سازى هابـه اوج خـود رسيده و چون خود و الهام دهندگان خود را در آستانه شكست نهائى يافتند ازهـيـچ تشبثى دست بردار نيستند كه جوانان عزيز ما كه به همت والاى خود نهضت اسلامى راپـيـش بـرده اند، در اين مرحله نهائى سردى و سستى از خود نشان دهند و تحت تاءثير اينشايعه ها واقع شوند و از شركت در اين امر حياتى اسلامى خوددارى كنند. اينجانب كه عمرنـالايـق خـود را براى خدمت به اسلام و ملت شريف در طبق اخلاص تقديم مى كنم ، اميد استتـقـاضـاى مـتـواضـعـانه و استدعاى خيرخواهانه ام را بپذيريد و با شركت عمومى خود درانـتـخـابـات ، قـطـع امـيـد دشـمـنـان جـمهورى اسلامى و وابستگان به رژيم منحط سابق وهواخواهان آن خصوصا دولت امريكاى ستمكار را بنمائيد.
عزيزان من كه اميد نهضت اسلامى به شماست ، در روز تعيين سرنوشت كشور بپاخيزيد، وبـه صـنـدوق هـا هـجـوم آوريـد و آراء خـود را در آنـهـا بـريـزيـد و بـاكـمـال آرامـش و مـراعات كامل اخلاق انسانى اسلامى ، اين امر مشروع را انجام دهيد. من نيز باحال نقاهت ، خود را براى شركت مهيا مى نمايم .
2 !!! خـوف آن دارم كـه تـبـليـغـات بـراى اشخاص كه به اسلام و جمهورى اسلامى اعتقادندارند و اعمال و گفتار آنان در اين يك سال شاهد آن است و اكنون براى راه پيدا كردن بهمـجـلس و بـراى كـارشـكـنـى و جـنـجال در محيط مقدس مجلس شوراى اسلامى ، خود را هواداراسـلام و مـسـلمـانـان جـا مـى زنـنـد، در قـشـرى از مـلت و جـوانـانپـاكـدل تـاءثـيـر كند و آراء مقدس خود را به كسانى دهند كه به نفع اجانب ، با اسلام وجـمـهـورى اسـلامـى مـخـالفـت اسـاسـى دارند. اميد است ملت مبارز متعهد به مطالعه دقيق درسـوابـق اشخاص و گروه ها، آراء خود را به اشخاصى دهند كه به اسلام عزيز و قانوناسـاسـى وفادار باشند و از تمايلات چپ و راست ، مبرا باشند و به حسن سابقه و تعهدبـه قـوانـين اسلام و خيرخواهى امت معروف و موصوف باشند. بايد ملت شريف بدانند كهانحراف از اين امر مهم اسلامى ، خيانت به اسلام و كشور است و موجب مسؤ وليت عظيم امت . ازخـداونـد تعالى خواهانم كه پشت و پناه شما ملت عزيز باشد و در موارد لغزش ، دستگيرهمگان باشد.
مـن در اين مرحله حساس ايران ساز، چشم اميدم به شما ملت بزرگ است و انتظار روز موعودرامى كشم كه ملت عزيز با همت والاى خود، پيروزى نهائى را به دست آورد. اخيرا لازم استمـطـلب مـهـم ديـگـر را تـذكـر دهـم تـا بـا مـراعـات آن از هـر گونه تقلب اشخاص فاسدجـلوگيرى شود. لازم است در تهران كه بايد به سى نفر راءى داد و در شهرستان هائىكـه چـنـد نـفـر مـورد انـتـخـاب اسـت ، انـتـخـاب كـنـنـدگـانقـبـل از رفـتـن بـه سـر صـنـدوق انـتـخـابـات ، مـنـتـخـبـيـن خـود را بـا تـحـقـيـق و دقـتكـامـل روى يك ورقه بنويسند كه در وقت راءى دادن ، با ذهن حاضر راءى بدهند و لازم استكـه خودشان مستقيما راءى خود را به صندوق بيندازند و به احدى اعتماد نكنند كه فرصتطـلبـان در كـمينند. كسانى كه سواد نوشتن ندارند، قبلا به شخص مطمئنى مراجعه كنند ومـنـتـخـبـين خود را به او بگويند تا در ورقه بنويسند پس از آن ورقه را به يكى دو نفرمورد اطمينان بدهند بخواند كه اشتباهى رخ ندهد و از خيانت و تقلب مصون باشد. لازم استاز اوراقـى كه ديگران به آنهادهند، جدا اجتناب كنند. از خداوند تعالى توفيق همگان را دريارى به اسلام و مسلمين خواستارم .
و السلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 22 / 12 / 58
بيانات امام خمينى در آستانه برگزارى انتخابات مجلس شوراى اسلامى
در مجلس شاهنشاهى ، هم سنا و هم شورايش مردم هيچ دخالتى نداشتند
بسم الله الرحمن الرحيم
در اين موقع كه انتخابات را مى خواهيد شروع كنيد، من با اينكه بعضى مطالب را نوشتهام و پـخـش شـده اسـت ، مـعـذلك چـون امـر مـهـم اسـت و مـناحـتـمـال مـى دهم كه يك وقت مسؤ وليتى به من متوجه باشد، و من براى اداء وظيفه باز چندكلمه عرض مى كنم .
مـلت مـا از مـجـلس زمـان رضـا شـاه و مـحـمـدرضـا پـهـلوى ، يـك خـاطـرات تـلخـى دارد. مـنقـبـل از زمـان رضـاخان هم ياد دارم بعضى از دوره هاى انتخابات را و حاضر بعضى حوزههـاى انـتـخـابـاتـى هم بوده ام . از آن زمانى كه من يادم است تا حالا، مجلس شوراى ملى يكلفـظـى بـوده اسـت كـه بى محتوا مجلس شوراى ملى معنايش اين است كه ملت اشخاصى راخـودشـان تـعـيـيـن كنند و آنها هم به شور بنشينند و مصالح كشور خودشان را تعيين كنند.قـبل از آمدن رضاخان ، زمان احمدشاه ، امر انتخابات با خان ها بود و مالكين بود و گردنكـلفـت هـاى هـر منطقه ، آنوقت دولت نفوذ نداشت لكن شاهزاده هائى كه داراى ملك بودند وخـان هـايـى كه داراى قدرت بودند و قلدرهايى كه در اطراف كشور بودند، آنها رعيت هاىخودشان را، مردم خودشان را با زور مى آوردند پاى صندوق ها و هرچه آنها مى گفتند اينهاهم عمل مى كردند. در زمان رضاخان ، آنوقت كه قدرت پيدا كرد و در زمان محمدرضا مجلسبـاز بـه مـلت كـار نـداشـت ، مـجـلس شـوراى مـلى نـبـود. آناول را بـايـد بـگـوئيـم مـجـلس خـان هـا و اين را بگوئيم مجلس شاهنشاهى ، هم سنايش ، همشـورايـش ، مـردم هـيچ دخالتى نداشتند و مردم هم كه مى ديدند كه كارى از آنها نمى آيد،كنار مى نشستند و ديدند كه اشخاصى را كه مى برند در مجلس ، يك اشخاصى هستند كهخـود آنـها ساخته اند و مصلحت مملكت تو كار نيست ، حرف البته هميشه بود، هميشه حرف وثـنـاخـوانـى و تـرقـيات ، هم در زمان محمدرضا بود و هم در زبان آنهائى كه او را تعيينكـرده بـود. اگـر الان صـورت مـجـلس هـايى آن وقت پيدا بشود، مى بينيد كه سر تا تهمجلس به ثنا و مدح محمد رضا و كسانى كه به او مربوط بودند مى گذشت . در آن زمانمـسـؤ وليـت مـلت نـداشـت بـراى ايـنكه قدرت نداشت و تحت سلطه خان ها در آن وقت و تحتسـلطـه ايـن دو نـفر، رضا و محمدرضا در اين دوره و ملت هم هيچ كارى از او نمى آمد و نمىتـوانـسـت ، نـفـس هـم نـمـى تـوانـسـت بـكـشـد، از ايـن جـهـت هـر مسؤ وليتى پيش خدا و پيشنسل هاى آينده متوجه مى شد، بر خان ها و بر وكلاى خان در آن زمان بود و بر رضاخان ومحمدرضا
و وكـلاى مـنـسـوب از قـبـال ايـنـهـا در ايـن زمـان بـود. ايـنمال آن زمان .
امروز سرنوشت اسلام و كشور به دست ملت است
ايـن تـلخـى مـطـالب و بـى بـنـد و بـارى انـتـخـابـات و مـجـلس وامـثـال ذلك شـايـد يـك وقـت اسـبـاب ايـن بـشـود كـه بعضى ها گمان كنند كه خوب حالا هممثل آنوقت است و به اصطلاح آدم مارگزيده از ريسمان خط و خالدار هم مى ترسند و ملت مامـار گـزيده است ، استعمار گزيده است ، خان گزيده است و محمدرضا و رضاخان گزيدهاسـت ، از ايـن جـهـت يـك وقـت مـى بـيـنـيـد كـه در ذهـنـشـان مـى آيـد كـه خـوب اين هم مجلسىمـثـل آن مـجـلس هـا، لكـن هـمـه بـايـد بـدانـنـد كـه امـروز هـيـچ قدرتى نيست كه بتواند يكوكيل را تحميل كند، از رئيس ‍ جمهور گرفته تا ارتش ، تا شهربانى ، ژاندارمرى ، خانها هم كه ديگر چيزى از آنها باقى نمانده است . و اشراف و اعيان هم همين طور، متنفذينى همنداريم ، هيچ كس الان در ايران ، هيچ مقامى در ايران نيست كه قدرت اين را داشته باشد كهيـك وكيل تحميل كند. بنابر اين امروز مسؤ وليت به عهده ملت است ، ملت اگر چنانچه كناربنشيند، اشخاص مؤ من ، اشخاص متعهد كنار بنشينند و اشخاصى كه نقشه كشيده اند براىايـن مملكت از چپ و راست ، آنها وارد بشوند در مجلس ، تمام مسئوليت به عهده ملت است ، هرقـدمـى كـه بـر ضـد اسـلام بردارند، در نامه اعمال ملت نوشته شود، هر كارى كه انجامبـدهـنـد مـسـؤ وليـتـش متوجه ملت است امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمين در ايران وسـرنـوشـت كـشـور مـا بـه دسـت مـلت اسـت و اگـر مـسـامـحـه كـنـنـد در ايـن امـر،اهـمـال كـنـنـد، نـروند و راءى ندهند، مسؤ وليت متوجه خود آنهاست عينا، و اگر بروند و درتـشـخـيـص مـسامحه كنند و اشخاص متعهد مسلم ، كسانى كه براى كشور و اهالى كشور ارجقـائل هـستند، كسانى كه نمى خواهند زمام امور كشور ما به دست چپ بيفتد يا به دست راستبـيـفـتـد، ايـن اشـخـاص را اگـر چـنـانـچـه تـعـيـيـن كـنـنـد، بـه تـكـليـف خـودشـانعـمـل كـرده انـد و اگـر چـنـانـچه مسامحه در اين امر كنند و آنها پيش ببرند، آنهائى كه مىخـواهند ما را به زنجير چپ و راست بپيوندند و ما را اسير كنند در دست قدرت هاى بزرگ ،اگر آنها پيش ببرند و شما ساكت باشيد، تمام مسؤ وليت متوجه شماست . امروز مسؤ وليتبـزرگـى بـه عـهده همه ماست ، من آن مقدارى كه قدرت دارم براى گفتن ، در عين حالى كهحـال مـن حـال نقاهت است ، احساس وظيفه مى كنم و به ملت عرض مى كنم و اگر ملت به اينحـرف گـوش نـكـرد، مـن حـجـت دارم ، فـردا در پـيـشـگـاه خـداى تـبـارك و تـعالى از من سؤال خـواهـد شد، من عرض مى كنم در آنجا كه من به ملت ، مصالح و مفاسد را گفتم ، من گفتمبه اينكه اگر شما مسامحه كنيد، آنهايى كه مى خواهند شما را به بند بكشند، آنهايى كهبـا اسـلام مـخـالفـنـد، آنـهـايـى كـه بـا جـمـهـورى اسـلام ازاول تـا حـالا مـخـالفـت كـرده اند، آنها خواهند پيش برد و اگر چنانچه خداى نخواسته آنهاپـيـش بـبرند و مملكت ما باز برگردد به حالى كه سابق بود، يا به دست چپى ها بيفتديـا بـه دسـت راسـتـى هـا بـيـفـتـد تـمـام مـسـؤ وليـتـش بـه عـهـده شـمـاسـت . امـروزمـثـل زمان سابق نيست ، مثل زمان رژيم سابق نيست . رژيم سابق شما نمى توانستيد، قدرتنداشتيد، امروز قدرت داريد براى اينكه حفظ كنيد حيثيت اسلام را و حفظ كنيد مصالح كشوررا و حفظ كنيد استقلال
خـودتـان را و حـفـظ كـنـيـد آزادى خـودتـان را. اگر مسامحه كنيد، در پيشگاه خداى تبارك وتـعالى ، اگر نرويد و راءى ندهيد و آنها كه جديت دارند به اينكه وارد بشوند در مجلسو بـه هـم بـزنـنـد اوضـاع ايـران را، آنـهـا خـداى نـخواسته بروند، مسؤ وليتش به عهدهشـمـاسـت مـستقيما. مسؤ وليت همه طبقات دارند، مراجع مسؤ ولند، علما مسؤ ولند، ائمه جماعتمـسـؤ ولنـد، خـطـبـا مـسـؤ ولند، تجار مسؤ ولند، بازرگانان مسؤ ولند، دانشگاهى ها مسؤولند، طلاب علوم دينيه مسؤ ولند، كارگرها مسوولند، همه مسؤ ولند، تمام قشرهاى مملكتمـسـؤ ولنـد، امـروز روزى اسـت كـه آنـهـايـى كـه ازاول تا حالا مخالف با جمهورى اسلامى بودند، اسلام را مخالف مقاصد خودشان مى ديدند،آنـها به دست و پا افتاده اند و دارند تبليغات مى كنند. اگر مؤ منين كنار بروند، آنهايىكـه مـتـعـهـد بـه اسـلام هـسـتـنـد كـنـار بـرونـد و ايـنـهـا بـيـايـنـد و قـبـضـه كـنـنـد،مـثـل صـدر مـشروطه كه رفتند كنار اشخاصى كه متعهد بودند و قبضه كردند مشروطه راآنـهـايـى كـه مـتعهد به اسلام نبودند، اسلام را به آنجا كشاندند كه همه ديديد. اگر درصدر مشروطه علما آمده بودند در ميدان ، مؤ منين آمده بودند، روشنفكرهاى متعهد آمده بودند ومـسـلمـان مـتـعـهـد آمـده بـودند و قبضه كرده بودند مجلس را و نگذاشته بودند كه ديگرانبيايند مجلس را بگيرند، ما به اين روزگار نمى رسيديم ، ما مملكت مان خراب نمى شد، ماعـزتمان از بين نمى رفت لكن شياطينى كه در آنوقت بودند، بيخ گوش اينها خوانده اندكـه شـمـا در سـيـاسـت داخـل نـشـويد، سياست است اين ، شما را به سياست چه و آنها باوركـردنـد كـه خـيـرخـواه هستند. امروز هم همان مسائل ممكن است در يك قشرهائى پيش بيايد كهبـگـويـنـد مـا چـكـار داريـم بـه ايـن كـارهـا، ايـن كـارهـامـال اشـخـاصـى اسـت كـه خودشان مى كنند. بايد همه بدانند كه همه تان مسؤ وليد، همهمـعـاقـب هـسـتـيـد، فـردا در پـيـشـگـاه خـداى تـبـارك و تـعـالى نـه مـلاحـجـت دارد اگـرعـمـل نـكـنـد و نـه كـاسـب حـجـت دارد اگـر عـمـل نـكـنـد و نـه زارع حـجـت دارد اگـرعمل نكند و نه دانشگاهى و نه دانشجو و نه طلاب علوم دينيه ، كارگر و كارفرما، همه درپـيـشـگـاه خـداى تـبـارك و تـعـالى مـسـؤ ول هـسـتـيـد و در پـيـشـگـاه مـلت ونـسـل هـاى آتـيـه هـم مسؤ ول هستيد. گمان نكنيد كه به ما چكار دارد. خير، همه چيز به شمامربوط است . امروز مثل زمان سابق نيست كه بگوييد كه قدرت نداشتيم ، نمى توانستيم .امـروز مـى تـوانـيـد، امروز همه قدرت دست ملت است ، امروز رئيس جمهور، رئيس ارگان هررئيـس ارتـش ، بـا شـمـا، بـا آن بـازارى مـثـل هـم هـسـتيد، در امر، نه او مى تواند به شماتـحـمـيل كند و نه شما مى توانيد تحميل كنيد و نه شما زير بار مى رويد. امروز همه مسؤوليـم . امـروز هـمـه بـايـد بـا هـم پـاى صـندوق ها برويم و همه با اشخاص متعهد مسلم ،كـسـانـى كـه نـه گـرايـش چـپ دارند، نه گرايش راست دارند، نه ما را مى خواهند به آنهابـفـروشـنـد، نـه مـا را مـى خـواهـنـد بـه آن طرف بفروشند، اين اشخاص را تعيين كنيد تاسـرنـوشـت شما و سرنوشت اسلام ، سرنوشت صحيح باشد. خدايا! من ادا كردم وظيفه كهبـه عـهـده مـن اسـت در ايـن حالى كه ضعف و نقاهت دارم و تو را شاهد مى گيرم كه من براىاداى وظـيـفـه ايـن مـسـائل را مـى گـويـم و انـشـاءالله بـراى روزاول سـال مـسـائل مـهـمـى دارم كـه اگـر چـنـانـچـه زنـده مـانـدم تـا آنـوقـت آنمسائل را مى گويم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 25 / 12 / 58
فـرمـان امـام خـمـيـنـى بـه حـجـت الاسـلام كـروبـى در مـورد تاءسيس بنياد شهيد انقلاباسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ مهدى كروبى ايدالله تعالى
مـلت شـريـف ايـران مـى داند كه نهضت اسلامى و پيروزى انقلاب اسلامى مرهون فداكارىقشرهاى مختلف ملت است كه در صف اول بايد شهداى انقلاب رحمة الله عليهم و كسانى كهدر ايـن راه مـعـلول و آسـيـب ديـده شـده انـد مـحـسـوب داشـت . لهـذا بـايـد رسـيـدگـىكـامـل بـه خـانـدان شـهـدا و آسـيـب ديـدگـان و مـعلولين در اين راه ، چه در راه انقلاب و چهقبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود. ابتدا لازم است سازمانى بهسرپرستى جنابعالى و هياءتى از معتمدين متدين و آگاه و آشنا بدين گونه امور، براىايـن مـقصد مهم تاءسيس شود كه اجراى طرح هاى مفيد آن ، ملت و دولت انقلابى دين خود رادر مـقـابـل ايـن گـروه فـداكـار در راه انـقـلاب اسلامى ادا نمايند، شوراى انقلاب موظف استبـراى ايـن شـروع مـهـم ، بـودجـه كـافـى تـصـويـب نـمـايـد و در اجـراى آن سـرعـتعـمـل بـه خـرج دهـد و دولت و مـتصديان امور موظف هستند مواد زير را مورد تصويب و اجراىسريع قرار دهند:
1!!! اولويت فرهنگى : يعنى در مدارس و دانشگاه با تسهيلات مقتضى وارد شوند.
2!!! اولويت اقتصادى : يعنى مسكن ، وسائل زندگى و ساير مايحتاج زندگى براى آنانتهيه گردد.
3!!! اولويـت در استخدام : يعنى خانواده شهدا و معلولين در استخدام دولتى اولويت داشتهو آنان كه قدرت خدمت دارند به استخدام دولت درآيند.
4!!! كـارت مـجـانـى بـراى سـوار شـدن آنـان در اتـوبـوس هـاى دولتـىداخل شهرها تهيه گردد.
5!!! كـارت نـيـمـه بـهـا بـراى اسـتـفـاده از وسـائل نـقـليـه بـيـن شـهـرىمثل قطار و هواپيما و غيره .
6!!! تـشـكـيـل دفـتـرچه مخصوص براى قدرت خريد از تعاونى هاى دولتى . 7!!! بيمهدرمانى و استفاده از كارت ويژه خريد دارو.
8!!! قراردادن حقوق رسمى براى معلولين كه قدرت كار ندارند و خانواده شهدا بالنسبهبه افراد آن خانواده .
9!!! ايجاد برنامه هائى در راديو به عنوان معلولين و خانواده شهدا.
10!!! سـازمـان مـوظـف اسـت بـدون فـوت وقـت ، مـعـلولين و آسيب ديدگانى كه احتياج بهمـعـالجـه دارنـد تـحـت عـلاج قـرار دهـد و در صـورتى كه با تصديق طبيب لازم است براىمعالجه به خارج از كشور بروند، اسباب مسافرت و مخارج معالجه آنان را فراهم نمايد.
ضمنا متذكر مى شود كه اگر سازمان در موارد مرقومه به اشكالى برخورد نمود و يا ازطرف بعضى متصديان اهمالى شد، اينجانب را مطلع نمايند تا در رفع آن به طور مقتضىعمل نمايم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 27/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام آيت الله العظمى گلپايگانى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله گلپايگانى دامت بركاته
تلگرام شريف و اصل و موجب تشكر گرديد. اميد است ملت شريف ايران ، راه نهضت اسلامىرا بـه پـيـش بـرد و از ارشـادات جنابعالى بهره مند شوند و انتخاباتى كه در دوره دومصورت مى پذيرد، چون اين دوره ، با تعهد و وظيفه اسلامى انجام گيرد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 27/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام پادشاه عربستان
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى خالد بن عبدالعزيز پادشاه كشور عربستان
وصول تلگرام آن حضرت نسبت به وضع كسالت و بهبودى اينجانب موجب تشكر گرديد.خـوشـوقـتـى كامل ما آن روزى است كه سلطه همه استعمارگران شرق و غرب و بخصوصآمريكاى جهانخوار از سر مسلمانان قطع شود و عموم پيروان مكتب مقدس ‍ اسلام بتوانند باكمال برادرى و محبت استقلال خود را به دست آورده و عظمت از دست رفته خود را بازيابند.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 27/12/58
پـاسـخ امـام خـمـيـنـى بـه تـلگـرام وليـعـهـد عـربـسـتـان سـعـودى (فـهـد بـنعبدالعزيز)
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى فهد بن عبدالعزيز وليعهد كشور عربستان
تـلگـرام آن جـنـاب در مـورد بـازگـشـت ايـنـجـانـب از بـيـمـارسـتـان و رفـع كـسـالتواصـل و مـوجب تشكر گرديد. اميد است عموم مسلمانان جهان به پيروى از تعليمات عاليهاسـلام ، قـطـع هـرگـونـه وابـسـتـگى خود را از دول استعمارگر جهان و بخصوص دولتجهانخوار امريكا بنمايند و استقلال كامل خود را بازيابند. و السلام .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/12/58
متن امام خمينى در مورد عفو عمومى
بسم الله الرحمن الرحيم
گـر چـه مـلت شـريـف ايـران خـاطره هاى تلخى دارند از دستگاه سازمان امنيت و گروهى ازقـواى انتظامى و افرادى از روحانى نماها كه به طور قاچاق خودشان را در سلك روحانيتو گـويندگان اسلامى در آورده بودند، بسيارى از گروههاى فوق پس از انقلاب اسلامىبـه مـجـازات خـود رسـيدند، لكن با گزارشاتى كه از اطراف مى رسد، توطئه هائى ازگروههاى منحرف كه به نظر مى رسد الهام از خارج مى گيرند و مى خواهند همان نقشى راكه در زمان رضاخان بازى كردند عمل كنند و با شكست حتمى روحانيت متعهد و آسيب رساندنبه قواى انتظامى ، كشور عزيز را به دامن چپ و يا راست بكشانند و با ملت آن كنند كه درزمـان رژيـم طـاغـوتـى كـردنـد و ايـن خـطـر عظيمى است كه غفلت از آن و بى تفاوتى درمـقـابـل آن بـه هـدم اسـلام و كـشـور مـنـتـهـى شود. من خود شاهد زمان رضاخان از كودتا تاانـقـراض فـضـاحـت بـار رژيـم بـوده ام و تـوطـئه هـائى را كـه بـه دسـتعـمـال خـارجـى مى شد، يكى پس از ديگرى ديده ام . من شاهد بودم كه روحانيت را به اسمارتـجـاع و اسـم هـاى ننگين ديگر در نظر ملت ساقط نمودند و سنگرهاى بزرگ اسلام رايكى پس از ديگرى با دست جوانان بيخبر از عمق توطئه ها، شكستند و راه را براى مقاصدشـوم اسـتـعـمـارگران باز كردند و شاعران دربارى و نويسندگان مزدور و گويندگانوابـسـتـه بـر ضـد اسـلام ، خـدمـتـگـزاران بـه كـشـور و اسـلام ، ازرجـال پـاكـدامـن گـرفـتـه تـا عـلمـاء بـزرگ طـرازاول ، بـا قـلم و زبـان و شعر و مقاله ، آنان را از ملت و ملت را از آنان جدا كردند و سايهشـوم اسـتـبـداد و اسـتـعـمـار را در طول پنجاه سال ، آنچنان بر سرتاسر كشور عزيزمانگـسـتردند كه احدى را مجال گفتن حق نماند. من به شما ملت شريف ستمديده اخطار مى كنمجـاى پـاى آن شـيـطـان بـزرگ و شياطين ديگر را در سراسر كشور مى بينم كه با نقشهحـسـاب شـده هـمـان طرح زمان رضاخان را ريخته و با شيطنت در صدد اجراى آن هستند و آننـقـشـه تضعيف روحانيت متعهد و تضعيف قواى انتظامى است به اسم ساواكى و وابسته بهرژيـم طـاغـوتـى ، لهذا من براى احساس خطر و جلوگيرى از اين نقشه شوم و حفاظت كشورعـزيـز و اسـلام بـزرگ ، كليه قشرهايى كه دستشان به خون بيگناهى آغشته نشده و امربـه قـتـل نـفـوس نـكـرده و شـكـنـجـه گـر نـبـوده و امـر بـه شـكـنـجـه مـنـتـهـى بـهقـتـل نـكـرده و از بـيـت المـال و امـوال مـردم سـوء اسـتـفـاده نـنـمـوده ، در آسـتـانـهسـال جـديد عفو عمومى نمودم ، چه انتظامى و چه ساير قواى انتظامى و چه ساواكى و چهروحـانـى نـمـاى وابـسـتـه و پـيـوسـته به رژيم سابق . از اين تاريخ به بعد احدى حقتعرض به
كـسـى را نـدارد و نـه مـقـامـات مـسـؤ ول و نـه گـروه غـيـر مـسـؤول و جـنـاب آقاى رئيس جمهور موظف هستند كه از اين هرج و مرج موجود اكيدا با قوه قهريهجـلوگـيـرى نـمايند و متخلفين را از هر قشرى هستند به دست قانون بسپارند و جناب آقاىقـدوسـى دادسـتان كل انقلاب موظف هستند كه اشخاص متخلف را از هر طبقه هستند به دادگاهاحضار و به وسيله آقاى رئيس جمهور آنان الزام به حضور، و عدالت را درباره آنان اجراكنند. اما اشخاصى كه متهم هستند به يكى از امور فوق كه مورد عفو نمى توانند باشند،احـدى حـق تـعـرض ‍ بـه آنـان را نـدارد جـز مـحـاكـم صـالح و مـاءمـوريـن ازقبل آن محاكم براى تحويل به محاكم . تمام محاكم ايران موظفند كه پس از اتمام پروندهمـتـهـم ، پـرونـده يـا رونـوشـت آن را بـه تـهـران نـزد آقـاى قـدوسـى دادسـتـانكـل انـقلاب بفرستند براى رسيدگى نهائى و آقاى قدوسى موظفند هياءت يا هياءت هائىمـركـب از قـضـات شـرع تـشـكـيـل دهـنـد و رسـيـدگـى بـه اين قسم پرونده ها بكنند و حكمعدل اسلامى را جارى نمايند و جناب آقاى رئيس جمهور پس از رسيدگى به جرائم محكومينكـه در زنـدان هـسـتند به گروه هايى كه لايق تخفيف هستند يك درجه تخفيف دهند و آنانى راكه مى شود آزاد كرد آزاد كنند و بايد تذكر دهم كه اين عفو و تخفيف مشروط است به آنكهايـن اشـخـاص پـس ‍ از عفو و آزادى ، مرتكب اعمال سابق خود يا مشابه آن نشوند والا علاوهبر مجازات جرم فعلى ، مجازات جرم سابق نيز اعاده مى شود و من از عموم برادران ايمانىمـى خـواهـم كـه براى رضاى خداوند تعالى از انتقامجويى و بهانه گيرى اجتناب كنند وبه پيروى از رسول اكرم (ص ) عفو و اغماض را شيوه خود قرار دهند و من از جوانان عزيزمـى خـواهـم كـه از خـود عـطوفت نشان دهند و از شيوه احسان كه مرضى خداوند است و قرآنكـريـم بـر آن تـاكـيـد فرموده ، پيروى كنند. از خداوند تعالى سلامت و سعادت همگان راخواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام آيت الله مرعشى نجفى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى مرعشى نجفى دامت بركاته
تـلگـرام حـضـرتـعـالى در مـورد قـدردانـى از فـرمـان عـفـو عـمـومـىواصـل گـرديـد. از ايـن ابـراز محبت شما متشكرم . اميد است مسلمانان از ارشادات و راهنمائىهـاى آنـجـنـاب بـهـره مـنـد گـردنـد. سـلامـت و مـوفـقـيـت شـمـا را از خـداونـدمتعال مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 29/12/58
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى خـــطـــاب بـــه مـــلت ايـــران بـــهمـنـاسـبـتتحويل سال نو
پيروزى انقلاب ما پيروزى بود كه به بركت اسلام به دست آمد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن مـسـائلى داشـتـم كـه ابـتـدائا بـنـا داشـتـم بـه طـور صـحـبـت ، آنمـسـائل را بـه عـرض مـلت بـرسـانـم لكـن چـون طـولانـى اسـت ، از ايـن جـهـت آنمـسـائل را بـا نـوشـتـه انـشـاءالله روز جمعه به عرض آقايان مى رسانم . آنچه كه حالابـايـد عـرض كـنـم ايـن اسـت كـه مـن امـيـدوارم كـه در ايـنسـال جـديـد مـلت مـا هـمـانـطـور كـه پـيـروزى پـيـدا كـردنـد و بـحـمـدالله قـريـب يـكسـال از انـقـلاب گذشته همه نهادهاى انقلابى به طور شايسته تحقق پيدا كرد و آرامشىكـه در انتخابات مجلس شوراى اسلامى ديده شد و به من اطلاع دادند آرامش چشمگيرى بودو بـايـد عـرض ‍ كـنـم كـه هـمـانـطـور كـه سـال تـجديد مى شود بايد يك تجديدى هم دراشـخـاص ، يـك تـحـولى هـم در ارواح و اشـخـاص پـيـدا بشود. اختلافاتى كه بعد از هرانـقـلابـى هست و سى و پنج ميليون جمعيت از حبس بيرون آمده اند و آزاد شده اند، البته دربـيـن ايـنـهـا اشـخاصى هستند كه انحرافاتى داشته باشند، لكن بايد همه متذكر اين معنابـاشند كه اين پيروزى انقلاب ما پيروزى بود كه به بركت اسلام و گرايش به اسلامو با فرياد الله اكبر اين پيروزى به دست آمد. كسى گمان نكند كه اشخاصى يا گروههـائى پـيـروزى را بـراى مـا تـحـصـيـل كـردنـد. خـيـر، ايـن خـداىمـتـعـال بـود كـه وقـتـى ديـد مـردم در راه او قـيـام كـرده انـد، بـا آنـهـا هـمـراهـى كرد. شماغافل نباشيد از اين انصرافى كه دشمن هاى ما پيدا كردند راجع به مواجهه جدى . اين چهبـود؟ اگـر ايـنـهـا مى خواستند كه با طياره هايشان ، با توپ هايشان ، با تانك هايشانبـريـزنـد در خـيـابـان ها و تهران را بمباران كنند، شما راه دفاعى نداشتيد. كى منصرفكرد اينها را و كى خوف در دل آنها انداخت كه نتوانستند بكنند؟ شما كه قوه اى نداشتيد، ماكـه قدرتى نداشتيم آن كه در دل آنها خوف ايجاد كرد و پيروزى ما پيروزى به رعب شدآن خـداى تـبـارك و تـعـالى بود. وقتى ملتى توجه به خدا پيدا كردند و ديدند كه راه ،راهـى است كه بايد به طور شايسته اقدام در آن بكنند و سرتاسر كشور، همه جا صداىالله اكبر بلند شد، خداى تبارك و تعالى با آنها همراهى كرد و دشمن هائى كه نه فقطقـدرت هـاى داخـلى بـود قـدرت هاى خارجى هم به هم شكست و همه انصراف پيدا كردند ازاينكه مقابله كنند و در دل همه رعب پيدا شد. اين كارى بود خدائى و از دست هيچ بشرى اينكـار قـابـل انـجـام نـبـود پـس پـيـروزى ما پيروزى است كه به بركت اسلام و به بركتگـرايـش بـه قـرآن پيدا شد. بعد از پيروزى انسان گاهى مى بيند كه يك اختلافاتى ،يك چيزهائى است كه
بر خلاف مشى اسلام است و بر خلاف دستور پيغمبر اكرم است . مى بينيم گاهى يك همچوچـيـزهـائى واقـع مـى شـود و مـلت ما مى داند كه در عين حالى كه الان پيروزى را به دستآورده است لكن دشمن ها ننشسته اند، آنهائى كه از ايران و از منطقه استفاده كلان داشته انداينها ننشسته اند و در كمينند و عمال آنها، منحرفينى كه الهام از آنها مى گيرند آنها هم دركـمـيـنند. غفلت از اينكه اين اشخاص ‍ در كمين هستند و غفلت از اينكه دشمن هاى ما باز بيدارهـسـتـنـد، مـا را مـمـكـن است خداى نخواسته دچار يك زحمت هاى فوق العاده بكند. نبايد ملت ماغافل از اين مسائل باشند.
مجلس شوراى اسلامى تنها مركزى است كه تمام قوا بايد تبع آن باشد
مـثـلا انـتـخـابات مجلس كه يك مرحله اش گذشته است و مرحله بعدش هم بعد انشاءالله مىشـود اين انتخابات يك انتخابات آرامى بود، آنطورى كه به من گزارش دادند انتخاباتبه طور آرامش تحقق پيدا كرد، حالا اگر بعضى ها در انتخابات شكست خوردند نبايد اينهاكـه قـصـد خـدمـت داشتند، منتها در مجلس حالا دست شان از آن كوتاه شده است ، نبايد يكسرهملت را به باد انتقاد بكشند. اگر شما شكست خورديد، نبايد بگوئيد ملت ايران همه شانخـلاف كـرده انـد، چـطور يك ملت مسلمى ، در يك امر حياتى كه با اين آرامش و خوبى انجامداده است ، اينها خيانتكار باشند؟ يك ملت كه خيانتكار نمى تواند باشد، اين را بايد آداباسـلامـى را حـفـظ كـنـنـد اشـخـاص . بـه مـجـرد ايـنـكـه يـكـى مـى خـواهـدوكـيـل بـشـود و فـرض كـنـيـد كـه دوسـت مـن اسـت مـى خـواهـدوكـيـل بـشـود يـا از گـروه مـن اسـت مـى خـواهـد وكـيـل بـشـود و مـلت او راوكـيـل نـكـردنـد، نـبـايـد يـكـدفـعـه قـلم هـا را بـردارنـد و بـر ضـداصـل انتخابات چيز بنويسند، حمله كنند به اصل انتخابات . شكايتى دارند، خوب شكايتشان را رسيدگى مى كنند، هياهو درست كردن جز اينكه دامن زدن به اين است كه خيانتكارهاراهشان باز بشود چيز ديگرى نيست . اگر شما خدمتگذار به كشور هستيد در مجلس يك جورخدمت مى توانيد بكنيد در خارج از مجلس هم يك جور خدمت ديگر. مگر همه اهالى ايران توىمجلس مى روند؟ خوب در مجلس يك عده معدودى هستند، اگر غرضى در كار نيست و مى خواهيدخـدمـت بـكـنـيـد، حـالا مـى بـيـنـيد كه شما راى نداشته ايد، شما در خارج مجلس خدمت بكنيد،تـاءيـيـد كـنيد اين مجلس را، اينطور نباشد كه منعكس كنيد در خارج كه خير مملكت ايران يكمـمـلكـتى است كه انتخاباتش كذا شد. اين حرف غلطى است ، اين حرف غلط را آنقدر نزنيد.بـراى خـاطر خدا توجه داشته باشيد كه يك مجلس شورا كه مجلس شوراى اسلامى است ومـى خـواهـد براى ايران خدمت كند و بايد قوه داشته باشد، تنها مركزى است كه تمام قوابـايـد تـبـع آن بـاشـنـد. شـمـا بـخـواهـيـد بـراى ايـنـكـه شـمـاوكيل نشده ايد در كجا هياهو كنيد كه انتخابات ، انتخابات كذابوده ، اين حرف خلاف اسلاماست . شكايت اگر هست ، شكايت پذيرفته است و مقاماتى كه بايد شكايت ها را بپذيرند،مـى پـذيـرنـد، امـا هـياهو كردن و فرياد زدن و انتقاد بيجا كردن ، اين برخلاف دستوراتاسـلام است . بايد مسلمين با هم برادر باشند، همه با هم خدمت بكنند. شما يك مملكتى را ازدسـت يـك قـواى كـثـيـرى ، يـك قـواى بـزرگـى ، ازچنگال آنها درآورده ايد، حالا كه در آورده ايد دوباره از
ايـن حـرف هـا بـزنـيـد و بـا هـم اخـتـلاف بـكـنـيـد و ايـنـهـا دوبـاره بـرگـردد بـهچنگال آنها؟!
ايـن صـحـيح است كه انسان از يك مجلسى كه بايد مقدرات يك مملكت در دست او باشد و باايـن آرامـش هم تحقق پيدا كرده است ، شما بنشينيد و در روزنامه ها و در عرض مى كنم حرفهـاى خـارجـى و داخـلى هـى دامـن بزنيد به اينكه نه و اين مجلس ، مجلس كذا نيست ؟! اين حقنـيـسـت و غير حق را پافشارى نكنيد. و من از ملت ايران مى خواهم كه انشاءالله در اين مرحلهثـانـى هـم كـه آن وقـتـى كـه تـحـقـق پـيـدا كـرد هـمـيـن آرامـش را حفظ كنند. يك مملكتى استمـال خـود شـمـا، خـود شـمـا بـايـد خـدمـتـگـزار بـه ايـن مملكت باشيد و آرامش را حفظ كنيد وهـمـانـطـورى كه در اين انتخابات با شوق و شعف رفتيد و راءى داديد، در مرحله ثانى همكـار را انـجـام بدهيد و انشاءالله مجلس تحقق پيدا بكند. مجلس تنها مرجعى است كه براىيك ملت است . مجلس قوه مجتمع يك ملت است در يك گروه ، تمام قواى يك ملت در يك گروهمجتمع است و مجلس از همه مقاماتى كه در يك كشورى هست بالاتر است . بنابراين يك همچومـقـامـى را نـشـكنيد ولو نمى توانيد. لكن گفتنش اصلش ، ذكرش اصلش كار قبيحى است وبـر خـلاف مـصـلحـت اسـت و بـر خـلاف مـسـلك اسـلام اسـت . مـن از خـداى تبارك و تعالى درسال نو عظمت اسلام ، عظمت مسلمين ، عظمت ملت شريف اسلام را خواهان هستم و اميدوارم كه اينسـال نـو يـك سـال فـرح و انـبـساطى براى ملت ما باشد، همه چيزها نو بشود، اخلاق نوبـشود، اعمال نو بشود، همه چيزشان نو بشود و يك نوسازى از ايران بكند و با هم دستبـه هـم بـدهـنـد و اين مملكت را بسازند. و چيز ديگرى كه مى خواهم به ملت عرض كنم ايناسـت كـه تـوجـه داشـتـه بـاشند كه در اين ايام سال نو بسيارى از مستمندان ، بسيارى ازمـسـتـضـعـفين هستند كه براى سال نوشان مثلا نتوانسته اند آن چيزهائى را كه مى خواستهانـد، بـچـه هايشان خواستند تهيه كنند. آنهائى كه دارند، به اينها كمك بكنند و اين جمعيتهـائى كـه هستند از ايتام ، از فقرا از مستمندان ، از مستضعفين ، از اينها، به اينها رسيدگىبـكـنـنـد تـا انشاءالله خداوند سال نو را بر همه ما و بر همه مسلمين و بر همه امت اسلامىمبارك كند، خداوند به همه شما تاءييد عنايت كند.
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 1/1/59
پيام امام خمينى به مناسبت حلول سال جديد
بسم الله الرحمن الرحيم
حـلول سـال جـديـد را كه ره آورد آن تماميت اركان جمهورى اسلامى است به همه مستضعفين وبـه مـلت شـريـف ايـران تـبـريـك عـرض ‍ مـى كـنـم . اراده خـداونـدمـتعال ععع و له الشكر عععع تعلق گرفت كه اين ملت مظلوم را از زير بار ستمگرى ها وجـنـايـات حـكـومـت طاغوتى و از زير سلطه قدرت هاى ستم پيشه خصوصا دولت امريكاىجـهانخوار نجات دهد و پرچم عدل اسلامى را بر فراز كشور عزيزمان به اهتزاز در آورد.و وظـيـفـه مـاسـت كه در مقابل ابر قدرت ها بايستيم و قدرت ايستادن هم داريم ، به شرطايـنـكـه روشـنـفكران دست از غرب و شرق و غربزدگى و شرق زدگى بردارند و صراطمستقيم اسلام و مليت را دنبال كنند.
مـا بـا كـمـونـيـسـم بـيـن المـلل بـه هـمـان انـدازه در سـتيزيم كه با جهانخواران غرب بهسـركـردگـى امريكا، و با صهيونيزم و اسرائيل شديدا مبارزه مى كنيم . دوستان عزيزم !بدانيد كه خطر قدرت هاى كمونيستى از امريكا كمتر نيست و خطر امريكا به حدى است كهاگـر كـوچـكـتـريـن غـفـلتـى كـنـيـد نـابـود مـى شويد. هر دو ابر قدرت كمر به نابودىمـلل مـسـتـضـعـف بـسـته اند و ما بايد از مستضعفين جهان پشتيبانى كنيم . ما بايد در صدورانـقـلابـمـان بـه جـهـان كـوشـش كـنـيم و تفكر اينكه ما انقلابمان را صادر نمى كنيم كناربـگـذاريـم ، زيـرا اسـلام بـيـن كـشـورهـاى مـسـلمـان فـرقـىقـائل نـمـى بـاشـد و پـشتيبان تمام مستضعفين جهان است . از طرفى ديگر تمام قدرتها وابرقدرتها كمر به نابودى مان بسته اند و اگر ما در محيطى در بسته بمانيم قطعا باشـكـسـت مواجه خواهيم شد. ما بايد حسابمان را صريحا با قدرت ها و ابرقدرت ها يكسرهكـنـيـم و بـه آنـهـا نـشان دهيم كه با تمام گرفتارى هاى مشقت بارى كه داريم ، با جهانبـرخوردى مكتبى نمائيم . جوانان عزيزم كه چشم اميد من به شماست ! با يك دست قرآن راو بـا دسـت ديـگـر سـلاح را برگيريد و چنان از حيثيت و شرافت خود دفاع كنيد كه قدرتتـفـكـر تـوطـئه عـليه خود را از آنان سلب نمائيد. چنان با دوستانتان رحيم باشيد كه ازايـثـار هـر چـه داريـد نـسـبـت بـه آنان كوتاهى ننمائيد. آگاه باشيد كه جهان امروز دنياىمـسـتـضـعـفـيـن اسـت و دير يا زود پيروزى از آنان است و آنان وارثين زمين و حكومت كنندگانخدايند.
من بار ديگر پشتيبانى خودم را از تمام نهضت ها و جبهه ها و گروه هائى كه براى رهائىاز چنگال ابرقدرت هاى چپ و راست مى جنگند اعلام مى كنم . من پشتيبانى خود را از فلسطينرشيد و
لبنان عزيز اعلام مى دارم . من بار ديگر اشغال سبعانه افغانستان را توسط چپاولگرانو اشـغـالگـران شـرق مـتـجاوز شديدا محكوم مينمايم و اميدوارم هر چه زودتر مردم مسلمان واصـيـل افـغـانـسـتـان بـه پـيـروزى و اسـتـقـلال حـقيقى برسند و از دست اين به اصطلاحطرفداران طبقه كارگر نجات پيدا كنند.
ملت شريف بايد بداند كه تمام پيروزى ها را به اراده خداوند قادر و با تحولى كه درسـراسـر كـشـور تـحقق پيدا كرد و روح ايمان و تعهد و تعاونى كه در اكثريت قاطع ملتپـيـدا شـد بـه دست آمد. توجه به خداى متعال و وحدت كلمه اساس پيروزى ما شد و با ازياد بردن رمز پيروزى و سرپيچى از اسلام بزرگ و احكام مقدس آن و پيمودن راه اختلافو تـفـرق ، خـوف آن اسـت كـه عـنـايت حق تعالى سلب و راه براى مستكبرين باز و حيله ها ودسـيـسـه هاى قدرت شيطانى ملت عزيز ما را به اسارت كشد و خون هاى پاكى كه در راهاسـتـقـلال و آزادى ريـخته شده و رنج هائى كه جوانان و پيران عزيز ما برده اند به هدررود و بر كشور اسلامى تا ابد آن گذرد كه در رژيم طاغوتى گذشت و شكست خوردگاناز انـقـلاب اسـلامـى بـا مـا كـنـنـد كـه با مستضعفان مظلوم جهان كرده و مى كنند. لهذا من بااحـسـاس وظـيـفـه الهـى و شـرعـى مطالبى را گوشزد مى كنم و جناب آقاى رئيس جمهور وشـوراى انـقـلاب دولت و قواى انتظامى را اكيدا عهده دار اجراى آن مى نمايم و از عموم ملتمـى خـواهـم كـه بـا تـمـام قـوا و تعهدى كه به اسلام عزيز دارند در سرتاسر كشور ازپـشـتيبانى جدى آنان خوددارى نكنند. من توطئه هاى شياطين ضد انقلاب را براى بازكردندسـت شـرق و غـرب در حـال گسترش بينم و براى دولت و ملت ما وظيفه الهى ، انسانى ،ملى است كه با تمام توان از آن جلوگيرى نمايند. اينك مسائلى را متذكر مى شوم :
1 - امـسـال سـالى اسـت كـه بـايـد امـنـيـت بـه ايـران بـازگـردد و مـردم شـريـف دركـمـال آسـايـش زنـدگـى نـمـايـنـد. بـار ديـگـر پـشـتـيـبـانـىكامل خود را از ارتش نجيب ايران اعلام مى دارم . ولى ارتش جمهورى اسلامى بايد ضوابطو مـقـررات را كـامـلا مـراعـات نمايند. جناب آقاى رئيس ‍ جمهور كه به نمايندگى از طرفايـنـجانب به فرماندهى كل قوا منصوب شده اند موظف هستند كه هر كس با هر درجه و مقامىكـه خـواسـت در ارتـش اخـلال كـنـد و يـا اعتصاب راه بيندازد و يا كم كارى كند و يا نظم ومقررات ارتش را ناديده گيرد و يا از قوانين ارتش ‍ سرپيچى كند شديدا مؤ اخذه نمايند ودر صـورت اثـبـات جـرم ، بـلافـاصله از ارتش اخراج نمايند و تحت تعقيب قانونى قراردهـنـد. مـن ديـگـر بـى نـظـمـى در ارتـش را بـه هـيـچ وجـهتـحـمـل نمى كنم و هر كس كه در كار ارتش اخلال نمايد بلافاصله به عنوان ضد انقلاببه ملت معرفى مى شود تا ملت عزيز حسابش را با باقيمانده ارتش شاه جنايتكار روشنگرداند.
برادران عزيز ارتشيم ! اى كسانى كه به شاه پليد و ايادى چپاولگرش پشت نموديد وبـه مـلت پـيـوسـتـيـد! امـروز روز خـدمت به ملت و ايران عزيز است . سعى كنيد با تلاشپيگير خويش اين مرز و بوم را از دست دشمنان اسلام و ايران نجات دهيد.
2 - بار ديگر پشتيبانى خود را از سپاه پاسداران اعلام مى نمايم و به آنان و فرماندهانآنـان گـوشـزد مـى نمايم كه كوچكترين تخلف موجب تعقيب است و اگر خداى ناكرده كارىكـنـيـد كه موجب اخلال در نظم سپاه شود، بلافاصله اخراج مى گرديد و تمام آنچه را كهدرباره ارتش گفتم درباره آنان
بـه اجـرا در مـى آيـد. فـرزندان انقلابيم ! مواظب باشيد كه با همه با مهربانى و اخلاقاسلامى مواجه شويد.
3 !!! شـهـربانى و ژاندارمرى كشور بايد نظم را رعايت نمايند. از قرار اطلاع كم كارىعـجيبى در كلانترى ها ديده مى شود. اينان كه از گذشته تجربيات خوبى ندارند براىهر چه بيشتر همگامى با مردم و نظم در سراسر ايران كوشش نمايند و مردم را از خودشانبـدانـنـد. اميد است در آينده تجديد سازمان اساسى براى ژاندارمرى و شهربانى در نظرگـرفـته شود. قواى انتظاميه خود را از اسلام و مسلمين بدانند. انفجارات جنوب مرا شديدامـتـاءثـر كرده است كه چرا سپاه و شهربانى و ژاندارمرى ، عده اى خدانشناس وابسته بهرژيـم فـاسـد خـارجـى متكى به امريكا را دقيقا شناسائى نمى نمايند و به مجازات نمىرسـانـنـد. ايـنـان مـفـسـديـن فـى الارض هـسـتـنـد، چـه آنـان كـه مـسـتـقـيـمـا در ايـن گـونـهاعـمـال شـركت نمايند و چه آنان كه اين گونه جريانات را هدايت مى كنند، و حكم مفسد فىالارض روشن است . دادگاه هاى انقلاب هر چه بيشتر قاطعيت به خرج دهند تا ريشه آنان رابر كنند.
4 !!! دادگـاهـهـاى انـقـلاب در سـراسـر ايـران بـايـد نـمـونـهكـامـل اجـراى حـدود الله بـاشـنـد. بـايـد سعى كنند كه قدمى از احكام خداى تعالى منحرفنشوند و احتياط كامل را رعايت نمايند. بايد با صبر انقلابى به قضاوت بنشينند. دادگاههـا حـق نـدارنـد نـيـروى مـسـلح از خـود داشـتـه بـاشـنـد. بـايـد بـر طـبـق قـانـون اسـاسىعـمـل نمايند و به تدريج دستگاه قضائى اسلامى مسؤ وليت هاى اين دادگاه ها را بر عهدهگيرند. قضاوت بايد با تمام جديت جلوى تخلفات را بگيرند و اگر خداى ناكرده كسىاز دستورات الهى سرپيچى كرد، بلافاصله به ملت معرفى شده و به مجازات برسد.
5 !!! دولت مـوظـف اسـت اسـبـاب كـار و تـوليـد را بـراى كارگران و دهقانان و زحمتكشانفراهم آورد، ولى اينان نيز بدانند كه اعتصاب و كم كارى نه تنها موجب تقويت ابرقدرتهـا مـى شـود، بـلكـه سـبـب مـى شـود اميد مستضعفان كشورهاى اسلامى و غير اسلامى اى كهبپاخواسته اند به ياءس مبدل شود. مردم هر شهر به محض اطلاع از اعتصاب هر كارخانه، خود را به آنجا برسانند و ببينند آنان چه مى گويند. بايد ضد انقلاب را شناسائى وبه مردم معرفى نمايند. مردم شريف ايران ديگر نمى توانند حقوق بى جهت به عده اى ازخدا بى خبر بدهند.
زحـمـتـكـشان عزيز! بدانيد آنانى كه هر روز در گوشه اى بلوا بپا مى كنند و اصولا بامـنـطـق اسـلحـه بـه مـيـدان مى آيند، دشمنان سرسخت شما هستند و مى خواهند شما را از مسيرانـقـلاب منحرف نمايند. آنان ديكتاتورانى هستند كه اگر روزى روى كار آيند به هيچ كسحـق نـفـس كشيدن نمى دهند. با آنان در تمام زمينه ها مبارزه كنيد و آنان را به عنوان دشمنانشماره يك خود به مردم معرفى نمائيد و از بستگى آنان و وابستگى آنان به شرق متجاوزو يـا غـرب اسـتـثـمـارگـر پـرده بـرداريـد. دولت مـوظف است اشخاصى كه در اين گونهاعمال دست دارند شديدا مجازات كند.
6 !!! مـن نـمـى دانـم دولت چرا طرح هاى متوقف شده خود را كه به سود ملت مى باشد بهكـار نـمى اندازد. بايد دولت هر چه سريعتر طرح هايى به سود ملت را كه متوقف شده وآنها كه جديد است به اجرا گذارد تا وضع اقتصادى كشورمان سر و سامان يابد.
7 !!! در ادارات دولتـى بـايـد هـمـه از دولت بـرگـزيده تبعيت كنند، در غير اين صورتشـدت عـمـل لازم اسـت . بـايـد بـى درنـگ هـر كـس در هـر اداره اى كـه خـواسـتاخـلال كـنـد او را اخـراج و بـه مـلت مـعـرفـى نمايند. من تعجب ميكنم كه چرا اولياء امور ازنيروى مردم غفلت مى كنند، مردم خود حساب ضد انقلاب را مى رسند و او را رسوا مى كنند.
8 !!! مصادره اموالمـتـجـاوزيـن بـكـلى از طرف افراد غير مسؤ ول و يا محاكم غير صالحه شديدا محكوم است .تمام مصادرات بايد از روى موازين شرعيه با حكم دادستان و يا قضات دادگاه ها باشد وهيچ كس حق دخالت در اين گونه امور را ندارد. متخلفين بايد شديدا مواخذه شوند.
9 !!! زمين ها بايد روى موازين شرعيه توزيع گردد و بعد از اثبات اين موضوع ، محاكمصـالحـه حـق اخـذ دارنـد. هيچ كسى حق تجاوز به زمين و يا مسكن و يا باغ كسى را ندارد واصـولا اشـخـاص غير مسؤ ول حق دخالت در اين گونه امور را ندارند ولى اطلاعات خود رادربـاره زمـيـن و مـسـكـن و بـاغ طـاغـوتـيـانـى كـه بـه نـاحـقامـوال مـردم را غـصب نموده اند به مسؤ ولين امور برسانند و اگر كسى بر خلاف موازيناسلامى و قانونى اقدامى بنمايد شديدا قابل تعقيب است .
10 !!! بنياد مسكن و بنياد مستضعفين هر چه زودتر بيلان كار خودشان را بدهند تا مردم ازفـعـاليـت ايـن دو نهاد انقلابى مطلع گردند. بنياد مسكن بايد روشن كند كه چه ميزان كاركـرده اسـت و بـنـيـاد مـسـتـضـعـفـيـن صـورت امـوال مـنـقـول وغـيـرمـنـقول طاغوتيان خصوصا شاه و خاندان و دار و دسته كثيفش در سراسر ايران را بهروشـنـى بـراى مـردم بـيـان دارنـد و بـگـويـنـد چـه كـرده انـد،امـوال شـاه خـائن را بـه چـه كـسـانـى داده انـد؟ آيـا راسـت اسـت كـه بنياد مستضعفين ، بنيادمـسـتكبرين گرديده است ؟ اگر چنين است تصفيه ضرورى است و غفلت از اين امر مهم حرام .بـايـد ايـن دو نـهـاد دقـيـقا براى مردم شرح دهند كه چرا از اين سريعتر نتوانسته اند كارنـمـايـنـد و اگـر كسانى به اسم مستضعفين خلاف مى كنند، بر دادگاه هاى سراسر ايراناست كه سريعا اقدام نمايند.
11 !!! بـايـد انـقـلابـى اسـاسـى در تـمـام دانـشـگـاه هـاى سـراسر ايران بوجود آيد تااساتيدى كه در ارتباط با شرق و يا غربند تصفيه گردند و دانشگاه محيط سالمى شودبراى تدريس علوم عالى اسلامى . بايد از بدآموزى رژيم سابق در دانشگاه هاى سراسرايـران شـديـدا جـلوگـيـرى كـرد زيـرا تـمـام بـدبـخـتـى جـامـعـه ايـران درطول سلطنت اين پدر و پسر از اين بدآموزى بوجود آمده است . اگر ما ترتيبى اصولى دردانـشـگـاه داشـتـيـم ، هـرگـز طـبـقـه روشنفكر دانشگاهى اى نداشتيم كه در بحرانى تريناوضاع ايران در نزاع و چند دستگى با خودشان باشند و از مردم بريده باشند و از آنچهكـه بـر مـردم مى گذرد چنان آسان گذرند كه گوئى در ايران نيستند. تمام عقب ماندگىهاى ما به خاطر عدم شناخت صحيح اكثر روشنفكران دانشگاهى از جامعه اسلامى ايران بودو مـتـاءسـفانه هم اكنون هم هست . اكثر ضربات مهلكى كه به اين اجتماع خوره است از دستاكـثـر همين روشنفكران دانشگاه رفته اى كه هميشه خود را بزرگ ديدند و مى بينند و تنهاحرف هائى كه مى زدند و مى زنند كه دوست به اصطلاح روشنفكر ديگرش بفهمد و اگرمردم هيچ نفهمند، نفهمند زيرا ديگر چيزى كه مطرح نيست مردمند و تمام چيزى كه مطرح
اسـت خـود اوسـت ، بـراى ايـنـكه بدآموزى هاى دانشگاهى زمان شاه ، روشنفكر دانشگاهى راطـورى بـار مـى آورد كـه اصـولا ارزشـى بـراى خـلق مـسـتـضـعـفقائل نبود و متاءسفانه هم اكنون هم نيست .
روشنفكران متعهد و مسؤ ول ! بيائيد تفرقه و تشتت را كنار گذاريد و به مردم فكر كنيد وبراى نجات اين قهرمانان شهيد داده ، خود را از شر (ايسم ) و (ايست ) شرق و غربنجات دهيد. روى پاى خود بايستيد و از تكيه به اجانب بپرهيزيد.
طـلاب عـلوم ديـنـى و دانـشـجويان دانشگاه ها بايد دقيقا روى مبانى اسلامى مطالعه كنند وشـعـارهـاى گـروه هاى منحرف را كنار گذارند و اسلام عزيز راستين را جايگزين تمام كجانديشى ها نمايند. اين دو دسته بايد بدانند اسلام خود مكتبى است غنى كه هرگز احتياجىبـه ضـمـيـمـه كـردن بـعضى از مكاتب به آن نيست و همه بايد بدانيد كه التقاطى فكركـردن خـيـانـتـى بـزرگ بـه اسـلام و مسلمين است كه نتيجه و ثمره تلخ اين نوع تفكر درسال هاى آينده روشن مى گردد. با كمال تاءسف گاهى ديده مى شود كه به علت عدم دركصـحـيـح و دقـيـق مـسـائل اسـلامـى ، بـعـضـى از ايـن مـسـائل را بـامـسـائل مـاركسيستى مخلوط كرده اند و معجونى بوجود آورده اند كه به هيچ وجه با قوانينمترقى اسلام سازگار نيست . دانشجويان عزيز! راه اشتباه روشنفكران دانشگاهى غير متعهدرا نرويد و از مردم خود جدا نسازيد.
12 !!! مساءله ديگر مطبوعات است . من بار ديگر از مطبوعات سراسر ايران مى خواهم كهبـيـائيـد و دسـت در دست يكديگر نهيد و آزادانه مطالب را بنويسيد، ولى توطئه نكنيد. منبـارهـا گـفـتـه ام كـه مـطـبـوعـات بـايـد مـسـتـقـل و آزاد بـاشـنـد ولى مـتـاءسـفـانـه و بـاكـمـال تـعـجـب تـعـدادى از آنـهـا را در مـسـيـرى ديـدم كـه بـاكمال بى انصافى مقاصد شوم راست و يا چپ را در ايران پياده مى كردند و هنوز مى كنند.مـطـبـوعـات در هر كشورى نقش اساسى را در ايجاد جوى سالم و يا ناسالم دارند. اميد استكه در خدمت خدا و مردم در آيند.

next page

fehrest page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation