بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 12, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

back page

پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـلت ايـران (در آسـتـانـه دومين مرحله انتخابات مجلس شوراىاسلامى)
بسم الله الرحمن الرحيم
روز جـمـعه نوزده ارديبهشت روزى است كه ملت شريف مسلمان كه به جمهورى اسلامى راءىمـثـبـت داده انـد، بـراى تـعـيـيـن كـانـديـداهـاى مـعـتـقـد بـه اسـلام و احـكـام خـداونـدمتعال و متعهد به جمهورى اسلامى به پاى صندوق هاى راءى مى روند و يا با اخلالگرانو معتقدان به مكتب هاى ضد اسلامى در مجلس اسلامى مواجه مى شوند و اسلام و قرآن را درمـعـرض خـطـر قرار مى دهند. بايد ملت شريف ايران بدانند كه اسلام عزيزتر از آن استكـه براى هواهاى نفسانى و جلب توجه گروه ها يا اشخاصى پشت به آن نموده و مقاصدفـانـى خـود را بـر مـقـاصـد عـالى و باقى حق تعالى مقدم دارند. در اين گروه كه اولينمـجـلس اسـلامـى اسـت و سرنوشت مجالس دوره هاى بعد هم امروز بايد تعيين شود، هر خشتكـجـى كـه در ايـن مـجـلس بـه دسـت كسانى كه اسلام را مى خواهند پياده شود و يا از روىجـهـالت بـا مسائل برخورد مى كنند گذاشته شود، سنتى مى شود براى هميشه وكسى كهسـنـت كـجـى را بنا گذارد تمام گناهانى كه به واسطه آن ارتكاب شود به عهده اوست .ملت عزيز در اين روز امتحان الهى بايد توجه به امورى داشته باشد:
1 !!! كـسـانـى را انـتـخـاب كـنند كه صد در صد مسلمان و معتقد به احكام اسلام و معتقد بهاجراى احكام اسلام و مخالف با مكتب هاى انحرافى و معتقد به جمهورى اسلامى باشند.
2 !!! شـنـاخـت ايـن اشـخـاص يـا بـا آشنائى به اعمال و رفتار آنان از زمان رژيم طاغوتتـاكـنون است و يا به معرفى روحانيون متعهد در شهرستان ها يا اشخاص متدين موجه كهگرايش به چپ و راست يا دسته اى نداشته باشند.
3 !!! بـايـد بـه اشـخـاصـى كـه احـتـمـال انـحـراف در آنـان مـى رود راءى نـدهـنـد، چـهاحـتـمـال انـحـراف عقيدتى ، اعمالى و يا اخلاقى باعث مى شود كه به چنين اشخاص اعتمادنمى شود كرد و راى به آنان موجب مسؤ وليت خواهد بود.
4 !!! تحت تاثير تبليغات واقع نشوند و خودشان با موازين اسلامى اشخاص صحيح راانتخاب كنند.
5 !!! مـمـكـن اسـت بعضى شياطين مطالبى را بين مردم ناآگاه پخش كنند و آنان را در راءىدادن يـا راءى بـه اشـخـاص صـحـيح دادن منحرف كنند. يك آنكه گفته شود كسانى كه درمرحله اول راءى دادند نبايد در
ايـن مـرحـله راءى دهـنـد، در صـورتـى كـه ايـن مـرحـله بـا مـرحـلهاول فـرقـى نـدارد و مـقـتضى است همه ملت در راءى شركت كنند، دوم آنكه گفته شود خوباست به همه گروه ها چه چپى و چه انحرافى راءى دهيد كه مجلس شورا جامع همه گروه هابـاشـد، ايـن يك مطلب غلطى است كه منحرفين درست كرده اند تا در مجلس با خدعه شركتكـنـنـد و مـلت بـه ايـن مطالب انحرافى گوش فرا ندهد و به اشخاص با شرايط فوقراءى دهد.
6 !!! امـيـد اسـت مـلت مـسلمان ايران در اين امر حياتى كه سرنوشت جامعه بدان مرتبط استشـركـت كـنـنـد و روز جمعه همه قشرها زن و مرد بپاخيزند و به سوى صندوق ها بروند وراءى خود را بدهند.
7 !!! در ايـن روز افـرادى فـرصـت طـلب در حـوالى صـنـدوق ها جمع مى شوند و به مردمپـيـشـنـهـاد افـرادى خـاص را مـى كـنند، به حرف هاى آنان گوش ندهيد و آراى خود را بهاشخاص صحيح بدهيد.
8 !!! اشخاص بيسواد قبلا با مشورت اشخاص مطمئن متدين ، كانديداهاى خود را در تهران12 نـفـر و در شـهـرستان ها به تعدادى كه لازم است مى باشد، به وسيله شخص متدينىبـنـويـسـنـد و بـاز بـه شـخـص ديـگـرى كه مطمئن است بدهند بخواند و خودشان با دستخودشان راءى خود را به صندوق بيندازند و اختيار نوشتن راءى يا به صندوق انداختن رابه هيچ كس ندهند.
مـن از خـداى تـعـالى تـوفيق و تاءييد همگان را خواهانم ، سعادت و عظمت اسلام و مسلمين رااميدوارم .
و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 19/2/59
بيانات امام خمينى به هنگام راءى دادن
بسم الله الرحمن الرحيم
مبارك كند انشاءالله . مبارك آن روزى است كه ايران از سلطه اجانب مستخلص بشود و مجلسشـوراى اسـلامـى بـه وظـايـف خـطـيـر خـود عـمـل كـنـد و ايـراناستقلال پيدا كند و همه دشمنان ايران ذليل و نابود شوند و مسلمين همه با هم پيوند كنند.خداوند همه دوستان ، همه مسلمانان را موفق و مؤ يد كند.
تاريخ : 20/2/59
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام و المسلمين سيد على خامنه اى
بسم الله الرحمن الرحيم
جـنـاب حـجـت الاسـلام آقـاى حـاج سـيـد عـلى خـامـنـه اى دامـت افـاضـاتـه بـراىتـشـكيل شوراى عالى دفاع ملى بر مبناى اصل يكصد و ده قانون اساسى جمهورى اسلامىايران ، جنابعالى به عنوان مشاور از طرف اينجانب منصوب مى شويد و در اين موقع چوندر وضـع اسـتـثـنـائى هـسـتـيـم لازم اسـت هـر هـفـتـه بـا بـررسـىكـامـل دقـت رويـدادهـاى داخـلى ادارات مـخـتـلف ارتـش را بـراى ايـنـجـانـبارسال داريد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/2/59
فرمان امام خمينى به دكتر مصطفى چمران
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى دكتر مصطفى چمران ايده الله تعالى
بـراى تـشـكـيـل شـوراى عـالى دفـاع مـلى بـر مـبـنـاىاصـل يـكـصـد و دهم قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران ، جنابعالى به عنوان مشاور ازطـرف اينجانب منصوب مى شويد و در اين موقع چون در وضع استثنائى هستيم لازم است هرهـفـتـه بـا بـررسـى كـامـل و بـا كـمـال دقت رويدادهاى داخلى ادارات مختلف ارتش را براىاينجانب ارسال داريد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/2/59
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام دعائى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد محمود دعائى دامت افاضاته
از آنجا كه مطبوعات كشور در ساختن جامعه نقش مؤ ثرى را ايفا مى نمايد جنابعالى را بهخـاطـر شـايـسـتـگـى و ليـاقتى كه در اداره اينگونه امور داريد به سرپرستى روزنامهاطلاعات كه مربوط به مستضعفين است منصوب مى نمايم و البته متوجه هستيد كه مطبوعاتبـايـد هـمـيـشـه در خـدمت اسلام عزيز و مردم و كشور باشند وآزادى ها در حدود قوانين مقدساسـلام و قانون اساسى به بهترين وجه تاءمين شود. اميد است به يارى خدا و با همكارىكـارمـنـدان مـتـعـهـد، اين روزنامه را در راه تحقق بخشيدن به آرمان هاى انقلاب اسلامى ادارهنمايند. از خداى تعالى و توفيق همگان را در اين راه مسئلت دارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/2/59
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در جـمع پرستاران و پزشكان بنياد خدمات پزشكى امام خمينى
بسم الله الرحمن الرحيم
پزشكى و پرستارى از شغل هاى بسيار ارزنده است
انـسان در انتخاب شغل ها و ساير انواع انتخابات آزاد است ، آزاد خلق شده است و در اسلامآزادى بـه او اعـطـا شـده اسـت ، لكـن خـود انـسـان هـا در انـتـخـابشـغـل ، مـخـتـلف هـسـتـنـد و ايـن اخـتلاف تابع آن اختلاف نفسانى خودشان و اختلاف باطنىخـودشـان اسـت . يـكـى دزدى را انـتـخـاب مـى كـنـد شـغـل ، يـكى غارتگرى را براى خودششـغـل انـتـخـاب مـى كـنـد، يـكـى شـغـل هـروئيـن فـروشـى و مـواد مـخـدره فـروشـى وامـثـال ايـنـهـا را انـتـخـاب مـى كـنـد. انـتـخابات ، يك انتخاب آزادى است كه تابع آن نفسيتاشخاص است . نفوس انسان در اين عالم به حسب خلقت اختلاف دارد و به حسب تربيت هائىهـم كـه در مـحـيـطـهـا مـى شـود بـاز يـك اخـتـلافـات زيـادى در ايـن تـربـيـت هـاحـاصـل مـى شـود. در يك محيط مى بينيد كه تربيت ها، تربيت هاى ضد انسانى است ، ضداخلاقى است و در يك محيط تربيت هاى انسانى است .
از جـمـله شـغل هاى بسيار مقدس پزشكى است ، شغلى است كه اگر پزشك ها به تكاليفخـودشـان ، تـكـاليـف انـسـانـى خـودشـان عـمـل بـكـنـنـد، ايـنشـغـل بـسـيـار شـريـف و يـك عـبـادتـى اسـت . و هـمـيـن طـور پـرسـتـارى ، ايـنشغل پرستارى از شغل هاى بسيار شريفى است كه اگر چنانچه انسان با وظايف انسانىو شـرعـى خـودش عـمـل بـكـنـد، ايـن يـك عـبـادتـى اسـت كـه در فـراز عـبـادت هـاى درجـهاول اسـت . البـتـه مـسـووليـت هـائى هـم دارد، هـم در پـزشـك و هـم در نـرس هـا و هم در همهقشرهائى كه در بيمارستان ها هستند يك مسووليت بزرگى هست برايشان . پزشك ها همچونـبـاشـد كـه بـراى جمع آورى مال و منال اين خدمت را انجام بدهند. خدمت بكنند، خدمت بكنند ونـظـرشـان خـدمـت بـه انـسـان هـا كـه بـنـدگـان خـداسـت بـاشـد تـا ايـنشغل عبادت بشود، آن منافعى هم كه پيدا مى شود، منافعى است كه از اين عبادت برايشانپيدا شده است و اما اگر بنا باشد كه آنها خداى نخواسته انحراف داشته باشند و گاهىانـحـرافـات بـه جـائى بـرسد كه جان هاى مردم را در خطر بيندازد، اين يك جنايتكار استمثل همان جنايت هائى كه ساواكى ها مى كردند، يا يك قدرى بدتر. و همين طور پرستارها،پـرسـتارى از بيمار امر بسيار مشكلى است لكن خيلى ارزشمند است . انسان با يك بيمارىبـه طـور مـحـبـت ، بـه طـور بـرادرى ، بـه طـور خـواهـرى مـراعـاتاحـوال او را بـكـنـد و ايـن بـراى انـجـام يـك وظـيـفـه انسانى الهى باشد، از عبادات بسيارارزشـمـنـد اسـت . شـمـا مـتـوجـه بـاشـيـد كـه شـغـل شـمـاشغل بسيار شريفى است
و از آن طـرف مـسـؤ وليـتش هم زياد است ، مسؤ وليتش را خود شما مى توانيد جبران بكنيد،به محبت كردن به مرضى . اينها احتياج دارند به محبت بيش از آن كه احتياج به دوا دارند.يـك مـريـضـى كـه از خـانـه اش آمـده اسـت در بـيـمـارسـتـان ، ايـن مـريـضـى خـودش رامـثـل ايـنـكـه يـك غـريـب مـى دانـد، اگـر چنانچه اين پرستارها با او با ملايمت ، با رفتارانـسـانـى ، بـا مـحـبـت ، مـثـل بـرادر و خـواهـر بـا او رفـتـار كـنـنـد، ايـن حـس ‍ غـربـت از اومنفصل مى شود و آرامش برايش حاصل مى شود و اين آرامش روحى در بهبودى او كمك مى كند،كـمـك طـبـيـب اسـت ، كـمـك پـرسـتـار اسـت . شـمـا مـتـوجـه بـاشـيـد كـه ايـنشـغـل را خـداى نـخـواسته آلوده نكنيد به جهات مادى ، به جهات دنيائى ، كه هم كار كردهبـاشـيـد و هـم اجـرا الهـى نـبـرده بـاشـيـد. شـمـا كـارى بـكـنـيـد كـه ايـنشـغـل شـمـا الهـى بـاشد، براى خدا باشد. منافات ندارد اينكه براى خدا باشد لكن بهشـمـا هم مثلا اجرى بدهند. اينها منافات با هم ندارند. شما توجه داشته باشيد به اينكهبـا ايـن بـيماران خوشرفتارى كنيد، كمك كنيد آنها را، دلجوئى كنيد از آنها. اينها افسردههـسـتـنـد، بـايـد دلجـوئى كـنـيـد. ايـن شـغـل شـمـا از آنشغل هاى بسيار ارزنده است .
غارتگران در كردستان در صدد هستند راه را براى اجانب باز كنند
لكـن مـا مـى بـيـنـيـم كـه اشـخـاص ديـگـرى هـم در ايـن دنـيـا هـستند كه انتخاب مى كنند يكشـغـل هـاى بـدى را، مـثلا شما ملاحظه كنيد در كردستان يك دسته اى از مردم هستند كه اينهاتابع اجانب هستند و به مملكت خودشان خيانت مى كنند و به افرادى كه در محيط خودشان واز جنس خودشان هستند، خيانت مى كنند و دسته بندى مى كنند براى اينكه مردم را ناراحت كنندو ديـديد كه در اين مدتى كه گذشت بر اينها، چه جناياتى كردند و چه غارتگرى هائىاز هـمـان هـائى كـه مـى گـويـنـد مـا طـرفـدار آنـها هستيم ، ادعا مى كنند كه ما طرفداريم ،طـرفـدار خلق هستيم ، لكن روند خرمن هاى آنها را آتش مى زنند، خانه هاى آنها را خراب مىكـنـند. حالا هم كه شكست خورده اند، از قرارى كه اطلاع مى دهند شروع كرده اند به اذيت وآزار مـردم و غـارتـگـرى و كـارهـاى رذالت ديـگـر. يـكـى هـمشـغـل پـاسـدارى را بـراى خـودش انـتـخـاب مـى كـنـد، يـكـى هـمشـغـل ژانـدارمـرى را بـراى خـودش انـتـخـاب مـى كـنـد، يـكـى هـمشـغـل ارتـشـى را انـتـخـاب مـى كـنـد. ايـنـهـا اگـر چـنـانـچـه بـه وظـايـف خـودشـانعـمـل كـنـنـد، بـه وظـايـف انسانى خودشان عمل كنند، به اعتبار اينكه خدمتگزار اسلام هستند،خـدمـتـگزار مملكت اسلامى هستند، حافظ كشور هستند، شغلشان يك عبادت است ، و اگر خداىنخواسته كشته شدند، يك شهادت . اشخاصى كه الان در اين كردستان كشته شده اند و معالاسـف زيـاد هـم هـسـتند از سپاه پاسداران ، از ژاندارمرى ، از لشكرى ها و آنها و از سايرمـردم ، ايـن بـسـيـار موجب تاءسف من است كه يك دسته اى اينطور از انسانيت دور باشند كهجـمـعيتى كه ، ارتشى كه آمده است براى حفاظت آنها، براى حفاظت كشور آنها و پاسدارانىكـه آمـده انـد براى حفاظت شهر آنها، براى حفاظت مملكت آنها، آنها در عين حالى كه در گفتههـايـشـان مـى گـويند كه ما مى خواهيم با ارتش همراه باشيم و برويم و سرحدات را حفظكنيم ، راه نمى دهند به اين ارتش برود سراغ سرحدات كه سرحدات در خطر هست . اين چهجور
جـمـعـيـتـى هـسـتند؟ چقدر انسان بايد متاسف باشد از اين مردم كه اينطور تربيت شده اند واينطور از انسانيت دور شده اند و يك حال سبعيت به خودشان گرفته اند كه اصلا نصيحتبـه آنـهـا هـيچ اثر ندارد. من از اول اين بساطى كه اينها در آورده اند نصيحت كردم آنها را،سـفـارش كـردم بـه ارتـش ، به سران ارتش سفارش كردم ، به سران ژاندارمرى كه بامـسـالمـت رفـتـار كـنـيـد بـا آنـها با خشونت رفتار نكنيد و عمده هم نظر اين بود كه خوب ،اشخاص بيگناهى در اين محيطها هست ، لكن ژاندارمرى و لشكرى و پاسداران يك قدرى كهدسـت نـگـه داشـتـنـد آنـهـا حـمـله كـردنـد. دائمـا در صـدد ايـن هـسـتـنـد كـهگول بزنند طرف را، دائما در صدد اين هستند كه در قراردادهايشان خيانت بكنند، دائما درصـدد ايـن هـسـتـند كه راه را باز كنند براى اجانب ، راه را باز كنند براى آمريكا يا براىشـوروى ، فرق ندارد. اين چه جور جمعيتى هستند؟ من متاءسف هستم از اينكه چرا بايد انسانايـنـقـدر مـنـحـط بـاشـد، ايـنـقـدر بـد طـيـنـت بـاشـد كـه در كـشـور خـودش ،اهل مملكت خودش ، اهل دين خودش را اينطور در زحمت واقع كند و اينطور خرابى بار بياورد ومـمـلكـت را بـخـواهـد بـه بـاد بـدهـد و بـه دسـت دشمن هاى اسلام بسپارد، دشمن هاى ايرانبـسـپـارد. مـن تاءسفم از آنها از باب اين است كه چرا آدم نيستند و تاءسف ديگرم راجع بهايـن كشتن هائى كه ، اين شهدائى است كه در راه اسلام شهيد شدند كه عده شان خيلى زياداست در همين كردستان و در ساير مناطق عده شان هم خيلى زياد است . هر روز به ما اطلاع مىدهـنـد كـه در كـجـا كـى را كشته اند، چند نفر، در كجا چند نفر. و اين اسباب تاءسف است ازطـرفـى و اسـبـاب مـبـاهـات اسـت از طـرف ديـگـر. ايـن نـهـضت اسلامى براى اين دسته اينتـحـول را بـه بار آورده است كه اشخاصى كه اصلا وارد در اين كارهاى جنگى نبوده انديكدفعه متحول شده اند و اشخاصى كه جنگى شده و اشخاصى كه در راه اسلام فداكارىكـرده انـد و شـهـيد داده اند و من در عين حالى كه بسيار متاءسف هستم از اين عزيزانى كه ازدست ما رفته است و ليكن مباهات مى كنم به اين تحولى كه از براى آنها پيدا شده و آنهابـحـمـد الله بـه وظـايـف شـرعـى و ديـنـى خـودشـانعمل كرده اند و جان خودشان را براى خدا فدا كرده اند و خداى تبارك و تعالى به آنها هرچـه بـخـواهند در آن عالم مى دهد براى اينكه هر چه داشته اند داده اند و خدا هر چه بخواهدبـه آنها خواهد داد. و من باز بر مى گردم سراغ شما خواهران و عزيزان كه توجه داشتهبـاشـيـد در ايـن مـحيطى كه هستيد رعايت احكام اسلام را بكنيد. مملكت اسلامى است ، جمهورىاسـلامـى اسـت ، بـايـد در هـمـه شـوونـش تـحـول حـاصـل بـشـود. هـمـانـطـور كـه مى بينمتـحـول روحـى از بـراى شـمـا حـاصـل شـده اسـت ، هـمـيـن طـور بـايـد دراعـمـال هم يك تحولى زياد حاصل بشود، تخلف از موازين الهى نشود و با رحمت و عطوفتبـا ايـن كـسانى كه در زير دست شماها، چه پزشكان و چه نرس ها و چه ساير قشرهائىكـه در آنـجـا خـدمـت مـى كـنـند. خدمت شما يك خدمت بسيار با ارزشى است ، خدمت مشكلى است .پـرسـتـارى ، پـزشـكـى ، هـر دو مشكل است و اما بسيار شريف است در صورتى كه به آنوظـايـفـى كـه بايد بشود عمل بكنند و من دعاگوى شما همه هستم و آنقدرى كه از من مى آيدايـن اسـت كـه بـراى مرضاى شما دعا كنم كه كمك شما باشند و براى شماها هم دعا كنم وبراى پزشكان هم دعا كنم و براى همه اهالى كشور عزيزمان دعا كنم . خداوند همه شما رابا سعادت و سلامت و رفاه قرار دهد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 23/2/59
بـيـانـات امـام خـمـينى خطاب به مدير عامل و سرپرست صدا و سيماى جمهورى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
جـديـت در اسـلامـى كـردن جو راديو و تلويزيون و تصفيه عناصر منحرف و خود باختهبه شرق و غرب
از اولى كه راديو و تلويزيون در اختيار جمهورى اسلامى واقع شد راجع به آن نگرانىداشـتم ، براى اينكه اين سازمانى است كه اگر خوب باشد مملكت ما خوب مى شود و اگرفـاسـد بـاشـد، ممكن است كه بسيار فساد ايجاد كند، از اين جهت تذكراتى بايد به شمابدهم . يكى اينكه اين دستگاه راديو تلويزيون كه در خانه حتى روستاها، در همه جا نفوذدارد، اگـر صددرصد اسلامى نشود، معنايش ‍ اين است كه اسلام در ايران پياده نشده است .اگـر بـنـا بـاشـد راديـو تـلويـزيـون در خـدمت دسته اى و يا گروهى كه منحرف هستند واعوجاج دارند قرار داده بشود، ممكن است كه سرتاسر مملكت را به فساد بكشد. از اين جهتشما موظفيد، هم وظيفه شرعى و هم وظيفه قانونى داريد كه دستگاه راديو تلويزيون را ازگـروه هـائى كـه منحرف هستند و يا ارتباط با رژيم سابق داشته اند و در خدمت آنها بودهاند تصفيه كنيد و اشخاصى كه فاسد هستند كه موجب فساد مى شوند را هم تصفيه كنيد،شـمـا بـايـد ايـنها را با كمال قدرت بدون هيچ ملاحظه اى از راديو و تلويزيون تصفيهكـنـيـد و مهمتر از همه ، قضيه اخبار است كه بايد كاملا دقت شود كه اشخاص منحرف در آنراه نـيابند، آخر جمهورى اسلامى فقط لفظش كه نيست ، بايد واقعيت پيدا كند. الان ما بههـر كـجـا كـه سـر مـى زنـيم مى بينيم كه فسادهائى در آن هست ، باز اسلام به صورتىدرسـت پـيـاده نـشـده اسـت ولى چـون ايـن مـهـمـتـر از هـمـه است پافشارى من نسبت به راديوتـلويـزيـون بيشتر از چيزهاى ديگر است براى اينكه اين فسادش موجب فساد ملت و جامعهمـى شـود، بـراى ايـنكه چيزى كه در اينجا گفته مى شود، سر تا سر مملكت آن چيز پخشمـى شـود و انـحـراف در سـطـح مملكت و همچنين در خارج پيدا مى شوداز اين جهت اين سازمانبـايـد صد درصد به صورتى باشد كه با نهضت اسلامى بسازد نه اينكه ما بگوئيمراديـو تـلويـزيون اسلامى هست ولى ببينيم يك حرف هائى در آن مى زنند كه به اسلام وبـه انـقـلاب اسـلامى لطمه وارد مى آورد بايد كاملا توجه داشت كه به هيچ وجه ما نبايدمـقـلد شرق و غرب باشيم زيرا تقليد از شرق و غرب با راديو تلويزيون اسلامى نمىسـازد، بـايـد كـامـلا مـراقبت كنيد و خوف از گفته ها و نوشته هاى اين روشنفكران غربزدهابدا نداشته باشيد. اين روشنفكران در فكر اين هستند كه مملكت را به خواست خودشان يكمملكت لوكس ‍ درست
بكنند و ديگر هر چه خرابى هم باشد مانعى ندارد. آنها دلشان مى خواهد يك مملكت غربىدرسـت بـشـود و حـال ايـنـكه مردم اينجا همه جديت كردند براى اينكه اسلام در ايران پيادهشـود، نـه فـقـط يـك صـورت اسـلام و وقـتـى سـر به هر اداره اش مى زنيم اسلام در كارنباشد. بايد شديدا با روشنفكران غربزده مبارزه كرد. از اين جهت شما ماءموريت داريد باهـمـكـارى كـارمـنـدان مـسـلمـان و مـتعهد و غير منحرف اين سازمان را تصفيه كنيد بدون اينكهخوفى از كسى و يا گروهى داشته باشيد. بايد توجه داشته باشيد كه در اين سازمانمـسـلمـانان متعهد حتى يك نفرشان نبايد بيرون بروند مگر تخلفاتى كنند كه اين مساءلهديـگـرى اسـت و فـرقـى بـا ديـگـران نـدارند اما يك وقتى گفته نشود اينها مثلا يك قدرىارتـجـاعى هستند، از اين حرف هائى كه شاه هم به مسلمانان مبارز و متعهد در آن دور مى زد.مسلمانان مبارز و متعهد بايد آنجا باشند و ديگرانى هم كه تصفيه مى شوند بايد جايشانرا افـراد مسلمان مبارز غير منحرف گذاشت . ما بحمد الله گويندگان و نويسندگان خوبداريم ، ما همه چيز داريم . من غالبا فيلم هائى كه خود ايرانى ها درست مى كنند به نظرمبهتر از ديگران است مثلا فيلم گاو آموزنده بود اما حالا اين فيلم ها بايد حتما از آمريكا يااز اروپـا بـيايد با يك بى بند و بارى ، تا روشنفكران غربزده شاد شوند. فيلم هائىكـه از خارج به ايران مى آيد اكثرا استعمارى است لذا فيلم هاى خارجى استعمارى را حذفكنيد، مگر صد درصد صحيح باشد در هر صورت اين به عهده شما و مسؤ ولين آنجاست .بار ديگر تذكر مى دهم كه آنجا را از وابستگان رژيم سابق تصفيه كنيد. البته مصاحبهاشـكـالى نـدارد ولو يـك كـمـونيست بيايد و حرفش را بزند و در همانجا از شخص ديگرىجـواب بـگـيرد، اين مانعى ندارد. خلاصه راديو تلويزيون نبايد در دست يك عده مفسده جوبـاشد. با كمال تاءسف هنوز ريشه هاى رژيم سابق هستند، حالا يك قدرى جلوى منافعشانگـرفـتـه شـده اخـلال مى كنند و مى خواهند همان عياشى ها را بكنند و راديو تلويزيون رابـراى خـودشـان دكـان كـنـند. من صريحا مى گويم ما مى خواهيم نه غرب و نه شرق از ماتـعـريف كنند. نمى خواهيم روشنفكران غربزده و قلمداران خود فروخته از ما تعريف كنند مامـى خـواهـيـم يـك مـسـاءله اى را كـه اسـلام مـى فـرمـايـدعمل بكنيم و براى كشورمان خدمت بكنيم ، نه يك دستگاهى درست بشود كه همه اش خراب وفـاسد باشد و بچه هاى ما را به فحشا بكشند و افراد را بى تفاوت كنند كه اگر همهچـيـزشـان را بـبـرنـد، ايـنـهـا اصـلا كـكـشـان نـگـزد و هـيـچ تـوجـه بـه ايـنمـسائل نداشته باشند. ما مى خواهيم ادارات را متحول كنيم ، همين طور كه الحمدلله الان همهمـردم مـتـحـول شـده انـد. بايد توجه به اين مسائل داشت من دعا مى كنم كه انشاءالله موفقباشيد.
تلاش در جهت حفظ استقلال راديو تلويزيون و پياده كردن محتواى اسلام
مـن بـارهـا گـفـتـه ام راديـو تـلويـزيـون بـايـد كـامـلامـسـتقل باشد و بايد استقلالش محفوظ باشد و هيچ كس در آن دخالت نكند. شما فقط در هرچه اسلامى شدن آن كوشش كنيد تا مطابق با خواست مردم باشد. مردم خونشان را داده اند،نـمـى شـود كه مسلمان ها خونشان را بدهند و بعد اشخاصى منحرف بيايند و نتيجه اش راببرند و مساءله اين است كه هيچ عقل شرعى اين را نمى گويد. مردم مسلمان ريختند در
خـيـابـان ها، الله اكبر گفتند، جانشان را فدا كردند و گفتند ما جمهورى اسلامى مى خواهيمجمهورى اسلامى محتوايش اين است كه همه چيزش اسلامى باشد. يكى از مهمات ، همين قضيهراديـو تـلويـزيـون اسـت كـه از هـمه چيز اهميتش بيشتر است . اين دو دستگاه است كه بايداسـلامـى بـشـود. اسـتـقـلالش را حـفـظ كـنـيـد، كـسـى اگـر آمـد خـواسـت يـك چـيـزى راتحميل كند، ابدا به آن اعتنا نكنيد و با استقلال و با قدرت اين دستگاه را راه بيندازيد. مؤيد باشيد.
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 25/2/59
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا سـرهـنـگ صـدرى (فرمانده لشكر 28 كردستان )
بسم الله الرحمن الرحيم
اشرار بايد از كردستان تصفيه شوند
مـن امـيـدوارم كـه بـه خـواسـت خـدا و همت ارتش و پاسداران ، كردستان به زودى تصفيه ودرسـت شـود. مـن از فـداكـارى هـاى شـمـا بـراى كـشور خود و براى اسلام تشكر مى كنم .حـال كـه اشـرار را از آنجا رانديد بايد توجه به اين معنا داشته باشيد كه آنان شما رارها نخواهند كرد. من به شما ارتشيان دلير و سپاه پاسداران و شوراى انقلاب و فرماندهكـل قـوا هـشـدار مـى دهم كه اشرار بايد از كردستان تصفيه شوند، آنان كردستان را بهفساد كشيدند و مردم كردستان را به طرز وحشتناكى اذيت و آزار كردند، آنان مردم را غارتكـردنـد و هـمه را كشتند، ديگر نبايد به اينها مهلت داد، بايد منطقه درست پاكسازى شودتا دست آنها كوتاه و اميدشان قطع شود.
با وجود انسجام ، هيچ قدرتى نمى تواند به شما زور بگويد
البته مساءله مهم اين است كه ارتش و پاسداران و ژاندارمرى ما با يكديگر هم زبان و همپـيـمان باشند و مهمتر اينكه در عمل با هم هماهنگى داشته باشند زيرا در هماهنگى است كهپيروزى ميسر مى شود، بايد سران با هم تفاهم داشته باشند كه بحمدالله دارند، بايدسـلسـله مـراتـب مـحـفـوظ بـاشـد، بـايـد اطـاعـت بـى چـون و چـرا انـجـام گيرد ولى درستمـثـل صدر اسلام ، اطاعت بدون هيچ اغماض بايد باشد و محبت و دوستى و برادرى هم بايدبـاشـد. حـضـرت امير عليه السلام رئيس كل قوا بودند ولى نسبت به ساير افراد ارتشاسـلام هـم عـطـوفـت داشـتـنـد. هـرگـز در سـپـاه اسـلامتـحـمـيل نيست يعنى درست يك عده برادر هستند كه در كنار هم براى خدا مى جنگند، كه يكىفـرمـانـده و ديـگـرى فرمانبردار است و تخلف از دستور فرمانده جايز نيست . بايد نظمكـاملا رعايت شود، بايد فرماندهان به سربازان بفهمانند كه همه با هم برادريم و همهبـا هـم مـى خـواهـيـم كـارى را انـجـام دهـيـم ، ولى ارتـش هـم بـايـد از فـرمـانـدهكـل قـوايـش كـه آقـاى بنى صدر است اطاعت كند. خلاصه امروز كه ما از طرف قدرت ها درخـطـر هـسـتـيم ، البته به نظر من بعيد به نظر مى رسد، بايد منسجم باشيم زيرا اگرانسجام بوجودآيد، هيچ قدرتى نمى تواند به شما زور بگويد و پيروزى از آن شماست. امـروز ارتـش پـشـتيبان بسيار قوى دارد و آن ملت است ملت با ارتش است و ملت با ارتشعزيز ما همراه است . اميد است كه دولت و ملت و ارتش و گروه هاى متعهد با هم منسجم و
يـكـدسـت شـونـد تـا نـيـروئى بـه دسـت آوريـد كـه هـيـچ كـس نـتـوانـد درمـقابل آن بايستد. من از ارتش و سپاه پاسداران و ژاندارمرى و ساير نيروهائى كه براىاسـلام زحـمـت كـشـيـده انـد، خـصـوصا در كردستان فعاليت كردند تا كفار را شكست دادند،تـشـكـر مـى كـنم . و به خانواده هاى شهداى بزرگ خود تسليت مى گويم و از خداوند مىخـواهـم كـه به شما و سايرين قدرت عنايت فرمايد. شما الان سرباز اسلام هستيد، درستمثل سرباز زمان حضرت رسول با شما عمل مى كنند و مقامتان عالى است و پيش خداى تباركو تـعـالى ارجـمند هستيد. اين مملكت مال شماست و خودتان هم بايد نگهش داريد، مهم رضايتخـداسـت ، كـه عـمل شما موجب رضايت خداست . انشاءالله خداوند همه شماها را در پيشرفت وپيروزى تاءييد كند.
سر پيروزى صدر اسلام ، ايمان به خدا بود
خـداونـد انـشـاءالله هـمه شما را تاءييد كند و سر پيشرفتگى كه در صدر اسلام شد ايناسـت كـه سـربـازان اسـلام بـا تـعـداد كـمـى كـه داشـتـنـد درمـقـابـل تـعـداد زيادى از سربازان دشمن كه يكى ايران و يكى روم بود و بسيار هم مجهزبـودنـد، ايـستادند و پيروز شدند، زيرا سلاح معنوى داشتند يعنى اعتقادشان بر اين بودكـه مـا اگـر بـرويـم و كـشـتـه شـويـم ، بـاز هـم سـعـادتـمـنـد هـستيم و اگر بكشيم هم ماسعادتمنديم ، آنوقت دشمن براى دنيا بود كه آن هم با فشارى بر آنها كه مى آوردند مىجـنـگـيدند. ببينيد در جنگ ذات سلاسل ، دشمن ، سربازان خود را به زنجير بسته بود كهفـرار نـكـنـنـد. آيـا با اين اعتقاد مى شود جنگيد؟ سر اينكه لشكر اسلام پيروز شد و آنهاشـكـسـت خوردند همين بود كه آنها روحيه شان را به واسطه اينكه ايمان به خدا نداشتند،بـكـلى از دسـت داده بودند. آخر آنها براى چه كسى كار بكنند و براى چه منظورى خود رابـكـشـنـد؟ آيـا خودشان را بكشند كه يك نفر، فرض كنيد شاه و يا پسر شاه آنهمه بساطداشته باشد؟ براى چه اين سربازها آنطور فداكارى كنند؟ اما اينجا اينطور نيست ، اينجافداكارى براى اسلام است .
بـنـابراين سر پيروزى صدر اسلام همين دو كلمه بود، ايمان به خدا و ايمان نداشتن بهخـدا. آنـهائى كه ايمان نداشتند، ضعيف بودند و اينهائى كه ايمان داشتند، قوى . ما بايدبـا يـك هـمـچو قدرت و روحيه اى كه شما مى گوئيد كه آنها مى گفتند ما مى خواهيم شهيدبـشـويـم بـه پـيـش بـرويم . من از آنوقتى كه اين نهضت شروع شد مكرر هر چند روز يكمـرتـبـه ، زنـان و مـردان مـى آمـدنـد پيش من و اصرار مى كردند كه شما دعا كنيد تا شهيدبشويم ، من دعا مى كنم كه شما موفق بشويد و ثواب شهادت داشته باشيد. براى اسلامخـدمـت كـنـيـد، ايـن روحـيه موجب پيشرفت است ، جديت كنيد كه اين روحيه محفوظ باشد. جوانهائى كه در ارتش و سپاه پاسداران هستند، تقويت روحى بشوند، الحمدلله از نظر روحىقـوى هـسـتـنـد، ايـمـان آنـهـا را تـقويت كنيد. يك سرباز مؤ من مى تواند يك گروه را در همبـشكند. انشاءالله من اميدوارم اين شهيدانى كه براى خدا به شهادت رسيده اند، نزد خداىتـبـارك و تـعالى مقاماتى داشته باشند كه لشكر امام در جنگ احد و در ساير جنگ داشتند.خداوند انشاءالله خانواده هاى آنها را سلامت بدارد و من هم به آنها
تسليت مى گويم . اينها از خود ما هستند، مثل اينكه فرزندان خود من باشند، متاءثر هستم ومـفـتـخر به اينكه همچو روحيه اى در تمام سربازها پيدا شده ، اميدوارم كه با همين روحيهبـر مـشـكـلات غـلبـه كـنـيـد و مـمـلكـتـتـان يك مملكت مستقلى براى خودتان باشد، ديگر نهابـرقـدرت هـا بـر شـما غلبه كنند و نه هر چه داريد در طبق بگذاريد و به آنها بدهيد وخداوند انشاءالله همه را تاءييد كند. من به همه سربازهائى كه در كردستان براى اسلامسربازى كرده اند و همه پاسدارانى كه براى اسلام پاسدارى و فداكارى كرده اند، دعامـى كـنـم و از هـمـه آنـها متشكرم . من خود را منفعل مى دانم كه چرا نمى توانم بروم و همراهآنـان جـنـگ كـنم براى اينكه من ضعيف هستم اميدوارم كه آنها موفق و مؤ يد باشند و پيش خداروسـفـيـد، چـنـانـچـه هـسـتند و در پيشگاه اسلام از سربازها و پاسداران اسلام محسوب مىشـونـد. با سلامت و سعادت و عظمت ، مملكت خود را اداره كنيد و به پيش برويد، انشاءاللهمؤ يد باشيد.
تاريخ : 26/2/59
بيانات امام خمينى در ديدار با شمس آل احمد سردبير روزنامه اطلاعات
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـا خـانـواده شـمـا سـابقه دارم و با مرحوم پدر شما آقاى حاج سيد احمدآقا، با مرحومآقاسيد محمدتقى !!! خدا رحمتش كند كه در خدمت اسلام فوت شد !!! سوابقى دارم منتها آقاىجـلال آل احـمـد را جـز يـك ربـع سـاعـت بـيـشـتـر نـديـده ام . دراوايـل نهضت يك روز ديدم كه آقائى در اتاقى نشسته اند و كتاب ايشان (غربزدگى ) درجـلو مـن بـود ايـشـان بـه مـن گـفتند چطور اين چرت و پرت ها پيش شما آمده است (يك همچوتعبيرى ) و فهميدم كه ايشان هستند مع الاسف ديگر او را نديدم . خداوند ايشان را رحمت كند.شما را هم در تلويزيون گاهى مى بينم .
آنگاه شمس آل احمد در پاسخ امام گفت :
مـن سـعـادت داشـتـم يـك بـار در مـجـلس بـزرگـداشـتـى كـه بـراى مـرحـوم پـدرم درسـال 1341 در قـم گـذاشـتـه بـوديـد و يـك بار ديگر نيز خدمت شما رسيدم و ضمن دستبوسى زيارت تان كردم و پس از آن همين طور به شوق ديدارتان انتظار كشيدم .
آنگاه امام فرمودند:
از قـرارى كـه احـمد گفت جنابعالى در موسسه اطلاعات رفته ايد. شما بهتر مى دانيد ايناطـلاعـات و ايـن كـيـهـان وضـعـشـان در سابق چطور بود و حالا چگونه مى باشد مع الاسفهـمـانطور كه شما مى دانيد ما مبتلا به يك طايفه روشنفكر هستيم كه هر اصلاحى در كشورخـواهـد بـشـود نـمـى گـذارند. در گذشته شاه نمى گذاشت ، حالا اينها. اينها ولو همان هانباشند اما كار همان ها را مى كنند. اگر ما بخواهيم يك روزنامه را بگوئيم كه به خط ملتبـاشـيـد، تـو روزنـامـه اى هـسـتـى كـه از مـلت هـستى و ملت هر چه مى خواهد شما بايد درروزنـامـه هـايـتـان بـنـويـسـيد، تا يك همچو حجتى مى شود و يك روزنامه اى كه برخلافمـقـاصـد ملت و مقاصد اسلام است و بى اذن هم منتشر مى شده ، جلويش گرفته مى شود يكدفعه مى بينيم در روزنامه همان طايفه از روشنفكران شروع مى كنند به اعتراض كه خير.خوب قلم آزاد است ، اما هر قلمى ؟! بيان آزاد است ، اما هر بيان ؟! يك بيان است كه مملكت رابـه دامن ابر قدرت ها اندازد، آيا اين بيان آزاد است ؟! اين را ما مى گوئيم آزادى كه مملكتمـا را بـه فـسـاد بـكـشـيـد؟! يـك قـلمـى اسـت كـه بـا صـهـيـونـيـسـم وامـثـال ايـنـهـا روابـط دارنـد، يـك روزنـامـه اى كه با بودجه آنها اداره مى شود و خودشانتيراژى ندارند تا خود را اداره كنند، ما بايد به اينها بگوئيم
آزاد هستيد؟! كجاى دنيا وجود داشته كه يك انقلابى بشود و اينهمه روزنامه داشته باشد.همه روزنامه ها را مى بستند و يك ، تنها يك روزنامه ارگان خود حزب مثلا يا خود دولت رامـى گـذاشـتـنـد بـاشـد كـجـاى دنـيا اينطور آزادى به مردم داده بودند كه به مجرد اينكهانـقـلاب پـيروز بشود همه به ميدان بيايند و هر چه مى خواهند به هر كسى بگويند و تاپنج شش ماه هم هيچ كس به كسى حرف نزد تا فهميدند به اينكه اينها دسته اى هستند درداخـل كـه بـا خـارج مـرتـبـط هـسـتـنـد و بـر ضـد كـشـور و مـصـالح كـشـور دارنـدعـمـل مى كنند. باز هم ما بگوئيم كه شما آزاديد؟! به واسطه كلمه آزادى بايد حدود آزادىآن چـيـزى باشد كه ملت مى خواهد، نه آنى كه به خلاف ملت آدم آزاد است . خوب من آزادم ،يـك تـفـنـگ هم دستم است بزنم يك كسى را بكشم ، اين چه آزادى است ؟ آزادى موازين دارد وبحمدالله شما اينطور كه من تا حالا ديده ام و حرف شما را شنيده ام از روى ميزان حرف مىزنـيـد، حالا كه در مؤ سسه اطلاعات وارد شده ايد باز هم همان ميزان كه از آزادى پيش شماهـسـت و هـمـان مـيـزان كـه در نـشـريـات مـى بـاشد كه نشريات در خدمت اين ملت باشد، نهنـشـريـات بـرضـد مـلت ، بـا كـمـال قـدرت و پـشـتـكـارمـشـغـول شـويد و شما قدرتش را داريد. به شما كسى نمى تواند بگويد مرتجع هستيد.ديگران اگر يك وقت بخواهند يك كارى بكنند، ممكن است ارباب قلم يك همچو حرفى را بهاو بـزنـنـد، امـا نـسـبـت بـه شـمـا نـمـى تـوانـنـد ايـن حـرف را بـزنـنـد. شـمـا بـا قـدرتعمل كنيد و اين عناصرى كه بر ضد نهضت و انقلاب و مصالح كشورند تصفيه و پاكسازىكنيد. خداوند انشاءالله شما را موفق كند.
تاريخ : 27/2/59
بيانات امام خمينى در جمع اهالى جماران
بسم الله الرحمن الرحيم
با كمال قاطعيت و به خواست خداوند در مقابل ابرقدرت ها ايستاده ايم
بـسـيار مسرور هستم كه با برادران و خواهران خودم در اينجا مواجهم . من از زحمت اهالى اينمحل جماران تشكر مى كنم كه زحمت زيادى كشيدند در صورتى كه من خدمتى به آنها نكردم، امـيـدوارم خـداونـد هـمـه آنـهـا را از همه بليات حفظ كند و از شر شياطين خصوصا شيطانبـزرگ حـفـظ كـنـد. بـرادرهـاى مـن ! خـواهـرهاى من ! ما در يك موقعيتى واقع هستيم كه بايدهوشيارانه با آن مواجه باشيم ، ما با يك ابرقدرتى در طرف غرب و يك ابر قدرتى درطـرف شرق مواجه هستيم كه هر دوى آنها مى خواهند ما را ببلعند. ما به خواست خداى تباركو تـعـالى و هـمـت بـرادرهـا و خـواهـرهـاى ايـمـانـى ايـران درمـقـابـل همه آنها با كمال قاطعيت ايستاديم و اجازه نخواهيم داد كه هيچ قدرتى با ما مواجههكـنـد و تـصـرف در مـقدرات ما كند و شما هيچ از اين قدرت هاى بزرگ نترسيد كه شما درپـنـاه خـدا هـسـتـيـد و قـدرت هـا هـمـه فـانـى هـسـتـنـد درمقابل قدرت خداى تبارك و تعالى .
از محاصرات نظامى و اقتصادى ابدا باكى نداريم
اگـر چـنـانچه گفته مى شود كه دولت آمريكا مى خواهند نظامى بياورد و اين مملكت را بهخاك و خون بكشد، باور نكنيد اوبا و ثانيا اگر بيايد، خواهد سزاى خودش را ببيند. ما ازمحاصرات اقتصادى و محاصرات نظامى و دخالت هاى نظامى ابر قدرت ها نمى ترسيم ،فـرضـا كـه آنـهـا وارد بـشـوند در اينجا، ما با قدرت در مقابلشان ايستادگى مى كنيم وسـايـر مـلت هـاى اسـلامـى هم در مقابلشان هستند. با قدرت ، ما بايد به پيش برويم تااينكه احكام اسلام را در مملكت مان بلكه در منطقه ، بلكه در دنيا پياده كنيم .
تكليف ما مبارزه با ظلم هاست
و من اميدوار هستم كه خداوند تاءييد كند ما را در اين مقصدى كه داريم ، لكن مهم اين است كهمـا تـكـليـفـى ادا مـى كـنـيـم ، تـكـليـف مـا ايـن اسـت كـه درمـقـابـل ظـلم ها بايستيم ، تكليف ما اين است كه با ظلم ها مبارزه كنيم ، معارضه كنيم ، اگرتـوانـسـتـيـم آنـهـا را بـه عـقـب بـرانـيـم كـه بـهـتر و اگر نتوانستيم ، به تكليف خودمانعمل كرديم . اينطور نيست كه ما خوف اين را داشته باشيم كه شكست
بـخـوريـم ، اولا كـه شـكـسـت نـمـى خوريم ، خدا با ماست و ثانيا بر فرض اينكه شكستصورى بخوريم شكست معنوى نمى خوريم و پيروزى معنوى با اسلام است ، با مسلمين است، با ماست . شما قدرتمند باشيد و در مقابل همه مشكلات قيام كنيد و وحدت خودتان را حفظكنيد، توجه به خدا را حفظ كنيد. از خداوند تعالى سلامت و سعادت همه شما را خواستارم واميدوارم كه با صحت و سلامت پيروزى پيدا بكنيد و بر همه مشكلات غلبه كنيد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 28/2/59
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام عبدالله نورى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى عبدالله نورى دامت افاضاته
جـنـابـعالى به نمايندگى از طرف اينجانب در انجمن نظارت بر انتخاب سه نفر اعضاىشـوراى عالى قضايى تعيين مى شويد تا بر جريان اين انتخاب بر طبق مقررات نظارتنمائيد. انشاءالله تعالى موفق باشيد. روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/2/59
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام دانش آشتيانى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج ميرزا ابوالقاسم دانش آشتيانى دامت افاضاته
پـيـرو درخـواسـتـى كـه اهـالى مـحـترم آشتيان در مورد اقامه نماز جمعه در آن شهرستان ازجـنـابـعـالى نـمـوده انـد، مـقـتـضـى اسـت دعـوت آنان را بپذيريد و به همين منظور اينجانبجـنـابـعـالى را بـه سـمـت امام جمعه در آن منطقه منصوب نمودم كه انشاءالله تعالى ضمنانـجام اين فريضه بزرگ الهى مردم را به وظايف خطيرى كه بخصوص در اين برهه اززمان دارند آشنا سازيد. از خداى تعالى ادامه توفيقات آن جناب را مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/2/59
بـيـانـات امـام خـمينى در جمع اعضاى شوراى فرماندهى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
بـا قاطعيت بايد عمل كرد، هيچ كس نبايد اظهار ياس كند، هر كس اظهار ياءس كند نمى داندايـران در چـه وضـعـى اسـت . انـقـلاب مـا بـا كـودتـا فـرق دارد، ايـرانمثل افغانستان نيست ، مردم ايران بايد بدانند كه حتى فكر كودتا در مغز احدى امكان نداردوارد شـود زيـرا بـه مـحـض ايـنـكـه ايـن خـيـال در سـرش بـيـايـداول خـودش نـابـود مـى شود. مگر ملت ما خواب است ؟ كودتا مقدماتى مى خواهد كه يكى ازآنـهـا خـواب بودن ملت است و ديگر اينكه ارتشى مى خواهد كه آلت دست باشد، نه ارتشايـران كـه اكـثريت قريب به اتفاقش همراه و همدل ملت است . با چهار نفر مخالف كه نمىشـود كـودتـا كـرد. ايـن از شـايـعـات دشـمـن اسـت و عـده اى هـم سـاده انـد وگول خورده اند. ملت ما تمام خائنين رژيم سابق را به جزايش رسانده و يا آنها را بيرونكـردنـد، اگـر كـسى در ذهنش اين مساءله بيايد، ملت ما با چنگ و دندان آنان را خرد مى كند.الحـمـدلله ارتـش و سـپـاه و مـلت همه با هم هستند و اجازه نمى دهند كه كسى عليه خودشانقـيـام كـنـد، 35 مـيليون جمعيت است ، به حرفهاى ابلهانه عده اى كه در اطاق هاى در بستهحـرف مـى زنند، گوش ندهيد. من اطمينان مى دهم كه اين ملت آسيب پذير نيست . روزى سفيرشـوروى آمـد پـيـش روى مـن و گـفـت افـغـانـستان از ما كمك خواسته است و ما مى خواهيم واردافـغـانـسـتـان شـويم . من گفتم البته مى شود افغانستان را گرفت ولى بدانيد كه نمىتـوانيد دوام بياوريد، تا ملت چيزى را بخواهد نمى شود كارى كرد. حالا فهميده اند ولىپـايـشان گير كرده است و مساءله همانطور كه من گفتم خواهد شد. دولت افغانستان غاصباسـت و مـوافـق خـارجـى هاست و مخالف مردم است ولى در ايران دولت و ملت و ارتش و سپاههـمـه و هـمـه از هـم مـى باشند. امريكا آمدن و نظامى پياده كردن همان و مردم آنان را از بينبـردن هـمـان . و اكـنـون هم بايد بداند كه قضيه ايران غير از افغانستان است . در ايرانهمه مردم با هم همصدا هستند. در هر صورت من از ارتش ، سپاه و ژاندارمرى تشكر مى كنم واميدوارم همه شماها با هم همكارى كنيد و بدانيد كه اگر شهيد شويد، موفقيد و اگر هم بردشمن پيروز شويد، موفقيد. اين سر پيروزى صدر اسلام است . دشمنان شما نمى توانندايـن چـنـيـن فـكـر كـنـنـد چـون جـانـشـان را دوسـت دارنـد ودنـبـال مـال و غـنـيـمـت هـسـتـنـد. لشـكـر روم و ايـران را عـده اى ازاهل ايمان با سلاح هاى شكسته و با تجهيزات كمشان و تعداد قليلشان شكست داده اند.
انشاءالله موفق و مؤ يد باشيد.
تاريخ : 29/2/59
بيانات امام خمينى در جمع سرپرستان كميته هاى انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
در ايـن انـقـلاب سـپـاه و كـمـيـتـه بـه طـور خـودرو از مـتـن مـلت جـوشـيـدنـداول بـايـد تـشـكـر كـنـم از آقـايـان كه آمدند اينجا و از نزديك با هم مواجه مى شويم . ازويـژگـى هـائى كـه انـقـلاب اسـلامى ايران داشت اين است كه به مجرد اينكه پيروز شد،تـمـام افرادى كه در اطراف اين كشور، جوانانى كه در اطراف اين كشور بودند، چه قشرروحـانـى و چـه دانـشـگـاهـى و چـه سـاير قشرها براى خودشان يك احساس ‍ وظيفه كردند،بـدون ايـنـكـه يـك سـازمان مركزى در اول باشد هر گروهى در هر جا كه بودند به طورخـودرو و از مـتـن مـلت كـانـه جـوشـيـدنـد و سـازمـان هـائى را ايـجـاد كـردنـدمـثـل كـمـيـتـه هـا كـه آقـايـان از اجـزاء و سـرپـرسـتـان آن هـسـتـنـد ومـثـل سـپـاه پـاسـداران . ايـنطور نبود كه از اول سپاه پاسداران با كميته ها را يك مركزىبـاشـد كه آن مركز همه را دعوت كرده باشد و التيام داده باشد، بلكه احساس يك وظيفهانـسـانـى اسـلامـى بـود كه همه براى اسلام و براى كشور اسلامى خدمتگزار باشند. اينيكى از ويژگى هايى است كه براى اين نهضت و براى اين انقلاب بود و از ويژگى هاىاسـلام اسـت . هـمه افراد خودشان را موظف ديدند كه به اين انقلاب خدمت بكنند، هر كس بهيـك تـرتـيـبـى . جـوان هـايـى كـه قـدرت داشـتـند كه پاسدارى بكنند، مجهز شدند براىپـاسـدارى ، آقـايـانـى كه قدرت داشتند كه ايجاد كميته ها را بكنند، در سرتاسر ايرانكـمـيـتـه ايـجـاد كـردنـد و هـكـذا سـايـر قـشـرهـايـى كـه كانه خودرو و با تعليم اسلامىمـشـغـول فـعـاليـت شـدنـد و ايـن نـهـضـت مـرهـون ايـن جوان هاى برومند، چه آنهائى كه درپـاسـدارى مـشـغـولنـد و چـه آنـهـايـى كـه در كـمـيـتـه هـا هـسـتـنـد واشـتغال به كارهاى كميته ها را دارند، مرهون اين قشرهاست و خداوند انشاءالله همه آنها رابراى اسلام نگه دارد و همه را پيروز كند در اين جهاد اسلامى .
امروز همه قشرها مسؤ وليت حفظ آبروى اسلام و انقلاب اسلامى را دارند
لكن مساءله اى كه بايد من عرض كنم و كرارا هم عرض كرده ام ، اين است كه اين انقلاب دراول كـه واقـع شـد بـه طـور سـرعـت و بـه طـور غـيـر مـتـرقـب ، يـكـدفـعـهمثل يك جامى كه بتركد يك دفعه هجوم كرد و قدرت هاى بزرگ را از بين برد لكن بعد ازاينكه اين پيروزى حاصل شد، كم كم يك سستى هاى مختصرى ، يك چيزهاى كمى در همه جا،هم در كميته ها و هم در دادگاه ها و هم در پاسداران و هم در
قشرهاى ديگر يك كمبودهائى پيدا شد. من بايد به شما آقايان و همه ملت ايران خصوصاآنـهـائى كـه مشغول فعاليت هائى براى نهضت و انقلاب هستند عرض كنم كه همانطور كهپـيـروزى انـقلاب مرهون شماهاست ، حفظ حيثيت انقلاب هم بسته به شماهاست . انقلاب ، يكدفـعـه انقلاب ملى است ، نه اسلامى ، يك انقلاب حزبى است ، نه اسلامى ، آن يك وضعىدارد، يـك وقـت مـثـل انـقـلاب ايـران كه يك انقلاب اسلامى است و همه ديديم و ديديد كه جزفـريـاد الله اكـبـر و ايـنكه ما جمهورى اسلامى مى خواهيم ، هيچ صداى ديگرى نبود. تماممـلت در سـرتـاسـر كشور فرياد مى زدند كه (جمهورى اسلامى )، (نه شرقى ، نهغـربـى ، جمهورى اسلامى ). اين يك مساءله اسلامى است و ملت ما عاشق اسلام بود كه درهـمـه اطراف با دست تهى سينه هاى خودشان را سپر كردند، جوان هاى خودشان را بردنددر مـيـدان ، زن هـا و مـردها رفتند و مبارزه كردند و پيروز شدند. اين قدرت اسلام بود والانـه حـزبـى مـى تـوانست اين كار را بكند و نه مليتى مى توانست اين كار را بكند. و اگرمـلاحـظه كنيد، جنبش هاى ملى و جنبش هاى حزبى ، هيچ وقت اينطور نبوده است كه تمام ملت ،بچه ، بزرگ ، زن ، مرد همه يكصدا دنبالش باشند، اين قدرت اسلام بود كه همه را باهـم هـمـصـدا كرد و همه را با هم بسيج كرد براى اينكه پيروز بشود و پيروز شد. ملت مااسـلام را مـى خـواهـد و نـه چيز ديگرى را. اگر مليت را مى خواهد، در پناه اسلام مى خواهد.خيال مى كنند كه اگر يكصدنفر، دويست نفر، پانصد نفر را دور خودشان جمع كردند و يكعـده هـم نـشـريـات بـراى خـودشـان درسـت كـردنـد، ايـنـهـا مـى تـوانـنـد يـك كـارى درمقابل ملت بكنند. ملت اسلام را مى خواهد و اسلام و ملت ، روحانيت را به رسميت شناخته استوخـواهـد. الان حفظ اين آبروى اين نهضت بسته به روحانيت است و بسته به پاسداران كهپـاسـدار ايـن نـهضت هستند و دادگاه ها و همه نهادهائى كه در خدمت اين نهضت هستند، در خدمتايـن انـقـلاب هستند. اسلام الان نظر دوخته است به ايران ، ببيند كه اينها با اسلام چه مىكنند، آيا وفادار هستند به اسلام و روى مصالح اسلامى كار مى كنند. چه در دادگاه ها، چهدر كميته ها و چه در پاسداران انقلاب و چه در قواى انتظامى ديگر و چه در شورا و چه درهـر جـا، در همه ادارات ، اسلام الان متوجه اين است و نظر به اين دارد كه اينها چه مى كنند.اينها با قدرت اسلام پيروز شدند، امروز كه پيروز هستند با اسلام چه مى خواهند بكنند؟آيـا در خـط اسـلام هـستند و اسلام را مى خواهند پيش ببرند و احكام اسلام را در ايران جارىكـنـنـد و انشاءالله در جاهاى ديگر هم اين احكام محقق بشود و نهضت صادر بشود و يا اينكهخداى نخواسته يك راه ديگرى را پيش دارند؟ امروز، همه ما، همه شما، همه ملت ، همه قشرهاو خـصـوصـا) قـشـرهـائى كـه در خـدمـت انـقـلاب هـسـتـنـد ومشغول فعاليت هستند، مسؤ وليت بزرگ دارند مسؤ وليت حفظ انقلاب اسلامى و حفظ آبروىاسلام و آبروى انقلاب اسلامى . اگر خداى نخواسته در قشر روحانى ، چه آنهايى كه دركـمـيـتـه هـا هستند و چه آنهائى كه در مدارس هستند و چه آنهائى كه در شهرستان ها هستند،اگر خداى نخواسته يك كار اشتباهى واقع بشود، اين اينطور نيست كه بگويند فلان فردايـن كـار را كـرده اسـت ، بـه جـامـعـه روحـانـيت نسبت مى دهند مى گويند آخوندها اينطورند.ايـنـهـايـى كـه غـرض دارنـد، ايـنـهـايـى كـه مـى خـواهـنـد روحـانـيـت را بـشـكـنـنـد واصل هدفشان اسلام است و مى خواهند اسلام را
بـكـشنند و چون اينها را قشرى مى دانند كه خدمتگزار نگهدار اسلام هستند به اينها حمله مىكـنـنـد. اگـر يك بهانه اى روحانيت دست اينها بدهد، اسباب اين شود كه يك مطلب كوچك رابـزرگ بـكـنـنـد، آن هـم اگـر از يك نفر صادر شده باشد، به مطلق روحانيين نسبت بدهنداگـر در ايـن كـمـيـتـه هـاى شـما خداى نخواسته يك امرى واقع بشود كه بر خلاف موازيناسـلامـى اسـت ، مـى گـويـنـد كـه آخـونـدهـا كـمـيـتـه هـا را گـرفـتـه انـد ومـشـغـول كـارهـاى مـثـلا خـلاف هـسـتند. نمى گويند كه فلان آدم اينطورى است ، مى گويندروحانيت اينطورى است . آنهايى كه مى خواهند بشكنند روحانيت را و نمى توانند ببينند كهروحـانـيـيـن مـشـغـول اصـلاح امـور هـسـتـند و ديده اند كه تاكنون آنها بوده اند و هيچ كارىنـتوانسته بكنند، حالا كه روحانيين آمده اند و سرتاسر ايران روحانى و كسانى كه بستهبـه روحـانـيـيـن هـسـتـنـد، مـثـل پـاسـدارهـا و امـثـال ايـنـهـا و كـمـيـتـه هـا و هـمـه قـشـرهـاىفـعـال ، ايـن اشخاصى كه روشنفكر غربزده هستند، چون ديدند آنها نتوانسته اند هيچ وقتيـك كـار مـثـبـت صـحـيـح بكنند، حزب نتوانستند يك كارى انجام بدهند، حالا كه اين قشرهاىاسـلامـى و روحـانـى ، ايـن قـشـرهـائى كـه براى خدا بپا خاستند و جان خودشان را براىخـداونـد دارنـد فـدا مـى كـنـند، اينها دارند حفاظت از اسلام مى كنند، اينها به واسطه اينكهبراى خودشان يك كمبودى متوجه شدند مشغول فعاليت شدند كه اين قشر را، چه روحانى، چـه پاسدار، چه كميته ها و چه سايرين بشكنند كه آن چيزى را كه خودشان نتوانستند وايـنـهـا تـوانستند، اينها را ناتوان عرضه بكنند. امروز روحانيت و ساير قشرهاى ملت مسؤولنـد در مـقـابـل خـدا كـه حفظ كنند آبروى اسلام را، حفظ كنند آبروى انقلاب را، حفظ كنندآبـروى نـهـضـت را و ايـن مـسـؤ وليـت بزرگى است ، خدمت شماها خدمت بزرگى است و مسؤوليت تان بزرگتر، بايد متوجه باشيد.
شما قصدهاى خودتان را براى خدا خالص كنيد كه اين عبادت است
خـداى تبارك و تعالى حاضر است همه جا، شما بايد حاضر بدانيد او را، در حضور خداىتـبـارك و تـعالى خداى نخواسته چيزى كه بر خلاف مشيت اوست ، بر خلاف دستور اوستعـمـل نـكـنـيد. به راه اسلام باشيد، براى اسلام خدمت بكنيد تا اگر خداى نخواسته شكستخـورديـم ، بـه شـهـادت رسـيـديـم ، براى اسلام باشد و شهيد باشيم و اگر انشاءاللهپـيـروز شديم ، اسلام را پيروز كرده باشيم و سرفراز باشيم در همه جا و اسلام را درهـمـه جاى دنيا، در همه كشورها، اسلام را پياده كنيم و بيرق اسلام را به اهتزاز در آوريم .آقـايـان عـزيـز مـن ! مـتـوجـه جـهـات مـادى نباشيد. شما نهضت كه كرديد براى شكم نهضتنـكـرديـد، شـما خون داديد، نه براى اينكه پستى پيدا بكنيد، در ذهن شما اينها نبود. شماآنـوقـت كـه در مـيـدان هـا مـى رفـتيد و در خيابان ها مى رفتيد و با توپ و تانك مواجه مىشـديـد اصـلا در فـكـر ايـن نـبـوديـد كـه مـا پيش ببريم تا بشويم رئيس يك چيزى ، تابـشـويـم داراى كـذا. شـمـا بـراى خـدا بـود و پـيـش بـرديـد، براى خدا باشد و به پيشبرويد. اگر يك كمبودى مادى براى شما باشد، اعتنا به آن نكنيد براى اينكه شما براىمـاديـات قـيام نكرديد و براى ماديات عمل نمى كنيد، همانطورى كه در صدر اسلام آنهائىكه سربازان اسلام بودند براى خدا كار مى كردند، با يك خرما در شب و روز، گاهى بايك دانه خرما شب و روز گاهى زندگى مى كردند و براى

next page

fehrest page

back page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation