بسم الله الرحمن الرحیم
 
نگارش 1 | رمضان 1430

 

صفحه اصلی | کتاب ها | موضوع هامولفین | قرآن کریم  
 
 
 موقعیت فعلی: کتابخانه > مطالعه کتاب تفسیر نور جلد 5, حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتى   مناسب چاپ   خروجی Word ( برگشت به لیست  )
 
 

بخش های کتاب

     FEHREST -
     FOOTNT01 -
     footnt02 -
     footnt03 -
     HFehrest -
     MLML0001 -
     MLML0002 -
     MLML0003 -
     MLML0004 -
     MLML0005 -
     MLML0006 -
     MLML0007 -
     MLML0008 -
     MLML0009 -
     MLML0010 -
     MLML0011 -
     MLML0012 -
     MLML0013 -
     MLML0014 -
     MLML0015 -
     MLML0016 -
     MLML0017 -
     MLML0018 -
     MLML0019 -
     MLML0020 -
     MLML0021 -
 

 

 
 

 

501-فيض كاشانى .
502-انعام ، 94.
503-بقره ، 152.
504-كافى ، ج 1، ص 431.
505-تفسير فرات ، ص 247.
506-هود، 1.
507-بحار، ج 46، ص 30.
508-تفسير نورالثقلين .
509-تفسير نورالثقلين .
510-بحار، ج 97، ص 375.
511-تفسير نمونه .
512-تفسير صافى .
513-چنانكه در آيات ديگر مى خوانيم : (تذكرة للمتّقين ) حاقّه ، 48، (انّما يخشى الله من عباده العلماء) فاطر، 28.
514-اعراف ، 54.
515-يونس ، 3.
516-حديد، 4.
517-سجده ، 4.
518-مفرد آمدن ((الحسنى )) با آنكه موصوف آن ((اسماء)) جمع است ، شايد به دليل مقدّر گرفتن كلمه ى ((هذه )) باشد، يعنى ((هذه الاسماء الحسنى ))، هرچند نمونه هاى ديگرى نيز در قرآن هست ، مانند: (مآرب اخرى )، طه ، 18 و (حدائق ذات بهجة ) نمل ، 60. تفاسير مجمع البيان ، طبرى و تبيان .
519-تفسير نمونه .
520-تفسير نمونه .
521-تفسير صافى .
522-بقره ، 33.
523-رعد، 8.
524-غافر، 19.
525-احزاب ، 51.
526-انعام ، 59.
527-تفسير نورالثقلين ؛ كافى ، ج 1، ص 128.
528-آن شب ، شب جمعه بوده است . تفسير مجمع البيان .
529-تفسير مجمع البيان .
530-نساء، 164.
531-تفسير نورالثقلين .
532-تورات ، سِفر خروج ، فصل سوّم .
533-بيش از چهل مرتبه اين تعبير ((ساعة )) در مورد قيامت بكار رفته است . تفسير فرقان .
534-رعد، 28.
535-بقره ، 152.
536-شايد علّت آنكه عدم ايمان با جمله ى (لا يؤ من ) به صورت مضارع ، و پيروى از هوى و هوس با جمله ى ، (واتّبع هويه )للّه به شكل فعل ماضى آمده ، اين باشد كه ايمان نياوردن ها به خاطر پيروى از هوسها است . تفسير الميزان .
537-تفسير فى ظلال القرآن .
538-قصص ، 32.
539-نمل ، 12.
540-تورات ، سفر خروج ، فصل 4، جمله 6 ؛ تفسير نمونه .
541-تفسير كبير فخررازى .
542-انعام ، 122.
543-بقره ، 10.
544-توبه ، 14.
545-مائده ، 13.
546-حجرات ، 3.
547-صف ، 5.
548-طه ، 25.
549-نحل ، 108.
550-تغابن ، 11.
551-مطففين ، 14.
552-مجادله ، 22.
553-كهف ، 57.
554-فتح ، 4.
555-محمّد، 24.
556-انفال ، 63.
557-بقره ، 7.
558-رعد، 28.
559-توبه ، 127.
560-تفاسير درّالمنثور و نورالثقلين .
561-تفسير مجمع البيان .
562-مائده ، 2.
563-آل عمران ، 52.
564-انفال ، 64.
565-كهف ، 95.
566-البته در صورتى كه لياقت و صلاحيت لازم را دارا باشد، چنانكه حضرت موسى انتخاب هارون را فصاحت او دانست و فرمود: (هو افصح منّى )
567-مراد از تابوت در داستان طالوت وجالوت درآيه 248 سوره بقره ، همين صندوقچه حضرت موسى است . (... ان ياءتيكم التابوت فيه سكينة من ربّكم وبقيّة ممّا ترك آل موسى وآل هارون )
568-تفسير نمونه .
569-سجده ، 17.
570-امام باقر عليه السلام فرمود: مدّت جدايى فرزند از مادر سه روز بود. تفسير نورالثقلين .
571-مريم ، 52.
572-طه ، 13.
573-طه ، 39.
574-كافى ، ج 7، ص 460.
575-نمل ، 31.
576-خداوند به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نيز مى فرمايد: با نرمى و ملاطفت با مردم رفتار كن . (فبما رحمة من اللّه لنت لهم ولو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك ) آل عمران ، 159.
577-تفسير نمونه .
578-اعراف ، 127.
579-عنكبوت ، 61.
580-طه ، 50.
581-شعراء، 78.
582-اعلى ، 2 3.
583-تفسير راهنما.
584-تفسير الميزان .
585-تفسير الميزان .
586-تفسير الميزان .
587-تفسير نورالثقلين .
588-بحار، ج 85، ص 132.
589-نهج البلاغه ، ص 58.
590-اعلى ، 14.
591-تفسير مراغى .
592-آل عمران ، 139.
593-آوردن حرف تاءكيد ((انّ)) و تكرار ضمير متصل و منفصل مخاطب ((ك و انت )) به همراه كلمه علّو آن هم در قالب ((اعلى )) و جمله اسميّه ، همه تاءييدى براى آن دلهره هاست .
594-اسراء، 81.
595-الف و لام در كلمه ((الساحر)) براى عموم است .
596-لسان العرب .
597-اكراه ، اگر به نحوى باشد كه اختيار انسان گرفته شود، عذرخواهى و استغفار ندارد. بنابراين استغفار ساحران از اكراه ، نشان مى دهد كه اكراه فرعون در حد سلب اختيار نبوده است .
598-كافى ، ج 8، ص 328.
599-تفسير فى ظلال القرآن .
600-غافر، 29.
601-آل عمران ، 90.
602-اعراف ، 23.
603-هود، 47.
604-شعراء، 82.
605-اعراف ، 151.
606-مائده ، 118.
607-نصر، 4.
608-كافى ، ج 8، ص 393.
609-تفسير صافى .
610-تفسير مراغى .
611-تفسير مجمع البيان .
612-تفسير نمونه .
613-تفسير نمونه .
614-مفردات راغب .
615-تفسير نمونه .
616-تفسير نمونه .
617-همان گونه كه پيامبر اسلام دستور داد مسجد ضرار را نخست بسوزانند و باقيمانده آن را ويران كنند و آنجا را محلّ زباله هاى مردم مدينه قرار داد. تفسير نمونه .
618-((انباء)) جمع ((نباء)) به خبر مهم و مفيد گفته مى شود.
619-زمر، 68.
620-طه ، 124.
621-نازعات ، 4.
622-بقره ، 259.
623-روم ، 55.
624-مؤ منون ، 114.
625-تاءويل الايات ، 304.
626-تفسير نمونه .
627-تفسير نمونه .
628-نظير اين عبارت در سوره قيامت ، آيه 18 نيز آمده است . (لاتحرّك به لسانك لتعجل به )
629-تفسير الميزان .
630-آل عمران ، 133.
631-حديد، 21.
632-كهف ، 66.
633-بقره ، 31.
634-الرحمن ، 1 3.
635-تفسير نورالثقلين .
636-تفسير كبير فخررازى .
637-كافى ، ج 1، ص 412.
638-نساء، 92.
639-تفسير كبير فخررازى .
640-اعراف ، 22.
641-ص ، 82.
642-نجم ، 2.
643-تفسير الميزان .
644-تفسير نمونه .
645-بحار، ج 11، ص 164 ؛ عيون اخبارالرضا، ج 1، ص 195.
646-تفسير كبيرفخررازى .
647-تفسير نورالثقلين .
648-تفسير نمونه .
649-اسراء، 14.
650-من لايحضره الفقيه ، ج 2، ص 447.
651-بحار، ج 7، ص 104.
652-((ذكر)) يادآورى چيزى است كه انسان فراموش كرده است .
653-طه ، 14.
654-بقره ، 152.
655-وسائل ، ج 6، ص 184.
656-كافى ، ج 1، ص 436.
657-تفسير الميزان .
658-بقره ، 36.
659-تفاسير الميزان وتبيان .
660-بقره ، 45.
661-كافى ، ج 3، ص 444.
662-كلمه ى ((لعلّ)) به معناى آن است كه رسيدن به اين غنچه ، چند درصد است نه صد در صد و اين به خاطر آن است كه ياد خدا به تنهايى كافى نيست ، بلكه تلاش ، وحدت ، اخلاص و ساير شرايط بايد جمع شود تا نتيجه صد در صد باشد.
663-تفسير الميزان .
664-(ان ترك خيرا ) بقره ، 180.
665-(و ابتغوا من فضل اللّه ) جمعه ، 10.
666-(المال و البنون زينة الحيوة الدنيا ) كهف ، 46.
667-تفاسير كبير فخررازى و درّالمنثور و مجمع البيان .
668-تفسير الميزان .
669-در تحقيقاتى كه از جامعه ى دانش آموزى و نوجوان و جوان شده است ، درصد بالايى از آنان علّت توجّه به نماز خود را توجّه خانواده هاى خويش به آن دانسته اند.
670-تفسير فرقان .
671-تاءويل الايات ، ص 317.
672-تفسير نمونه .
673-اعراف ، 16.
674-نحل ، 93.
675-بقره ، 284.
676-اسراء، 36.
677-نحل ، 93.
678-لقمان ، 16.
679-انبياء، 47.
680-تفسير نمونه .
681-تفسير الميزان .
682-تفسير درّالمنثور.
683-قاموس المحيط.
684-تاءويل الا يات ، ص 319.
685-تنوين در كلمه ى (كتابا) نشانه ى عظمت و بزرگى است .
686-دعائم الاسلام ، ج 2، ص 206.
687-تفسير صافى .
688-لسان العرب .
689-تفسير الميزان .
690-توحيد صدوق ، ص 250.
691-زخرف ، 84.
692-حجر، 92.
693-صافّات ، 24.
694-الرحمن ، 39.
695-در حديثى از امام رضا عليه السلام آمده است كه خداوند به آدم عليه السلام خطاب فرمود: ((يابن آدم ، بمشيّتى كنت انت الذى تشاء لنفسك ما تشاء)) يعنى من اراده كرده ام كه تو با خواست خودت آزاد باشى . (تفسير صافى )
696-تفسير فرات ، ص 261.
697-چنانكه در آيه ديگر مى خوانيم : (و من يدع مع الله الها آخر لا برهان له ) مؤ منون ، 117.
698-تفسير فرقان .
699-تفاسير صافى و نورالثقلين ؛ توحيد صدوق ص 408.
700-تفسير نمونه .
701-قاموس .
702-حجر، 17.
703-ملك ، 2.
704-تفسير لاهيجى .
705-تفاسير الميزان و نمونه .
706-مستدرك ، ج 2، ص 149.
707-جمعه ، 6.
708-اين تشبيه از امام حسين عليه السلام در آستانه ى سفر به كربلا است .
709-بحار، ج 6، ص 154.
710-بحار، ج 6، ص 152.
711-نهج البلاغه ، حكمت 77.
712-تفسيرصافى .
713-تفسير الميزان .
714-تفسير صافى .
715-آل عمران ، 178.
716-كافى ، ج 1، ص 469 ؛ معانى الاخبار، ص 31.
717-تفسير نمونه .
718-تفاسير صافى و نورالثقلين .
719-فرقان ، 1.
720-نساء، 174.
721-حجر، 9.
722-تفسير نمونه .
723-تفسير نمونه .
724-تفسير كبير فخررازى .
725-تفسير نمونه .
726-كافى ، ج 2، ص 342 ؛ تفسير نورالثقلين .
727-تفسير نورالثقلين .
728-سباء، 31.
729-كافى ، ج 8، ص 318.
730-نجم ، 3.
731-مريم ، 12.
732-هود، 83.
733-سجده ، 18.
734-هود، 38.
735-قمر، 10.
736-الفقيه ، ج 3، ص 57.
737-تفاسير صافى و نورالثقلين .
738-نمل ، 17.
739-سباء، 11.
740-ص ، 44.
741-كافى ، ج 8، ص 253.
742-تفسير اطيب البيان .
743-مريم ، 57.
744-تفسير اطيب البيان .
745-تفسير اطيب البيان .
746-دعاهاى حضرت نوح ، ايوب ، يونس را در آيات گذشته خوانديم .
747-بحار، ج 38، ص 309.
748-كافى ، ج 2، ص 497.
749-يوسف ، 56.
750-اسراء، 19.
751-حجرات ، 14.
752-زلزال ، 7.
753-تفسير اطيب البيان و قمى ، ج 1، ص 24.
754-كهف ، 98.
755-قمر، 1.
756-معارج ، 7 8.
757-رسول خدا صلى الله عليه و آله در پاسخ به سؤ ال بالا فرمودند: رسم عرب اين است كه كلمه ((ما)) را براى بى عقل ها بكار مى برد و ((ما تعبدون )) بت هاى سنگ و چوبى هستند. بحار، ج 9، ص ‍ 282.
758-انبيا، 98.
759-تفسير نمونه .
760-زخرف ، 71.
761-سجده ، 17.
762-الفقيه ، ج 1، ص 295.
763-تفسير الميزان .
764-اعراف ، 26.
765-روم ، 27.
766-زمر، 67.
767-نهج البلاغه ، خطبه 111.
768-قمر، 52.
769-نساء، 63 و اسراء، 55.
770-كافى ، ج 1، ص 225.
771-تفسير نمونه .
772-تفسير نورالثقلين .
773-تفسير قمى ، ج 2، ص 297.
774-كلمه ى ((بلاغ )) به گفته ى لسان العرب به معناى كفايت است .
775-تفسير مجمع البيان .
776-بحار، ج 3، ص 7.
777-آل عمران ، 44.
778-آل عمران ، 178.
779-انبياء، 18.
780-انعام ، 139.

 

 
 

کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی: GoogleA4.com | میزبانی: DrHost.ir

انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس دیتاسنتر فن آوا سرور اختصاصی سرور ابری اشتراک مکانی colocation