بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب شش مقاله ( الغدیر و وحدت اسلامی ), استاد شهید آیت الله مطهرى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     nav -
     start -
     1 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 1
     10 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 10
     11 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 11
     12 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 12
     13 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 13
     2 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 2
     3 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 3
     4 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 4
     5 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 5
     6 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 6
     7 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 7
     8 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 8
     9 - شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي) - صفحه : 9
     bookinfo - شناسنامه کتاب :شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي)
     toc - فهرست مطالب کتاب: شش مقاله(الغدير و وحدت اسلامي)
 

 

 
 
و با يكديگر در يك صف قرار گيرند ، اما مذاهبی كه در اصول با يكديگر
اختلاف نظر دارند به هيچ وجه نمی‏توانند با يكديگر برادر باشند . از نظر
اين دسته ، اصول مذهبی مجموعه‏ای به هم پيوسته است و به اصطلاح اصوليون از
نوع " اقل و اكثر ارتباطی " است ، آسيب ديدن يكی عين آسيب ديدن همه‏
است . عليهذا آنجا كه مثلا اصل " امامت " آسيب می‏پذيرد و قربانی‏
می‏شود ، از نظر معتقدين به اين اصل ، موضوع وحدت و اخوت منتفی است . و
به همين دليل شيعه و سنی به هيچ وجه نمی‏توانند دست يكديگر را به عنوان‏
دو برادر مسلمان بفشارند و در يك جبهه قرار گيرند ، دشمن هر كه باشد .
گروه اول به اين گروه پاسخ می‏دهند ، می‏گويند : دليلی ندارد ما اصول را
در حكم يك مجموعه به هم پيوسته بشماريم ، و از اصل " يا همه يا هيچ "
در اينجا پيروی كنيم . اينجا جای قاعده الميسور لايسقط بالمعسور و ما
لايدرك كله لايترك كله است . سيره و روش شخص اميرالمؤمنين علی ، عليه‏
السلام ، برای ما بهترين و آموزنده ترين درسهاست . علی ، عليه السلام ،
راه و روشی بسيار منطقی و معقول كه شايسته بزرگواری مانند او بود اتخاذ
كرد .
او برای احقاق حق خود ، از هيچ كوششی خودداری نكرد ، همه امكانات خود
را به كار برد كه اصل امامت را احيا كند ، اما هرگز از اشعار " يا همه‏
يا هيچ " پيروی نكرد . بر عكس ، اصل مالايدرك كله لايترك كله را مبنای‏
كار خويش قرار داد .
علی در برابر ربايندگان حقش قيام نكرد و قيام نكردنش اضطراری نبود ،
بلكه كاری حساب شده و انتخاب شده بود . او از مرگ بيم نداشت ، چرا
قيام نكرد ، حداكثر اين بود كه كشته شود ، كشته شدن در راه خدا
 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation