بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب صحیفه نور جلد 2, امام خمینی (ره)   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     SAHIFE01 -
     SAHIFE02 -
     SAHIFE03 -
     SAHIFE04 -
     SAHIFE05 -
     SAHIFE06 -
     SAHIFE07 -
     SAHIFE08 -
     SAHIFE09 -
     SAHIFE10 -
     SAHIFE11 -
     SAHIFE12 -
     SAHIFE13 -
     SAHIFE14 -
     SAHIFE15 -
     SAHIFE16 -
 

 

 
 

 

next page

fehrest page

تاريخ :19/10/56
بيانات امام خمينى پس از فاجعه كشتار نوزدهم دى  
از چه كسانى بايد تشكر كرد؟ و چه كسانى بايد تسليت گفت ؟
بسم الله الرحمن الرحيم
من متحيرم كه اين فاجعه را، اين فاجعه بزرگ را به كى تسيلت بگويم ؟ آيا بهرسول اكرم (ص ) و ائمه معصومين (ع ) و حضرت حجت سلام عليه تسليت بگويم يا بهامت اسلام ، به مسلمين ، به مظلومين در تمام اقطار عالم تسليت بگوئيم ، يا به امت مظلومايران تسليت بگوئيم يا به اهالى محترم قم داغديده تسليت بدهم ، يا به پدر و مادرهاىمصيبت ديده تسليت بدهم ، يا به حوزه هاى علم و علماى اعلاء تسليت بگويم ؟ به كىبايد تسليت گفت و از كى بايد تشكر كرد در اين قضايا كه براى اسلام پيش مى آيد واين ملت ايران در برابر اين مصيبت ها استقامت مى كند، كشته مى دهد، هتك مى شود. بى جهتو بدون هيچ مجوزى مردم را به مسلسل بستند و تاكنون آنچه به ما اطلاع داده اند گرچهمختلف است لكن بعضى از خبرگزارى ها هفتاد و بعضى صد و غالبا كه به ما تذكر دادهاند صد تا دويست و پنجاه نفر و از بعضى تلگرافاتى كه از اروپا آمده است يا ازآمريكا. عدد را سيصد نوشتند و با هم معلوم نيست . عدد مجروحين الان معلوم نيست بعداحصائيه لابد پيدا مى كند اگر بتواند اگرمثل 15 خرداد به درياچه حوض سلطان مردم را نريخته باشند، اگر بتوانند آمار پيداكنند. گفته شد، تاءييد هم شد كه اشخاصى رفتند كه خون خدشان را بدهند به ايناشخاصى كه محتاج به خون بودند در مريض خانه ها و آنها را گرفته اند و آنهائى كهخون به آنها نرسيده بعضى مرده اند و كشته ها را نداده اند به صاحبانش ، اگر يكى هماصرار كرده ، مى گويد پانصد تومان گرفتند براى اينكه كشتند او را. اينها را بايدما از كى تشكر كنيم ؟ به كى تسليت بگوئيم ؟
ايستادگى ها نتيجه خواهد داد
ملت ايران را بايد ما از آنها تشكر كنيم ، ملت بيدارى است ، ملت هشيار و مقاومى است درمقابل ظلم . در عين حالى كه اين همه ظلم مى بيند، اين همه كشته مى دهد، در عينحال مقاومت مى كند، ايستادگى مى كند و اين ايستادگى به نتيجه خواهد رسيد. هيچ اشكالىنيست كه بعد از اينكه ملتها بيدار شدند و بعد از اينكه حتى زنها قيام كردند بر ضددولت و بر ضد اين جباران ، يك همچنين ملتى پيروز مى شود انشاءالله .
گرفتن اسلحه از افراد نالايق ، از اهداف انبياء
من شنيده ام كه در زمان رضاخان پدر اين خان گفته بوده است كه من شنيدم كه شيخالرئيس گفته من از گاو مى ترسم براى اينكه اسلحه دارد وعقل ندارد. اين حرف اگر از شيخ الرئيس هم مثلا ثابت نباشد، يك حرفى است حكيمانه كهاسلحه وقتى در دست اشخاص غير صالح افتاد و ناشايسته ، چه مفاسدى دارد. ازاول بشر مبتلاى به همين مشكل بوده كه اسلحه در دست اشخاص ناصالح بوده است . ازاولى كه بشر تمدن پيدا كرد به خيال خودش ، اسلحه ها در دست ناصالح ها بوده و همهمشكلات بشر همين معناست . تا خلع سلاح نشوند اين اسلحه دارهاى ناشايسته ، كار بشرسرانجام پيدا نمى كند. انبياء هم آمدند كه اين اسلحه دارهاى بى صلاحيت بىعقل را خلع سلاح كنند و نتوانستند، آنها قلدر بودند. در هر عصرى هم اشخاص لايق كهخواستند اين اسلحه را از نالايق بگيرند و خود در دست بگيرند موفق نشدند و اين اسلحهدر دست نالايق ها و بى عقل ها و غير صالح ها بود. همه اين مشكلاتى كه شما ملاحظه مىكنيد همين معناست . از اولى كه بشر در دنيا آمده است و باب تنازع بين صالح و غيرصالح پيدا شده است ، در همه اين دوره ها اسلحه ها دست غير صالح ها بوده (مگر بسياركم ، بسيار نادر) و با اين اسلحه ها چه جنايت ها كه واقع شده است . حالا ما به آن تاريخ‌هاى خيلى دور نمى رويم ، اين جنگ هائى كه اخيرا يعنى در اين صدسال در دنيا اتفاق افتاده است ، جنگ اول جهانى ، جنگ دوم جهانى ، اين جنگ هائى كه درويتنام در اين آخر اتفاق افتاده ، اين كشتارهائى كه از مردم شد براى اين بود كه اسلحهها در دست غير صالح بود، ناشايسته ها اسلحه ها را به دست داشتند.
جنايات پنجاه سال سلطنت غير قانونى پهلوى
اين خونريزى هائى كه در اين 5 سالى كه ما ياد داريم و چه تلخى ها در ذائقه ما هست ازاين 50 سال و كمى از شما يا هيچ يك از شما تمان اين قضايائى كه در 50سال سلطنت غير قانونى اين روسياه ها منعقد شده است ، ما كه سنمان به كهولت رسيدهاست شاهد اين سياه بختى هاى مردم و اين جنايات و اين كشتارهائى كه اين قداره هاى غيرصالح انجام دادند بوديم . از اول كه آن كودتاىاول واقع شد و ما آنوقت در اراك بوديم ، اين به حسبت چيزهائى كه در راديوهاى آنوقت دربعد از اينكه اين جنگ دوم شروع شد، در راديوهاى آنوقت در بعد از اينكه اين جنك دومشروع شد در راديوهاى آن وقت اين مطلب را گفتند، مردم مى دانستند تا يك حدودى لكندرست نه ، تبليغات سوء نمى گذاشت درست مردم بفهمند لكن بعد از آنكه آن شخص را،آن آدم سياه رو را، رضاخان را از ايران بيرون كردند در راديوهاى دهلى گفتند كه ما اين راآورديم سر كار و چون خيانت كرد و حالا برديمش . رضاخان را ازاول انگليسى هاى جنايتكار، انگليسى هاى غير صالح كه اسلحه در دستشان بود، رضا خانرا اسلحه دار كردند و اين آدم ناشايسته بىاصل را با اسلحه آوردند و مسلط كردند بر مردم و چه جناياتى ، چه جناياتى در اينمدتى كه آن مرد سياه روى كار بود، نمى شود تشريح كرد، نمى توانيم تلخى هاى آنروزها را براى شما تشريح كنيم . اينها به طور اطمينان در
تواريخ محفوظ است و انشاء الله با انقراض اين دودمان سياه رو تاريخ ‌ها بيرون مى آيدو نوشته ها بيرون مى آيد و انشاءالله شماها ببينيد و اگر ماها و شماها نديديم نسلهاىبعد خواهند ديد اگر بتوانند تشريح كنند آن جناياتى كه آن مرد كرد، چه خونها ريختچقدر از علما را اسير كرد، جقدر به اسم اتحادشكل به اين ملت بيچاره فشار آوردند و چقدر مظلومها را كتك زندند و چقدر علماء را هتككردند و چقدر عمامه ها را از سر اهل علم برداشتند. اين مرد بى صلاحيت وقتى كه تركيهرفت ، آنجا ديد كه آتاتورك يك همچون كارها و همچون غلطهايى را كرده است از همانجا ازقرارى كه آن وقت مى گفتند تلگراف كرده است بهعمال خودش كه مردم را متحدالشرك كنيد آن وقت منتهى به عذر اينكه اين زارعين از باباينكه در آفتاب مى خواهند بروند كار بكنند، كلاه لبه دار داشته باشند تا اينكه توىآفتاب اذيت نشوند لكن مطلب معلوم بود كه اينها نيست . وقتى هم كه از سفر آمد كه ديگرفشارها شروع شد.
يك رشته فشارهاى زياد دنبال همين اتحاد شكل بود و جنايات ، چقدر علماء را در اينقضاياء اذيت كردند، تبعيد كردند، بعضى را كشتند و بهانه دومى كه باز به تقليد ازآتاتورك بى صلاحيت ، آتاتورك مسلح غير صالح باز انجام داد قضيه كشف حجاب با آنفضاحت بوده . خدا مى داند كه به اين ملت ايران چه گذشت در اين كشف حجاب . حجابانسانيت را پاره كردند اينها. خدا مى داند كه مخدراتى را اينها هتك كردند و چه اشخاصىرا هتك كردند. علماء را وادار كردند بر سر نيزه كه با زن هايشان در مجالس جشن ، يكهمچو جشنى كه با خون دل مردم با گريه تمام مى شد شركت كنند مردم ديگر هم به همينترتيب در سه دسته را دعوت مى كردند و الزام مى كردند كه با زنهايان بايد جشنبگيريد. آزادى زن اين بود كه الزام مى كردند، اجبار مى كردند با سر نيزه و پليس ،مردم محترم را، بازرگانهاى محترم را، علما را، اصناف را به اسم اينكه خودشان جشنگرفتند. در بعضى از جشن ها (به اصطلاح خودشان ) آنقدر گريه كردند مردم كه اينهااز آن جشن شايد اگر حيايى داشتند پشيمان مى شدند. يك رشته هم اين بود كه خدا مىداند كه چى كردند.
يك رشته هم جلوگيرى از منابر و جلوگيرى از روضه خوانى و خطابه به هر عنوان . درتمام ايران شايد گاهى اتفاق افتاد كه عاشورا يك مجلس نباشد. بعضى از اشخاصىكه يك قدرى مثلا جراءت داشتند، نصف شب ، آخر شب ، سحر مجلس داشتند كهاول اذان مثلا تمام بشود. همه ايران رااز اين فيض و از اينكه حتى ذكر مصيبتى بشود، ذكرحديثى بشود محروم كردند. اين جز اين است كه اسلحه در دست بىعقل بود؟ افاضل بايد اسلحه دار باشند. اگر اسلحه در دست ناصالح باشد، آنوقت اينمفاسد از آن پيدا مى شود و آن جناياتى و كشتار عامى كه در مسجد گوهرشاد واقع شد،دنبال آن علماى خراسان را گرفتند آوردند به تهران حبس كردند، علماى بزرگ را حبسكردند و بعضى شان را هم محاكمه كردند و بعضى شان را هم كشتند براى اينكه اسلحهدر دست بى عقل بود. علماى اصفهان ، علماى آذربايجان ، اينها به مجرد اينكه كلمه اىگفتند، يك نهضتى كردند، اينها را گرفتند و تبعيد كردند و بردند به جاهايى . علماىآذربايجان مدت ها ظاهرا در سنقر بودند، مرحوم حاج ميرزا صادق آقا
رحمة الله تا آخر هم نرفت به تبريز. يك رشته هم در زمان آن مرد خبيث اين رشته ها بودكه چه كردند و قابل ذكر نيست يعنى من كه حافظه ندارم درس كسى هم كه حافظه داشتهباشد با يك مجلس و دو مجلس نمى شود اين مصائب را ذكر كرد.
تمام كشتارها و جنايات به امر شاه است
در زمان شماها هم كه مبتلاى به اين شاهزاده بىعقل شده ايد گمان نكنيد كه يك تفنگ انداخته بشود در ايران طرف يك آدم بدون اذن شاه ،هيچ همچو گمانى نكنيد كه رئيس نظميه قم ، رئيس سازمان قم ، پليس قم يك چنينجراءتى داشته باشد كه تفنگ بزند و مردم كشى كند. گمان اين مطلب را هيج عاقلىنبايد ببرد. تمام اينها گزارش داده مى شود كه وضع اينطور است و تصريحا خود اينخبيث بايد دستور بدهد كه بزنيد. 15 خرداد را خود اين خبيث از قرارى كه گفتند در طياره، در هليكوپتر چرخ مى زد و فرمان مى داده ، فرمان مى داده كه به لشكرهاى خارجه دنيا،لشكرهائى كه هجوم آوردند به ايران ، به آنها حمله كنند!! اين بيعرضه ها كه درمقابل سلاطين يا در مقابل رئيس جمهورها خصوصا رئيس جمهور آمريكائىبالفعل اينقدر خاضعند و اينقدر چاپلوسند و خودشان را وابسته و پيوسته به اينها مىدانند، همين بيعرضه ها - بيعرضگى شان - وقتى كه وارد مى شوند در جمعيت خودشانچون مسلط هستند اينها را اذيت مى كنند. آنجا دستبوسى مى كنند و چاپلوسى ، وقتى كه مىرسند به مملكت خودشان شروع مى كنند به كارهاى هرزگى . من قبلا كه مى گفتند آزادىهائى داده اند، همين جا اين مطلب را به آقايان عرض كردم كه اگر اين آدم نوكرى خودش راتحكيم كند با اين كارتر خبيث - اين - اين دفعه يك سيلى به صورت مردم بزند كهبالاتر از هميشه باشد. لكن ما نمى دانستيم به اين زودى ، همچودنبال اينكه ، دنبال اين معنا كه با كارتر حسابش را تمام كرد و نوكريش را تثبيت كردبهانه درست كند كه ضرب شست نشان بدهد. بهانه درست كردند در قم و الاقم آنطورىكه همه نقل مى كنند، آنطورى كه اشخاص نقل مى كنند، غير مطبوعات خودشان آنهائى كهبودند در آنجا، با آرامش مردم مى آمدند و مى خواستند عرض ‍ حالشان را به علما بكنند،يكى از بين آنها (از خودشان وادار مى كردند آنها) يك سنگى زده يك جائى را شكسته ،هجوم كردند و تيراندازى كردند. 15 خرداد هم همين بود، 15 خرداد هم مردم البته خودشانبراى فرض كنيد كه مصالحى قيام كرده بودند لكن شلوغ كارى نبود در كار. اينها يكدسته اى خودشان در تهران چيز كردند، كتابخانه اى را آتش زدند و جائى را، دكانى راغارت كردند و بهانه درست كردند، با بهانه مردم را بهمسلسل بستند، بهانه درست كردند. اين جنايت اخير هم كه بهانه واقع شد والا مردم كهنمى خواستند جنگ بكنند. كسى كه اسلحه ندارد با يك گاو اسلحه دار نمى تواند جنكبكند، جنگى در كار نبوده است .
(همه به من راى دادند! همه با من موافقند)
لكن ايشان بايد بفهماند كه من ديگر، آن آدمى كه قبلا بود، نرفته ملاقات نكرده بود،نيستم ، من
ملاقات كردم ، من كارم را درست كردم ، من تحكيم كردم نوكرى را، ديگر شما حق نداريد كهخيال كنيد كه من نخير ديگر وابسته نيستم ، من وابسته ام ، من مى كشم . اين اشتلم ها و الدرمها براى همين معناست كه مى خواهد به مردم ضرب شست نشان بدهد كه مبادا يك وقتى يكچيزى ، يك كسى خيال بكند، لكن بد خوانده بود، نمى دانست كه با اين كشتار چهفضاحتى به سرش در مى آيد. آدمى كه مى گويد يك ملت همه با من موافقند، همه راءىدادند به اينكه مثلا اين انقلاب سفيد خونين ، همه راءى به من دادند، مردم سرتاسر ايرانبر ضد ايشان قيام كرده اند، از قم و تهران شروع شد و رفت تا خراسان و آذربايجانو از آن طرف تا كرمان ، از آن طرف تا اهواز و - عرض مى كنم كه - آبادان ،سرتاسر ايران قيام كردند بر ضد ايشان . اين اشخاصى كه ايشان ادعا مى كرد كه همهبا من موافقند، ما همه هستيم ، ما را مى خواهند، ملت من را مى خواهد، اگر يك روز اين سر نيزهآمريكا از سر اين برداشته بشود، در خود دربار پوست اين آدم را مى كنند، خود دربار. يكروز يك همچون تجربه اى آقاى كارتر بكند، رها كند اين ملت ضعيف را، رها كند اين مردمرا. اين سازمان هائى كه گوش ما مى رسد سازمان مثلا چه و كذا، همه اش بازى است ،امنيتى در كار نيست كه سازمان امنيت اينجا باشد يا امنيت عمومى باشد، اينها همه براىبازى دادن مردم است .
كمونيستى مخذر جامعه است
مى خواهند مردم را نظير كونيستى تخدير كنند، كمونيستى يك مخدرى است براى مردم ، نهاين است كه يك چيزى ، يك حل عقده اى مى كند، مگر مى شود كسى كه خودش آدم نيست براىآدم ها كار بكند، مگر مى شود كه يك مسلح غير صالح براى مردم ضعيف كار بكند. من خودمشاهد اين قضيه بودم كه وقتى كه در همين جنگ عمومى كه بنا بود سران لشكرها، سراندول در ايران با هم ملاقات بكنند، استالين آن وقت رئيس شوروى بود. اين استالين نيزكه حالا هم عكس هايش را مى اندازند و چه مى كنند، گر چه اخيرا ديگر آبروئى ندارد لكنايشان رئيس شوروى بود، آن دو تاى ديگر ى كه يكى از آن از آمريكا بود و يكى ديگراز انگلستان بود، اينها با امر عادى آمدند و رفتند (آنطور كهنقل مى كردند آنوقت ) به سفارتخانه هاى خودشان و بنا بود در تهران يك جلسه اىداشته باشند ليكن استالين كه هم به او برادر مى گفتند و همه مى گفتند ما همه با هممثل هم هستيم و براى مردم دلسوزى مى كرد و قارداش به او مى گفتند ايشان ، مى گفتندحتى گاوى كه از آن شير مى خواهد بخورد آورده اند همراهش كه مبادا از گاوهاى ايرانشير بخورد، گاو را با طياره اى كه حامل خودش بوده ،حامل يك گاو هم بوده ، هم گاو اسلحه دار بىعقل و هم خودش اسلحه دار بى عقل ، بلكه خدا مى داند كه او بدتر از آن رفيقش (گاو)بود، خدا مى داند كه اين طور بود. ايشان كه اين آدم با حتى گاو شير ده آمد و وارد شد واين را ديگر خودم با چشمم ديدم كه در بين راه خراسان از شاهرود يا يك قدر جلوتر اينديگر منطقه آنها بود، منطقه شوروى بود، ايران را به چند منطقه قسمت كرده بودند، آنمنطقه شوروى بود، من خودم ديدم كه ما در اتوبوس مى رفتيم براى زيارت ، اينسربازهاى آنها مى آمدند گدايى مى كردند جلوىاتومبيل و
يك دانه سيگار وقتى كه به يكى مى داند آنقدرخوشحال مى شد كه دستش را پشتش مى گذاشت و شروع مى كرد به سوت زدن .كمونيستى براى اين است كه مردم را بازى بدهند مگر مى شود كسى به مبادى غيبى اعتقادنداشته باشد و در فكر مردم باشد و در فكر اصلاحات ؟ بازى است همه اش . همه ايناسلحه دارها گاهى با كتك و گاهى با تبليغات و گاهى با كتك و تبليغات تواءم با همكار خود را از پيش مى برند. الان هم مى بينيد كه زده اند مردم را كشته اند اينهمه خيانتوارد رده اند حالا تبليغات را ببينيد چه مى كند، تبليغات دست خودشان است ، همه گناه هارا گردن مردم مى اندازند و (كشته ها هم 6 تا بوده اند كه چند تاش زير پاى مردمرفته يك بچه 13 ساله يك چيزى از طرف اينطور تبليغات مى كنند از آن طرف اينطوركشتار مى كنند. تمام اين مفاسد براى اسلحه دار بودن غير صلحاست ، صلحا بايد اسلحهداشته باشند.
اگر عدالت بين زمامداران باشد اين مفاسد پيش نمى آيد
اسلام خدايش عادل است ، پيغمبرش هم عادل است و معصوم ، امامش همعادل و معصوم است ، قاضى اش هم معتبر است كهعادل باشد، شاهد طلاقش هم معتبر است كه عادل باشد، امام جماعتش هم معتبر است كهعادل باشد، امام جمعه اش هم بايد عادل باشد، از ذات مقدس كبريا گرفته تا آن آخر،زمامدار بايد عادل باشد. ولات آن هم بايد عادل باشند. اين ولاتى كه در اسلام مىفرستادند، والى هائى كه مى فرستادند به اين طرف و آن طرف ، امام جماعت آنها همبوده اند، بايد عادل باشد، اگر عادل نباشد اگر عدالت در بين زمامداران نباشد، اينمفاسدى است كه داريد مى بينيد، اسلحه دست اشخاص غير صالح ، اسلحه دست اشخاصناصالح ، اشخاص بى انصاف ، بيعدالت . اينها از اين طرف آدمكشى مى كنند، از آنطرف (عدالت اجتماعى ، عدالت اجتماعى ) از آن طرف فشار مى آورند به زن ها كهبايد بى حجاب بشويد، از آن طرف (آزادى نسوان ، آزادى نسوان ) اينها مضحكه است ،آزادى نيست از طرف (اصلاحات اصلاحات ارضى چه ) از آن طرف بازار براى آمريكادرست مى كنند تمام اصلاحات ارضى ما اين شد كه ما يك گوشه اى از مملكتان براى تماممملكتمان آذوقه داشت با قيش يبايد مى رفت بيرون وپول مى گرفتند، حالا به هر چى دست مى زنى مى گويند از خارج بايد بيايد آنوقت همافتخار مى كنند به اينكه ما آنيم كه گندم از خارج آورديم جو از خارج آورديم ،پرتقال از خارج آورديم ، پرتقال از خارج آورديم ، تخم مرغ از خارج آورديم . گريهدارد اين و حيا در كار نيست اصلاحاتشان هم يك همچو اصلاحاتيست كه همه آن مفسده است .
تنها معممين ساختگى شاه با او موافقند
آنوقت مى گويند كه همه علما موافق با اصلاحاتى است كه ما كرديم و با انقلاب سفيد.در تمام ايران اگر يك عالم تو پيدا كرديم كه موافق با انقلاب خونين تو باشد حقدارى بگوئى همه علما، اين معممى كه خودت درست كردى را بگذار كنار، اين كه عالم نستمعممى كه خودت عمامه سرش
گذاشتى و مى رقصانيش هر جورى دلت مى خواهد - خوب - البته در هر جا يك همچوچيزى يكى دو تا هم هست اما تو در ائمه جماعهت تهران يك امام جماعت پيدا كن كه موافق باتو باشد كه بگويد من موافقم در تمام ائمه جماعت ولايات يك امام جماعت پيدا كن كهبگويد من با تو موافقم حيا در كار نيست همه مفسده ها را انجام مى دهند، همه كارهاى خلافرا انجام مى دهند و بعد براى اينكه مردم را بازى بدهند مى گويند (كه با من همه علماموافقند، يكى هم كه اهل اينجا نيست مخالف است ).
اسلحه قلم
اسلحه دست بى اصل و دست غير صالح است ، همه اسلحه ها را ملاحظه كنيد، يك نظرعمومى بكنيد، قلم خودش يكى از اسلحه هاست ، اين قلم بايد دست اشخاص صالح و دستافاضل باشد، وقتى كه قلم دست اراذل افتاد، مفسده ها زياد خواهد شد الان قلم دستاراذل است در يك محيطهايى و در يك جنبه هايى و ايناراذل هر چه آن رذل انجام مى دهد، به يك صورت زيبايى با يك قلم شيوايى اينها خوببزك كرده نشان مى دهند اين جنايتى است كه از قلم به اين ملت مى خورد مفسده هايى كهآنها مى كنند، جناياتى كه آنها مى كنند، خونريزى هايى كه آنها مى كنند، ايناهل قلم غير صالح كه اين حربه در دستش است ، اين با قلمفرسايى خودش و مى نشينندتوى خانه اش و قلمفرسايى ميكند و همه چيزها را وارونه نشان مى دهد، هر مطلبى شدهباشد عكسش مى كند اين هم يك رشته است كه قلم بايد دست اشخاص صالح باشد.
فرهنگ ، مبدا همه بدبختى ها و خوشبختى هاست
فرهنگ مبداء همه خوشبختى ها و بدبختى هاى ملت است اگر فرهنگ ناصالح شد اين جوانهايى كه تربيت ميشوند به اين تربيت هاى فرهنگ ناصالح ، اينها در آتيه فساد ايجادمى كنند فرهنگ استعمارى ، جوان استعمارى تحويل مملكت مى دهد فرهنگى كه با نقشهديگران درست مى شود واجانب براى ما نقشه كشى مى كنند و با صورت فرهنگ خواهندتحويل جامعه ما بدهند، اين فرهنگ ، فرهنگ استعمارى و انگلى است و اين فرهنگ از همهچيزها حتى از اين اسلحه اين قلدرها بدتر است اين قلدرها اسلحه شان بعد از چند وقتميشكند و حالا هم شكسته اما وقتى فرهنگ فاسد شد جوان هاى ما كه زير بناى تاءسيس همهچيز هستند، از دست ما مى روند و انگل بار آيند، غربزده بار مى آيند، اينها را از هماناول ، همان كلاس هاى اول توى ذهنهايشان هى مطالبى مى كنند تا برسند به آن بالااگر فرهنگ ، فرهنگ صحيح باشد جوان هاى ما صحيح بار مى آيند اگر فرهنگ ، فرهنگحق باشد، فرهنگ الهى باشد، فرهنگى باشد كه براى منفعتاهل ملت ، براى منفعت مسلمين باشد، اين افرادى كه مى بينيد كه الان سر كار هستند، اينها ازآن بيرون نمى آمد فرهنگ ما يك فرهنگ استعمارى است ، فرهنگ ما در دست صلحا نيست ،صالح اداره اش نمى كند.
دانشگاه استقلالى و استعمارى
اگر دانشگاه ما يك دانشگاه صحيح استقلالى بود،مستقل بود و اشخاصى كه در آنجا (اگر صالحى هم در آنجا باشد) مى توانستند كهكارى را كه مى خواهند و صلاح است انجام بدهند، روزگار مملكت ما به اينجا نمى رسيد وبه بدتر از اين براى نسل آتيه شايد خداى نخواسته بشود. دانشگاه ما را اشخاصىقبضه كردند كه اينها خودشان انگل هستند و خودشان استعمارى هستند و خودشان نوكر مابهستند و تمام اينها سرچشمه اش همان يك نفر آدم است .حال مگر در دانشگاه اگر يك معملى ، يكى استادى بخواهد يك چيزى بگويد قدرت دارد،مگر سازمان امنيت به امر اعليحضرت دانشگاه مى خواهند يك حرف حقى را بزنند، با پليسخفه شان نمى كردند. دختر را مى زنند، پسر را مى زنند، جوان را مى زنند، حبس مى كنندچه مى كنند، اين براى اين است كه دانشگاه ما استقلالى ندارد. دانشگاه ما نداريم ،دانشگاهى كه يك نفر آدم بر آن حكومت كند اين دانشگاه نمى شود محيط علم بايد محيط آزادباشد.
مجلس ملى و مصونيت مستشاران نظامى (ص )
اگر مجلس ما يك مجلس صالحى بود و اين ابزار دست صلحا بود، اين قوانين را مىگذاشتند بگذرد؟ مصونيت مستشارهاى آمريكائى كه ذلت ايران و ننگ ايران است و بود،اينها مى گذاشتند تصويب بشود؟ مجلس ما نداريم يك عده اشخاص را ماءمور هستند همماءمور از سازمان امنيت ، اسمش را گذاشته اند مجلس ، اينها ماءمور هستند همه شان ، اگراينها آزاد بودند و اگر مجلس ، مجلس ملى و بد ومال مردم بود كه نمى گذاشتند اينهمه اسلحه بخرند نفت ما را بدهند و آهن بخرند آهنىكه نمى توانند به كار بيندازند خودشان هم متحيرند بايد مستشار آمريكائى و متخصصآمريكائى بيايد نشان بدهد و به اينها هم نشان نمى دهند آنها يك جانورهائى هستند كهبه اين حرف ها تسليم نمى شوند و آنها آمدند اينجا با حقوق هاى گزاف حقوق هاىگزاف كه ما اطلاع نداريم و تصورش هم نمى كنيم كه اينها هر يكيشان ماهى چقدر مىگيرند همين قدر عددشان را مى گويند زيادند مستشارها و تعدادشان چند صد نفر و يا چندهزار نفر من الان نمى دانم و آنوقت (60 هزار نفر ظاهرا گفتند) با چقدر حقوق ، هر يك چقدرحقوق از اين ملت مى گيرند، از جيب اين فقرا و بيچاره ها در مى آورند و به جيب اين گردنكلفت ها مى ريزند و آنوقت اينها مگر به نظامى ما تعليم نظامى مى دهند؟ اينها مى خواهنداين نظامى ها را همين طورى نگه دارند كه هر طورى دلشان مى خواهدعمل بكنند.
شاه ، سر منشاء تمام مفاسد
اگر ما يك ارتش انگلى نداشتيم و يك ارتش مستقلى داشتيم اجازه نمى داد كه مستشارهابيايند همه چيزها در تحت دستور آنها باشد و اينها صاحب منصب هايشان جز آلت هيچ چيزنباشند براى
اينكه ارتش ما هم يك ارتشى نيست همه اش در تحت نطر يك آدم است . يك آدم فاسد همه چيزرا فاسد كرده است . يك بز فاسد كچل مى گويند يك گله راكچل مى كند اين فساد همه فسادها منتهى ايران از باب اختناقى كه هست نمى توانند دستبگذارند روى آن كه همه مفسده ها زير سر اوست ، مى گويند ماءمورين ماءمورين آقاماءمورين از كى امر دارند كه بكشند مردم را؟ از كى امر دارند كه بريزند توى مدرسهحجتيه و طلبه ها را بكشند؟ مگر كسى مى تواند امر بدهد الا خود آن مردك ؟ از خود اوستهمه اين مفاسد. مگر مجلس حق دارد كه يك كلمه اى بگويد بدون اذن اين مردك ؟ مگر ارتشحق دارد يك كلمه بگويد بدون اذن اين ؟ مگر قضاوت ما آزادند؟ مگراستقلال قضايى ما داريم ؟ قضات ما هم دستشان است و صلاحيت هم ندارند.اشكال اين است كه چرا رفتى قاضى شدى مى گوئى نمى توانم حكم حق بكنم ، خوبغلط كردى رفتى قاضى شدى رها كن . الان اداره مملكت ما هر گوشه اش را دست بگذاريداسلحه دست غير صالح هاست و سر همه امور هم بر مى گردد به دربار و بر مى گرددبه اين شخص ، اين را بايد از بين برد.
ملت ديگر بيدار شده است
من نمى دانم كه اين ارتش چرا خواب است ، آخر چرا اينقدر ذلت مى كشد. چند روز بيشترنگذشته بود از رفتن كارتر زهرمارى اين بساط را درست كرد، حالا هم اولش است اگرمجال به او بدهند، اولش ‍ است اگر تنبه پيدا نكرده باشند كه چند نفر را كشتند و يكهياهوئى پيدا شد كه موجش در همه دنيا رفت و همه عالم فهميدند و راديو صدايش را بهخارج و همه جا بر پا كرد. راديوى خودشان هم هر چه دلشان مى خواهد بگويند، مگر مردمديگر بازى مى خورند از اين حرف ها، ملت بيدار شده ، آقا مردم بيدار شدند، اگر مردمبيدار نبودند كه بازارها را اينطور نمى بستند. روز جمعه ، روز پنجشنبه از قرارى كههم نقل شده است و هم مقالات اطلاعات رسمى اطلاع داده اند بازار تهران اعتراضاتعطيل شده . مساءله تعطيل بازار تهران يك امر عادى نيست ، يك امر خلاف عادت است ، هيچكس نمى تواند اين كار را بكند، اين احساسات و بيدارى ملت است كه اين كار را انجام داده. اين آقا كه مى گفت كه (همه با من موافق هستند) اين بازار تهران ، آن هم بازار اهواز،آن هم اصفهان ، آن هم شيراز، اين كيفيت زندگى ماست .
اتحاد و تقاهم ملت بر كننده ريشه هاى استعمار
ما اميدواريم كه همه طبقات چه طبقات علما و مجتهدين و چه طبقات محصلين علوم دينيه و چهبازارى ها، بازرگان ها و چه لشكرى ها و كشورى ها كه همه خوندل مى خحورند از دست اين خبيث ما اميدواريم كه تمام اينها دست اتحاد به هم بدهند احزابسياسى ما مستقلا كار نكنند همه با هم روابط داشته باشند همانطورى كه اخيرا در اينقضيه اخير هم اظهار تنفر كردند و هم بعضى احزاب سياسى
اظهار تنفر كردند و هم علما و هم اهل بازار و هم دانشگاهى ها و همه داخلى ها و هم خارجى هابراى ما تلگراف كردند و اظهار تنفر خودشان را از دستگاه كردند، از آمريكا، از اروپا وآنها بعضى شان نوشتند سيصدنفر در اين قضيه از بين رفته اند، من اميدوارم كه همهجبهه ها، همه جبهه ها با هم همدست بشوند واگر ملت به همه ابعادش همدست بشود، ايناسلحه از دست اين ناصالح ها خلع مى شود و شاخ اين گاو شكسته مى شود تشتت نكنند،اسباب تشتت فراهم نكنند، با بهانه هاى جزئى و بچگانه با هم جنگ نكنند، با هم درنيفتند اين چيزها را آنها درست مى كنند و بين مردم درست مى كنند تا مردم را به هممشغول كنند و استفاده كنند بيدار بشوند مردم كه شده اند انشاءالله و با هم بشوند، مجتمعباشند، تمامشان با هم دست به هم بدهند و انشاءالله بهحول و قوه خدا با دست هم دادن شما به هم و تفاهم همه جبهه ها با هم به زودى قطع مىشود اين ريشه ، به زودى انشاءالله قطع مى شود انشاءالله و من از خداىمتعال سلامت همه را خواهانم و من تشكر خودم را به همه طبقات ، به همه از اينكه علماىاسلام را تنها نگذاشتند و همه جبهه ها خصوصا علماى اعلام ، خصوصا بازارى هاىبزرگوار، من تشكر از همه آنها مى كنم و از همه آنها استدعا دارم كه هم دعا به اسلامبكنند و هم جبهه هاى خودشان را محكم كنند و واحد كنند و كلمه واحده باشد و آن كلمه واحدهقطع ايادى ظلمه و ايادى اجانب باشد بلكه اين مملكت يك سر و سامانى پيدا بكند و دستاجانب از آن كوتاه بشود، منافعى كه خود مملكت ما دارد صرف ضعفا و صرف مصالح خوداهل مملكت بشود و همه چيزش درست بشود و اين نمى شود الااينكه خلع بكنند اين سلاح را ازآنها و اميد است انشاء الله خلع بشود اين سلاح ها والسلام عليكم و رحمة الله وبركاته
تاريخ : 2/11/56
پيام امام خمينى به ملت ايران در رابطه با كشتار وحشيانه رژيم در ماه محرم
نهضت 15 خرداد و 12 محرم ، ملهم از نهضت امام حسين (ع )
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام بر روحانيت مترقى شيعه كه با هم پيوستگى زائدالوصف درمقابل سر نيزه عمال بى حيثيت اجانب ايستاده و از هياهو و دست و پا زدن هاى مذبوحانه آنهانهراسيد. سلام بر روحانيون و علماى اعلام مذهب از نجف اشرف تا سراسر ايران كه باوحدت كلمه در مقابل ستمكاران و چپاولگران به جواب مثبت دست زدند. درود بر جوانانحوزه علميه بيدار قم و ساير حوزه ها كه با سرافرازى به نهضت روحانيت ادامه و رونقدادند. درود بر جوانان پر شور دانشگاه هاى ايران كه با قيام هاى هشيارانه پياپىوفادارى خود را به اسلام بزرگ و كشور عزيز خود ثابت كردند.
سلام و درود بر ملت بزرگ هوشمند ايران كه با همه اختناق و فشار، از اسلامعدل پرور و مظلومان و مقتولان در راه ديانت دفاع نمودند. رحمت خداوند بر مقتولين 15خرداد، 12 محرم و 19 دى ، 29 محرم امسال . محرم چه ماه مصيبت زا و چه ماه سازنده وكوبنده اى است محرم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سرور اولياى خداست كه با قيام خوددر مقابل طاغوت ، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكستنستمكار را به فدايى دادن و فدايى شدن دانست و اين خود سر لوحه تعليمات اسلام استبراى ملت ها تا آخر دهر. نهضت 12 محرم و 15 خرداد درمقابل كاخ ظلم شاه و اجانب به پيروى از نهضت مقدس حسينى چنان سازنده و كوبنده بودكه مردانى مجاهد و فداكار تحويل جامعه داد كه با تحرك و فداكارى روزگار را برستمكاران و خائنان سياه نمودند و ملت بزرگ را چنان هشيار و متحرك و پيوسته كرد كهخواب را از چشم بيگانه و بيگانه پرستان ربود و حوزه هاى علميه و دانشگاه و بازارهارا به صورت دژ مدافع از عدالتخواهى و از اسلام و مذهب مقدس در آورد. نهضت اخير كهپرتوى از نهضت 15 خرداد است و شعاعش در سراسر كشور نورافكنده ، خود كوبندگىخاصى دارد كه شاه را از خود بيخود و او ودار و دسته چاقو كشش را به تلاش مذبوحانهوا داشته . جنايات 29 محرم امسال نقطه عطفى است به جنايات شاهانه 12 محرم آنسال شاه خواست ضرب شستى به ملت مسلمان نشان دهد، پس از تماميت حساب با رئيسجمهورى آمريكا با بهانه مختصرى كه مامورين
ايجاد كردند، مركز تشيع و حوزه فقاهت اسلام را در جوار مرقد پاك فاطمه معصومه سلامالله عليها به مسلسل بست و جمعيت بى گناه فراوانى از جوانان حوزه علميه و متدينينغيور شهر مذهبى قم را در خاك و خون كشيده بهقتل رساند و تاكنون آمار آنها در دست نيست و مقتولين را از هفتاد تا سيصد، تاحال گفته اند و عدد مجروحين را خدا مى داند و اسف آورتر (كه ننگش بر جبين آنها خواهدماند) آنكه كسانى را كه رفته اند خون به مجروحين در بيمارستان ها بدهند، توقيف كردهو مانع شده اند از اعطاى خون و گفته مى شود كسانى به اين جهت جان داده اند.
شاه از سلطنت مخلوع است
شاه مى خواهد ثابت كند كه نوكرى او تحكيم شده و ملت نبايد گمان كند او از پشتيبانىاجانب برخوردار نيست ولى ملت با تظاهرات عمومى وتعطيل سرتاسرى دامنه دار و اظهار تنفر بار ديگر ثابت كرد كه او را نمى خواهد و از اوو خاندانش بيزار است و اين رفراندم طبيعى سرتاسرى در حقيقت خلع او از سلطنتغاصبانه جائرانه است . كارتر و ديگر غارتگران مخازن ملت هاى مظلوم بايد بدانندمحمدرضا خائن و ياغى است و ناچار از سلطنت مخلوع است بر فرض قانونى بودن ، چهرسد به سلطنت انتصابى از قبل اجانب كه خودش اعتراف نموده . به ملت شريف ايران مژدهمى دهم كه رژيم جائرانه شاه نفس هاى آخرش را مى كشد و اينقتل عام هاى بيرحمانه نشانه وحشتزدگى و حركات مذبوحانه است . مضحك و بسياررسوا، اين مانورهاى وقيحانه و بچگانه است كه پس از داغباطل از طرف عموم ملت خوردن ، به راه انداختند و مشتى سازمانى واراذل و اوباش از خودشان و جمعى ضعفا و بيچارگان را با زور سرنيزه از اطراف جمعآورى كرده و در شهرها به فرياد و جنجال جاويد شاه وادار مى كنند و گمان مى كنند جبرانتعطيل عمومى بازارهاست و با اين سيلى هاتوانند صورت سياه خود را سرخ كنند.
نويد پيروزى
من به ملت ايران با اين بيدارى و هشيارى و اين روحيه قوى و شجاعت بى مانند نويدپيروزى مى دهم پيروزى تواءم با سربلندى و افتخار، پيروزى تواءم بااستقلال و آزادى ، پيروزى تواءم با قطع ايادى اجانب و چپاولگران پيروزى تواءم بابر چيده شدن بساط ستمگران و انقراض دودمان سياهروى پهلوى . ملتى كه با هوشمندىو پيوستگى همه طبقات از روحانى تا دانشگاهى ، از منبرى تا بازارى از دانشجوى داخلىتا كارگر و تا دهقان ، بپا خاسته و تب و تاب اسلام عدالت پرور دارد پيروز است .ملتى كه با دادن بهترين جوانان برومند خود با سرافرازى به مخالفت و تنفر ازدستگاه جبار ادامه مى دهد پيروز است . ملتى كه حتى بانوان محترمه اش با تظاهراتمحجوبانه بيزارى خود را از رژيم شاه اعلام مى كنند، پيروز است ملتى كه خواهران ومادران شير دليرش افتخار به مرگ جوانان برومندش مى كند كه در صف شهدا هستندپيروز است . ملتى كه با همه تشبثات شاه و دار و دسته اش ، در آمريكا با تظاهرات
پرشور و رعدآساى جوانان رشيدش در مقابلكارتر و شاه ، كاخ سفيد را به لرزه در آورده و تنفر خود را نثار آنها كرده پيروز است .ملتى كه با پشتيبانى اسلام و قرآن ، نهضتش براى خدا و بسط عدالت و محو ستمكارىاست پيروز است . شما اى ملت شريف بزرگ ! پيروزيد با ديدن خسارات بسيار و دادنفداييان بيشمار.
ملت ايران اصلاحات ادعايى شاه را افساد و خرابكارى مى داند
رو سياه باد رژيمى كه علماى عظيم الشان اسلام را با رژيم منحط خود و انقلاب خونين ورسواى خود موافق معرفى مى نمايد رسوا باد رژيمى كه از وحشتزدگى مى خواهد باافتراى به فقهاى مذهب ، ملت را اغفال كند.
ملت ايران كه پيشروى آن روحانيت است با انقلاب قلابى كه به امر اجانب سودجو انجامگرفت سرسختانه مخالف است . ملت ايران اصلاحات ادعايى را كه به بدبختى ملت وبازار سازى براى اجانب و ورشكستگى زراعت منتهى شد، افساد و خرابكارى مى داند. دركشورى كه مردمش در اين پنجاه سال حكومت جائرانه پهلوى روى آزادى نديده اند، دم زدناز آزادى زن ها مسخره و اغفال است رژيمى كه در ماءموريت براى وطنش از جانب اجانبسرلوحه خدمتش محو اسلام و احكام آن است و با تغيير تاريخ پر افتخار اسلام بهتاريخ ستمكاران و روسياهان تاريخ مى خواهد اسم اسلام را محو كند دم زدن از اسلام وقرآن كريم جز فريب و مضحكه عنوانى ندارد.
تبليغات تار عنكبوتى نمى تواند ملت به پا خاسته رااغفال كند
بايد اين رژيم فاسد ارباب و نوكرى بداند كه وقت گذشته و اين تبليغات تارعنكبوتى نمى تواند ملتى را كه با كمال بيدارى و هوشمندى بپا خاستهاغفال كند. خداى تعالى واسلام عزيز پشتيبان ملت است .
وحدت كلمه را حفظ و از مناقشات احتراز نماييد
من با كمال تواضع دست خود را به سوى ملت نجيب ايران دراز مى كنم ، از روحانيونعظيم الشان تا خطباى ارجمند، از جوانان محترم حوزه علميه تا دانشجويانداخل و خارج كشور ايدهم الله تعالى و از همه صميمانه و با عرض تشكر خواستارم كهپيوستگى و وحدت كلمه خود را حفظ و از مناقشات تفرقه انداز احتراز نمايند و با صداىواحد و نداى همگانى در راه استقلال كشور و قطع ايادى اجانب وعمال وابسته آنها كوشش كنند و با اتكا به خداىمتعال و احكام عدالت پرور اسلام همدست و همداستان شوند و به آنها كه دم از چهارچوبقانون اساسى مى زنند تذكر اكيد دهند كه با اين كلمه صحه بر رژيم سلطنتى فاسدموجود نگذارند كه تا اين دودمان فاسد بر مقدرات كشور حكومت مى كنند، نه از آزادى واستقلال كشور خبرى است و نه مردم روى سعادت مى بينند.
از خداوند متعال عظمت اسلام را كه كفيل وحيد عدالت واستقلال و مدافع حقيقى مظلومان است ، خواستارم و ملت ايران خصوصا جوانان متدينبرومندش را به خداى متعال مى سپارم .
والسلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 10/11/56
پيام امام خمينى به انجمن اسلامى دانشجويان ايرانى در هند 
بسم الله الرحمن الرحيم
انجمن اسلامى دانشجويان ايرانى هند ايدهم الله تعالى
مرقوم شريف آقايان در وقتى واصل شد كه جنايات رژيم منحط پهلوى سلب آسايش نمودهو فرصت رسيدگى به امور را نمى داد و لهذا تاءخير در جواب شد. بايد جوانان غيوراسلامى ما بدانند كه تا دست اتحادبه هم ندهند و هدف خود رااسلام كه تنها مكتب نجاتبخش بشر است و يگانه كفيل آزادى و استقلال ملت هاى مستضعف است قرار ندهند، اميدپيروزى را نبايد داشته باشند. امروز كه به خواست خداى قادر ملت ما با همه طبقات وابعادش آگاهانه و مردانه بپا خاسته و مجال را بر شاه و دارودسته ى اراذلش چنان تنگكرده اند كه حتى از سايه خود وحشت دارند و همين وحشت زدگى موجب حركات وحشيانه جنونآميز شده كه به قتل عام 19دى (29 محرم 98) پناه برده تا از ناراحتى هاى روز افزون ودلهره هاى پياپى با خون آشامى ضحاك وار آسايش موقتى بدست آورند، لازم است تاجوانان دانشگاه هاى قديم و جديد به هم پيوسته و با ساير طبقات ملت پيوند اخوتاسلامى بر قرار كنيد. ععع واعتصموابحبل الله جميعا و لا تفرقوا. عععع اين است دستورمحكم نجات بخش قرآن كريم كه بايد نصب عين خود قرار دهيم و از تفرقه و تشتت كه جزشكست در مقابل طاغوت نتيجه اى ندارد پرهيز نموده ، از خداوند تعالى نجات ملت رابخواهيم . من اميد آن دارم كه به فضل خداوند متعال به زودى دست اين جنايت كاران قطع وآزادى و استقلال كشور تامين شود.
خبر تظاهرات مردانه دانشجويان عزيز در هند درمقابل شاه اين عنصر جنايتكار كه بالاف و گزافه همه ملت را پشتيبان خود معرفى مى كندرسيد. با آنكه در داخل و خارح همه جا با موج تنفر و انزجار عمومى روبرو است وتظاهرات اخير سرتاسر كشور چنان او را ديوانه كرد كه بهقتل رجال علم حوزه علميه و مردم غيور محترم قم دست زد تا ناراحتى روحى خود را جبران كندلكن مقاومت مردانه ملت معظم او را بيش از پيش رسوا نمود، اكنون مى خواهد اين شكستمفتضحانه را با جارو جنجال شش سازمانى كه در شهرستانها راه انداخته عربده جاويدشاه سر مى دهند سرپوش نهد كه جز رسوايى سودى نخواهد برد.
من اميد پيروزى دارم و به شما وعده مى دهم باتوكل به خداى تعالى پيوستن شما به اتحاديه
دانشجويان اروپا بجاست بايد تمام اقشار به هم بستگى داشته و با يك صدا آزادى واستقلال خود را بدست آورند.
و السلام عليكم و رحمة الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 24/11/56
پاسخ امام خمينى به اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا 
بسم الله الرحمن الرحيم
اتحاديه انجمن هاى اسلامى دانشجويان در اروپا ايدهم الله تعالى
مرقومه محترم ضميمه گزارشات سال گذشته و تصميماتسال آينده و اصل و موجب تقدير گرديد در اينسال كه در عين خونين بودن و مواجه شدن ملت ايران با سخت ترين وحشيگرى هاى قرونوسطايى رژيم منحط پهلوى نمودهاى بارزى از ضعف و سستى پايه هاى لرزان حكومتطاغوتى به چشم مى خورد، به هم پيوستگى قشرهاى بيدار ملت و طبقات مختلف ازروحانى تا دانشگاهى از خطيب تا نويسنده از بازارى تا كارگر و دهقان چنان لرزهبراندام رژيم افكنده و چنان بر اعصاب شاه خائن فشار آورده و ضربه زده كه با حملههاى سبعانه به ملتى كه سلاحش اسلام و پناهش قرآن مجيد و شعارش كلمه توحيد است وبه حوزه علميه قم كه دژ محكم وحى و عدالت و ملجا مسلمين عدالت خواه است و به مردم مسلممحترم قم كه هماره سرباز فداكار اسلام و پشتيبان مكتب قرآن است و بالاخره با حمله بهفرهنگ نجاتبخش شيعه ، خواست به فشار و حمله عصبى تخفيف دهد.
مفتضح ترين حركات مذبوحانه ، بوق هاى تبليغاتى و تظاهرات ساختگى است از عده اىسازمانى و نفع طلب و افرادى كه مجبور به شركت شده اند در حالى كه در بوقراديويى به صراحت اعتراف كردند كه در تظاهرات ششم بهمن بيش از يك ششم از دعوتشده ها شركت نكردند در صورتى كه همه مى دانند كه اين دعوى جز لاف و گزافهگويى نيست و در بين ملت مسلم كسى موافق ندارد و نمى تواند داشته باشد.
جنايتكارى كه عليه تمام شعائر مذهبى و اسلامى مبارزه مى كند و با همه مظاهر اسلامىمخالف است ، نمى تواند در بين مسلمين موافق داشته باشد جنايتكارى كه مى گويد مذهبدر حكومت من نقش ندارد، چطور ممكن است موافق داشته باشد؟ شخص منحرف و كهنه پرستىكه در سفر اخيرش به هند، زردشتى ها و گبرها را نوازش و احترام مى كند و از آتشپرستان و آتش پرستى تاءييد مى كند و به خاطر مرام ارتجاعى آنها تاريخ پر ارزشو مترقى اسلام را تغيير مى دهد، چگونه ممكن است موافق داشته باشد، جز همان فرقهكهنه پرست اكنون بر شما جوانان روشنفكر و بر تمام طبقات ملت است كه :
1- سرلوحه هدفتان اسلام و احكام عدالت پرور آن باشد و ناچار بدون حكومت اسلامىعدالت خواه ، رسيدن به اين هدف محال است تولى و تبرى دواصل اساسى اسلام است ، بايد با
حكومت عدل موافق و به حاكم عادل دل ببنديد و از رژيم غير اسلام و غير اسلامى كه درراس آن رژيم منحط پهلوى است تبرى كنيد و باكمال صراحت مخالفت خود را اظهار و در سرنگون كردن آن كوشا باشيد و در غير اينصورت روى استقلال و آزادى را نمى بينيد.
2- بايد قشرهاى غير اسلامى را كه عقيده و عملشان بر خلاف اسلام است و داراىگرايش به مكتب هاى ديگرند، هر نوع مكتب باشد - به مكتب مترقى عدالت پرور اسلامدعوت كنيد و در صورت نپذيرفتن از آنها هر نوع كه باشد و هر شخصيت كه هست تبرىيا لااقل احتراز كنيد و بايد جوانان ما بدانند تا معنويت و عقيده به توحيد و معاد در كسىنباشد محال است از خود بگذرد و در فكر امت باشد و بايد بدانند كه تبليغات دامنه داركمونيسم بين المللى همانند تبليغات پر سروصداى امپرياليسم جهانى جز براىاغفال و استثمار توده هاى مستضعف نيست . بايد اين بوق هاى استثمارى شكسته شود.
3- بايد جوانان روحانى و دانشگاهى قسمتى از وقت را صرف كنند در شناختاصول اساسى اسلام كه در راءس آن توحيد وعدل و شناخت انبياء بزرگ ، پايه گذاران عدالت و آزادى است ، از ابراهيمخليل تا رسول خاتم (صلى الله عليه و آله و عليهم اجمعين ) و در شناخت طرز تفكر آنهااز نقطه اقصاى معنويت و توحيد تاتنظيم جامعه و نوع حكومت و شرايط امام و اولى الامر وطبقات ديگر، از امراء و ولات و قضاه و فرهنگيان كه علما هستند و متصديان ماليات اسلامىو شرايط آنها تا برسد به شرطه و كارمندان شهربانى و ببينند اسلام چه كسانى رابراى حكومت و كارمندان آن به رسميت شناخته و چه كسانى ازشغل حكومت و شاخه هاى آن مطرود است .
4- بايد شما دانشجويان دانشگاه ها و ساير طبقات روحانى و غيره از دخالت دادن سليقهو آراء شخصى خود در تفسير آيات كريمه قرآن مجيد و درتاءويل احكام اسلام و مدارك آن جدا خوددارى كنيد و ملتزم به احكام اسلام به همه ابعادشباشيد و مطمئن باشيد آنچه صلاح جامعه است در بسط عدالت و رفع ايادى ظالمه وتاءمين استقلال و آزادى و جريانات اقتصادى وتعديل ثروت به طور عاقلانه و قابل عمل و عينيت در اسلام به طوركامل مى باشد و محتاج به تاءويلات خارج از منطق نيست و لازم است مراقب باشيد باكمال دقت و هوشمندى كه كسانى كه التزام به اسلام ندارند به جميع ابعادش ، ولو دراصلى از اصول با شما موافق نيستند، آنها را دعوت به التزام كنيد و اگر موثر نشد ازشركت دادن . آنها در اجتماعات و انجمن هاى اسلامى احتراز كنيد و گمان نكنيد زيادى افرادهر چه باشد شما را به هدف نزديك مى كند وپس ازوصول به هدف ، آنها قابل تصفيه هستند بايد بدانيد و مى دانيد كه قشرهاى غير مسلم ياغير ملتزم به اسلام از پشت به شما خنجر مى زنند و شما راقبل از وصول به هدف از كار مى اندازند يا نابود مى كنند، از تجربه هاى سابق عبرتبگيرند.
5- بايد برنامه و نشريات همه جناح ها بدون ابهام متكى به اسلام و حكومت اسلامىباشد و در مقدمه سرنگون كردن طاغوت و شاخ ‌ها و شاخه هاى آن كه در كشور ما رژيمدست نشانده پهلوى است و جدا از خواست هايى كه لازمه اش تاييد رژيم طاغوتى پهلوىاست اجتناب كنيد مثل آنچه در
نوشته هاى بعضى احزاب و گفته هاى بعضى ديده مى شود كه هدف چهارچوب قانوناساسى است و بايد در نشريات و خطابه ها هر جا ممكن است با صراحت والا با كنايه ،نقطه اصلى مظالم و جنايات و خيانت ها را كه شخص شاه است معرفى كنيد و از توجه دادنآنها را به ماءمورين يا هيات حاكمه و دولت كه لازمه اش دور نگه داشتن مجرم اصلى استجدا احتراز كنيد و نويسندگان و گويندگان را از اين امر آگاه كنيد.
6- بايد در هر فرصت در نشريات حزبى و غير حزبى و در خطابه ها و تظاهرات ،اعمال ضد اسلامى و انسانى شاه تذكر داده شود خصوصا تغيير تاريخ اسلام كه اهانتجبران ناپذير به شخصيت معظم پيامبر اكرم (ص ) و اسلام و مسلمين و گرايش بهزرتشتى گرى و آتش پرستى و پشت كردن به اسلام و خداپرستى است . بايد اينعنصر خائن رسوا شود و هيچ گاه از ذكر جنايات او غفلت نشود. بايد (15خرداد)و (19 دى) جاويد و زنده نگه داشته شود تا جلادى شاه از خاطره ها نرود ونسل هاى آتيه جرايم شاهان سفاك را بدانند.
7- از اينكه در دستور اتحاديه ، به هم پيوستگى همه دانشجويان مسلمان است ، در هرنقطه هستند مثل آمريكا و كانادا و هند و فيليپين و ديگر جاها و مى خواهيد همه همكار و همصدابه فعاليت هاى اسلامى انسانى خود ادامه دهيد، تقدير مى كنم و توفيق همه را از خداوندتعالى خواهانم . لازم است پايگاه هاى اسلامى براى معرفى اسلام و نشر حقايق نجاتبخشدر هر نقطه اى از جهان كه امكان است ، برقرار باشد و در تحت يك سازمان هماهنگ براىنشر عدالت و قطع ايادى ستمكاران و چپاولچيانمشغول فعاليت شوند. لازم است جوانان كم تجربه وگول خورده ما را با آشكار كردن انحراف ساير مكاتيب و آشنا نمودن با نظام اسلامىنجات دهيد. ععع و من احيى نفسا فكانما احيى الاناس جميعا. عععع
8- لازم است فعاليت هاى اسلامى و نشريات شما در ايران . خصوصا حوزه علميه زندهقم و دانشگاه هاى بيدار، نشر و منعكس گردد تا قشرداخل و خارج به پشتيبانى هم دلگرم و با هم همصدا شوند و به همكارى با هم برخيزندولازم است پايگاه هايى در داخل كشور به هر نحو ممكن و عملى است ايجاد شود براىفعاليت با هدف واحد. با اين كار مطمئنا تقويت روحى همگان و تضعيف وتزلزل روحى دشمن شود.
9- بايد با كمال هشيارى و مراقبت و دعوت ساير انجمن ها را به مراقبت از راه و روشاعضاء انجمن ها و گروه ها كه اشخاص مرموز و منحرف يامتحمل الانحراف در داخل انجمن ها و گروه ها راه نيابند و اگر راه يافتند، آنها را طرد كنند.لازم است دشمن را سخت مراقب و هشيار فرض كنيد و گماناهمال و غفلت در او ندهيد كه در مراقبت سهل انگارى نماييد.
10- از اختلافات مطلقا به طور حتم خوددارى كنيد كه آن چون سرطان سارى و مهلكقشرها را فرا مى گيرد و فعاليت ها را فلج مى كند و هدف را از ياد مى برد و چه بساكه مسير را عوض و جريان به ضد هدف شود. اشخاصى را كه اختلاف مى اندازند يا بهآن دامن مى زنند، از خود برانيد كه يا ماءمورند يا سوءنيت دارند و اگر فرضا گروههايى به واسطه عذرهايى به انجمن هاى نپيوستند ولى
فعاليت هاى اسلامى و انسانى دارند، با آنها ضديت نكنيد كه اختلافحاصل و ضرر آن عايد همه شود. سعى كنيد با ارشاد دوستانه هم پيوستگى داشتهباشيد و اگر نشد، چون هدف واحد است با هم برادر و پشتيبان هم باشيد. هدف اسلام استبايد هواهاى نفسانيه و تقدم طلبى فراموش شود.

next page

fehrest page

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation