بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 14, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
     SAHIFE16 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

جناح ها بدون روحانيت يك شاهى ارزش ندارند
ايـن اشـتـبـاه هست كه بعض جناح ها از قرارى كه امروز به من كاغذ بعضى از آقايان رسيداينها ديگر از روحانيت صحبت نمى كنند، نمى فهمند اينها، اينها نمى دانند كه بى روحانيتيـك شـاهـى ايـنـهـا ارزش ندارند. اگر چنانچه دست ناپاكى در كار نباشد و اينها را وادارنـكـنـد به اينكه در نوشته هايى كه مى نويسند روحانيت را ساقط كنند و اگر مقصود ايننـبـاشـد كـه جـنـاح هـا با هم مختلف بشوند و متشتت بشوند و از راه بى فهمى باشد، بىادراكـى بـاشـد و هـواى نـفـس باشد، اصلاح كنند خودشان را، تمام جناح ها با هم بشوند،سازمان واحد باشد، يك حزب الهى در مقابل حزب رستاخيز، حزب خدا، حزب الله ، همه باهـم بـاشـيـد، هـمه باهم صحبت كنيد همه با هم قيام كنيد، همه با هم قعود كنيد. هر دسته اىعـليـحـده و آن بـراى خـودش ، آن بـراى خودش ، غلط است امروز. روحانيين با آنها، آنها باروحانيين ، دانشگاهى با شما شما با دانشگاهى ، بازارى با همه ، كارگر با همه .
مصيبت مشترك است ، همه با هم قيام كنيد
هـمـه شـمـا يـك مصيبت داريد، همه گرفتار يك مصيبت هستيد. مصيبت ، مصيبت مشترك است . همهمـصـيـبـت زده هـسـتـيـم . يك امرى نيست كه اختصاص به روحانيت داشته باشد، اختصاص بهاحـزاب داشـتـه بـاشـد يـا اخـتـصـاص بـه دانـشـگـاهـى داشته باشد. اين مطلبى نيست كهاخـتـصـاص داشـتـه باشد، اگر نفت را مى برند، نفت همه را دارند مى برند، اگر يك مشتآهـنـپاره بيخود وارد مى كنند در مملكت ، براى همه هست اين مصيبت ، اگر مستشارهاى آمريكا رادر ايـنـجـا مـى آورنـد، ايـن مـصيبت براى همه هست ، براى يكى و دو تا نيست ، اگر پايگاهبراى آمريكا درست مى كنند، اين براى همه هست ، اگر خيانت به ما مى كنند، خيانت به ملتمـى كـنـنـد، خـيـانـت به همه است . همه دست به دست بدهيد، عليحده هر كس براى خودش يكسـازى بـزند، اين غلط است ، اين شكست است . بايد سازمان داده بشود به اين قيام با ايننـهضتى كه الان بالفعل موجود است ، بايد عقلاى قوم سرهاى قوم سازمان بدهند به اين، يـعـنـى روابـط پيدا بشود بين همه جناح ها، همه شهرستان ها بايد با هم روابط داشتهبـاشـند، بايد، مجالس در روز واحد باشد. يكى از اقسام روابط كه من سابق مى خواستمدر قـم ايـجاد بكنم و نگذاشتند ايجاد بشود !!! خداوند اصلاحشان كند انشاءالله من بنابرايـن گـذاشـتـم كـه در تـمـام ايـران ، يـك روز تـعـطـيـل ، يـك روز اجـتـمـاع بـاشـد، اجتماعاهـل عـلم يـعـنـى فـرض كـنـيـد روز شـنـبـه يـا شـب شـنـبـه تـهـران يـك اجـتـمـاعاهـل عـلمـى بـاشـد، خـراسـان اجـتـمـاع اهـل عـلمـى بـاشـد، فـلان ده هـم اجـتـمـاعاهل علمى باشد، فلان جا هم چه باشد، اين يك سازمان بود، نگذاشتند، نفهميدند.
حـالا آقـايـان بـيدار بشويد، ملتفت باشيد، دشمن شما حالا هم قوى است ، حالا با چاقو آمدهبـه مـيـدان ، حـالا بـا تـانـك آمـده بـه مـيـدان حـالا !!! عـرض بـكـنـم كـه بـامسلسل آمده به ميدان ، لكن نترسيد از
اين مسلسل ها، مسلسل ها چيزى نيستند، شما حقيد، حق با شماست ، خداوند تعالى با شماست ،سـازمـان بـدهـيـد بـه ايـن ، نـهضتى كه الان در ايران پيدا شده است ، روابط بايد با همبـاشـد. آقـايـان عـلمـا بـا همه جناح ها، همه جناح ها با آقايان علما، همه ملت با هم سازمانداشته باشد. سران قوم در يك وقت معين اجتماع داشته باشند با هم كه اگر يك روزى يككلمه اى فرض كنيد از يك جايى صادر شد، تمام با هم يك كلمه باشند، يك حركت باشنداهـالى ايـران . مـژده مى دهم به همه جناح هايى كه در ايران براى اسلام ، براى احقاق حققيام كردند كه (ان الصبح لقريب ) نزديك است انشاءالله .
براى رسيدن به پيروزى ، هواهاى نفسانى را بكشيد و همه با هم باشيد
شـمـا پـيروزيد انشاءالله اما به شرط اينكه عوامل مختلف در كار نباشد، به شرط اينكههـواهـاى نـفسانى ، اين براى خودش بكشد و آن براى خودش بكشد، اين نباشد در كار. همهبـا هـم بـرادريـم ، من يك طلبه هستم ، تو هم يك آقا هستى ، آن هم يك كاسب هست ، آن هم يكدانشگاهى هست ، آن هم يك دكتر هست ، آن هم يك مهندس هست آن هم يك روشنفكر هست ، همه ما باهم مصيبت واحده داريم ، همه با هم بايد بنشينيم و شيون كنيم .
خـداونـد انـشـاءالله بـه همه جناح ها توفيق بدهد، به همه سلامت بدهد. خداوند انشاءاللهقطع ايادى اجانب را از مملكت اسلامى بكند و از همه ممالك اسلامى بكند
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
پيام امام خمينى به ملت ايران به مناسبت قيام مردم يزد
تاريخ : 29/2/57
بسم الله الرحمن الرحيم
براى جنايات پنجاه ساله دوره سياه پهلوى بايد در عزا باشيم
سلام و تحيت بر مومنين محترم يزد و ساير شهرهايى كه با خون خود بزرگداشت اربعينخـونـيـن تـبـريـز را گرامى داشتند. مع الاسف ما بايد در اربعينى بعد از اربعين بلكه دراربـعـيـنـات پـنـجاه ساله دوره سياه و عزاى اين ملت بزرگ ، در حوادثى كه در اين پنجاهسـال از اخـتناق و قتل و حبس و تبعيد و بالاتر از آن از ورشكستگى اخلاقى و فرهنگى بهدست اين دودمان نشاندار كه در عقب نگه داشتن و به فساد گراياندن و به فحشا كشاندننـسـل جوان ما نقش بزرگى داشتند و الحق ماموريت را خوب انجام دادند، در سوگ بنشينيم ودر هـدر دادن مـخـازن زيـرزمـيـنـى و از آن مـهـمـتـر مـخـازن روى زمـيـنـى كـهنـسـل جـوان اسـت در عـزا بـاشـيم . در كودتاى انگليس به دست رضاخان و آمريكا به دستمحمد رضاخان در سوگ باشيم
واژه (ايرانى ) و (بيگانه ) در تعبير شاه
در منطق شاه و مزدوران وابسته اش ، اهالى محترم تبريز كه يكپارچه به پا خاستند و بافـريـاد مـرگ بر شاه زمين را لرزاندند تعدادى از بيگانگان بودند كه از خارج مرز بهطـور قـاچـاق وارد شـده بـودنـد. و شـمـا اهـالى مـحـترم يزد كه دلاورانه قيام نموديد و باتعطيل عمومى و شعار متداول مرگ بر شاه ، عامل آمريكا را ديوانه تر كرديد معدودى هستيدكـه از آن طـرف مـرز بـه صـورت غير قانونى وارد يزد شديد! اهالى ايران از شرق تاغرب و از شمال تا جنوب كه يكپارچه از شاه متنفرند! اينان همگى به صورت قاچاق واردايـران شـده انـد! در ايـن مـنـطـق ، ايـرانـى خـلاصـه مى شود در شاه و دار و دسته اش و ازمـستشاران و كارمندان آمريكايى و انگليسى و روسى و صهيونيستى غارتگران بين المللىكه اقتصاد ايران را قبضه كرده اند.
تا برپايى حكومت عدالت گر اسلامى از پا نمى نشينيم
مـا كـه بـا ايـن مـنـطـق هـا روبـرو هـستيم به خواست خداوند تعالى تا برچيده شدن بساطارتجاعى شاهنشاهى و برپا كردن حكومت عدالت گر اسلامى دست از مبارزه بر نمى داريمتا حكومت دموكراسى به
مـعـنـى واقـعـى جـايـگـزيـن ديـكـتـاتـورى هـا و خـونـريـزى هـا شـود. اكـنـون بـراىنـيـل بـه ايـن مـقـصـد عـالى انـسـانـى و اسـلامـى بـر هـمـه طـبـقـات اسـت كـهيكدل و يكجهت به پا خيزند و با درك شرايط زمانى و مكانى شعار دهند و از خواست هايىكه در نهايت اثبات نظام شاهنشاهى و زير پا گذاشتن خون هاى به ناحق ريخته شده مردمايـن مـرز و بـوم اسـت احـتراز كنند. و نقطه اصلى همه جنايات را كه شخص شاه است نشاندهـنـد و گـرفـتارى ملت را در اين حكومت ارتجاعى گوشزد جهانيان كنند. سران قوم بايدمـلت را در مـسـيـرى كـه يـافـتـه است و دشمن را شناخته تا به قيام دست زده است ، هدايت وپشتيبانى كنند و در اين موقع بسيار حساس ملت را از مسير انتخابيش با كجروى ها منحرفنكنند.
عذر تراشى و سكوت در پيشگاه ملت پذيرفته نيست
امروز ملت شجاع با يافتن راه خود به پا خاسته و به بهانه بهانه جويان خاتمه داده ،راه عـذرهـا مـنـقـطع شده و در پيشگاه ملت پذيرفته نيست و در پيشگاه مقدس حق تعالى هيچگـاه پـذيـرفـتـه نـبـوده اسـت . آيـا كسانى كه عذرتراشى مى كنند و مهر سكوت را نمىشكنند و گاهى به سكوت توجيه مى كنند، مى دانند چه تحولاتى در شرف تكوين است ؟روزنـامـه اطـلاعـات شـمـاره (15575) را ديـده انـد كـه نـوشـتـه اسـت در عـريـضه سپاسزرتـشـتـيـان در جـواب شـاه آمـده اسـت كـه جـامعه زرتشتى سراسر جهان نسبت به شاهنشاهآريـامـهـر سـپـاسـگـزارى و حـق شـنـاسـى عـمـيـق در خود احساس مى كنند زيرا از زمانى كهپـارسـيان از ايران مهاجرت كردند، هيچ كس ديگر تا اين حد در احيا و حفظ تاريخ ، مذهب وفـرهـنگ زرتشتيان از آنان حمايت نكرده است ؟ توجه كرده اند كه تغيير تاريخ اسلام بهتـاريـخ گـبـرهـا بـراى احـياء زرتشتى گرى و احياء مذهب و آتشكده آنها به رغم اسلام وبراى سركوبى آن است ؟ آيا مطلع هستند كه در يك مصاحبه اى در خارج گفته است مذهب درحـكـومـت نـقشى ندارد؟ اكنون با اختناق همه جانبه و سلب آزادى به تمام ابعاد و فشارهاىتوانفرسا، ايران بيدار در آستانه يك انفجار عظيم است و به سرعت جلو مى رود.
دسـتـگـاه جـبـار بـا اعـصـاب خـرد شـده و بـا ادامـه قـتـل وچـپـاول در بـلاد مـخـتـلف مـثـل جـهـرم و اهـواز و بـا دسـت زدن بـه خـرابـكـارى و انـفـجـارمـنـازل آزاديـخـواهـان و دزدى و ضرب و جرح علنى افراد مبارز و حمله سبعانه به جوانانمـسـلمـان در كـوه ها توسط گروه انتقام ساخته شاه و بستن ماليات هاى كمرشكن به كسبهمتعهد به انتقام شركت در اعتصاب همگانى ، اجازه تنفس را هم از ايرانيان سلب كرده است
آرامـش مـردم بـدون كـنـاره گـيـرى شـاه و انـتـقـام از او خـيـالى اسـتباطل
كـسـانـى كـه از حـال ايـن مـلت رنـجـديـده در ايـن پـنـجـاهسـال آگـاهند و به سرنوشت ايران علاقه دارند از جميع طبقات ، از كارگر تا دهقان ، ازدانـشجويان قديم تا دانشگاهى ها، از لشكرى تا كشورى بدانند به دست آوردن آزادى دربـركـنـار شـدن شـاه و دودمان اوست كه دشمن سرسخت ملت و نقطه اصلى بدبختى است وتصور آنكه بدون كنار رفتن و انتقام از او آرامش ملتى كه همه چيزش به دست او به بادرفته است به او برگردد، خيالى است باطل .
از خداوند متعال وحدت كلمه مسلمين و خصوص ملت سربلند ايران را خواستار و قطع ايادىاجانب و عمال آنها را اميدوارم
والسلام على من اتبع الهدى
روح الله الموسوى الخمينى
بيانات امام خمينى به مناسبت سالروز 15 خرداد
تاريخ : 10/3/57
بسم الله الرحمن الرحيم
تبعيت چنگيز و مغول از قانون ياسا
ايـران يـك مـمـلكـت نـمـونـه اسـت و مـن بـعـيـد مـى دانـم كـه در تـمـام ممالك دنيا يك مملكتىمـثـل ايـران و يك ملتى مثل ملت ايران مظلوم گمان ندارم باشد، حتى سابقه هم شايد كمترداشته باشد. در تاريخ هست كه چنگيز با آن طبع وحشيگرى و صحرايى كه داشته است ،بـا آن خـونـريـزى هـايـى كـه كرده است تابع يك قانون بوده است كه به آن قانون مىگـفـتـنـد (يـاسـا نـامـه بـزرگ ) و مـغـول ، چـنـگـيـز و سـايـرمـغـول تـخـلف از آن قـانـون نـمـى كـردند، حتى تعبير بعضى اين بوده است كه احترام آنقانون پيش مغول مثل احترام قرآن در صدر اسلام پيش مسلمين بوده است ، تخلف از آن قانونمطابق با مرگ بوده است . اين مغول و اين چنگيز كه تابع يك قانونى بوده اند، ما ببينيمكـه آيـا در ايـن زمـان در ايـن عـصـر كـه ما واقع هستيم ، اين رژيم ايران اين شاه ايران آياتـابـع چـه قـانـونـى اسـت ؟ آيـا هيچ قانونى در ايران حكومت دارد؟ احترام براى قانونىقـايـل هـسـت ؟ ايـن رژيـم و ايـن سـركـرده رژيـم احـتـرامـى بـراى طـبـقـات مـلتقايل هست ؟ ما حساب مى كنيم ، يكى يكى آن اندازه اى كه مقتضى است ، يكى يكى حساب مىكنيم .
آيا رژيم ايران تابع قانون اسلام است ؟!
بـبـيـنـيـم كـه آيا ايران و اين رژيم ايران تابع قانون اسلام است ؟ در سرتاسر تهرانمشروب فروشى ها بيشتر از كتاب فروشى هاست مى گويند و امن و آزاد و هر طور دلشانمى خواهد آنها عمل مى كنند و اگر كسى تعرض به آنها بكند، آنها را تخطئه كنند، ظلم مىكـنـنـد. كـدام يـكى از قوانين اسلام در ايران و در محيط رژيم ايران جارى است ؟ ظلم كه درآيـات قـرآن و در احـكـام اسلام آنقدر نسبت به آن صحبت شده است ، راجع به ظالمين صحبتشـده اسـت ، ايـران و رژيـم ايـران عـدالت پـروراسـت ؟ عدالت اجتماعى ؟ عدالت اسلامى ؟خـودشـان را بازى مى دهند يا ملت را مى خواهند بازى بدهند؟ قرآن چه احترامى پيش شاه ودارو دسته شاه دارد؟ احترام قرآن همين است كه از روى سالوس طبعش كنند و به مردم بدهندبـراى اغـفـال ، نظير احترامى كه معاويه كرد و قرآن را بالاى نيزه كرد كه بياييد با همبـه قـرآن عـمـل بـكـنـيـم . ايـنـهـا بـه قـرآن احـتـرام قـايـل هستند؟ اينها به روحانيت احترامقايل هستند؟ اسلام چقدر از روحانيت تجليل كرده و سفارش كرده ، اينها به روحانيت ، براى
روحـانـيـت احـتـرام قـايـل هـسـتـنـد؟ بـراى مـراجـع اسـلام احـتـرامقايل هستند؟ چند روز پيش ريختند منزل آقايان مراجع ، در و پنجره ها را شكستند، آدم كشتند،عربده كشيدند، الان هم در منزل بعضى از آقايان هستند كماندوهاگفته مى شود كه هستند ومراقبند و اينها را تحت نظر دارند. چه كرده اند آقايان كه اينطور مورد اهانت واقع شدند؟
آيا رژيم شاه به قانون اساسى عملمى كند؟!
ايـنـهـا بـه قـانـون اسـاسـى عـمـل مـى كـنـنـد؟ چـنـگـيـز بـه يـاسـاعـمـل مـى كـرد و چـنـگـيـزى هـا و مـغـول هـا عـمـل مـى كـردنـد. ايـن چـنـگـيـز عـصـر مـا، ايـنمـغـول بـه قـانـون اسـاسـى احـتـرام قـايـل هـسـتـنـد؟ عـمـل مـى كـنـنـد بـه قانون اساسى ؟انـتـخـابـاتشان روى موازين قانون است ؟ وكلايشان شرايط قانونى دارند؟ مجلسشان يكمـجـلس روى مـوازيـن قـانـون است ؟ كدام يك از كارهاى اينها مى شود گفت كه يك بوئى ازقوانين دارد، چه قوانين شرعى و چه قوانين عرفى و اساسى ؟
آيا فرهنگ نزد رژيم معتبر است ؟!
فـرهـنـگ پـيـش ايـنها احترام دارد؟ و اگر فرهنگ پيش اينها احترام دارد چرا اين مدارس ايرانتعطيل و نيمه تعطيل است و چرا استادهاى دانشگاه از درس گفتن كنار مى زنند براى اين كهمـحـيـط دانـشـگـاه را دولت نمى گذارد آرام باشد. چه كردند اين دانشجوها كه بايد محرومباشند؟ چه احترامى اينها براى فرهنگ قائل هستند؟
آيا براى ارتش احترام قايلند؟!
چـه احـتـرامـى از بـراى ارتـش قـايـل هـسـتـنـد؟ ايـنـهـا كـه ارتـش را بـهخـيـال خـودشـان ابـزار دسـت خـودشـان مـى دانـنـد چـه احـتـرامـى بـراى ارتـشقايل هستند؟ ارتشى كه در تحت اسارت مستشارهاى آمريكا باشد، آنها را مصون كنند و اينهارا تـحـت سـيطره آنها قرار بدهند، اين چه اهانتى است بر ارتش ايران ؟ چه ذلتى است ازبـراى ارتـش ايـران ، از براى صاحب منصب ها؟ چرا اين صاحب منصب ها اينقدر به ذلت تندردهـنـد؟ چه شده است كه بيدار نمى شوند و كار اين آدم را زار نمى كنند و اين رافرستندبـه مـحـلى كـه بـايـد بـرود؟ ايـنـهـا احـتـرام بـراى چـىقـائل هـسـتـنـد؟ بـه چـه قـانـونـى ايـنـهـا عـمـل مـى كـنند؟ بيايند به قانون چنگيزى با ماعـمـل بـكـنـنـد، يـك عـنـوانى توى كار باشد، يك قانونى توى كار باشد هرج و مرج الانايران با هرج و مرج دارد مى گذرد.
15 خرداد جنايتى به امر شخص شاه
15 خـرداد نـيـامـده ، از قبل از اينكه چندين روز مانده به 15 خرداد براى اينكه مبادا در 15خـرداد يـك چـند نفرى ناله كنند و شكايت كنند از كشتارى كه در 15 خرداد شد، از جناياتىكه با امر خود شاه ، با امر خود شاه در 15 خرداد شد و خودش فرمانده نيروها بود براىكـشـتـار مـردم ، بـراى ايـنـكـه مـبـادا يـك ناله اى بكنند مردم ، مبادا يك صحبتى بكنند مردم ،قبل از اينكه حالا
15 خـرداد بـيايد مشغول گرفتن مردم هستند. الان تهران عده اى را گرفتند، قم عده زيادىرا گـرفـتـنـد از طـلاب ، از مـردم ، حـتـى از جوان هاى كوچك ، بچه ها. هر كس را سراغ مىگـيـرنـد، مى گويند مى گيرند اينها را و شهربانى قم را مى گويند ديگر جا ندارد ازبس كه جمعيت در آن هست ، انباشته شده است .
آزادى اعطايى شاه
ايـن چـه وضـعـى است كه در ايران هست ؟ اين چه آزادى است كه اعطا فرموده اند آزادى را؟!مگر آزادى اعطا شدنى است ؟! خود اين كلمه جرم است ، كلمه اينكه اعطا كرديم آزادى را، اينجرم است آزادى مال مردم هست ، قانون آزادى داده ، خدا آزادى داده به مردم ، اسلام آزادى داده ،قـانـون اسـاسـى آزادى داده به مردم ، (اعطا كرديم ) چه غلطى است ؟ به تو چه كه اعطابـكـنـى ؟ تو چه كاره هستى اصلش ؟ (اعطا كرديم آزادى را بر مردم !!) آزادى اعطايى ايناسـت كـه مى بينيم ، آزادى اعطايى كه آزادى حقيقتا نيست ، اين است كه مى بينيد، براى ايناست كه مردم را اغفال كنند.
همه گرفتارى ما از آمريكاست
اينها نشستند و يك دسته اى را !!! شايد يك دسته اى را !!! درست كرده اند كه (اينهااز دارودسـتـه خـودشان هست ) گاهى وقت ها يك چيزى بنويسند، يك كلمه اى بنويسند و ابهام كنندكـه نه ، آزاد است ، قلم آزاد است ، قلم ها آزادند. البته در بين اينهايى كه مى نويسند عدهشريفى هستند از همه طبقات كه مى نويسند كه الان با همه خطراتى كه هست ، هم در قم يكعده كثيرى از فضلا و از مدرسين (ايدهم الله ) هست كه مى نويسند فجايع را و همه مطالبرا تـقـريبا مى نويسند و منتشر مى كنند و امضا مى كنند و هم در جناح هاى سياسى و حزبىاسـت كه مى نويسند، منتشر مى كنند، مطالب را مى گويند، با جرات مطالب را مى گويندولو ايـنـكـه مـورد اهـانـت و خـطر واقع مى شوند. البته در اينها، در بين اين جناح هاى بهاصـطـلاح سـياسى گاهى هم اشخاصى پيدا مى شوند و بعيد هم نيست كه خود دارو دستهآنـهـا باشند و مطلب راخواهند منحرف كنند از مجرم اصلى به اين پايين ها، به دولت مثلا،آنـهـا الان از خـدا مـى خـواهند كه اينها هر چه مى گويند، از دولت بگويند، اعليحضرت راكـنـار بـگـذارنـد، مـجـرم اسـاسـى و اصـلى را كـنـار بـگـذارند، هرچه مى خواهند از دولتبـگـويند. يك وقتى كه ما مى خواستيم يك صحبتى بكنيم يك نفر را فرستادند كه شما ازآمـريكايى ها صحبت نكنيد ولو از شاه هم بگوييد مانعى نيست . من گفتم ما همه اشكالمان درآمـريـكـايـى هـاسـت هـمه گرفتارى كه ما داريم از دست آمريكا داريم ، ما آن مجرم اصلى رابگذاريم و برويم سراغ اينهايى كه تبع هستند و آلت هستند؟! حالا در ايران البته مجرمدست دوم !!! مجرم دست اول عبارت از آمريكاست ، مجر دست دوم عبارت از اين شاه است . ما حالاگرفتار اين مجرمى كه دست دوم هست و ديگران هيچ ديگر و ديگران چيزى نيستند كه چيزىبـاشـنـد نـه نـخـسـت وزيـرش قـابـل ذكـر اسـت و نـه وزرا و نـه وكـلا هـيـچ كـدام ايـنـهـاقابل ذكر اصلا نيستند، خودش هم قابل ذكر نيست
لكـن چـه بـكـنـيـم گـرفـتـار شـديـم . الان عـلمـاى ايـران گـرفتارند آقا، ملت ايران الانگـرفـتـارنـد نـفـس نـمـى گـذارنـد بكشند، الان خيابان هاى ايران از كماندوها پر است ازقـرارى كـه بـراى مـا نـقـل كـردنـد. هـمـيـن دو سـه روز پـيش از اين كسانى آمده بودند. كهكـمـانـدوهـا در خـانـه آقـايـان هـسـتـنـد، در بـيـن مـردم هـسـتـنـد،قـبـل از اين هم مسلسل بود و تانك بود و از آن حرفها، چه شده ؟ اين ملت چه كرده ؟ غير ازاين است كه مى گويد بگذاريد ما هم نفس بكشيم ؟
دروازه تمدن بزرگ و زاغه نشينان
اين آقاى دروازه تمدن بزرگ ملاحظه نكرده خود تهران را، اين محله هاى تهران را آنطورىكـه آقـايـان نـوشـتـه انـد چـهـل و چـنـد مـنـطـقـه هـسـت كـه در ايـنچهل و چند منطقه اين زاغه نشين ها، اين چادر نشين ها، اينهايى كه خانه ندارند اصلا يا زيرزمـيـن يـك سـوراخـى پـيـدا كرده اند و بيچاره ها مثل حيوانات زندگى مى كنند يا يك چادرىدرسـت كـرده انـد، مناطق زيادى چهل و چند منطقه را اسم بردند، محلشان را ذكر كردند، الانپـيـش مـن اسـت صـورتـش ، ايـن آقـاى تـمـدن بـزرگ نـگـاه نـكرده است به اين تهران كهجـهـل و چـنـد مـنطقه بيچاره محرومند از همه چيزهايى كه آثار تمدن است ، آب ندارند، برقندارند، هيچ ندارند، هيچ چيز ندارند بيچاره ها، اينها را از دهات بيرون كرده اند و اراضىدهـات را گـرفـتـنـد بـراى خـودشـان و ايـنها آمده اند در تهران . تهرانش اينطور است كهچـهـل و چـنـد مـنـطقه ، اينها از چادرنشين ها و زاغه نشين هايى كه با فلاكت ، با زحمت دارندزنـدگـى مـى كـنـند، با بيچارگى دارند زندگى مى كنند نوشته است كه اينها وقتى آببـراى خـودشـان مـى خـواهـنـد تـهـيـه كـنـنـد، از يـك مـحـلى كـهمـحل خودشان قريب صد پله يا بيشتر تا محل آب هست اين زن هاى بيچاره بايد بيايند سرآن فـشارى آب بردارند كوزه را از اين پله ها شما فكر كنيد زمستان ايران را از اين پله هابـايـد پـايـيـن بـروند، چقدر زمين مى خورند، چقدر بيچارگى مى كشند تا يك خرده اى آببـبـرنـد بـراى بـچـه هايشان ، اين آقاى تمدن بزرگ كجاست كه اينها را ببيند؟ اينها رانمى داند يا چشم هايش را هم مى گذارد كه نداند؟ همين دو سه روز، همين سه چهار روز پيشاز اين در مشهد رفته در حرم مطهر سالوسى هايش را كرده و بعد هم آمده براى اين بيچارههايى كه خودشان جمع كردند آنجا يك عده اى بيچاره را، نطق كرده تمدن بزرگ گفته ، مابـعـد از چند سال ديگر به كجا خواهيم رسيد و در بين فرمايشاتشان فرموده اند كه بعداز چـنـد سال ديگر جمعيت ايران 65 ميليون نفر مى شود و نفت هم نيست . آقا نفت را چه كسىدارد از بـيـن مـى بـرد؟ هى مى گويد نفت نيست ، نفت هست تو دارى نفت را از بين مى برى ،تـو دارى نـفـت را بـه حلقوم آمريكا و ديگران مى كنى ، نه اينكه نفت نيست . ما مخازن زيادداريـم ، شـمـا داريـد ايـن مـخـازن را از دسـت مـى دهـيـد تـا بـعـد از چـنـدسـال ديـگـر نـفـتـش از بـيـن بـرود و مردم بيچاره بشوند، بعد ايشان مى خواهند از انرژىخورشيد استفاده كنند، آقا چرا؟ اين حرف ها چيست مى زنى آخر خجالت بكش ، تو از انرژىخورشيد مى خواهى استفاده كنى ؟! بعدها ديگر استفاده از نفت لازم نيست ؟! ما از جاهاى ديگراستفاده مى كنيم ؟! آخر اين حرف ها را براى چه كسى مى زنى ؟
خوب پس بگو ديگر در راديو نگويند اينها را،براى همان رعيت ها بگويند ديگر در راديونـگـويـنـد كه مرم بشنوند، حتى نجف هم بشنود اين را، اروپا هم بشنوند اين را بخندد. اينزاغه نشين هاى ما كه در تهرانش چهل و چند منطقه را نوشتند پيش ما آوردند، الان موجود استپـيـش مـن مناطقش با اسم و رسم ، تهران و از حضرت عبدالعظيم تا شميران گرفته ، اينحـومـه همه اش تهران هست ، جاهاى ديگر از تهران بدتر است جاهاى ديگر هست كه بعضىاز آقـايـان كه آمدند پيش من ، بعضى از محترمين تجار كه آمدند پيش من گفتند: اجازه بدهيدكه ما اين سهم امامى كه بدهكار هستيم از خودمان هم رويش بگذاريم يك آب انبار درست كنيمبـراى ايـن بـيـچـاره هـا كه زن هايشان بايد از يك فرسخى (ظاهرا تعبيرش اين بود) آببـرونـد پـيـدا كنند بياورند براى خانه شان و بچه شايشان را سيراب كنند) ما هم اجازهداديـم ، و آب انـبـار را درست كردند يا نكردند من ديگر نمى دانم . همه مناطق اينطور است .شـما خيال مى كنيد كه بله ، يك عده وابسته و عرض مى كنم پيوسته اى هست در تهران كهيـك سـروصـدا و يـك شـلوغـى و چـيـزهـايـى هـسـت از خـارج وداخـل و ايـنـهـا، ايـنـهـا را وقـتـى بـعـضـى غـافـل هـا مـى رونـد مـى بـيـنـنـدخـيـال مـى كـنـنـد كـه ايـران آبـاد اسـت . ديـگـر الحـمـدلله هـمـهاتـومـبـيـل دارنـد، هـمـه پـارك دارنـد هـمه چه . آقا اينها دارودسته خود همين اينها هستند و آنچپاولگرهايى كه دارند مردم را غارت كنند، چه وقت مردم عادى اينطور هستند؟ زاغه نشين هارا بـرويـد بـبـيـنـيـد، چـادر نـشـين ها را برويد ببينيد، برويد جنوب شهر را ببينيد، حتىشمال شهر اينطور هست ، در خيابان آيزنهاور هم يكى از مناطقى است كه چادرنشين يا زاغهنشين دارد و برويد نگاه كنيد اينها را، بعد بگوييد كه ترقى كرده است و ما نزديكيم كهبـه دروازه تـمدن بزرگ برسيم و خير همين روزها ديگر جشنش هم خواهيم گرفت !! اين ازاين طرف ، اين زاغه نشين هاى ما و اين بدبخت هايى كه در ايران هست .
ملى كردن ، وسيله اى براى غارت ذخاير ايران
از آن طـرف بـا اسـم مـلى كـردن جـنـگـل هـا، مـلى كردن مراتع ، ملى كردن آب ها، ملى كردنرودخـانـهاها، آب هاى زير زمينى ، تمام جاهاى خوب را به شركت هاى بزرگ آمريكايى ياصـهـيـونـيستى يا انگليسى دادند دشت هايى كه براى مراتع جورى بوده است كه نوشتند(الان نوشته اش پيش من است ) نوشتند كه وقتى كه شوهر ملكه انگلستان آمد، رفت از دشتارژن ، فـقـط از دور مـلاحـظـه كـرد آنـجا را و گفت كه بهترين جايى است كه در دنيا هست ،بـهـتـريـن مـرتـع اسـت از بـراى دامـپـرورى هـر جـور دامى ، اينها ملى كردند و بعد هم بهانگليسى ها دادند و الان هم آن طور كه به من نوشتند الان نوشته موجود است ملكه انگلستانبـا يـك عده از ثروتمندهاى آنجا و شركت هاى آنجا اينجا را دارند چه كنند براى دامپرورىكه گوشت درست كنند، حالا براى خارج درست كنند يا به ما هم يك مقدارش را بدهند خدا مىدانـد. دشـت عـمـران كه اطراف قزوين است مى گويند بهترين جاست از براى زراعت ، تماممـردم آنـجا را از آنجا كوچ دادند و آوردند بيرون مى دادند دست يهودى ها، به اروپا، دادنددسـت آنـها، آنها الان دارند آنجا استفاده مى كنند، شركت هاى آمريكايى و صهيونيستى دارنددر آنجا بهره بردارى مى كنند و اين زمين هايى كه بهترين زمين هاست از براى كشت و زرعدر دست آنهاست و اين ملت بيچاره گرسنه مانده است ، بيچاره مانده است و
نـمـى دانـد چـه بـكـند.اين تمدن بزرگ ماست !! مردم نان ندارند بخورند آقا مى فرمايند(تمدن ! ما در تمدن بزرگ ! شما را به تمدن بزرگ برسانيم ) دشت مغان از دشت هايىاسـت كـه بـاز ملى كردند و مردمش را بيرون كردند و دامدارها از بين رفتند، اين را هم دادنددست يك دسته ديگرى . اين سد دز را كه هفتصد ميليون براى ساختن آن است و يك ميليارد ودويـسـت ميليون دلار يا تومان هم خرج كردند براى كانالى كه آب برساند به آنجا، اينهـم در تـقـديم اعليحضرت است و دارو دسته ايشان . صدوپنجاه روستا از بين رفت ، اينهارا از بـيـن بـردنـد و ايـنـجـاهـا را مـلى كـردنـد يـعـنـى بـراى هـمـه مـلت لكـنمـال خـود اعـليـحضرت و دارو دسته ايشان . اينها چيزهايى است كه نوشتند و گفتند شواهدهست در آن .
15 خرداد بايد سرلوحه قضايا و مبدا تفكر باشد
مـا يـك چـنـيـن زنـدگـى اى داريـم ، مـا يـك چـنـيـن تـمـدن بـزرگـى داريـم كـهقـبـل از آمـدن 15 خـرداد جـوان هـاى مـا را مـى گـيـرنـد حـبـس مـى كـنـنـد، قـانـونجـنـگـل هـم مـعـلوم نـيـسـت ايـن جـور بـاشـد، مـغـول هـم كـه ايـن جـور نـبـوده ،حال اينكه آنها هم ياسا داشتند، قانون داشتند، به چه قانونى بايد گرفت فلان را، بهچه قانونى بايد كشت فلان را، به چه قانونى بايد چه كرد. شما كه مردم را مى كشيد،بـى قـانـون مـى رويد منزل علماى اسلام ، تا يك كسى بلند مى شود كه ما كارى نكرديمبـعـد مرديكه مى زند، مى كشد يكى هم نيست كه بگويد چرا؟ 15 خردادى كه !!! جناياتىكـه اين مرد در 15 خرداد كرد معلوم نيست در تاريخ نظيرش اتفاق افتاده باشد !!! الانادر!!! كه مردم بيگناه را همين طور درو كردند، اشخاصى كه ديده بودند مى گفتند، مى گفتندكـه هـمـيـن طـور مى آمدند، اين كاميون ها مى آمدند، اين زره پوش ها همين طور مردم را درو مىكردند و مى ريختند توى خيابان ها. اين 15 خرداد را نمى گذارند يك كسى آه بكشد براىآن ، لكـن مـلت ايـران نـبـايـد ايـن 15 خـرداد را از يـاد بـبرند، خوب 15 خرداد بايد زندهبـمـانـد، يـك جـنـايـتـى اسـت كـم آثارش بايد محو نشود. حالا بحمدالله به دست خودشانيـكـقـدرى دارد زنده مى شود براى اينكه همين جلوگيرى و همين آدم گيرى و همين ها زنده مىكـنـد 15 خرداد را. ملت ايران نبايد 15 خرداد را از ياد ببرند و نبايد هيچ يك از جناياتىكـه از 15 خـرداد به اين طرف شده است و جلوترش به دست پدر اين شده است نبايد ملتايـران آنـهـا را از يـاد بـبـرد، ايـنـها بايد سرلوحه قضاياى آنها باشد براى اينكه مبداتـفـكـر بـاشد، بايد سران قوم تفكر كنند در اين امور، 15 خرداد را بايد حفظش كنند، مىتـوانند با جاروجنجال و هياهو و تظاهرات ، نمى توانند با مقاومت منفى و بيرون نيامدن ازمـنـازل ، اگـر مـى بـيـنـند كه اينها مثل گرگ به جان مردم افتادند و جوان هاى اينها را مىخـواهـنـد بـكـشـند، در منازل بمانند، يك جور تنفر است از اين رژيم و از اين آدم اعتراضا درمـنـزل بمانند، اگر مى توانند تظاهر كنند اما از ياد نبايد برود، بايد اين زنده باشد وانشاءالله از ياد هم نمى رود.
حفظ وحدت كلمه يك تكليف الهى است
دنبال اين مطلب آن چيزى كه مهم است اين است كه بايد تمام جناح ها تمام جناح هايى كه درايـران هـسـت ، از جناح مرجعيت و علميت تا جناح ارتش ، تا جناح بازارى ، تا فرهنگستانى ،تـا دبـيـرسـتـانى ، تا دانشگاهى ، تا بيابان نشين ها، تا كوخ نشين ها، تمام اينها بايدتفكر كنند و مورد تفكر خودشان قرار بدهند و سران قوم بايد روابط داشته باشند باهممتفرق نبايد باشند. امروز روزى نيست كه شماها با تفرقه كار انجام بدهيد، اگر چنانچهتـفـرقـه داشته باشيد تا آخر همين هستيد و از همين بدتر. تكليف است ، تكليف الهى است ،بايد با هم باشيد، بايد اين جناح ها روابط زيرزمينى با هم داشته باشند بزرگانشان، بايد آشكارا نباشند، زير زمينى باشد روابطشان اما روابط داشته باشند كه اگر يكوقـتـى بـناشد صحبت كنند، همه صحبت كنند، اگر يك وقتى بنا شد كه چنين كنند، همه چنينكـنـنـد، اگـر يـك وقـتـى بـنـاشـد سـاكـت باشند، همه ساكت باشند، دست واحد باشند، نهمـتـفـرقـات . كـه يـكى حزب بخواهد درست كند، آن يكى مثلا فرض كنيد چه درست كند، اينصـحـيـح نـيست ، ما همه بايد يد واحد باشيم . مسلمين بايد يد واحد باشند، اگر مسلمين يدواحـد بـاشند كسى نمى تواند مقابل اين جمعيت قيام كند، هيچ غلطى نمى توانند بكنند، نهاينها ممالك ديگر هم غلطى نمى توانند بكنند اگر اينها يد واحد باشند.
همه مكلفيم كه بر ضد شاه قيام كنيم
لكـن آنـهـا تـفـرقـه مى اندازند و ما هم باور مى كنيم ، بايد اين باورها را كنار گذاشت ،بـايـد ايـن ظـاهـر الصـلاح بـودن ايـنـهـا را كـنـار گـذاشـت ، بـايـد اين سالوسى كه هرسـال يـك دفـعـه يـا دو دفـعـه بـه مـشـهـد مـى رود ومـقـابـل حضرت مى ايستد و (بايد ديد حضرت چه مى گويد به اين آدم . خدا مى داند اگرحـضـرت زنـده بـود از را راهش نمى داد. مگر مى شود اين فاسد فاجر را حضرت رضا راهبـدهد؟ يك آدم قاتل جانى را راه بدهد؟ لكن حالا ايشان كه نيستند) يك آخوندى هم مى برندتـعـريـف مـى كـنـد و هـيـاهو مى كند و اينهاكه مردم همه به اعليحضرت چه دارند و فلان وخودش هم رفته در يك جاى ديگر ببين چه كرده . چه حرف هائى !.
بـايـد روابـط بـاشـد، بـايـد كارهاى شما روى روابط و ضوابط باشد، بايد روى يكبـرنـامـه بـاشـد كارهاى مسلمين ، بايد احزاب با هم دست به هم بدهند، اين حزب كذا و آنحـزب كـذا، هـر كـه براى خودش كار بكند، نباشد، بايد انگشت روى جانى بگذارند اگرمـى شـود بـه صراحت ، اگر نمى شود با تلويح و اگر هم نمى شود جنايت را به كسىديـگـر مـتـوجـه نـكـنـنـد، هـمـيـن بـگويند جنايت هست . (دولت اين كار را كرده ) دولت چيست ؟(شـهـربـانـى ايـن كـار را كرده ) شهربانى چيست بيچاره ؟ همين ديروز، پريروز، ديروزبود كه بعضى آقايان آمده بودند گفتند كه 17 نفر از اينهائى (حالا صاحب منصب بودنديـا كـسـان ديـگـرى ) كـه آوردند به قم براى جنايت ، 17 نفرشان قايم شدند و از قرارمذكور اين گردشى كه كردند در قم وتفتيش كه از همه جا كردند از براى پيدا كردن اينمـسـلحـيـن بـوده اسـت ، ايـنـهـا بـا اسـلحـه قـايم شدند. الان در ارتش هم همين طور است شماخيال مى كنيد ارتش دل خوشى
دارد از ايـنـهـا؟ كـسـى كـه زمـام هـمـه ارتـش را بدهد به دست چهار نفر آمريكايى ، مستشارآمـريكايى كه همه جهات در دست آنها باشد، اين بيچاره ها همه در تحت فشار باشند اينهادل خـوش دارنـد؟ مـگـر اصـلا غـيـرتـمـنـد نـبـاشـنـد والا اگـر كـسـى غـيـرتـمـنـد بـاشـددل خـوش نـمـى تـوانـد داشـتـه باشد، نبايد اينها هم ساكت باشند، اينها هم روابط بايدداشـتـه بـاشـنـد، بـيـن احـزاب و لشـكرى ها، بين لشكرى ها و روحانيون همه بايد با همروابط داشته باشند و نقشه بكشند براى زوال اين آدم . ملت اسلام و ملت ايران با اين آدمآشتى نخواهد كرد، اگر يك كسى بگويد آشتى ، اين خائن است آشتى نخواهد كرد با اين ،نـه هـيـچ مـلائى آشـتـى بـا ايـن مـى كند و نه هيچ كافرى آشتى مى كند و نه هيچ مسلمانىآشتى مى كند، راه آشتى نمانده است ، خوب چه راهى گذاشتند براى اين ؟ اينهمه جوان هاىمـا را كـشـتـنـد، بـاز هـم آشتى ؟ اينهمه به مقدسات ما توهين كردند، باز هم آشتى ؟ آشتىچـيـسـت ؟ مـا آشـتـى نـداريـم ، دروغ نسبت مى دهند به آقايان عظام دروغ نسبت مى دهند، كسىآشـتـى ندارد با آنها و امكان ندارد يك همچو چيزى . يك ملتى كه همه چيزش به باد رفتهاسـت ، حـيـثـيت و جهات معنوى و ماديش به باد رفته است و همه را آين آدم به باد داده است ،خوب چطور آشتى بكند با اين ؟ همان طورى كه يكى از بزرگان سياسيون گفته است كهيـكى از دو راه دارند مسلمين ، ايرانى ها، يا آزادى يا بودن اين ، يا بايد اختيار كنند بودنايـن را و هـمـيـن طـور تـا آخـر تـحـت فـشـار بـاشند و يا بايد اختيار كنند آزادى را و اين رابـيـرونـش كـنـنـد و چـون آزادى را حـتما خواهند اختيار كرد پس ‍ اين را حتما انشاءالله خواهندبـيـرون كـرد. تـكليف هست آقا براى همه ما !!! يك چيزى نيست كه تكليف است ، تكليف الهىاست ، يك ملتى همه چيزش را دارد از دست مى دهد و از دست داده است ، اهتمام به امور مسلمين ازاوجـب واجـبـات اسـت ، بـايد شما محكم به اين امر باشيد والا (فليس بمسلم ). اين از امورىاسـت كـه لازم است بر همه ما، همه مكلفيم كه اين كيان اسلام را در ايران حفظ كنيم . اين آدمنـه بـا اسـلام خوب است و نه با قرآن خوب است و نه با حضرت رضا خوب است ، كسىكه با اسلام آشنايى داشته باشد اين طور، جسارت ها نمى كند. ما همه مكلفيم كه برضدايـن قـيـام كنيم ، قيام قلمى قيام قولى ، هر وقت هم شد قيام به سلاح ، هر وقت ، وقت پيداكـرديـم اول كـسـى كـه سـلاح را بـه دوشـش بـگـيـرد خـود مـنم اگر توانستم ، هر وقت همنتوانستم حرف مى زنم ، صحبت مى كنم
همه حيثيات ايران يك حيثيت انگلى است
بـعد از اينكه همه اين چيزها، همه مراتع ما را از بين بردند (قريب 40 هزار نوشته است )قـريـب 40 هـزار قـنـات خـشك شده است در ايران براى اينكه اين سدها را كه بستند يا چهكـردنـد، ايـن قـنات ها خشك شده است و قهرا وقتى قنات ها خشك شد زراعت نمى شود، وقتىزراعـت نـشـد مـردمـش كـوچ مـى كـنـنـد و مى آيند به فقر و فلاكت در تهران يا در يك شهرديـگـرى و تـعـمـد در ايـن كار هست كه مردم را جمع كنند در شهرها كه مبادا در دهات مخالفتشروع بشود و دهات مشكل است مهارش . آنهايى كه يك نحو شم سياسى دارند، مى گويندمـسـاءله اين است كه مى خواهند كوچ بدهند دهاتى ها را، كوهستانى ها را، بختيارى ها را كهدر كوهستان هستند!!! عرض مى كنم كه بلوچ ها كه در صحرا
و كـوهـسـتـانـهـا هـسـتـنـد، ايـنـهـا را مـى خـواهـنـد كـوچ بـدهـنـد بـه شـهـرهـا تـا بـتـوانـنـدكـنـترل كنند اينها را يعنى هر وقت اينها بخواهد صدايشان درآيد با توپ و تانك بتوانندايـنـهـا را كـنـتـرل كـنـنـد، امـا اگـر چـنـانـچـه در جـاهـاى مـرتـفعات باشند اينجا نمى شودكـنـتـرل كرد، يك وقت مى بينى تمام قشرها برخلاف قيام مى كنند و آن وقت سرايت مى كندبـه هـمـه جـا. حـالا يـا ايـن اسـت نـكـتـه اش ، يـا نـكـتـه (اسـتفاده ) است كه همه را به دستچـپـاولگـرهاى شرق و غرب بدهند. هر چه هست الان وضع ايران يك وضعى است كه نظيرنـداشـته است يعنى اگر از حيث جنايات ، آدمكشى و اينها نظير داشته از حيث اين جور منافعايران را به باد دادن ، شما نمى توانيد نظير برايش پيدا كنيد در اعصار سابق برسيمتـا هـر جـا مـى خواهيد جلو برويد، يك همچو موردى كه تمام مراتع خوب ايران را به غيرداده بـاشـنـد و بـه شركت هاى خارجى داده باشند، تمام شيلات ما را، شيلات ايران را، همطـرف جـنوبش را، هم طرف شمالش را از دست مردم گرفته اند و شركت هاى خارجى دارنداداره مـى كـنـنـد، ايـنـجـا نـوشـتـه اسـت هـفـت هـزار نـفـر درشمال كشته شده است تا شيلات را دولت ملى كرده به اصطلاح خودش و ضبط كرده و دادهدسـت شـركـت هـاى بـزرگ . آن نـفـت مـا، آن مـاهـيـگـيـرى ، شـيـلات مـا، آن مـراتـع مـا، آنجنگل هاى غنى ما، جنگل ها را شما خيال كرديد ملى كردند يعنى به نفع ملت . اين لفظ است ،مـلى كـردن مـثل همان دروازه تمدنى است كه مى گويد، اين هم يك لفظى است كه القاء مىكـنـند، واقعيت ندارد. بعضى از جنگل هاى بسيار خوبى كه چوبش براى همه چيز خوب استبـه يـك شـركـت رومـانـى دادنـد و آنها دارند مى خورند. ايشان در اين نطقش گفته بود كهسابقا پيش از اين ، يك چند سال پيش از اين ايران بين دو منطقه روس و انگليس تقسيم شدهبـود و مـا آمـديـم و چه ، آخر اين حرف ها من نمى فهمم چطور او شعورش نمى رسد، يا مىرسـد و مى خواهد اين چند نفر را اغفال كند؟ پس چرا در راديو مى گويد؟ ما ايران را نجاتداديم از اين دو منطقه اى ؟ خوب شما چطور ايران را نجات داديد؟ شما كه الان مراتعتان رايـك مقدارش را خانم انگليسى با دارودسته اش دارد مى خورد، يك مقدارش را هم كه آمريكا وصـهيونيست ها دارند مى خورند، يك مقدارش هم كه خودتان و بچه ها و زاد و ولدتان داريدمى خوريد، اين چه ملى شدنى است ؟ اين چه نجاتى است كه ما همه منافع مملكتمان را بايدبـه آنـهـا بـدهـيـم و خودمان خدمتگزار باشيم براى آنها باز؟ ملت ما بايد خدمت كنند و همهمـنـافـع خـودشـان را مـنـافـعـى كه از دستشان پيدا مى شود، از هوششان پيدا مى شود، ازهوششان پيدا مى شود تسليم آنها بكنند؟ (ما نجات داديم ايران را، كجا نجات داديد ايرانرا؟ شـمـا ايـران را بـه بـاد داديد تا آخر، شما فرهنگ ايران را بكلى از بين برده ايد. مااگـر يك طبيبى حالا بخواهيم بايد برويم به انگلستان ، هر چند روز يك نفر راه مى افتدمـى رود انـگلستان براى معالجه ، خوب اگر ما طبيب داشتيم چرا انگلستان مى رفتيم ؟ شمادانـشگاه را از بين برده ايد، الان ما دانشگاه نداريم ، يك صورتى است و نمى گذاريد همحـتـى ايـن صورت محفوظ بماند، چه بكنند بيچاره دانشجوها؟ آن استادان دانشگاه چه بكننداز دسـت ايـن هيولا؟ همه حيثيات ايرانى يك حيثيت انگلى است ، تمام حيثيت ايران را اين آدم بهبـاد داده و انـگـل كرده ، آنقدر كه شده استفاده بشود داده به شركت هاى بزرگ و يك قدرىهـم بـا اجـازه آنـهـا خـودش و دارو دسـتـه اش خـورده انـد و اين بيچاره هايى كه در روستاهابودند و به قول خودش
دهـقـان مـا درست كرديم ، دهقان هاى بيچاره را از آنجاها كوچ دادند آوردند، اين چادرنشين هاىاطـراف تـهـران و آن زاغه نشين هاى اطراف تهران اين همين بيچاره دهقانى هايى بودند كهدامدارى مى كردند و براى مملكت ايران پشم و روغن و!!! نمى دانم گوشت تهيه مى كردند،هـمـه اينها از بين رفت حالا بايد همه از خارج بيايد، گوشتش از خارج بيايد و گندمش ازخـارج بـيـايـد چـه كـشـاورزى ما را به كلى از بين برده است ، فرهنگ ما را از بين برده ،ارتـش مـا را از بـيـن بـرده ، حـيـثـيـت ارتـش مـا را از بـيـن بـرده ، روحـانـيـت مـا راخيال دارد از بين ببرد و موفق نخواهد شد انشاءالله .
متفق الكلمه خواستار رفتن شاه باشيد كه تخلف از اين امر خيانت به اسلام است
الان تـكـليـف اسـت ، هـمـه مـا مـسـلمـيـن ، وحـدت كـلمـه واول كـه : ايـن نـباشد ما بعد خودمان درست مى كنيم ) در راس همه كلمات كه همه متفق الكلمهبايد باشند و اگر كسى تخلف كند، به اسلام خيانت كرده ، اين است كه اين نبايد باشد.اگـر شـمـا در نـوشته يك حزبى ديديد كه از آن بيرون مى آيد كه ما قانون اساسى مىخواهيم ، بطور مطلق اين را گفتن ، معنايش اين است كه ايشان (شاه ) بايد باشد اين خيانتاسـت ، بـايـد آنـهـايـى هـم كـه مـى گـويند قانون اساسى و حقوق بشر، بگويند قانوناسـاسى بعد از اصلاح اين موادى كه با سر نيزه درست شده است . ما شاهد قضيه بوديمكه اين موادى كه درست شد و اينها را به اين سلطنت منحوسه رساند با سرنيزه بود، باسر نيزه رضاخان بود نه اينكه مردم يك مجلس درست كردند و يك چيزى خود مردم اختيارىنـداشـتـنـد، سـر نـيـزه ايـن كـارهـا را كـرد. ايـن مـواد، مـوادى اسـت كـهمـقـبـول مـلت نـيـسـت و ايـن مـوادى كـه حـكومت اينها را تثبيت كرده بايد از بين برود. قانوناسـاسـى بـا مـتـمـم قـانـون اسـاسـى ، بـا اصلاحاتى كه متمم قانون اساسى كرده ما همحـرفـى نـداريـم اما با اصلاحاتش . آن كسى كه بگويد قانون اساسى و تعقيب نكند اينمعنا را كه بايد اصلاح بشود (ولو به طور ابهام كه پس از اصلاح )، اين آدم بدانيد كهاين مشى صحيحى ندارد يا ملتفت نيست ، حالا من كه مى گويم ، ملتفت بايد بشود.
مـا هـمـه مـوظـفـيـم كـه روابـط داشـتـه بـاشـيـم ، بـيـن مـا و خـارج ، بـيـن جـنـاح هـاىداخـل و جـنـاح هـاى خـارجـى ، بـين علماى اسلام با ساير علما، علماى مراكز با ساير علماىبـلاد، بـنـى عـلمـاى اسلام با احزاب . روزى نيست كه حزب عليحده باشد و عالم عليحده ،حـزب خـودش هيچ كار ازآيد، عالم احتياج دارد كه احزاب باشند در كار، اين دو طايفه هستندكـه مـسـلمـيـن را بـايـد بـاهم ، مسلمين ايران را بايد با هم جوش بدهند و همه با هم روابطداشته باشند و با صاحب منصبان هم باز روابط داشته باشند، ايجاد روابط بايد باشدبـا صـاحـب مـنـصـب هايى كه شرافتشان از دست نرفته و شريف هستند، زياد است باز بينايـنها، زياد است كه خون دل مى خورند بيچاره ها از اين گرفتارى و آنها هم بايد روابطداشـتـه بـاشـنـد تـا يـك روزى كه بشود قيام بشود و با قيام ، اين آدم نباشد انشاءالله ،حـكـومـت اسـلامـى بـاشـد انـشاءالله احكام اسلام جريان پيدا كند. الان كه از احكام اسلام درايـران خـبـرى نـيـسـت طـلاقـش مطابق احكام اسلام است ؟ نكاحش مطابق اسلام است ؟ معاملاتشمطابق
احـكـام اسـلام اسـت ؟ چـه چيزش اسلام است ؟ همين من مى روم زيارت حضرت رضا، درست مىشـود بـا ايـن ؟! يـك ريـاكـارى كـار را درسـت مـى كـنـد؟!مـردم ديـگـرگول مى خورند از تو؟!
خـداونـد انـشاءالله ايرانى ها را بيدار كند و از اين بيدارتر، حوزه هاى دينى را حفظ كند،حوزه هاى اسلامى را حفظ كند. خداوند انشاءالله دست اجانب را از اين مملكت كوتاه كندد، همهممالك اسلامى را با هم متحد كند.
والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم
تقدير از رشادت هاى مردم در تظاهرات خونبار
باز هم براى چندمين بار بايد در سوك چهلم مقتولين قم و ديگر شهرها بنشينيم ، باز همبـايد با مادران و زنانى كه عزيزان خود را از دست داده اند و با تظاهرات شجاعانه خودرژيـم شـاه را مـحـكـوم كرده اند در عزا باشيم ، باز هم بايد شاهد كشتار و ضرب و جرحدانشجويان و طلاب عزيز و خراب كردن مدرسه هاى علميه و دانشگاه ها و بيرون كردن آنهااز مـدارس و كـوى دانـشـگاه باشيم ، باز هم دست جنايتكار شاه از آستين مشتى مامور ناآگاهبيرون آمد و ملت مسلم ايران و خصوص دليران اسلام دوست قم را در عزاى عزيزانشان كهمردانه در راه اسلام و سرنگونى رژيم ستمكار پهلوى قيام كردند نشاند.
بايد به پيروى از رسول اكرم همه چيزمان را فدا كنيم تا پرچم توحيد برقرار ماند
مـا سـوگـمـندانه و مفتخرانه عزيزانى را در راه هدف كه واژگونى رژيم طاغوتى و برپـاداشـتـن پرچم پر افتخار اسلام است فدا كرديم و اين درست راه اسلام و برنامه مسلمينراسـتـيـن در صـدر اسـلام بـوده و در طـول تـاريـخ خـواهـد بـود (ولكـم فـىرسـول الله اسـوة حسنه ) پيغمبر بزرگ اسلام همه چيزش را فداى اسلام كرد تاپرچمتوحيد را به اهتزاز در آورد و ما به حكم پيروى از آن بزرگوار بايد همه چيزمان را فداكنيم تا پرچم توحيد بر قرار ماند.
شاه در لب پرتگاه است
اكـنـون شـاه در لب پـرتـگـاه واقـع اسـت ، از يـك طـرف مـواجـه اسـت بـا قـدرتلايـزال مـلت شجاع ايران كه با تمام وجود براى آزادى خود قيام كرده و تا برچيده شدنبـسـاط سـتـمـكـارى او نـخـواهـد نـشـسـت و از طـرفـى بـا انـعـكـاس جـنـايـات و جـرايمش دروسـايـل تـبـليـغاتى دنيا خوف آن دارد اربابان از او روى برگردانند و از طرفى مواجهاسـت بـا پوسيدگى و فروريختگى در متن رژيم و رسوايى انقلاب آمريكايى و افتضاححـزب فـرمـايـشـى و از طرفى با نارضايتى افراد شرافتمند لشگرى و كشورى كه ازكشتارها و وابستگى ها به جان آمده اند.
ملت ايران ديگر اغفال نخواهد شد و مجرم اصلى را از ياد نخواهد برد
در ايـن امـواج متلاطم غيرتمندانه به تلاش و فريب هاى تازه اى دست زده است ، گاهى مىخواهد خود را از جناياتى كه در طول سلطنت غير قانونيش انجام داده بيخبر جلوه دهد و تمامآنـچـه بـر مـلت و كـشـور گـذشـتـه اسـت بـه گـردن ديـگـران انـدازد وعـمـال او از راه مـطـبـوعـات و دسـتگاه هاى تبليغاتى براى تحقق آن سخت در تكاپو هستند،تـغـيير مهره هاى اخير از اين قماش است غافل از اينكه با تغيير ابزار خيانت كه جز آلتىدر دسـت جـانـى اصـلى نـيـسـتـنـد، مـلت هـوشـمـنـد ايـراناغـفـال نـخـواهـد شـد و مـجـرم اصـلى را از يـاد نـخـواهـد برد و اين مهره بازى ها را نخواهدپذيرفت .
افترا به وطنخواهان و طرح خط كمونيسم توسط شاه
و گـاهـى بـا اسـلحه كهنه افترا و فريب ، مخالفين خود را اشخاصى معرفى مى كند كهمـيـخـواهـند ايران را تجزيه كنند يا تحت نفوذ اجانب قرار دهند. همه آگاهند كه مخالفان اوتـنـهـا اقـشـار وطـنـخـواهـنـد، از مـراجـع مـعـظـم و عـلمـاء اعـلام و خـطـبـاى مـحـتـرم و آگـاه ورجـال سـيـاسى پاكدامن تا طلاب و دانشجويان جان بر كف حوزه ها و دانشگاه هاى سراسرايـران و از دهـقـان گـول خـورده و كـارگـر و عـده دروغ شـنـيـده و بـازارى مـتـعـهـد و مـسـؤول در سراسر كشور، كدام يك از اينان تجزيه طلب يا با نفوذ اجانب موافقند؟ اين شخصشـاه اسـت كـه اجـانـب بـويـژه آمـريـكـا را مـسلط بر تمام شوون كشور كرده و مخازن آن رابـيـدريـغ تقديم آنان نموده و به آنها مصونيت داده و آنها را حتى بر ارتش حكمرفا كردهاست و ايران را مصرف كننده اى خاضع در برابر آمريكا نموده است گاهى ملت را از خطركـمونيست ها مى ترساند كه اگر او برود مملكت به دست آنان مى افتد و شايد بعضى هاكه از واقعيت ها اطلاع ندارند اغفال شوند. كمونيسم در ايران با دست آمريكا، چنانكه حزبتوده به دست انگليس ايجاد شد. به گفتار مطلعين ، داغترين كمونيست ها در منطقه مهره هاىآمـريـكـايـى هـسـتند براى خنثى كردن قيام هاى رهايى بخش ملى و مذهبى ملت هاى اسير بهدسـت سـرمـايـه دارى و كـمـونـيـزم كـه نـمـونـه بـارزش درسال هاى اخير ديديم .
راه رهايى هر ملتى از چنگال استعمار، مذهب است كه ريشه در عمق جان آن ملت دارد و گاه باشـايـعـه سـازى آشـتـى با بعض جناح هاى روحانى براى تفرقه افكنى در خود اين جناحعظيم و بين آن و ساير وطنخواهان مسلمان كه نتيجه اش جز سلامت جنايتكار اصلى و بر بادرفـتـن زحمات جانفرساى ملت و به هدر رفتن خون كشتگان از مسجد گوهرشاد و 15 خردادتـا بـه امـروز نـخـواهـد بـود، غـافل از آنكه هيچ روحانى و مذهبى با دستگاه ضد اسلامىآشتى نخواهد كرد كه آن پشت به قرآن كريم و اسلام عزيز است و نتواند كرد كه آن پشتبر ملت غيور و آگاه است كه حاصل آن سقوط مرگبار سازشگر است .
نغمه هاى صلح جويانه محكوم است
اكـنون ملت كه همه چيزش به دست اين رژيم به باد رفته ، مراقب است تا چه كسى و چهجناحى از اين مهره بازى شاه فريب بخورد يا با حاضر شدند در مذاكرات صلح جويانهو گـرفـتـن بـعـض امـتـيـازات تـوهـمـى ، خـود را بـه دسـتـگـاه قـدرتمـتـصـل كـنـد، در صـورتـى كـه ايـن دسـتگاه رو به كهنگى و ويرانى آورده و از بنيان بامـوريـانـه داخـلى مـواجـه و فـروريـخـتـن آن حـتمى است و از خدعه ها و فريبكارى ها كه ازكارشناسان خارجى و چه بسا داخلى سرچشمه گرفته ، نغمه اعطاء آزادى به همه ابعاد،مـگـر در خيانت به كشور است . كشتار چند ماهه اخير، حبس و شكنجه ، تبعيد و اختناق از جملهآزادى ها و عطيه هاى ملوكانه است .
اكنون كه ملت بزرگ ايران آگاهانه به پا خاسته است و هر چندگاه حوزه ها، دانشگاه ها،مـدارس ، جـمـاعـت هـا، بـازارهـا و شـهـرهـا در اعـتـراض بـه شـاهتـعـطـيـل مـى گـردد و مـلت عـزيـز پـشتيبانى خود را از اسلام و قرآن كريم اعلام و براىاستقلال و آزادى كشته مى دهد، لازم است سران قوم نقشه هاى فريبنده شاه را كه چيزى جزهـدم احـكـام اسـلام و كـشـور نيست نقش بر آب كنند و با بيدارى و آگاهى تا برانداختن اينرژيـم بـه مـبـارزه ادامه دهند و با حفظ وحدت كلمه و جهت ، نگذارند مبارزات حق طلبانه روبـه سـسـتـى گرايد. از خداوند تعالى استقلال كشور و آزادى ملت را خواستار و كوتاهىدست اجانب و ستمكاران را اميدوارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
پيام امام خمينى به امت مسلمان ايران در خصوص اعياد مذهبى
بسم الله الرحمن الرحيم
جشن و شادمانى با وجود صدمات جانكاه شاه به اسلام ، معنى ندارد
كـرارا از ايـران نـظـر ايـنجانب را درباره مراسمى كه به عنوان جشن هاى سوم و پانزدهمشـعـبـان بـرپـا مـى شـده خـواسـتـه انـد، مـع الاءسـف رژيـم منحط براى مسلمين ايران عيدىنـگـذاشـتـه اسـت . دسـت شـاه تـا مـرفـق بـه خـون مـلت ايـران فـرو رفـتـه و درحـال حـاضـر مـلت عزيز در عزاى عزيزان خود نشسته ، چگونه ممكن است كسى نظر دهد كهجـشـن بـگيرند و شادمانى كنند، شادمانى بر روى اجساد به خون خفته فرزندان اسلام ؟!شـادمـانـى در بـرابـر افـراد شـريـفـى كـه در سـيـاهچـال هاى زندان زير سخت ترين شكنجه هاى جهنمى دژخيمان بسر مى برند؟! شادمانى درمقابل تبعيديانى كه بر خلاف تمام موازين انسانى و قانونى از اوطان خود بيرون راندهشده اند؟! ما كه هنوز مادرهاى داغدار جوانانمان سياهپوشند، ما كه هنوز شاهد صدمات جانكاهشاه به اسلام بزرگ و كشور اسلامى هستيم جشنى نداريم ، ما كه در هر فرصت مدارس ومساجد و دانشگاه هايمان مورد هجوم مامورين شاه است ، چطور ممكن است چراغانى كنيم .
هـر نغمه كه ملت را از مسير خود كه قيام ضد شاهى است منحرف كند، شيطانى است ملتايـران بـدانـد كـه دسـت پـليـد دولت در فـعـاليـت اسـت كـه مـسـيـر نـهـضـتاصـيـل و شـكـل گـرفـتـه و عمومى ايران را تغيير دهد و يكى از شاهكارها همين دامن زدن بهلزوم جـشـن است كه در پرتو آن خون پاك ملت اسلام را لوث كند و نهضت عظيم اسلامى رابه سستى بكشد و يا خداى نخواسته محو كند. ملت ايران بيدار است و راه خود را يافته وبا هوشمندى مى داند كه هر نغمه با هر اسم كه او را از مسير خود كه قيام ضد شاهى استمـنـحـرف كـنـد، شـيـطـانـى اسـت اگـر چـه بـا اسـم قـرآن مـجـيـد و يـا ولى الله اعـظـمعـجـل الله فـرجـه بـاشـد. ما روزى را عيد مى گيريم كه بنيان ظلم و ظالم را منهدم كنيم ودست دودمان ستمكار پهلوى را از ايران قطع نماييم و آن روز انشاءالله تعالى نزديك استو روز عيد اسلامى است و عيد ولى عصر عجل الله فرجه .

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation