بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 14, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
     SAHIFE16 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـلت مـسـلمـان ايـران بـه مـناسبت هفتمين روز كشتار وحشيانه 17شهريور
تاريخ : 21/6/57
بسم الله الرحمن الرحيم
شـاه مـى خـواهـد ايـران را بـه ويـرانـه و قـبـرسـتـانمبدل سازد
هـمـوطـنـان مـحـتـرم و مـظـلوم ! اكـنـون كـه يـك هـفـتـه از كـشـتـار فـجـيـع گـروهاول مـقتولين مظلوم ما مى گذرد، اكنون كه يك هفته تمام است ملت معظم ايران در زير چكمهدژخـيـمـان و رگـبار مسلسل و توپ و تانك دست و پا مى زند، اكنون كه شاه دست از آستينفضاى باز سياسى درآورده و به درو كردن نهال جوانان رشيد و شجاع ما پرداخته است ،اكنون كه با نفس هاى آخر، حكومت فاشيستى نفس هاى ملت را در سينه خفه كرده ، اكنون كهگورستان ها از قبور شريف فرزندان اسلام و قرآن پر گرديده ، اكنون كه دژخميان شاهبـه عـربـده و پـايـكـوبى در مرگ عزيزان ما به شادى نشسته اند، اكنون شاه مى خواهدايران را به ويرانه و قبرستان تبديل كند.
حمايت خيانتكاران در داخل و خارج كشور از جنايات شاه
اكـنـون كـه عـمـال از خـدا بـيـخـبر شاه در مجلس گرد هم جمع شده و با صحنه سازى هاىمـبـتـذل و اغـفـال كننده مى خواهند مجرم اصلى را تبرئه و گناه بزرگ و خيانت عظيم را بهديگران كه آلت فعلى بيش نيستند، نسبت داده و خود را مقرب الخاقان قرار دهند، اكنون كهتـمـام خـيـانـتـكـاران خـارج و داخل پشتيبانى از جنايات شاه مى كنند، اكنون كه از چهره هاىكـريـه آزدايـخـواهى و طرفدارى از حقوق بشر پرده برداشته شده ، ملت مظلوم و بزرگايـران بـايـد اعـتـصـاب نـمـوده در عـزا بـنـشـيـنـنـد و رسـمـا روز پـنـجـشـنـبـه يـازدهـمشوال را روز عزا قرار دهند.
مطمئن باشيد كه پيروزيد و در پيشگاه خداوند رو سفيد
مـا بـه دنـبـال فـداكـارى هـا و عـزاى سـراسـرى ، مـنـتـظـر شـادى هـا هـسـتـيـم شـمـا شـاهـداسـتـقـلال و آزادى به خواست خدا خواهيد بود. شما با پايمردى خود دشمن را چنان از ميدانبـيـرون كرديد كه مجبور به اعلام حكومت نظامى در اكثر شهرستان ها و در تهران ، مركزوپـايـگـاه شـير مردان و شير زنان شد و خود را در جوامع بشرى رسوا و خدعه را با دستخـود نـقـش بـرآب كـرد. عـزيـزان مـن مـطـمـئن بـاشـيـد كـه پـيروز هستيد و در پيشگاه خداىمتعال رو سفيد.
قيام شاه بر عليه شاه ، همانند قيام امير المومنين در برابر معاويه است
قـيـام شـمـا در مقابل ديكتارتور اصلى كه تمام شعائر ملى و مذهبى را زير پا گذاشته ،چـون امـيـرالمـومـنـيـن در مـقـابـل مـعـاويـه مـى بـاشـد كـه عـمـلى بـيـش ازاعـمـال آن ديـكـتـاتـور مـرتـكـب نـشـده بـود. عـلى (ع ) درمـقـابـل سـتـمكارى بود كه با امامت جمعه و جماعت و تشبث به اسلام خون مردمان را مى مكيد،قـيـام در مـقـابـل ظـلم و ظالم بود و چندين هزار فدائى داد كه عمار ياسر يكى از آنهابود،شـمـا هـم در مقابل ديكتاتور عصر كه با اسم اسلام و تشبث به قرآن خون ملت را مى مكد،در صـورتـى كـه تعداد كشتگان ما به تعداد كشتگان صفين باز نرسيده . غم به خود راهندهيد و گوش به حرف اشخاصى كه از اسلام اطلاعى ندارند ندهيد و به راه خود كه راهحق و راه اولياء حق است ادامه دهيد.
گول خيمه شب بازى هاى دولت و وكلاى شاه را نخوريد
گـول خـيـمـه شـب بـازى هاى دولت و وكلاى شاه را نخوريد كه با حرفهاى فريبنده مىخـواهـنـد شـاه راكـه در شرف مرگ است نجات دهند. دنيا شاه را محكوم كرد و به پشتيبانىشـمـا بـرخـاسـت ، اگـر چـه مشتى جنايتكار كه مى خواهند مخازن ملت را ببرند و حق ملت رازيـر پـا بـگـذارنـد بـه او امـيـد مـى دهـنـد ولى هـيـچ قـدرتـى درمقابل قدرت لايزال ملت نمى تواند پابرجا باشد، خداوند تعالى وعده نصرت داده و باشماست . والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
پيام امام خمينى به ملت ايران به مناسبت زلزله طبس
تاريخ 27/6/1357
بسم الله الرحمن الرحيم
اعلام عزاى عمومى از طرف دولت ، دسيسه اى براى انحراف اذهان ملت
اينجانب از واقعه اسفناكى كه موجب مرگ عده كثيرى از برادران و خواهران ما شد، در سوگهـستم . زلزله طبس هر انسانى را متاثر و متالم مى كند. مسلمين غيرتمند لازم است مستقيما بهبـرادران خـود كـمك كنند و چيزى به دست عمال دولت ندهند كه باز راه براى چپاولگرانبـاز شـود. لكن در اين موقع حساس آنجه لازم است به ملت شريف ايران تذكر دهم آن استكـه دولت و بـوق هـاى تـبـليـغـاتـى شـاه از فـرصـت اسـتـفـاده كـرده و بـهاغفال مردم دست زده اند. آنهايى كه هزاران نفر از بهترين فرزندان ما را ديروز بيرحمانهقـتـل عـام كـرده و مـلتـى را بـه عـزا نـشـانـده انـد، امروز براى انحراف اذهان به تعزيهسـرايـى پـرداخته و اشك تمساح براى زلزله زدگان مى ريزند و عزاى ملى اعلام ميكنند.آنـهـائى كـه مـسـلمـانـان عـزيـز و پـيـرو قـرآن كـريـم را بـا رگـبـارمسلسل درو كردند و از قرار معروف از سربازان اسرائيلى براى كشتار مردم شجاع و بىپـنـاه تـهـران كـه تـعـداد كـشـتـگـان را بـيـش از 4000 نـفـرنقل مى كنند، كمك گرفته و پس از قتل عام ، آنان را كمونيست و ماركسيست خوانده اند، امروزدلسوز ملت شده اند.
شاه ، خود را مسلمان و ايرانى و مخالفينش را كمونيست و خارجى مى خواند
ديـروز گـفـتند مشتى خرابكار از خارج با گذرنامه جعلى آمده اند و خرابكارى كرده اند ومـلت را خـارجـى مـعـرفـى كـردنـد، امروز تظاهر كنندگان شعار ضد ديكتاتورى سراسركـشـور را كـه داده انـد و از شـاه جـنايتكار اظهار تنفر كرده اند، مشتى ماركسيست و كمونيستخـوانـده انـد. ملت ايران از روحانى تا سياسى ، از تجار و كسبه تا كارگر و دهقان چونشعارشان مرگ بر شاه است ، كمونيست اند!! و فقط شاه و مفتخواران اطراف او كه با ملتمسلمان آن كردند و مى كنند كه چنگيز نكرد، مسلمانند و ايرانى !!
بيدار باشيد و گول تبليغات دستگاه شاه را نخوريد
مـلت مـسـلمـان ايـران ! بـيـدار بـاشـيـد و زلزله و سـيـل و سـايـرعـوامـل ، شـمـا را از مـسـيـر خـود مـنـحـرف نـكـنـد و بـه تـبـليـغـاتاغـفـال كـنـنـده دسـتـگـاه شـاه گـوش ندهيد و نهضت اسلامى را ادامه دهيد و تا بر چيده شدندسـتـگـاه قـلدرى و استبداد، از قيام خود دست نكشيد. روحانيون معظم در اين موقع حساس كهشاه زلزله را بهانه قرار
داده و دسـت بـه بـهـره بـردارى زده اسـت ، وظـيـفـه الهـى و سـنـگـيـن خـود راعـمـل فـرمايند و به مردم هشدار دهند. سياسيون و روشنفكران و دانشگاهيان وظيفه اسلامى ومـلى خـود را بـجـا آورنـد و نـگـذارند نهضت را به وسيله تبليغات پر سر و صدا منحرفكـنـنـد. دولت بـه پـشـتـيـبـانـى شـاه بـا ايـنـكـه صريحا اعلام مى كند كه عهده دار كشتاربـيـرحـمانه سراسر ايران است ، امروز دست به تبليغات مضرى زده است ولى ملت ايرانگـول ايـن تبليغات را نخورده و از او انتقام خواهد كشيد. ملت بزرگ مسلمان ايران بايد ازاعـلام پـشـتـيبانى غارتگران تاريخ ترس و سستى به خود راه ندهند، كه نمى دهند و بااتكاء به خداى بزرگ و حقانيت خود مطمئن باشند كه پيروزند.
بـر بـرادران ايـمـانـى اسـت كـه بـه يـارى بـازماندگان از زلزله و كشتارهاى رژيمبرخيزند
اكـنـون كـه بـرادران مـا در كـشـتـار سـراسـر ايـران و مـناطق زلزله زده بى خانمان و بىسرپرست شده اند، اكنون كه شهر از گل ساخته شده طبس بر سر برادران ما خراب شدهاسـت ، اكـنـون كـه مـجـروحـيـن تـظـاهرات سراسرى ايران از بى دارويى و بى غذائى دررنجند، بر برادران ايمانى لازم است هر چه بيشتر به سرپرستى بازماندگان و تهيهوسـايـل آسـايـش بـراى آنـان بـشـتـابـنـد و بـه جـار وجـنـجـال دولت اكـتـفـا نـكـنـنـد و به صندوق اعانه آنان كمك نكنند كه جز زراندوزى براىمـجـريـان امـور هـيـچ حـاصـلى نـمى تواند داشته باشد و پيام تاءثر بار اينجانب را درتسليت مصيبت بزرگ ، به بازماندگان آنان برسانند.
از خـداونـد تـعـالى آزادى و اسـتـقـلال كـشـور و صـلاححال مسلمين را خواستار است . والسلام عليكم ورحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
پـاسـخ امـام خـمـينى به ياسر عرفات رئيس كميته اجرائى سازمان آزاديبخش فلسطين
تاريخ 28/6/57
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى ياسر عرفات رئيس كميته اجرائى سازمان آزاديبخش فلسطين مرقوم مورخ 18شـهـر رمـضـان المـبـارك /98 تـوسـط نـمـايـنـده مـخـصـوص شـمـاواصل شده . از اظهار محبت و پشتيبانى انقلاب فسطين و آن حضرت از ملت ايران در موقعىكـه ايـران در آتـش و خـون غـوطـه ور اسـت سـپاسگزارم . شاه كه از قيام هاى بحق مردم درسـراسـر ايـران بـه سـتـوه آمده بود، شاه كه در صحنه حبس و تبعيد و شكنجه و اختناق وقـتـل و غـارت شـكـسـت خـورده بـود، در ايـن روزهـا بـهدنـبـال تـظاهرات آرام و منطقى مردمى كه براى رسيدن به حقوق اوليه خويش ترتيب دادهبـودنـد، بدون مجوز قانونى در 12 شهر بزرگ اعلام حكومت نظامى نمود و مردم بيدار وآزاده و بيدفاع ايران را چون گذشته به رگبار گلوله بست كه تعداد كشته شدگان راتاكنون بيش از4000 نفر گزارش داده اند.
ملت ايران كه از جرائم شاه در طول سطنت غير قانونيش به جان آمده و براى بدست آوردنآزادى و اسـتـقـلال از دسـت رفـتـه اش بـه پـا خاسته ، شاه را كه به سرعت كشور را بهسـوى نـابـودى مـعـنـوى و مـادى سـوق مى دهد نمى خواهند. شاه نفت كشور اسلامى ايران رابـراى سـركـوبـى مـسـلمـانـان بـه اسـرائيـل مـى دهـد و در ايـران هـر كـس بـه ايـنعـمـل غير انسانى اعتراض كند با سرنيزه جوابش داده مى شود، شاه را امروز غاصبين حقوقمسلمين بر ملت ما تحميل كرده اند.
جناب آقاى ابوعمار:
مـا در قـضـيـه فـلسـطـيـن هـمـيـشـه مـخـالف بـا شـاه واسـرائيـل و پـشـتـيـبـانـان آنـان بـوده و بـا شـمـا هـم صـدا بـوديـم و مـظـالماسـرائيـل را بـه مـلت هـا رسـانـديـم و حـال كه ملت ايران در زير چكمه دژخيمان شاه و درحـصـار تـانـك هـا و تـوپ ها و مسلسل هائى است كه از سربازان اسرائيلى در خيابان هاىتـهـران بـراى كـشـتار ملت بى دفاع ايران از آنها كمك گرفته ، با ملت مظلوم ما همصداشويد و با وسائل تبليغاتى خود صداى ما را به عالم برسانيد.
امـروز چـين سرخ به اصطلاح انقلابى ، آمريكا مظهر استثمار جهانى و شوروى سرچشمهريـا و دروغ و انـگـليـس اسـتـعمارگر كهنه كار براى سركوبى ملتى كه مى خواهد روىپاى خود بايستد و هيچ گونه تمايلى نه به شرق و نه به غرب داشته باشد، قيام واز شـاه دفـاع مـى كـنـند و با اين وضع شاه با كمال بى شرمى ملت بى پناه ايرانى رامعجونى از كمونيست هاى سرخ و مرتجعين سياه مى نامد ولى من يقين دارم كه پيروزى
ملت آگاه ما حتمى است .
از خـداونـد تـعـالى تـوفـيـق شـمـا را در سـركـوبـىاسرائيل غاصب خواستار و استقلال كشورهاى اسلامى را خواهانم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
متن نامه امام خمينى به آيت الله قمى
تاريخ 30/6/57
بسم الله الرحمن الرحيم
حـضـرت آيـت الله آقـاى قـمـى دامـت بـركـاتـه آزادى جـنـابـعـالى پـس از 12سـال زنـدان غـيـر قـانـونـى و غـيـر انـسـانـى بـه جرم حق گوئى و حق طلبى موجب مسرتگرديد. كشتار بيرحمانه ماه هاى اخير خصوصا كشتار بى شمارى از فرزندان اسلام كهتـعداد كشته شدگان را بيش از 4000 نفر نقل مى كنند، يكى ديگر از نمونه هاى آزادى وتـمـدن بزرگ و آشتى دولت شاه است . تا برقرارى اين رژيم منحط، اميد آزادى ، پوچ وسـتـمـكـارى و خـيـانـت ادامـه دارد. شـعـار مـردم مـسـلمـان ايـران بـايـد قـطـع يـد اجـانـب وعمال خائن آنان كه در راس آن شاه است باشد. اكنون كه شاه با قدرت كوبنده ملت مواجهاست و ناچار است كه با حكومت نظامى و سرنيزه به حيات غيرقانونى خود ادامه دهد، براىاغـفال مردم تظاهر به دلسوزى براى زلزله زدگانى مى كند كه به هيچ وجه در محيطىكـه زلزله خـيـز است هيچ گونه اقدامى براى حفظ جان مردم محروم از او صورت نگرفتهاسـت . اكـنـون كـه شـاه مـلت را از هـسـتـى سـاقـط و هـر چـنـد گـاه دسـت بـهقتل عامى تازه مى زند، براى زلزله زدگان دلسوزى مى كند كه خود در اثر بى توجهىدر امور خانه سازى ، خانه هاى آنان را بر سر مردمش خراب كرده است . شما خود مى دانيدو بـدان مـعـتـقـديـد و همه بايد بدانند كه ملت ايران شاه را نمى خواهد و هر كس كه شاه وسلطنت او را بخواهد خائن است .
از خداوند تعالى سلامت جنابعالى و عظمت اسلام و مسلمين و قطع ايادى اجانب را خواهانم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
متن نامه امام خمينى به حافظ اسد
بسم الله الرحمن الرحيم
پـس از اهـداى سـلام ، ايـنـجـانـب از غيبت جناب حجه الاسلام آقاى سيد موسى صدر نگران ومـتاءثرم . از جنابعالى تقاضا دارم كه اين موضوع را با سران كشورهائى كه در قضيهفلسطين اجتماع كرده اند در ميان گذاريد و اهتمام آنان را جلب نمائيد. ما و ملت ايران در اينعـصـر گـرفـتـار رژيـمـى هـسـتـيـم كـه بـا اتـكـاى بـه پـشتيبانى آمريكا ملت را در آتشديكتاتورى و كشتارهاى دستجمعى و سلب همه آزادى ها مى سوزاند. ما از شما سران دولتهـاى اسـلامـى بـراى رهائى ملت بى پناه ايران كمك خواهيم . برادران مسلمان شما در زيرچـكـمـه دژخـيـمـان شـاه خـرد شـده انـد و حـكومت نظامى كه در اكثر شهرستان هاى مهم ايرانبـرپـاسـت مـلت را بـه جـان آورده . از پـيـامـبـر اسـلام صـلى الله عـليـه و آله و سـلمنقل مى شود: (كلكم راع و كلكم مسئول عن رعيته ) همه افراد و از جمله شما سران دولت هاىاسـلامـى كـه قـدرت دفـاع از مـلت مـظـلوم مـا را داريـدمسئول هستيد. والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
پيام امام خمينى به ملت شريف و شجاع ايران به مناسبت خروج از عراق
تاريخ 14/7/57
بسم الله الرحمن الرحيم
سـلام و تـحـيت بر برادران غيور ايرانى كه براى رهايى از حكومت طاغوت و خاتمه دادنبه چپاول غارتگران بين المللى نفتخواران به پا خاستند. درود بر مسلمانان بيدارى كهاز حـمـله هـاى پى در پى دژخيمان شاه ، هراس به خود راه نداده و راه اسلام و شهداى مجاهدحق را در پيش گرفته و اساس ستمگران را متزلزل نموده و با تظاهرات مردانه خود پشتاسـتـعـمارگران مفتخوار را به لرزه در آورده اند. اكنون كه من به ناچار بايد ترك جوارمـولى امـيـرالمومنين (ع ) را نمايم و در كشورهاى اسلامى ، دست خود را براى خدمت به شمامـلت محروم كه مورد هجوم همه جانبه اجانب و وابستگان به آنان هستيد، باز نمى بينم و ازورود بـه كـويت با داشتن اجازه ، ممانعت نموده اند، به سوى فرانسه پرواز مى كنم پيشمـن مـكـان معينى مطرح نيست ، عمل به تكليف الهى مطرح است ، مصالح عاليه اسلام و مسلمينمـطـرح اسـت . ما و شما امروز كه نهضت اسلامى به مرتبه بسيار حساسى رسيده است مسؤول هستيم ، اسلام از ما انتظار دارد، چشم جهانيان امروز به سوى شما ملت غيور دوخته شده. دولت هاى استفاده طلب به مطالعه روحيه و مقدار پشتكار ملت ما پرداخته اند. شما مردانو زنـان تـاريـخ بـايـد پايدارى در راه كوبيدن ستمكاران و دفاع از حق را به جهانيان ونسل هاى آينده ثابت كنيد.
مـن در حـال گـرفتارى ها و اشتغالات اخير، اخبار ايران و قيام هاى پى درپى نقاط مختلفهرا مـثـل كـرمـانشاه و بعضى مناطق كردستان و قتل هايى كه به دست دژخيمان شاه واقع شدهمـى شـنيدم و هم متاثر و متاسف بوده و هستم و هم اميدوار و سربلند، اميدوار به شجاعت ملتبـزرگ و سـربـلند از فداكارى آنان در راه اسلام و مستضعفين سربلند باد ملتى كه بافـداكـارى خود قدم در راه پيروزى حق برداشت و سدهاى مانع از آن را يكى پس از ديگرىشـكـسـت پـيروز باد رادمردانى كه با خون خود عزت برباد رفته را باز گرفت و عظمتپـايـمـال شده به دست سلاطين ستمگر را باز يافت من وقتى مطالعه روحيه مردان و زنانجوان از دست داده را مى كنم كه شجاعانه در مقابل مصائب ايستادگى كرده و مى كنند، براىخود احساس شرمندگى مى كنم . من مى بايست با مصيبت هاى شما قدم به قدم همراه و آنچهشـمـا ديده ايد ديده باشم ، مع الاسف نتوانستم در بين شما باشم و آنچه شما لمس كرديدبـكنم لكن از اين راه دور چشمم به شما روشن و قلبم براى امت اسلامى مى طپد. از خداوندتعالى عظمت اسلام و مسلمين و كوتاه شدن دست اجانب و وابستگان آنان را مسئلت مى نمايم .
والسلام عليكم و رحمه الله وبركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 16/7/57
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه طـلاب عـلوم ديـنـى ، دانـش آمـوزان و دانشجويان سراسر كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
در آغـاز سـال تـحصيلى به محصلين علوم دينيه و دانشجويان دانشگاه ها و دانش آموزان كهبراى اسلام و برقرارى حكومت عدل اسلامى به پا خاسته اند، درود مى فرستم .
سالى كه گذشت ، سالفـداكـارى و رنـج تـمـام طـبـقـات مـلت عـزيـز و شـمـا فـرزنـدان اسـلام بـود،سـال نـزديـك شـدن پـل پـيـروزى و نـمـودار شـدن آثـار آن ،سـال كـشـتـارهـاى بـيـرحـمـانـه و بـه عـزا نـشـانـدن مـلت و در عـيـنحـال عـقـب نـشـيـنـى مـحـسـوس شـاه و اربـابـان و نـوكـرهـاى او،سـال گـرايـش تـمـام اقـشـار مـلت بـه اسـلام ضـامـن آزادگـى واستقلال و سعادت و رشد فكرى و عملى و واپس راندن جنود شيطانى و جنايتكاران .
مـن بـا تـايـيـد خـداوند متعال و تمسك به مكتب پرافتخار قرآن ، به شما فرزندان عزيزاسلام مژده پيروزى نهائى مى دهم به شرط اينكه نهضت بزرگ اسلامى و ملى ادامه يابدو پـيوند بين شما جوانان برومند اسلام ناگسستنى باشد و به شرط آگاهى از حيله هاىاستعمارگران راست و چپ و جنود ابليسى آنان و مهرهاه يى به اسم شاه و دولت و وزير ووكيل كه به جان ملت مستضعف افتادند و خون آنان را مى مكند.
هـان ! اى عـزيـزان مـن ! در مـحـيـط مـدارس و دانشگاه ها و دانشسراها آگاهانه و متعهد به پاخـيـزيـد و بـه هـم بـپـيـونـديـد و بـراى نـجـات اسـلام و كـشـور كـوشـش كـنـيـد وقبل از هر چيز عملا از احكام پر ارج اسلام كه سعادت ملت ها رابيمه نموده است پيروى كنيدو جـنـاح هـايـى را كه در اثر تبليغات اجانب ، فريب خورده و بعضى مكتب ها را پذيرفتهاند و يا به آنها تمايل پيدا كرده اند، از حيله دشمن آگاه كنيد و خيانت هاى سران حيله بازمكتب هاى منحرف را افشاء كنيد و براى نجات كشور، از تفرقه و تشتت سخت احتراز كنيد وبا صراحت خواست هاى ما را كه خواست همه مستضعفين است به آنان گوشزد كنيد و شعار مارا كـه شـعـار مـلت مـحروم و مظلوم است به آنان پيشنهاد كنيد، باشد كه با شناخت صحيحبـه شـمـا بـپيوندند و از طرف من به آنان بگوئيد، اسلامى كه شما از زبان ديگران يانـاآشـنـايـان بـه مـكـتـب قـرآن شـنـيـده ايـد و يـا مـنـحـرفـان تـفـرقـه طـلب وعـمـال اسـتـعـمـارگـران بـه شـما معرفى كرده اند اسلام نيست ، بيائيد اسلام عزيز را ازدانـشـمـنـدان آشـنـا بـه مـنـطـق قـرآن بـشـنـويـد و در آن چـيـزى را كـه بـالاتـر ازآمال و افكار شماست بيابيد و گول مبلغان استعمارگران را نخوريد، يك نظر سطحى بهوضع سران اينگونه كشورها كافى است كه شما را بيدار كند.
ديـروز ديـديـد كه رهبر چين از روى نعش هاى عزيزان ما كه به دست دژخيمان شاه به جرمآزاديـخـواهـى بـه خـاك و خـون كـشـيـده شـدنـد، گـذشـت و بـاكـمـال وقـاحت رسما از شاه پشتيبانى نمود و آن هم شوروى و كرملين نشينان كه چه در 15خـرداد و چـه امـروز از كـشـتـار عـمـومى شاه پشتيبانى كردند و مى كنند. تمامى قدرتمندانكـمـونـيـسـت از خـون مـلت هاى مستضعف براى نابودى بشر، آلات قتاله تهيه مى كنند و چهآمريكا جهانخوار بزرگ كه حالش بر همه معلوم است .
اى فـرزنـدان ايـران ! پـيـونـدتـان را بـا مـلت بـزرگمان كه تنها خواهد روى پاى خودبـايـسـتـد و هـيـچ گـونه گرايشى به شرق و به غرب نداشته باشد و به همين مناسبتمـورد هـجـوم چـپ و راسـت قـرار گرفته است و هر روز شاهد كشتار دستجمعى آنان به دستشـرق و غـرب هـسـتيم مستحكم تر كنيد و با شعار واحد توحيدى ، دست جباران و غارتگرانبـيـن المـللى را از مخازن غنى خود كوتاه كنيد وبا دست يافتن به مخازن بزرگ و كوتاهكـردن دسـت زمـامـداران و كـرسـى نـشـيـنـان خـيـانـتـكـار،با همت ملت بزرگ به اداره كشوربـپـردازيـد و سرمايه هاى عظيمى كه امروز به دست دزدهاى غارتگر بين المللى و دودمانپـهـلوى و بـسـتگان آنان و هيات حاكمه و ديگران تباه مى شود، در راه صلاح و خير ملت ومـمـلكـت بـه كـار انـدازيـد. بساط هرج ومرج و اسراف و هرزه گرى ها را به بركت حكومتاسـلامـى در هـم پـيـچـيـد و كـشـور خـود را نـجـات دهـيـد و بـه خـداى بـزرگاتكال كنيد كه نگهدار و معين شماست .
اكـنـون بـه خـواسـت هـاى ابـتـدايـى و مـقـدمـاتـى مـا كـه رسـيـدن بـه سـعـادت و آزادى واستقلال و حكومت عدل اسلامى بدون آن ممكن نيست و بندهائى كه بايد از سر راه برداشتهشود، توجه كنيد:
1!!! برچيده شدن نظام شاهنشاهى كه در طول تاريخ ، تمام تيره روزى هاى ملت مستضعفبـه دست شاهان وبه خاطر نظام شاهنشاهى بوده است و ستمكارى هاى آنان روى تاريخ راسـيـاه نـمـوده است و نمونه اش در عصر حاضر،شاه است كه كشور را به سرعت به سوىسـقـوط مـى كـشـانـد مـوافقت با نظام شاهنشاهى چه به صراحت و چه به وسيله طرحى كهلازمـه اش بـقـاى آن است ، خيانت به اسلام و قرآن كريم و مسلمين و ايران است و هر كس باهر اسم با آن روى موافقت نشان دهد مطرود و اجتناب از او لازم است .
2!!! بيرون راندن تمام عناصرى كه در زمان سلطنت پهلوى متصدى امور مهمه كشور بودهاند مثل وزارت و وكالت كه اينان بدون استثنا شريك جرم وآلت اجراى مقاصد اجانب يا شاهبوده اند و بايد از تصدى امور كشور بركنار باشند و محاكمه و مجازات شوند و فرقىنـيـسـت بـين موافقين دولت و آنان كه با فرصت طلبى و فريبكارى ، خود را به صورتمـخـالف درآورده انـد و بـه فـريـاد بـرخـاسـتـه انـد و آنـان كـه دم از انـتـخـابـات آزاد وعمل به قانون اساسى مى زنند زيرا تمام اينها كوشش دارند با اين نغمه هاى شيطانى ،شـاه را حـفـظ كـنند و بساط سوءاستفاده را ادامه و رونق دهند و غارتگران بين المللى را درچپاول مخازن ما كمك كنند.
3!!! در هـمـه حـال شـعـار مـا قـطـع ايـادى اجـانـب راسـت و چـپ از كـشـور اسـت زيـرا رشد واستقلال و آزادى با وجود دخالت اجنبى از هر جنس و مسلك و مكتب ، در هر امرى از امور كشور،اعم از سياسى و
فـرهـنـگـى ، اقـتـصـادى و نـظـامـى خواب وخيالى بيش نيست و هر كس در هر مقامى و به هرصورتى اجازه دخالت اجانب را در وطن عزيز ما، چه با صراحت و چه به وسيله طرح هايىكـه لازمـه اش ادامـه تـسـلط اجنبى يا ايجاد تسلط تازه اى باشد، بدهد، خائن به اسلام وكـشـور اسـت و احـتـراز از او لازم اسـت زيـرا اگر دخالت اجانب خصوصا آمريكا، شوروى وانـگـليـس وجود داشته باشد، هر رژيمى كه روى كار بيايد تنها آلتى خواهد بود براىعـقب نگهداشتن ملت و ادامه بدبختى ها و محروميت ها از يك طرف و چپاولگرى ها و قلدرى هااز طـرف ديـگـر. عـوض شـدن مـهـره هـا گـر چـه مـمـكـن اسـت مـوقـتـا اوضـاع را بـهـتـر ازحـال حـاضـر كند ولى تاثيرى در سرنوشت ما ندارد زيرا تمام بدبختى ها و گرفتارىهاى مسلمين از دخالت اجانب در مقدرات آنان است .
ايـنـهـا اجـمـالى اسـت از خـواسـت هـاى مـقـدماتى ما و خواست هاى اصلى پس از طى اين مرحلهعـرضـه مـى شـود و بـه خـواسـت خـداى تـعـالى و بـا ادامـه نـهـضـت مـلى اسـلامـى بـاكمال قدرت اجرا خواهد شد.
دوسـتـان مـن ! از مـشـكـلاتـى كـه در راه اسـت هـراسـى بـهدل راه نـدهـيـد كـه انـشـاءالله ديـر يـا زود هـمـه آنـهـاحل و رفع مى شود و خداوند يار حق طلبان است .
و اما وظيفه ما و شما دانشجويان و دانش آموزان و طلاب علوم دينيه :
1!!! اگـر از اسـتـادان و دبـيـران و سـران قـوم ، انـحـرافـى از مـقـاصـد مـلى و ديـنى كهسرنگونى رژيم پوسيده در راس آن است ديديد، شديدا اعتراض كنيد و راه ملت را كه راهخـداسـت بـه آنـان پـيـشـنـهـاد كـنـيـد و در صـورتى كه نپذيرفتند، از آنان احتراز كرده وصـريحا مقاصد منحرف آنان را براى مردم مظلوم شرح دهيد كه اينها خائن به دين و ملت وكشورند و مى خواهند شاه و اربابان او و چپاولگران بين المللى به غارتگرى خود ادامهدهند و ملت را به حال فقر و عقب ماندگى نگه دارند.
2!!! طلاب علوم دينى و دانشجويان با هم روابط دوستانه و فعالانه داشته باشند و براسـاس بـه دسـت آوردن اسـتقلال و آزادى و خلع يد غاصبان از حقوق ملت در تمام ابعادش ،به ساير طبقات ملت بپيوندند.
3!!! شـمـا و ما و ساير قشرها مكلفيم به ارتش بفهمانيم كه بايد زنجير تسلط اجانب رابـا قـدرت نـظـامـى پـاره كند وبه ملت بپيوندد و كشور را از ننگ فرمانروائى مستشاراناجـانـب بـرهـاند زيرا صلاح دين و دنياى همگى در آن است و بدون سرنگونى رژيم شاه ،نجات امكان ندارد.
بـايـد ارتـشيان را آگاه گردانيد كه شاه و عمال سرسپرده او، شما را در راه مقاصد شومخـود يـا ابـرقـدرت هـا و غـارتـگـران ضـد حـق به خدمت مى گيرند كه حفظ منافع اجانب وهـمـدسـتـى بـا اسـرائيـل نـمـونه آن است و كشته دادن و ننگ از آن شماست و حفظ مقام و ادامهسـتـمـگـرى و غـارتـگرى از آن او و ستمگران است . هلاكت و برادركشى ، نصيب درجه دارانجـوان و سـربازان است و استفاده و عياشى براى ديگران ، بايد خود را از شر شاه نجاتدهند و شاهد پيروزى را در آغوش كشند.
شـمـا اى طـبـقه جوان ارتش ! به پا خيزيد و كشور خود را از زبونى و ذلت نجات دهيد ودسـت غـارتـگـران را كـوتـاه كـنـيـد و شـرف و عزت را براى خود به يادگار بگذاريد وسعادت دو دنيا را بيمه كنيد.
وظـيـفـه دانشجويان است كه در محيط دانشگاه هر چه بيشتر ارتش را براى يك قيام همگانىتـشـويـق و تـرغـيـب كـنـنـد وآنـان را بـرادر خـود بـنـامـنـد و بـا صـداى بـلند از آنان سؤال كنند: آيا جواب گل ، گلوله است ؟
4!!! بـسـيـار هـوشـيـارانـه بـه مـسـائل روز نـظـر كـنـيـد وگـول خـدعـه دستگاه شاه راكه با طرح هاى مختلف خواهد ايجاد نفاق كند، نخوريد زير ازقـرارى كـه شـنـيده مى شود، مى خواهند گروهى از دست نشاندگان و مامورين شاه را واداركـنـنـد در دانـشـگاه ها شعارهاى كمونيستى بدهند تا مردم را از خطرات آن بترسانند. حزبتـوده حـزب كثيف مرتبط به دستگاه شاه است و تمام شعارها و نمايش ها براى سست كردننـهـضـت اسـلامـى و نـجـات شـاه از سـقـوط و بـرقـرار داشـتـن دسـتـگـاهچـپـاول و پـايـدار مـانـدن چرخ ‌هاى سوءاستفاده از مخازن ملت محروم است ، شما دانشجويانعزيز موظفيد اين نقشه شيطانى را نقشه برآب نمائيد.
5!!! شما دانشجويان موظف هستيد كه از قيام حق طلبانه و مردانه قشرهاى كارگر و كارمندمـحـروم و مـسـلمـان ايـران كـه بـه اعـتـصاب كشيده شده است پشتيبانى كنيد، اينان مسلمانانمـحـرومـى هـسـتـنـد كـه از حـق كشى رژيم شاه به تنگ آمده اند و براى احقاق حق و همگامى وهـمـدردى بـا سـايـر بـرادران خـود بـه پـا خـاسـتـه و هـمـه مـى دانيد كه تا رژيم فعلىسـركـاراسـت عـدالت اجـتـمـاعـى و رسيدگى به حال زحمتكشان محروم ، امرى است كه جامهعـمـل بـه خـود نـمـى پـوشـد، بـه آنـان از مـن بـگـوئيـد كـهگول دستگاه فريبكار را نخوريد و دست از اعتصابات نكشيد و نهضت اسلامى خود را ادامهدهـيد، تا با خواست خدا دست غارتگران حقوق شما و ساير ملت را قطع و به بركت حكومتاسـلامـى بـه عـدالت حـقـيـقـى و بـرخـوردارى از نـعـمـت هـاى الهـىنـائل شـويـم و بـه آنـان تذكر دهيد: در اعتصابات خود پشتكار به خرج دهيد و شعارهاىاسلامى خود را هر چه بيشتر گسترش دهيد و اتكال به خداى تعالى نموده و مطمئن باشيدپيروزمندانه به حقوق حقه خود مى رسيد.
دوسـتـان عـزيـز! فشار شاه موجب شد كه نتوانم به فعاليت اسلامى خود كه تكليف الهىاسـت ادامـه دهـم و تـصميم گرفتم به يكى از كشورهاى اسلامى مهاجرت نمايم . كويت باداشـتـن گـذرنـامـه و اجـازه ورود، حـتـى عـبور از شهر تا فرودگاه را براى خود خطرناكخـوانـد، فـعـلا عـازم پـاريـس شـدم تـا بـا تمام مشكلات به وظيفه دينى خود كه خدمت بهكـشور اسلامى و مردم محروم وطنم است موفق گردم . اميد است تا مقدار امكان ، به ملتى كهبـراى دفـاع از اسـلام بـه فـداكـارى بـرخـاسـتـه اسـت خـدمـت كنم ، هر چند هيچ نوع خدمتجوابگوى فداكارى هاى مداوم ملت عزيز نيست ، به پيشگاه خداوند عذر تقصير عرضه مىدارم و پـيـروزى مـلت مـسـلمـان و سـربـلنـدى و اسـتـقـلال و آزادى هـمـه را از خـداونـدمتعال مسئلت دارم
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 17/7/57
بيانات امام خمينى
بسم الله الرحمن الرحيم
چنانكه كه بعضى ها مى گفتند، مثل اين كه بعضى از آقايان آمده بودند اينجا و من نبودم ومـثـل ايـنـكـه قـدرى مواخذه و محاكمه مى كردند كه كسى در اين امر دخالت داشته در اين معناايـنـطـور نـبـوده است . مزاج من اولا اقتضاى اينكه بنشينم و اينجا باشم ندارد، اين است كهديروز تصميم گرفتم كه استراحت كنم . امروز كه شنيدم آقايان اينجا تشريف مى آورند،از ايـن جـهت آمدم كه خدمت آقايان برسم من عادت به تشريفات ندارم كه مثلا بين من و كسىواسطه باشد، ارتباط باشد، اين خلاف ادب اسلام است . من در اختيار همه آقايان هستم بهمـقـدارى كـه قـدرت داشـته باشم بالاخره قدرت مى خواهد براى اين كه ماشاءالله شماهاجـوان هـسـتيد و انشاء الله وقتى كه به پيرى رسيديد آن وقت مى دانيد كه آن اقتضاهائىكـه در جـوانـان هـسـت در پـيـر نيست . ما حالا ديگر نفس هاى آخر را مى كشيم و اميدواريم كهبتوانيم همه مان خدمت كنيم به اسلام ، خدمت كنيم به مسلمين ، خدمت كنيم به وطن خودمان .
انقلاب ايران يك برنامه الهى است
الان آشـفـتـه اسـت ايـران آشـفـتـگـى اى كـه شـايـد درطـول تـاريخ يك همچو آشفتگى اى در ايران نبوده است . شما اگر تاريخ را ملاحظه كنيد،آنـقـدر انـقـلاباتى بوده است ، لكن به اين صورت كه از آنطرف جنود ابليسى به جانمردم بيفتند و از اين طرف ملت كشته بدهد، جوان بدهد و مقاومت كند نبوده . الان وضع ايرانايـنـطـور اسـت كه هر جايش را كه ملاحظه بكنيد انقلاب است ، بايد گفت كه انقلاب ايرانهـرجـا كـه بـرويـد، در آن جـا (آنـطـورى كـه بـراى مـا دارنـدنـقـل مـى كـنـنـد) از بـچـه هـاى تـازه بـه زبـان آمـده تـابزرگسال و جوان ها و پيرها و اينها، از دختر بچه ها و پسر بچه ها تا زن ها و خانم هاىبـزرگ و مـردهاى بزرگ يك برنامه الهى در كار بوده است . دست بشر چنين قدرت نداردكه اينطور مردم را بيدار كند كه همه طبقات و همه بچه ها و بزرگ ها، اينها با هم به يكراه بروند. اين يك مطلب غير عادى است كانه لطفى از جانب خداى تبارك و تعالى به ملتايران شد كه بااين نهضتى كه كرده اند و با اين وحدت كلمه انشاءالله مقاومت كنند.
رژيم شاهنشاهى ايران منشا همه مفاسد
و اين فسادى كه در ايران پيدا شده است ، كه همه فسادها زير سر رژيم شاهنشاهى بود.در تاريخ از اولى كه رژيم شاهنشاهى پيدا شده است تا حالا كه ما مشاهده مى كنيم ، هر چهمـفـسـده بـوده ، رژيم شاهنشاهى اين مفاسد را ايجاد كرده منتهى هر وقت به اقتضاى خودش ،يـك وقـت اقـتضايش يك نحو بوده است و در اين عصرى كه من درك كردم و هيچكدام از آقاياندرك نـكرده ايد كه ابتلا به رضاخان انگليس ها آن وقت رضاخان را آوردند و كودتا درستكـردنـد و مـسلط كردند رضاخان را بر ملت ، مامور اجراى مقاصد اجانب بود او، از آن طرفاجراى مقاصد آنها را مى ديد موقوف است به اين كه طبقه روشنفكر طبقه علما، طبقه متدينين، ايـنـهـا را بـكـوبـد و از بـيـن بـبـرد، از آن طرف هم چون آن منافع موقوف به اين بود،عمل كرد به اين كار تا منافع را به جيب آنها بريزد.
هوادارى رياكارانه شاه جنايت پيشه از اسلام و آزادى
خدا مى داند كه ماچه مصيبت ها در زمان اين پدر كشيديم و همه مان هم كه الان مشتركيم در اينكـه در زمان اين پسرى كه خلف آن پدر است ، او حقا پسر رضاخان است يعنى همه خاصيتهـاى فـسـادى كـه در پـدر بـود در ايـن هم هست به اضافه يك چيزهاى ديگر، به اضافهسـالوسـى . رضـاخـان يـك آدم قـلدرى بـود و همه اش هم قلدرى مى كرد، ملت هم آن وقت درمـقـابـلش هـيچ ايستادگى نداشت ، كم يعنى بود، البته بود، اما كم بود، به اين ترتيبكه الان هست نبود آن وقت لكن رضاخان ديگر خودش را نمى چسباند به اسلام و به قرآن وبه احكام مبين اسلام ، ديگر رياكارى نمى كرد سرنيزه بود و مى زد و مى رفت . ايشان آنجـهـات را دارد يـعـنـى بـا سـرنـيـزه مـردم را مـى كـوبـد، آنـقـدرى كـه اوقـتـل كـرد ايـن زيـادتـر از او كـرد بـراى ايـن كـه او يـكقـتـل عـام در مـسـجـد گـوهـرشاد كرد و بعد هم با يك اشرارى ، توسط اشرارى اما اين آقاقـتـل عـام هـا كـرده اسـت و اگـر خداى تبارك و تعالى ، خداى نخواسته مهلتش بدهد، خواهدكرد.
از آن طـرف جـوان هاى ما را از بين برده است ، از آن طرف هر روز كه صحبت مى شود، هميندو سه روز پيش از اين كه در مجلس صحبت كرده ، بايد احكام اسلام را حفظ كرد، بايد چه. خـوب مرد بى عقل تو ديروز تاريخ اسلام كه تاريخ شرافت يك ملت بود برداشتى وتـاريـخ ديگرى را جايش گذاشتى تا تو دهنى خوردى و آنجا تمرگيدى . آزادى ! آقا هىدم از آزادى مـى زنـد، تـو راجع به حزب رستاخيز در نطق هايت مكرر گفتى كه بايد اينهاوارد بـشـونـد در ايـن حـزب ، هـر كس وارد نشد در اين حزب و اگر سوءقصد دارد او را مىكوبيم ، مى زنيم چه مى كنيم و اگر اين هم نيست تذكره به او مى دهيم كه برود بيرون .آزادى ! در كـجـاى ايـن مـمـلكت ما آزادى هست ؟ آزادى قلم دارند مردم ؟ آزادى بيان دارند مردم ؟كجاى آزادى دارند كه ايشان دم از آزادى مى زنند؟ آزادى ! احكام اسلام ! دين مبين اسلام ! حالاتـو، از اسـلام چـه دارى ؟ چـه علامتى از اسلام تو دارى كه دم از دين مبين اسلام مى زنى ؟تو كه دارى اسلام را از بين مى برى .
سرنيزه آمريكاى خبيث ، حافظ شاه
اين ابتلائى كه ما همه الان داريم ، الان جوان ما در ايران مبتلا هستند به اين رژيم فاسد ودارنـد خـون مـى دهـند، كشته مى دهند. همين چند روز پيش از اين در كرمانشاه عده زيادى كشتهشـده انـد، در كـردسـتـان هم ، در ساير چيزهاى كردستان هم مى گويند بوده است چند روزپـيـش هـم كـه ديـديـد تهران را چه كردند، تبريز را چه كردند، مشهد را چه كردند انساننـمـى تـوانـد بشنود اين بلادى را كه اينها قتل عام كردند و هر چه خواستند كردند حالا همدارد حـفـظ ايـن قـدرت خـودش را بـا حـكـومـت نـظـامـى مـى كند.اگر حكومت نظامى ، اگر اينآمـريـكـاى خـبـيـث ده روز سـرنـيزه اش را از سر اين بردارد، همان دربارى ها مى خورندش ‍مـحـتـاج نـيـسـت كه شماها، همان كسانى كه در خود دربار، همان هائى كه محافظش هستند دردربار، اگر بردارد اين سرنيزه را آمريكا از سر اين آدم ، همين ها او را از بين خواهند برديعنى او هيچ تامين جانى ندارد.
اين را بدانيد كه الان من و شما راحت تر از او هستيم . او الان به مصيبت گرفتار است ، مردمرا بـه مـصـيبت انداخته لكن خودش مصيبت ها الان دارد، الان شب و روز ندارد، شب خواب ندارداين آدم ، الان وقتى كه صحبت مى كند، لرزه مى كند و صحبت مى كند، نمى تواند چهار كلمهرا صـاف صـحـبـت كند، اين حالايش است و عاقبتش هم انشاءالله بدتر از اين خواهد شد و آنطرفش هم بدتر از اين طرف خواهد شد.
وظـيـفـه وجـدانـى شـرعـى اسـت كـه بـاهـر وسـيـله مـمـكن به يارى نهضت اسلامى ايرانبشتابيم
ايـن وضـع ايـران در حـال حـاضـر و ما كه در اين جا هستيم و شما آقايان كه در خارج بلادهـستيد، در خارج ايران هستيد وظايفى داريد، اين چنين نيست كه ما از آنجا آمديم بيرون ديگرتـمـام شـد. مـا هـمـه وظيفه داريم يعنى وظيفه عقلى ، وظيفه وجدانى ، وظيفه شرعى داريم ،وظـيـفـه ما اين است كه ما در هر جا باشيم ، جمعا و فردا يكى يكى و اجتماعى كمك كنيم بهايـن نـهـضـت مـقـدس ايران كه آنها در ميدان مبارزه دارند خون مى دهند و ما خارج هستيم و نمىتـوانيم آنجا، برويم بايد در خارج ما هم مبارزه داشته باشيم ، ما هم به هر مقدارى كه مامـى تـوانـيـم با حرف مان ، با قلممان ، با تظاهراتمان ، هر كس هر چه و هر مقدار كه مىتواند، بايد همه ما اين وظيفه را ادا بكنيم .
الان مـمـلكـت ايـران بـه ما صاحب دين شده است ، ما دين داريم الان به آنها، مديونشان هستيمبراى اين كه اينها راجع به مصالح ملت دارند فداكارى مى كنند، ما هم جزء ملت هستيم ، ازملت ايران هستيم ، آنها پس براى خاطر ما فداكارى كردند، خون دادند، حبس بودند. الان ازعـلمـاء مـا چـقـدر در حـبـس انـد. از علماء، از روشنفكران ، از دكترها و مهندسين از محصلين ، ازبـازارى هـا، هـمـه طـبـقـات الان در حـبس اند، عده اى كشته شده اند، عده اى محبوس اند، اينهابراى خاطر همين ملت بوده ، براى خاطر اسلام بوده و ما كه مسلم هستيم و ما كه ملى هستيم ،مربوط به اين ملت هستيم ، به اينها دين داريم ، بايد
ديـنـمـان را ادا بـكـنـيـم . مـن كـه يـك طـلبه هستم دينم را اداء مى كنم به اين كه بنويسم ،بـگـويـم بـه شـمـا عـرض بـكـنـم ، شـمـا كـه آقـايـان هـسـتـيـد،مـحـصـل هستيد، هر رشته اى را كه داريد بايد دينتان را به اين ملت ادا بكنيد. اينها را خردكـردنـد زير پاى خودشان ، خداوند انشاءالله خردشان بكند و مى كند انشاءالله . بنابرايـن مـا همه موظف هستيم كه توجه داشته باشيم به آنها و هر مقدار كه مى توانيم ، البتههـمـه كار كه ما نمى توانيم بكنيم ، آن مقدار كه در وسعمان هست ، در قدرتمان هست در خدمتبه اين ملت و در خدمت به اين خلق ما دين خودمان را ادا كنيم .
تلاش ابر قدرت ها براى حفظ شاه و رژيم منفور پهلوى
عـلاوه بـر ايـن خوب خود ما هم اهل اين ملت هستيم ، مى بينيم كه تمام مخازن دارد مى رود توجـيـب آمـريـكا وبرادران او. نفت ما اگر اينطور كه حاتم بخشى مى كند محمدرضا اگر ايننشود، نفت ما به اين زودى تمام نمى شود،مخازن ما به اين زودى ها تمام نمى شود لكن درنـفـت را بـاز كـرده انـد و حـراج كـرده دارنـد مـى بـرنـد همه را، خورند همه را، از آن طرفانـگـليـس هـا مـى برند و از اين طرف كسان ديگر، آمريكائى ها كه از همه بدترند، از آنطـرف هـم شـوروى هـا، هـمـه ريـخـته اند به جان اين ملت و همه دست به هم داده اند تا اينمرديكه را نگهش دارند و اين چيزها را ببرند.
شـمـا ديـديـد كـه چـنـد روز پـيـش از اين رهبر چين آمد كه (خير اين رهبر چين ، رهبر چند صدمـيـليـون جمعيت ، يك ميليارد جمعيت است و خلق چين چطور و كمونيست چطور و ما چطور هستيم )مـرديـكه آمد ايران ، يك كسى كه قتل عام ها كرده ، وارد به او شد، از روى كشته هاى ما باهـليـكـوپـتـر رد شـد، نـتـوانـسـتـند او را از توى خيابان ببرند براى اينكه مردم هياهو مىكـردنـد، داد و قـال كـردنـد، هـمه اينها رامرديكه دانست نه اينكه نمى دانست .... چقدر جمعيتهـمراهش بود، از روى كشته هاى ما عبورش دادند و بردندش آنجا و دست به دست هم دادند وبـا كـمـال خـوشـروئى با هم عرض كنم چه كردند اين آدم اينها بازى ميدهند مردم را، از آنطـرف ديديم كه در 15 خرداد اينهمه جمعيت از ايران كشته شد و شوروى روزنامه هايش ازايـنـها تاييد كردند و گفتند كه آنها يك دسته ارتجاعى بودند و يك دسته چه بودند كهمى خواستند چه بكنند و حالا هم همانطور است كه تاييد مى كنند از او، آمريكا كه معلوم است.
اينها مى خواهند كه تمام مخازن ما را ببرند و اين ملت بيچاره بعد از اين كه نفتش و منابعشاز بـيـن رفـت بـعـد بـايـد چـه بـكند؟ خدا مى داند چه بايد بكند. اين آقا مى گويد كه ازخورشيد بايد ما چيز بگيريم ، تو چراغ نفتى را نمى توانى روشن كنى ، شما مى خواهيداز خـورشـيـد قـدرت بـگـيـريـد؟! ايـن حـرف هـا چـه اسـت ، ايـن حـرف هـابـراىاغـفال مردم است . تمام اين صحنه سازى ها كه دارند مى كنند براى آن است كه اين مرديكهرا نگهش دارند اينها با قدرت هاى خودشان .
غارت اموال ملت توسط شاه و پدرش
در داخـله هـم هـر كـس كه بگويد كه اين بايد بماند يا خوب است بماند، اين خائن است كهگـويـد خوب است بماند، براى اين كه در داخله همه ديدند كه اين شخص چه مى كند و بامـردم چـه كـرده اسـت و بـا مـخـازن مـا چـه كـرده اسـت ، بـامـال مـا چـه كـرده اسـت . چـقـدرهـا در خـارج ، ايـن آدم ، چـقـدر ازمـال مـردم گـرفـته اند و در خارج الان ويلا دارند و ملك دارند و چه دارند و چه دارند، همهاينها از مال ملت بوده . خوب ، ما رضاخان را ديده بوديم ، يك سربازى لخت بود كه آمد وحـالا هـر يـك از آنـهـا صـاحـب مـيـليـاردهـا دلار شـده انـد، ايـن ازمـال هـمـين ملت است . در تمام شركت ها اينها شركت دارند هر شركتى كه در ايران تاسيس ‍شده يك مقدارش مال اينهاست .از نفت هم كه همينطور دارد به آنها مى دهد. يك مقدارى گيرند،يك مقدار كمى مى گيرند كه اين مقدار هم به آنها آهن مى دهند، چيزهائى كه به درد ما نمىخورد، بله به درد ايشان اين مسلسل ها مى خورد براى اين كه بزنند و مردم را بكشند، بهدرد مـلت مـا نـمـى خـورد ايـن چـيزها. يك مقدارى از آن هم توى جيب خودشان و توى جيب عائلهشـان مـى رود و بـه تـبـليـغـات مى دهند در خارج . خدا مى داند اينها چقدر، مى گويند صدمـيـليـون دلار خرج تبليغات ايشان است كه به خارج مى دهند براى تبليغ كردن ، تبليغچه ؟ تبليغ اين كه اين آقا براى ايران لازم است باشد، اگر اين برود، كمونيست مى شودايـران !. چـرا كـمـونـيست مى شود ايران اگر اين برود؟ ملت ايران يك ملت مسلم است ، ملتايـران شـعـارشـان اسـلام اسـت ، شـعـارشـان ديانت است چرا كمونيست مى شود؟ ايشان همينطـورى دارنـد مـنـتـشـر مى كنند. حالا اخيرا هم مى گويند كه بناست كه ، درست كرده اند يكدسـتـه اى را كـه دانشگاه وقتى كه باز شد، در دانشگاه شعار كمونيستى بدهند براى اينكه به مردم بفهمانند كه ببينند الان كمونيست ها هستند، نه اينها سازمان امنيتى هستند، اينهاكـمـونـيـسـت نـيـسـتـنـد. بـا هر حيله و با هر حقه اى هست اينها مى خواهند اين را نگهش دارند ونگهداشتنش هم براى آن است كه ايشان بهتر از همه نوكرى دارد مى كند.
با بيرون كردن نفتخورها و مفتخورها، ملت كشور را اداره خواهد كرد
ما حرفمان از اول تا حالا اين بوده است كه ما يك مملكتى داريم براى خودمان مى خواهيم ، مانـمـى خواهيم آمريكا سرپرست ما باشد ما نمى خواهيم همه منافع ملت را آمريكا ببرد، همهمـنـافـع مـملكت را شوروى ببرد، گاز را شوروى ببرد و نفت ما را آمريكا ببرد و يك سفرهبـازو هـر چـه هـر كـس مـى خواهد هرچى بخورد، ما نمى خواهيم اينطور باشد. ما مى خواهيمخودمان ، يك جمعيتى هستيم ، هر چى هستيم به شما چه ما هر چى هستيم ، مى خواهيم خودمان اززمـين خودمان و از آب خودمان و از نفت خودمان و از مخازن خودمان كه همه غنى اند اينها، ما مىخواهيم از همين ها استفاده كنيم و دزدها را كنار بگذاريم كه مى خوردند و مى بردند، آنها راهـم كـنار بگذاريم ، خودمان اداره كنيم مملكت خودمان را. ما سرپرست لازم نداريم ، بد ادارهمـى كـنـيم خودمان كرديم خوب هم اداره مى كنيم خودمان كرديم ما حرفمان اين است و كى مىتواند بگويد نخير (شما) بايد حتما كس ديگر بيايد شما را اداره
كـنـد؟ بـه شـمـا چـه ربـطـى دارد؟ مـا يـك مـمـلكـتـى داريـممـال خـودمـان ، مـخـازنش هم مال خودمان ، خودمان مى خواهيم اداره اش بكنيم . مى گوئيد نمىتـوانـيـد، اداره كـنـيـد نـتـوانـيـم ،بـه شـمـا چه ربطى دارد؟ ما نمى خواهيم اداره اش كنيم ،حـرفـمان اين است كه شما برويد بيرون . حال آنكه اگر اينها بروند بيرون ، اگر اينمـفـتـخـورهـا و ايـن نفتخورها را ما كنار بزنيم ، نفتخورها عبارتند از همين ابر قدرت ها و هممـفـتـخـور هـسـتـنـد هـم نفتخور و مفتخورها هم همين عائله پهلوى و تمام آنهائى كه در اين 50سال با اينها رابطه داشته اند از هر طبقه اى كه مى خواهد باشد، اينها مفتخورهائى هستندكـه روى نـعـش جوانان ما دارند استفاده از موقعيت همين مملكت مى كنند، ما مى گوئيم كه ، ايننـفـتـخـورهـا و اين مفتخورها را اگر ما بيرونشان بكنيم يك مملكت غنى داريم كه مى توانيماداره اش كنيم تا آخر. اين جور نيست كه مملكت ما بودجه اش ناقص باشد، خورنده اش زياداسـت بـودجـه نـاقـص نـيـسـت ، آنـهائى كه مى خورند زياد است ، خرج اين اشخاص خارجىتـبـليـغـاتـى نـمـى دانـم خـرج ايـن اشـخـاصـى كـه درداخـل هـستند براى حفظ ايشان و امثال و ذالك ، اين مستشاران كه از خارج مى آيند، اينها زيادمـى خـورنـد، هـمـه ايـنـهـا ريـخـتـه انـد درايـن كـشـور بـراى مـخـازن مـا و دارنـد آن راچپاول مى كنند و مى برند.
اگـر مـا دسـت ايـنـها را كوتاه كنيم و انشاءالله كوتاه مى كنيم و ملت انشاءالله قيام كردهاست و كوتاه خواهد كرد، اصلش بيرونشان خواهيم كرد انشاءالله ، اگر ما يك همچو چيزىمـوفـق بـشـويم ، هم نفت مان به اندازه كفايت است ، و هم خودمان مى توانيم اداره كنيم مملكتخـودمـان را. كـى گـفـتـه تـو بـيـائى اداره كـنـى مـمـلكـت مـا را و يـاعمال تو بيايند اداره بكنند؟
تا قطع يد آمريكا و ساير ابر قدرت ها نهضت ادامه دارد
ما اين همه مستشار مى خواهيم چه كنيم ؟ اين مستشارها همه براى اين است كه حفظ كنند او را وغـارت كـنـنـد مـا را، حـفـظ ايـن بـراى غـارت ، كـه اينها مى خواهند غارت كنند، حالا اگر مىتـوانـسـتـنـد يـكى بهتر از اين بياورند، او را مى آوردند، همچنان عشقى به چشم و ابروىايـشـان نـدارنـد لكـن الان نـمى توانند او را بردارند، هر كس كه را بياورند ما همين هستيم.اگر بنا باشد كه كودتا بكنند و يك نظامى روى كار بياورند، يا بايد بكشند يا بايدبـرونـد. هـمـين طور كه حالا هستيم ، يا بايد مسلسل را بكشند و همه ملت را بكشند يا بايدكنار برود. تا آمريكا نرود و تا دست اين ابرقدرت ها از روى مملكت ما برداشته نشود، مانـهـضـت مـان بـرقـرار است و فريادمان هم برقرار است و كارهايمان را هم انجام مى دهيم وانشاءالله موفق خواهيم شد.
هيچ قدرتى نمى تواند با ايران كه مورد توجه افكار عمومى دنياست مقابله كند
آقايان نترسيد از اين ابرقدرت ها. اگر يك ملتى قيام كرد براى مصالح خودش ، يك وقتمـى خواهد جنگ خارجى بكند، در جنگ خارجى ما هيچ هستيم و آنها همه چيز دارند. يك وقت ملتىيك حرفى دارد كه همه عالم مى پذيرند اين حرف را كه ما ملتى هستيم و نمى خواهيم اجانبتوى مملكت باشند، توى خانه ما باشند، از
خانه مان بيرون برويد.اين را كسى نمى تواند با آن معارضه كند، اگر هم معارضه كنديـك عـدد خـيـلى كمى مى توانند معارضه كنند والا با افكار عمومى دنيا مواجه خواهند شد وهـيچ قدرتى با افكار عمومى دنيا نمى تواند مقابله كند. ما الان متوجه كرديم تمام افكارعـمـومـى دنـيـا را بـه ايـران ، الان ايران مورد توجه همه است يعنى يك چيزى است كه همهدارنـد مـطـالعـه مـى كـنند در ايران ، ايران را دارند مطالعه مى كنند آنها منتهى مطالعه مىكـنـند براى چاپيدن شايد يك اصحاب خيرى هم باشد كه مطالعه مى كند كه ملت چرا اينجـور اسـت ، چـه شـده اسـت ، جـرا بـايـد اينطور باشد؟ اين كم كم توجه همه است كه همهمـتـوجـه شـدنـد بـه اين كه يك ملتى به پا خاسته و گويد كه من حق خودم را مى خواهم ،نمى گويد كه من حق ديگران را مى خواهم ، اين ناچار بايد تبعيت از آن بشود.
نويد پيروزى در سايه اتحاد
و مـن بـه شـمـا مـژده مى دهم كه انشاءالله اگر چنانچه دست به هم ، همين طورى كه داديد،دسـتـتـان در دسـت هـم باشد، مخالفت ها را كنار بگذاريد و با هم دوست باشيد، همه با همهـمـقـدم بـاشـيـد، نـتـيـجـه خـواهـيـد بـرد و كـلك ايـنـهـا را انـشـاءالله خـواهـيـد كـند و مملكتمال خودتان خواهد شد و آن يك كلمه اى هم كه به شما آقايان خارج از كشور عرض مى كنمايـن اسـت كـه گـاهـى من مى شنوم ايران كه بودم گاهى مى شنيدم ، اين جا هم شايد شنيدهباشم كه آقايان بينشان يك اختلافات جزئى يك كدورت هاى جزئى است ، به نظر من اينصـحـيح نيست ، شما همه برادر هم هستيد چرا با هم ، سر چه با هم اختلاف داريم ؟ ما بايدهـمـه دسـت بـه هـم بـدهيم و او را كه دشمن همه است از بين ببريم . اگر ما بنا باشد كهخودمان باهم اختلاف بكنيم ، او آسوده سرجاى خودش مى نشيند و قواى ما صرف خودمان مىشـود. ايـن هـم يـك نـيـرنـگى است كه آنها هميشه داشته اند كه بين همين طبقات مردم اختلافبيندازند دو تا حزب درست بكنند، اين حزب كذايى و حزب كذا، بين آن دو را حزب اختلافبـيـنـدازنـد و مردم را فلج بكنند، يا مثلا يك نفر بياورند جلو، يك چيزى از او درست بكنندبـعـد هـم مـردم بـه او مـشـغـول بـشـونـد، مـدت هـا سـر ايـن دعـوا بـكـنـنـد و قـوايـشـانتحليل برود و آنها استفاده بكنند.
شـمـا آقـايـان كـه در خـارج هـسـتـيـد بـا هـم بـرادر بـاشـيـد،حل كنيد اختلافات را، اگر يك وقت كدورتى از يك برادرى ديديد، برادروار برويد پيشاو بـگـوئيـد فـلان كـار شـده اسـت و مـن بـه واسـطـه آن كـدورت دارم ،حل بشود اين كار.
همه بايد خدمتگزار اسلام و كشور باشيم
على ايحال من توفيق شما را، همه آقايان را از خداوند تبارك و تعالى مى خواهم و اميدوارمكه تحصيلات شما در اين جا به آخر برسد و با سربلندى برگرديد به وطن خودتانو زمـام امـور وطـن را اشـخـاص ‍ مـهـذب ، اشـخـاص صـحـيـحالعـمـل بـه دسـت بـگـيـرنـد و هـمـه شما خدمتگزار، همه ما خدمتگزار به اين مردم و به وطنخودمان و به اسلام باشيم .
و اينهم عرض كنم كه من مزاجم اقتضاى اين كه هر روز بيايم اينجا با اين وضعى كه الانهـسـت ، نمى كند و من الان خسته شده ام و گفتم چاره اى ندارم كه با آقايان صحبت بكنم . منمـعـذرت مـى خـواهـم از آقايان كه نمى توانيم بيايم . اولا كه اين را عرض بكنم كه من ازاولى كـه داخـل در ايـن بـاغ شـدم اجازه دخالت به كسى ندادم ، به نزديكان خودم هم اجازهدخـالت هـيـچ وقت نمى دادم ، خودم مستقل بودم در كارهايم ، خودم هر كارى را مى خواستم مىكردم و هر كارى را نمى خواستم نمى كردم و بر اثر تشخيص خودم و تفكر خودم كارها راانـجـام مى دادم . خيال نكنيد كه من اين جا حالا آمدم مثلا ارتباط خاصى با كسى داشته باشميـا كـسـى در كـارهـاى مـن دخـالت بـكند و من هم تقليد بكنم از او. اين حرف ها نيست در كار،كـدورتـى نداشته باشيد از اين جهت كه من مثلا اگر رفتم بيرون براى استراحت ، اين يكچـيـزى بـوده اسـت كـه من مثلا به آقايان رسيدگى نكنم ، خدمت آقايان نرسم ، نه در خدمتهـمـه آقـايـان هـسـتم و آن جا هم ، منزلم درش باز است ، هر كس از آقايان كه بخواهد بيايدآنـجـا لكـن از ايـنكه بيايم در اين محل ، اين جا باشم و يا اين كه آن جا هر روز بلند شومبيايم اين جا، از اين معذرت مى خواهم براى اين كه مزاج من چنين اقتضائى ندارد و من بايدبرگردم آن جا و استراحت بكنم و انشاءالله خودم را حاضر كنم براى خدمت به همه آقايان.
والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation