بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب شش مقاله ( الغدیر و وحدت اسلامی ), استاد شهید آیت الله مطهرى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     1 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 1
     10 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 10
     11 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 11
     12 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 12
     13 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 13
     2 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 2
     3 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 3
     4 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 4
     5 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 5
     6 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 6
     7 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 7
     8 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 8
     9 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 9
     bookinfo - شناسنامه کتاب :شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي)
     toc - فهرست مطالب کتاب: شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي)
 

 

 
 
منتهای آرزوی او بود ، او همواره در آرزوی شهادت بود و با آن ، از كودك‏
به پستان مادر مأنوستر بود . علی در حساب صحيحش بدين نكته رسيده بود كه‏
مصلحت اسلام در آن شرائط ترك قيام و بلكه همگامی و همكاری است . خود
كرارا به اين مطلب تصريح می‏كند .
در يكی از نامه‏های خود به مالك اشتر ( نامه 62 از نامه‏های " نهج‏
البلاغه " می‏نويسد : « فامسكت يدی حتی رأيت راجعة الناس قد رجعت عن‏
الاسلام ، يدعون الی محق دين محمد صلی الله عليه و آله ، فخشيت ان لم انصر
الاسلام و اهله ، اری فيه ثلما او هدما تكون المصيبة به علی اعظم من فوت‏
ولايتكم التی انما هی متاع ايام قلائل » . من اول دست خود را پس كشيدم ،
تا ديدم گروهی از مردم از اسلام بازگشتند و مردم را به نابودی دين محمد (
ص ) دعوت می‏كنند . پس ترسيدم كه اگر به ياری اسلام و مسلمين بر نخيزم‏
شكاف يا انهدامی در اسلام خواهم ديد كه مصيبت آن از فوت خلافت چند روزه‏
بسی بيشتر است .
در شورای شش نفری پس از تعيين و انتخاب عثمان به وسيله عبدالرحمان‏
بن عوف ، علی عليه السلام ، شكايت و هم آمادگی خود را برای همكاری‏
اينچنين بيان كرد : « لقد علمتم انی احق الناس بها من غيری ، و الله‏
لاسلمن ما سلمت امور المسلمين ، و لم يكن فيها جور الا علی خاصة » ( نهج‏
البلاغه ، خطبه 72 ) يعنی : شما خود می‏دانيد من از همه برای خلافت شايسته‏
ترم ، و حال به خدا قسم مادامی كه كار مسلمين روبراه باشد ، و رقيبان من‏
تنها به كنار زدن من قناعت كنند و تنها شخص من مورد ستم واقع شده باشد
، مخالفتی نخواهم كرد و تسليم خواهم بود .
اينها می‏رساند كه علی ، اصل " يا همه يا هيچ " را در اين مورد محكوم‏
می‏دانسته است . نيازی نيست درباره روش و سيره علی عليه السلام‏
 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation